Sign in to follow this  
Followers 0
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΣ

Έρημα χωριά

120 posts in this topic

Τι ακριβώς είναι αυτό? Κάτι σαν διαφημιστική αφίσσα για το cd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Διαφημιστική καταχώρηση σε περιοδικό

Στις ''Εικονες'' του ''Εθνους'' για την ακριβεια....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αρχίσαν τα ευχάριστα!!! Για δέστε τι λέει το musiccorner...

''Πρώτος με το νέο του cd ο Γιώργος Νταλάρας και τα "ΕΡΗΜΑ ΧΩΡΙΑ", δεύτερος ο Σάκης Ρουβάς με το "LIVΕ BALLADS" και τρίτη η Έλενα Παπαρίζου με το "ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ".

Νέες κυκλοφορίες εκτός από του Νταλάρα, ο Στέλιος Ρόκκος με το "ΥΔΡΟΧΟΟΣ" (7), η Μελίνα Κανά με το "ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ" (10), τα ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ με το "Η ΑΠΛΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ" (12), ο Μανώλης Μητσιάς με το "ΚΙΒΩΤΟΣ" (13) και η Καίτη Ντάλη με το "ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ" (21).

Στα singles, "ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ" από τους GOIN THROUGH, "SAN PETALOYDA" από την KALIA BENETH και "ΘΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΧΕΣΗ" από τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου.''

:D:music::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τραγούδια από χώμα και αίμα

Παραδοσιακά μοτίβα και ρυθμοί συνδυασμένα με σύγχρονα ακούσματα και τους στίχους που έγραψαν ο Ηλίας Κατσούλης, η Αγαθή Δημητρούκα, η Σμαρώ Παπαδοπούλου και η Λιζέττα Καλημέρη, είναι τα Έρημα Χωριά η πρώτη παραγωγή του Γιώργου Νταλάρα για την Universal Music. Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά του συνθέτη και σολίστα (ακορντεόν) του Dasho

Kurti, που εδώ και αρκετά χρόνια συγκαταλέγεται στο μόνιμο δυναμικό των μουσικών του Γιώργου Νταλάρα. O Dasho είναι ένας μουσικός με κλασική μουσική παιδεία που σπούδασε μουσική στην Αλβανία. Γράφει μουσική με δυτικό τρόπο, όμως έχει στο αίμα του την παραδοσιακή μουσική της πατρίδας του (που μοιάζει πολύ με τη δική μας). Αρμονικά συνεργαζόμενος με τους στιχουργούς και τον παραγωγό, δημιούργησαν τραγούδια με ταυτότητα που ενώ πατάνε στο χθες, δεν μοιάζουν παλιά... Ηχογραφημένα έτσι ώστε να αποτυπώνεται η ζωντάνια μιας λάιβ παράστασης όλα τα όργανα μαζί στο στούντιο τα τραγούδια του Dasho θυμίζουν πολύ την Ελλάδα της μετανάστευσης, «τραγούδια απο χώμα και αίμα» (όπως λέει ο Γιώργος Νταλάρας) «τραγούδια που φέρνουν μια βαθιά συγκίνηση που χρόνια είχα να νιώσω». Βασικός ερμηνευτής είναι ο Γιώργος Νταλάρας και συμμετέχουν ακόμη η Ελένη Βιτάλη και ο Μπάμπης Στόκας. Στην ενορχήστρωση συμμετείχε και ο Γιώργος Ζαχαρίου.

Τα Νέα, 15.6.2006

Share this post


Link to post
Share on other sites
Τραγούδια από χώμα και αίμα

Παραδοσιακά μοτίβα και ρυθμοί συνδυασμένα με σύγχρονα ακούσματα και τους στίχους που έγραψαν ο Ηλίας Κατσούλης, η Αγαθή Δημητρούκα, η Σμαρώ Παπαδοπούλου και η Λιζέττα Καλημέρη, είναι τα Έρημα Χωριά η πρώτη παραγωγή του Γιώργου Νταλάρα για την Universal Music. Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά του συνθέτη και σολίστα (ακορντεόν) του Dasho

