Sign in to follow this  
Followers 0
Tasos

Smyrne

23 posts in this topic

Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΣΤΟΥΔΙΑΝΤΙΝΑΣ

Όσοι είχαμε την τύχη το περασμένο καλοκαίρι(21 Ιουνίου 2003) να παρακολουθήσουμε στο Ηρώδειο το αφιέρωμα του Γιώργου Νταλάρα, μαζί με την Γλυκερία, στη "Μικρά Ασία" γνωρίσαμε "έμπρακτα" και την ορχήστρα ΕΣΤΟΥΔΙΑΝΤΙΝΑ της Νέας Ιωνίας Βόλου. Ήταν μια πραγματική απόλαυση να ακούς μια καλοκουρντισμένη ορχήστρα να αποδίδει από τη μια παραδοσιακά σμυρναίικα τραγούδια και από την άλλη τα κλασικά τραγούδια της "ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ" και του "ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ".

Με το CD "SMYRNE" η ΕΣΤΟΥΔΙΑΝΤΙΝΑ αποτυπώνεται και δισκογραφικά. Ας είναι καλά ο Γιώργος Νταλάρας που μέσα από το σήμα της Parlophone, και με την ιδιότητα του παραγωγού, θα διαγράψει μια παράλληλη πορεία, ανάλογη της καλλιτεχνικής του, προσφέροντας στην υπόθεση "ελληνικό τραγούδι". Το όλο αποτέλεσμα του CD είναι άψογο. Η ορχήστρα τέλεια, έχω την εντύπωση ότι πίσω από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΣΤΟΥΔΙΑΝΤΙΝΑΣ Ανδρέα Κατσιγιάννη κρύβεται η τελειομανία του Νταλάρα. Το ένθετο πλούσιο με ανάλογο φωτογραφικό υλικό, τους στίχους των τραγουδιών αλλά και τη μουσική τους τεχνολόγηση από τον Χρήστο Τσιαμούλη. Και βέβαια μ' ένα σημαντικό κείμενο του ιστορικού ερευνητή Παναγιώτη Κουνάδη για τη Σμυρναίικη Εστουδιαντίνα. Το όλο εγχείρημα, από το εξώφυλλο και την ετικέττα του CD ως την κάθε λεπτομέρεια της παραγωγής, είναι πολύ προσεγμένο και αποπνέει μεν το άρωμα μιας άλλης εποχής εναρμονισμένο όμως με το σήμερα.

Στο μουσικό μέρος τώρα, τα επιλεγμένα τραγούδια και τα ορχηστρικά αποδίδονται από τους μουσικούς και τους ξεχωριστούς τραγουδιστές που συμμετέχουν έξοχα. Ο θρυλικός "Μανόλης", που έχει ερμηνευτεί δυο φορές μοναδικά από τον Νταλάρα("50 ΧΡΟΝΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ"-1975 και "ΖΩΝΤΑΝΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΣΤΟ ΑΤΤΙΚΟΝ"-1991), στη φωνάρα της Ελένης Βιτάλη παίρνει μια άλλη διάσταση. Ξεχωριστές, για μένα, και οι ερμηνείες των Πέτρου Γαιτάνου, Παντελή Θαλασσινού και Παναγιώτη Λάλεζα. Η Σοφία Παπάζογλου ερμηνεύει "πιστά" την "ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙΩΤΙΣΣΑ" αλλά εδώ κρύβεται το πρώτο μου "παράπονο". Γιατί δεν ερμήνευσε ο Νταλάρας αυτό το υπέροχο κι απαιτητικό τραγούδι; Όταν μάλιστα το έχει ερμηνεύσει ανεπανάληπτα, στο στούντιο, προ 20ετίας, στο αφιέρωμα "ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ" που είχε προβάλει η κρατική τηλεόραση το 1984! Η ερμηνεία του αυτή ήταν τόσο μοναδική που 20 χρόνια από τότε ηχεί πάντα στ' αυτιά μου χωρίς να συγκρίνεται με την...καλή ερμηνεία της Παπάζογλου! Το δεύτερο "παράπονό" μου είναι, πως θα έπρεπε να δοκιμαστεί σε κάποιο σμυρναίικο τραγούδι η φωνούλα της Αρετούλας Κετιμέ. Θα ήταν ένα επόμενο βήμα...

Τέλος πάντων, δεν είμαι παραπονιάρης. Με "αποζημιώνει" εξάλλου η ερμηνεία του Γιώργου στο "ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ". Μια ερμηνεία-σχολείο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[.....]Το όλο εγχείρημα, από το εξώφυλλο και την ετικέττα του CD ως την κάθε λεπτομέρεια της παραγωγής, είναι πολύ προσεγμένο [.....]

