All Activity

This stream auto-updates   

  1. Today
  2. Στα οκτώμισι χρόνια λειτουργίας του Ogdoo.gr, ο Στέλιος Βαμβακάρης - που έφυγε χθες από τη ζωή, σε ηλικία 72 ετών - ήταν πάντα παρών, μέσα από αφιερώματα, ραδιοφωνικές εκπομπές, συνεντεύξεις, σπάνια οπτικοακουστικά ντοκουμέντα, αλλά και με παρουσιάσεις παλαιότερων δίσκων του. Με αφορμή λοιπόν τον αναπάντεχο χαμό του, σκέφτηκα να συγκεντρώσω εικοσιένα θέματα που δημοσιεύθηκαν στο Ogdoo.gr και σχετίζονται με τη μεγάλη πορεία του Στέλιου Βαμβακάρη στο ελληνικό τραγούδι, από το 1963 και την ηχογράφηση των πρώτων τραγουδιών του, μέχρι τις μέρες μας... Μεγάλο αφιέρωμα στον Στέλιο Βαμβακάρη 18/06/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/erevna/thema/megalo-afieroma-ston-stelio-vamvakari
  3. Με αφορμή τις δυο συναυλίες του Γιώργου Νταλάρα με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης, που θα πραγματοποιηθούν στο Ηρώδειο την Τετάρτη και την Πέμπτη, σκέφτηκα σήμερα να συγκεντρώσω τα δισκογραφημένα τραγούδια του, στους στίχους των οποίων βρίσκεται ποικιλοτρόπως η Σμύρνη, συμπεριλαμβάνοντας και κάποιες ξεχωριστές, ανέκδοτες ηχογραφήσεις από τηλεοπτικά αφιερώματα ή συναυλίες... Η Σμύρνη μέσα από τη φωνή του Γιώργου Νταλάρα 17/06/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/erevna/thema/i-smyrni-mesa-apo-ti-foni-tou-giorgou-dalara
  4. Δύστυχος έφυγε από τη ζωή σήμερα. Πόλη κρίμα.
  5. Yesterday
  6. https://www.protothema.gr/life-style/article/900238/giorgos-dalaras-to-heirokrotima-ta-eggonia-kai-oi-duo-megales-sunaulies-sto-irodeio/?fbclid=IwAR2oJyM9RiSA5mfTpp0brB5mK5NlHZ2-Dq0BHCBmc3Kp4PV-Xk8a3ZVZmzw
  7. Ματίνα Νταλλαρή 17/06/2019, 10:41 2 ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Γιώργος Νταλάρας: Δεύτερη συναυλία στο Ηρώδειο στις 20 Ιουνίου 13/06/2019, 11:49 Λίγο πριν την εμφάνισή του στο Ηρώδειο, ο σπουδαίος Ελληνας τραγουδιστής μιλάει στο protothema.gr: Πώς νιώθει ως παππούς, ποιους σύγχρονους καλλιτέχνες αγαπάει, πώς βλέπει την κατάσταση στην Ελλάδα Αυτή η εβδομάδα είναι ξεχωριστή καλλιτεχνικά γιατί έχει Γιώργο Νταλάρα στο Ηρώδειο. Ο αγαπημένος καλλιτέχνης παρουσιάζει, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, δύο συναυλίες με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Hakan Sensoy, την Τετάρτη 19 και την Πέμπτη 20 Ιουνίου στο Ηρώδειο. Το protothema.gr συνάντησε τον κ. Ντάλαρα για να πάρει μία γεύση από όσα θα ζήσουν όσοι τυχεροί βρεθούν στις συναυλίες στο Ηρώδειο. Βρήκαμε όμως την ευκαιρία να μάθουμε κι άλλα. Πώς είναι ο Γιώργος Νταλάρας παππούς, ποιους σύγχρονους καλλιτέχνες έχει ξεχωρίσει, πώς βλέπει την κατάσταση στη χώρα. Η πρώτη σας συναυλία στο Ηρώδειο έγινε αμέσως sold out, με αποτέλεσμα να ανακοινωθεί και δεύτερη. Τι πρόκειται να δούμε στις 19 και 20 Ιουνίου; Τι μας έχετε ετοιμάσει; Από τη Σμύρνη στην Αθήνα θα μπορούσε να είναι ο τίτλος, μια και πρόκειται για τη συναυλία που δόθηκε με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης, ενάμιση χρόνο πριν εκεί. Ήταν πρωτοβουλία των δυο δήμων, Σμύρνης και Νέας Σμύρνης. Μου ζητήθηκε να κάνω μια λαϊκή συναυλία και εγώ σκέφτηκα ότι θα ήταν σπουδαίο και καλλιτεχνικά και συμβολικά να συμπράξουμε με τη συμφωνική ορχήστρα. Ήταν μια συγκλονιστική βραδιά. Είμαι σίγουρος ότι θα επαναληφθεί στις 19 και 20 Ιουνίου, Τετάρτη και Πέμπτη, στη σκηνή του Ηρωδείου. Πάνω από 90 μουσικοί και χορωδοί επί σκηνής! Μαέστρος είναι ο Hakan Sensoy που έχει διευθύνει και συναυλίες μας στο παρελθόν. Μαζί μ’ αυτή την κλασσική ορχήστρα που θα παίξει τα ενορχηστρωμένα από τον Κώστα Γανωσέλη τραγούδια, συμπράττουν και μια σειρά από Έλληνες σολίστες (μπουζούκια, κιθάρα, σαντούρι, ακορντεόν, κλαρίνο και πιάνο), η Ασπασία Στρατηγού και η χορωδία «Μελωδοί» υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Ζιάκα και περιλαμβάνει επιλογή τραγουδιών Ελλήνων συνθετών, μπαλάντες της Μεσογείου, παραδοσιακά τραγούδια, καθώς και ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα με τραγούδια από τη «Μικρά Ασία» του Απόστολου Καλδάρα. Πώς εξηγείτε το γεγονός ότι υπάρχει τόση αγάπη για τα