Apostolis

Είπαν για τον Γ.Νταλάρα...

1,091 posts in this topic

Χρύσα, το ζήτημα δεν είναι για ποιό λόγο να κατηγορεί ο κόσμος μόνο τον Νταλάρα για τις ασυνέπειές του και να μην κατηγορεί και τον Μητσιά.

Και όχι, δεν έκανε καλά ο Μητσιάς από τη μια να λέει πως ο Σαμαράς είναι η μόνη ελπίδα και από την άλλη να τραγουδάει στην ΚΝΕ. Αυτά είναι καραγκιοζιλίκια.

Άνθρωποι είμαστε, ασυνεπείς είμαστε όλοι σε μικρό ή μεγάλο βαθμό. Το ζήτημα είναι να μην είμαστε σε υπέρμετρο βαθμό ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ να μην κουνάμε το δάχτυλο σε άλλους ασυνεπείς, για να βγάζουμε τα απωθημένα μας που αυτοί είναι στη δουλειά καλύτεροι και πιο πετυχημένοι από εμάς.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ρε παιδιά πλάκα κάνετε;;; Ποιος κόσμος;; Ο κόσμος έχει επιλεκτική μνήμη...

Εδώ ο Μπιθικώτσης τραγούδησε το Άξιον Εστί και την επόμενη χρονιά ήταν πρώτη μούρη στη φιέστα της Χούντας.

Το θυμάται κανείς αυτό;;;; Όχι...

Και είχε το θράσος η κόρη του Σερ να γράφει τον Μάρτιο οτι ο Νταλάρας πρόδωσε τον ποιητή.... :furious::furious::ranting2: :ranting2:

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για καποιους νεοτερους αλλα και οσους δεν γνωριζουν θα προτεινα να ανοιξει ενα ξεχωριστο topic που θα αφορα ατομα με ασυνεπεια λογων και εργων. Αν και φαινομενικα ειναι ασχετο με το φορουμ, προσωπικα θεωρω οτι ειναι πολυ σχετικο λογω συγκρισης η μη συγκρισης διαφόρων με τον νταλαρα. Διοτι στην συζητηση σε παρεες που ανοιγουν τον οχετο για νταλαρα και σταματημο δεν εχουν,στον αντιλογο, περα απο επιχειρηματα για δραση του νταλαρα,θεωρω οτι θα ηταν πολυ βοηθητικο η αναφορα σε καποιους 'ανεγγιχτους','αγιους' και 'υπερανω' για να καταληξουμε τελικα ποιος ειναι ο καθενας ..Και τα συμπερασματα δικα τους..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για καποιους νεοτερους αλλα και οσους δεν γνωριζουν θα προτεινα να ανοιξει ενα ξεχωριστο topic που θα αφορα ατομα με ασυνεπεια λογων και εργων..

Για πολλούς λόγους, που δεν έχω το χρόνο να αναπτύξω αυτή τη στιγμή, διαφωνώ κάθετα...

Δεν είναι ο ρόλος του forum αυτός...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Θάνος Μικρούτσικος και οι λαϊκοί τραγουδιστές

Υπογράφει: Κώστας Μπαλαχούτης

16/01/2013

Το Νταλάρα δεν τον αναφέρατε.

Δεν τον ανέφερα το Νταλάρα γιατί δεν ήταν αγαστή η συνεργασία. Ο Γιώργος είναι μια σπουδαία φωνή και μάλιστα έκανε κάτι που δεν το έκανε κανένας. Το 1972, αν δεν κάνω λάθος στην ημερομηνία, έφυγε απ’ τα νυχτερινά κέντρα κι έκανε τη δική του πορεία. Μια φωνή πολύ γυμνασμένη, εξαιρετική, η οποία άντεξε πάρα πολλά χρόνια, αντέχει και σήμερα, δηλαδή τον ακούς και πραγματικά έχει πάρα πολλά κοινά χαρακτηριστικά.

Για ποιο λόγο η συνεργασία δεν ήταν αγαστή.

Πιστεύω ότι η συνεργασία που κάναμε στο “Συγγνώμη για την Άμυνα”, ο τρόπος που είδε τα κείμενα ο Τριπολίτης, τον οποίο ο Γιώργος εκτιμούσε πάρα πολύ και αντίστροφα, ενώ εγώ ήμουν λίγο αντίθετος στο να τραγουδήσει ο Γιώργος αλλά υποχώρησα στην άποψη του Κώστα, τον οποίο θεωρώ μια από τις τρεις καλύτερες πένες εδώ και 40 χρόνια στο στίχο, γιατί είναι σιδερένιος ποιητής – στιχουργός. Γράφει με μεταλλικό τρόπο, πολύ σκληρά πράγματα. Πρέπει να είσαι διατεθειμένος να γίνεις λάσπη και λιώμα για να πεις “απ’ την αγάπη του πλησίον φτιάχνεται η λάσπη και το ψέμα και το μίσος, απ’ την αγάπη του πλησίον να φυλαχτούμε, ίσως”. Για να το πεις αυτό πρέπει να κυλιστείς κάτω. Για να πεις “έβγαλε βρώμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε” πρέπει να κυλιστείς κάτω. Για να πεις το “Προσπέκτους”, που δεν το είπε γιατί φοβότανε το αίμα και το είπα εγώ, πρέπει να κυλιστείς κάτω. Ο Γιώργος δε λερώθηκε. Δε μπορούσε να λερωθεί.

