Sign in to follow this  
Followers 0
Agnie

100 Ανέκδοτα Τραγούδια - Λ. Παπαδόπουλος

33 posts in this topic

Eκατό ανέκδοτα τραγούδια του Λευτέρη Παπαδόπουλου σε θεσσαλονικιώτικη έκδοση

’γνωστα, «μαχαιρωμένα» και «ολόγυμνα»

Nέο βιβλίο του Λευτέρη Παπαδόπουλου, ύστερα από καιρό, στην αγορά. Aυτή τη φορά, με τραγούδια. Όχι τα γνωστά και πολυαγαπημένα. Aλλά τραγούδια άγνωστα, ανέκδοτα.

«Οι λέξεις που είναι έξω απ' τα τραγούδια / κρυώνουνε τις νύχτες και φοβούνται. / Και βρίσκουν καταφύγιο στα λουλούδια / Και σ' όσες, σαν και σένα, αγαπιούνται...». Οι στίχοι αυτοί είναι σαν ένα μότο που δίνει το στίγμα του καινούργιου βιβλίου του Λευτέρη Παπαδόπουλου.

«Πέντε βιβλία έχω βγάλει ίσαμε τώρα, με στίχους τραγουδιών μου, που είναι γνωστά από δίσκους», εξηγεί ο δημιουργός της «Καισαριανής», της «ʼπονης Ζωής», του «Βρέχει φωτιά στη στράτα μου», του «Δε θα ξαναγαπήσω» και τόσων άλλων - εκατοντάδων - τραγουδιών, που βρίσκονται στα χείλη όλων μας. «Και τα πέντε στον "Κάκτο", του παιδικού μου φίλου Οδυσσέα Χατζόπουλου. Αυτό, το έκτο, το βγάζω στη Θεσσαλονίκη, στον "Ιανό", του φίλου μου, επίσης Νίκου Καρατζά. Γιατί, για μένα, η συναισθηματική σχέση, μετράει πολύ. Τούτο το βιβλίο διαφέρει από τα προηγούμενα. Περιλαμβάνει στίχους μου που άλλοι μελοποιήθηκαν, κυρίως από τον Μίκη Θεοδωράκη, χωρίς να έχουν πάρει ακόμη τον δρόμο για το στούντιο και άλλοι - οι περισσότεροι - όχι. Γι' αυτήν την έκδοση, διάλεξα εκατό τραγούδια. Έχω κι άλλα, πολλά, στα συρτάρια μου. Διότι δεν σταμάτησα ποτέ να γράφω. Σταμάτησα, απλώς, το πάρε-δώσε με τις εταιρείες δίσκων. Ο λόγος; Το σημερινό περιβάλλον του τραγουδιού δεν με εμπνέει. Ελπίζω όμως ότι, με πρωτοβουλία του Μίκη, "κάτι" θα γίνει, "κάτι" θα κάνουμε για να αλλάξει, όσο γίνεται περισσότερο, αυτό το περιβάλλον».

Και η Θεσσαλονίκη, γιατί;

Με τον Σταύρο Ξαρχάκο, το 1963, την ημέρα που πρωτοπαρουσίασαν την «ʼπονη ζωή» και τη «Φτωχολογιά»

«Τον Καρατζά τον γνώρισα πριν από 4 χρόνια. Μίλησα σε μιαν εκδήλωση του "Ιανού" για τον Αντώνη Σαμαράκη. Ακολούθησαν πολλές άλλες τέτοιες εκδηλώσεις και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα και στο Ηράκλειο. Μου έκανε εντύπωση από την αρχή αυτός ο εκδότης. Δεν πετάει τα λεφτά του στον αέρα. Τα ξοδεύει για να φτιάχνει ωραία πράγματα. Και βεβαίως, πρωτίστως, ωραία βιβλία».

Δεν είναι, όμως, μόνον ο Καρατζάς η αιτία... του κακού! Είναι και η Θεσσαλονίκη. Που την αγαπώ. Πάντοτε ήθελα να εκδοθεί ένα βιβλίο μου εδώ. Να έχει την πρωτιά η Θεσσαλονίκη. Γιατί, δηλαδή, η αρχή να γίνεται πάντοτε από την Αθήνα; Αυτό, με ενοχλεί».