μικρασιατικά τραγούδια, ακόμα και από νέους ανθρώπους; Όπως καταλάβατε τα τραγούδια που θα ειπωθούν σ’ αυτή τη συναυλία δε θα είναι ακριβώς μικρασιάτικα, μουσικά. Οι στίχοι του Πυθαγόρα στη «Μικρά Ασία» του Απόστολου Καλδάρα αναφέρονται στην Μικρά Ασία. Όμως το μικρασιάτικο τραγούδι, έχετε δίκιο, συνεπαίρνει το κοινό και ειδικά την νεολαία. Γιατί; Μα γιατί είναι πολύ δυνατό, πολύ ισχυρό, πολύ ωραίο, πολύ χρωματιστό. Είναι αυτή η τροπική μουσική και τα όργανα που γοητεύουν. Σε κάνουν ν’ αναζητάς την ταυτότητά σου. Ανασύρουν από την ψυχή των νέων παιδιών μνήμες και ήχους από τα τραγούδια της γιαγιάς τους και του παππού τους, εικόνες…. Εγώ θυμάμαι το μικρασιάτικο τραγούδι από παιδί πριν τις πρώτες μου μνήμες. Η μάνα μου είχε καταγωγή από την Μικρά Ασία και αυτές οι μελωδίες, οι μουσικοί δρόμοι, ήταν φαίνεται στο υποσυνείδητο μου. Το σμυρναίικο τραγούδι πιστεύω ότι δε θα εκλείψει ποτέ. Θα είναι πάντα ζωντανό και σπινθηροβόλο και θα μας γεμίζει χαρά και ελπίδα. Τι περνάει αλήθεια από το μυαλό σας, όταν είστε στη σκηνή ενός χώρου όπως το Ηρώδειο; Είναι ωραίος χώρος το Ηρώδειο. Και εγώ αυτόν το χώρο τον έχω συνδέσει με ξεχωριστές παραστάσεις. Δεν έχω φιλοξενηθεί ποτέ στη σκηνή του, για να παίξω μια σειρά τραγούδια επιτυχίες. Θέλω να τον τιμάω όπως με τιμάει. Και να τιμάω το κοινό που μας εμπιστεύεται με την παρουσία του, όπως γίνεται σ’ αυτές τις δύο συναυλίες. Στην πρώτη μου συναυλία το 1988, στο «Άξιον Εστί» υπό τη διεύθυνση του Μίκη Θεοδωράκη, μέχρι αυτές τις συναυλίες, ήταν παραστάσεις που έμειναν, ξεχωριστές για μένα και πιστεύω και για τους ακροατές. Έχετε αγαπηθεί όσο λίγοι Έλληνες καλλιτέχνες... «Χορταίνεται» ποτέ το χειροκρότημα; Νοιώθω ευλογημένος και τυχερός γι’ αυτή την αγάπη και την εμπιστοσύνη των 50 χρόνων. Βεβαίως και χορταίνεται το χειροκρότημα και πολλές φορές γίνεται βάρος και ευθύνη τεράστια και αγώνας να ξεπεράσεις τον εαυτό σου και να γίνεις καλύτερος. Και πολλές φορές θέλεις να ηρεμήσεις, να ησυχάσεις, να μείνεις με τον εαυτό σου, να κάνεις τον απολογισμό σου, ν’ αποσυρθείς. Όχι από τη μουσική, αυτό θα το κάνω όσο ζω, αλλά από τον κόσμο. Είναι και σωστό και αξιοπρεπές και προσωπικά όχι μόνο δεν μ’ ενοχλεί, αλλά με γεμίζει χαρά, το να κλείσει σωστά αυτός ο κύκλος. Από τη δική σας οπτική, πόσο έχει αλλάξει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια; Είστε αισιόδοξος για το μέλλον; Εχει αλλάξει πάρα πολύ, όπως και όλη η Ευρώπη. Ζούμε μια δύσκολη εποχή γεμάτη διχασμό και ανασφάλεια. Δυστυχώς και βία. Δεν μπορώ όμως να μην είμαι αισιόδοξος. Αυτή είναι η δουλειά του καλλιτέχνη. Ένας μεγάλος αριθμός νέων παιδιών, επιστήμονες οι περισσότεροι, έφυγαν από τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Θέλω να τους δω να γυρίζουν πίσω, γιατί η πατρίδα μας τους έχει ανάγκη. Πώς περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας; Πώς είναι ο παππούς Γιώργος Νταλάρας; Στη φύση, στη θάλασσα κυρίως. Και έχω αυτά τα δύο αγοράκια, τα εγγόνια μου, που με γεμίζουν χαρά και τρυφερότητα. Παίζω μαζί τους από το πρωί ίσα με το βράδυ και ευγνωμονώ την κόρη μου που μας έκανε αυτό το ανεκτίμητο δώρο, όσο είμαστε ακόμη στα πόδια μας και υγιείς και μπορούμε να χαρούμε αυτά τα παιδιά και να τα δούμε να μεγαλώνουν. Να, τώρα μόλις τελειώσουμε την κουβέντα μας, θα πάω στην αποφοίτηση του μικρού μας. Αποφοιτά απ’ το νηπιαγωγείο. Μεγάλες στιγμές. Υπάρχουν νέοι Έλληνες καλλιτέχνες που σας έχουν εντυπωσιάσει; Θυμάστε κάποιο σύγχρονο τραγούδι που θα θέλατε να είναι δικό σας; Πάρα πολλοί. Γίνεται δουλειά, παρά την κρίση στην νέα μουσική σκηνή. Η Μαρίνα Σάττι, αυτό το δαιμόνιο κορίτσι που είναι σπουδαία μουσικός, μου έρχεται στο μυαλό. Όσο για τα τραγούδια, αν θυμάμαι λέει; Δεκάδες. Του Μάλαμα και του Περίδη τα τραγούδια, ας πούμε, είναι σχεδόν όλα πολύ καλά. Ποια είναι τα επόμενα σας σχέδια; Με τον Μίλτο Πασχαλίδη και την Ασπασία Στρατηγού θα δώσουμε μια σειρά συναυλιών εις μνήμην Μάνου Ελευθερίου, με τα ωραιότερα τραγούδια του Μάνου, που μας έφυγε ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι βυθίζοντας όλους μας στη λύπη.
