Ziogos_Vangelis

Οι κιθάρες του Γιώργου...

193 posts in this topic

Καλησπέρα. Μήπως γνωρίζει κάποιος ποια είναι αυτή η συγχορδία που παιζει ο Νταλάρας στο παρακατω βιντεο;; Ειναι από την ιερά οδό με την buscarino... Ίσως βέβαια έπρεπε να το ρωτησω σε αυτο το  αυτο αλλα δεν ξερω που το γραψω....


 



περιπου στο 0:50
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι υπάρχει - μάλιστα προχτές το Σάββατο, την είδε και ο Γιώργος, ο οποίος έπαιξε και ξετρελάθηκε!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κυρίως έχει να κάνει με τα μηχανήματα ήχου που χρησιμοποιούνται και που, προϊόντος του χρόνου, έχουν αντικατασταθεί με νεότερα, διαφορετικής φιλοσοφίας - και πολύ ακριβότερα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι σχέση έχει όμως το ποια κιθαρα χρησιμοποιει με τα μηχανήματα ήχου;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρακτικά καμία. Το ένα δεν απαγορεύει το άλλο. Στην κατάσταση όμως για την οποία μιλάμε, τα πάνω - κάτω φέρνουν τα in ear.

Του απομένει λοιπόν να εκμεταλλευτεί  συνδιαστικά τα πλεονεκτήματα: η υπάρξη εσωτερικού μικροφώνου στην κιθάρα του, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ελεύθερα, χωρίς τον φόβο βουητών, ακριβώς λόγω της εξέλιξης του ήχου και της χρήσης in ear, που επέφερε η κατάργηση των μόνιτορ. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί όμως μόνο τις ovation δεν χρησιμοποιεί; Τι το διαφορετικό έχουν; ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι ovation φτιάχτηκαν κατά κύριο λόγο για live, θυσιάζοντας το χρώμα της ξύλινης κιθάρας προς όφελος της απόδοσης σε live (και κάποιου "ιδιαίτερου" ήχου που έχουν, και δεν είναι για όλα τα γούστα).

 

Από τη στιγμή που χρησιμοποιούνται in-ear αντί για κλασσικά monitor, μειώνεται το feedback και συνεπώς χάνεται το βασικό πλεονέκτημα των ovation. Είναι λογικό να προτιμά κάποιος μια no-frills ξύλινη ευκολη κιθάρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ovation θυσιάζει το χρώμα της ξύλινης κιθάρας σε unplugged ήχο, και όχι σε live, δλδ plugged όπου πρωτοπορεί.

 

Σε plugged καταστάσεις, δεν παίζει (σχεδόν) κανένα ρόλο το χρώμα του οργάνου - ο ήχος παράγεται από το piezo κάτω απο τις χορδές.

Τα τελευταία χρόνια, που εξελίχθηκαν οι τεχνολογίες, και μεταφέρθηκαν τα μόνιτορ στα.. αυτιά των μουσικών, ο χώρος της ορχήστρας απαλλάχθηκε απο τον καταιγισμό των εντάσεων των μονιτορ που βομβάρδιζαν το πατάρι. Δίνεται έτσι η  δυνατότητα να τοποθετηθούν μικρόφωνα στα όργανα. Η Τaylor του Νταλάρα, με σύγχρονης τεχνολογίας προενίσχυση, έχει εσωτερικό μικρόφωνο, το οποίο μιξάρεται με το piezo που έχει και έτσι παράγει τον ήχο που θέλει.

 

Προσοχή μόνο: αυτό που λέω δεν είναι η απόλυτη λύση. Μπορεις να συνδιάσεις τα πάντα: μόνιτορ, μικροφωνα κτλ. Απλά γίνεται όλο και πιο πολύπλοκη η διαδικασία στησίματος ήχου. Μην ξεχνάς αυτό που είπαμε παλιότερα: πάντα κερδίζεις και πάντα χάνεις κάτι.

 

Τώρα θα σκέφτεσαι, αφού συνδιάζονται τα πάντα, γιατί δεν χρησιμοποιεί Ovation; Δεν υπάρχουν αντίστοιχα μοντέλα σήμερα;

Υπάρχουν... αλλά η ποιότητα κατασκευής τους δεν συγκρίνεται με παρελθόντα μοντέλα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι ακριβώς είναι το in ear και τι διαφορα εχει με το κλασικο monitor; δεν είμαι και πολύ εξοικειωμένος με αυτά... Και επίσης δεν κατάλαβα ποιά ειναι η διαφορά στην κατασκευή των σημερινών μοντέλων με των παλαιότερων;; (όσον αφορά τα εσωτερικά μικροφωνα και τα ηλεκτρονικά οχι την ποιότητα κατασκευής...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το μόνιτορ αναπαράγει πρωτίστως αυτό που παίζεις και δευτερευόντως τα υπόλοιπα όργανα. Κάθε μουσικός έχει το δικό ηχείο στα πόδια του.

