Agnie

Λευτέρης Παπαδόπουλος

214 posts in this topic

Στιχουργούς έχουμε, συνθέτες δεν έχουμε

Στο τραγούδι περάσαμε κάποια στιγμή από τον δημιουργικό πληθυντικό στον ενικό αριθμό. Πού οφείλεται αυτό;

«Στους γνωστούς πολιτικούς λόγους. Ειδικά στο τραγούδι οφείλεται στη συμπεριφορά των δισκογραφικών εταιρειών και στην ηλιθιότητα των Ελλήνων τραγουδιστών».

Τι εννοείτε;

«Οτι κάποια στιγμή οι εταιρείες κολακέψαν τον ηλίθιο τον τραγουδιστή. "Γιατί να είσαι εσύ η τρίτη τρύπα της φλογέρας;" του είπαν. Αρχισαν να βγάζουν δίσκους με τη μούρη των τραγουδιστών στο εξώφυλλο και από εμάς ζητούσαν να γράφουμε τραγούδια για έναν συγκεκριμένο τραγουδιστή -πράγμα που κι εγώ κι άλλοι δεν το κάναμε ποτέ. Οι τραγουδιστές όμως μάσησαν το δόλωμα. Μόνον 3-4 αντέδρασαν και κράτησαν το ρεπερτόριό τους, διατηρώντας τα πράγματα σε ένα αξιοπρεπές ύψος: ο Μητσιάς, ο Μητροπάνος, ο Νταλάρας, η Χαρούλα. Αυτοί μπορεί να κάνουν κι ένα λάθος, να πουν και 5 τραγούδια-μαλακίες, αλλά ο άξονας στις συναυλίες τους είναι τα τραγούδια του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Λοΐζου, του Ξαρχάκου».

Εάν είναι να πέσουν στοιχήματα, ας σχολιάσω: πολύ απαξιωτικά τα περί ηλιθίων τραγουδιστών (κι ας εξαιρεί την τετράδα, την Φαραντούρη ξέχασε). Δεν υπάρχουν ηλίθιοι συνθέτες ή στιχουργοί. Που μπορεί να έκαναν κάποιες ''εκπτωσούλες'' -κατά καιρούς. Αναγνωρίζω πως οι τραγουδιστές φέρουν ευθύνη αλλά μέχρι ένα όριο όλα. Αφήστε που η άποψη πως υπάρχει πρόβλημα σε συνθέτες κι όχι σε στιχουργούς είναι υπερβολική.

Κατά τα άλλα, ας είναι καλά! Έχει προσφέρει τα μέγιστα στο ελληνικό τραγούδι.

Όσο για τα τραγούδια μακακίες... Μέτρια μπορεί. Και μπορεί να ξαναπούν στο μέλλον κι άλλα μέτρια. Και φίλων του προέδρου ίσως...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρόνια πολλά στον "Πρόεδρο όλων των προέδρων του κόσμου".

Να είναι γερός και ατέλειωτος μάγκας.Με τα βρισίδια του,τα μπινελίκια του και τα απόλυτα τρυφερά τραγούδια του.

Αυτός έγραψε "Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει σαν αμάξι γέρικο στην ανηφοριά",Και το"Παποράκι" και το "Αχ Χελιδόνι μου",την "Αλάνα",την "Οδός Αριστοτέλους",το "δελφίνι-δελφινάκι",και τόσα αγαπημένα τραγούδια που αν τα αναφέρω όλα θέλω μέρες.

Τα αγαπάμε όλα το ίδιο,τα τραγουδάμε με πάθος και νταλγκά.

Πρόεδρε να ζήσεις χίλια χρόνια!

Και σου αφιερώνω απο ένα φρέσκο τραγούδι μιά συγλονιστική φράση που έγραψες για αυτόν τον Μέγα φίλο και αδελφό,τον Γιώργο Νταλάρα λίγο αλλαγμένη:

"Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΣΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΧΑΙΡΩΜΕΝΗ"

Ξέρεις εσύ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ρε παιδιά κάτι δεν πάει καλά με τον πρόεδρο. :):):)

Για να καταλάβετε τι εννοώ διαβάστε απο το ΟΑΣΙΣ Ιανουαρίου το "αφιέρωμα" που γράφει για τον Καλδάρα.

Τελειωνοντας το, μου άφησε πολύ ανάμικτα συναισθήματα :):D

Ειδικα στο σημειο που έγραφε για τη Μικρά Ασία και κατηγόρησε ξεκάθαρα τον Πυθαγόρα οτι έγραψε αφελείς στίχους. Ανέφερε συγκεκριμένα πολύ υποτιμιτικά τα τραγούδια "Δυο παλικαρια απ'το Αιβαλι" και ο "Μαρμαρωμένος Βασιλιάς"...

Και το συμπέρασμά του για τον δίσκο ήταν με λιγα λόγια : "Ε οκ, αφού τον αγάπησε ο κόσμος, εγω πάω πάσο....!!!"