Kurti, που εδώ και αρκετά χρόνια συγκαταλέγεται στο μόνιμο δυναμικό των μουσικών του Γιώργου Νταλάρα. O Dasho είναι ένας μουσικός με κλασική μουσική παιδεία που σπούδασε μουσική στην Αλβανία. Γράφει μουσική με δυτικό τρόπο, όμως έχει στο αίμα του την παραδοσιακή μουσική της πατρίδας του (που μοιάζει πολύ με τη δική μας). Αρμονικά συνεργαζόμενος με τους στιχουργούς και τον παραγωγό, δημιούργησαν τραγούδια με ταυτότητα που ενώ πατάνε στο χθες, δεν μοιάζουν παλιά... Ηχογραφημένα έτσι ώστε να αποτυπώνεται η ζωντάνια μιας λάιβ παράστασης όλα τα όργανα μαζί στο στούντιο τα τραγούδια του Dasho θυμίζουν πολύ την Ελλάδα της μετανάστευσης, «τραγούδια απο χώμα και αίμα» (όπως λέει ο Γιώργος Νταλάρας) «τραγούδια που φέρνουν μια βαθιά συγκίνηση που χρόνια είχα να νιώσω». Βασικός ερμηνευτής είναι ο Γιώργος Νταλάρας και συμμετέχουν ακόμη η Ελένη Βιτάλη και ο Μπάμπης Στόκας. Στην ενορχήστρωση συμμετείχε και ο Γιώργος Ζαχαρίου.

Τα Νέα, 15.6.2006

Και το σχετικό link:

http://www.tanea.gr/print_article.php?e=A&...8562&m=P21&aa=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο Ποντίκι αυτής της εβδομάδας κριτική του CD.

Εδώ θα ήθελα να πω ότι όλες οι κριτικές για τα CD γράφουν πάνω-κάτω τα ίδια πράγματα.Λες και κάνουν κόπιες.Τόσο δύσκολο είναι να κάτσει να κάνει κανείς μια λίγο μεγαλύτερη ανάλυση.Στο κάτω-κάτω η δουλειά τους είναι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Christo, by the time you get Έρημα χωριά... Giorgo, will have another one, on the way!! :D :lol: :wow:

Hristara :D

:lol:

Lol

Hristara thats pretty good

in fact if you havent figured my formula out by now

you need to soon realize it works out better that way my friend.

This way I'll always have a new cd to look forward to by Dalaras as soon as

I'm done hearing the new previous one.

kind of like having your own personal Waterfall

coming down day and night its always flowing whenever youre ready to see it.

and what else could be better then that??

:razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θέλω να σας πω κάτι βρε παιδιά... Τα "έρημα χωριά" που έχουν κυκλοφορήσει εδώ και μέρες στα δισκοπωλεία, στα Γρεβενά, στο ένα από τα δύο (!) δισκοπωλεία που υπάρχουν μου είπαν ότι θα έρθουν σε 2 βδομάδες!!!!! Τι να πει κανείς τώρα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από το musiccorner... Σημερινή δημοσίευση!!

''Πρώτος σταθερά ο Γιώργος Νταλάρας και τα "ΕΡΗΜΑ ΧΩΡΙΑ", δεύτερος ο Σάκης Ρουβάς με το "LIVΕ BALLADS" και τρίτη η Έλενα Παπαρίζου με το "ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ".

Νέες κυκλοφορίες οι GOIN THROUGH με το "VENDETTA" (4), η Βανέσσα Αδαμοπούλου με το "ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ" (16) και η Φανή Δρακοπούλου με το "ΦΑΝΗ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ" (25). Επέστρεψε στα charts η Χάρις Αλεξίου με το "ΩΣ ΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΣΟΥ" (30).

Στα singles, "ΘΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΧΕΣΗ" από τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου, "ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ" από τους GOIN THROUGH και "SAN PETALOYDA" από την KALIA BENETH.

Στο διεθνές ρεπερτόριο, "STADIUM ARCADIUM" από τους RED HOT CHILI PEPPERS, "LIGHTS" από τους ARCHIVE και "ST. ELSEWHERE", από τον GNARLS BARKLEY.

Στα DVD , "THE ARSENAL OF MEGADETH" από τους MEGADETH, "CHASING TIME" από τον James Blunt και "LIVE 8".

