All Activity

This stream auto-updates   

  1. Today
  2. Μια υπερπαραγωγή με 69 καλλιτέχνες και συγκροτήματα σε διασκευές τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη, που κυκλοφόρησε πριν από 4 χρόνια με εφημερίδα, επανακυκλοφορεί κανονικά στα δισκοπωλεία... Η κασετίνα «Ξαναδιαβάζοντας τον Μίκη» επανακυκλοφορεί 14/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/nees-kyklofories/i-kasetina-ksanadiavazontas-ton-miki-epanakykloforei
  3. Μια ραδιοφωνική εκπομπή με αφορμή τo πιο ωραίο δώρο για τα Χριστούγεννα... Εκτός όμως από την έκδοση του ημερολογίου Κώστας Μπαλαχούτης και Αλέξης Βάκης συζήτησαν για πολλά και ενδιαφέροντα, όπως για παράδειγμα η χρήση της φαρφίσας στο λαϊκό τραγούδι... Το «Μουσικό ημερολόγιο 2020» στο «Κόκκινο 105,5» 14/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/epikairotita/media/to-mousiko-imerologio-2020-sto-kokkino-105-5-201912131129
  4. Yesterday
  5. Η πρώτη δουλειά μιας ταλαντούχας τραγουδοποιού και ερμηνεύτριας, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους «έντεχνους» δίσκους των καθιερωμένων δημιουργών και προϊόντος του χρόνου, πιστεύω πως θα κερδίσει τη θέση που της αξίζει… Η Ελένη Μπουσμαλή με τα πρώτα «Εισαγωγικά & παρενθέσεις» της 13/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/nees-kyklofories/i-eleni-bousmali-me-ta-prota-eisagogika-parentheseis-tis
  6. Για όποιον ενδεχομένως δεν την είδε ή θέλει να την ξαναδεί, εδώ είναι ολόκληρη η "Αυλή των χρωμάτων", με την Αθηνά Καμπάκογλου, η οποία ήταν αφιερωμένη στον Σταύρο Κουγιουμτζή και μεταδόθηκε την περασμένη Παρασκευή το βράδυ και σε επανάληψη τα μεσάνυχτα Τετάρτης προς Πέμπτη. Τραγούδησαν οι εξαιρετικοί Λιζέτα Νικολάου, Μιχάλης Δημητριάδης, Μαρία Σουλτάτου, Παναγιώτης Λάλεζας, Δέσποινα Ραφαήλ και στο τέλος ο Χρήστος Νικολόπουλος. Την πολυμελή ορχήστρα επιμελήθηκε ο συνθέτης Νικήτας Βοστάνης. Κι επειδή όλες αυτές τις μέρες, από τη στιγμή που δημοσιεύθηκε η ανακοίνωση για τη μετάδοση της εκπομπής, διάβασα διάφορα σχόλια του τύπου "Κουγιουμτζής χωρίς Νταλάρα δεν γίνεται" και άλλα παρόμοια, θα ήθελα να ξαναγράψω δυο λόγια σχετικά μ'αυτό. Όσον αφορά τη συμμετοχή του στη συγκεκριμένη εκπομπή, ο Γιώργος Νταλάρας προσκλήθηκε, είχε τη διάθεση να παραβρεθεί και μέχρι την παραμονή της εκπομπής δεν ξέραμε τελικά τι θα γίνει. Κι αυτό γιατί την προηγούμενη μέρα από τα γυρίσματα (4/12) είχε τη συναυλία αφιέρωμα στον Σταύρο Κουγιουμτζή στη Θεσσαλονίκη, την ημέρα των γυρισμάτων (5/12) πετουσε από Θεσσαλονίκη για Αθήνα και στις 3 το μεσημέρι (την ίδια ώρα με τα γυρίσματα δηλαδή) είχε πρόβα με τον Γιώργο Καζαντζή για τη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής, η οποία έγινε την Τετάρτη 6/12. Όπως καταλαβαίνετε ήταν αδύνατο να είναι στην εκπομπή μας. Όσο για το αν γίνεται ή δεν γίνεται αφιέρωμα στον Κουγιουμτζή χωρίς Νταλάρα, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με την άποψη που λέει πως "δεν γίνεται". Κι αυτό γιατί πολύ απλά, όταν θα σταματήσει να τραγουδά ο Νταλάρας, θα πρέπει να σταματήσουν να ακούγονται σε συναυλίες και αφιερώματα και τα τραγούδια του Κουγιουμτζή... Αν τώρα κάποιος δεν μπορεί να τα ακούσει αλλιώς, ας μη μπει στη διαδικασία να δει ή να ξαναδεί την εκπομπή... Δεν θα επανέλθω στο θέμα... Στην «αυλή των χρωμάτων» και των ήχων του Σταύρου Κουγιουμτζή 12/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/epikairotita/media/stin-avli-ton-xromaton-kai-ton-ixon-tou-stayrou-kougioumtzi
  7. Last week
  8. Σαν σήμερα, πριν από 97 χρόνια γεννήθηκε στο Περιστέρι ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης...Ακούμε τις λεπτομέρειες μιας μικρής συνεργασίας που γέννησε μεγάλες επιτυχίες ("Επίσημη αγαπημένη", "Μια γυναίκα φεύγει" "Το μεσημέρι καίει το μέτωπό σου" και άλλες), όπως τις αφηγήθηκε ο ίδιος ο Μπιθικώτσης στο Δεύτερο Πρόγραμμα το 1983... Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης μιλά για τη συνεργασία του με τη στιχουργό Ελένη Λιάκου 11/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/erevna/rakosyllektika/o-grigoris-bithikotsis-mila-gia-ti-synergasia-tou-me-ti-stixourgo-eleni-liakou
  9. https://www.vipnews.gr/art/item/63669-επίσημη-πρεμιέρα-για-την-ταινία-«ευτυχία»-με-συμπαραγωγό-την-cosmote-tv Πρεμιέρα για την ταινία ''Ευτυχία'' στο Παλλάς, εχτές. https://www.newsbreak.gr/lifestyle/57705/emvlimatikes-prosopikotites-parakoloythisan-tin-premiera-tis-eytychia-video/ https://www.znews.gr/showbiz/greece/eftychia-i-episimi-premiera-tis-neas-tenias-tou-angelou-frantzi/