Την ένσταση αυτή την είχατε από πριν δηλαδή;

Εγώ το υποψιαζόμουνα. Έκανε εξαιρετικές ερμηνείες, αλλά χωρίς να λερωθεί. Αυτό είναι, τίποτα άλλο.

http://www.ogdoo.gr/portal/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=5243&Itemid=28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ πολυ ενδιαφερουσα συνεντευξη..

Κανει μια εκτενεστατη περιγραφη ολων των τραγουδιστων που συνεργαστηκε..και........ξεχναει τον νταλαρα!!! Ολως τυχαιως! Επρεπε να τον ρωτησει ο δημοσιογραφος για να αναφερθει στην εξαιρετικη φωνη του..

Μιλαει επισης για μια μη αγαστη συνεργασια(δηλαδη για μια συνεργασια μη αξια θαυμασμου) αναφερομενος στον εξαιρετικο κατα τη γνωμη μου δισκο, συγγνωμη για την αμυνα, του οποιου τα μισα τραγουδια εγιναν τρελες επιτυχιες,διαχρονικες!

Για να πεις "εβγαλε βρωμα η ιστορια οτι ξοφλησαμε" πρεπει να κυλιστεις κατω. Αναφερεται σε ενα τραγουδι το οποιο εχει ριξει σταδια απο το χειροκροημα, εχει κανει κοσμο να παραληρει..ακομα και τωρα παιζεται και τραγουδιεται με το ιδιο παθος!! Και εδω ..αντιφασκει! Διοτι πριν ειπε οτι η επιτυχια ανηκει 50-50 σε δημιουργο και ερμηνευτη! Δηλαδη ποσο μεγαλυτερη επιτυχια θα γινοταν αν ο νταλαρας ειχε "λερωθει"?

Τι εννοει λασπη και λιωμα? Κατα τη γνωμη μου ο νταλαρας εφτασε σε αυτο το επιπεδο και ερμηνευσε τοσα διαφορετικα ειδη τραγουδιων αξια γιατι δεν επεσε σε αυτη την παγιδα. Της επιπλαστης δραματικοτητας στην ερμηνεια. Δεν "κλαιει" οπως κανει πχ ο παριος.(παντα προσωπικα μιλω να μην παρεξηγηθω). Η δυναμικη της φωνης του, η επαναστατικοτητα της ψυχης του, το γεγονος οτι ειναι αιρετικος οπως ο ιδιος λεει,προσδιδουν στην ερμηνεια του το σθενος που χρειαζεται.. Δεν προσπαθει,δεν υποκρινεται.

Επισης, κατα την ταπεινη μου αποψη, θεωρω τον νταλαρα τον πιο αξιο ερμηνευτη των ποηματων του τριπολιτη. Η δυναμικη τους ταιριαζει,μεσα μου νιωθω την εκρηξη!

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

No comment...γιατί θα είναι άσχημο...το κόμπλεξ πάντως κι ο φθόνος έχει πολλά πρόσωπα(ή "πρόθωπα" κατά Μικρούτσικο).....

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό που του χρειάζεται είναι να βρω τα ρεπορτάζ της εποχής και να του τα ξαναθυμίσω ή καλύτερα να του τα χώσω στη μούρη. Αφού έγινε ο δίσκος, όχι πριν!!! Υποψιασμένε! Τελικά είσαι πολύ μικρούτσικος Μικρούτσικε! Κι ό,τι θέλετε πείτε με! Υπερβολική, φανατική, ό,τι! Αλλά επειδή οι παλαιότεροι έχουμε δυνατή μνήμη και υλικό δεν ανεχόμαστε τέτοιες μικρούτσικες συμπεριφορές. Τον έκανε τον δίσκο επειδή ήθελε ο Τριπολίτης τον Νταλάρα (ο στιχουργός δηλαδή επέμενε και το θεωρώ πιο τιμητικό γιατί γνώριζε πώς θα τονίσει τους συγκεκριμένους στίχους); Και τις δεύτερες εκτελέσεις στα Χριστούγεννα των Οριζόντων τις έκανε με τον Νταλάρα γιατί το ήθελε ο μακαρίτης Καββαδίας;;;; Άντε από κει πια! Τόση μικροψυχία! Μικρούτσικος ο υποψιασμένος!

Υ.Γ Και τι εννοεί δεν λερώθηκε; Μήπως επειδή δεν τα έκανε πάνω του από έκσταση όταν έβλεπε να διευθύνει; Το προσπέκτους ήθελε αίμα και το είπε ΑΥΤΟΣ ο μέγας ερμηνευτής Μικρούτσικος! Κυλίστηκε κάτω! Σφουγγάρισε το στούντιο!Τι αμετροέπεια, Θεέ μου!

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Οσα δεν φτάνει η αλεπού... . Για πολλά γέλια κατάντησαν όλοι τους.Μόνος του και όλοι τους όπως το πέταξε ένα παλικάρι.