Με τα Ιn ear γίνεται μεταφορά του ήχου αυτού στα αυτιά σου - καταργείται το μόνιτορ και αντικαθίσταται απο ακουστικό.

Επόμενο είναι αυτή η εξέλιξη, να επηρεάζει και τα όργανα.

 

Έτσι, υπάρχουν πλέον προενισχύσεις που φέρουν, μαζί με το πιεζοηλεκτρικό σύστημα, και εσωτερικό μικρόφωνο. Σου δίνεται και η δυνατότητα να μιξάρεις τον ήχο και να δώσεις παραπάνω ένταση στο μικρόφωνο ή στο πίεζο.

 

H Οvation παρουσίασε μια τέτοια τεχνολογία το... 1995, στην collectors εκείνης της χρονιάς: http://www.ovationtribute.com/Catalogues/1995_Collector_Jp_Brochure/1995_Collector_Jp_Brochure.html

 

Κέρδος; Προσέγγιση του φυσικού ήχου του οργάνου

Απώλεια; Απαιτούνται ακριβά περιφερειακά μηχανήματα.

 

Γνώμη μου είναι πως, αν μπεις σην διαδικασία να επιλέξεις όργανο, δεν θα πρέπει να επηρεαστείς απο τις προενισχύσεις. Τα μηχανήματα πλέον σου λύνουν τα χέρια. Προσανατολίσου σε ένα ΚΑΛΟ παικτικά και ποιοτικά όργανο και είσαι πρώτος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

η απώλεια του feedback γιατι καταργεί το πλεονέκτημα των ovation στα live;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ισχύει αυτό που λες, γιατί κάθε κιθάρα που θέλει να λέγεται κιθάρα φέρει ηχείο και αναπόφευκτα και αντιχήσεις.

Κανένα πλεονέκτημα των Ovation δεν χάνεται λόγω αντιχήσεων, μην ακούς ότι λέγεται. Αντιχήσεις υπάρχουν παντού - σε κάθε όργανο. Αντιχήσεις μπορείς να έχεις και απο την μπότα των ντραμς. Αρκεί μόνο μια κακή ρύθμιση στον ήχο, για να ντροπιάσει και την αρτιότερη κιθάρα. Η απουσία εσωτερικού μικροφώνου στις Ovation δεν είναι θυσία στην εξάλειψη του feedback. Εξάλλου, πάλι πρώτη η Ovation εφοδίασε με το σωτήριο anti-feedback φίλτρο της κιθάρες της. Είναι καθαρή επιλογή.

 

Όταν το 2004 ο Χατζηγιάννης έκανε τον ήχο της κιθάρας του στο ΜΜΑ, το όργανο μικροφώνιζε, προξενώντας την έκπληξη του Νταλάρα. Γιατί; Επειδή η κιθάρα του πρώτου είχε εσωτερικό μικρόφωνο, σε αντίθεση με τον (σχεδόν) τέλειο της νάιλον του δεύτερου.

Σήμερα διατίθενται μοντέλα Ovation με μικρόφωνο. Άρα τα πλεονεκτήματα των Ovation παραμένουν, είναι εδώ και στο λέω ως κάτοχος και λάτρης τους. Τι φταίει και δεν πουλάνε; Η μόδα είναι αυτή που αλλάζει τις ανάγκες.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παιδια αν και εξ αρχης δηλωνω μη γνωστης των θεματων που συζητατε ειλικρινα χωρις να μπορω 

να το εξηγησω ακριβως προς εκπληξη μου μου αρεσει παρα πολυ το ολο θεμα κ η ωραια σας 

κουβεντα κ αναλυση..Σας ευχαριστω!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Άρα τα πλεονεκτήματα των Ovation παραμένουν, είναι εδώ και στο λέω ως κάτοχος και λάτρης τους. Τι φταίει και δεν πουλάνε; Η μόδα είναι αυτή που αλλάζει τις ανάγκες.

 

Μεγάλη δουλειά το θέμα "μόδα".

Οι κιθάρες που χρησιμοποιούνται - είτε τώρα είτε παλαιότερα - δε σημαίνει πως είναι και οι αρτιότερες και γι' αυτό τις προτιμούν οι μουσικοί. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα για παράδειγμα πολλά μεγάλα ονόματα παίζουν με Taylor. Είναι καλύτερες; όχι απαραίτητα. Πριν από δέκα χρόνια όλοι έπαιζαν με Martin. Ήταν καλύτερες; πάλι όχι απαραίτητα. ΠΡιν από δεκαπέντε είχε πήξει το μάτι μας στις Takamine.