  10. Σήμερα συμπληρώνονται επτά χρόνια χωρίς τον Άλκη Αλκαίο. Κι ήταν μια καλή αφορμή για να ξανακούσω έναν πρόσφατο, σχετικά,δίσκο, που δεν είχα ακούσει όσο θα ήθελα... Ένα δίσκο με τραγούδια της παρέας, που περιμένουν μια ευκαιρία για να περάσουν στις… παρέες. Τα «Ηλιοτρόπια» του Άλκη Αλκαίου και του Παντελή Θαλασσινού 10/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/diskoi-pou-den-ksexasa/ta-iliotropia-tou-alki-alkaiou-kai-tou-panteli-thalassinoy
  11. Λέει ο Κώστας Μπαλαχούτης κι έχει δίκιο: «Ο Μαργαρίτης αποδίδει τα παλιά τραγούδια με την ειλικρίνεια του παρελθόντος».Τα υπόλοιπα στην εκπομπή που έκαναν την Κυριακή το βράδι ο Γιώργος Μαργαρίτης με τον Κώστα Μπαλαχούτη, καλεσμένοι του Γιάννη Τζουανόπουλου στο Δεύτερο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας... Γιώργος Μαργαρίτης: «Άμα δε ρισκάρεις πώς θα πετύχεις στη ζωή σου;» 09/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/epikairotita/media/giorgos-margaritis-ama-de-riskareis-pos-tha-petyxeis-sti-zoi-sou
  12. Κι εκεί που έψαχνα στο αρχειακό υλικό του Νίκου Γκάτσου για κάποιο επετειακό θέμα, αφού σήμερα συμπληρώνονται 108 χρόνια από τη γέννησή του, χτύπησε το θυροτηλέφωνο κι ήρθε ένα courier με το τελευταίο cd του Ηλία Ανδριόπουλου, που ανάμεσα στα 16 τραγούδια του, περιέχει και μια ξεχωριστή διασκευή για δυο κλασικές κιθάρες, στο περίφημο "Τραγούδι του παλιού καιρού" σε στίχους του Νίκου Γκάτσου... Ακούστε το... Το «Τραγούδι του παλιού καιρού» των Ανδριόπουλου & Γκάτσου «αλλιώς» 08/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/nees-kyklofories/to-tragoydi-tou-palioy-kairoy-ton-andriopoulou-gatsou-allios
  13. Μια ανέκδοτη ηχογράφηση που διανεμήθηκε πριν από 15 χρόνια σε ραδιόφωνα και clubs. Με αφορμή τα 71α γενέθλια του Λάκη με τα ψηλά ρεβέρ... Ένα άγνωστο remix τραγουδιού του Λάκη Παπαδόπουλου με τον Γιώργο Νταλάρα 07/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/stigmes/ena-agnosto-remix-tragoudioy-tou-laki-papadopoulou-me-ton-giorgo-dalara
  14. Earlier
  15. ΜΟΥΣΙΚΗ / 06/12/2019, 17:42 Ο Γιώργος Νταλάρας αφηγείται τη ζωή του στο thebest: "Μπορείς με τις επιλογές σου, να αλλάξεις την τύχη σου" Τσίχλα Κωνσταντίνα konstantinatsi@hotmail.com , Facebook Page Τα παιδικά χρόνια, η απουσία του πατέρα και ο δρόμος μέχρι την καταξίωση Η ζωή του θα μπορούσε να είναι μυθιστόρημα. Η ιστορία του παιδιού που μεγάλωσε χωρίς να βλέπει τον πατέρα του και αγωνίστηκε για να επιβιώσει και κατάφερε, ακολουθώντας το όνειρό του, να σφραγίσει με την παρουσία του το ελληνικό τραγούδι. Ο Γιώργος Νταλάρας από μικρό παιδί έκανε πολλές δουλειές, εργάστηκε ακόμα και σε οικοδομή, όμως κατάφερε να ακολουθήσει αυτό που πάντα αγαπούσε, τη μουσική. Οι συναντήσεις του με σπουδαίους που έγιναν δάσκαλοι του και παράλληλα η οικογένεια του τον εκτόξευσαν στην κορυφή. Και μπορεί όταν ήταν μικρός να αισθανόταν έντονα την αδικία, όμως σήμερα θεωρεί τον εαυτό του ιδιαίτερα τυχερό για όσα έχει. Ο ίδιος μίλησε για τη ζωή του στο thebest.gr για τα παιδικά του χρόνια, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε μέχρι να καταξιωθεί, για την οικογένεια του, τη σχέση του με τους γονείς του και φυσικά για τη μουσική. ΜΟΥΣΙΚΗ / 29/11/2019, 06:30 Πάνω από 2.000 θεατές στην Περιβόλα για τον Γιώργο Νταλάρα - ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ Η μητέρα μου με έμαθε τα πρακτικά, το τι πρέπει να κάνω… και ο πατέρας μου, τι να μην κάνω Σας συναντάω στην Πάτρα όπου βρίσκεστε με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου: «Γιώργος Νταλάρας- και το καλοκαίρι κρυώνω» αλλά και τη συναυλία που θα πραγματοποιήσετε με την Μητρόπολη Πατρών για φιλανθρωπικό σκοπό... Τι αναμνήσεις έχετε από την πόλη; Έρχομαι στην Πάτρα από πολύ μικρός, από 15 χρονών περίπου… και μπορώ να πω πως σήμερα δεν είναι η ίδια πόλη. Έχει αλλάξει πολύ. Θυμάμαι έντονα τις πρώτες εκδρομές, το παλιό οινοποιείο στην Achaia Clauss, την ανάβαση που κάναμε με τις μηχανές, και φυσικά τη θάλασσα όπου μαζεύαμε πέτρες. Επιλέγετε συχνά να τραγουδάτε για φιλανθρωπικούς σκοπούς… Είναι μία ανάγκη σας αυτό; Είναι μία επιλογή. Όταν ο κόσμος σε ανταμείβει με τόση αγάπη και τόσο ενδιαφέρον, κάποια στιγμή, πρέπει να το ανταποδώσεις. Αυτό δεν το κάνω τώρα που βρίσκεται η χώρα μας σε μία ευαίσθητη περίοδο, γιατί ακόμα δεν έχουμε ανανήψει από αυτή τη φρικτή δεκαετία και την αναταραχή. Δεν μπορώ να αρνηθώ να βοηθήσω. Πιστεύω ότι το τραγούδι δεν είναι επάγγελμα και ο τρόπος που λειτούργησα μέσα σε αυτό, θα έλεγα ότι το αποδεικνύει. Δεν με ενδιέφερε απλώς να γίνω γνωστός και να βγάλω χρήματα και να αναρριχηθώ κοινωνικά. Με ενδιέφερε να μπω στο χώρο της μουσικής. Άλλωστε και οι δάσκαλοι μου ήταν σπουδαίοι άνθρωποι που έγιναν σχεδόν οικογένεια μου. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν υψηλά ιδανικά. Δεν ασχολήθηκαν με το «σήμερα» και με το πώς θα «βγάλουμε» τη μέρα μας με χαρά. Η ζωή έχει και μία σκοτεινή πλευρά. Όπως έλεγε ο Μάνος Ελευθερίου, «είναι μία εκδρομή που αν δεν την ξεκινήσεις σωστά, μπορεί να σε βγάλει σε λάθος ατραπούς. Τι είναι αυτό που σας στεναχώρησε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια; Ότι η χώρα ακόμα προσπαθεί να ορθοποδήσει μετά από αυτή την κρίση. Βλέπω μεγάλη αναταραχή και διχόνοια στον πολιτικό χώρο και ο διχασμός ήταν πάντα το χειρότερο σενάριο για τον Έλληνα. Κι όμως δε λέει να το αποχωριστεί. Και αυτό που με απογοήτευσε τα τελευταία χρόνια ήταν η είσοδος νεοφασιστικών μορφωμάτων μέσα στη βουλή. Αυτό ήταν κάτι που μου προξένησε λύπη. Λένε οι άνθρωποι αυτοί πως ό,τι κάνουν, το κάνουν για την Ελλάδα. Είναι ψέμα αυτό γιατί Ελλάδα και ναζισμός δεν ταιριάζουν. Στο βιβλίο του Θανάση Λάλα με θέμα τη ζωή σας, αναφέρετε ότι με το ζήτημα της ύπαρξης του Θεού και γενικότερα με τα υπαρξιακά θέματα, ήρθατε σε επαφή από τότε που ήσασταν στο νηπιαγωγείο και καταλήξατε ότι ο άνθρωπος πρέπει να αναζητήσει, τι δεν είναι Θεός... Έχετε απάντηση σε αυτό; Νομίζω ότι κανείς δεν μπορεί να το απαντήσει. Έχουμε δύο δυνάμεις. Η μία είναι η πίστη και η άλλη η επιστήμη. Εκ των πραγμάτων είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Ο φόβος για τον θάνατο δημιουργεί μία πίστη σε κάποιες αντιλήψεις και σε κάποιες αυταπάτες, ότι αν ζήσουμε «καλά» εδώ (το καλά είναι σχετικό), θα ζήσουμε μία άλλη ζωή. Αυτό δεν υπάρχει, είναι ένα ψέμα που το υποστηρίζουν πάρα πολύ οι θρησκείες γιατί οτιδήποτε έχουμε, είναι αυτό που ζούμε. Από την άλλη η επιστήμη είναι εναντίον της αυταπάτης γιατί η ιστορία μας έχει αποδείξει ότι τίποτα από όλα αυτά δεν έχει συμβεί στην πραγματικότητα. Όλα είναι θρύλοι που καλλιεργούνται στους ανθρώπους, αφού φοβούνται το θάνατο και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν τι ακριβώς είναι ο άνθρωπος και γιατί υπάρχει αν όλα τελειώνουν. Εγώ διάλεξα από μικρός να φύγω από αυτή την αντίληψη και μελετώντας – γιατί δε θεωρώ τον εαυτό μου κάτι σπουδαίο που μπορεί να δίνει και φώτα στους άλλους-τοποθέτησα τον εαυτό μου με τους ανθρώπους της γνώσης και της επιστήμης. Γιατί η επιστήμη δίνει απαντήσεις, το άλλο είναι σαμανισμός και ο σαμάνος κάνει μόνο θαύματα. Και θαύματα δεν υπάρχουν, είναι αυταπάτη. Έχετε πει ότι θέλατε στη ζωή σας να σας είχαν βάλει μερικά «μη» για να μην έχετε ευθύνη για τα πάντα… Το είπα γιατί μεγάλωσα χωρίς τον πατέρα μου ο οποίος δεν ήταν κοντά μας. Χωρίς να το θέλει ο ίδιος και παρόλο που δεν τον είχα κοντά μου όσο θα ήθελα, ήταν ένας δάσκαλος μου. Είχα δύο δασκάλους. Ο ένας ήταν παρών και ήταν η μητέρα μου. Ό άλλος ήταν απών και ήταν ο πατέρας μου. Οι δύο δάσκαλοι που το παιδί πρέπει να σέβεται και να εκτιμάει… Η μητέρα μου με έμαθε τα πρακτικά, το τι πρέπει να κάνω… και ο πατέρας μου, τι να μην κάνω. Μου αρέσει η οικογένεια και ξέρω και την αξία της. Ήθελα να έρθουν τα πράγματα έτσι ώστε τα παιδιά να μην αισθάνονταν την απουσία Εσείς ως γονιός, τι θεωρείτε ότι διδάξατε την κόρη σας; Δεν είμαι σίγουρος... Προσπάθησα όμως… Σημασία δεν έχει τι λέμε στα παιδιά, αλλά τι κάνουμε και τι βλέπουμε γιατί η ζωή είναι γεμάτη αντιφάσεις. Είμαστε δισυπόστατα όντα. Υπάρχει η ψυχή (που δε ξέρω κι εγώ να σας το ερμηνεύσω τι είναι) και το σώμα, η ύλη. Αυτά τα δύο πράγματα έρχονται σε κόντρα καθημερινά. Πώς είναι εύκολο αυτό το πράγμα να το διαμορφώσεις σε συζήτηση, σε ρήσεις και σε αποφθέγματα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν ένα παιδί να σταθεί στα πόδια του; Δεν το ξέρουμε αυτό. Παίζουν κι αλλά πράγματα ρόλο στο πώς θα μεγαλώσεις τα παιδιά σου και τι μπορεί να αφήσεις πάνω τους. Η κόρη μου πήρε κάποια πράγματα που ενδεχομένως είδε από εμένα και τη μητέρα της... και ελπίζω να ήμουν καλός πατέρας, αλλά αυτό το ξέρει η ίδια. Για εσάς, ποιος είναι ο καλός πατέρας, έχοντας ένα πατέρα που σας δίδαξε την απουσία του; Εμένα ο πατέρας μου, μου