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και τις δεύτερες εκτελέσεις στα Χριστούγεννα των Οριζόντων τις έκανε με τον Νταλάρα γιατί το ήθελε ο μακαρίτης Καββαδίας;;;; Άντε από κει πια! Τόση μικροψυχία! Μικρούτσικος ο υποψιασμένος!

Ακριβως αυτο σκεφτηκα κι εγω! Στην τρομερη επιτυχια απο τις γραμμες των οριζοντων δεν αναφερθηκε ποτε καθολου!! Τραγουδια οπως το "γυναικα" που αν δεν τα ειχε ερμηνευσει ο νταλαρας μετα τον κουτρα.. θα τα ψαχναμε ακομα..

Μαθαμε και το αλλο.. τον ενθουσιασε η δωρικοτητα του μητσια στο "ερωτικο" αλλα ο νταλαρας στο "συγγνωμη για την αμυνα "επρεπε να λερωθει...να γινει λιωμα....να γινει χωμα....δεν τον ικανοποιησε τον απαιτητικο....

Αλαζονας μεχρις εσχατων! λεει τον μητροπανο φαλτσο.. την χαρουλα αχ βαχ... αυτα και να τα σκεφτεσαι δεν τα λες!! απο σεβασμο και μονο!

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Υ.Γ Και τι εννοεί δεν λερώθηκε;

Ε, μωρέ τώρα ... άμα δε γκαρίξεις λίγο και δεν ρίξεις και κανα-δυό φάλτσα, τότε δεν έχει ψυχή ρε παιδάκι μου η ερμηνεία, πώς να το κάνουμε δηλαδή!!! :eyebrow2:

Υ.Γ.: Αυτά τα ρεπορτάζ νομίζω πως είναι χρήσιμο να έρθουν στο φως... :thumbup2:

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα Top5 του Νίκου Μουρατίδη:

http://www.socialistas.gr/?p=9045

Top5 Ελλήνων τραγουδιστών

1.Γιώργος Νταλάρας

2.Αλκίνοος Ιωαννίδης

3.Χάρις Αλεξίου

4.Λεωνίδας Μπαλάφας

5.Νατάσα Μποφίλιου

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υ.Γ Και τι εννοεί δεν λερώθηκε;

Δεν λερώθηκε όποιος ήταν μπροστά του ήθελε να πει βρε κουτό.... γιατί ως γνωστόν όταν τραγουδάει ο Μικρούτσικος, όποιος είναι μπροστά θέλει αδιάβροχο ή ομπρέλα.... :laugh: :laugh:

Δεν ντρέπονται λέω εγώ;;; Τσεπώνουν τα φράγκα από τις επιτυχίες που κάνει ο Νταλάρας και μετά βγάζουν γλώσσα.

Ήμαρτον με αυτή τη μόδα "όποιος βγάζει χολή για τον Νταλάρα είναι in".... σιχάθηκα πια...

Σε κάποιο σημείο λέει: "Τραγουδιστές που θα μπορούσανε να γίνουν η συνισταμένη της φωνής του νεοέλληνα. Και μπόρεσε να γίνει ο Μητσιάς αυτό. Και μπόρεσε να γίνει πρώτα απ’ όλα ο Μπιθικώτσης αυτό."

Εντάξει, τι να σχολιάσουμε τώρα;;;; Ο Μητσιάς η συνισταμένη της φωνής του νεοέλληνα;;;; :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:

Πλάκα μας κάνεις βρε Μικρούτσικε;;; Σβήσε την πίπα, έχει μπλοκάρει η κρίση σου μου φαίνεται...

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σβήσε την πίπα, έχει μπλοκάρει η κρίση σου μου φαίνεται...

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υ.Γ Και τι εννοεί δεν λερώθηκε; Μήπως επειδή δεν τα έκανε πάνω του από έκσταση όταν έβλεπε να διευθύνει; Το προσπέκτους ήθελε αίμα και το είπε ΑΥΤΟΣ ο μέγας ερμηνευτής Μικρούτσικος! Κυλίστηκε κάτω! Σφουγγάρισε το στούντιο!Τι αμετροέπεια, Θεέ μου!

βρε μήπως εννοεί οτι έπρεπε να τραγουδάει και ο Νταλάρας χοροπηδώντας σαν τον Amstel της Σελήνης, που τον προτιμάει ως ερμηνευτή τελευταία ο κύριος Ι5? ?? Μήπως τον ήθελε να χτυπιέται στα πατώματα;;;;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα τι δεν καταλαβαίνετε ρε κουτάβια; Το "Προσπέκτους" ήθελε αίμα λέμε! Όταν ερμηνεύεις αυτό το τραγούδι πρέπει ταυτόχρονα να κόβεις και τις φλέβες σου!! Αλλά ο Νταλάρας επειδή με την κιθάρα έχει και τα 2 χέρια πιασμένα δεν μπορούσε, ενώ στο πιάνο παίζεις και με το ένα χέρι... :naughty:

(τέλος πάντων.... έχω μία υποψία ότι το παρατραβήξαμε... λίγο... Τέλος από μένα, Ελίνα αναμένουμε για τα δημοσιεύματα :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για καποιους νεοτερους αλλα και οσους δεν γνωριζουν θα προτεινα να ανοιξει ενα ξεχωριστο topic που θα αφορα ατομα με ασυνεπεια λογων και εργων..

