EKOSTEL

Η καθημερινή αποδελτίωση του ημερησίου τύπου

3,924 posts in this topic

Ο Κ.Γαβράς για τον Νταλάρα και τις επιθέσεις.Αν και το πλασάρισμα της ερώτησης είναι λάθος,κατά τη γνώμη μου )με την εξήγηση που δίνεται).

http://www.tovima.gr...%81%CE%B1%CF%82

Μία μέρα πριν από αυτή τη συνέντευξη ο Γιώργος Νταλάρας είχε δεχθεί τη μεγαλύτερη αποδοκιμασία της καριέρας του όταν κάποιοι, στη δωρεάν συναυλία αλληλεγγύης που έδωσε στο Ιλιον (Δευτέρα 5 Μαρτίου), του πέταξαν γιαούρτια και καρέκλες την ώρα που τραγουδούσε. Εξηγώντας στον κ. Γαβρά ότι η οργή ενδεχομένως να προκλήθηκε εξαιτίας των δηλώσεων του κ. Νταλάρα υπέρ του μνημονίου σε τηλεοπτική εκπομπή, του ζήτησα να σχολιάσει το επεισόδιο το οποίο, όταν μιλήσαμε, δεν είχε υπόψη του.

«Δεν ήξερα για το περιστατικό, το οποίο φυσικά καταδικάζω» είπε ο σκηνοθέτης. «Πάντα λίγοι είναι αυτοί που προβαίνουν σε τέτοιου τύπου αντιδράσεις, όπως είχε συμβεί και με το κάψιμο των κτιρίων στην Αθήνα. Οι καλλιτέχνες πρέπει να είναι κάπως προσεκτικοί όταν ανακατεύονται με την πολιτική. Αλλά αυτό που μου λέτε είναι πραγματικά κρίμα, γιατί ο Γιώργος είναι πολύ μεγάλος καλλιτέχνης, τα τραγούδια και οι δίσκοι του έχουν μοναδικότητα. Φυσικά, η απελπισία του ελληνικού λαού είναι τέτοια που ψάχνει συνέχεια για εχθρούς. Νομίζω ότι η αναζήτηση εχθρών δεν είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων».

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απόσπασμα από συνέντευξη του Μίλτου Πασχαλίδη στην Καλή Βανδώρου (http://www.e-orfeas.gr/artists/interviews/6590-%CE%9C%CE%AF%CE%BB%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%A0%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82-%C2%AB%CE%91%CE%BC%CF%86%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CF%89-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%81%CE%BA%CF%8E%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CF%85%C2%BB.html)

Για να σχολιάσουμε λίγο την επικαιρότητα, συμφωνείτε με την κίνηση του Γιώργου Νταλάρα να κάνει συναυλίες με ελεύθερη είσοδο σε αρκετές γειτονιές της Αθήνας;

Δε μου πέφτει λόγος. Αποφάσισε να κάνει δωρεάν συναυλίες. Εκείνος παίρνει την ευθύνη, εκείνος ξέρει, εγώ δεν έχω άποψη. Αν με ρωτάς για τα επεισόδια, δε μου αρέσουν καθόλου. Νομίζω ότι έχουμε κατέβει πολλά σκαλιά κι έχουμε γυρίσει πίσω με το να πετάμε γιαούρτια και νεράντζια στον Νταλάρα. Αν δε σου αρέσει ο Νταλάρας, μην πας στη συναυλία του. Κι αν αισθάνεσαι ότι σε έχει προσβάλλει αυτό που έχει πει για το μνημόνιο, πάρε τους φίλους σου τηλέφωνο και πες «παιδιά μην πάμε». Αλλά, το να παίρνεις τους φίλους σου τηλέφωνο και να λες «παιδιά πάμε να του πετάξουμε γιαούρτια» μου φαίνεται πολύ χαμηλό πράγμα. Επίσης, δεν το αξίζει ο Νταλάρας να τον λένε δοσίλογο, γιατί οι δοσίλογοι είναι κάτι άλλο. Είναι μια λέξη η οποία βγήκε στην κατοχή και δοσίλογοι ήταν Έλληνες με κουκούλες οι οποίοι κατήγγειλαν άλλους Έλληνες – δεξιούς ή αριστερούς – και τους κρεμούσαν οι Γερμανοί. Δεν μπορείς να λες τον Νταλάρα δοσίλογο. Κατ’ αρχάς ο Νταλάρας δεν κρύφτηκε ποτέ πίσω από το δάχτυλό του. Ό,τι είχε να πει, το είπε όρθιος. Μπορούμε να κάνουμε κριτική σε αυτά που είπε. Εγώ δε συμφωνώ καθόλου με αυτό που είπε για το μνημόνιο, το βρίσκω τελείως απέναντι στην πολιτική και την αισθητική μου τοποθέτηση. Αλλά με ό,τι δε συμφωνώ, δε σημαίνει ότι θα το προπηλακίζω ή ότι θα το βρίζω και θα του πετάω γιαούρτια. Μου φαίνεται πάρα πολύ επικίνδυνη κίνηση, γιατί, αν ξεκινήσει αυτό, ο κατήφορος θα είναι πάρα πολύ μεγάλος. Σε λίγο θα βγαίνουμε στη συναυλία και θα ανεβαίνει πάνω ο άλλος και θα λέει «μαλάκα, δε μου αρέσεις έτσι όπως τραγουδάς, κατέβα κάτω». Ο τραγουδιστής είναι φορέας ενός πολιτισμού. Την ώρα που πετάς γιαούρτια στον Νταλάρα, πετάς γιαούρτια στον Κουγιουμτζή, τον Λοΐζο, τον Θεοδωράκη, τον Μαρκόπουλο. Πετάς γιαούρτια σε όλα τα τραγούδια που λέει. Ακυρώνεις έναν πολιτισμό ολόκληρο. Αυτά είναι τραμπουκισμοί. Πια, ίσως πρέπει να βάλει κι αυτός νερό στο κρασί του και να σταματήσει αυτό το πείσμα, γιατί έτσι όπως έχει γίνει αυτό το πράγμα είναι ένα πείσμα. Δηλαδή λέει «όχι, θα μείνω όρθιος». Ναι, αλλά τώρα κινδυνεύουν να σκοτωθούν άνθρωποι στις συναυλίες. Δηλαδή θα παίζουν με τη συνοδεία των ΜΑΤ; Όλο αυτό μου φαίνεται πάρα πολύ επικίνδυνο.