Definitely a wonderful CD, perfect in everything !

The great surprise for me was P. Lalezas voice and interpretation :wow: Superb !

Dalaras, Vitali, Gaetanos and Xronis Aidonidis are as excellent as I expect them to be :)

Although X. Aidonidis has given a better recording of "San ths Smyrnhs..." (with a slightly different arrangement of the lyrics) on the CD produced by Markos Dragoumis in 2002 : "Katamesios sth thalassa".

The amazing steadiness of Aidonidis' voice is more apparent in the 2002 CD than in the Smyrne CD, particularly when he says the words : "Κάηκε και μια δασκάλα, που 'ταν άσηρη σαν το γάλα".

But these are just small details....

There is only one song (and singer) I don't like at all on this CD : song n°12 with Katerina Papadopoulou...

As for the last song (beautiful and sung beautifully), here is a question for the experts : is it always sung by an opera singer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I agree about Lalezas, and I am not the only one (e, Pavlo?)

You know Dalaras will be good, and you expect Glykeria and Aidonidis to be good, but this is the surprise... this boy (at least he looks very young in the foto) come out of nowhere, and he sings.... like... woooooooooow....

Anyway they ought to put a warning on the cd:

" This is not a cd, it's a time machine " .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα ήθελα εδώ να προσθέσω την παρουσίαση της ΕΣΤΟΥΔΙΑΝΤΙΝΑΣ που έγινε στην ΝΕΤ και στην εκπομπή "Κοίτα τι έκανες" της Σεμίνας Διγενή στις αρχές Φεβρουαρίου,παρόντος μεταξύ άλλων και του Γιώργου Νταλάρα,όπου οι τηλεθεατές (μεταξύ αυτών και ο υπογράφων) είχαν την τύχη να την απολαύσουν σε παραδοσιακά τραγούδια της Σμύρνης (και όχι μόνο).Από την ίδια εκπομπή μου έκανε εντύπωση η ερμηνεία του Παναγιώτη Λάλεζα στην "Ιτιά",το γνωστό δημοτικό τραγούδι,η ερμηνεία του Χρήστου Τσιαμούλη στο Πολίτικο "Τρεχαντηράκι",η Γλυκερία στο "Τι σε μέλει εσένανε",ο Μπάμπης Τσέρτος στο "Πίνω και μεθώ" και την "Μόρτισσα Σμυρνιά",καθώς και η Σοφία Παπάζογλου με την εξαιρετική ερμηνεία της σ' ένα παραδοσιακό ποντιακό τραγούδι,το "Γιαρεμάν".

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites

EΣTOΥΔIANTINA A. KATΣIΓIANNHΣ

Aρωμα παλιάς Σμύρνης

Aμανέδες, σμυρναίικα, ρεμπέτικα, τραγούδια του Iονίου, οργανικά είναι το ρεπερτόριο της Eστουδιαντίνας Nέας Iωνίας. Στο κέντρο ο Aνδρέας Kατσιγιάννης. Kαι το σαντούρι του

Καταξιωμένοι μουσικοί, αλλά και νέοι που ακόμη δεν έχουν τελειώσει τις σπουδές τους είναι το έμψυχο υλικό της Εστουδιαντίνας Νέας Ιωνίας. Ο Ανδρέας Κατσιγιάννης (στο σαντούρι) είναι αρχηγός και η ψυχή της ορχήστρας

Αν βάλεις όλους τους μουσικούς στη σκηνή θα μετρήσεις μέχρι το 35 για να φτάσεις στον τελευταίο. Μαντολίνα, μπουζούκια, ούτια, χάλκινα, κλαρίνα, βιολιά, κοντραμπάσο, σαντούρι... Ένας ολόκληρος κόσμος από ήχους και χρώματα που καθώς πλημμυρίζουν την αίθουσα αφυπνίζουν ένα καλά καταχωνιασμένο τραγούδι, το τραγούδι της μνήμης: Η Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας είναι μια (σχετικά) νέα ορχήστρα με μεγάλο παρελθόν.

Ο Ανδρέας Κατσιγιάννης, σολίστας στο σαντούρι και επικεφαλής του πολυπρόσωπου σχήματος, είναι πολύ νέος για να θυμάται τους δίσκους 78 στροφών με τις μαντολινάτες και τις χορωδίες της Σμύρνης και της Πόλης των αρχών του προηγούμενου αιώνα. Είχε όμως παππού πρόσφυγα και μεγάλωσε στη Νέα Ιωνία Βόλου, μια περιοχή (όπως λέει) που το προσφυγικό στοιχείο είναι έντονο και οι παραδόσεις ακόμα ζωντανές.