έλειψε και αυτό το έχω σαν βάρος αλλά μπορώ και να τον δικαιολογήσω. Αν κάποιοι άνθρωποι βρίσκονται, αγαπιούνται, ερωτεύονται, κάνουν παιδιά και μετά βλέπουν ότι δεν μπορούν να ζήσουν μαζί, τι είναι προτιμότερο; Να μείνουν και να δυστυχήσουν ή να τραβήξουν διαφορετικούς δρόμους; Και αυτά τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Πρέπει συνεπώς να είμαστε ανοιχτοί και να καταλάβουμε ότι είμαστε όντα που... είμαστε σε θέση να βάλουμε κανόνες όταν εμείς οι ίδιοι είμαστε τόσο αλλόκοτοι καθημερινά; Ως παιδί δύο γονιών που δεν έμειναν μαζί, είχατε άγχος μήπως όταν κάνατε παιδιά, πάθαιναν το ίδιο με εσάς; Μου αρέσει η οικογένεια και ξέρω και την αξία της. Ήθελα να έρθουν τα πράγματα έτσι ώστε τα παιδιά που ίσως θα έκανα, να μην αισθάνονταν την απουσία. Για τα παιδιά είναι σημαντικό να έχουν και πατέρα και μητέρα. Το να λείπει ένας από τους δύο, είναι πληγή για τα παιδιά. Είναι κάτι που θα το βρουν μπροστά τους με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Μπορείς αν το θέλεις, με τις επιλογές σου, να αλλάξεις ακόμα και την τύχη σου Έχετε τραγουδήσει «όλοι έχουμε γραμμένο που το λένε πεπρωμένο και κανένας δε μπορεί να το αποφύγει»… και έχετε δηλώσει επίσης ότι αν παλέψει κανείς με το πεπρωμένο του, θα χάσει… Το έχετε βιώσει αυτό; Ναι. Αλλά θα ήθελα να πω ότι όσο μεγαλώνω και ωριμάζω, δεν κρατάω αυστηρά κουτάκια με τις ιδέες και είμαι έτοιμος να σκεφτώ και να διαμορφώσω τον χαρακτήρα μου, ακόμα και τις απόψεις μου. Όχι τις αρχές μου, αλλά κάποιες απόψεις. Το πεπρωμένο δεν είναι αυτό που φέρνει η ζαριά που ρίχνεις… Πιστεύω ότι μπορείς να το πολεμήσεις, αυτό που λέμε τύχη. Την τύχη μπορείς να την «στρώσεις και να φτιάξεις ή ένα δρομάκι με ένα χαλικάκι ή ένα δρομάκι με λάσπη ή ένα χαλάκι. Μπορείς αν το θέλεις, με τις επιλογές σου, να αλλάξεις ακόμα και την τύχη σου. Για να το κάνεις αυτό πρέπει να έχεις ενδιαφέρον, κατανόηση, να διαβάζεις, να μελετάς, να είσαι ανοιχτός και να νιώθεις ότι μέρος ενός συνόλου που οποιαδήποτε στιγμή, για κάποιους λόγους, που δεν ξέρεις, μπορεί να σε απορρίψει. Όταν ήσασταν μικρός, αισθανθήκατε τόση αδικία που λέγατε χαρακτηριστικά ότι «σας έχει φτύσει ο διάολος»… στην πορεία των χρόνων και με την εξέλιξη που είχατε, αλλάξατε γνώμη; Είδατε πόσο αντιφατικά είναι όλα; Το είπα αυτό σε μία στιγμή που ήμουν κουρασμένος, απογοητευμένος, πληγωμένος… όμως αν με ρωτήσετε σήμερα, θα σας πω ότι είμαι από τους τυχερότερους ανθρώπους της γης. Και τα δύο είναι αληθινά. Κάνω μία δουλειά που αγαπάω, που δεν με «έδιωξε» και με αφήνει να είμαι κοντά της. Αντί να πληρώνω για να κάνω αυτό που αγαπώ, ανταμείβομαι ποικιλοτρόπως, ακόμα και με χρήματα που είναι εργαλείο για να ζήσεις. Θυμάμαι την αγωνία που είχα εγώ όταν ήμουν μικρός, που προσπαθούσα και κανείς δε μου έδινε σημασία. Έπρεπε να πείσω με κάποιον τρόπο, ότι μπορώ να κάνω κάτι Γενικότερα, αισθάνομαι ότι ανταποδίδετε με μία γενναιοδωρία προς τους νεότερους δημιουργούς… Από παλιά… Είμαι από τους τραγουδιστές που γεννήθηκαν μέσα στην αυτοκρατορία των εταιριών δίσκων που ήταν στημένες και καλοδουλεμένες επιχειρήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο γεννήθηκαν πολλοί τραγουδιστές, άλλοι σπουδαίοι, άλλοι αδιάφοροι αλλά και χωρίς κίνητρο. Η γενιά μου είχε ανθρώπους που «βγήκαν» από αυτές τις εταιρείες αλλά δε δέχθηκαν τη νουθεσία τους. Έλεγα στην εταιρεία μου: «Δεν είναι σωστός ο τρόπος που δουλεύετε. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν αξία και κλείνετε τα μάτια σας». Από τότε που απελευθερώθηκα από τις εταιρείες γιατί κλείσανε, όταν βλέπω έναν άνθρωπο που νιώθω ότι έχει ταλέντο, του λέω να έρθει κοντά. Δεν το κάνω γιατί είμαι καλός άνθρωπος αλλά γιατί βλέπω ταλέντο. Επίσης θυμάμαι την αγωνία που είχα εγώ όταν ήμουν μικρός, που προσπαθούσα και κανείς δε μου έδινε σημασία. Έπρεπε να πείσω με κάποιον τρόπο, ότι μπορώ να κάνω κάτι. Πολλοί νέοι επιλέγουν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους μέσα από τηλεοπτικά προγράμματα.. Κυρίαρχος σκοπός όμως αυτών των προγραμμάτων είναι να εκμεταλλευτούν αυτά τα παιδιά και τα τρελαίνουν πριν την ώρα τους. Είναι παιχνίδι… Σέβομαι την τηλεόραση ως μέσο αλλά είναι ελάχιστα αυτά που εκτιμώ σε αυτή, σχετικά με την εικόνα και τη λειτουργία της. Θα ήθελα να λειτουργεί βάσει της δύναμης της, εκπαιδευτικά, πολιτιστικά, επιστημονικά… να υπάρχει ένα επίπεδο. Με ενδιαφέρει να βοηθά τους ανθρώπους που δεν έχουν δυνατότητα