Τα εκατό ανέκδοτα τραγούδια του Λευτέρη Παπαδόπουλου χωρίζονται σε οκτώ ενότητες: «Ολόγυμνα», «Δεκατρία φεγγάρια», «Απεγνωσμένα», «Σέρτικα και αλάνικα», «Γλυκοφιλήματα», «Τραγούδια της χαμένης νιότης», «Μαχαιρωμένα» και «Τραγούδια για τον Μάνο Λοΐζο». Εδώ διαβάζουμε για τον φίλο του:

«Δεν έχω ούτε μια φωτογραφία σου. / Τις έκρυψα. Τις έκαψα. Φοβάμαι. / Σαν τότε, τον Σεπτέμβρη, στην κηδεία σου / που γέλασες και μου 'πες, "άντε, πάμε... " / Καμιά φορά σε σκέφτομαι στο μνήμα σου / και λέω, "πάλι απόψε θα κρυώνει" / Και στέκομαι ν' ακούσω κάποιο σήμα σου / να τρέξω, με κουβέρτες και σεντόνι. / Κι ύστερα, σε καπνίζω στα τσιγάρα μου / και στο κρασί σε πίνω, στάλα - στάλα. / Εσένανε, το φίλο, τη λαχτάρα μου, / με τα βαθιά τα μάτια, τα μεγάλα».

Λευτέρωσε τις κρυφές μας συγκινήσεις

Ο Μάνος Λοΐζος παίζει, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος τραγουδάει, την ημέρα που έγραψαν το «Αχ χελιδόνι μου»

Σύμφωνα με τον Κώστα Γεωργουσόπουλο, που υπογράφει τον πρόλογο της έκδοσης, «... Το σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, ως λόγος λυρικός, ανήκει στη μεγάλη σχολή του νεοελληνικού λυρισμού. (...) Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος ανήκει σ' αυτό το μεγάλο συγγενολόι: Τα ποιήματά του έχουν τα ίδια θέματα με τα ποιήματα του Δροσίνη, του λυρικού Παλαμά, του Πορφύρα, του Κυριαζή, της Μυρτιώτισσας, της Πολυδούρη, του Αθάνα, του Εφταλιώτη, του Ουράνη, γιατί όχι του Βιζυηνού. (...) O Λευτεέρης βεβαίως δεν είναι μόνος αλλά ξεχωρίζει με το μεγάλο πλήθος των θεμάτων του, την ποικιλία των ιδεών του, την ευρηματικότητα των μορφών που κάθε φορά επινοεί για να προβάλει τις εικόνες του, τη λιτότητα των συμβόλων του, το λαϊκό άρωμα της σκηνογραφίας του, τη σεμνότητα των ηθών που διακρίνει τα ποιητικά του πρόσωπα, την παντελή έλλειψη μελοδραματικών εξάρσεων, την άρνησή του να υποκύψει σε συναισθηματικούς εκβιασμούς, σε κραυγές ή σε φτηνές κορόνες. (...) Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος τραγούδησε απλές χαρές, πίκρες, πάθη και πόθους του καθημερινού συμπολίτη του, δάκρυσε χωρίς να ντρέπεται για τη συγκίνησή του, λάτρεψε την ομορφιά στα μάτια μιας γυναίκας, στη στροφή ενός δρομίσκου μιας φτωχογειτονιάς. Απαθανάτισε ένα σακάκι, μια τραγιάσκα, ένα πουκάμισο μετά τη δουλειά, πριν από τον έρωτα, στη μικρή καμαρούλα, στο λαϊκό καφενείο, στο γήπεδο, στην αλάνα, στο έρημο πάρκο. Ύψωσε ύμνο σεμνό, άλλοτε βουβό θρήνο στα χαμένα όνειρα, στα τσαλαπατημένα νιάτα, στη γενιά που πάσχισε και δεν μπόρεσε, στον έρωτα που ματαιώθηκε και στη χαρά που δεν έφτασε στην αλαζονεία.