Το 1998, σε ηλικία μόλις 21 ετών, δημιούργησε με μια παρέα φίλων του την Εστουδιαντίνα. «Αφορμή ήταν ο Παναγιώτης Κουνάδης», λέει. «Οι συναυλίες που έκανε το 1995 και η μελέτη του για τις Εστουδιαντίνες της Σμύρνης».

Ως νέος άνθρωπος με όραμα για το αύριο και ειλικρινή αγάπη για τον «πολύτιμο θησαυρό» που έμενε παγωμένος, επί αιώνες, στα συρτάρια της ιστορίας, πήρε την πρωτοβουλία να προτείνει στον Δήμο Νέας Ιωνίας τη δημιουργία της ορχήστρας. «Δεν ήμουν μόνος μου», λέει. «Είχα μαζί μου σημαντικούς μουσικούς, τον Κυριάκο Γκουβέντα, τον Ανδρέα Τσεκούρα, τον Χρήστο Τσιαμούλη αλλά και τον Παναγιώτη Κουνάδη που μας τροφοδοτούσε και μας στήριζε με το υλικό του».

Έπειτα από πέντε χρόνια έρευνας, πολλών προβών και πολλών συναυλιών (150 εμφανίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό) η Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας υπάρχει πλέον και στα δισκοπωλεία. Το «Smyrne», που κυκλοφόρησε με την ιστορική ετικέτα Parlophone από την EMI είναι - κατά κοινή ομολογία - ένα εξαιρετικό άλμπουμ, που επιμελήθηκε ως παραγωγός (και συμμετείχε και ως τραγουδιστής) ο Γιώργος Νταλάρας.

Τι σημαίνει ακριβώς ο όρος «Εστουδιαντίνα»;

«To όνομα προέρχεται από τον λατινικό όρο "studio" που σημαίνει σπουδή και προέρχεται από τη Γαλλία, από ορχήστρες που είχαν βάση τους το μαντολίνο. Αφομοιώθηκε αργότερα, στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, από τους Έλληνες που ζούσαν στη Σμύρνη και στην Κωνσταντινούπολη. H πρώτη και πιο γνωστή Εστουδιαντίνα ήταν η Σμυρναίικη Εστουδιαντίνα, η οποία γνώρισε και μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του '30.

Στις Εστουδιαντίνες της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης συμμετείχαν εκατοντάδες μουσικοί και τραγουδιστές, με πάμπολλα όργανα. Οι πρώτες ηχογραφήσεις έγιναν στην αρχή της δεκαετίας του 1900, μια ολόκληρη παράδοση δημιουργήθηκε γύρω από το "σινάφι" των μουσικών και των "τραγουδιστάδων" της εποχής».

Σήμερα τι απήχηση έχει αυτό το ρεπερτόριο; Βλέπετε να υπάρχει ενδιαφέρον από το κοινό;

«Αν με ρωτούσατε πριν από πέντε χρόνια δεν θα ήξερα τι να σας απαντήσω. Αποδείχτηκε όμως ότι η εντατική δουλειά δεν πάει χαμένη. Το βλέπουμε αυτό και στις εμφανίσεις μας και στον δίσκο... Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, είναι ανάμεσα στους πρώτους στον κατάλογο των επιτυχιών...».

Οπωσδήποτε θα βοήθησαν και τα ονόματα που συμμετείχαν, που είναι γνωστά. Και η παρουσία του Γιώργου Νταλάρα. Αλήθεια θα σας άνοιγε η δισκογραφία τις πόρτες αν δεν υπήρχαν οι συγκεκριμένες συνθήκες;

«Πολύ αμφιβάλω - δυστυχώς. Ήταν ουσιαστική η συνδρομή του, από την αρχή της δημιουργίας της ορχήστρας μέχρι τώρα. Μας βοήθησε με τις γνώσεις του, με την εμπειρία του, μας έκανε να τον αισθανόμαστε ως ένα ακόμη μέλος της ορχήστρας. Πάντως έχω να πω κι αυτό: Μπορεί οι εταιρείες να μην ανοίγουν εύκολα τις πόρτες τους σε προσπάθειες σαν τη δική μας, όμως ο κόσμος διψάει για καλή μουσική».