Για πολλούς λόγους, που δεν έχω το χρόνο να αναπτύξω αυτή τη στιγμή, διαφωνώ κάθετα...

Δεν είναι ο ρόλος του forum αυτός...

Εγώ πάλι που έχω το χρόνο αυτή τη στιγμή, μετά από 2 πολύ γεμάτες μέρες, δε θα ήθελα να το αναπτύξω, γιατί φοβάμαι ότι θα στενοχωρηθούμε... Φυσικά και διαφωνώ κι εγώ κάθετα. Μόνο πίσσα και πούπουλα που δεν τους ρίξαμε.

Από κει και πέρα...

Μου άρεσε η συνέντευξη του Μικρούτσικου περί λαϊκότητας και χειρονομιών. Δε συμφωνώ με όλα όσα λέει, αλλά μου αρέσει η ανάπτυξη της σκέψης του, άσχετα με το αν, σε κάποιες περιπτώσεις, διαφωνώ με το συμπέρασμά της. Εκφράσεις όπως "σβήσε την πίπα", "ο κύριος Ι5" ή το αν φτύνει όταν τραγουδάει δε νομίζω ότι αποτελούν μουσικές απαντήσεις στους ισχυρισμούς του. Ίσα-ίσα που δίνουν τροφή σε αυτούς που περιμένουν το παραμικρό για να υποτιμήσουν τους θαυμαστές του Νταλάρα και κατ' επέκταση και τον ίδιο. Δε νομίζω δηλαδή ότι είναι απάντηση το "πρόθωπα" για τον Μικρούτσικο. Δηλαδή τι έχει σειρά μετά, το "ρ" του Χατζιδάκι ?

Φίλη Ελπίδα, ο Μπιθικώτσης ανάμεσα στο 'Άξιον εστί" και τις "φιέστες της Χούντας" τραγούδησε και τη "Ρωμιοσύνη". Βέβαια επικαλούμαστε τη "Χούντα" μόνο ως απάντηση στην κόρη του. Γιατί αν μας ενοχλούσε πραγματικά η συμμετοχή του σε οποιαδήποτε εκδήλωση της Χούντας, θα έπρεπε να μας ενοχλεί ακόμα και η μεγάλη συναυλία στο ΣΕΦ που είχε γίνει προς τιμή του λίγο πριν το θάνατό του (άραγε εδώ δε θα έπρεπε να υπάρχει σεβασμός στη μνήμη του πεθαμένου, όπως ζητάμε από τον Μικρούτσικο για τον Μητροπάνο ?) και στην οποία όλοι ξέρουμε ποιοι συμμετείχαν. Θα έπρεπε ακόμα να μας ενοχλεί και η παλιότερη συναυλία του στο ΟΑΚΑ το 1984 (μόλις 10 χρόνια μετά τη μεταπολίτευση) με την παρουσία του Θεοδωράκη και του Ρίτσου. Δε μπορεί οι συμμετέχοντες και οι παρόντες σε αυτές τις 2 μεγάλες συναυλίες να μην είχαν ενημερωθεί για τα "κατορθώματα" του Μπιθικώτση επί Χούντας. Θέλω να πω, ας μη φτάσουμε να ανοίξουμε τα προγράμματα όλων των εκδηλώσεων επί επταετίας και να αρχίσουμε να βάζουμε ταμπέλες στους συμμετέχοντες, γιατί μπορεί να βρεθούμε προ εκπλήξεων. Άλλο συμμετέχω σε εκδηλώσεις του καθεστώτος και άλλο συμφωνώ με ό,τι κάνει και το προβάλλω. Το δεύτερο φυσικά και είναι καταδικαστέο και καλό θα είναι να μην ξεχαστεί... από κανέναν. Επίσης, όταν κάνουμε σημαία μας τα τραγούδια που "κόπηκαν" από τη λογοκρισία, ας σκεφτούμε λίγο και τα τραγούδια που "πέρασαν".

Συμπερασματικά, θα συμφωνήσω με τον kapetanio ως προς το μουσικό κομμάτι. "Ασυνεπείς είμαστε όλοι σε μικρό ή μεγάλο βαθμό". Καλό θα ήταν φυσικά όποιος θέλει να κουνήσει το δάχτυλο στον άλλο, να δει πρώτα τα του οίκου του. Η όποια λεκτική αμετροέπεια (ακριβέστατη λέξη Ελίνα), δε μειώνει την καλλιτεχνική προσφορά του Άκη Πάνου, του Μικρούτσικου, του Ρασούλη ή του Μητσιά. Σε λίγο θα αξιώσουμε από τον Νταλάρα να κόψει και την καλημέρα στη Χαρούλα επειδή τραγουδάει Ρασούλη.