(σ.σ.: η συνέντευξη έγινε τρεις μέρες πριν την επίσημη ανακοίνωση της διακοπής των συναυλιών του Γιώργου Νταλάρα με τίτλο «Είσοδος ελεύθερη»)

7 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ ευχάριστη έκπληξη η τοποθέτηση του Πασχαλίδη.Να πω την αλήθεια δεν το περίμενα.Μπράβο του.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κάποιοι φαίνεται πως δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να απευθύνονται στους κληρονόμους και να ζητάνε να απαγορεύσουν στον Νταλάρα να τραγουδά τραγούδια των πατεράδων τους.

Η δήλωση του Γρ.Μπιθικώτση του νεότερου στη σελίδα του στο FB.

''εδω και πολλες μερες μου στελνετε διαφορα email αλλα και αρκετα μηνυματα και μου ζητατε να παρω θεση στο θεμα του Γιωργου Νταλαρα,αλλοι μαλιστα μου ζητατε να απαγορεψω στο Γιωργο Νταλαρα να ξανατραγουδησει τραγουδια του πατερα μου..πρεπει λοιπον να σας πω ,οτι αν και διαφωνω καθετα με αρκετες απο τις αποψεις του Γιωργου ,τις οποιες εχει εκφρασει σε τελευταιες του συνεντευξεις,δεν μπορω να παραβλεψω αλλα και να μη σεβαστω μια πορεια 40 και πλεον χρονων στο ελληνικο τραγουδι,μια πορεια που εχει δωσει διαμαντια στην ελληνικη δισκογραφια.Γιαυτο λοιπον δεν μπορω παρα να καταδικασω ολες αυτες τις ακραιες ενεργειες απενατι στο προσωπο του,και να πω απλα οτι οσοι απογοητευτηκαν η πληγωθηκαν η ακομα τσαντιστηκαν με τη σταση του ,μπορουν πολυ απλα να μην αγοραζουν τους δισκους του,και να απεχουν απο τις συναυλιες του.τελικα ο καλλιτεχνης ειναι καλυτερα να τραγουδαει παρα να μιλαει..και ο Γιωργος στο πρωτο ειναι πραγματικα καλος..Καλη μερα σε ολους μας και καλη εβδομαδα.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eίναι τόσο ηλίθιοι όλοι αυτοί που ζητούν απαγορεύσεις. Ζητούν από τον γιο ενός τραγουδιστή να απαγορεύσει σε έναν άλλον τραγουδιστή να λέει τα τραγούδια που ερμήνευσε ο πατέρας του.

Γιατί μη μου πείτε πως ζητούν από τον γιο του Μπιθικώτση, να απαγορεύσει να λέει ο Νταλάρας τα τραγούδια που έγραψε ο πατέρας του ως συνθέτης. Αφενός δεν τους έχω ικανούς να σκεφθούν μέχρι εκεί, αφετέρου, ακόμα κι αν είναι έτσι, είναι ελάχιστα τα τραγούδια του συνθέτη Μπιθικώτση που λέει στις συναυλίες του ο Νταλάρας. "Του Βοτανικού ο μάγκας", "Φεγγάρι χλωμό", καμιά φορά το "Τρελοκόριτσο", άντε νά'ναι και κάνα δυο ακόμα....