Ανεξάντλητο ρεπερτόριο

Τα τραγούδια πού τα βρίσκετε - εκτός από τα πιο γνωστά που υπάρχουν και στον δίσκο;

«Μα είναι ανεξάντλητο το ρεπερτόριο. Από ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια της Σμύρνης μέχρι αστικά, οπερέτες, παραδοσιακά από το Ιόνιο, τραγούδια της Μεσογείου. Τεράστια η γκάμα. Όσο ψάχνεις τόσο βρίσκεις».

Σαντούρι πώς μάθατε;

«Ασχολούμαι με τη μουσική από τα 7 μου. Σαντούρι έμαθα μόνος μου και αργότερα έκανα μαθήματα με τον Θεοχάρη Παντίδη».

Πολυπρόσωπη ορχήστρα. Δύσκολες οι μεταφορές, δαπανηρές... Τα καταφέρνετε;

«Κανένας μας δεν ζει από αυτό. Υπάρχει βέβαια μια μικρή στήριξη από τον Δήμο Νέας Ιωνίας που μας δίνει τον χώρο, αλλά από εκεί και πέρα είναι δύσκολα τα πράγματα. Πολλές φορές τροφοδοτούμε εμείς οι ίδιοι την ορχήστρα. ʼμα έχεις αγάπη και μεράκι...».

INFO

H Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας στο «Gagarin 205» (Λιοσίων 205, τηλ. 210-8547.600), την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Μαρτίου. Τραγουδούν: Ελένη Βιτάλη, Χρίστος Τσιαμούλης, Λιζέτα Καλημέρη, Σοφία Παπάζογλου και ο παραδοσιακός τραγουδιστής Παναγιώτης Λάλεζας. Συμμετέχουν: Πέτρος Γαϊτάνος, Χρόνης Αηδονίδης.

ΧΑΡΗ ΠΟΝΤΙΔΑ

ΤΑ ΝΕΑ , 05-03-2004 , Σελ.: P26

Κωδικός άρθρου: A17882P261

ID:406043

http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nsearch.pri...7882&m=P26&aa=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smyrne

Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας

Παραδοσιακά και σμυρναίικα τραγούδια που αντέχουν στο χρόνο, βρήκαν την ιδανική απόδοση τους από τους μουσικούς της Εστουδιαντίνας υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ανδρέα Κατσιγιάννη.

Η ορχήστρα Εστουδιαντίνα αποτελείται από νέους μουσικούς πού παίζουν κυρίως νυκτά έγχορδα και ξύλινα πνευστά. Το ρεπερτόριο της είναι μουσική της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης, των αστικών κέντρων της υπόδουλης και ελεύθερης Ελλάδας την εποχή της ακμής του ελληνισμού, της Αμερικής της μετανάστευσης και γενικότερα από το χώρο της Μικράς Ασίας, Προποντίδας Βοσπόρου και Πόντου.

Η πεντάχρονη πορεία της Εστουδιαντίνας καταγράφεται στο cd SMYRNE, που περιλαμβάνει γνωστά παραδοσιακά και σμυρνέικα τραγούδια.

Περιέχομενα

1. Εμβατήριο Σμύρνης (οργανικό)

2. Μάνες της καληνυχτιάς

3. Δεν σε θέλω πια

4. Μάτια μου

5. Η Μαρίτσα η Σμυρνιά

6. Κατεργάρα Ειρήνη

7. Αγιοθοδωρίτισσα

8. Ο Μανώλης

9. Ζουρλοπαινεμένης γέννα

10. Εμβατήριο Φλόγα

11. Σαν της Σμύρνης το γιαγκίνι

12. Μην ορκίζεσαι βρε ψεύτρα

13. Τικ-Τακ

14. Πασαλιμανιώτισσα

15. Το σαλβάρι του Κιορογλου

16. Μανταλένα

17. Καροτσέρης

18. Σουλτανι Γεγκιαχ

19. Ο στεναγμός της Σμύρνης

http://entertainment.flash.gr/music/releas...4/3/10/17536id/

Share this post


Link to post
Share on other sites

With the usual apologies for any errors.

1. Μανές της καληνυχτιάς

Παραδοσιακό, Διασκευή Εστουδιαντίνα

(Παναγιώτης Λαλέζας)

Αχ!...

Ήρθε η ώρα κι η στιγμή αμάν!...αμάν!...

Το στόμα μου, το στόμα μου νανοίξω

Αχ!...

Και στην καλή παρέα μου Αχ!..., αχ!...

καληνυχτιά, καληνυχτιά ναφήσω

2. Δεν σε θέλω πια

Ελληνική Εδτουδιαντίνα, Διασκευή Έστουδιαντίνα

Απτα πολλά που μουχεις καμωμένα

δεν σε θέλω πια, δε σε θέλω πια

τα σωθικά μου τα χεις μαυρισμένα

δεν σε θέλω πια, δε σε θέλω πια

Δεν μαρέσουν πλέον τα γινάτια

δεν πονώ για τα δικά σου μάτια

πίνω και γελώ κι άλλην αγαπώ

μάθε κι άλλη μια, πως δε σε θέλω πια

Αλλού να βρεις τα νάζια σου να κάνεις

δεν σε θέλω πια, δε σε θέλω πια

το ίδιο το χω ας ζεις ή αν πεθάνεις

δεν σε θέλω πια, δε σε θέλω πια

Μη μου μηνάς πως δεν μπορείς να ζήσεις

δεν σε θέλω πια, δε σε θέλω πια

ούτε με νοιάζει αν ζήσεις κι αν δεν ζήσεις

δεν σε θέλω πια, δε σε θέλω πια

Γιατί μεθάς και όλο λες με θέλεις

δεν σε θέλω πια, δε σε θέλω πια

τι μου μηνάς και γράμματα μου στέλνεις

δεν σε θέλω πια, δε σε θέλω πια

3. Μάτια μου

Αντώνη Διαμαντίδη ή Νταλγκά

(Γιώργος Νταλάρας)

Μάτια μου, μάτια μάτια μου,

Των οματιών μου μάτια

τα μάτια μου δεν είδανε

σαν το δικά σου μάτια

Σαν πας στα ξένα, πάρε κι εμένα

πάρε κι εμένα, για συντροφιά

Μακριά κι αν θα σαι, να με θυμάσει

Να με θυμάσαι, παντοτινά

Αχ!...

Τα μάτια σου τα όμορφα και τα γλυκά σου κάλη

με κάνανε και ξέχασα κάθε αγαπή άλλη

Μάτια μου, μάτια μου, μάτια,

των οματιών μου μάτια

τα μάτια που σε λάτρεψαν,

τα έκανες κομμάτια

4. Η Μαρίτσα η Σμυρνιά

Δημήτρη Σέμση

(Γλυκερία)

Σένα γλέντι μια βραδιά

τα μπλεξα με μια Σμυρνιά

Αμάν, αμάν, αχ, αχ

ήταν όλο τσαχπινιά

Αμάν, αμάν, αχ, αχ

η καμωματού η Σμυρνιά

Ξακουστή στην Κοκκινιά

η Μαρίτσα ήτανε η Σμυρνιά

Αμάν, αμάν, αχ, αχ

Μόλους παίζει και γελά

Αμάν, αμάν, αχ, αχ

και ποτέ δεν αγαπά

Βρε Μαρίτσα μερακλού

Κάνε μένα γιαβουκλού

Αμάν, αμάν, αχ, αχ

να περνούμε εγώ κι εσύ

Αμάν, αμάν, αχ, αχ

έμορφη ζωή χρυσή

5. Το Ερηνάκι

Αντώνη Διαμαντίδη η Νταλγκά

(Παντελής Θαλασσινός)

Μέχεις κάνει σα τρελό βρε Ερηνάκι μου Αχ!...

μέρα νύχτα είσαι φως μου το μεράκι μου

μέρα νύχτα είσαι φως μου το μεράκι μου

Πέφτω, ο ύπνος δε με παίρνει κιόλο σκέφτομαι

Όλο τα δικά σου γούστα ονειρεύομαι

’χ!...όλο τα δικά σου γούστα ονειρεύομαι

Έτσι όμως, Ερηνάκι πας και ξενυχτάς ’χ!...

και γυρνάς με κάτι μάγκες και μαυτούς γλεντάς

και γυρνάς με κάτι μάγκες και μαυτούς γλεντάς

Δίνεις ραντεβού σε όλους Ερηνάρα μου

μαν σε πιάσω αλίμονό σου, κατεργάρα μου

’χ!...μαν σε πιάσω αλίμονό σου, κατεργάρα μου

Στα καφέ σαντάν και μπύρες πας και ξενυχτάς ’χ!...

