John Akritidis

Η άποψη του Νταλάρα για το Fame Story

6 posts in this topic

Θα ήθελα να παραθέσω την άποψη του Γιώργου για τη εκπομπή Fame Story (για την οποία δεν αναφέρθηκε ονομαστικά) στη συνέντευξη - συζήτηση με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο:

".....Λ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ :Εγώ όμως επιμένω ότι μέσα απ' αυτή την πολιτική των εταιρειών(.....),φτάσαμε στο σημείο να βγαίνει μια εκπομπή στην τηλεόραση και να παράγει τραγουδιστές εβδομαδιαίως.

Γ.ΝΤΑΛΑΡΑΣ: 'Ετσι.

Λ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ :Αυτή η κατάντια μέχρι ποίου σημείου θα φτάσει και βλέπεις εμένα τον παράφρονα και μιας ηλικίας πια,να κάθομαι και να ουρλιάζω και να λέω πού θα πάει αυτό το πράγμα.

Γ.ΝΤΑΛΑΡΑΣ: Η άποψή μου είναι ότι ο κόσμος εν μέρει έχει την ευθύνη του,αλλά υπάρχουν κι επιμέρους ευθύνες σ'αυτούς που οργανώνουν τα πράγματα.Αν θελήσουμε με δυό κουβέντες να στραφούμε εναντίον στους μεν ή στους δε,δε θα κάνουμε καλό.

Λ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ:Ωραία.

Γ.ΝΤΑΛΑΡΑΣ:Είναι σημαντικό αυτό που είπες.Υπάρχουν σήμερα κάποιοι φορείς οι οποίοι για κάποιους δικούς τους λόγους εκμεταλλεύονται και τον κόσμο και το μεράκι των παιδιών,τους εκμεταλλεύονται μ'έναν ανεπίτρεπτα ηθικά τρόπο απέναντι στην κοινωνία,βάζοντάς τους, παρακολουθώντας τους κάθε μέρα από το πρωϊ μέχρι το βράδι,για να τους έχουν για πειραματόζωα.Είναι μια διαδικασία που δεν προσβάλλει κανέναν γιατί την δέχονται όλοι και οι διαγωνιζόμενοι και ο κόσμος που είναι και τα παιδιά τους,δε βρίσκουν κάτι κακό σ'αυτό,οπότε και εσένα (σ.σ.εννοεί τον Λ.Παπαδόπουλο) κι εμένα θα έπρεπε να μας περισσεύει,αφού δεν ενοχλούνται οι άλλοι εμείς τί να πούμε,γι αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να το διατυπώσουμε ως εξής: Κάντε ό,τι είναι να κάνετε,είναι η εποχή σας,εγώ πιστεύω ότι αυτά δε θα κρατήσουνε πολύ.Αυτά έχουνε βάση στη λογική ότι η ελληνική κοινωνία από έναν άκρατο μιμιτισμό δε δέχεται τις δικές τις νόρμες και δανείζεται στοιχεία από άλλους πολιτισμούς,νομίζοντας ότι έχει και την υποδομή να τ'ανεχτεί και να σηκώσει πράγματα που δε θα το κάνει κι εξηγώ γιατί:

Aν βγούνε δέκα παιδιά μέσ' απ' αυτές τις εκπομπές και θεωρούν τους εαυτούς τους μέσα σε δύο μήνες stars όπως τους λένε, αστέρια μεγάλα και πολύ γνωστούς, έτοιμους να κατακτήσουν την κοινωνία,θα ξυπνήσουν πολύ άσχημα......."

-John

Σ' ένα άλλο σημείο της συνέντευξης ο Λ.Παπαδόπουλος περιγράφοντας τα μουσικά δρώμενα λέει ότι "μερικοί θέλουν τον χώρο επίπεδο,χώρο με γρασίδι",οπως είπε αλληγορικά ,ενώ εκείνος υπερασπίζεται τον χώρο " να έχει βουνά και υψώματα".

-John

I've had a go at translating this - it was too interesting to leave it, but it was also a little problematic, because I haven't seen/heard the programme, and John's transcription is a little sparing in punctuation, which doesn't help understanding / translating it. I've added in a lot of full stops and some question and exclamation marks and even the odd semi colon - but it's all guesswork. Please, John or anyone else who has better data, help with corrections!

John writes:

I would like to contribute Giorgos' view about the well-know tv-programme (to which he did not refer by name) in yesterday's conversation - interview with Lefteris Papadopoulos:

Lefteris Papadopoulos: "As for me, I insist on the fact that because of the policy of the (greek record) companies(....), we have reached the point where there is a tv-show producing singers every week.

Giorgos Dalaras: "Just so"

L.P.: "This sad come-down, how far is it going to go? And look at me, madman that I am, sitting here shouting and asking how far is this thing going to go...

G.D.: "My opinion is that the public has its share of responsibility, but that there are proportional responsibilities upon those who run things. If we wanted, in two words, to turn against this one or that one, will we do any good?

L.P.: "Go on".

G.D.: "What you said is important. There are, nowadays, some people in responsible positions who, for reasons of their own, exploit both the general public and the fun of the kids, they exploit them in way that is ethically inadmissible in relation to society. They set them up, they watch them every day from morning till night, to use them as lab animals. It is a process that no one impedes - every one accepts it, both the kids who take part in the contest, and the public whose kids they are; they see nothing wrong with it. So then, both to you [meaning L.P.] and to me that ought to be enough: since the others don't mind, what should we have to say about it? Therefore we have to be very cautious, and to put it like this: 'do whatever you have to do, it's our times' - as for me, I believe all these things will not last long. Their basis is in the following reasoning: that Greek society, out pure mimicry, does not stick to its own norms but borrows characteristics from other cultures; thinking that it has strong enough structures to stand up to their weight, to lift up things that it can't do. And my explanation is this: if ten kids come up from those tv-shows, and within two months think themselves stars [he uses the English word - GK] as it's called, big heavenly stars and very famous, ready to conquer society, then they will wake up very roughly..."

I edited in a few corrections, with many thanks to John for his kind help. And thanks again for posting the quote in the first place. I wish I could tell you how much it means, to us who are so far away, "hearing" a few words in his voice now and then!

Dear Geske,I have to thank you for the exact translation of this part of the interview,the most important part in my opinion about these tv "shows",where they literarly sell their emptiness to the crowd,filling only their pockets with easily made money.

-John

Θα ήθελα να συμπληρώσω το θέμα,με την απάντηση που έδωσε ο Γιώργος σε σχετικό ερώτημα του δημοσιογράφου του περιοδικού "ΜΕΝ" για το FAME STORY και το οποίο αποσιωπείται - δεν είναι μόνο οι φωτογραφίες που προκάλεσαν το ενδιαφέρον και δημοσιεύονται στο σχετικό χώρο του forum,πρέπει ν' αναφέρουμε και τις απαντήσεις του Γιώργου στα ερωτήματα που του τέθηκαν - λέει λοιπόν ο Γιώργος για το FAME STORY λοιπόν ότι η μουσική δε μπορεί να χρησιμοποιείται ως επικάλυμα της ανάγκης μερικών για αυξημένα νούμερα τηλεθέασης,ούτε ν'αποτελεί τη βιτρίνα."Προσωπικά",λέει "θα προτιμούσα μια εκπομπή του τύπου "ΝΑ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ"".

-John

You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead