Sign in to follow this  
Followers 0
christos-regnis

Ο Σαββόπουλος στο Ηρώδειο

5 posts in this topic

http://www.enet.gr/online/online_hprint.js...&a=&id=67900804

Ο Διονύσης Σαββόπουλος -και όχι μόνος- σ' ένα προ-ολυμπιακό πάρτι με τα όλα του στο Ηρώδειο

Εγινε της ... Καλομοίρας

Κατέβηκε με αερόστατο στο Ολυμπιακό Στάδιο. Τραγούδησε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη το «νιάου-νιάου βρε γατούλα». Φόρεσε κόκκινες τιράντες. Ονειρεύτηκε ότι το «Βιετνάμ Γιε-Γιε» έγινε soundtrack σε ταινία του Ολιβερ Στόουν και αφορμή να φλερτάρει με τη Φέι Νταναγουέι και την Τζέιν Φόντα.

Εκτός από τέκνο των Βαλκανίων, τροβαδούρος της πολιτικής και κοινωνικής μας αγωνίας, εφευρέτης του παραδοσιακού μας ροκ και κατά καιρούς συνοδοιπόρος στην εσωστρέφεια, στη μελαγχολία, στην αριστερή συνείδηση, ο Διονύσης Σαββόπουλος είχε πάντοτε και μια άλλη πλευρά. Αυτή του σόουμαν, του έφηβου της δεκαετίας του '60 που αλλάζει δίσκους στα πάρτι, του παιδιού που παίζει με πυροτεχνήματα, μπαλόνια, χαρτοπόλεμο και με τις αντιδράσεις του κοινού του στις πιο απρόβλεπτες και ακραίες επινοήσεις του.

Οι δυο βραδιές για τα 60ά του γενέθλια, την 40ετία του στη δισκογραφία και την πρωτιά του στο κατάμεστο Ηρώδειο δεν θα μπορούσαν παρά να περιλαμβάνουν και αυτό, και μάλιστα υπερτονισμένο. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο Σαββόπουλος εξαρχής δεν είχε μιλήσει για συναυλίες. «Πάρτι προ-ολυμπιακό» υποσχέθηκε και πάρτι έκανε, απολαμβάνοντας ως δώρο την υλοποίηση επί σκηνής των εμμονών και των φαντασιώσεών του.

Η Καλομοίρα

Η Μέριλιν Μονρόε, για παράδειγμα, μπορεί να μην υπάρχει πια, υπάρχει όμως ένα άλλο πρόσωπο ικανό να συμμαχήσει με τη σαββοπουλική «σκανδαλιά», βγάζοντας χαριτωμένα τη «γλώσσα» στο κοινό και υποστηρίζοντας ένα απωθημένο μιας γενιάς που ενηλικιώθηκε τη δεκαετία του '60, ζηλεύοντας το ενσταντανέ των γενεθλίων του Κένεντι: η Καλομοίρα, αστέρι του τηλεοπτικού «Fame Story», πετάχτηκε χαριτωμένη και δροσερή από την τεράστια τούρτα γενεθλίων του Σαββόπουλου για να τραγουδήσει με τσαχπινιά το «Happy Birthday Mr. President».

Και ύστερα, ισορροπώντας στα ψηλοτάκουνα, άνετη μέσα στο φορεματάκι με τα κόκκινα κερασάκια, χόρεψε μαζί με τον Σαββόπουλο ένα είδος τσάμικου, προσπαθώντας να τον συνοδεύσει και στον «Επαρχιώτη στην Ομόνοια». Να και μια έξυπνη ισορροπία: η Καλομοίρα δεν είναι μόνο ένα νέο τηλεοπτικό είδωλο κι ένα κερασάκι στην τούρτα του Σαββόπουλου, αλλά και η κόρη Ελλήνων της Αμερικής που κουβαλούν την Ελλάδα μέσα τους και προσπαθούν σαν τον επαρχιώτη στην Ομόνοια, να ανακαλύψουν εάν η Αθήνα των Ολυμπιακών Αγώνων μοιάζει με ό,τι ονειρεύτηκαν.