Βέβαια για τον Βυζαντινό Εσπερινό που έγραψε τους στίχους άφησε να εννοηθεί οτι ειναι ανώτερο δημιούργημα απο την Μικρα Ασία και ας μην πουλησε παραπάνω. Εγω να δεχτω οτι είναι. Αλλά μπορώ να κατηγορήσω κι εγώ με τη σειρά μου τον Παπαδόπουλο...."Για πάρε γύφτο σφυρι κι αμονι" το ένα "Για πάρε μάνα χαρτί και πένα" το άλλο...επίσης: "βαριά βαδιζει, βαριά μιλάει, βαριά σηκώνει, βαριά χτυπά..."

Γενικώς μια έπαρση την έχει αποκτήσει, είναι γεγονός....

Απο τη μια ηταν να γράψει για τον Καλδάρα αλλα στο κειμενό του έχει περισσότερες αναφορές για το ποσο τεραστιος ήταν ο Τσιτσάνης και για το "έγκλημα" του Καλδάρα με το κλέψιμο Ινδικών σκοπών....Το δικαιολόγησε όμως: "Ε αφου το εκαναν όλοι....."(Ο Καλδάρας ομως το έκανε καλύτερα απ'ολους!!!)

Με κάθε σεβασμό πάντα, γιατι ξέρω οτι ειναι παλιά και γερή πένα ο πρόεδρος...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aπό το Musical.gr

Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ

Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ένας από τους κορυφαίους Ελληνες στιχουργούς απαγγέλλει τα ποιήματά του. Ακούγονται ως μουσικό χαλί, οι μουσικές των σημαντικότερων Ελλήνων συνθετών που ανέδειξαν αυτά τα τραγούδια σε διαμάντια του έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού.

A/A ΤΙΤΛΟΣ

1 ΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΙ ΚΥΡΙΑΚΕΣ

2 Ο ΑΡΧΗΓΟΣ

3 ΟΛΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ

4 Ο ΜΠΑΓΛΑΜΑΣ

5 ΠΩΣ ΝΑ ΣΕ ΛΗΣΜΟΝΗΣΩ

6 ΑΧ, ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΜΟΥ

7 ΒΡΟΧΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

8 ΒΑΛΕ ΚΙ ΑΛΛΟ ΠΙΑΤΟ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

9 ΕΧΩ ΕΝΑΝ ΚΑΦΕΝΕ

10 ΑΠΟΝΗ ΖΩΗ

11 ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

12 ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ

13 ΚΛΑΨΤΕ ΟΥΡΑΝΟΙ ΚΙ ΑΣΤΕΡΙΑ

14 ΜΕ ΣΚΟΤΩΣΕ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΟΥΣΑ

15 ΚΑΠΟΙΟΣ ΧΤΥΠΗΣΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

16 ΛΥΠΗΜΕΝΗ

17 ΜΕ ΤΗ ΝΤΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΡΗΓΑ

18 ΠΕΣ ΠΩΣ Μ' ΑΝΤΑΜΩΣΕΣ

19 ΑΧ, Ο ΜΠΑΓΛΑΜΑΣ

20 ΔΕΛΦΙΝΙ - ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ

21 ΦΤΩΧΟΛΟΓΙΑ

22 ΚΙΤΡΙΝΗ ΠΟΛΗ

23 ΚΑΠΟΤΕ ΘΑ 'ΡΘΟΥΝ

24 ΕΞΩ ΦΥΣΑΕΙ ΚΑΙ ΒΡΕΧΕΙ

25 ΕΞΙ ΑΝΤΡΕΣ

26 ΗΛΙΕ ΜΟΥ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ

27 ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ

28 ΟΔΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ

29 ΤΑ ΜΑΓΙΑ

30 ΘΑ ΠΙΩ ΑΠΟΨΕ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

31 ΤΙ ΓΛΥΚΟ ΝΑ Σ' ΑΓΑΠΟΥΝ

32 ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ

33 ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΡΟΛΟΪ

34 ΤΟ ΑΝΕΣΤΑΚΙ

35 ΤΙ ΣΟΥ 'ΚΑΝΑ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙΣ

36 ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΟΥΣΑ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ

37 ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ

38 ΕΙΠΑ ΝΑ ΦΥΓΩ

39 ΒΡΕΧΕΙ ΦΩΤΙΑ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΑ ΜΟΥ

40 ΣΑΝ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ

41 ΜΗ ΓΥΡΙΖΕΙΣ ΠΙΑ

42 Ο ΛΙΟΝΤΑΣ

43 ΟΙ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ

44 Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΥΑΚΙΝΘΗΣ

45 ΤΟ ΚΟΥΤΟΥΚΙ

46 Ο ΑΝΘΡΩΠΑΚΟΣ

47 ΕΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ ΑΛΛΟΚΟΤΟ

48 ΚΟΥΤΣΗ ΚΙΘΑΡΑ

49 ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΓΕΜΑΤΟ ΦΙΛΙΑ

50 ΑΠΟΨΕ ΣΕ ΘΕΛΩ

51 Η ΓΟΡΓΟΝΑ

52 Η ΝΥΧΤΑ ΘΕΛΕΙ ΕΡΩΤΑ

53 ΣΑΒΒΑΤΟΒΡΑΔΟ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ

54 Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ

55 ΗΣΟΥΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ

56 ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙ ΜΟΥ

57 ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ

58 ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ

59 ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ

60 ΠΟΣΟ Σ' ΑΓΑΠΩ

61 ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟ

62 ΕΠΕΦΤΕ ΒΑΘΙΑ ΣΙΩΠΗ

63 ΕΠΕΙΔΗ Σ' ΑΓΑΠΩ

64 ΣΕΒΑΧ Ο ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ

65 ΤΟ ΜΕΡΤΙΚΟ

66 ΞΕΝΟΣ

67 ΧΡΟΝΙΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ

68 ΞΥΠΝΗΣΕ Η ΠΟΛΗ

69 ΤΑ ΝΑΥΛΑ

70 Σ' ΑΓΑΠΩ, Σ' ΑΓΑΠΩ

71 ΜΕΘΥΣΕ ΑΠΟΨΕ ΤΟ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ

72 ΜΗ ΜΕ ΡΩΤΑΣ

73 ΤΑ ΧΕΡΙΑ

74 ΤΟ ΧΑΤΙΡΙ

75 ΣΕ ΨΑΧΝΩ ΣΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

http://www.musical.gr/cddetails.php?gui_la...846589724&cat=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΜΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ Λ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ «ΝΕΩΝ»

«Ο στίχος είναι η ουσία»

Της Χάρης Ποντίδα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009

«Τα λόγια περικλείουν τη μουσική. Κι αν είναι σπουδαίος ένας συνθέτης, σπάει το τσόφλι των στίχων και βγάζει τη μουσική». Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Λευτέρης Παπαδόπουλος υπερασπίζεται τον στίχο και τον ρόλο που παίζει στο ελληνικό τραγούδι. Το λέει και το ξαναλέει όποτε του δοθεί η ευκαιρία, όπως και το πόσο περιφρονημένος ήταν ο στιχουργός στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού.

Στη χθεσινή παρουσίαση της κασετίνας που εγκαινιάζει τη σειρά της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» με CD με μεγάλους δημιουργούς των τελευταίων 50 χρόνων, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και ο Μίμης Πλέσσας μάς θύμισαν (για μία ακόμη φορά) πόσο ευτύχησε το ελληνικό τραγούδι όταν ο στίχος του ενός συνάντησε τη μουσική του άλλου.

Τριάντα έξι αθάνατα τραγούδια από τις δεκαετίες του ΄60, του ΄70 και του ΄80- όλα σε στίχους του κορυφαίου Έλληνα στιχουργού και ποιητή και σε μουσικές των Πλέσσα, Μούτση, Σπανού, Λοΐζου, Νικολόπουλου κ.ά.- θα περιέχει η καλαίσθητη κασετίνα όταν ολοκληρωθεί η σειρά (αυτό το Σάββατο περιέχει το πρώτο CD με 12 τραγούδια από τη δεκαετία ΄60). Στο 16σέλιδο ένθετο που συνοδεύει τα CD, o Λευτέρης Παπαδόπουλος, συνεργάτης στα «ΝΕΑ» επί μισόν αιώνα, γράφει λεπτομερή στοιχεία σε κάθε τραγούδι (πώς γράφτηκε, πότε, γιατί, τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που το γέννησαν).

«Είναι διπλή η χαρά μας», έλεγε χθες ο εκδότης- διευθυντής των «ΝΕΩΝ» κ. Παντελής Καψής. «Πρώτον, γιατί ξεκινάμε με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, τον κορυφαίο ποιητή του ελληνικού τραγουδιού που είναι και δικός μας άνθρωπος και δεύτερον, γιατί είναι εξαιρετική η ποιότητα της κασετίνας».

«Είναι σημαντικό και πρωτοποριακό που η σειρά αυτή εγκαινιάζεται με ανθρώπους που γράφουν λόγια», έλεγε ο Λευτέρης Παπαδόπουλος. «Κατά παράδοση στην Ελλάδα, ακούγονται

μόνον εκείνοι που γράφουν τη μουσική. Αυτό είναι λάθος. Σκεφτείτε, η μεγάλη Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου δεν έβλεπε καν το όνομά της στους δίσκους».

Η ιστορία της συνεργασίας Πλέσσα- Παπαδόπουλου αρχίζει από ένα τυχαίο γεγονός. «Ένα βράδυ που ήμασταν σπίτι μου ανακάλυψε μέσα στο συρτάρι μου ένα πάκο με τραγούδια. Διάλεξε δώδεκα απ΄ αυτά κι έφτιαξε έναν δίσκο, τον "Δρόμο", που σάρωσε την Ελλάδα, έναν δίσκο που έκανε ρεκόρ πωλήσεων (που δεν ξεπεράστηκαν ποτέ).

Κατάφερε και ξεκλείδωσε τους στίχους, αυτό που πρέπει να κάνει ένας συνθέτης- να μπορεί να ξεκλειδώνει τις λέξεις, να ξεκλειδώνει την ψυχή εκείνου που τις έγραψε». Μαζί έγραψαν πολλά τραγούδια, τραγούδια που ύμνησαν τη γυναίκα, που έδωσαν σώμα και λαλιά στο αίσθημα της εποχής, που μίλησαν με μοναδική ευαισθησία για τον έρωτα.