  8. Last week
  9. https://www.news247.gr/psixagogia/mousiki/ntalaras-gennithika-tragoydao-kai-synechiso-na-to-kano.7461564.html?fbclid=IwAR2Dqg4rNcB-7yYvDA7rsQ5XbXsD97ny5waVmAR3nPAkHBh9v2tSCJzyU6M και https://www.news247.gr/radiofono247/ntalaras-na-potizete-to-aristero-dentraki-poy-echete-mesa-sas-akoma-kai-oi-dexioi.7461287.html
  10. Συμβαίνουν κι αυτά...Από τις αφηγήσεις του Άκη Πάνου για τη συνεργασία του με τον Στράτο Διονυσίου, όπως αποτυπώθηκαν στο Δεύτερο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας το 1983... Γιατί κλείνει με fade out ένα τραγούδι του Άκη Πάνου με τον Στράτο Διονυσίου; 16/06/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/erevna/thema/giati-kleinei-me-fade-out-ena-tragoydi-tou-aki-panou-me-ton-strato-dionysiou
  11. 25 χρόνια χωρίς τον Μάνο Χατζιδάκι συμπληρώνονται σήμερα...Με αυτή την αφορμή κι επειδή κάποιοι φίλοι μου το ζητήσατε (διαβάζοντας το σχετικό απόσπασμα στο βιβλίο "Το πάθος και το λάθος"), σκέφτηκα σήμερα να ακούσουμε τις τρεις διαφορετικές εκτελέσεις ενός θρυλικού τραγουδιού, που πραγματοποιήθηκαν την ίδια μέρα, με την ίδια ορχήστρα. Ακούγοντάς τις όμως προσεκτικά, παρατηρούμε διαφορές τόσο στα φωνητικά, όσο, κυρίως, στον τρόπο που έπαιξε μπουζούκι ο Μανώλης Χιώτης... «Το πέλαγο είναι βαθύ» του Μάνου Χατζιδάκι σε 3 εκτελέσεις με Καζαντζίδη, Μαρινέλλα, Χιώτη 15/06/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/erevna/thema/to-pelago-einai-vathy-tou-manou-xatzidaki-se-3-ekteleseis-me-kazantzidi-marinella-xioti
  12. http://www.enikos.gr/society/655135/o-giorgos-ntalaras-ston-realfm-978-gia-ti-synavlia-me-ti-symfonik?fbclid=IwAR3gb7K5shfm72csGpp71alAZUBTgmXIbO0aVsEh7qcsU_dPBqdTGbSx06Y
  13. Το περασμένο Σάββατο, δυο μέρες πριν τη δική μας παρουσίαση, πήγαμε στο "Χαμάμ" για να ακούσουμε τον Γεράσιμο Ανδρεάτο να τραγουδά σε μια από τις εκδηλώσεις για τα 20 χρόνια της ξεχωριστής μουσικής σκηνής των Πετραλώνων... Ο Γεράσιμος Ανδρεάτος τραγούδησε για τα 20 χρόνια του «Χαμάμ» 14/06/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/epikairotita/eimastan-ekei/o-gerasimos-andreatos-tragoydise-gia-ta-20-xronia-tou-xamam
  14. https://www.news247.gr/media/news-24-7-stoys-88-6-giorgos-ntalaras-kalesmenos-ilia-mpeneto.7460398.html?fbclid=IwAR1vWLqjo3FjcBfGQVyk4jOAjDUqbIH6fVb44EuKo1HJUmd-VB2xAEidrRE Αυτό το Σαββατοκύριακο από τις 16:00 έως τις 18:00 ο Ηλίας Μπενέτος φιλοξενεί στο ραδιόφωνο News 24/7 στους 88,6 τον Γιώργο Νταλάρα.
  15. Παρασκευή 14 Ιουνίου στις 11.45 π.μ. ο Γ.Νταλάρας στον Real Fm και στον Ν.Χατζηνικολάου.
  16. Η καλή φίλη και σταθερή μου συνεργάτιδα Κίκα Ρόκα ήταν το βράδυ της Δευτέρας στο Χαμάμ, έγραψε για όσα συνέβησαν στην παρουσίαση του βιβλίου "Το πάθος και το λάθος" και την ευχαριστώ πολύ... Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε το video (που όλοι περιμένατε) με ολόκληρη την εκδήλωση... Θανάσης Γιώγλου: Όταν «Το πάθος και το λάθος» γίνονται βιβλίο 13/06/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Κίκα Α. Ρόκα https://www.ogdoo.gr/epikairotita/eimastan-ekei/thanasis-gioglou-otan-to-pathos-kai-to-lathos-ginontai-vivlio
  17. Δεν ξέρω αν οι παραγωγοί των ραδιοφωνικών σταθμών συμπεριλάβουν αυτά τα τραγούδια στα προγράμματα ή τις λίστες τους. Το βέβαιο είναι πως ο Σωτήρης Μπαλλάς με την πρώτη του δισκογραφική δουλειά έβαλε τον πήχη πολύ ψηλά. Εύχομαι και ελπίζω η συνέχεια να είναι ανάλογη... Ο Σωτήρης Μπαλλάς στην «Άλλη όχθη» του τραγουδιού 12/06/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/nees-kyklofories/o-sotiris-ballas-stin-alli-oxthi-tou-tragoudioy
  18. Earlier
  19. Συμφωνώ αλλά δεν θα ήταν δίκαιο για όσους αγόρασαν τα εισιτήρια της 19ης Ιουνίου
  20. Χαίρομαι πολύ για το soldout αλλά θεωρώ ότι είναι ρίσκο η δεύτερη. Πρέπει να κατεβάσουν τις τιμές νομίζω.Μακάρι να διαψευστώ ως προς το ρίσκο.