Οι 3 τροβαδούροι

Η συμμετοχή της Καλομοίρας στο πάρτι του Σαββόπουλου είναι αναμφισβήτητα αυτή που συζητήθηκε περισσότερο. Διότι η συμμετοχή, για παράδειγμα, των Νίκου Πορτοκάλογλου, Αλκίνοου Ιωαννίδη, Φοίβου Δεληβοριά σε μια λιτή συγκέντρωση τραγουδοποιών που αγαπήσαμε και αγαπάμε, καθισμένων με τις κιθάρες τους κατά ηλικία, με «προεξάρχοντα» τον Σαββόπουλο, ήταν υπέροχη αλλά όχι βέβαια και αντισυμβατική. Αυτό έγινε ελάχιστα αφότου ο Σαββόπουλος κήρυξε την έναρξη της βραδιάς τραγουδώντας μόνος με την κιθάρα του το διασημότερο ίσως τραγούδι του, αυτό που έγραψε στα 17 του: τη «Συννεφούλα».

Οι δύο κυρίες

Κι ένα βαλς, εκτός πίστας, με τη σύντροφο της ζωής του Ασπα

Και μετά τη σύναξη των τραγουδοποιών, την υποχώρησή τους στα παρασκήνια και την προειδοποίηση του εορτάζοντος «θα έρθουν κι άλλοι φίλοι μου», στη ρωμαϊκή αψίδα εμφανίστηκε η Ελευθερία Αρβανιτάκη για να ερμηνεύσει τον ύμνο του Σαββόπουλου και της καταγωγής μας: το «Βρώμικο ψωμί». Και ύστερα το «Συ μου χάραξες πορεία» του Απόστολου Καλδάρα, με τη συνοδεία του κοινού.

Η λιτότητα της έναρξης αποδείχτηκε πάντως αποπροσανατολιστική για όσους πίστευαν (ή ήλπιζαν) πως έτσι θα κυλήσει η βραδιά. Λευκοντυμένη η μπάντα του Γιάννη Παπαζαχαριάκη ανέβασε την ένταση, προλόγισε την άφιξη της Δήμητρας Γαλάνη, υποδέχτηκε ξανά τους τρεις τροβαδούρους και συνόδευσε τους χορευτές της Σοφίας Σπυράτου στις ροκ εν ρολ εξάρσεις τους αλλά και τα χορευτικά ντουέτα των τραγουδιστών. Τότε άρχισαν να αναβοσβήνουν πάνω από τη σκηνή και τα φωτάκια του πάλκου.

Οι φωτισμοί

Τα φωτάκια ήταν πολύχρωμα αλλά πολύ πιο διακριτικά από τους φωτισμούς ολόκληρης της βραδιάς που, παραδομένοι στο γούστο του Ριλ Χιλς, χρωμάτισαν μοβ-ροζ το «Ζεϊμπέκικο» ή πράσινο και κίτρινο το «Μακρύ ζεϊμπέκικο για τον Νίκο».

Οι φωτιστικές αποχρώσεις ήταν πολύ συμβατότερες με τα μουσικά σημεία που αφορούσαν τις πιο εξωστρεφείς πλευρές του Σαββόπουλου και της δεκαετίας του '60. Το «Ο' Κάρολ» του Σεντάκα, ο Πρίσλεϊ ή το «Ζε τ' εμ» του Χάλιντεϊ (με το οποίο ο Σαββόπουλος κατέβηκε από τη σκηνή για να αρπάξει την Ασπα και να το χορέψουν) ήταν λογικό να φωτίζονται όπως τα καλυμμένα με πολύχρωμο ύφασμα αμπαζούρ στα σαλόνια των εφηβικών πάρτι.