«Το "’γαλμα" του Λευτέρη», είπε ο Μίμης Πλέσσας «μου θύμισε τους Γάλλους σουρεαλιστές. Στη σελίδα 72 ενός βιβλίου μου, υπήρχε ένα ποίημα που είχε μια περιγραφή του χρόνου, την ποιητική του χρόνου στην πιο ουσιαστική της μορφή. Όταν βρέθηκα μπροστά στο "’γαλμα" του Λευτέρη, κατάλαβα ότι είναι ένα τραγούδι που θα μπορέσει να επιζήσει - είχε στοιχεία που ο χρόνος θα τα συγχωρού- σε».

«Ο μπαγλαμάς», το «Δελφινάκι» και ο «Μετανάστης»

Ο χρόνος είναι η δικαίωση του δημιουργού. Και τα τραγούδια του Λευτέρη Παπαδόπουλου έχουν καταργήσει εδώ και πολύ καιρό τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των γενεών. Τα τραγούδια «’πονη Ζωή» (σε μουσική Ξαρχάκου), «Σαββατόβραδο στην Καισαριανή» (Στ. Ξαρχάκος), «Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι», «Ο μπαγλαμάς» (Γ. Σπανός) «Μια Κυριακή» (Γ. Σπανός), «Δεν θα ξαναγαπήσω» (Μ.

Λοΐζος), «Μια βραδιά Μαγιού» (Γ. Σπανός), «Σαν τον μετανάστη» (Ζ. Λιβανελί), «Επειδή σ΄ αγαπώ» (Γ. Σπανός), «Το άγαλμα» (Μ. Πλέσσας), «Βρέχει φωτιά στη στράτα μου» (Μ. Πλέσσας), «Δελφίνι Δελφινάκι» (Μ. Λοΐζος), συνολικά 36 περιλαμβάνονται στην κασετίνα «30 Χρόνια Χελιδόνια (1960-1990)».

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4...4&artid=4499468

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που προβλήθηκε χθες στο "Έχει γούστο" , μετά το Λευτέρη Παπαδόπουλο σειρά έχει ο Μάνος Ελευθερίου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από το ''ΒΗΜΑ''

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=...=4&artId=252931

''...Στην Ελλάδα υπάρχει η κακή παράδοση να εμφανίζονται μόνο αυτοί που γράφουν τη μουσική, οι οποίοι κατά κανόνα γράφουν μπαρούφες.Τα λόγια όμως περικλείουν τη μουσική...''

Ευελπιστώ πως ο συντάκτης της εφημερίδας δεν μετέφερε ολοκληρωμένη την άποψη του Λευτέρη. Γιατί -αν ειπώθηκε έτσι- ο αναγνώστης δεν εισπράττει το καλύτερο των σχολίων.Ευελπιστώ! Γιατί οι Έλληνες μουσικοί δεν γράφουν -κατά κανόνα- μπαρούφες. Και ούτε οι Έλληνες στιχουργοί γράφουν -κατά κανόνα- αριστουργήματα.

Καλή επιτυχία στην κασετίνα!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eδώ και χρόνια διαβάζω τα χρονογραφήματα του στα "Νέα",κάθε Σάββατο,και άλλες φορές Δευτέρα και Τετάρτη.

Αγαλλιάζω,συμφωνώ,γελάω,στενοχωριέμαι,τσαντίζομαι,δεν τα χορταίνω.

Πάντα πιάνει τον παλμό της επικαιρότητας ο Πρόεδρος δίνοντας άλλες φορές αφηγηματικό τρόπο,άλλες φορές γλυκό και άλλες φορές "τα σέρνει" εκεί που πρέπει και σε αυτούς που πρέπει.

Δεν ξεχνάει κανέναν απο τους ανθρώπους που τουλάχιστον για την δική του την πορεία και την ζωή έχουν σημασία.Απο τον Ανδρέα,τον Κουπαρούσο,τον Νίτσο,τον Σαμαράκη,την Μελίνα,τον Νταλάρα,τον Μίκη,τον Πασαλάρη,τον Λέων Καραπαναγιώτη,τον Λοϊζο,τον ’κο Δασκαλόπουλο,τον Μπάγεβιτς,την Χαρούλα,την Ειρήνη Παππά έως τους "μικρότερους" τον Μάλαμα,ή τον Κότσιρα.Μιλάει για την "Εφημερίδα" προσδιορίζοντας την σαν κάτι τεράστιο και ιερό αφού στα "Νέα" ο ίδιος λειτουργεί πενήντα χρόνια κλεισμένα.Με πάθος,συνέπεια και αγάπη.

Μιλάει για τις αναμνήσεις του,για τα έθιμα και τις καταστάσεις που έχει ζήσει κάθε χρονικής περιόδου με συγκίνηση και ξέροντας ότι έτσι τους δίνει μιά ανάταση και μιά ανάσταση.