Όχι, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος δεν έχει να ζηλέψει τίποτα και κανέναν από τους μεγάλους μας λυρικούς. Αντίθετα, μαζί με τους άξιους συνοδοιπόρους του και τους σημαντικότερους συνθέτες ξαναέφεραν τη μεγάλη ποίηση, τον ακαριαίο ποιητικό λόγο στο στόμα του λαού μας. Αν ο Λευτέρης, ο Μάνος, ο Γκάτσος, ο Βίρβος, ο Καμπανέλλης, ο Πυθαγόρας, ο Χριστοδούλου δεν είχαν προετοιμάσει, προλειάνει το έδαφος, δεν θα μπορούσε να γίνει δεκτή η μελοποιημένη ποίηση του Σεφέρη, του Αναγνωστάκη, του Ελύτη, ακόμη και του Κάλβου. Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ως κορυφαίος της γενιάς του, μας συνέδεσε με το υπόγειο ρεύμα που μας οδηγεί στο δημοτικό τραγούδι, στον Ρωμανό, στο ʼσμα Ασμάτων, στη Σαπφώ. Ο Λευτέρης λευτέρωσε τις κρυφές μας συγκινήσεις και τις έκανε λυτρωτική δημόσια εξομολόγηση».

- Είναι λοιπόν μια ποιητική συλλογή αυτό το βιβλίο;

Τα κολακευτικά λόγια του K. Γεωργουσόπουλου και του M. Θεοδωράκη, κι από κοντά ένα σχόλιο του βραβευμένου ποιητή Γιάννη Κοντού, έδωσαν την ευκαιρία στον Λευτέρη να ξεκαθαρίσει τη θέση του. Ρωτήθηκε λοιπόν ο Γ. Κοντός από την «Απογευματινή» γιατί δεν μελοποιούμε σήμερα ποιητές, κι απάντησε:

«Το τραγούδι είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Είμαι φανατικός θαυμαστής στιχουργών, όπως είναι ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Μάνος Ελευθερίου, ο Νίκος Γκάτσος. Τους θεωρώ ποιητές πολύ μεγάλους. Όμως το τραγούδι που κυκλοφορεί σήμερα είναι κουραστικό, επαναληπτικό και μονότονο, και σε στίχους και σε μουσική. Δεν ξέρω γιατί ακούει αυτά τα τραγούδια η νεολαία. Ποιος φταίει; Φταίνε οι εταιρείες, φταίει και το γούστο του κοινού. Αλλά κυρίως οι εταιρείες, οι οποίες πριν από 30-40 χρόνια επένδυσαν στον Θεοδωράκη, τον Χατζιδάκι, τον Γκάτσο και τον Παπαδόπουλο, αλλά όχι πια. Τώρα είναι η εποχή της ευκολίας».

Συμφωνείς με όλ' αυτά; ρωτάω τον Λευτέρη.

«Απολύτως... σχεδόν. Εκεί που διαφωνώ είναι στο ότι ο Κοντός υποστηρίζει πως είμαι μεγάλος ποιητής. Δεν είμαι ποιητής. Στίχους για τραγούδια γράφω. Στίχους, που έχουν και ψήγματα ποίησης, αν θέλεις. Και, παρακαλώ, με την ευκαιρία, όσοι διαβάσουν το καινούργιο βιβλίο μου, να μην το εκλάβουν ως "ποιητική συλλογή", αλλά ως συλλογή στίχων για τραγούδια και μόνον αυτό».

Αν κάποιος συνθέτης μελοποιήσει στίχους από το βιβλίο σου θα του επιτρέψεις τα τραγούδια που θα φτιάξει να τα γυρίσει σε δίσκους;

«Όχι βέβαια. Πρώτα πρώτα, (γιατί αρκετούς απ' αυτούς τους στίχους έχει ήδη μελοποιήσει ο Μίκης. Τρία - τέσσερα τραγούδια, ακόμη, τα έχει μελοποιήσει ο Μάριος Τόκας. Αν ενδιαφερθούν και άλλοι συνθέτες, για άλλα κομμάτια, θ' ακούσω τι έχουν γράψει και θα δούμε τι θα γίνει...»