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την ένσταση αυτή την είχατε από πριν δηλαδή;

Εγώ το υποψιαζόμουνα. Έκανε εξαιρετικές ερμηνείες, αλλά χωρίς να λερωθεί. Αυτό είναι, τίποτα άλλο.

http://www.ogdoo.gr/...=5243&Itemid=28

Όταν δεν έχεις τι να πεις, λες ό,τι ακατανόητο θέλεις … προφάσεις εν αμαρτίαις με άλλα λόγια. Πώς μπορείς, αλήθεια, να χαρακτηρίζεις μη αγαστή μια συνεργασία για την οποία παραδέχεσαι ότι ο Γ. Νταλάρας «έκανε εξαιρετικές ερμηνείες» και ήταν επιλογή του ποιητή/στιχουργού, όταν δεν έχει να πεις κάτι άλλο είτε σε προσωπικό είτε σε καλλιτεχνικό επίπεδο; Υποθέτω ότι ο Θ. Μικρούτσικος είτε δεν καταλαβαίνει τη σημασία της λέξης «αγαστή» είτε δεν θέλει να την καταλάβει. Για μένα δεν θα μπορούσε να βρει κανένα καλύτερο ερμηνευτή, γιατί κανείς δεν θα μπορούσε να είχε δώσει τόση και τέτοια ένταση στα τραγούδια που αναφέρει, όπως το «Έβγαλε βρώμα η ιστορία» κλπ. Κανείς δεν θα μπορούσε να τα πει καλύτερα

Και αυτά τα ακατάληπτα δεν λερώθηκε … είναι άνευ αντικειμένου! Έμμεσα το παραδέχεται και ο ίδιος, αλλά δεν θέλει να το καταλάβει λέγοντας «αυτό είναι, δεν είναι τίποτε άλλο». Με άλλα λόγια: είχαμε εξαιρετική συνεργασία, είχαμε εξαιρετικές ερμηνείες, είχαμε εξαιρετικό αποτέλεσμα, είχαμε εξαιρετική αντιμετώπιση από τον κόσμο … και τώρα, επειδή είναι της μόδας, λέμε και εμείς κάτι εναντίον του Γ. Νταλάρα, έτσι για να πούμε, και κυρίως για να τονίσουμε και το δικό μας ταλέντο … το είχα καταλάβει εξαρχής!

Εκτός αν εννοεί ότι έπρεπε να αναλάβει και ο Γ. Νταλάρας κανένα υπουργείο … για να λερωθεί :razz:

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλό θα ήταν φυσικά όποιος θέλει να κουνήσει το δάχτυλο στον άλλο, να δει πρώτα τα του οίκου του.

Αυτό ακριβώς λέω και εγώ, και αυτός είναι και ο λόγος που ανέφερα το παράδειγμα Μπιθικώτση.

Γιατί η όλη επίθεση που δέχθηκε τον Μάρτιο ο Νταλάρας από τους "φίλους" του χώρου του (και όλες τις γνωστές κόρες) ήταν άδικη. Γιατί μιλούσαν εναντίον του λες και η δική τους πορεία, ή η πορεία των γονιών τους, ήταν πεντακάθαρη, σταθερή και χωρίς λάθη. Αυτό δεν το δέχομαι.

Όπως δεν δέχομαι και την "αγιοποίηση" μετά θάνατον. Αυτό και αν με έχει κουράσει.

Άγιος ο Καζαντζίδης, άγιος ο Πάνου, άγιος ο Μητροπάνος, άγιος ο Ρασούλης.... ε όχι ρε παιδιά... φτάνει.

Όσο για τα άλλα σχόλια στα οποία αναφέρεσαι, είναι καθαρά χιουμοριστικά και φυσικά και δεν αποτελούν μουσικές απαντήσεις.