και για πράσινο χαβιάρι όλους μας περνάς

και για πράσινο χαβιάρι όλους μας περνάς

Μέφαες βρε Ερηνάκι, δεν αντέχω πια

μαν σε πιάσω, θα σε φτύσω μα την Παναγιά

’χ!..μαν σε πιάσω, θα σε φτύσω μα την Παναγιά

6. Αγιοθοδωρίτισσα

Βαγγέλη Παπάζογλου ή Αγγούρη ή ’γιου

(Αγάθωνας Ιακωβίδης)

Βρε Αγιοθοδωρίτισσα πεντάμορφη στα κάλλη

εσύ μου πήρες το μυαλό μέσα από το κεφάλι

Πάψε πια το νταλκαδάκια που χεις με το σωφεράκια

Αγιοθοδωρίτισσα μου έλα γίνε πια δικιά μου

Και βραδιοξημερόνομαι μεσ την Αμερικάνα

Αχ, Αγιοθοδωρίτσσα πεντάμορφη Σουλτάνα

Πειράζεις τους σωφέρηδες που ρχονται απτην Αθήνα

πειράζεις κι όλα το παιδιά που πάνε στα ρετσίνια

Βρε Αγιοθοδωρίτισσα μάξεψε το μυαλό σου

γιάτι αργά ή γρύγορα θα βρεις το δάσκαλό σου

7. Ο Μανώλης

Ιωάννη Δραγάτση ή Ογδοντάκη

(Ελένη Βιτάλη Συμμετέχει ο Μανώλης Πάππος)

Δεν το ΄λπιζα Μανώλη κορόιδο να πιαστείς

Και το λουλά να σπάσεις στη φυλακύ να μπεις

Αν είσαι φίνος μάγκας πουντα μπεγλέρια σου,

Αν είσαι και σερέτης πουντα μαχαίρια σου

Εγώ είμαι φίνος μάγκας και φίνος χασικλής

Και όταν θα τη φουμάρω να ξομολογηθείς

Έλα βρε Μανωλάκη να τα λιμάρουμε

Να στρώσουμε κουβέρτα, να τους τα πάρουμε

Για σένα βρε Μανώλη τα ρούχα μου πουλώ

και παίρνω μπαγλαμάδες και παίζω και γλεντώ

Έλα βρε Μανωλάκη να παιξεις μπαγλαμά

να σπάσουμε κεφάλι στο ψεύτικο ντουνιά

8. Ζουρλοπαινεμένης γέννα

Βαγγέλη Παπάζογλου ή Αγγούρη ή ’γιου

(Μπάμπης Τσέρτος)

Ζουρλοπαινεμένης γέννα έλα στην αγκάλη μου

κι ότι σου ΄χω καμωμένα κάνε τα χαλάλι μου

Έλα το σεβντά να σβήσεις που χω γω για σένανε

και για τα παλιά μας ντέρτια μην ακούς κανένανε

Ζουρλοπαινεμένης γέννα τρέλανες και μένα

τη μανούλα μου λυπήσου όπου μέχει ένανε

9. Σαν της Σμύρνης το γιαγκίνι (το ολοκαύτωμα)

Παραδοσιακο, Διασκευή¨ Εστουδιαντίνα

(Χρόνης Αηδονίδης )

Σαν της Σμύρνης το γιαγκίνι στο ντουνιά δεν έχει γίνει

κάηκε και γινε στάχτη κι έβγαλ ο Κεμάλ το άχτι

Κάηκε κι ένα σχολείο που ταν Παρθεναγωγείο

κάηκε και μια δασκάλα, που ταν άσπρη σαν το γάλα

Κάηκε το Σταυροδρόμι κι ο Μπουγιούκ ντερές ακόμη

Σμύρνη φτωχομάνα Σμύρνη, που ναι η μορφιά σου εκείνη!

10. Μην ορκίζεσαι βρε ψεύτρα

Δυμήτρη Σέμση, Γ. Πετροπουλέα

(Κατερίνα Παπαδοπούλου)

Μην ορκίζεσαι βρε ψεύτρα και μην έρχεσαι και κλαίς

μην ορκίζεσαι βρε ψεύτρα και μην έρχεσαι και κλαίς

Α!...α!...α!...

Τέτοιους όρκους και σε άλλον σάκουσα

προχτές να λες

Α!...α!...α!...

Και το μάτια σου ακόμα σαν μου ρίξουν μια ματιά

και τα μάτια σου ακόμα σαν μου ρίξουν μια ματιά

Α!...α!...α!...

Φαίνουνται από το χρώμα, πως γεμάτα είναι ψευτιά

Α!...α!...α!...

Φαίνουνται από το χρώμα, πως γεμάτα είναι ψευτιά

11. Τικ-Τακ

Παραδοσιακό, Διασκευή Εστουδιαντίνα

(Χρήστος Τσιαμούλης)

Τικ-τικ, τίκι-τικιτάκ, κάνει η καρδιά μου

σαν σε βλέπω, να διαβαίνεις

Τικ-τικ, τίκι-τικιτάκ, θέλω μικρή μου,

να μαντέψω, που πηγαίνεις

Θέλω μικρό μου, να σε ρωτήσω

Φοβούμαι μη σε δυσαρεστήσω

γιατί...όταν σε ιδώ...

αρχίζει της καρδιάς το τικ, τίκι-τικιτάκ

γιατί...όταν σε ιδώ...

αρχίζει της καρδιάς το τικ, τίκι-τικιτάκ

Τικ-τικ, τίκι-τικιτάκ, κάνει η καρδιά μου

τη ματιά σου σαν μου ρήξεις

Τικ-τικ, τίκι-τικιτάκ, θέλω καρδιά μου

λίγη αγάπη να μου δειξεις

Τικ-τικ, τίκι-τικιτάκ, αυτή η καρδιά σου

με τρελαίνει, με μαγεύει

Τικ-τικ, τίκι-τικιτάκ, θέλω πουλί μου

να μαντέψω τι γυρεύεις

12. Πασαλιμανιώτισσα

Παναγιώτη Τούντα

(Σοφία Παπάζογλου)

Βρε Πασαλιμανιώτισσα, τσαχνίνα ζωντοχήρα

πως μέριξε στα χέρια σου η άτιμή μου μοίρα

Μου χεις ανάψει μια φωτιά

και ντέρτι στο κεφάλι

και μια πληγή που δεν μπορεί,

να γίνει πιο μεγάλη

Μέσα στα χασικλίδικα

φουμάρω ολοένα

γιατί έχω ζωντονχήρα μου

καρασεβντά με σένα

Ζωντοχήρα μου σεύ με τρέλανες!...

Τον μπαγλαμά μου παίζοντας τον πόνο μου σου λέγω

Βρε Πασαλιμανιώτισσα σου τραγουδώ και λέγω

’κου με τι παράπονο

το ντέρτι μου φωνάζω

αφού για σένα τραγουδώ

και βαριανασετνάζω

Μέσα στα χασικλίδικα

φουμάρω αλοένα

γιατί έχω ζωντοχήρα μου

καρασεβεντά με σένα

Ζωντοχήρα μου εσύ με τρέλανες!...

13. Το σαλβάρι του Κιόρογλου

Σταύρου Παντελίδη ή Σμυρνιού

(Πέτρος Γαΐτάνος)

’ααχ!..

Σαν φορούσα το σαλβάρι κείνον τον καιρό

άμαν, κείνον τον καιρό

τα κορίτσια με κοιτούσαν μέσα στα χορό

μέσα στο χορό

ήμουν μερακλής σε όλα, ας τα θυμηθώ

τα ωραία κείνα χρόνια δεν τα λησμονώ

Χαϊ, χαϊ!...

Σαν περνουσ από την πιάτσα, με χαζεύανε

με χαζεύανε

όλο εύμορφα κορίτσια με ζηλεύανε

με ζηλεύανε

το σαλβάρι μου κοιτούσαν όλες βρε παιδιά

’χ!...κι αυτό το γελεκάκι που μουν λεβεντιά

’ϊ, χάϊ ’ ϊ ι ι..

Παίξτε μου, για να χορέψω, παίξτε βρε βιολιά

’μαν!..παίξτε τα βιολιά

Κιόρ ογλού για να χορέψω παίξτε βρε παιδιά

παίξτε τα, παιδιά

για να θυμηθώ ο καπμένος κείνα τα παλιά

να ξεχάσω τους καημένος μου όπόχω στην καρδιά

14. Μανταλένα

Παραδοσιακό

(Ο Μυστήριος Ζεΐμπέκικος Χορός)

(Μαριώ)

’ειντε Μανταλιώ και Μανταλένα,

τι έχει ο άντρας σου μεμένα

Έμαθα τραβά μαχαίρι

με ταριστερό του μέρι

’ειντε τι να κάνω η κακομοίρα

με τον άντρα που επήρα

Δε δουλεύει, δε δουλεύει,

κι όλο δανεικά γυρεύει

’ειντε τι να κάνω η κακομοίρα

με το χασικλή που πήρα

Δε δουλεύει, δε δουλεύει

κι όλο δανεικά γυρεύει

’ειντε Μανταλιώ και Μανταλένα

Τι έχει ο άντρας σου μεμένα

15. Καροτσέρης

Παραδοσιακό

(Γιώργος Νταλάρας)

Καροτσέρη τράβα

να πάμε στα Ταταύλα

πόσα τάλιρα γυρεύεις

Να μας πας και ν μας φέρεις;

Τράβα!...