Γιατί τότε θέλησες να βγουν σε βιβλίο, αφού πρόθεσή σου δεν είναι σώνει και καλά η μελοποίησή τους;

«Διότι, αλλιώς, θα χαθούν. Έχω πάνω από 500 τραγούδια στα συρτάρια μου. Γιατί να μείνουν στα συρτάρια και, τελικά, να χαθούν;»

Μίκης: «Είναι ο πατριάρχης»

Με τον Μίκη Θεοδωράκη και τον Δημήτρη Μητροπάνο σε εκδήλωση για τα «Πικροσάββατα»

Στην έκδοση του «Ιανού», που κυκλοφορεί τη Δευτέρα, ο αναγνώστης θα βρει και πλήθος φωτογραφιών - ντοκουμέντων. Κι ακόμα, ένα κείμενο του Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος περιγράφει την προϊστορία αυτών των τραγουδιών και εξηγεί τους λόγους που κάνουν τον Λευτέρη Παπαδόπουλο ποιητή.

«Όταν γύρισα στην Ελλάδα, στη Μεταπολίτευση», γράφει ο Θεοδωράκης, «ο Λευτέρης, της "ʼπονης ζωής" και των άλλων τραγουδιών του Σταύρου Ξαρχάκου, ήταν μια αυθεντία στην ποίηση του τραγουδιού και είχε τη μεγάλη ευτυχία να "παντρευτεί" με τον Μάνο Λοΐζο. (...) Νομίζω ότι έχω ζημιωθεί πάρα πολύ που δεν συνεργάστηκα μαζί του τότε, ιδιαίτερα μετά τη Μεταπολίτευση, που είχα έλλειμμα στίχων. (...) Αυτή η εμμονή μου, να μελοποιώ δόκιμα ποιήματα, ήταν από τη μια μεριά ωραία, αλλά δεν μπορείς τα "Επιφάνια" ή τη "Ρωμιοσύνη" να κάτσεις μ' ένα ποτηράκι κρασί και να τα τραγουδήσεις με την παρέα. (...) Το '80 - '82 - '83 πήγαμε όμως μαζί στη Μόσχα. Με συνόδευσε όταν έπαιρνα το βραβείο Λένιν εκ μέρους της εφημερίδας του "TA NEA". Και ζήσαμε μαζί δέκα αξέχαστες ημέρες. (...) Ήμουν σε μια ιδιόμορφη ψυχική κατάσταση. Και θυμάμαι, λοιπόν, ότι ο Παπαδόπουλος μου άλλαξε τα μυαλά, κι όταν γυρίσαμε του λέω "φέρε μου στίχους". (...) Σε όλη εκείνη την περίοδο θα γράψαμε πάνω από 70 τραγούδια. Οι συγκυρίες, οι πολιτικές κυρίως συγκυρίες, δεν μας επέτρεψαν όλον αυτό τον θησαυρό που βγάλαμε, να τον παρουσιάσουμε. Έχουμε ακόμη τραγούδια στο συρτάρι. Θα τα βγάλουμε προσεχώς. Θα κάνουμε και έκπληξη νομίζω. Βέβαια, βγήκαν τα "Πικροσάββατα" με τον Μητροπάνο, βγήκαν οι "Σερενάτες" με τη Φαραντούρη, αλλά το μεδούλι της δουλειάς μας δεν βγήκε προς τα έξω. (...) Είναι περίεργο, δεν υπάρχει τραγούδι του Λευτέρη που να μην είναι ποίημα. Αλλά ακριβώς αυτό που το κάνει να γίνεται οικείο είναι ο τρόπος με τον οποίο βγάζει όλο αυτό το λούστρο που έχει η υψηλή ποίηση, και φτάνει στην ψυχή της ποίησης. Και με απλές λέξεις, με απλές εικόνες, με απλές ιστορίες το κάνει οικείο. Το κάνεις δικό σου. Κι εσύ δέχεσαι ένα πράγμα που το θεωρείς πολύ απλό, αλλά στο βάθος είναι ένα ολοκληρωμένο ποίημα.