Μπαλόνια και χαρτοπόλεμος

Για τα εφηβικά πάρτι όταν άλλαζε τους δίσκους μίλησε κι ο Σαββόπουλος. Διότι φυσικά η βραδιά είχε και παρλάτες-γέφυρες στην επόμενη σκηνή και στη ζωή του: από το δικό του Ρεχάγκελ, τον Πατσιφά, μέχρι το παρόν του και το μέλλον του (με το εγγόνι που κυοφορεί η νύφη του) χώρεσαν πολλά πολλά στιγμιότυπα και μια διασκευή του «Ντιρλαντά» -τέτοια που να αφηγείται τα πρώτα του μουσικά βήματα.

Ο επίλογος της βραδιάς έφερε όλους τους συντελεστές στη σκηνή, αφού πρώτα από τις κερκίδες είχαν κατρακυλήσει πολύχρωμα μπαλόνια κι από την οροφή της σκηνής λευκός χαρτοπόλεμος. Τα μπιζαρίσματα πάλι έφεραν μόνο του τον Σαββόπουλο στη σκηνή με τα «Δημοσθένους Λέξις», «Σωματική Ανάγκη» και «Αδεια μου αγκαλιά».

Εξηντάρισαν οι εκδρομείς

Αν βέβαια μοναχική και η έναρξη και η λήξη αυτού του πάρτι γενεθλίων ήταν ένα σχόλιο που αφορά κάθε ανθρώπινο ον, το μέσον της βραδιάς είχε μία ακόμα έκπληξη: το προσκλητήριο του Σαββόπουλου προς τους φίλους και συνομηλίκους του από το κοινό. Ανέβηκαν και στάθηκαν δίπλα του οι Παντελής Βούλγαρης, Κώστας Ζουράρις, Σπύρος Βλασόπουλος, Μάκης Τρικούκης, Γιώργος Γραμματικάκης, Γιώργος Κοντογιάννης, Αλέξανδρος Λυκουρέζος, Αγγελος Ραζής για το πιο συγκινητικό στιγμιότυπο. Είπαν όλοι μαζί το «Εμείς του '60 οι εκδρομείς», αφήνοντας τον Σαββόπουλο να προσαρμόσει ελαφρώς το στίχο του: «Σχεδόν εξήκοντα ετών...», αλλά ευτυχώς (ακόμα κι όταν το παρακάνει) μυαλό δεν έβαλε...

**Στο προχθεσινό κοινό και οι υπουργοί Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης, Γιώργος Αλογοσκούφης και Γιώργος Βουλαράκης, ο αντιδήμαρχος Πάνος Λουκάκος, η βουλευτής Μαρία Δαμανάκη αλλά και οι Βασίλης Βασιλικός, Βάσω Παπαντωνίου, Νόνικα Γαληνέα κ.ά.

ΝΑΤΑΛΙ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/07/2004

Share this post


Link to post
Share on other sites

’ντε, τώρα τί να πεις; .... Γι'αυτο λέω εγώ ότι απογοητεύομαι που χρησιμοποιείται η Τέχνη ως πρόσχημα...

Ηταν όλοι εκεί: Αρβανιτάκη, Αλκίνοος, Πορτοκάλογλου, Δεληβοριάς και... η Καλομοίρα.

Δεν ξέρω, είναι μιζέρια τώρα δηλαδή που εμένα δε μου "καθονται καλά" κάτι τέτοια φαινόμενα; :music: Τόση ευτέλεια πια; Σα να έρχονται τα πάνω κάτω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oson afora ths ths Κακομοίρας.... ee, enow ths Καλομοίρας, sumfwnw oti ta pragmata erxontai panw katw kai plagiws...

An kai nomizw oti dialexa to katallhlotero proswpo gia Birthday Girl...