Στις συλλογές, "EUROVISION SONG CONTEST - ATHENS 2006", "ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΙ ΚΥΡΙΑΚΕΣ - 45 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΥΤΕΡΗ" και "EURO-REVISIONS".''

:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

........"Μια νέα, διαφορετική και... "βαλκανική" Ελλάδα...

Η φράση του τίτλου δεν είναι πλεονασμός. Σαφώς και η χώρα μας, όντας στην κατάληξη της χερσονήσου του Αίμου, δεν μπορεί παρά να είναι Βαλκάνια. Δεν χρησιμοποιούμε όμως τη λέξη "βαλκανική" για να υποδηλώσουμε το προφανές "ανήκουμε εις τα Βαλκάνια". Μάλλον το αντίθετο, αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι πλέον αποτελούμεθα από Βαλκάνια. Ίσως και να έπρεπε μάλλον θα επιθυμούσαμε να γράψουμε ότι είμαστε μία αληθινά πολυπολιτισμική, έστω ευρωπαϊκή επί της ουσίας και όχι μόνον επειδή ανήκουμε στην Ε.Ε. (άρα και δίχως να περιοριζόμαστε στα γεωγραφικά της όρια) χώρα αλλά ίσως είναι ακόμα πολύ νωρίς για αυτό. Ας αρκεστούμε λοιπόν στο "βαλκανική"...

Ένα καζάνι πολιτισμών...

Αν τα παραπάνω σας φάνηκαν λίγο αινιγματικά αυτό που εννοούμε είναι τελικά πολύ απλό. Οι πολιτικές αλλαγές μίας σχεδόν εικοσαετίας πια (πόσο γρήγορα περνάει αλήθεια ο χρόνος...) στην ευρύτερη περιοχή μας και οι μετακινήσεις πληθυσμών που προκάλεσαν έχουν αλλάξει αισθητά πλέον τη σύνθεση του πληθυσμού και της Ελλάδας. Αφήνουμε στους "εθνογλωσσαμύντορες" την υπεράσπιση του περιούσιου γένους μας, μαζί βέβαια και την "καθαρότητα" του από αλλοδαπές προσμίξεις (διαχρονικό προαπαιτούμενο άλλωστε των πάσης φύσεως "εκλεκτών"...), διαπιστώνουμε ψύχραιμα το αδιαμφισβήτητο γεγονός και επιχειρούμε να ερμηνεύσουμε αντικειμενικά τα "συμφραζόμενα" του. Τι έχουμε λοιπόν; Μετανάστες πρώτης γενιάς που μόνο το όνομα τους πλέον θυμίζει ότι δεν γεννήθηκαν στην Ελλάδα, δεύτερης που αγωνίζονται καθημερινά για να ενσωματωθούν τυπικά και ουσιαστικά στον κορμό των κατοίκων της και τρίτης, μικρά παιδιά δηλαδή που πάνε σχολείο και μόνον ιστορίες όπως η τραγική της Βέροιας έρχονται να δείξουν ότι δυστυχώς η κοινωνία μας πολλές φορές δεν τους επιτρέπει να είναι ακριβώς όπως τα δικά μας. Όλα αυτά αφορούν ανθρώπους που προέρχονται από πολλές χώρες αλλά, όσο και αν δεν αρέσει σε πολλούς, περισσότερο από όλους στους μετανάστες από την Αλβανία αφού αυτοί είναι που υπερτερούν αριθμητικά ανάμεσα σε όλους τους υπόλοιπους. Έχουν περάσει πάνω από δέκα πέντε χρόνια από τότε που έφτασε στη χώρα μας το πρώτο μεγάλο τμήμα Αλβανών και στο διάστημα αυτό, αναπόφευκτα, άλλαξαν πολύ αλλά ταυτόχρονα άλλαξαν και εμάς, λιγότερο μεν αλλά σε αρκετά επίπεδα. Στην αρχή στον εργασιακό τομέα και στις εντός του σχέσεις. Στη συνέχεια στον τρόπο ζωής, παίρνοντας στοιχεία από τον δικό μας και σε ορισμένες περιπτώσεις δίνοντας μας από τον δικό τους. Και τώρα βρισκόμαστε πια στο τελευταίο και πιο δύσκολο στάδιο το οποίο όμως θα ερχόταν αργά ή γρήγορα: Αφού δηλαδή οι άνθρωποι αυτοί μετήλθαν του πολιτισμού μας και μερικοί πραγμάτωσαν μία όσμωση του δικού τους με αυτόν βρισκόμαστε πια μπροστά στους πρώτους που παράγουν πολιτισμό ισότιμα με τους γηγενείς δημιουργούς, εδώ, στη χώρα μας. Τι είναι τώρα αυτός ο πολιτισμός; Προσωπικά δεν μπορούμε να τον θεωρήσουμε οτιδήποτε άλλο παρά ελληνικής εθνικότητας και βαλκανικής προέλευσης...