 

Σε κάθε μάρκα υπάρχουν καλά και και λιγότερο καλά μοντέλα. Όργανα από φθηνά ή ακριβά υλικά. Σε όλες τις μάρκες - κι αν όχι σε όλες, τότε στις περισσότερες - θα βρεις κάτι που θα σου αρέσει και θα σου ταιριάζει. Το ποια μάρκα κυκλοφορεί στην πιάτσα περισσότερο δεν πρέπει να σε μπερδεύει. Η "μόδα" που λέει ο Πέτρος ενισχύεται και από μια άλλη παράμετρο, λιγότερο γνωστή στον κόσμο. Την έμμεση διαφήμιση. Αντιπρόσωποι ή μαγαζάτορες δίνουν όργανα σε δημοφιλείς καλλιτέχνες, και πάει και τσιμπάει ο κόσμος από κάτω και γουστάρει να πάρει την ίδια κιθάρα που παίζει ο τάδε. Μερικοί πάνε τη φάμπρικα ένα βήμα παραπέρα. Συγκεκριμένο κατάστημα στο κέντρο δανείζει κιθάρες σε γνωστό τραγουδοποιό και αυτός τις χρησιμοποιεί για μερικές εμφανίσεις ή για ολόκληρη σεζόν. Μετά το πέρας των εμφανίσεων ο καταστηματάρχης τις παίρνει πίσω και τις πουλάει λίιιγο ακριβότερα, διότι "με τη συγκεκριμένη κιθάρα έπαιζε ο τάδε".

Όταν οι Ovation παίζονταν από τόσο πολύ κόσμο πριν από τριάντα χρόνια, πράγματι ήταν πιο προχωρημένες τεχνολογικά από τις άλλες. Εδώ καλά καλά οι άλλες εταιρίες δεν έβαζαν προενισχύσεις, οι ηλεκτροακουστικές ήταν ελάχιστες.

Όταν οι άλλοι έβαλαν απλά ένα πίεζο, οι Ovation έβαλαν εκουαλάιζερ και εφέ. Πάντα ήταν ένα βήμα μπροστά. Αυτή τη στιγμή όμως στο κομμάτι του ηλεκτρικού ήχου έχουν γίνει ραγδαίες πρόοδοι και θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί πως "δεν έχει μείνει και τίποτα σπουδαίο να ανακαλύψει κανείς". Οι μεγάλες τεχνολογικές ανακαλύψεις έχουν ήδη συντελεστεί. Από εκεί που είχες μια ξερή κιθάρα και της έβαζες μπροστά ένα μικρόφωνο για να ακούγεται, τώρα την κουμπώνεις, της φτιάχνεις και τον ήχο από την προενίσχυση, μετά από τις κονσόλες, έχεις εφέ, έχεις φίλτρα, τα έχεις πλέον όλα. Τα νέα βήματα που θα γίνουν στο μέλλον, είναι απλώς βελτιωτικού χαρακτήρα. Ίσως εκεί θα πρέπει να δουλέψει η Ovation.

Επομένως έχεις τη δυνατότητα να βρεις πλέον κιθάρα της αρεσκείας σου μέσα από μεγαλύτερη γκάμα σε σχέση με το παρελθόν, διότι όλοι πλέον οι κατασκευαστές - αν πληρώσεις καλά - προσφέρουν καλό ηλεκτρικό ήχο. Έτσι τα μόνα όπλα που έχουν μείνει στις εταιρίες για να προωθήσουν τα όργανά τους είναι η εμφάνιση και το προμόσιον. Οι μεγάλες εξελίξεις που πηγαίνουν τεχνολογικά το όργανο ένα βήμα παραπέρα έχουν ήδη συντελεστεί, δεν ανταγωνίζονται πλέον οι κατασκευαστές τόσο πολύ σε αυτόν τον τομέα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duty? Ohh....

It's an Ovation Collectors, 1997 made Alona. It has a smaller body side, firstly intoduced in 1997. It's called "parlor".

It suits the style of a classical guitar, with its slotted headstock and a 12 fret neck.

The most innovative feature of this guitar was the preamp - a touch sensitive preamp, with no external controls - the only thing you have to do is to increase or decrease the volume. The preamp has a preset eq, so solves a lot of sound problems.

 

 

Collectors199701_zps11241b86.jpg

 

 

Collectors199702_zpsa9769db3.jpg

 

 

 

The slotted headstock

 

Collectors1997headstock_zpsc556ad58.jpg

 

 

The touch preamp - called TS

 

Collectors1997TS_zps4895b620.jpg

 

 

 

That's why Ovation was a pioneer manufacturer...

 

In conclusion? A dream guitar for me - maybe some time I'll get one!

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

And a standing ovation you get from me! Thank you Petros!!!

it had an amazing sound I may add :music_singguitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Νταλάρας έχει παίξει ποτέ με δωδεκάχορδη ζωντανά ή σε δίσκο?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...