Μιλάει για την γειτονιά του που σχεδόν αγγίζω τα δάκρυα στο μαύρο μελάνι των γραμμάτων της εφημερίδας.Και για τα γκομενιλίκια,τους αγνούς έρωτες,τη φτώχια,τα παιδικά παιχνίδια της πλατείας Κυριακού(βικτωρίας)που ήδη απο καιρού έχουν εξαφανιστεί και δεν μας αφήνει να δούμε την Αθήνα που ξέρουμε-την γεμάτη μετανάστες πιά,άρπαγες,οίκους ανοχής και πολυκοσμία,και χιλιάδες αυτοκίνητα,και τοίχους βαμμένους με το γκρίζο χρώμα της σκόνης.

Και τα λέει ωραία ο Λευτέρης,ακόμα και η αθυροστομία του και τα μπινελίκια και τα γαμοσταυρίδια είναι σκέτη ποίηση.Δεν σε νευριάζουν με τον ευλογημένο τρόπο που τα γράφει μα νευριάζουν με τον τρόπο που δυστυχώς ξέρεις πως συμβαίνουν.

Αλλά οι αναμνήσεις του είναι άλλο πράγμα.Είτε είναι οι χαλβάδες και οι χαρταετοί της καθαροδευτέρας,είτε είναι τα πεντόβολα εξηγημένα με τη συνταγή τους απο την γραφή του.Έχω συνδέσει πολλά απο αυτά που γράφει ο Πρόεδρος με καταστάσεις και εικόνες απο την δική μου ζωή.Και εγώ έκανα πολλά απο αυτά που γράφει και περισσότερο χαίρομαι παρά εκπλήσσομαι που τα διαβάζω αν και πολύ μικρότερος απο αυτόν.Γιατι ο Λευτέρης Παπαδόπουλος έχει την ηλικία του πατέρα μου παρα δυό χρόνια μικρότερος.Αλλά πρόλαβα να ζήσω την αίγλη της γειτονιάς και της παιδικής αλητείας,της φάρσας και του παιδικού έρωτα που για ένα φιλί στο μάγουλο απο αυτήν που "είχα βάλει στο μάτι" γινόμουν ο πιό ευτυχισμένος του κόσμου.

Έχω συνδέσει την τέχνη του Λευτέρη και με συμπτώσεις και πράξεις της δικής μου ζωής.Γιαυτό και στο τραγούδι σταθερά εδώ και χρόνια επιμένω σε αυτόν και στον Μάνο Ελευθερίου περισσότερο απο τους άλλους μεγάλους της ποίησης και του στίχου.Ο Παπαδόπουλος δεν σταμάτησε για τον ίδιο λόγο να στάζει μέλι για την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου ποτέ.

Εγώ περνούσα σχεδόν όλα μου τα καλοκαίρια στα Βίλλια στο χωριό της μητέρας μου,τότε τριών χρονών με έπαιρνε ο παππούς μου απο το χέρι,ένας μάγκας με τραγιάσκα και ριχτό σακκάκι,ψιλί μουστακάκι και πάντα άφιλτρο Σαντέ και με έβγαζε με καμάρι στον Καφενέ.Πάντα με κερνούσε λουκούμι μεγάλο τρίγωνο και κόκκινο.Στον Καφενέ...

Όταν πολύ αργότερα λειτουργούσα τους δίσκους με τα τραγούδια του Γιώργου Νταλάρα θεωρώ ότι ήμουν αρκετά διαβασμένος,γιατι μιά μέρα μου είπε κάποιος απο την παρέα για το τραγούδι "Έχω έναν καφενέ" πως ο Πρόεδρος είχε κάνει λέει λάθος!

Η λέξη Καφενές μου είπε δεν υφίσταται,στέκει μόνο για το μουσικό μέτρο και ονομάζεται αυστηρά Καφενείο αλλά και σε πιό επίσημες εκδοχές Καφενείον.Πως κρατήθηκα και δεν τον μούτζωσα...

Όχι ρε φίλε,του είπα δεν ήταν λάθος ήταν το τίμημα μιάς εποχής ονομάτων και αξιών που σιγά σιγά εξαφανίζονται, και για την αλήθεια ο Λευτέρης Παπαδόπουλος με το τραγούδι του αυτό σφράγισε εποχές και συναισθήματα.

Ο Νταλάρας το πήγε αυτό το τραγούδι του Λοϊζου πολύ ψηλά,φτάνοντας το σε γήπεδα,σε θέατρα της Ελλάδας και του κόσμου,αλλά και στις καρδιές μας.Το "έχω έναν καφενέ" εμένα είναι απο τα δέκα αγαπημένα μου όλων των εποχών γιατί συνδέεται περισσότερο με αναμνήσεις γιατί,είναι ένα μεγάλο λαϊκό τραγούδι,γιατί το έχουν γράψει ο Λευτέρης με τον Μάνο και γιατί είναι τραγούδι του Νταλάρα.

Δεν απορώ που ο Νταλάρας ακόμα κιαι εγώ και όλοι εσείς λατρεύουμε τον Λευτέρη Παπαδόπουλο,γιατι εκτός του ότι είναι πραγματικά ένας απλός και ταπεινός μάστορας του στίχου και της ποίησης,είναι άνθρωπος λαϊκός,απλός και καθαρός.