(...) Θεωρώ ότι σ' αυτή τη μεγάλη επανάσταση που έγινε από το '60 και πέρα, με τόσους μεγάλους ποιητές, τόσο μεγάλα τραγούδια, ο Παπαδόπουλος, σαν τη μέλισσα, μπόρεσε να παίρνει τον ανθό από δω κι από κει. Και τελικά ο ίδιος κατέληξε να κάνει ένα ενιαίο έργο, και αυτή τη στιγμή μπορούμε να πούμε ότι είναι ο Πατριάρχης των Ελλήνων ποιητών που γράφουν τραγούδια. Βέβαια, παραδέχομαι ότι πλάι του είναι και ο Μάνος Ελευθερίου - τον οποίο εκτιμώ και ξέρω ότι και ο Λευτέρης εκτιμά εξίσου - αλλά το εύρος του Λευτέρη Παπαδόπουλου είναι πολύ πιο πλατύ. Και νομίζω ότι έχει βάλει μιαν ανεπανάληπτη σφραγίδα στην εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού».

«ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ NA ΚΑΤΟΙΚΩ»

«Στο σώμα σου να κατοικώ τίποτ' άλλο!

Να σταματήσω να φοβάμαι, ν' αμφιβάλλω.

Σ' αυτό το σώμα το γυμνό, πού 'ναι σα χιόνι και το κρατώ και το φιλώ και όλο λιώνει.

Τι έρωτας αβάσταχτος, τρελός γεμάτος από λάμψεις και ταξίδια!

Στα χέρια σου έχω γίνει σαν πηλός

Ποτέ, καμιά στιγμή δεν είναι ίδια.

Στο σώμα σου να κατοικώ - και τίποτ' άλλο!

Στο σώμα αυτό το μαγικό και το μεγάλο

Μες στα ρυάκια του να ζω και ν' ανασαίνω τη σκοτωμένη μου καρδιά για ν' ανασταίνω»

(Από τα «Ολόγυμνα»)

«TI XAMENO ΓΥΡΕΥΕΙΣ»

«Είχαμε καλή παρέα, είχαμε και μπαγλαμά κι έπινα το πρόσωπό σου, ίσαμε το χάραμα.

Δε μιλούσες, δε γελούσες, μοναχά ταξίδευες.

Πες μου, μες σε τόσους άντρες, τι χαμένο γύρευες;

Είχαμε καλή παρέα κι όλοι τραγουδούσαμε κι ένα άλλο πεπρωμένο πόσο λαχταρούσαμε!

Κι άξαφνα, πετάς τα ρούχα και η νύχτα φώτισε!

Αχ, γι' αυτό το τσιφτετέλι, ποιος Θεός σε φώτισε;

Κι αφού χόρεψες λιγάκι, έφυγες ολόγυμνη κι έσκυβαν και σε φιλούσαν χίλια άστρα κι ουρανοί...

Έτσι, διάλυσ' η παρέα, σώπασε κι ο μπαγλαμάς κι ήρθε η μοναξιά να κάτσει στα πικρά τα μάτια μας...»

(Από τα «Απεγνωσμένα»)

ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ

ΤΑ ΝΕΑ , 31-01-2004 , Σελ.: P30

Κωδικός άρθρου: A17854P301

ID:401107

http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nsearch.pri...7854&m=P30&aa=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το νέο βιβλίο του Λευτέρη Παπαδόπουλου θα προλογίσει ο Γιώργος Νταλάρας και θα απαγγείλει η ηθοποιός Φιλαρέτη Κομνηνού την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου στις 8:00 το βράδυ στον Ιανό,εδώ στη Θεσσαλονίκη.

http://www.mpa.gr/article.html?doc_id=431599

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites

It is a surprise for me because when I went to see him backstage after the concert for Tsitsanis on Saturday the17th ,he said to me that "the schedule is to come to Thessaloniki in March".I thought that a month or two would be needed to see him here.