Υ.Γ:Κοίτα σύμπτωση....Σήμερα έστειλα στο "Όγδοο" τα πρώτα τραγούδια του Μπιθικώτση και σαν συνθέτη και σαν τραγουδιστή...

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχει πει 2-3 φορές και το "Σε τούτο το στενό" :music: :music:

Πάντως Θανο, έχεις 100% δίκιο. Με εκφράζεις απόλυτα.

Edited by Apostolis

Share this post


Link to post
Share on other sites

..γεια σου ρε Γιωργαρε,

τους τα εχεις πει χρονια τωρα αλλα αυτοι δεν..........

εγω, στην φωνη σου, χανομαι.....

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Πάριος,ο Μητροπάνος,η Βιτάλη, η Αλεξίου,ο Παπακωνσταντίνου,οι Αντώνης και Γιάννης Βαρδής,ο Στόκας,η Πρωτοψάλτη που είναι γαμώτο??

Μέχρι και η Θεοδωρίδου καταδίκασε τη βία.http://www.tralala.gr/music-news/music-news/item/31141-theodoridou-at-sfera

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eγώ του έκανα σχετική ερώτηση πάντως και περιμένω απάντηση

Eρώτηση:

Γρηγόρη συγγνώμη, επειδή δεν έχω καταλάβει ακριβώς....Σου ζητούν κάποιοι να απαγορεύσεις στον Νταλάρα να λέει γενικώς τα τραγούδια που είπε ο πατέρας σου ή μόνο όσα είναι δικές του συνθέσεις; Γιατί αν δεν απατώμαι από δικές του συνθέσεις, μ...όνο 3-4 είναι αυτές που έχει πει σε συναυλίες ή σε δίσκους του, όπως "Του Βοτανικού ο μάγκας", "Φεγγάρι χλωμό", "Το τρελοκόριτσο" και 1-2 φορές το "Σε τούτο το στενό. Αν σου ζητούν να απαγορεύσεις τα τραγούδια που έχει πει ως ερμηνευτής, νομίζω πως δεν έχει κανένα τυπικό νόημα, αφού αυτό είναι θέμα των συνθετών που τα έχουν γράψει...(Και για να προλάβω οποιοδήποτε σχόλιο, δηλώνω εξαρχής φανατικός φίλος του Μπιθικώτση, νομίζω πως κι εσύ το ξέρεις καλά αυτό).

Aπάντηση:

Θαναση μου ο κοσμος οπως καταλαβαινεις δεν γνωριζει το διαχωρισμο, και τελος παντων δεν θα εκανα ποτε κατι τετοιο ,.για τον απλο λογο οτι δεν νιωθω οτι τα τραγουδια του πατερα μου θιγονται σε καμια περιπτωση απο τισ εκτελεσεις του γιωργου,,...

Και συνεχίζει σε άλλο Post:

οσο για ενα αρθρο συμπαραστασης προς τον Γιωργο, ενος κυριου που ουτε καν το ονομα του δεν θα αναφερω,και συγκεκριμενα στο ogdoo,που λεει οτι ο νταλαρας διοργανωσε τη μεγλη συναυλια στο σταδιο ειρηνης και φιλιας το 2002 με τη συμμετοχη ολων... σχεδον των ελληνων τραγουδιστων για τον πατερα μου,επειδη οπως υποστηριζει ο κυριος αυτος, ο πατερας μου ειχε ξεμεινει απο χρηματα ,μονο να γελασω μπορω με τετοιες γελειοτητες και δεν του απαντησα επιτηδες του κυριου αυτου οχι για κανενα αλλο λογο ,απλα επειδη οταν ασχολεισαι με μαλακιες εισαι δυο φορες μαλακας ,και εγω θελω να πιστευω οτι δεν ειμαι:):)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απόσπασμα από συνέντευξη του Μίλτου Πασχαλίδη στην Καλή Βανδώρου (http://www.e-orfeas....F%85%C2%BB.html)

Για να σχολιάσουμε λίγο την επικαιρότητα, συμφωνείτε με την κίνηση του Γιώργου Νταλάρα να κάνει συναυλίες με ελεύθερη είσοδο σε αρκετές γειτονιές της Αθήνας;