να διαβάσουν και να δίνει βάρος στις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων. Ελάχιστες φορές έχετε τραγουδήσει για τον κινηματογράφο... Από μικρό παιδί δεν άντεχα τους τραγουδιστές που πήγαιναν και τραγουδούσαν playback στις ταινίες, το σιχαινόμουν και δεν το έκανα ποτέ, παρά μόνο μία φορά. Ήμουν 15 χρονών και είχε έρθει ο πατέρας μου… λίγες φορές τον είδα στη ζωή μου, οπότε είχα μεγάλη λαχτάρα. Μαζί με τον αδελφό του με πήραν σε ένα στούντιο, στην οδό Αχαρνών, όπου γυριζόταν ένα φιλμ που λεγόταν «Λαός και Κολωνάκι» και εκεί εμφανίζομαι κι εγώ λίγα δευτερόλεπτα. Δεν μπορούσα να πω όχι στον πατέρα μου. Ο φόβος του θανάτου είναι για τους μη θαρραλέους που έχουν επενδύσει σε λάθος μετοχές- Δεν είναι άσχημο να επενδύεις στην υστεροφημία σου Παρά το γεγονός ότι ήσασταν πάντα προσηλωμένος στη μουσική (έχετε πει πως όταν μελετάτε μουσική, δεν αισθάνεστε πείνα και δίψα) αισθανθήκατε ποτέ ότι βρεθήκατε εκτεθειμένος-κατά κάποιον τρόπο- στο ενδιαφέρον του κόσμου, σε συμπάθειες- αντιπάθειες, στα αρνητικά σχόλια κ.λπ.; Ναι... και δεν μου αρέσει αυτό το κομμάτι. Η φήμη είναι αρρώστια. Δεν το θέλω γιατί η ταχύτητα της μυθοποίησης και του θρύλου είναι δυνατή και ανθεκτική. Είναι σαν τα fake news που παίρνουν τεράστιες διαστάσεις δημιουργώντας εντάσεις. Λειτουργεί διχαστικά και εχθρικά. Το πάλεψα με επιμονή και αντοχή. Και κάθε φορά, θα υπομένω αυτό που πρέπει να γίνει και μετά θα σκύψω πάνω από τα σχέδια μου, τη δουλειά μου, τις επιλογές μου και θα συνεχίσω βαρετά και επίπονα αυτό που κάποιοι δεν εγκρίνουν. Θα είμαι όσο μπορώ ο εαυτός μου και θα πηγαίνω με την αλήθεια. Κι επειδή η ζωή μας γίνεται όλο και πιο σκούρα και επειδή πολλές φορές και η τεχνολογία δημιουργεί περισσότερα προβλήματα, αν κάποιος θελήσει να γίνει παράδειγμα για τους άλλους, στο μετρό και στο βαθμό που μπορεί, είναι «θεάρεστο». Δεν είναι άσχημο να επενδύεις στην υστεροφημία σου. Έχω να ακούσει να λένε για μένα:«Πάει να τραγουδήσει εκεί γιατί θέλει να κάνει τον καλό»… ε, μπορείς να το κάνεις κι εσύ! Τον φόβο τον νικήσατε με φόβο, έχετε πει… φοβάστε τον θάνατο; Το μόνο σίγουρο και μετρήσιμο πράγμα που έχεις είναι ο θάνατος. Είναι το πιο άμεσο και καθαρό πράγμα με το οποίο δε μπορώ να θυμώσω. Τι μου μένει; Κάθε μέρα να προσπαθώ να του απαντήσω… και ο μόνος τρόπος που έχω για να απαντήσω, είναι η ζωή. Ο φόβος του θανάτου είναι για τους μη θαρραλέους που έχουν επενδύσει σε λάθος μετοχές. Δεν υπάρχει κόλαση ή παράδεισος. Φωτογραφίες από την παρουσίαση του βιβλίου "Γιώργος Νταλάρας: Και το καλοκαίρι κρυώνω", στην Πάτρα ( 26/11 στο ξενοδοχείο Βυζαντινό")
  16. Ένας καινούργιος δίσκος που μόνο ως "ιστορικό" θα χαρακτήριζα... Μια υπερπαραγωγή με ανέκδοτα ποιήματα του Παύλου Σιδηρόπουλου (που έφυγε σαν σήμερα από τη ζωή), που μελοποίησε ο ταλαντούχος Δημήτρης Καρράς και απέδωσαν 19 ξεχωριστοί ερμηνευτές... Τα μελοποιημένα ποιήματα του Παύλου Σιδηρόπουλου από τον Δημήτρη Καρρά σε CD & βινύλιο 06/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/nees-kyklofories/ta-melopoiimena-poiimata-tou-paylou-sidiropoulou-apo-ton-dimitri-karra-se-cd-vinylio
  17. https://www.thebest.gr/article/560682-o-giorgos-ntalaras-afigeitai-ti-zoi-sto-thebest-mporeis-me-tis-epiloges-sou-na-allaxeis-tin-tuchi-sou?fbclid=IwAR0EZ6e0FHlz1hOh6U8Dw_9u81_rhTA77HXH-IseuRIgg8aKabLPDHladxM
  18. http://pelop.gr/?page=article&DocID=552016 05/12/2019 [13:46] Η ομιλία του Γ. Παππά κατά την παρουσίαση του βιβλίου του Θ. Λάλα για τον Γ. Νταλάρα Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα η παρουσίαση του βιβλίου του Θανάση Λάλα για τον Γιώργο Νταλάρα. Στο πλαίσιο της παρουσίασης μίλησε και ο φιλόλογος και συγγραφέας Γιάννης Παππάς. Στην ομιλία του ανέφερε: Το θεωρώ τιμή μου να πω δυο κουβέντες για έναν καλλιτέχνη για τον οποίο το επίθετο μεγάλος αποκτά ουσιαστικό περιεχόμενο, σε μια εποχή που οι χαρακτηρισμοί και οι λέξεις έχουν χάσει την σημασία τους. Ο Θανάσης Λάλας στον πρόλογο του βιβλίου σημειώνει, και έχει δίκιο, ότι οι βιογραφικές και αυτοβιογραφικές αφηγήσεις κινδυνεύουν να οδηγήσουν σε ένα μεγάλο ψέμα, σε εξωραϊσμό του προσώπου που βιογραφείται ή αυτοβιογραφείται. Αυτό πράγματι μπορεί να συμβεί στις κλασσικές βιογραφίες -αγιογραφίες θα τις έλεγα. Με τον Θανάση Λάλα όμως έχουμε κάτι διαφορετικό. Έχουμε μια αυτοβιογραφία μέσω διαλόγων, όπου ο ερωτών καθοδηγεί ουσιαστικά τον αυτοβιογραφούμενο, ποιες στιγμές και σκέψεις να