:music:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Σαββόπουλος σχολίασε δύο φορές με ειρωνικό τόνο.... "κοίτα να δεις που έπρεπε να γίνω εξήντα για να μπω στο Ηρώδειο" Η Καλομοίρα ξέρει που πήγε;;;;;;; Ξέρει ποιος είναι ο Σαββόπουλος;;;;; Ξέρει πως το τραγούδι που είπε με τον Σαββόπουλο..... είναι το μοναδικό τραγούδι που τραγουδάει ο Νιόνιος με το Γιώργαρο!!!!!!!!!!!! Έκανε το ρόλο του Νταλάρα η ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ........................................

Ήμουν εκεί... ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΗΚΑ!!!!!!!!!! :music:B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΔIΟNYΣHΣ ΣABBΟΠΟYΛΟΣ

«Ποιον να έβγαζα από την τούρτα; Tον Mίκη;»

Για παραπληροφόρηση και «κατεστημένους προοδευτικούληδες» μιλάει στα «NEA» ο Διονύσης Σαββόπουλος, απαντώντας στις κρίσεις και επικρίσεις που ακολούθησαν τις συναυλίες του στο Hρώδειο

Ο Διονύσης Σαββόπουλος επιμένει: «Κανένας διχασμός δεν υπήρξε στη συναυλία». Το πρόβλημα όμως, όπως το θέσαμε και στον ίδιο, είναι περισσότερο ιδεολογικό παρά αισθητικής φύσεως.

Προσωπικά δεν είδα διχασμένο κοινό στο Ηρώδειο, αλλά τα δημοσιεύματα που ακολούθησαν και τα e-mail που λάβαμε μετά δείχνουν ότι η συναυλία ήταν μια καλή αφορμή για να βγουν πράγματα που σας έχει κρατήσει ο κόσμος εδώ και καιρό.

«Έζησα δύο καταπληκτικές βραδιές στο Ηρώδειο. Λαχείο την έκανα. Δύο φορές κατάμεστο και παλλόμενο. Και επτά ανκόρ τη φορά. Τι μου λέτε τώρα; Τι μου έχουν κρατημένο;».

Δεν μπορείτε να φανταστείτε; Τα δημοσιεύματα δεν σας δίνουν μια εικόνα;

«Κάποιοι έγραψαν ότι το Ηρώδειο ήταν διχασμένο. Αυτό είναι απολύτως ψέμα. Σας λέω ότι κάναμε επτά ανκόρ. ʼλλος παρουσίασε όλη τη συναυλία σαν να περιστρεφόταν γύρω από την Καλομοίρα. Είναι επίσης παραπληροφόρηση. Δυόμισι λεπτά το έβγαλα το πουλάκι μου σε ένα σκετσάκι με μια τούρτα. Ποιον να έβγαζα δηλαδή, τον Μίκη Θεοδωράκη;

Η συναυλία είχε τη μορφή πάρτι, αλλά δουλέψαμε δύο μήνες σκληρότατα και χίλια ευχαριστώ στους κορυφαίους συναδέλφους μου που με βοήθησαν σ' αυτό το πρόγραμμα των δυόμισι ωρών».

Ας απομακρυνθούμε λίγο από τη συναυλία. Γιατί υπάρχει και μια ιδεολογική πλευρά στο όλο θέμα. Πολύς κόσμος ή τουλάχιστον κάποιοι φαίνεται να έχουν πρόβλημα με τον Σαββόπουλο τού σήμερα...

«Κι εγώ νόμιζα ότι ξεμπερδέψαμε από τους κολλημένους σαββοπουλικούς...Ακούστε, χαίρομαι που τα τραγούδια μου έχουν απαιτήσεις από μένα, αλλά αν μ' αυτό εννοείτε ότι πρέπει να είμαι βλοσυρός 24 ώρες το 24ωρο δεν θα συμφωνήσω. Δεν μπορώ να γιορτάσω; Να γελάσω στη γιορτή μου; Να κάνω ένα αστείο;».