  21. Προστέθηκε και δεύτερη συναυλία για 20 Ιουνίου. Αρχισε η προπώληση. https://www.athinorama.gr/music/article/kai_deuteri_sunaulia_gia_ton_giorgo_ntalara_kai_ti_sumfoniki_orxistra_tis_smurnis_sto_irodeio!-2536016.html
  22. https://www.huffingtonpost.gr/entry/ntalaras-e-senaelia-me-te-semfonike-orchestra-smernes-einai-san-chreos-sten-oikoyeneia-moe-ston-tropo-poe-me-meyalose-e-metera-moe_gr_5cfa425be4b0b08cf7ec8d59?ncid=other_facebook_eucluwzme5k&utm_campaign=share_facebook&fbclid=IwAR3GMJQwUSoz5q8TixMIm9YWsYu9OeQRYiizJv5oS-ahwB-rescahDcyTcs Νταλάρας: Η συναυλία με τη Συμφωνική Ορχήστρα Σμύρνης είναι σαν χρέος στην οικογένεια μου, στον τρόπο που με μεγάλωσε η μητέρα μου «Τώρα οι μουσικοί, οι ποιητές, είναι όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι, κλεισμένοι πιο πολύ στον εαυτό τους και στις προσωπικές τους αγωνίες». Ειρήνη Ορφανίδου ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ Η πρώτη συνεργασία του με την τουρκική ορχήστρα έγινε πριν από δύο χρόνια, στο Κέντρο Τεχνών Ahmed Adnan Saygun. Τη «στιγμή που ακούστηκε το τραγούδι του Καλδάρα ‘Η Σμύρνη’ τραγουδούσε όλος ο κόσμος». Η σχέση του με την πόλη, όχι μόνο η μουσική, αλλά «.... και σαν Γιώργος, παιδί και εγγόνι προσφύγων από την Σμύρνη από την πλευρά της μάνας μου», η κουβέντα που του λέει ο φίλος του, μαέστρος Χακάν Σενσόι, ο οποίος «αγαπάει, όπως όλοι, πολύ τον Θεοδωράκη και τον Χατζιδάκι και ξεχωρίζει τα τραγούδια του Κουγιουμτζή, ειδικά το ‘Μη μου θυμώνεις μάτια μου’», αλλά και η δήλωση «ο συμβολισμός για μένα είναι μεγάλος». Ο Γιώργος Νταλάρας μιλά στη HuffPost Greece με αφορμή τη συναυλία του με τη Συμφωνική Ορχήστρα Σμύρνης, στις 19 Ιουνίου στο Ηρώδειο, που όπως έχει πει, «χρώσταγε» στο ελληνικό κοινό. Γυρίζει πίσω, στην ανάμνηση εκείνης της βραδιάς, εξηγεί τη σχέση του με το Ηρώδειο, λέει τι βλέπει όταν είναι επάνω στη σκηνή, μιλά για τη «ζωή του πρωταθλητή» και τα «extreme sports» και εξομολογείται ποιο τραγούδι σιγοψιθυρίζει όταν είναι χαρούμενος. -Θυμίστε μας πώς προέκυψε η σύμπραξη με τη Συμφωνική Ορχήστρα Σμύρνης πριν από δύο χρόνια Ήταν κάτι που το σκεφτόμουν πολλά χρόνια. Αγαπώ τη Σμύρνη και σαν μουσικός, για τη μουσική ιστορία αυτής της πόλης, αλλά και σαν Γιώργος, παιδί και εγγόνι προσφύγων από την Σμύρνη από την πλευρά της μάνας μου. Και πως τα φέρνουν καμιά φορά οι συμπτώσεις… Με καλεί ο Δήμος Νέας Σμύρνης για να δώσουμε μια συναυλία στην Σμύρνη σαν κεντρική εκδήλωση ανάμεσα στις δύο πόλεις. «Σμύρνη-Νέα Σμύρνη Γέφυρες Πολιτισμού» λεγόταν η σειρά των εκδηλώσεων. Αντί λοιπόν να κάνω μια συναυλία με τους μουσικούς μου, είχα την ιδέα να δημιουργήσουμε μια πραγματική γέφυρα καλλιτεχνικά με Τούρκους μουσικούς. Αποτάνθηκα στον καλό μου φίλο και σπουδαίο μαέστρο Hakan Sensoy και του μίλησα για πιθανή συνεργασία με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης. Του άρεσε πολύ. Και από εκεί άρχισε ένας αγώνας δρόμου στον οποίο βοήθησε πολύ και ο Δήμος της Νέας Σμύρνης και ο Δήμος της Σμύρνης, άλλα και η άξια πρόξενός μας - και θέλω να το αναφέρω οπωσδήποτε αυτό – Αργυρώ Παπούλια, που το πήρε προσωπικά, ώστε να γίνει αυτή η τολμηρή ιδέα πραγματικότητα. Και έτσι φτάσαμε σ’ αυτή την μαγική βραδιά. -Στο Ηρώδειο θα παρουσιάσετε το ίδιο πρόγραμμα ή θα συμπεριλάβετε και άλλα τραγούδια; Τα τραγούδια που είναι ενορχηστρωμένα για συμφωνική ορχήστρα από τον Κώστα Γανωσέλη θα είναι τα ίδια. Είναι τεράστιος όγκος δουλειάς. Βεβαίως επειδή έχουμε και τους Έλληνες σολίστες και τη χορωδία, ίσως συμπεριλάβουμε 1-2 τραγούδια ακόμα. Ήδη όμως αυτό το πρόγραμμα είναι πλήρες και περιέχει διαφορετικές ενότητες, τραγούδια Ελλήνων συνθετών, μπαλάντες της Μεσογείου και βέβαια ένα κομμάτι αφιέρωμα στην Μικρά Ασία. -Αλήθεια, πόσες φορές έχετε εμφανιστεί στο Ηρώδειο; Πότε και πώς ήταν η πρώτη φορά; Αρκετές. Και σε δικές μου συναυλίες, αλλά και συμμετέχοντας μετά από προσκλήσεις σε συναυλίες συνθετών που εκτιμώ και αγαπώ. Έχω ξέρετε μια άποψη για το Ηρώδειο. Όπως με τιμάει το να τραγουδάω