Sign in to follow this  
Followers 0
Makis

Περιοδικό "Πολίτης Κ" - Σεπτέμβριος 2007

46 posts in this topic

Το νέο τεύχος του περιοδικού (του Δήμου Καλαμαριάς) "Πολίτης Κ" φιλοξενεί μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Γιώργου Νταλάρα στον Θανάση Γιώγλου.

http://i104.photobucket.com/albums/m192/ma...makis73/1-1.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m192/ma...makis73/2-1.jpg

http://i104.photobuc...2/makis73/3.jpg

http://i104.photobuc...2/makis73/4.jpg

http://i104.photobuc...2/makis73/5.jpg

http://i104.photobuc...2/makis73/6.jpg

http://i104.photobuc...2/makis73/7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χμ.... τι μου θυμίζει τι μου θυμίζει... Θανάσης Θανασός και Θάνος...

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....Κορυφή!! Αυτά είναι! Δεν έχω σχόλια να κάνω... απλά χαίρομαι πολύ!! Πάρα πολύ!!! :razz::wow::pity::mad::huh::huh::D:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σου Θανάση Πολυμήχανε! :wow:

Αυτός είσαι! :huh:

Όταν υπάρχει η γνώση, το μεράκι κι η καλή καρδιά, τότε ... τύφλα να 'χουν οι επαγγελματίες του είδους ...

Τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια! Απολαύσαμε μια φιλική κουβέντα ουσίας με τον Γιώργο Νταλάρα! :mad:

Έβγαλες και "λαβράκια"! :pity:

Συλλεκτική συνέντευξη ...

Πάντα τέτοια! :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Θανάση!!!Και ωραία συνέντευξη και μάθαμε και μερικά πράγματα για μελλοντικά σχέδια.Σε ευχαριστούμε πολύ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πως θα γίνει να παραλάβουμε τον "Πολίτη Κ" στη συναυλία

στο Βύρωνα;;;;;;; :razz::wow::pity:

Είμαι μεγάλος ζήτουλας, ε;;;;;;;;; :huh::mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Όταν υπάρχει η γνώση, το μεράκι κι η καλή καρδιά, τότε ... τύφλα να 'χουν οι επαγγελματίες του είδους ...
Έτσι!!!!!!!!!!!!!!!!!

Μπράβο ρε Θάναρε!!! :razz::wow::pity: Υπέροχη συνέντετυξη! Είναι γεγονός ότι οι επαγγελματίες περιορίζονται στις κυκλοφορίες των δίσκων κλπ. (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) και χάνουν την ευκαιρία να κάνουν μια συνέντευξη πιο ανθρώπινη! Και φυσικά, μετράει πολύ το μεράκι και η γνώση! Στη συνέντευξη αυτή, όπως και στου Τάσου στην "Αυλαία", βγήκαν στο φως άκρως ενδιαφέροντα πράγματα, τα οποία πιστεύω πως μόνο κάποιος με ΑΓΑΠΗ για τη μουσική θα μπορούσε να βγάλει!

Συγχαρητήρια γι' αυτή την καταπληκτική συνέντευξη, και ένα μεγάλο ευχαριστώ!!!! :mad::huh::huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν και δεν σε ξέρω προσωπικά μπράβο Θανάση.Σπανίζουν τέτοιες συνεντεύξεις στην εποχή μας :)

Πως θα γίνει να αποκτήσω και γω το περιοδικό; ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Αν και δεν σε ξέρω προσωπικά μπράβο Θανάση.Σπανίζουν τέτοιες συνεντεύξεις στην εποχή μας ;) Μήπως να άλλαζες επάγγελμα και να γινόσουν δημοσιογράφος; :)

Πως θα γίνει να αποκτήσω και γω το περιοδικό; B)

Στο Βύρωνα θα έχει για όλους.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα λόγια είναι περιττά...

Μια πολύ ωραία συνέντευξη. Με αγάπη ,μεράκι και γνώση. :) Μπράβο, Θανάση!

Και οι Καλαμαριώτες αισθανόμαστε υπερήφανοι και για τα καλά λόγια του Γ.Νταλάρα, στο τέλος της συνέντευξης. Να μας το επιτρέψετε οι υπόλοιποι φίλοι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσπερνώντας τις πρώτη ... ( :lol: :lol: :lol: ) αντίδρασή μου... Είμαι πολύ χαρούμενος σήμερα!! :pity:

Ένα απ' τα δύο υπέροχα που συνέβησαν (το ξέρετε το δεύτερο:D) ήταν κι αυτή η συνέντευξη! :pity: Ευχαριστούμε πολύ Θανάση, για το υπέροχο αυτό γλυκό! :pity: Είσαι πραγματικά Πολυμήχανος! :(:(

Πολύ ωραία συνέντευξη, ειπώθηκαν πράγματα σημαντικά και ουσιαστικά. Και εις ανώτερα !!!