Είναι μιά απόλαυση λοιπόν τα χρονογραφήματα του Προέδρου στα "Νέα",γιατι δεν αφήνει τίποτα έξω.Είναι επίκαιρος και αληθινός,σημαντικός μα πάνω απο όλα ο Λευτέρης Παπαδόπουλος μέσα απο τα χρονογραφήματα του,τα τραγούδια του,τους "Παλιούς συμμαθητές του" είναι ακόμα έφηβος.Μα κυρίως απαραίτητος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο φίλε μου Αντώνη!!! Ωραία τα είπες!!! :D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μπράβο φίλε μου Αντώνη!!! Ωραία τα είπες!!! :D:D:D:D

Δεν τα ειπε απλως ωραία ΥΠΕΡΟΧΑ τα χει μεταφερει.

Ευγε φιλε Αντωνη.Πολυ ευστοχα και σωστα μετεφερες αυτα που

χεις μες στην καρδια σου..

Χαιρομαι πολυ που διαβαζω τις αποψεις σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι ωραίος και μάγκας ο πρόεδρος...

Κάποιοι τον κατηγορούν ότι κάνει πολλά...Και τραγούδια και άρθρα και εκπομπές και βιβλία και Λευτεριστές και όλα αυτά...

Καλά κάνει και μαγκιά του...Μπορεί να μην είναι όλα άψογα και τέλεια, όπως τα τραγούδια του '60 και του '70 για παράδειγμα, αλλά αφού σ'αυτή την ηλικία, είναι ενεργός και προσφέρει και κάνει τόσα πράγματα, καλά κάνει...

Μου θυμίζει την περίπτωση αυτών που κατηγορούν και τον Νταλάρα για όλα αυτά που κάνει...

Κατά βάθος πιστεύω πως όλοι αυτοί , δεν μπορούν να φτάσουν ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι τόσο τον έναν όσο και τον άλλον , γι'αυτό και τα λένε αυτά...Αράζουν στον καναπέ τους και ψάχνονται και κατηγορούν...Είναι προνόμιο των Ελλήνων αυτό...Η ζήλεια για πράγματα που χωρίς να προσπαθήσουν δεν έχουν κάνει ποτέ....Αν όλοι αυτοί προσπαθούσαν να κάνουν τα μισά απ'όσα έχουν κάνει ο Λευτέρης, ο Νταλάρας ή ο Μίκης Θεοδωράκης, σήμερα η Ελλάδα και ο πολιτισμός θα ήταν πολύ διαφορετικά....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ Θάνο,αλλά ας μην ξεχνάμε ότι τα πρόσφατα τραγούδια του Παπαδόπουλου είναι πολύ καλύτερα απο άλλων που βαπτίζονται ποιητές.Την εμπορικότητα και την προβολή στοχεύουν.Αλλά η ουσία είναι το τραγούδι να "πιάνει",να περνάει και να αντέχει,και όχι απλά ο λόγος να έχει την πρωτότυπη ατάκα που θα κρατήσει λίγο.

Και ο Παπαδόπουλος και ο Νταλάρας έχουν να κάνουν με ύπουλους δήθεν κριτικούς που τους αποδίδουν ψεγάδια.Ε,δεν θα βρούν.Γιατι δεν κάνουν την δουλειά τους,το τραγούδι για τον Νταλάρα δεν είναι δουλειά,είναι πάθος και ψυχή που σημαίνει κάτι πολύ παραπάνω.

Μπορεί να μην γραφτεί σήμερα μιά "Καισαριανή",η μιά "Αλάνα" γιατί οι συνθήκες δεν έχουν την βαριά αυτή ιστορία εκείνων των τραγουδιών.Έχει γραφτεί όμως το 'Ένα φιλί για κείνον" που είναι μεγάλο τραγούδι.Και δεν έχει μέσα ατάκες όπως πολλά; άσματα της πίστας και του συρμού.Μιλάει για τ'Αϊβαλί,και για χελιδόνια,μιλάει για τρυφερότητα και αλήθεια απο μιά πραγματικά υπέροχη τραγουδίστρια την Αρετή,μελλοποιημένο απο έναν άξιο συνθέτη τον Κατσιγιάννη.

Και δεν είναι όαση στο αβέβαιο μέλλον του τραγουδιού.Είναι όμως η πραγματικότητα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΣΑΒΒΑΤΟ 11/04/2009 22:00 ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ

Tα φεγγάρια του Λευτέρη είναι το θέμα της εκπομπής αυτό το Σάββατο.

Στο επίκεντρο τραγούδια που στιχουργικά φέρουν την υπογραφή του Λευτέρη Παπαδόπουλου και αναφέρονται στο φεγγάρι.

Τραγούδια πολυαγαπημένα όπως: «Θα πιω απόψε το φεγγάρι», «Το φεγγάρι πανωθέ μου», «’μα δείτε το φεγγάρι», «Οδός Αριστοτέλους», « Ήσουνα φεγγάρι» κ.α , ερμηνευμένα από τους: Κώστα Μακεδόνα, Μαρίζα Κοχ, Βασίλη Λέκκα, Ελένη Πέτα, Kώστα Θωμαϊδη, Μαρία Σπυροπούλου, Φώτη Θεοδωρίδη και Σαβέρια.