Αν σε ενόχλησαν ζητώ συγνώμη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γνωρίζεις πολύ καλά, αν διαβάζεις τα διάφορα posts, το αν με ενοχλούν τα χιουμοριστικά σχόλια ή όχι. Το μόνο που λέω είναι να μη γινόμαστε ίδιοι με τους επικριτές. Όχι να μην υπάρχει απάντηση, αλλά να γίνεται σε μουσικό επίπεδο. Άλλωστε τα μουσικά δεδομένα δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Ακόμα και στις περιπτώσεις του Πάριου και της Μαρινέλλας (γιατί το θέμα του Νταλάρα έχει νομίζω ήδη καλυφθεί), εγώ βρίσκω ότι κάποια από τα τραγούδια του Μικρούτσικου που είπαν ο Θεοδόσης ή η Αλεξίου, θα μπορούσαν να τα πουν ο Πάριος ή η Μαρινέλλα αντίστοιχα. Αλλά τη διαδρομή της σκέψης του τη βρίσκω ενδιαφέρουσα. Και στο κάτω-κάτω αυτός που τα λέει είναι ο Θάνος Μικρούτσικος με όλο το έργο που έχει καταθέσει. Ούτε εγώ πιστεύω στην αγιοποίηση. Ούτε όμως μπορώ και να πω ότι ακυρώνεται το έργο του Άκη Πάνου επειδή διέπραξε έγκλημα, πόσω μάλλον επειδή τσακώθηκε με τον Νταλάρα. Και ούτε θα βάλω καλλιτεχνικά πιο πάνω τη Στανίση από τον Μητσιά, επειδή εκείνη εκφράζεται με καλά λόγια για τον Νταλάρα, ενώ ο άλλος έχει τα δικά του θέματα απέναντί του. Πρωτίστως με ενδιαφέρει το καλλιτεχνικό έργο και μετά η στάση ζωής.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον Μπιθικώτση όμως το πράγμα ξεφεύγει. Δεν δέχομαι ότι όποιος δούλευε σε ο,τιδήποτε πληρωνόταν από το καθεστώς της Χούντας, συντασσόταν αυτόματα και μαζί του. Άμα ήταν έτσι, όλοι οι τότε δημόσιοι υπάλληλοι θα έπρεπε να ήταν μετά υπό διωγμόν. Ούτε ότι αν κάποιος δούλευε σε μαγαζί που διασκέδαζαν και χουντικοί θεωρείτο και υμνητής τους. Και μη μου πεις Ελπίδα ότι μπορούσε να πει "όχι". Το "όχι" τότε ξέρεις τι σήμαινε, ακόμα και για τον Μπιθικώτση. Όπως όμως ξανάγραψα πριν, αν ίσχυε ότι ο Μπιθικώτσης ήταν φανερο- ή κρυφο- χουντικός, αυτοί που θα το ήξεραν πρώτοι θα ήταν οι προ Χούντας συνεργάτες του και μετέπειτα διωγμένοι και "κομμένοι" και θα του το φύλαγαν μετά. Δε θυμάμαι να έγινε κάτι τέτοιο. Είναι σαν να λέμε ότι τα μετέπειτα χρόνια, όποιος τραγουδούσε σε φεστιβάλ πολιτικών νεολαιών, γινόταν αμέσως και ψηφοφόρος του αντίστοιχου κόμματος. Εδώ κι αν έχουμε παραδείγματα...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον Μπιθικώτση όμως το πράγμα ξεφεύγει. Δεν δέχομαι ότι όποιος δούλευε σε ο,τιδήποτε πληρωνόταν από το καθεστώς της Χούντας, συντασσόταν αυτόματα και μαζί του. Άμα ήταν έτσι, όλοι οι τότε δημόσιοι υπάλληλοι θα έπρεπε να ήταν μετά υπό διωγμόν. Ούτε ότι αν κάποιος δούλευε σε μαγαζί που διασκέδαζαν και χουντικοί θεωρείτο και υμνητής τους. Και μη μου πεις Ελπίδα ότι μπορούσε να πει "όχι". Το "όχι" τότε ξέρεις τι σήμαινε, ακόμα και για τον Μπιθικώτση. Όπως όμως ξανάγραψα πριν, αν ίσχυε ότι ο Μπιθικώτσης ήταν φανερο- ή κρυφο- χουντικός, αυτοί που θα το ήξεραν πρώτοι θα ήταν οι προ Χούντας συνεργάτες του και μετέπειτα διωγμένοι και "κομμένοι" και θα του το φύλαγαν μετά. Δε θυμάμαι να έγινε κάτι τέτοιο. Είναι σαν να λέμε ότι τα μετέπειτα χρόνια, όποιος τραγουδούσε σε φεστιβάλ πολιτικών νεολαιών, γινόταν αμέσως και ψηφοφόρος του αντίστοιχου κόμματος. Εδώ κι αν έχουμε παραδείγματα...

Αγαπητέ Σιδερή,

Εγώ την περίοδο της Χούντας δεν είχα καν γεννηθεί. Άρα ότι ξέρω, το ξέρω από δημοσιεύματα εφημερίδων και αφηγήσεις ανθρώπων μεγαλύτερων από εμένα. Διάβασα λοιπόν ότι ο Μπιθικώτσης με την Μοσχολιού το '67 τραγούδησαν στα Δειλινά σε πρώτη εκτέλεση τον Ύμνο της Δικτατορίας και διάβασα επίσης και για την γνωστή επιστολή του Μίκη προς τον Μπιθικώτση όπου τον παρακαλάει να μην λάβει μέρος στην εκδήλωση για να μην ρεζιλευτεί.

Δεν κρίνω γιατί το έκανε αυτό ο Μπιθικώτσης, ίσως να δέχθηκε απειλές για τη ζωή του ή και για την οικογένεια του, και στο κάτω κάτω δεν με αφορά. Το ότι ήταν λαϊκός τραγουδιστής δεν σημαίνει οτι έπρεπε να γίνει και ήρωας. Τον θεωρώ μια μεγάλη φωνή και μου αρέσει πολύ να ακούω τα τραγούδια του.

Αυτό που κρίνω είναι η στάση της κόρης του στο θέμα του Νταλάρα, και ότι μίλησε εκφράζοντας και καλά την άποψη του πατέρα της, πράγμα που δεν νομίζω ότι ισχύει. Δεν θυμάμαι ποτέ τον Μπιθικώτση να μιλάει αρνητικά για τον Νταλάρα.

Και με ενόχλησε ιδιαίτερα αυτό, γιατί τα σχόλια που διάβασα κάτω από την επιστολή της κυρίας που την επιβράβευαν και μιλούσαν για τον Νταλάρα λες και είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του πλανήτη, ήταν εξοργιστικά.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μόλις σήμερα κατάφερα να διαβάσω την συνέντευξη. Στο δια ταύτα λοιπόν...