We have members that are considering already to come and live permanently in Thessaloniki from other parts of Greece,because of this,you know!!!! :pity::pity::D

After all,Dalaras and Thessaloniki is the best combination !!! :pity:

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can someone please translate what you are talking about above? It seems interesting but I cannot understand fully. (Or we all have to know greek here? I'm trying but... :rolleyes: it's not that easy.)

Thanks a lot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeynep,George Dalaras will present the new book of Lefteris Papadopoulos "100 unpublished songs ", in Thessaloniki tommorrow Thursday at 8:00 pm in "IANOS" bookstore.

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΛEYTEPHΣ ΠAΠAΔΟΠΟYΛΟΣ

Mε μια αγκαλιά τραγούδια

Mε μια αγκαλιά από «100 ανέκδοτα τραγούδια», βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη ο Λευτέρης Παπαδόπουλος

Λευτέρης Παπαδόπουλος, Γιώργος Νταλάρας και Φιλαρέτη Κομνηνού στην παρουσίαση του βιβλίου του ποιητή - δημοσιογράφου «100 ανέκδοτα τραγούδια»

«Γουστάρω τις γυναίκες που ρίχνουν ζεϊμπεκιές / γιατί είναι οι καρδιές τους γεμάτες χαρακιές / δείχνουνε πως γλεντάνε, ενώ μελαγχολούν / κι έχουν δυο στάλες πίκρα στα μάτια όταν γελούν / Γουστάρω τρις γυναίκες που ρίχνουν ζεϊμπεκιές / μα πιο πολύ απ' όλες τις Θεσσαλονικιές / Γιατί μπορούν τη νύχτα να κάνουν μαγική / και το κορμί τους είναι καημός και μουσική» (τραγούδι με τίτλο «Γεμάτες χαρακιές» από την ενότητα «Σέρτικα κι αλάνικα»), που απήγγειλε η Φιλαρέτη Κομνηνού με όση «λεβεντιά», «μαγκιά» μπόρεσε να ανασύρει από το «σαλονικιό της κύτταρο», αν και όπως προγραμματικά δήλωσε: «Αισθάνομαι ότι χρειάζεται ένας άνδρας να διαβάσει τούτους τους στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου, που είναι αρσενικό παλιάς κοπής».

Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αντιδώρισε την προσφορά παρουσίας και απαγγελίας τής ηθοποιού με δεκάδες φιλοφρονήσεις για το επαγγελματικό ήθος και την ευστοχία, την αισθητική, την ομορφιά, τη γυναικεία πληρότητα, ακόμα και την ποντιακή συν-καταγωγή.

Είχε δεκάδες λέξεις αποδοχής, θαυμασμού και ύμνου για τον τραγουδιστή Γιώργο Νταλάρα, ο οποίος ταξίδεψε ειδικά για την παρουσίαση των «100 ανέκδοτων τραγουδιών» του στη Θεσσαλονίκη. Είχε κι ευχαριστίες κι αγάπη και στίχους για σειρά ακόμα φίλων, συναδέλφων και δικών να αρθρώσει, αλλά κυρίως να γράψει, να συνθέσει, να αφιερώσει.

Για «τη γλώσσα, το μέτρο και τη μουσική που αναδύουν τα τραγούδια του», για τις «λέξεις-μαργαριτάρια» των στίχων του, για «τη σχολή που έφτιαξε με τον στίχο και το μέτρο του», μίλησε με ευγνωμοσύνη για τον «Μέγα της ρίμας» ο Γιώργος Νταλάρας, που βρήκε κοινά στον Λευτέρη Παπαδόπουλο και τον Βασίλη Τσιτσάνη, αλλά και τον Παπαδιαμάντη και τον Σαρτρ. «Κολόνα ιωνικού ρυθμού στον ιερό ναό του ελληνικού τραγουδιού», τον χαρακτήρισε στο εισαγωγικό του της βραδιάς παρουσίασης του βιβλίου του ο εκδότης Νίκος Καρατζάς. Τα «100 ανέκδοτα τραγούδια» είναι αφιερωμένα στη Θεσσαλονικιά γυναίκα του, τη Ράια. Δέκα από αυτά, στην τελευταία ομότιτλη ενότητα, είναι αφιερωμένα στον Μάνο Λοΐζο («Κι ύστερα σε καπνίζω στα τσιγάρα μου / και στο κρασί σε πίνω στάλα στάλα / Εσένανε, τον φίλο, τη λαχτάρα μου / με τα βαθιά τα μάτια, τα μεγάλα»).