"Μια χώρα που βρίσκεται παντού και πουθενά..."

"Τα τραγούδια του Dasho είναι από την πατρίδα του, μια πατρίδα που δεν ξέρω πού ακριβώς βρίσκεται, στην γη, στον ουρανό ή στη θάλασσα...". Τάδε έφη Γιώργος Νταλάρας πριν από δέκα νύχτες περίπου, στο εστιατόριο που υπάρχει στην οροφή κεντρικού αθηναϊκού ξενοδοχείου και με την Ακρόπολη σε πρώτο πλάνο. Ο Dasho για τον οποίο ομιλούσε είναι ο Dasho Kurti, συνθέτης όλων των τραγουδιών του καινούργιου δίσκου του ερμηνευτή "Ερημα Χωριά" του οποίου η παρουσίαση γινόταν εκείνο το βράδυ. Ο Dasho Kurti είναι ένας μουσικός από την Αλβανία, βιρτουόζος του ακορντεόν, με κλασικές μεν σπουδές αλλά και με μεγάλη αγάπη για την μουσική της χώρας του. Εδώ και μερικά χρόνια ζει και εργάζεται στην Ελλάδα, ο Νταλάρας τον γνώρισε αρχικά ως εκτελεστή και εντυπωσιάστηκε τόσο από κάποια τραγούδια του ώστε θέλησε αμέσως να τα πει. Αυτή είναι, τουλάχιστον συνοπτικά και τυπικά, η ιστορία...

Όπως όλες όμως κρύβει πίσω της πολλά περισσότερα. Ας μην κοροϊδευόμαστε, ο Ν. είναι ένας από τους ελάχιστους στην ελληνική σκηνή που μπορεί να σηκώσει το τηλέφωνο και κυριολεκτικά να παραγγείλει τραγούδια στους περισσότερους συνθέτες μας! Όχι μόνο θα το θεωρήσουν ύψιστη τιμή τους αλλά και πολλοί θα του τα έδιναν... δωρεάν, μόνο και μόνο για να προωθήσουν το όνομα τους... Είναι αξιέπαινος βέβαια για το ότι δεν το κάνει αλλά ψάχνει κάθε φορά για νέο υλικό που να τον αγγίζει. Ακόμα και από αυτό όμως μέχρι ένα album που το υπογράφει εξ ολοκλήρου ένας Αλβανός υπάρχει τεράστια απόσταση...Πόσο μάλλον όταν το εν λόγω album είναι μια παραγωγή του ιδίου του Ν. και επιπλέον εγκαινιάζει τη συνεργασία του με μία άλλη δισκογραφική εταιρεία, μετά από την εξαιρετικά πολύχρονη που είχε με την προηγούμενη όπου και ξεκίνησε την καριέρα του.