Δε μου πέφτει λόγος. Αποφάσισε να κάνει δωρεάν συναυλίες. Εκείνος παίρνει την ευθύνη, εκείνος ξέρει, εγώ δεν έχω άποψη. Αν με ρωτάς για τα επεισόδια, δε μου αρέσουν καθόλου. Νομίζω ότι έχουμε κατέβει πολλά σκαλιά κι έχουμε γυρίσει πίσω με το να πετάμε γιαούρτια και νεράντζια στον Νταλάρα. Αν δε σου αρέσει ο Νταλάρας, μην πας στη συναυλία του. Κι αν αισθάνεσαι ότι σε έχει προσβάλλει αυτό που έχει πει για το μνημόνιο, πάρε τους φίλους σου τηλέφωνο και πες «παιδιά μην πάμε». Αλλά, το να παίρνεις τους φίλους σου τηλέφωνο και να λες «παιδιά πάμε να του πετάξουμε γιαούρτια» μου φαίνεται πολύ χαμηλό πράγμα. Επίσης, δεν το αξίζει ο Νταλάρας να τον λένε δοσίλογο, γιατί οι δοσίλογοι είναι κάτι άλλο. Είναι μια λέξη η οποία βγήκε στην κατοχή και δοσίλογοι ήταν Έλληνες με κουκούλες οι οποίοι κατήγγειλαν άλλους Έλληνες – δεξιούς ή αριστερούς – και τους κρεμούσαν οι Γερμανοί. Δεν μπορείς να λες τον Νταλάρα δοσίλογο. Κατ’ αρχάς ο Νταλάρας δεν κρύφτηκε ποτέ πίσω από το δάχτυλό του. Ό,τι είχε να πει, το είπε όρθιος. Μπορούμε να κάνουμε κριτική σε αυτά που είπε. Εγώ δε συμφωνώ καθόλου με αυτό που είπε για το μνημόνιο, το βρίσκω τελείως απέναντι στην πολιτική και την αισθητική μου τοποθέτηση. Αλλά με ό,τι δε συμφωνώ, δε σημαίνει ότι θα το προπηλακίζω ή ότι θα το βρίζω και θα του πετάω γιαούρτια. Μου φαίνεται πάρα πολύ επικίνδυνη κίνηση, γιατί, αν ξεκινήσει αυτό, ο κατήφορος θα είναι πάρα πολύ μεγάλος. Σε λίγο θα βγαίνουμε στη συναυλία και θα ανεβαίνει πάνω ο άλλος και θα λέει «μαλάκα, δε μου αρέσεις έτσι όπως τραγουδάς, κατέβα κάτω». Ο τραγουδιστής είναι φορέας ενός πολιτισμού. Την ώρα που πετάς γιαούρτια στον Νταλάρα, πετάς γιαούρτια στον Κουγιουμτζή, τον Λοΐζο, τον Θεοδωράκη, τον Μαρκόπουλο. Πετάς γιαούρτια σε όλα τα τραγούδια που λέει. Ακυρώνεις έναν πολιτισμό ολόκληρο. Αυτά είναι τραμπουκισμοί. Πια, ίσως πρέπει να βάλει κι αυτός νερό στο κρασί του και να σταματήσει αυτό το πείσμα, γιατί έτσι όπως έχει γίνει αυτό το πράγμα είναι ένα πείσμα. Δηλαδή λέει «όχι, θα μείνω όρθιος». Ναι, αλλά τώρα κινδυνεύουν να σκοτωθούν άνθρωποι στις συναυλίες. Δηλαδή θα παίζουν με τη συνοδεία των ΜΑΤ; Όλο αυτό μου φαίνεται πάρα πολύ επικίνδυνο.

(σ.σ.: η συνέντευξη έγινε τρεις μέρες πριν την επίσημη ανακοίνωση της διακοπής των συναυλιών του Γιώργου Νταλάρα με τίτλο «Είσοδος ελεύθερη»)

ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΣΑΓΑΠΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είμαι από παιδί στο δρόμο – Δεν ανέχομαι τη θηριωδία και τη «δημοκρατική» τρομοκρατία

Ανεξάρτητα του πόσο αισιόδοξοι ή απαισιόδοξοι, ψύχραιμοι ή μη είμαστε, είναι σημαντικό να αποδεχτούμε ότι οι οξυμένες αντιθέσεις που δεν εκφράζονται με πολιτικό λόγο και πολιτικές θέσεις, οδηγούν σε μια στείρα πόλωση σε όλα τα επίπεδα, που αποφέρει ακόμα μεγαλύτερο πλήγμα στην ήδη κλονισμένη κοινωνική συνοχή.