Τράβα καροτσέρη, γρήγορα να πάμε

Τράβα!...τράβα!..., γρήγορα να πάμε

Τράβα!...

Καροτσέρη τράβα ίσια

να μας πας για το Πατήσια

πόσα τάλιρα γυρεύεις

να μας πας και να μας φέρεις;

Δέκα τάλιρα γυρεύω,

να σας πάω και να σας φέρω»

Τράβα!....

Τράβα καροτσέρη, γρήγορα να πάμε

Τράβα!...τράβα! γρήγορα να πάμε

Τράβα!...

16. Ο Στεναγμός της Σμύρνης

Δ. Παύλοβιτς

(Ειρήνη Καραγιάννη)

Σμύρνη, τώρα φεύγω από σένα

η φτωχή μου σαφήνει καρδιά

μαύρη μοίρα με σέρνει στα ξένα

και με πόνο σου λέω έχε γεια

Στης ζωής μας το δόλιο το δρόμο

Τσακισμένα πουλιά του βοριά

θα γυρίζουμε πάντα με τρόμο

το στερνό να σου λέει έχε γεια

Σμύρνη, στου ονείρου το χάδι

θα ξυπνήσεις και πάλι χρυσή

μα για μας μες στο ξένο σκοτάδι

μόνος ήλιος θα λάμπεις εσύ

Share this post


Link to post
Share on other sites

I searched, but didn't find any kind of "critics" about that CD...

So I took the decision to start it - parallel to our discussion about the biblical H Asfaltos pou trexei;)

Kate, kindly, sent the lyrics :) And I found there the answer to a question I had for ages... About O Manwlhs: In the previous versions, Manwlhs broke his "mpaglama" and went to prison. But it wasn't mentioned if he broke the mpaglama on anybody's head (!) or if he broke somebody's else mpaglama and he couldn't pay for it....

With the lyrics, I realised that Manwlhs imprisonment was reasonable enough :pity:

Yesterday I bought the CD (after failing to find Anemoptero) and I'm still listening to it... Yesterday night I was tired to listen to it all. So tonight I'll continue...

By our guests...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I am confused concerning this release. Is it by Dalaras, or is he collaborating with others? I have not heard anything about it.

Is the music very good? Shall I buy it?

Share this post


Link to post
Share on other sites

You will find some comments on this superb CD under the topic title Estoudiantina (in the same section of the forum)

Yes, do buy it if you like smirnaika and traditional music :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

As long as you continued in this page, I will so myself.

Never underestimate any song!

When I read about the Karotserhs and I realised that Dalaras was participating as a part of the group...and when I listened to the first 1.5 minutes of the song (full of instrumental music) I thought that the song was one of Dalaras bad choices... but when I heard him singing the refrain I got mad.

Today I've put the CD in the DVD player! Relax...I didn't find any additional video clips, I just put the cd there because I got tired of listening through my head phones...When D sang that refrain, I went to kiss the screen :blink: :blink: :blink:

I knew the song for ages (mu uncle was from Smyrne) but I never knew that it could be so beautiful...

Share this post


Link to post
Share on other sites

My reply to Olga's opinion about Allo 8a pei ais8anomai...pushed me to write about a song in Smyrne's CD...

Μην ορκίζεσαι βρε ψεύτρα

I wanted to write my opinion but I thought it may sound a little bit "offensive" in Easter ;)

The song's dancing tune and the singer's smooth voice make you "see" a live belly dancing!

The way the sentences are following one another in that performance feel like a soft, creamy kiss in the neck! :blush:

But after realising the full message of the lyrics you come back to reality and the dancing and kisses become an emotionless part of the show... ti na kanoume, afou htan pseutra h kopela :pity:

It sounds weird...but that's the way I recieved the song's message :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σου Γιωργοοο!!.....Κοντογιαννη!! :razz::music:

Παντως ολα τα λεφτα,ειναι η εκφραση του Αντρεα(Παππα) :music::music:

Και ξανα ευχαριστουμε! :blush::razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Γεια σου Γιωργοοο!!.....Κοντογιαννη!! :D:D

Παντως ολα τα λεφτα,ειναι η εκφραση του Αντρεα(Παππα) :D:D

Και ξανα ευχαριστουμε! :):)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Συμφωνώ Γογώ, πολύ γέλιο έχει ο Ανδρέας σε αυτή την Φωτογραφία :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστίες κι από μένα για την παραχώρηση της φωτογραφίας στην σελίδα μας. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0