Ο Ν. όμως δεν έμεινε μόνο σε αυτά... Έφερε σε επαφή τον Kurti με γνωστούς και καλούς στιχουργούς (ανάμεσα τους ο Ηλίας Κατσούλης και η Αγαθή Δημητρούκα) οι οποίοι ανέλαβαν το μέρος του λόγου και φώναξε δύο φίλους του, τον Μπάμπη Στόκα και την Ελένη Βιτάλη, για να ερμηνεύσουν κάποια τραγούδια αντί για αυτόν. Ούτε όμως και σε αυτό σταμάτησε, στον δίσκο που φέρει το όνομα του συμμετέχουν επίσης τρεις φωνές από την Αλβανία, μία αντρική (Fatos Selman) και δύο γυναικείες (Artiola Toska και Valbona Mema). Είναι προφανές ότι δεν ήθελε να κάνει απλά μία πρόταση αλλά μία αληθινή παρέμβαση. Ίσως γι' αυτό η ομιλία του στην παρουσίαση ήταν τόσο σύντομη και λιτή, επικεντρωμένη κατά βάση στον Kurti και τα τραγούδια του. Το μήνυμα είναι πάρα πολύ απλό: "Εδώ είναι ένας νέος αξιόλογος συνθέτης που τυχαίνει να είναι από την Αλβανία, κρίνετε τον όπως κάθε άλλον, μόνο για τη μουσική του και όχι επειδή δεν είναι Έλληνας". Ο Ν. είναι ένας από τους μόλις δύο τρεις που έχουν την εμπορική δύναμη αλλά και το προσωπικό ανάστημα να πάρουν αυτό το ρίσκο. Έστω και έτσι όμως και παρ' ότι πολλές φορές έχουμε διαφωνήσει με μουσικές και άλλες επιλογές του καθώς τον ακούγαμε δεν μπορέσαμε να μην του δώσουμε νοερά συγχαρητήρια αφενός για το θάρρος του και αφετέρου για το ότι νοιάζεται για πράγματα που για τους πιο πολλούς είναι "ψιλά γράμματα", αν όχι ανύπαρκτα...

Επειδή όμως θέλουμε να είμαστε και ειλικρινείς θα πούμε ξεκάθαρα ότι δεν συμμεριζόμαστε τον ενθουσιασμό του για τα τραγούδια. Ο Dasho Kurti έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του ως δημιουργός (άλλωστε είναι και νεότατος...), επί του παρόντος το "Έρημα Χωριά" δεν είναι τίποτα άλλο από μία σειρά αξιοπρεπή λαϊκά τραγούδια τα οποία ακολουθούν σχεδόν πλήρως την πεπατημένη του είδους και απλά έχουν ένα "άρωμα" από βαλκανικούς ήχους, στην πλειοψηφία τους από τη χώρα του συνθέτη. Δεν πειράζει όμως: Είναι μία από τις ελάχιστες φορές που η αξία και η σημασία ενός δίσκου είναι πολύ μεγάλες αλλά και δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με το περιεχόμενο του... Αυτό μπορούμε ακόμα και να το προσπεράσουμε, ελπίζοντας ότι και ο δημιουργός του θα το υπερβεί κατά πολύ στο μέλλον".

Μαυροειδής Σταμάτης

"Η ΑΥΓΗ".

17-6-06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Now that I just got the Cd

all's I can say so far is its really Fantastic!!!!

:)

Does anyone know how it ranks in the top Billboard Charts in Greece?

has it reached Platinum yet or Gold?

english please

Efharisto

:music:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κριτική για τα "Ερημα χωριά" από τον Αλέξη Βάκη και τον Γιώργο Μητράκη φιλοξενεί το τευχος Ιουλίου του περιοδικού "Δίφωνο".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Now that I just got the Cd

all's I can say so far is its really Fantastic!!!!

:D

Does anyone know how it ranks in the top Billboard Charts in Greece?

has it reached Platinum yet or Gold?

english please

Efharisto

:music:

Christo, I had a look today at:

http://www.musiccorner.gr/top/top30ifpi.html

Its still at No1, for the second week now.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Thank you Anna

thats good to know

Dalaras is still big on the charts!!

I wasnt sure if I was going to like this CD or not

but after hearing it a few times, I really do!!

Dalaras did a wonderful in this new project of his

Bravo Giorgio!!!

He surprises us again

:music:

Share this post


Link to post
Share on other sites

From Eleftherotypia 02.07.2006:

ΝΤΑΣΟ ΚΟΥΡΤΙ

«Ηθελα να γυρίσω στην Αλβανία»

Της ΝΑΤΑΛΙ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ

«Γεια σου Τασούλη», τον χαιρετούσαν οι μουσικοί. Δεν έλεγαν Τασούλη, όπως νόμιζα. Ντασούλι αποκαλούσαν με τρυφερότητα έναν δικό τους. Οταν τελείωσε αυτή η συζήτηση, σχεδόν ανάλογη τρυφερότητα ένιωσα κι εγώ γι' αυτόν τον 34χρονο αλβανό ακορντεονίστα, τον Ντάσο Κούρτι, που όπως και πολλοί άλλοι συμπατριώτες του έζησε έναν εφιάλτη και τα 'βγαλε πέρα.