Κατηγορείτε τον κόσμο για έλλειψη χιούμορ;

«Δυστυχώς, κάτι χειρότερο. Έλλειψη ελευθερίας που καλύπτεται πίσω από ιδεολογικό άλλοθι. Προ μηνών δικαίως ξεσηκώθηκαν όλοι όταν στη διεθνή εικαστική έκθεση Outlook απειλήθηκε η ελευθερία της έκφρασης ενός ανώριμου - έστω - καλλιτέχνη με εκείνο το καρπούζι. Και τώρα θα μου πείτε τι πάει και τι δεν πάει στο ρεπερτόριο μου; Κάποτε το ιδεολογικό πρόσχημα κάλυπτε ολοκληρωτικούς και δογματικούς ανθρώπους. Τώρα καλύπτει απλώς κατεστημένους προοδευτικούληδες».

Δεν θέλω να μιλήσω εκ μέρους των ανθρώπων που σας σχολίασαν στον Τύπο, αλλά νομίζω ότι η βασική κατηγορία είναι ότι έχετε μεταλλαχθεί σε κάποιον που δεν έχει σχέση με αυτόν που γνώριζαν στο παρελθόν. Έναν συντηρητικό άνθρωπο...

«Συντηρητικό είναι να βάλεις το σμόκιν σου και να πας στο Ηρώδειο ως μουσουργός. Εγώ πήγα σαν να έκανα ένα πάρτι. Ελάτε τώρα. Αυτό ακριβώς τους ενόχλησε, ότι δεν ήμουν συντηρητικός. Το ότι δεν ήμουν ο "τρυφερός Νιόνιος" με τις μπαλάντες του».

Εσείς τι θέλετε να είστε;

«Ελεύθερος καλλιτέχνης».

Υπάρχει και το σχόλιο ότι επαναλαμβάνεστε...

«Δεν επαναλαμβάνω τίποτα. Κάθε φορά προσπαθώ ξανά».

Δεν περιστρέφεστε γύρω από τον Νιόνιο του '60 και του '70;

«Συχνά. Θα μου το απαγορέψετε κι αυτό;».

Ένας ενεργός καλλιτέχνης δεν πρέπει να ασχολείται και με το σήμερα;

«To Fame Story έφτασε να περνάει σε ακροαματικότητα τις εκλογές. Είναι δυνατόν να κάνεις ότι δεν το βλέπεις; Αλλά αν πας να το κάνεις, σε κατηγορούν μερικοί Νεάντερταλ που θα σε ήθελαν κλεισμένο μέσα στον σκοτεινό εαυτό σου».

H δύστροπη των εφηβικών μας πάρτι

Τελικά, για σας ποιο ήταν το πρόβλημα στο πάρτι του Ηρωδείου;

«Στα εφηβικά μας πάρτι πάντα τύχαινε μια δύστροπη που με ρωτούσε: Αυτή γιατί την κάλεσες αφού δεν είναι της δικής μας παρέας; Μα, επειδή μού αρέσει και ακριβώς γιατί είναι από άλλη παρέα. Όλοι περνούσαν υπέροχα και η δύστροπη κατέβαζε μούτρα.

Κανένας διχασμός δεν υπήρξε στη "Συναυλία των κεριών". Το Ηρώδειο ήταν σύσσωμο και λαμπρό πλάι μου δυο νύχτες. Αλλά αν η δύστροπη συνεχίσει, μπορεί να πάρει μερικούς με το μέρος της. Κυρίως εκείνους που δεν είδαν τη συναυλία».