Μαζί τους τιμώντας τον μεγάλο μας ποιητή και οι: Μίμης Πλέσσας, Χρήστος Λεοντής, Χρήστος Νικολόπουλος, Γιάννης Ιωαννίδης, Γιώργος Λιάνης, Λουκίλα Καρέρ, Λένα Αρώνη, Μάριος Στρόφαλης, Στάμος Σέμσης, Κώστας Μπαλαχούτης, Μάκης Τσέλιος, Νίκος Αναγνωστάκης, Μιχάλης Βελούδιος και Mαίρη Πετρούτσα.

Παραγωγή:Ελληνική

Σκηνοθέτης: Στάμος Μπιρσίμ

Επιμέλεια εκπομπής: Βίκυ Λάσκαρη

Αρχισυνταξία:Νίκος Τσαϊκος,Γιώτα Λαμπρούλια

Μουσική επιμέλεια μαέστρος: Φαίδων Λιονουδάκης

Παρουσιαστής: Σπύρος Παπαδόπουλος

http://tvradio.ert.gr/tv/details.asp?pid=3...=3138820&chid=9

Για να κάνουν πάντως δεύτερο αφιέρωμα στο ίδιο πρόσωπο μέσα στην ίδια χρονιά, θα πρέπει να έχουν χοντρό πρόβλημα με τους καλεσμένους...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Για να κάνουν πάντως δεύτερο αφιέρωμα στο ίδιο πρόσωπο μέσα στην ίδια χρονιά, θα πρέπει να έχουν χοντρό πρόβλημα με τους καλεσμένους...

Συμφωνώ,Θάνο! Ο Λευτέρης γιατί δέχτηκε να συμμετέχει για δεύτερη φορά όμως...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μηπως γιατι κολακευεται απιστευτα οταν ασχολουνται ολοι μαζι του; :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Περίπου κάτι αντίστοιχο έγινε και με τον Μητροπάνο.Του είχαν κάνει αφιέρωμα στην έναρξη και μετά για δεύτερη φορά του ξανάγινε( και καλά για το νέο δίσκο).Αναφορικά με την εκπομπή νομίζω ότι κάπου ενδεχομένως να έχει κουράσει (όσο και αν εξακολουθεί να αποτελεί μια καλή εναλλακτική για τα Σαββατόβραδα για όσους μένουν μέσα) κάπως.Εγώ θα ήθελα επίσης το προηγούμενο Σαβ/κο αντί να γίνει αφιέρωμα στον Καζαντζίδη να γίνει στον Μπιθικώτση δεδομένου ότι ήταν και τα 5χρονα του θανάτου του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο πρόεδρος είναι ο...πρόεδρος.Χαίρεσαι να τον βλέπεις και να τον ακούς,και να ξανακούς τα τραγούδια του.Το αφιέρωμα για τον Στέλιο Καζαντζίδη καλώς έγινε,και μιά μεγάλη συναυλία για τον Στέλιο θα πρέπει να γίνει.Μα και ένα αφιέρωμα για τον Μπιθικώτση θα ήταν καλό.Είναι και οι δυό τους μεγάλοι,ογκόλιθοι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την Τρίτη 26/5 στις 15.00-17.15 το κανάλι της Βουλής θα προβάλλει σε επανάληψη την εκπομπή "Φώτα Πορείας" της Έλενας Ακρίτα με καλεσμένο το Λευτέρη Παπαδόπουλο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καινούριο βιβλίο του Λευτέρη Παπαδόπουλου:

http://www.kastaniotis.com/book/978-960-03-4940-5

:razz:

Η περίληψη είναι όλα τα ευρώ! :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όλα τα ευρώ και τις παλιές δραχμούλες μαζί! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάντα ο Πρόεδρος ήταν και είναι ένας άπαιχτος μάγκας!

Δεν θα ξεχάσω την κουβέντα που μου είπε κάποτε

Του λέω:"Μεγάλωσα με τα τραγούδια σου"

Εκείνος με κοιτάει τρευφερά,χαμογελάει και μου λέει:"Εγώ μεγαλώνω μαζί σου!"

Ένας άλλος πιθανόν να κορδωνόταν σαν φασιανός και το πολύ,πολύ να πέταγε ένα ευχαριστώ.Όμως εκείνος με την τρυφερότητα,την απλότητα,τα μπινελίκια και τα γαμοσταυρίδια του μα και με τα άγια τραγούδια του είναι ένας αιώνιος έφηβος που μπορεί να κάνει παρέα με τον Μίκη Θεοδωράκη και με ένα παιδί τριάντα χρονών που δουλεύει ηλεκτροσυγκολητής στα ναυπηγεία.Αυτός είναι ο Λευτέρης Παπαδόπουλος.Ατόφιος,αυθεντικός,έλληνας ως τα μπούνια.

Πολύτιμος και τεράστιος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν το βάζω ακόμα στις "πληροφορίες για συναυλίες" γιατί δεν έχουν ανακοινωθεί ονόματα, αλλά βλέπω πολύ σύντομα να ανοίγουμε κι εκεί topic.