Η απόγνωση που φέρνουν τα κοινωνικά ελλείμματα, η ανεργία, η παντελής έλλειψη ανάπτυξης, η ανάγκη της εξυγίανσης του κράτους, η αδυναμία απονομής δικαιοσύνης και τιμωρίας των υπαιτίων, που έχουν την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση, η περιθωριοποίηση της νέας γενιάς, όλα αυτά δεν απαντιούνται, ούτε με καταφυγή στην πόλωση και στη βαρβαρότητα σε όλα τα επίπεδα, ούτε με την άγαρμπη μεθόδευση – κατά την πιο επιεική κριτική – του κλείνουμε το στόμα σε όποιον λέει ή πράττει κάτι που δεν μας αρέσει.

Είμαστε όλοι ανοιχτοί στην κρίση όλων. Η δύναμή μας και οι τίτλοι μας αντλούνται μόνο απ’ τις επιλογές των πολιτών. Δεν είμαστε κατ’ απονομήν πρίγκιπες.

Πολιτικοί, καλλιτέχνες, δημόσια πρόσωπα αντλούμε το ρόλο και την ισχύ, που ο καθένας απολαμβάνει από την επιλογή των πολιτών. Είτε αυτή η επιλογή αφορά τη δημοκρατική επιλογή της ψήφου για τους πολιτικούς είτε αντανακλά απλά την όποια αποδοχή λόγω δημοφιλίας και πορείας για τα όλα τ’ άλλα πρόσωπα. Ο ρόλος αυτός, όμως, δημιουργεί σε όλους μας μια μεγαλύτερη πολιτική ευθύνη.

Δεν είμαι ρήτορας για να προσπαθήσω να επιβάλω την αποδοχή των απόψεων μου, ούτε και διεκδίκησα ποτέ ενεργητικό πολιτικό ρόλο πέραν αυτού, που η ενασχόληση μου με την μουσική καθόρισε στο συνολικό αφήγημα της πορείας μου. Αφήγημα που στηρίζεται στο υλικό των δημιουργών που με εμπιστεύθηκαν και το οποίο ενισχύω με τη δική μου τέχνη. Και το μουσικό αφήγημα αυτό, που συμπληρώνεται από τον επαγγελματισμό των μουσικών και των τεχνικών, επιλέγεται από τους ακροατές μας. Οι οποίοι, όμως, διαμορφώνουν την αυτόνομη, αλλά και τη συλλογική σκέψη τους σε σχέση με αυτό που παρακολουθούν, μέσα από αντιφατικά, αντικρουόμενα και πολλά άλλα κοινωνικά ερεθίσματα.

Τα τραγούδια μου, ό,τι ερμηνεύω, ό,τι επιλέγω, δεν είναι απλά μόνο το επάγγελμά μου. Ο τρόπος που δημοσιοποιώ τη δουλειά μου ταυτίζεται απόλυτα με τις επιλογές μου. Με το πότε, πού και για ποιο σκοπό τραγουδάω. Δεν είμαι καθόλου της άποψης, ότι γενικά ο τραγουδιστής τραγουδάει και από δω και από εκεί, κατά την περίσταση. Επίσης, δεν είμαι της άποψης ότι καλός τραγουδιστής, είναι ο μουγγός τραγουδιστής. Γι’ αυτό, η δουλειά μου συνδέεται πάντα με την προσωπική μου ελεύθερη κρίση, τη σηματοδοτεί και σηματοδοτείται από αυτήν.

Οι συναυλίες μας είχαν και έχουν ένα μόνο στόχο, εκ μέρους των συμμετεχόντων καλλιτεχνών: να παίξουμε μουσική στις γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά με ελεύθερη είσοδο, συνεχίζοντας το διαχρονικό αφήγημα που περιγράφω παραπάνω. Ποτέ δεν σκεφτήκαμε ότι θα βρεθούμε αντιμέτωποι μ’ ένα φαινόμενο θηριωδίας και αναζήτησης ηθικότητας σ’ αυτό που κάνουμε. Αντιμετωπίσαμε, αρκετά πριν την έναρξη των συναυλιών, μια δημαγωγία που υποδαύλισε την ψυχολογία της αντίδρασης και τη μετέτρεψε σε ψυχολογία του όχλου.

Οι συναυλίες μας μετατράπηκαν σε πεδίο αντιπαράθεσης για την «εκδίκαση» της κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα, από το σώμα των «ενόρκων» θεατών των ΜΜΕ, υπό την χειραγώγηση «διαπρεπών υπερασπιστών». Και όλα αυτά με την αρχή της αντίδρασης «δυναμικών» μειοψηφιών σε βάρος της μεγάλης πλειοψηφίας των ακροατών. Μια μικρογραφία της σύγχρονης ελληνικής μας περιπέτειας, όπου έχει χαθεί κάθε έννοια μέτρου, με την καλλιέργεια της πλήρους ασυνειδησίας. Μια κατάσταση που αδικεί αυτούς που προκαλούν την αντίδραση βίας, αλλά και αυτούς που γίνονται θύματα της. Το αποτέλεσμα ήταν να μετατραπεί η ελεύθερη έκφραση σε «δημοκρατική» τρομοκρατία.

Σταθήκαμε όλοι, τραγουδιστές και μουσικοί, στις συναυλίες με αίσθημα ευθύνης χωρίς να εγκαταλείπουμε τη θέση μας επί σκηνής, απέναντι στα φαινόμενα αυτά. Η αλλοίωση, όμως, του πνεύματος και του χαρακτήρα των συναυλιών, η τυφλή βία και η προσπάθεια μετατροπής τους σε οιονεί «λαϊκό δικαστήριο», με την κατασκευή και τιμωρία «ενόχων», ήταν πέρα από το αναμενόμενο.

Είμαι από παιδί στο δρόμο και έχω ζήσει πολλές προβοκάτσιες και πολώσεις. Ήμουν έτοιμος ν’ αντιμετωπίσω οποιοδήποτε πόλεμο φθοράς. Δεν μπορώ να δεχτώ ούτε και να συμβάλλω στην χουλιγκανοποίηση των συναυλιών που θα οδηγήσει σε ένα καλλιτεχνικό σκοταδισμό την κοινωνία μας.

Είναι αδιανόητο σε μια περίοδο που χαρακτηριστικό της είναι η παντελής έλλειψη εμπιστοσύνης σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας, ν’ αφήσουμε να διαχυθεί αυτή η νοοτροπία στο χώρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης. Τότε είναι σαφές, ότι εκτός των άλλων, κάποιοι επιτήδειοι κρυπτόμενοι πίσω από τη μάσκα της αγανάκτησης και της λοιδορίας κατά πάντων, θα μπορούν να εξαπολύουν κάθε είδους προγραφή, χυδαία επίθεση, ακόμα και βία, επειδή έχουν προηγούμενα, εμμονές, ή ακόμη και ίδια συμφέροντα.

Αντιμετωπίζουμε, όμως, και στο χώρο της πολιτικής μια πραγματικότητα, ένα πρωτοφανές φαινόμενο για την χώρα μας που την οδηγεί σε μια ακόμα επικίνδυνη πολιτική στρέβλωση.

Αντιμετωπίζουμε την υποταγή ενός αδύναμου πολιτικού προσωπικού, στην γραφειοκρατικού τύπου επίλυση της κρίσης, όπως αυτή καθοδηγείται – λόγω της αδυναμίας μας και με δική μας συνευθύνη – από κέντρα εκτός της χώρας. Βαφτίζουμε, δε, το πολιτικό αυτό φαινόμενο «διακυβέρνηση ευθύνης» και «συγκυβέρνησης» των κομμάτων εξουσίας. Πέρα από τις προφανείς και μεγάλες ευθύνες των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων, η ανυπαρξία διακριτής Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, όμως, που ουσιαστικά είναι κι αυτό αποτέλεσμα της πολιτικής μας αυτής παθογένειας, διαλύει τη μορφή του πολιτεύματος μας. Διαχρονικά η διγλωσσία και το έλλειμμα αντιπολιτευτικού λόγου με σαφή και τεκμηριωμένη πρόταση διακυβέρνησης έχει δημιουργήσει ένα πολιτικό κενό στην κοινοβουλευτική μας πραγματικότητα. Κενό που αποτελεί την κινητήριο δύναμη των εξελίξεων, που βλέπουμε εντός και εκτός Βουλής. Ο κατακερματισμός του πολιτικού σκηνικού σε μικρές «επιτροπές» ετερογενών συμφερόντων και πολιτικών, αποδυναμώνει την συνεκτικότητα της κοινωνίας μας, διχάζοντας τους πολίτες σε μια νέου τύπου ισορροπία των καλών και των κακών.

Ας αναρωτηθούμε για τα φαινόμενα αυτά της αντίδρασης στις συναυλίες που παραπέμπουν στην αγωνιστική διάθεση των κοινωνιών μας, όταν αυτές βρίσκονται σε διωγμό. Ας αναρωτηθούμε κατά πόσο οι λύσεις που επικαλούνται στη μέθη της θηριωδίας με την οποία αναπτύσσονται, μπορεί να οδηγούν σε μια νέα μεταμφιεσμένη μοναρχία ή νεοφεουδαρχία. Σε μια κοινωνία της μοναδικής άποψης, αυτού που μπορεί να την επιβάλλει. Σε μια πολιτική και κοινοβουλευτική απεικόνιση αυτής της ανεξέλεγκτης και ασυνείδητης κατάστασης. Σε μια Δημοκρατία της στατιστικής και όχι της κοινωνικής αντιπροσώπευσης των πολιτών. Σε μια πολιτεία της χειραφέτησης, μέσω χειραγώγησης «αριστερών ιδεοληψιών» που ταυτίζονται με «ακροδεξιές ευαισθησίες», χωρίς την ισχύ πραγματικού πολιτικού λόγου, αλλά με προτάσεις που ερεθίζουν τη φαντασία των πολιτών και όχι το θυμικό τους.

Ας αναλογιστούμε όλοι την ευθύνη του όποιου τίτλου που μας έχει αποδοθεί από τους πολίτες, ο καθένας από το δικό του πόστο, για τον τρόπο με τον οποίο θα τους ενεργοποιήσουμε μέσα από πολιτικές ιδέες για έξοδο από την κατάσταση διωγμού που βρίσκονται. Το κατεστημένο, βλέπετε, δεν είναι κάτι που δεν μας αφορά. Και το κατεστημένο της ασυδοσίας, του συμψηφισμού ευθυνών, της ανεπάρκειας και της ανυποληψίας που η χώρα αναδύει στη διεθνή της εικόνα, αντικατοπτρίζει όλους εμάς, που με συμπεριφορές σαν αυτές που εμφανίστηκαν στις συναυλίες, προπηλακίζουμε και προπηλακιζόμαστε στην Ευρώπη. Με την συμμετοχή μας ή με την αδράνεια μας.

Βιώνουμε μια ιστορική στιγμή και το τέλος ενός πολιτισμικού παραδείγματος. Η αναγκαιότητα για νέες ιδέες και βαθιές τομές σε όλα τα επίπεδα καθημερινά αναδεικνύεται ως μονόδρομος. Δε βλέπω να υπάρχει κάποιο «Ευφυές Σχέδιο» από το οποίο θα αναδειχθεί ο νέος Πολιτισμός. Η ποιότητα της δικής μας πορείας, του καθενός ξεχωριστά, και η αντίσταση στο χάος και την αναρχία που η μεταβατική περίοδος τρέφει, είναι η μόνη απάντηση στην υποταγή, το μπάχαλο και το τίποτα. Η εκ των υστέρων μεταμέλεια ή αυτοκριτική πάνω στα ερείπια, είναι ένα έργο που δε θέλουμε να ξαναδούμε.

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑ ΑΠΟ ΤΟ aixmi.gr

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με πρόλαβες afroditaki! συμφωνώ και εγώ με το άρθρο αν και έχω μια αντίρρηση γιατι είναι κάπως δύσκολο να αποσυνδέεις το έργο απο τον άνθρωπο και δεν νομίζω πως μια γνώμη έστω και με την οποία είμαι αντίθετη (και την οποία εξήγησε άπειρες φορές) μπορεί να κατατάξει τον άνθρωπο Νταλάρα στο αντίστοιχο του "φιλοφρανκικού". Καταλαβαίνω βέβαια τον τόνο με τον οποίο λέγεται αυτό. Ναι τα πράγματα έχουν γίνει επικίνδυνα ειδικά όταν επικρατούν λογικές τέτοιες που ζήσαμε πρόσφατα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καποια συνεντευξη του Κοτσιρα...

www.allaboutmusic.gr/articles/sunenteuxeis/e_smurne_tou_erota_e_ellada_tou_kotsira

χαμηλα, υπαρχει ενα σχολιο για τις συναυλιες αλληλεγγυης... Ποσο ενοχληθηκαν τελικα...και ποσο τον γλωσσοφαγαν!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καποια συνεντευξη του Κοτσιρα...

www.allaboutmusic.gr/articles/sunenteuxeis/e_smurne_tou_erota_e_ellada_tou_kotsira

χαμηλα, υπαρχει ενα σχολιο για τις συναυλιες αλληλεγγυης... Ποσο ενοχληθηκαν τελικα...και ποσο τον γλωσσοφαγαν!

Ας τους πει καποιος όμως ότι υπήρχε και ένας σκοπός πίσω από κάθε συναυλία που άλλοι δήμοι τον χειρίστηκαν και τον προώθησαν σωστά (πχ Ηράκλειο), άλλοι όχι. Συμφωνώ κι εγώ ότι ένα συμβολικό εισιτήριο θα ήταν προτιμότερο, αλλά όχι και να δαιμονοποιούμε το "τζάμπα" επειδή δεν μπορούμε ως λαός να ανταποκριθούμε σε αυτό.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....ή δεν εχουμε-ως καλλιτεχνες-τα κοτσια να το κανουμε κι εμεις.....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καποια συνεντευξη του Κοτσιρα...

www.allaboutmusic.gr/articles/sunenteuxeis/e_smurne_tou_erota_e_ellada_tou_kotsira

χαμηλα, υπαρχει ενα σχολιο για τις συναυλιες αλληλεγγυης... Ποσο ενοχληθηκαν τελικα...και ποσο τον γλωσσοφαγαν!