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

«Φαλίρισε η εταιρεία που εμπιστευτήκαμε»

Ο απόηχος από το πάρτι Σαββόπουλου στο Ηρώδειο καλά κρατεί. Το δείχνουν και τα e-mail που φτάνουν στα «NEA»: «Εμείς "του '60 οι εκδρομείς", που τον ακολουθήσαμε σ' αυτό το κοινό ατέλειωτο ταξίδι νιώθουμε εδώ και χρόνια, ότι φαλίρισε η εταιρεία που εμπιστευτήκαμε γι' αυτήν τη διαδρομή. Έτσι μείναμε εκεί που μας άφησε ή που ο καθένας κατέβαινε κατά διαστήματα. Είναι σα να απολαμβάνεις την αγαπημένη σου πάστα και στο τελευταίο κομμάτι βρίσκεις μέσα μια... τρίχα! Μπλιαχ. Έτσι είναι. Θλιβερό», γράφει ο Βασίλης Φίλης.

Ο φοιτητής Νικόλας Μιχελής φοιτητής γράφει: «Σας ευχαριστούμε εκ μέρους όλων εκείνων που νομίζουν πως έχουν μείνει μόνοι, αλλά ευτυχώς διαψεύδονται. Είμαι κι εγώ ένας απ' αυτούς που έχουν αηδιάσει με το οργουελικό υπερκύκλωμα πολιτικής, πολιτισμού και τηλεόρασης. Ένας λαός σε πλήρη σύγχυση, αποπροσανατολισμένος, χωρίς ειρμό, χωρίς προσωπικότητα που ανέχεται το ξεπούλημα αξιών, ήθους, μνήμης. Θυμάμαι κάποτε σε μουσική σκηνή της Λεωφ. Αλεξάνδρας, που ο Σαββόπουλος σχολίαζε τα μαγαζιά της Παραλιακής και τα μουσικά "υποπροϊόντα" που προωθούν κάνοντας αναφορά στις ακριβές τους τιμές. Εν τούτοις ο χώρος όπου εμφανιζόταν ο ίδιος είχε από τις ψηλότερες τιμές εκείνης της περιόδου! Πάντα θαύμαζα την ευφυΐα του όχι μόνο στη μουσική, αλλά κυρίως στον λόγο. Δυστυχώς κανένα "επαναστατικό" παρελθόν δεν χαρίζει εσαεί το προνόμιο της σάτιρας ενός κατεστημένου, του οποίου ο ίδιος αποτελεί μέχρι σήμερα ένα από τα εκλεκτότερα μέλη του. Δεν υποφέρεται άλλο αυτή η υποκρισία. Όχι άλλες ιεροποιήσεις εις βάρος της ψυχής και της νοημοσύνης μας».

«Μας είχε προειδοποιήσει από καιρό, απ' όταν τραγουδούσε "Σαν βγω απ' αυτή τη φυλακή" στα φεστιβάλ της ΟΝΝΕΔ ή όταν έπρεπε να πληρώσουμε 100.000 δρχ. το μπουκάλι για να τον ακούσουμε στον "Κεραμεικό"», παρατηρεί ο Στέφανος Λεμονίδης. «Προφανώς όταν έλεγε "Χατζιδάκι μ Θοδωράκια μ, σις τρώτι κι πίνιτι και μένα με τρώει η αρκούδα", ζήλευε αφάνταστα. Τελικά αυτοί κράτησαν την αξιοπρέπειά τους κι αυτός έγινε ο εκπρόσωπος της αστικής τάξης. Ούτε ο Νταλάρας δεν έφτασε σ' αυτό τον ξεπεσμό».

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Στέφανος Ληναίος, αναφερόμενος στο προχθεσινό σχόλιο του Γιώργου Σαρηγιάννη θεωρεί πως «βγάζει όλα τα απωθημένα μιας γενιάς που προσπαθεί όσο μπορεί να μείνει όρθια, μακριά απ' όλους αυτούς τους εμπόρους των ιδεών μας».

ΤΑ ΝΕΑ , 30-07-2004 , Σελ.: P19

Κωδικός άρθρου: A17999P191

ID:425748

http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nsearch.pri...7999&m=P19&aa=1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0