Πρέσπεια 2009: Συναυλία στις 7-9-2009 στο ΟΑΚΑ

Πηγή: Express.gr

Με μια μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα στο Λευτέρη Παπαδόπουλο, στο Ολυμπιακό Στάδιο, 7 Σεπτεμβρίου, θα κορυφωθούν τα Πρέσπεια 2009, που ξεκινούν στις 21 Αυγούστου και θα διαρκέσουν έως τις 24 Αυγούστου με εκδηλώσεις που σηματοδοτούν την επέτειο των 20 χρόνων τους.

Η συναυλία για το Λευτέρη Παπαδόπουλο γίνεται στο πλαίσιο των Πολιτιστικών εκδηλώσεων Πρεσπών - Φλώρινας, υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ και της ΕΣΗΕΑ, σε συνεργασία με την εταιρεία «Εντός των Τεχνών», με επικεφαλής τη σκηνοθέτη Ράια Μουζενίδου, σύζυγο του Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Μια οφειλούμενη τιμή στο δημοσιογράφο, στιχουργό και ποιητή, που ενώνει όλους τους ερμηνευτές και αντάξιους με τον Λευτέρη συνθέτες, οι οποίοι μελοποίησαν τους στίχους του, έλεγε σήμερα η Χάρις Αλεξίου, στη συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησαν οι διοργανωτές των εκδηλώσεων Πρεσπών -Φλώρινας.

«Από καρδιάς», μίλησε ο υπουργός Πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς, για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο. Γιατί «εδώ και 50 χρόνια μας μιλά μέσα από τα τραγούδια του. Για τον έρωτα, τις λύπες κα τα πάθη των αφανών ανθρώπων της εποχής μας. Κανείς δεν τραγούδησε όπως ο Λευτέρης την προσφυγιά. Αλλά και η προσφορά του στη δημοσιογραφία είναι ανεκτίμητη. Θεώρησα αυτονόητο να θέσω υπό την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ. τις εκδηλώσεις Πρεσπών - Φλώρινας που φέτος κλείνουν 20 χρόνια, τιμώντας τα σύνορα με εκδηλώσεις που μοσχοβολούν Ελλάδα», είπε ο κ. Σαμαράς.

Για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, «ζωντανό μνημείο της ελληνικής δημοσιογραφίας», όπως χαρακτηριστικά τον αποκάλεσε ο Πάνος Σόμπολος, «ό,τι και να κάνουμε είναι λίγο μπροστά στα όσα έχει προσφέρει. Από το 1959 είναι στα ''ΝΕΑ''. Προσφέρει επί 50 χρόνια στη δημοσιογραφία και την κοινωνία», είπε ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ.

«Απ' αυτή τη συναυλία δεν θα λείπει κανείς», τόνισε ο βουλευτής Φλώρινας, Γιώργος Λιάνης, παλιός φίλος και συνάδελφος του «φετινού ήρωα των Πρεσπών», όπως αποκάλεσε τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, ο οποίος βαθύτατα συγκινημένος ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους.

«Ελπίζω να είναι βραδιά χαράς για τον κόσμο που περνά δύσκολες στιγμές κυρίως στο δικό μας επάγγελμα», είπε. Και χωρίς να χάσει το χιούμορ του συμπλήρωσε: «Μ' αυτή την υπέρτατη τιμή που μου αποδίδετε αισθάνομαι ως προκείμενος νεκρός, που έλεγε και ο Γιάννης Θεοδωράκης».

Σημειώνεται πως μεγάλο μέρος από τα έσοδα της συναυλίας θα διατεθούν, σύμφωνα με επιθυμία του Λευτέρη Παπαδόπουλου, για την προστασία του Δρυμού της Πάρνηθας, που έχει υποστεί ανεπανόρθωτες ζημιές από τις αλλεπάλληλες πυρκαγιές των τελευταίων χρόνων.

Τα φετινά Πρέσπεια ξεκινούν στις 21 Αυγούστου και ολοκληρώνονται στις 24 Αυγούστου.

Στη συνέντευξη Τύπου, σήμερα, με την ευκαιρία της παρουσίασης του προγράμματος των φετινών επετειακών εκδηλώσεων, παρόντες ήταν ο βουλευτής Φλώρινας, Στάθης Κωνσταντινίδης, ο νομάρχης, Γιάννης Βοσκόπουλος, και ο δήμαρχος Πρεσπών, Λάζαρος Ναλπαντίδης, καθώς και η φετινή αριστούχος των Πανελληνίων, με 19.824 μόρια, Αλεξάνδρα Αρβανιτάκη, από τη Φλώρινα, στην οποία απένειμε τιμητικό έπαινο ο υπουργός Πολιτισμού.

http://www.express.gr/news/politismos/1872...0702187217.php3

http://news247.gr/a/4!92840

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτός ο Σεπτέμβρης θα μας διαλύσει τους εκτός Αθηνών! :D:D

Πάντως στα ''Πρέσπεια'' έχει ξανατιμηθεί ο πρόεδρος...

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntit...65&lngDtrID=253

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...