εκεί, θέλω και εγώ με τη σειρά μου να ετοιμάζω κάθε φορά κάτι ξεχωριστό γι’ αυτό το χώρο. Δεν έχω κάνει ποτέ, αυτό που λέμε ρεσιτάλ με τις δικές μου επιτυχίες. Θέλω να δουλεύουμε κάθε φορά πάνω σε μια ιδέα. Γι’ αυτό και οι περισσότερες συναυλίες έχουν μείνει. Και αρκετές έχουν ηχογραφηθεί μάλιστα. Όπως η συναυλία «Μεσόγειος 30ος - 40ος παράλληλος» με την Ντούλτσε Πόντες και άλλους καλεσμένους, ή η συναυλία με την Metropole και τα κινηματογραφικά του Μίκη. Δε θα ξεχάσω όμως ποτέ την πρώτη συναυλία στο Ηρώδειο, ήταν μεγάλη τιμή και συγκίνηση για μένα γιατί διεύθυνε το «Άξιον Εστί» ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης και μάλιστα ήταν η πρώτη φορά που διεύθυνε ο ίδιος στο Ηρώδειο το 1988. -Ποιές είναι οι πιο έντονες αναμνήσεις που έχετε από τη συναυλία στη Σμύρνη; Ποιά τραγούδια υποδέχτηκε το κοινό με μεγαλύτερη θέρμη; Ήταν σαν όνειρο. Τις αντιδράσεις του κόσμου δεν μπορώ να τις περιγράψω. Έκλαιγαν, γελούσαν, τραγουδούσαν, νομίζω ότι τη στιγμή που ακούστηκε το τραγούδι του Καλδάρα «Η Σμύρνη» και τραγουδούσε όλος ο κόσμος το «Ρωμιοσύνη Ρωμιοσύνη δε θα ησυχάσεις πια», ήταν το αποκορύφωμα. Λιώσαμε όλοι, μουσικοί και κοινό. -Με τον μαέστρο Χακάν Σενσόι είχατε συμπράξει και το 2011 -στην Κωνσταντινούπολη, τότε. Ποιά ελληνικά τραγούδια -και ποιά τραγούδια σας- είναι τα αγαπημένα του; Ο Hakan Sensoy είναι ένας σπουδαίος άνθρωπος και μουσικός. Ξέρετε μετά τη συναυλία μας, διευθύνει στη Σκάλα του Μιλάνου. Είναι ένας άνθρωπος ευγενής, κοσμοπολίτης, σεμνός, που κάθε φορά που βρισκόμαστε μου λέει «οι μανάδες μας θα είναι ευτυχισμένες». Και η δική του μάνα ήταν από τη Σμύρνη και από την ίδια γειτονιά με τη δική μου, από την Αγία Φωτεινή. Αγαπάει, όπως όλοι, πολύ τον Θεοδωράκη και τον Χατζιδάκι και ξεχωρίζει τα τραγούδια του Κουγιουμτζή, ειδικά το «Μη μου θυμώνεις μάτια μου» το οποίο είναι ένα τραγούδι που αγαπούν όλοι οι μουσικοί και στην Τουρκία αλλά και στα Βαλκάνια. ΧΑΚΑΝ ΣΕΝΣΟΪ -Δηλώσατε ότι παρότι σας είχαν προτείνει να κάνετε κάτι άλλο το φετινό καλοκαίρι στο Ηρώδειο, αρνηθήκατε, καθώς θεωρήσατε υποχρέωση σας να ολοκληρώσετε αυτό που ξεκινήσατε. Τι σημαίνει αυτή η συναυλία για σας; Πάρα πολλά. Ο συμβολισμός για μένα είναι μεγάλος. Είναι κάπως σαν να το χρωστάω στην οικογένειά μου, στον τρόπο που με μεγάλωσε η μητέρα μου, στις παιδικές μου μνήμες, στα σμυρναίικα τραγούδια, ακόμα και στο παιδί μου και στα εγγόνια μου. Έτσι για τη συνέχεια… -Όταν είστε πάνω στη σκηνή και κοιτάζετε κάτω, στο κοινό, τι βλέπετε; Α, δε βλέπω ποτέ ανθρώπους. Εγώ κλείνω τα μάτια μου ακόμα και όταν τα έχω ανοιχτά, γίνομαι ένα με τους μουσικούς, πραγματικά ένα και βλέπω, όχι μόνο ακούω, τα λόγια του τραγουδιού, βλέπω την ιστορία δηλαδή, και προσπαθώ να την εκφράσω όσο καλύτερα μπορώ με όλη μου την ψυχή, το μυαλό και τη γνώση. -Σε πόσο καιρό κάνετε πια ένα τραγούδι δικό σας; (η ερώτηση προέκυψε ακούγοντας το «Είσαι εδώ σαν σκιά»). Κι επίσης, υπήρξαν στο παρελθόν τραγούδια που έγιναν επιτυχίες, αλλά στην αρχή σάς παίδεψαν; Σε αρκετό. Γι’ αυτό όσο και εύκολο και να είναι ένα τραγούδι μουσικά, εγώ το μελετάω. Σκέφτομαι δηλαδή, τους διαφορετικούς τρόπους που μπορώ να το τραγουδήσω, πριν καταλήξω σε αυτόν που του αρμόζει. Αυτό βέβαια εξελίχθηκε με τα χρόνια. Όχι δεν υπήρξαν τραγούδια που με παίδεψαν ποτέ. Όταν ένα τραγούδι μου άρεσε, όσο δύσκολο και να ήταν, μου έπαιρνε βέβαια πάρα πολύ καιρό να το μελετήσω, ίσως και μήνες, αυτό το παίδεμα όμως ήταν πολύ ωραίο. Το απολαμβάνω πάντα. Με κάνει καλύτερο μουσικό και νομίζω καλύτερο άνθρωπο. Το America Insurrecta ας πούμε από το Canto General του Μίκη και του Neruda, το μελετούσα χρόνια πριν το τραγουδήσω και το μελετάω ακόμα. -Τελικά, τα καινούργια τραγούδια ζηλεύουν τα παλιά; Δεν είναι απόλυτο. Γράφονται και τώρα πάρα πολύ καλά τραγούδια. Ίσως υπάρχει δυσκολία να καθιερωθούν μέσα στην πολυφωνία και καμιά φορά και την κακοφωνία, αλλά υπάρχουν σίγουρα πάρα πολύ καλά τραγούδια, ίσως πιο μοναχικά από τα παλιά που εξέφραζαν αγωνίες που αφορούσαν πολλούς. Τώρα οι μουσικοί, οι ποιητές, είναι όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι, κλεισμένοι πιο πολύ στον εαυτό τους και στις προσωπικές τους αγωνίες. Καλό, κακό, δεν ξέρω, πάντως είναι γεγονός. -Τι είναι η μουσική; Ποιός είναι ο δικός σας ορισμός για τη μουσική; Η μουσική είναι αυτό που όλοι αποδέχονται. Η πιο μαζική και η πιο δυνατή έκφραση της τέχνης. Για μένα όμως δεν είναι αυτό. Είναι η ζωή μου. Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς τη μουσική. Και βέβαια μουσική δεν είναι κατ’ ανάγκη οι συναυλίες ή οι δίσκοι που κάποτε τελειώνουν, είναι η διαρκής μελέτη και ενασχόληση μέχρι το τέλος. -Μετά και από το αυτοβιογραφικό βιβλίο «... και το καλοκαίρι κρυώνω», έρχεται μοιραία το ερώτημα, οι επόμενοι στόχοι -σε μια καριέρα τόσο πυκνή όσο η δική σας- ποιοί είναι; Λίγες συναυλίες ακόμη, κάποιες ηχογραφήσεις και κυρίως δουλειά στο στούντιο με νέους ανθρώπους. Έχουμε υποχρέωση εμείς που μας τίμησε ο κόσμος με την εμπιστοσύνη του τόσα χρόνια, μας βοήθησε να ζούμε από αυτό που λατρεύουμε, να δώσουμε τη σκυτάλη στους νέους που αξίζουν. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΩ ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ -Η ζωή σας μοιάζει με «ζωή πρωταθλητή» (κοιμάστε νωρίς, προτιμάτε το νερό, κάνετε εντατική «προπόνηση» - πρόβα, είστε εξαιρετικά ακριβής στους χρόνους, δεν αντέχετε τον καπνό του τσιγάρου...) Ποιά παρασπονδία επιτρέπετε στον εαυτό σας; Μου αρέσει όπως ζω, δε στερούμαι τίποτα. Ίσα ίσα. Αν για κάποιον άνθρωπο της ηλικίας μου θα ήταν παρασπονδία, ας πούμε, να τρέχει με την μηχανή του ή με το φουσκωτό, αυτό που λέτε εσείς extreme sports, για μένα δεν είναι παρασπονδία, είναι χαρά και διασκέδαση. -Ο Γιώργος Νταλάρας σιγοτραγουδάει; Και εάν ναι, ποιο τραγούδι ψιθυρίζει όταν είναι χαρούμενος; Α, πολλά. Το «Χαράματα η ώρα 3 θα ’ρθω να σε ξυπνήσω» του Βαμβακάρη. Μα δεν είναι καταπληκτικό; Αυτή η βιβλική μορφή, αυτός ο πατριάρχης του ρεμπέτικου, αυτός ο μάγκας δυο μέτρα, να τραγουδάει σαν να κάνει καντάδα στο κορίτσι του, αυτό το τρυφερό τραγουδάκι; Χαρά Θεού.
  23. Τα εξώφυλλα των βινυλίων του θρυλικού έργου του Μίκη και του Οδυσσέα Ελύτη στην εκτέλεση με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση και τον Μάνο Κατράκη, στην Ελλάδα και το εξωτερικό... Τα άγνωστα εξώφυλλα του «Άξιον Εστί» του Μίκη και του Ελύτη 11/06/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου http://www.ogdoo.gr/erevna/thema/ta-agnosta-eksofylla-tou-aksion-esti-tou-miki-kai-tou-elyti
  24. Συνέντευξη στο diastixo https://diastixo.gr/sinentefxeis/ellines/12335-ntalaras-giorgos Γιώργος Νταλάρας: συνέντευξη στη Χαριτίνη Μαλισσόβα Χαριτίνη Μαλισσόβα Δημοσιεύτηκε 11 Ιουνίου 2019 Ο Γιώργος Νταλάρας γεvvήθηκε το 1949 στoν Πειραιά. Οι πρώτες μoυσικές τoυ μvήμες είvαι στεvά δεμέvες με τις βασικές μoρφές της ελληvικής μoυσικής: τo λαϊκό, τo ρεμπέτικo και τo δημoτικό, αφoύ o πατέρας τoυ, oι θείoι τoυ και o παππoύς τoυ ήταv λαϊκoί μoυσικoί. Τo 1965, έκανε την πρώτη δημόσια εμφάvισή τoυ ως κιθαρίστας και τραγoυδιστής, εvώ τρία χρόvια αργότερα, το 1968, ηχoγράφησε τov πρώτo τoυ δίσκo. Έως σήμερα έχει ηχoγραφήσει πάνω από 80 πρoσωπικoύς δίσκoυς, εvώ συμμετείχε στηv παραγωγή περισσότερωv από 65 δίσκων ως ερμηvευτής, μoυσικός και παραγωγός, εκφράζovτας έτσι έvα μεγάλo μέρoς τωv πoλύπλευρωv μoυσικώv τoυ αvαζητήσεωv. Αριθμoί και στoιχεία δεv είvαι, βέβαια, τα μόvα κριτήρια για vα καταγράψoυv τηv πoρεία εvός καλλιτέχvη. Ωστόσo, oι πωλήσεις άνω τωv 14.000.000 δίσκωv, τα κατάμεστα θέατρα και στάδια, oι εκατovτάδες συvαυλίες, oι δεκάδες περιoδείες σε όλo τov κόσμo, oι συvεργασίες με σπoυδαίoυς μoυσικoύς και oι διθυραμβικές κριτικές από τov διεθvή Τύπo επιβεβαιώvoυv τηv τεράστια απήχηση και τη σπάvια διαδρoμή τoυ Γιώργoυ Νταλάρα. Αφορμή της συζήτησής μας μαζί του είναι το βιβλίο …Και το καλοκαίρι κρυώνω: Μισός αιώνας ελληνικό τραγούδι, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αρμός. Μισός αιώνας ελληνικού τραγουδιού μέσα από τις