Κι ακόμα καλύτερα. Ενας δίσκος με τον Νταλάρα δεν είναι μικρό πράγμα για έναν άσημο μέχρι χθες συνθέτη. Χρόνια στις ορχήστρες γνωστών τραγουδιστών, ως ένα από τα καλύτερα ακορντεόν («μην το λες, υπάρχουν τόσοι καλοί: ο Βαβάτσικας που προσπάθησε αυτό το όργανο να το ξαναβάλει στην ελληνική μουσική, ο Δρογκάρης, η Τηγανούρια, ο νεότερος Ντίνος Χατζηιορδάνου κι ένα σωρό άλλοι», επιμένει ο Ντάσο), κάποτε βρέθηκε και στο συγκρότημα του Νταλάρα. Και ακόμα αργότερα τόλμησε να του δείξει τραγούδια του.

Κι έτσι βγήκαν τα «Ερημα χωριά», με δέκα τραγούδια, τα πέντε εκ των οποίων είναι παραδοσιακά της Αλβανίας, διασκευασμένα από τον Ντάσο για τη φωνή του Νταλάρα, αλλά και της Ελένης Βιτάλη και των αλβανών τραγουδιστών Βαλμπόνα Μέμα, Αρτιόλα Τόσκα και Φότος Σέλμαν που συμμετείχαν στο δίσκο, όπως κι ο Μπάμπης Στόκας που λέει ένα από τα καινούρια του Κούρτι.

Οι ελληνικοί στίχοι είναι της Αγαθής Δημητρούκα, του Ηλία Κατσούλη, της Σμαρώς Παπαδοπούλου και της Λιζέττας Καλημέρη.

«Μικρός μισούσα το ακορντεόν»

Την ιστορία του ζητήσαμε από τον Ντάσο να μας πει. Μας την είπε, διακόπτοντας κάθε τόσο όχι μόνον από συγκίνηση αλλά για να μην ξεχάσει να ευχαριστήσει όσους από το μουσικό σινάφι τον αγκάλιασαν, τον βοήθησαν, τον έκαναν να αγαπήσει την Ελλάδα τόσο ώστε να λέει «εγώ πια είμαι κι εδώ κι εκεί». Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απ' την αρχή.

- Η σχέση σας με τη μουσική πότε ξεκίνησε;

«Στα έξι μου που με πήγαν οι γονείς μου στο Κρατικό Ωδείο του Ελμπασάν να μάθω βιολί. Το αγάπησα, δέθηκα και με τον καθηγητή μου που τον είχα σαν τον πατέρα μου. Αλλά, όταν ήμουν γύρω στα 11-12 τον φυλάκισαν για πολιτικούς λόγους. Και από αντίδραση δεν ξανάπιασα βιολί στα χέρια μου».

- Και το ακορντεόν;

«Στο σχολείο αποφάσισαν να με βάλουν στο ακορντεόν που τότε το μισούσα. Με έκανε να το αγαπήσω μια καταπληκτική καθηγήτρια. Με έστειλε σε ένα δάσκαλο στην πόλη για τα πρώτα βήματα. Αργότερα έδωσα εξετάσεις για να μπω στη Μουσική Ακαδημία των Τιράνων. Πολύ δύσκολο: από 70-80 άτομα που έδιναν από όλη την Αλβανία έπαιρναν τα τέσσερα...»