αφηγηθεί. Και οι ερωτήσεις που κάνει ο Λάλας δεν είναι καθόλου εύκολες ή βολικές. Όπως θα διαπιστώσετε όσοι πάρετε το βιβλίο δεν υπάρχει κάτι για το οποίο να μη θέτει ερώτηση όσο και δύσκολη κι αν είναι. Φυσικά τέτοιου είδους συνομιλίες δεν μπορεί να γίνουν από τον καθένα. Χρειάζεται κάποιος ο οποίος έχει τα εφόδια να το κάνει και ο Λάλας σίγουρα έχει τα προσόντα και το απέδειξε με τις καταπληκτικές και ουσιαστικές συνεντεύξεις που έχει πάρει από σημαντικά πρόσωπα παγκόσμιας εμβέλειας. Γιατί όμως κάποιος αναγνώστης να αγοράσει το βιβλίο για τον Νταλάρα; Τι θα του προσφέρει; Δεν αρκεί να ακούει τα τραγούδια του; Πρώτα απ' όλα γιατί ο Νταλάρας είναι ένας καλλιτέχνης με παρουσία 50 και πλέον χρόνων στο ελληνικό τραγούδι. Και λέω και πλέον γιατί για όσους δεν το γνωρίζουν ο Νταλάρας ξεκίνησε το 1965 σε ηλικία 16 χρονών, παίζοντας κιθάρα και τραγουδώντας στο πάλκο "Στου Στελλάκη", με τον Στέλιο Περπινιάδη και τον γιο του στο Χαϊδάρι. Και όχι μιας απλής παρουσίας αλλά πάντοτε στην κορυφή. Ο Νταλάρας όμως δεν είναι μονάχα τραγουδιστής ή μονάχα μουσικός. Ο Νταλάρας είναι καλλιτέχνης, είναι διανοούμενος, παρεμβαίνει στα καλλιτεχνικά και στα κοινωνικά δρώμενα. Λέει την άποψη του χωρίς να φοβάται τις συνέπειες. Έχει άποψη με την οποία μπορείς να συμφωνείς ή να διαφωνείς αλλά έχει άποψη. Αυτό όμως στην Ελλάδα από κάποιους δεν συγχωρείται. Γι' αυτό και προκαλούνται κάποιες αντιπαραθέσεις με όσα λέει και κάνει ο Νταλάρας. Ο καλλιτέχνης όμως πρέπει όμως να εκτίθεται, να έχει άποψη, να παλεύει γι' αυτά που πιστεύει, να ανοίγει δρόμους, να δουλεύει όχι μόνο για τον εαυτό του αλλά και για το κοινωνικό σύνολο. Στην αρχαιότητα δεν υπήρχε η λέξη καλλιτέχνης αλλά τεχνίτης. Σε κάθε έργο τέχνης συνυπήρχαν ομοούσιες και αδιαίρετες η αισθητική και η χρησιμότητα. Δεν νοείτο καλλιτεχνικό έργο χωρίς αυτήν την αρμονική συνύπαρξη. Τεχνίτης ο Φειδίας. Χρήσιμο το θέατρο. Οι αρχαίοι είχα επίγνωση ότι ο τεχνίτης δεν δουλεύει μόνο για τον εαυτό του. Δουλεύει και για το κοινωνικό σύνολο που προσφέρει τα έργα του. Κι όσο περισσότερους και καλύτερους καλλιτέχνες διαθέτει ένας τόπος τόσο πιο περίοπτος και αξιοσέβαστος γίνεται. Γι' αυτό αλίμονο σε όσους από άγνοια ή ζήλια δεν απέτιαν τον οφειλόμενο σεβασμό και τιμή στους άξιους τεχνίτες. Θεωρείτο εντελώς αντικοινωνική συμπεριφορά. Και μόνο σε κράτη με κατακερματισμένο κοινωνικό ιστό ή σε αποδρομή συνέβαιναν τέτοια φαινόμενα. Πολλούς αιώνες αργότερα ο καλλιτέχνης διαχωρίστηκε από τον τεχνίτη. Και στην εποχή μας ο καλλιτέχνης έγινε πρόσωπο σχεδόν αποκομμένο από την κοινωνία. Ένα ον παράξενο κι αλλούτερο που το έργο του μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις ή εντελώς επικαιρικά μπορεί να θεωρηθεί και κοινωνικά χρήσιμο. Όμως κανένας καλλιτέχνης, όσο εγωιστής κι αν είναι, δεν δουλεύει μόνο για τον εαυτό του. Επιδιώκει πάντα το έργο του να φτάσει στους φυσικούς του παραλήπτες που είναι οι συμπολίτες του. Οι καλλιτέχνες ανοίγουν δρόμο και στη ζωή. Είναι οι πρώτοι που τολμούν να αποτινάξουν κάποιες νεκρές πλέον κοινωνικές συμβάσεις που δυναστεύουν τους υπόλοιπους. Όχι γιατί θεωρούν εαυτούς κάτι ανώτερο αλλά γιατί έχουν αντιληφθεί το πεπερασμένο τους και η ελεύθερη καλλιτεχνική φύση τους επαναστατεί. Γιατί ως γνωστόν η τέχνη είναι μια μορφή κοινωνικής συνείδησης, μια ιδιότυπη μορφή ψυχικής αντανάκλασης της πραγματικότητας. Η τέχνη, όπως και κάθε μορφή εργασίας, είναι η συνειδητή, σκόπιμη δραστηριότητα του ανθρώπου για να ιδιοποιηθεί, να οικειοποιηθεί, να «εξανθρωπίσει» τη φύση, την κοινωνία και τον εαυτό του, να φέρει τον κόσμο στα ανθρώπινα μέτρα, να διεισδύει όλο και βαθύτερα στην ουσία, στις ιδιότητες των πραγμάτων, να ανακαλύπτει τις σχέσεις και τους νόμους που διέπουν τα πράγματα και τα φαινόμενα, να αποκτά δηλαδή ολοένα και βαθύτερη συνείδηση της πραγματικότητας. Ο αληθινός σκοπός της τέχνης δεν είναι να μας εφησυχάζει. Η τέχνη πρέπει να μας αφυπνίζει, να μας δείχνει δρόμους προς έναν δικαιότερο κόσμο με ισότητα, αλληλεγγύη και κοινωνική δικαιοσύνη. Τέτοιος καλλιτέχνης νομίζω ότι είναι και ο Νταλάρας, ο οποίος πολλές φορές εξεγείρεται με την αδικία και την κοινωνική ανισότητα και παρεμβαίνει. Και καλά κάνει. Η σιωπή του θα ήταν κατακριτέα. Στη γενιά μου πολλοί καλλιτέχνες άνοιξαν δρόμους και μας βοήθησαν να συνειδητοποιηθούμε κοινωνικά και πολιτικά. Καλλιτέχνες όπως ο Γιώργος Νταλάρας, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Γιάννης Μαρκόπουλος, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Μάνος Ελευθερίου, η Μαρία Φαραντούρη, η Μαρία Δημητριάδη, και τόσοι άλλοι. Ο Νταλάρας είναι ένας καλλιτέχνης με προοδευτική συνείδηση, ο οποίος έχει τραγουδήσει για τους αδικημένους αυτού του κόσμου αλλά και για τον έρωτα, την απουσία, την απογοήτευση, τη μετανάστευση. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς. Από τον πρώτο του δίσκο με τον Σταύρο Κουγιουμτζή, το "Πού ΄ναι τα χρόνια" και το "Ο ουρανός φεύγει βαρύς". Από τη συνεργασία του με τον Μάνο Λοΐζο, το "Αχ χελιδόνι μου", το "Έχω ένα καφενέ", το "Πάνε να πεις", το "Μάνα δεν φυτέψαμε", σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου. Τα "Λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας" του Μίκη Θεοδωράκη και του Γιάννη Ρίτσου με τραγούδια σταθμούς όπως "Τη ρωμιοσύνη μην την κλαις", "Εδώ το φως", "Κουβέντα με ένα λουλούδι", "Το κυκλάμινο". Και λίγο αργότερα το 1976, το "Κόκκινο τριαντάφυλλο" και "Εκείνος ήταν μόνος" για τον Αλέκο Παναγούλη. Ο Θανάσης Λάλας χαρακτηρίζει ως αυτοβιογραφικά διηγήματα διαλόγου τις αφηγήσεις που περιέχονται στο βιβλίο. Εγώ θα τα χαρακτήριζα κεφάλαια ενός μυθιστορήματος με θέμα την ζωή του Γιώργου Νταλάρα. Τα παιδικά χρόνια με τις αμέτρητες δυσκολίες, η φτώχεια και η κοινωνική αδικία, η προσπάθεια για επιβίωση, η απουσία του πατέρα, ο αγαπημένος αδελφός, η ηρωική μορφή της μάνας. Και στη συνέχεια η γυναίκα του, η κόρη του, οι φίλοι και οι συνεργάτες. Ο Νταλάρας βίωσε από μικρός και την κοινωνική αδικία και την κοινωνική ανισότητα και τη φτώχεια. Κατάλαβε από νωρίς σε ποια πλευρά, αυτής της ταξικής κοινωνίας, ανήκει. Έλεγα «γιατί ρε γαμώτο, εγώ τέτοια καταδίκη;» Να είμαι δεκατεσσάρων χρονών παιδί και ν΄ ανεβαίνω έξι ορόφους την πολυκατοικία με τον ντενεκέ και να κάνει λούκι ο ντενεκές πάνω στον ώμο μου; Ποιον έπρεπε να βρίσω; Από μικρός συνδέθηκε με το αριστερό κίνημα και την μοίρα του λόγω της οικογενειακής του παράδοσης αλλά και λόγω των συνθηκών που βίωνε ο ίδιος. Τα θυμάμαι όλα πολύ καλά, γιατί παρόλο που ήμουν 11-12 χρονών παιδάκι, ήμουν χωμένος παντού, έτρεχα δεξιά-αριστερά, ήθελα να 'μαι μέσα στα πράγματα... Στις μεγάλες ταραχές με τους οικοδόμους, που είχε πέσει πολύ ξύλο, ήμουν μέσα... Πήγαινα παρέα, από κοντά, με την πορεία, η οποία διέσχιζε τότε όλη την οδό Πειραιώς. Μικρό παιδάκι ήμουνα... με διώχνανε, αλλά εγώ συνέχιζα. Στις μεγάλες συγκεντρώσεις στην πλατεία Κλαυθμώνος ήμουνα στα δέντρα επάνω, σκαρφαλωμένος, να δω, μη χάσω κάτι... Πριν λίγο, ψάχνοντας τα χαρτιά μου, βρήκα ένα σημείωμα της μάνας μου από τον καιρό που μέναμε στα Εξάρχεια: «Γιωργάκη, να κάνεις μπάνιο και να πας να μοιράσεις τα φυλλάδια της ΕΔΑ. Τα έχω μέσα στο συρτάρι». Παρά τις δυσκολίες ο Νταλάρας προσπάθησε, πάλεψε με τις αντιξοότητες. Πείσμωσε και σκλήρυνε πρόωρα. Οι δυσκολίες τον έκαναν να μη σταματάει μπροστά σε κανένα εμπόδιο. Να τα υπερνικά προσηλωμένος πάντοτε στον στόχο που είχε. Και όπως λέει και ο ίδιος: συνεχώς μετατρέπω τα αδιέξοδα σε μεγαλειώδεις ή μικρές διεξόδους. Ποτέ δεν λύγισα μπρος στα αδιέξοδα…Μπορώ να πω ότι οι ψηλοί τοίχοι για μένα πάντα ήταν και είναι πρόκληση. Το μέτρημα της αντοχής μου. Ο Νταλάρας προσπάθησε να καταξιωθεί μέσα από τη δουλειά του ως καλλιτέχνης. Όχι να γίνει επώνυμος και να τον αναγνωρίζει ο κόσμος. Γιατί όπως έλεγε και ο κοινός μας φίλος ο αγαπημένος Αντώνης Σαμαράκης δεν υπάρχουν επώνυμοι άνθρωποι υπάρχουν μόνο άνθρωποι. Ο Νταλάρας λοιπόν προσπάθησε να καταξιωθεί μέσω της τέχνης του. Γι' αυτό και ό,τι κάνει προσπαθεί να δώσει τον καλύτερο εαυτό του, να καταφέρει αν μπορεί το τέλειο, αν και όπως λέει ο ίδιος Η τελειότητα είναι η ουτοπία…Το ιδανικό που μας κινεί να φτάσουμε. Φτάνουμε σε απόσταση αναπνοής και ποτέ δεν το κατακτάμε. Είναι η κινητήριος δύναμη. - Υπάρχει κάτι στο οποίο πιστεύετε ότι πετύχατε; Τον ρωτάει ο Θανάσης Λάλας; Και ο Νταλάρας απαντάει Ναι, πιστεύω ότι έφερα εις πέρας την αποστολή που μου ανέθεσαν τα υπόλοιπα παιδιά της γειτονιάς μου. Όταν παίζαμε όλοι μαζί, ονειρευόμαστε όλοι μαζί να γίνουμε κάτι. Να πετύχουμε κάτι. Και έμοιαζε σαν αυτό το κάτι, σαν παιδιά της γειτονιάς, αυτή την ευφορία, την ανάταση, αυτή την περηφάνια να την μοιραστούμε. Ευτυχώς, ως προς αυτό είμαι ήσυχος. Τους επέστρεψα αυτό που τους όφειλα. Αγαπητέ Γιώργο Νταλάρα Τα τραγούδια σου να είσαι σίγουρος θα ακούγονται για πάντα. Σε ευχαριστούμε που υπήρξες και υπάρχεις στις ζωές μας.