Μιλάει για πολλά, και ομολογώ πως μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσει την σκέψη του. Έχει μια συνέχεια. Δεν λέει όμως κάτι ενδιαφέρον - μουσικά τουλάχιστον. Ιστορικά ναι, αλλά μουσικά όχι.

Ένσταση πρώτη: αναφέρει πως δεν "δεχόταν", δεν "χώνευε" την κινησιολογία της Μαρινέλλας και οτι της έθεσε 5ετές (!) καλλιτεχνικό πλάνο για να πει τα τραγούδια του. Δεκτό έως ένα σημείο, δεν μπορείς να δώσεις απο την μια στιγμή στην άλλη τα τραγούδια σου σε έναν περφόρμερ - όπως ήταν η Μαρινέλλα (παρόλο που μιλάμε για την Μαρινέλλα και όχι για μια πεταμένη φωνή του '90). Ένα το κρατούμενο.

Ένσταση δεύτερη: πιο κάτω λέει οτι "είναι του 50-50". Οτι η Χαρούλα του έδωσε 50 και της έδωσε 50. Προκύπτει ένα -πρώτο- ερώτημα: αυτό που έδωσε ερμηνευτικά η Χαρούλα (και η κάθε Χαρούλα), ήταν όντως Χαρούλα, ή ήταν μια Χαρούλα powered by Μικρούτσικος; Γιατί αν μιλάμε για την πρώτη περίπτωση, τότε αναμφισβήτητα έχουμε να κάνουμε με μια ονειρική συνεργασία, μια μοναδική χημεία (να βρει δλδ ο συνθέτης τον απόλυτο εκφραστή των τραγουδιών του). Αν όμως ισχύει το δεύτερο, τότε η Χαρούλα προσέγγισε τον Μικρούτσικο, έγινε δλδ όργανο του συνθέτη για να αποδώσει τα τραγούδια του. Άρα, λειτούργησε καθ' υπόδειξην του συνθέτη και δεν ερμήνευσε η ίδια τα τραγούδια, όπως εκείνη γνώριζε ή ήθελε.

Αυτό που εισπράττω ώς μουσικός, είναι οτι ο κ. Μικρούτσικος, μιλώντας για "50-50", αναφέρεται στην τελική προσφορά του διδύμου τραγουδιστή - συνθέτη. Δεκτό. Θεωρεί όμως ως δεδομένο, ως θέσφατο, ώς όρο απαράβατο την μετάλλαξη του τραγουδιστή, όχι την δική του. "Απαιτεί" απο τον τραγουδιστή να τον προσεγγίσει, να τον ανακαλύψει. Είναι του "50-50", αλλά είναι του "100-0" στην προσέγγιση και επικοινωνία με τον ερμηνευτή του. ΔΕΝ κινείται αυτός προς τον τραγουδιστή, κινείται αποκλειστικά ο τραγουδιστής προς αυτόν. Εδώ επαναφέρω το κρατούμενο.

Στην προοπτική συνεργασίας με την Μαρινέλλα, δεν έθεσε ποτέ εαυτόν προς αναζήτηση νέων δρόμων... ζήτησε απο την τραγουδίστρια να μεταλλαχθεί η ίδια, ώστε να ενώσει -εκείνη- το χάσμα που τους χώριζε. Αυτό το σημείο, μας δίνει και την απάντηση στο ερώτημα: "γιατί δεν αναφέρατε τον Νταλάρα".

Είναι φυσικό να μην τον αναφέρει. Γιατί ο Νταλάρας ουδέποτε τραγούδησε καθ' υπόδειξην... Καλώς (για εμάς, μουσικούς και ακροατήριο) ή κακώς (για τους συντελεστές), χώνεται παντού: στα τεχνικά, στον ήχο, στην ερμηνεία, όπου μπορεί να δώσει το στίγμα του. Και είναι προφανές πως δεν θα προσέγγισε τον Μικρούτσικο τόσο, όσο ο τελευταίος θα ήθελε. Δεν τον "υπάκουσε" τόσο, όσο ο Μικρούτσικος θα ήθελε... Και το τελευταίο που θέλει ένας μεγάλος δημιουργός (γιατί ο Μικρούτσικος έχει γράψει σπουδαία πράγματα), είναι ένας τραγουδιστής που χώνεται παντού.

Ένσταση τρίτη: αναφέρει πως ο Νταλάρας δεν κυλίστηκε κάτω για να πει το "έβγαλε βρώμα η ιστορία"...πιο πάνω έλεγε πως ο στίχος του Τριπολίτη είναι μεταλλικός, σκληρός. Μπορεί κανείς να ερμηνεύσει σκληρό στίχο, ώντας ένα με το πάτωμα;;;

Υ.γ: "Πρέπει να είσαι διατεθειμένος να γίνεις λάσπη και λιώμα για να πεις “απ’ την αγάπη του πλησίον φτιάχνεται η λάσπη και το ψέμα και το μίσος, απ’ την αγάπη του πλησίον να φυλαχτούμε, ίσως”.