διηγήσεις ενός από τους κορυφαίους εκπροσώπους του. Ο Γιώργος Νταλάρας, σταθερά καλλιτέχνης πρώτης γραμμής, αποκαλύπτει πτυχές της ζωής και της προσωπικότητάς του μέσα από 121 αυτοβιογραφικά διηγήματα διαλόγου, 112 μοναδικές φωτογραφικές αναμνήσεις και 18 προσωπικές λίστες, μέσα από διαλόγους του με τον δημοσιογράφο Θανάση Λάλα που έγιναν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές τα τελευταία 30 χρόνια. Ο Θανάσης Λάλας παρουσιάζει τον καλλιτέχνη αλλά κυρίως τον άνθρωπο Γιώργο Νταλάρα, αναδεικνύοντας άγνωστες ή λιγότερο γνωστές πτυχές του ερμηνευτή, τις σκέψεις του, τα θέλω και τα πιστεύω του. …Και το καλοκαίρι κρυώνω ο τίτλος του βιβλίου σας σε μορφή συνέντευξης στον κύριο Θανάση Λάλα. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να προχωρήσετε στην έκδοσή του; Μα, η επιμονή του Θανάση! Μάζεψε τις συνεντεύξεις, έβγαλε απ’ αυτές κάποια αποσπάσματα και βρεθήκαμε κι αρκετές φορές, όπου απάντησα σε κάποιες πρόσθετες ερωτήσεις. Δεν είχα καθόλου την πρόθεση να κάνω μια αυτοβιογραφία. Να σας πω την αλήθεια, πιο πολύ θα με ενδιέφερε ένα λεύκωμα μουσικό, με ένα χρονολόγιο των τραγουδιών κυρίως, των συνεργασιών και των συναυλιών, κάτι που κάποια στιγμή σκοπεύω να το κάνω. Δεν είμαι και ο άνθρωπος που η ζωή του έχει κανένα δραματικό ενδιαφέρον! Η μουσική εμένα με ενδιέφερε και μ’ ενδιαφέρει πάντα. Όμως ο Θανάσης δείχνοντάς μου και κάποιες αντίστοιχες άλλες εκδόσεις του, όπου η προσωπικότητα του συνεντευξιαζόμενου περιγράφεται κάπως μέσα από τις απαντήσεις του, με έπεισε. Η επιμονή του λοιπόν και η υπομονή η δική μου και η δική του γέννησαν αυτή την έκδοση. Θεωρείτε ότι τώρα ήλθε το πλήρωμα του χρόνου για να καταθέσετε τόσες προσωπικές σας στιγμές και να μοιραστείτε σκέψεις σας με το κοινό σας; Όχι, όχι, δεν κάνω κανέναν απολογισμό! Με ξέρετε ότι ποτέ δεν μασάω τα λόγια μου στις συνεντεύξεις. Έτσι θα ήθελα να το δείτε, περισσότερο όπως λέτε, σαν μοίρασμα σκέψεων, μαζί με τις αγωνίες μου, τη γνώμη μου και τη γνώση μου για τη μουσική και πολύ λιγότερο τη δημοσιοποίηση των προσωπικών στιγμών μου. Εξάλλου, πέρα από τα παιδικά μου και τα πρώτα εφηβικά μου χρόνια, η ζωή μου περνάει μέσα από τη μουσική. Από 17 ετών στην ουσία. Είναι γνωστή, δηλαδή, και μερικά κομμάτια της μέσα από τις ερωτήσεις του Θανάση περιγράφονται, αποκαλύπτονται μέσα απ’ αυτό το βιβλίο. Χρειάζονται δύο για μια καλή συνέντευξη. Ποιο προσόν –πέραν του δημοσιογραφικού– του κυρίου Λάλα σάς έκανε να τον εμπιστευθείτε; Τρία πράγματα. Ο χρόνος –τον γνωρίζω πάρα πολλά χρόνια–, η αγάπη του για τη μουσική και, το κυριότερο, ότι στις συνεντεύξεις μας δεν μου χαρίστηκε ποτέ. Ξέρετε, όσο μισώ τις ανακρίβειες και τις συκοφαντίες, τόσο μισώ και το λιβανιστήρι. Ο Λάλας στις συνεντεύξεις μας δεν μου χαρίστηκε ποτέ. Ήταν της σχολής της Όλγας Μπακομάρου και του Δημήτρη Γκιώνη. Σε προστάτευαν με το ήθος τους και τις ερωτήσεις τους, αλλά εγνωσμένα σε άφηναν να εκθέσεις τη γνώμη σου, ακόμα και να εκτεθείς. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η συχνότατη αναφορά σας σε δασκάλους σας. Πόσο σημαντική (και καρμική, ενδεχομένως) θεωρείτε τη συνάντησή σας με τους ανθρώπους αυτούς; Καταλυτική. Εγώ αν δεν είχα την τύχη να έχω αυτούς τους πρώτους δασκάλους, τον Κουγιουμτζή, τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, τον Μάνο Λοΐζο, τον Μάνο Ελευθερίου, μετά τον Θεοδωράκη και όλους τους άλλους με τους οποίους συνεργάστηκα, δεν ξέρω αν θα είχα συνεχίσει. Θα ήμουν πάντα μουσικός, αυτό το ήξερα από παιδί, αλλά δεν ξέρω αν θα είχα γίνει τραγουδιστής αν δεν έβρισκα καλά τραγούδια. Σ’ αυτούς οφείλω τα πάντα, με όλη τη σημασία της λέξεως. Τι ορίζετε ως παιδεία και πόσο σημαντικές θεωρείτε τις σπουδές; Παιδεία είναι η αγωγή. Σε όλα τα επίπεδα. Η οικογενειακή αγωγή, η επαγγελματική αγωγή, η κοινωνική αγωγή. Διέπεται από αρχές, καλλιέργεια, από αξίες. Οι σπουδές είναι κάτι άλλο και είναι πάρα πολύ σημαντικό εφόδιο σε έναν άνθρωπο. Εάν έχει τη δυνατότητα, την οικονομική, την πρακτική να σπουδάσει και ν’ αφομοιώσει τις σπουδές του. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι ένας άνθρωπος με καλές σπουδές έχει και παιδεία και, αντίστροφα, ότι ένας άνθρωπος που δεν έχει σπουδάσει, δεν έχει. Ιδανικότερο βέβαια είναι ο συνδυασμός και των δύο. Οι άσχημες μνήμες θεωρείτε ότι παίρνουν θετικό πρόσημο με το πέρασμα των χρόνων; Ε, ναι, νομίζω πως ναι, μετά από πολλά χρόνια. Δεν παύουν όμως να μας πληγώνουν, να δημιουργούν εσωστρέφεια και καμιά φορά ανασφάλεια. Μπορεί να γίνουν και όπλο, βέβαια, αλλά χρειάζεται αγώνας και στοχοπροσήλωση. Η αυτοβιογραφία θεωρείται και αποδοχή του παρελθόντος ή και προστασία της μνήμης. Θέλετε να σχολιάσετε; Δεν μου είναι εύκολο να σας πω, γιατί δεν έχω μπει στη διαδικασία του ν’ αυτοβιογραφηθώ. Παρ’ όλα αυτά, θα έλεγα περισσότερο αποδοχή και συμφιλίωση με το παρελθόν. Η προστασία της μνήμης τουλάχιστον για μένα δεν ισχύει, γιατί θυμάμαι τα πάντα και πάνω σ’ αυτά βγάζω κάθε μέρα την πορεία μου. Το παρελθόν μου δηλαδή είναι ο μπούσουλάς μου. Ποια αξία θεωρείτε αδιαπραγμάτευτη; Την ελευθερία και την εντιμότητα. Τι είναι ευτυχία για εσάς; Η μουσική, η ηρεμία, η φύση, η οικογένεια, οι φίλοι. Μεγαλώνοντας, ένας καταξιωμένος επαγγελματικά και επιτυχημένος στην οικογένειά του άνθρωπος οφείλει να γίνεται και πιο διαλλακτικός; Ναι, ναι. Είναι νομοτέλεια, νομίζω. Και είναι μεγάλο δώρο αν το καταφέρνει κανείς. Δείχνει ωριμότητα. Υπάρχουν νέοι καλλιτέχνες που χαράσσουν σήμερα μια αξιόλογη πορεία στον χώρο σας; Πάρα πολλοί. Και στη μουσική και στην ποίηση και στο θέατρο. Υπάρχουν καταπληκτικοί πεζογράφοι, ποιητές, νέοι στιχουργοί, απλώς ζουν περισσότερο κατά μόνας και πρέπει να τους ψάξεις, να τους αναζητήσεις, να τους ανακαλύψεις. Εγώ εκπλήσσομαι κάθε φορά, γιατί πέρα από το ταλέντο που υπήρχε στη δική μου γενιά, τώρα υπάρχει και μια ωριμότητα, μια συγκριτική σκέψη στη γραφή σε σχέση με άλλες χώρες με το κοινωνικό γίγνεσθαι. Οι νέοι δημιουργοί είναι πολύ ενημερωμένοι και το λέω μετά λόγου γνώσης, δεν έχουν τη στήριξη και τη βοήθεια που τους αξίζει. Ποιες νέες συνθήκες επέφερε στους καλλιτέχνες η δεκαετία της κρίσης; Μαζί με όλα τα κακά, μαζί με αυτή την τεράστια ανασφάλεια για επιβίωση, έφερε και κάτι καλό. Δημιουργία, αλληλεγγύη. Θα το δείτε στα θέατρα κυρίως, στα νέα έργα, αλλά και στις μουσικές αναζητήσεις. Ομάδες παιδιών κάνουν ατέλειωτες πρόβες και παρουσιάζουν μικρά διαμαντάκια, πολλές φορές έναντι μηδενικής ή ελάχιστης αμοιβής. Από αυτές τις δουλειές ξεχειλίζει το ταλέντο, η αγάπη, η γνώση, οι νέες ιδέες – και είναι συναρπαστικό! Θέλετε να μας μιλήσετε για τα μελλοντικά σας σχέδια; Όχι πολλά. Η συναυλία στο Ηρώδειο με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης, κάτι που το περιμένω με συγκίνηση και μεγάλη χαρά. Και οι συναυλίες, τον Σεπτέμβρη κυρίως, με τον Μίλτο Πασχαλίδη και την Ασπασία Στρατηγού με τα τραγούδια του αγαπημένου μας Μάνου Ελευθερίου, που έφυγε ξαφνικά από κοντά μας αφήνοντας ένα τεράστιο κενό. Είναι, τελικά, μοναχική η πορεία ενός καλλιτέχνη; Η πορεία, ναι, είναι πάντα μοναχική και έτσι πρέπει να είναι. Αυτό που εισπράττουμε όμως από την αγάπη και την εμπιστοσύνη του κόσμου, ειδικά όταν διαρκεί και πολλά χρόνια, είναι πραγματικά δώρο Θεού. Γιώργος Νταλάρας …και το καλοκαίρι κρυώνω Μισός αιώνας ελληνικό τραγούδι: 121 αυτοβιογραφικά διηγήματα διαλόγου, 112 μοναδικές φωτογραφικές αφηγήσεις, 18 προσωπικές λίστες Θανάσης Λάλας Αρμός
  25. https://www.viva.gr/tickets/music/periodeia/afierwma-sto-mano-eleutheriou/ Η προπώληση με μειωμένο εισιτήριο για τις 2 συναυλίες.
  26. https://www.protothema.gr/culture/music/article/898367/afieroma-ston-mano-eleutheriou-me-dalara-pashalidi/AMP/?fbclid=IwAR2Gt14eknWAx3mp4U2V7tB28Je3s54ernZhGNVjN82WZnY42dpND73aFkg Αρχαίο θέατρο Φιλίππων 31 Αυγούστου Θέατρο Βράχων 2 Σεπτεμβρίου Θέατρο Γης 8 Σεπτεμβρίου https://www.reader.gr/life/moysiki/295789/ta-oraiotera-tragoydia-toy-manoy-eleytherioy-apo-toys-giorgo-ntalara-milto Και για τη Νεφέλη το β΄ άρθρο
  1. Load more activity