Ας τους πει καποιος όμως ότι υπήρχε και ένας σκοπός πίσω από κάθε συναυλία που άλλοι δήμοι τον χειρίστηκαν και τον προώθησαν σωστά (πχ Ηράκλειο), άλλοι όχι. Συμφωνώ κι εγώ ότι ένα συμβολικό εισιτήριο θα ήταν προτιμότερο, αλλά όχι και να δαιμονοποιούμε το "τζάμπα" επειδή δεν μπορούμε ως λαός να ανταποκριθούμε σε αυτό.

Από την αρχή της ανακοίνωσης των συναυλιών, είμαι σε θέση να γνωρίζω πως κάποιοι στον καλλιτεχνικό χώρο σκύλιασαν. Γιατί δεν το σκέφτηκαν αυτοί; Γιατί δεν θα μπορούσαν αυτοί να κάνουν συναυλίες (άρτιες κι όχι αρπαχτές) δωρεάν; Με συγχωρείτε αλλά και συμβολικό εισιτήριο να έβαζε ο Νταλάρας πάλι θα είχαν να πούνε. Και δωρεάν πάλι έχουν και λένε. Αυτό που θα ήθελαν για εκείνον είναι το περιθώριο. Μπορεί και να το πέτυχαν (δεν ξεχνώ και τα λάθη του και τη σύζυγό του βέβαια).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμ πάντα δυσκολευόμασταν να χειριστούμε κάτι με ευγένεια. Το δωρεάν για τον κόσμο θα έπρεπε να είναι ευλογία μια τέτοια περίοδο αλλά σου λένε όχι γιατι δεν θα το εκτιμήσεις αν δεν το πληρώσεις και τελικά βρήσκονται μερικοί που το δαιμονοποιούν κιόλας και σου λένε για να είναι δωρεάν κάτι άλλο έχει στο μυαλό του, υπάρχει σίγουρα υστεροβουλία. Αποτέλεσμα; καφρίλα που δικαιώνει τη λογική του όχι δωρεάν γιατί γίνεται μπάχαλο. Και για να απαντήσω λίγο στα λόγια του Κότσιρα, πιστεύω πως αν ξέρεις την αξία σου και είσαι σίγουρος για τον εαυτό σου δεν σε ευτελίζει το να προσφέρεις κάτι που σε χαρακτηρίζει όπως πχ τη μουσική σου, για λίγο, δωρεάν σε όσους το χρειάζονται. Αλλά πρέπει τελικά την αξία σου να μην τη μετράς με το κασέ σου. Ειρωνία; ο Νταλάρας που τόσοι και τόσοι κατηγορούν για σκαλωμένο με το κέρδος κάνει την κίνηση που περίμενα απο άλλους που θεωρητικά είναι κοντά στο συναίσθημα του κόσμου περισσότερο αυτόν τον καιρό. Για εμένα δεν είναι ειρωνία βέβαια γιατι τον Νταλάρα τον ξέρω απο τέτοιες κινήσεις πολλές και μάλιστα αρκετές κρυμμένες που δεν θέλησε ποτέ να τις μάθει ο πολύς κόσμος. Πόσο μικροί είμαστε τελικά; ή πόσο μικρούς μας θέλουν;

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

...μια παροιμια λεει : ''Πετροβολουν ,τα δεντρα που κανουν καρπους...''

Αφηστε τους να λυσσανε... Οσο και να τον κατηγορουν, οσο και να τον μιμουνται, οσα χρονια και να παλευουν,

θ απεχουν παντα απ την μοναδικοτητα του, κι αυτο το ιδιαιτερο που μας εχει δεσει μαζι του και δεν προκειται ν αποκτησουν ποτε...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την Κυριακή 25 Μαρτίου το Μουσείο της Ακρόπολης από τις 8:00 έως τις 20:00 έχει ανοιχτές τις εισόδους του με ΕΛΕΥΘΕΡΗ είσοδο για όλο τον κόσμο. Μάλιστα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά ένα μέρος της βόρειας μετόπης του Παρθενώνα, η οποία κατέβηκε πρόσφατα από το βράχο και συντηρήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Αναρωτιέμαι αν εδώ τους ενοχλεί το "ελεύθερη είσοδος" αυτούς τους καλλιτέχνες που νομίζουν ότι αυτή η ελευθερία "ευτελίζει" την τέχνη.

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αναρωτιέμαι αν εδώ τους ενοχλεί το "ελεύθερη είσοδος" αυτούς τους καλλιτέχνες που νομίζουν ότι αυτή η ελευθερία "ευτελίζει" την τέχνη.

Ζωγράφισες

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...