Να το δεχτώ κ. Θάνο. Τότε γιατί στο εσώφυλλο του "Συγνώμη για την άμυνα", ευχαριστείς τον Γιώργο Νταλάρα για την πολύτιμη βοήθεια του στο εν λόγω τραγούδι;

Παρένθεση: διαβάζοντας τις απόψεις των παιδιών περί Μητσιά, Μπιθικώτση, Μητροπάνο κτλ, έχω να κάνω μια μόνο επισήμανση: ο Μικρούτσικος, αναφερόμενος στην συνισταμένη φωνή του Μητσιά, θεωρώ πως αναφέρεται στον τραγουδιστή Μητσιά και όχι στον ερμηνευτή, με την απόλυτη ερμηνεία του όρου. Ο Μητσιάς έχει πει σπουδαία τραγούδια, έχει τραγουδήσει τους πάντες και έχει ένα "υγιές" ρεπερτόριο, που θα ζήλευαν πολλοί. Δεν μας αφορά (και δεν πρέπει) η πολιτική του στάση. Εγώ τουλάχιστον, εκεί εστιάζω. Ο Σινάτρα ήταν μαφιόζος - ήταν όμως ο Σινάτρα. Τον αν λέει βλακείες, αφορά εκείνον. Στο μικρόφωνο ακούω τα τραγούδια του, όχι τις απόψεις του. Το ξαναλέω: εγώ τουλάχιστον, εκεί εστιάζω. Είναι άδικο, να κατακρίνεις έναν τραγουδιστή, για την όποια στάση του ως πολίτης. Τα ίδια άκουγα και όταν πήγαινα στην συναυλία της Νίκαιας πέρσι, όταν με έβριζαν "ανοιχτόμυαλοι" που πήγαινα να ακούσω Νταλάρα. Όπως αντέδρασα τότε, αντιδρώ και τώρα.

Ο Μητροπάνος ήταν φάλτσος, το έχω πει πολλάκις εδώ μέσα (και ευτυχώς, με επιβεβαιώνει και ο Μικρούτσικος - που τον θαυμάζει), αλλά είναι αξεπέραστος στον τρόπο με τον οποίο τραγούδησε κάποια τραγούδια.

Συμφωνώ απόλυτα με όσα λέει ο Σιδερής σε αυτό το θέμα.

Ο καλλιτέχνης για εμένα, είναι αυτός που σφραγίζει με τον όνομα του με την ερμηνεία του. Ο πραγματικός καλλιτέχνης είναι αυτός που θα φέρει το τραγούδι στα μέτρα του, δεν θα ενταχθεί στα μέτρα του τραγουδιού. Και ο Νταλάρας είναι ένας απο αυτούς (τους λίγους).

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τη δέχομαι Ελπίδα την άποψή σου, παρόλο που δεν την υιοθετώ. Δε μπορώ να έχω πρόβλημα με το θυμό, τη ζήλεια, τις εμμονές, τα κολλήματα κάποιου και να του αντιτάξω τι έκαναν η οικογένειά του ή οι φίλοι του και όχι ο ίδιος. Είναι λίγο "μας φταίει ο γάιδαρος και χτυπάμε το σαμάρι". Είναι σαν να λέμε ότι για όποιον έχουμε "ράμματα για τη γούνα του", αλλά δε μας θίγει τον αγαπημένο μας τραγουδιστή, τον αφήνουμε ήσυχο. Εδώ γράφτηκε μέχρι να γίνει ξεχωριστό topic για τις άτακτες περιπτώσεις. Κανονικό φακέλλωμα δηλαδή. Να κάνουμε, κάτω από δημοκρατικό μανδύα, αυτά που κατηγορούμε. Άλλωστε και ο ίδιος ο Νταλάρας έχει δείξει πότε πρέπει να προχωρήσει κάτι που τον ενοχλεί και πότε να απαντήσει με τη στάση του ή τη σιωπή του. Και η σιωπή αυτή δεν είναι αποδοχή. Άσχετα αν την εκλαμβάνουν έτσι οι ανεγκέφαλοι. Αυτοί δε θ' αλλάξουν άποψη ό,τι και να τους πεις.

Πέτρο νομίζω ότι έχεις πιάσει την ουσία στο θέμα Νταλάρα-Μικρούτσικου. Ανάμεσα σε 2 τόσο ισχυρές προσωπικότητες, δύσκολα θα μπορούσε να υπάρχει "αγαστή" συνεργασία.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μωρέ ο Μικρούτσικος δεν δήλωσε ότι ο Νταλάρας "έπρεπε " να φάει κανά γιαουρτάκι τότε με τις συναυλίες...

Ο καλλιτέχνης είναι πνευματικός άνθρωπος και συνεπώς πρότυπο.Πρέπει να κρίνεται για το οτιδήποτε.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δηλαδή καλλιτέχνης = πνευματικός άνθρωπος => πρότυπο;

Αν υποθέσουμε οτι ο Ρουβάς = καλλιτέχνης, τότε αυτομάτως είναι πνευματικός άνθρωπος => πρότυπο; Μπορεί να είναι πρότυπο για κάποιους, αλλά σίγουρα όχι και πνευματικός άνθρωπος. Άρα ο καλλιτέχνης δεν είναι (έστω, πάντα) πνευματικός άνθρωπος. Νομίζω η καθολικότητα γεννά αντιφάσεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...