- Στην Ελλάδα πώς ήρθατε;

«Το '93 αποφάσισα να ρθω να δουλέψω, να μαζέψω μερικά λεφτά και να γυρίσω πίσω. Τηλεφώνησα σε έναν ξάδελφό μου στην Αθήνα και ξεκινήσαμε με έναν γνωστό μου τέλος Νοεμβρίου. Περπατούσαμε μέσα στα χιόνια τρεις μέρες και τρεις νύχτες. Κρύο και φόβος. Στο τέλος λέγαμε "μακάρι να μας πιάσουν οι αστυνομικοί". Η χειρότερη στιγμή ήταν όταν περάσαμε ανάμεσα από κάτι φαντάρους που είχαν ανάψει φωτιά, κρατώντας και την αναπνοή μας. Εύχομαι να μην το ξαναζήσει άλλος. Αλλά ξέρω ότι η ιστορία μου είναι και χιλιάδων άλλων ανθρώπων. Εφτασα μέχρι το Σοτίλι, έξω από την Κοζάνη. Η πλάκα είναι ότι, ύστερα από τέσσερα χρόνια ξαναβρέθηκα εκεί για μια συναυλία της Νένας Βενετσάνου. Ετρεμα ολόκληρος».

- Κι απ' το Σοτίλι;

«Μόλις έφτασα, πετάω τα ρούχα της διαδρομής και φορώ τα καθαρά που κουβαλούσα σε μια τσαντούλα. Μετά πάω στο ΚΤΕΛ και λέω "μπορώ να έχω ένα εισιτήριο;". Ηταν οι μόνες ελληνικές λέξεις που είχα μάθει. "Για πού;" με ρωτάει η κοπέλα στο ΚΤΕΛ. Δεν καταλάβαινα. "Αθήνα; Θεσσαλονίκη;" ξαναρωτάει. "Αθήνα" της λέω. Κι έτσι φτάνω, πάω στην Ομόνοια και τηλεφωνώ στον ξάδελφό μου. Δεν είχε χώρο στο σπίτι. Με έπιασε απελπισία. Θέλησα να γυρίσω πίσω. Πήγαινα στην κλούβα κι έλεγα "Αλβανός" αλλά (επειδή με έβλεπαν καλοντυμένο) δεν με μαζεύανε. Αφραγκος, κοιμόμουν σε κάτι πεταμένα αμάξια κοντά στο σταθμό Λαρίσης. Δούλευα όπου έβρισκα. Και μια μέρα κατεβαίνοντας την Πειραιώς βλέπω μια ταβέρνα που έκανε ανακαίνιση. Μπαίνω και ζητάω δουλειά. "Τι είσαι; Αλβανός ή Βορειοηπειρώτης;" με ρωτάει το αφεντικό. "Αλβανός", λέω. "Δεν έχω δουλειά", μου λέει. Γυρίζω να φύγω, με λυπήθηκε, με φώναξε πίσω. Κι από κείνη τη μέρα άλλαξε η ζωή μου».

- Πώς άλλαξε η ζωή σας;

«Μετά από λίγες μέρες το αφεντικό με εμπιστεύτηκε και μ' αφησε να κοιμάμαι στο πατάρι. Δούλευα 10-12 ώρες τη μέρα λάντζα. "Εγώ είμαι μουσικός", ζάλιζα το αφεντικό. Δεν με πίστευε. Μετά από τρεις μήνες με τα λεφτά που 'χα μαζέψει αγοράζω ένα ακορντεόν, 280 χιλιάρικα τότε. Γυρίζω απόγευμα στο μαγαζί, ανοίγω το όργανο και παίζω με λαχτάρα. Εμειναν όλοι».

- Και πότε αρχίσατε να παίζετε μουσική κανονικά;

«Ο ξάδελφός μου δούλευε σε μια ταβέρνα στην Καισαριανή. "Ρε συ", μου λέει. "Ερχονται κάποιοι που παίζουν ακορντεόν και ξέρεις τι βγάζουν;". Εγώ ντρεπόμουν. Είχα κι εγωισμό. Αλλά βγαίνω την πρώτη φορά και σε μια ώρα παίρνω 10 χιλιάρικα. Βέβαια, η χειρότερη στιγμή ήταν όταν μου έδιναν στο χέρι τα λεφτά. Κοκκίνιζα και όσοι το καταλάβαιναν, μου τα έβαζαν στην τσέπη. Κι ένα βράδυ γνώρισα έναν σπουδαίο μουσικό τον Γιώργο Παυλάτο που μου πρότεινε να πάω στον Ηλία Λιούγκο».