  19. Το ότι ο Πασχάλης Τερζής θαύμαζε και θαυμάζει τον Στέλιο Καζαντζίδη είναι λίγο - πολύ γνωστό. Κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, είναι πως οι Καζαντζίδης και Τερζής συναντήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, κάπου στα τέλη της δεκαετίας του ’70... Η άγνωστη συνάντηση του Καζαντζίδη με τον Πασχάλη Τερζή 05/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/erevna/rakosyllektika/i-agnosti-synantisi-tou-kazantzidi-me-ton-pasxali-terzi
  20. Ένα μικρό αφιέρωμα στη σπουδαία ερμηνεύτρια του Σμυρναίικου, παραδοσιακού και ρεμπέτικου τραγουδιού, που έφυγε σαν σήμερα από τη ζωή, με τα τραγούδια που αφιερώθηκαν εξ’ ολοκλήρου στην Ρόζα ή περιέχουν στους στίχους τη μορφή της… 7 + 1 τραγούδια για τη θρυλική Ρόζα Εσκενάζυ 02/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/stigmes/7-1-tragoydia-gia-ti-thryliki-roza-eskenazy
  21. Να μην ξεχνιόμαστε...Την Παρασκευή το βράδυ το αφιέρωμα στον Σταύρο Κουγιουμτζή στην "Αυλή των χρωμάτων" με την Αθηνά Καμπάκογλου και ξεχωριστούς καλεσμένους...(Το δελτίο τύπου και το trailer της εκπομπής). «Η Αυλή των Χρωμάτων»: Αφιέρωμα στον Σταύρο Κουγιουμτζή https://www.ogdoo.gr/epikairotita/media/i-avli-ton-xromaton-afieroma-ston-stayro-kougioumtzi
  22. Ξεχωριστοί συνθέτες και ερμηνευτές συμμετέχουν στο δεύτερο δίσκο της ποιήτριας - στιχουργού Βέρας Βασιλείου - Πέτσα. Δώδεκα καινούργια τραγούδια σε μουσικές του Χρήστου Λεοντή, του Μανόλη Ανδρουλιδάκη, του Νεοκλή Νεοφυτίδη και του Αντώνη Παπαγγελή, τραγουδημένα από τους Βασίλη Γισδάκη, Ερωφίλη, Παντελή Θαλασσινό, Κώστα Θωμαΐδη, Αργυρώ Καπαρού, Βασίλη Κορακάκη, Δέσποινα Ραφαήλ, Βασίλη Σκουλά, Λάκη Χαλκιά και Ιωάννα Φόρτη. «Ένας καιρός αντάρτης» της ποιήτριας - στιχουργού Βέρας Βασιλείου - Πέτσα 01/12/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/nees-kyklofories/enas-kairos-antartis-tis-poiitrias-stixourgoy-veras-vasileiou-petsa
  23. Εκπληκτική συναυλία! Πάθος, πολύ δύναμη, διάθεση και ένας πολύ ανθρώπινος Νταλάρας. Μετά το εκπληκτικό φινάλε όπου όλο το μέγαρο σαν μια τέλεια χωρωδία τραγούδησε το "Μη μου θυμώνεις μάτια μου" μας αποχαιρέτησε πολύ συγκινημένος από το όρθιο κοινό που επεφημούσε ασταμάτητα, λέγοντας ".. μακάρι να είμαστε γεροί και χαρούμενοι να τα ξανά πούμε... σας ευχαριστώ" Για όσους δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν εδώ κάποια αποστπάσματα:
  24. Μια άγνωστη, δισκογραφική σύμπραξη Ελλήνων και Σουηδών μουσικών με τέσσερα κομμάτια του Μίκη Θεοδωράκη, τέσσερα παραδοσιακά, ένα του Βαγγέλη Παπάζογλου κι ένα σουηδικό ζεϊμπέκικο σε μουσική του Ale Moller, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα παλιά ελληνικά τραγούδια... Το άγνωστο «Μινόρε» του Χρήστου Μητρέντζη στη Σουηδία (1981) 30/11/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/diskografia/diskoi-pou-den-ksexasa/to-agnosto-minore-tou-xristou-mitrentzi-sti-souidia-1981
  25. Από τα πολύ ωραία τηλεοπτικά αφιερώματα που έγιναν για τον Βαγγέλη Κορακάκη, στην εκπομπή του Άρη Σκιαδόπουλου «Δρόμοι» το 2005... Βαγγέλης Κορακάκης: «Η πιο συγκλονιστική στιγμή της ζωής μου ήταν η πρώτη επαφή με το μπουζούκι» 29/11/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/erevna/rakosyllektika/vaggelis-korakakis-i-pio-sygklonistiki-stigmi-tis-zois-mou-itan-i-proti-epafi-me-to-bouzoyki
  26. http://mobile.pelop.gr/fullarticle.php?docid=551069&fbclid=IwAR16lrPmXFUD5ik4Q9WK6o9u3QXgPChLmRi150vZtGa7SHE-zsKh3hWbgm8
  27. Μικρή συνέντευξη με αφορμή την πρόσφατη συναυλία στην Αλβανία 26/06/2019.
  28. Με αφορμή τα γενέθλιά της, σήμερα πάμε 12 χρόνια πίσω... Η Μαρία Φαραντούρη με τη «Φαίδρα» και την «Ελένη» στην ΕΡΤ (2007) 28/11/2019 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θανάσης Γιώγλου https://www.ogdoo.gr/erevna/rakosyllektika/i-maria-farantoyri-me-ti-faidra-kai-tin-eleni-stin-ert-2007
  29. Και σχετικά με το αφιέρωμα στον Μάνο Ελευθερίου https://www.patrasevents.gr/article/452133-patra-plithos-kosmou-sti-filanthropiki-sinaulia-ton-ntalara-pasxalidi-foto?fbclid=IwAR3YKuSJENYPtrmvyif_260U5Agt1tASdKgCUDZmmWlBYZCLrt_YQalBUSo
  1. Load more activity