INFO

Λευτέρης Παπαδόπουλος, «100 ανέκδοτα τραγούδια», Εκδόσεις Ιανός. Τιμή: 18 ευρώ (απλή έκδοση) και 29,70 ευρώ στη συλλεκτική (με ιδιόχειρη αφιέρωση του ποιητή).

B.X.

ΤΑ ΝΕΑ , 06-02-2004 , Σελ.: P28

Κωδικός άρθρου: A17859P281

ID:402002

http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nsearch.pri...7859&m=P28&aa=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν ενδιαφέρει κάποιον, μπροστά καθόταν ο Αγάπιος Σαχίνης.

Dalaras is going through the book to decide which song he is going to read- since the one he intended to read, had been chosen by the actress siting next to him

post-2-1077237866.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybe i shouldn`t post the next one , :D but it`s so interesting! Look at his face :)

Sofia Thaaaaaaaank you for the photos.

Another surprise coming up tomorrow : :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

κάποιοι μου ζητήσατε λεπτομέριες για το τι εγινε εκείνο το βράδυ. Ξέρετε ηδη πως δύσκολα γράφω εντυπώσεις :razz: . εκανα λοιπόν κάτι καλύτερο. Ζήτησα απο την Σοφία την κασσεττα που έγραψε απο εκείνο το βράδυ και ... να τι΄εγινε.

Η εκδήλωση άρχισε μετά τις 8.00 μμ , γιατί περιμέναμε τον κ. Νταλάρα , ο οποίος ηρθε κατευθείαν απο το αεροδρόμιο. Ανέβηκαν στον μικρό χώρο του βιβλιοπωλείου, ο Εκδότης κ. Καρατζάς, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, η ηθοποιός Φιλαρέτη Κομνηνού και οΓ. Νταλάρας. Λίγο πριν αρχίσουν έφτασε ο Λουδοβίκος των Ανωγίων, και επίσης ηταν εκεί ο πρώην και ο νυν Νομάρχης και οι δυο Πόντιοι στην καταγωγή, και ο Αγάπιος Σαχίνης, για τον οποίον ο ϊδιος ο κ. Νταλάρας σε αλλη στιγμη έχει εκφρασει την φιλία του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KARATZAS: ΓΙΑ την παρουσίαση ηρθε πριν απο λιγο ενα εμβληματικο προσωπο για το ελληνικο τραγούδι- κολώνα επισης του Ελληνικου τραγουδιου, ο Γ. ΝΤΑΛΑΡΑΣ.

Πολλά χειροκροτήματα και ο κ. Νταλάρας αμήχανος και ντροπαλός , όπως πάντα...

ΝΤΑΛΑΡΑΣ: Εγω νομιζω οτι ειμαι μαλλον ο πιο μη χρησιμος σ`αυτη την κουβεντα

-κολωνα- λεει καποιος

ΝΤΑΛΑΡΑΣ: εσεις τα λετε αυτά, εγω αισθανομαι αλλιως. Αλλα εχω μια τετοια σχεση με τον Λευτερη που .....από που να την ξεφυλλισω τώρα- θα προσπαθησω να μην σας κουράσω πολύ.

Δεν μπορω να αντιληφθω τον Λευτέρη με το ιδιο τρόπο που τον βλεπετε εσεις, γιατι... αυτο ειναι το ενα μερος, και ειναι πολυ σπουδαιο , γιατι ειναι αυτος που ειναι.

Αλλα μας συνδεει μια τετοια ιστορια, μια τετοια διαδικασια ,ενα δεσιμο, που σαφως εχω να σας πω πολλα, πολυ πιο πολλα για την σχεση μου με τον Λευτέρη, ενω πρεπει να πω μερικα λογια για το βιβλιο και για τα τραγουδια του. Θα δω πως θα τα καταφερω να τα συγκεράσω αυτά τα δυο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0