«Με επηρέασε ο Χατζιδάκις»

- Την ελληνική μουσική την ξέρατε;

«Ακουγα τα σουξέ κι έλεγα "δεν μπορεί να 'ναι τόσο χάλια η ελληνική μουσική". Αργότερα ανακάλυψα τα παλιά, τα ρεμπέτικα, τα λαϊκά. Κι απ' τον Λιούγκο που μ' έβαλε στο σχήμα του έμαθα τον Χατζιδάκι. Μαγεύτηκα. Με επηρέασε ο Χατζιδάκις στο άκουσμα και στον τρόπο σκέψης. Υστερα έπαιξα και με τη Βενετσάνου και τη Σαβίνα και τον Λουδοβίκο. Με άκουγαν και με ζητούσαν. Κι άλλοι: Κανά, Κηλαηδόνης, Ζερβουδάκης, Καλημέρη, Καρακότας, Κουλιά, Παπάζογλου. Η δεύτερη δουλειά μου ήταν όμως στο "Χαμάμ" με τον Ζήκα και τον Μπουρμά. Αυτός με πήγε στο Νταλάρα που έψαχνε τότε ένα ακορντεόν».

- Τα τραγούδια σας πότε τα δείξατε στον Νταλάρα;

«Ντρεπόμουν να τα δείξω γιατί έβλεπα ότι ερχόντουσαν πολλοί και του έδειχναν. Εν τω μεταξύ, είχα την τύχη να γνωρίσω την Αγαθή Δημητρούκα η οποία μου εμπιστεύτηκε στίχους. Γράψαμε "Το Μήλο" που το πρωτόπε η Καίτη Κουλιά. Εμφανιζόταν μαζί με τον Ορφέα Περίδη που έρχεται και μου δίνει ένα στίχο του Κατσούλη, τα "Ερημα χωριά". Κι έτσι το γράφω και μια μέρα που παίζαμε με τον Νταλάρα, σκέφτηκα να του το τραγουδήσω να μου πει αν αξίζει. Συγκινήθηκε πάρα πολύ...»

- Γιατί για το δίσκο επιλέξατε όμως κυρίως παραδοσιακά και όχι δικά σας;

«Γιατί είχα στόχο να δείξω ότι τα Βαλκάνια είναι ένα, όχι πόσο καλά τραγούδια γράφω. Με προσβάλλει που οι Ευρωπαίοι κατάφεραν ο Ελληνας να βρίζει τον Αλβανό κι ο Αλβανός τον Σέρβο. Ηθελα να δείξω ότι το τραγούδι κι η παράδοση μας ενώνει. Γι' αυτό και διαλέξαμε παραδοσιακά από όλα τα μέρη της Αλβανίας και φέραμε και τη Βαλμπόνα Μέμα, την Αρτιόλα Τόσκα και τον Φάτος Σέλμαν να τα πουν μαζί του. "Κάνουμε μια δουλειά για τους μετανάστες με τον Νταλάρα" τους είπα. Αυτό αρκούσε».

- Τον ξέρουν;

«Ο Γιώργος όταν βγαίνεις απ' την Ελλάδα, είναι η Ελλάδα. Σκεφτόμαστε τώρα να παρουσιάσουμε αυτή τη δουλειά και στην Αλβανία. Ξέρεις πόσοι περιμένουν πώς και πώς; Και η μάνα μου».

- Εχετε τη χαρά ότι τελικά τα καταφέρατε;

«Δεν ξέρω αν τα κατάφερα. Προσπαθώ. Ισως είναι και κακό, αλλά δεν έχω νιώσει γεύση χαράς. Απαιτώ από μένα περισσότερα. Αλλά η γυναίκα μου, η μάνα μου... εκείνες χαίρονται»

http://www.enet.gr/online/online_text/c=11...113,id=90626724

Share this post


Link to post
Share on other sites
«Ο Γιώργος όταν βγαίνεις απ' την Ελλάδα, είναι η Ελλάδα. Σκεφτόμαστε τώρα να παρουσιάσουμε αυτή τη δουλειά και στην Αλβανία. Ξέρεις πόσοι περιμένουν πώς και πώς; Και η μάνα μου».

:pity::pity::(

Διακοπές στο Ελμπασάν...Ωραίο ακούγεται... B):D Κοντά είναι...Φθηνά είναι...Θα δούμε επιτέλους και μια συναυλία στο εξωτερικό.... B):D:pity:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0