Υ.Γ.: Έχει πολλή πλάκα να περιμένεις κάθε φορά να μάθεις τί "μαγειρεύει" αυτός ο Πολυμήχανος και κάθε φορά να εκπλήσσεσαι :lol: Όπως έχει πει και η ...προλαλήσασα γάτα "πώς ζούσαμε τόσα χρόνια, πριν, χωρίς Θανάση;" :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι να πω.. πέρα από

χίλια μπράβο και συγχαρητήρια στον Θάνο για αυτήν την καταπληκτική συνέντευξη..... :pity:

πραγματικά ένας "ερασιτέχνης" δημοσιογράφος κατατρόπωσε τους "επαγγελματίες". και αυτό οφείλεται όπως γράφτηκε κ παραπάνω στο μεράκι και στις γνώσεις.. Δυστυχώς τέτοιες συνεντεύξεις σπανίζουν για να μην πω ότι δεν υπάρχουν στις μέρες

Είναι μια συνέντευξη με νόημα και ουσία

Για άλλη μια φορά φίλε Θάνο συγχαρητήρια και σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για το πολύ όμορφο δώρο που μας έκανες:pity::pity:

και εις ανώτερα :(:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα ακόμα μεγάλο μπράβο κι από εμένα Θάνο..!!Τα "ανοιχτά παντζούρια" του Γιώργου Νταλάρα,έσμιξαν με εκείνα του φίλου του απ'την Καλαμαριά και "ξημέρωσαν" μια ζεστή και οικεία συνέντευξη! :pity::pity::pity:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καταχωρώ και εδώ το κείμενο της συνέντευξης για να είναι πιο προσβάσιμο και εύκολο για μετάφραση...Αν μπορεί κάποιος φίλος ας το μεταφράσει για τους διεθνείς μας... :pity:

40 χρόνια Γιώργος Νταλάρας

«ΚαλαμαριάΑν ήταν έτσι όλη η Ελλάδα δε θα είχαμε να φοβηθούμε τίποτα»

Συνέντευξη στο Θανάση Γιώγλου

«Καλησπέρα Καλαμαριά

Καλησπέρα Θεσσαλονίκη

Σας ευχαριστώ πολύ γι αυτό το συγκλονιστικό θέαμα που μας προσφέρετε

Ξέρετε γιατί είμαι εδώ απόψε; Γιατί αγαπώ την πόλη σας, αγαπώ τη

γειτονιά σας και πάνω απόλα αγαπώ εσάς, εσάς που σας θεωρώ

δικούς μου ανθρώπουςΚαι σαυτές τις εποχές , που τα πάνω ήρθανε

κάτω , αισθάνεται κανείς την ανάγκη να είναι κοντά σε δικούς του

ανθρώπουςΝα γιαυτό είμαι εδώ απόψε»

Ήταν Τετάρτη βράδυ,21 Αυγούστου 1991, όταν , δια στόματος Γιώργου Νταλάρα, ακούστηκαν αυτά τα λόγια, λίγο πριν ξεκινήσει εκείνη η μαγική συναυλία στο γήπεδο του Απόλλωνα Καλαμαριάς

Ένας δικός μας άνθρωπος λοιπόν, ένας ζωντανός μύθος της Ελληνικής μουσικής, ο Γιώργος Νταλάρας, επιστρέφει στην Καλαμαριά, δεκαέξι χρόνια μετά και μέσα από τον «Πολίτη Κ», για να μας μιλήσει για τα νέα του τραγούδια , τα μελλοντικά του σχέδια, το χθες , το σήμερα και το αύριο του Ελληνικού τραγουδιού

Ερ: 1967: «Πότε θα ρθεί μια χαραυγή , η γη να τραγουδήσει»

2007: «Πολλές σημαίες , στα καράβια μας αλλάξαμε»

40 χρόνια μετά το πρώτο σας τραγούδι, το οποίο η λογοκρισία της χούντας «έκοψε» λόγω των ανατρεπτικών στίχων του, πετάτε «Με τόνα πόδι στάστρα» μ ένα καινούργιο σύγχρονο λαικό δίσκοΤι περιέχει ακριβώς αυτός ο δίσκος ;

Γ.Ν: Η επιδίωξη όταν ηχογραφούσαμε αυτά τα τραγούδια, ήταν να βρω καλές μουσικές ακόμα και από ανθρώπους που δεν ανήκαν σε αυτό που προσδιορίζουμε άτυπα ποιοτικό τραγούδι. Όμως εγώ διέκρινα σε αυτούς τους ανθρώπους καθαρόαιμους λαϊκούς μουσικούς, που έλειπε από τα τραγούδια τους ο καλός και καλοδουλεμένος στίχος. Αυτό μου δημιούργησε εξαιρετικό ενδιαφέρον και προσπάθησα να αξιοποιήσω αυτούς τους συνθέτες. Οι μουσικές τους λοιπόν ντυμένες με καλό λόγο έφεραν αυτό το αποτέλεσμα και έτσι έλαμψε και το ταλέντο τους. Από την άλλη μεριά με γοήτευσε αυτή η συνύπαρξη νέων και πρωτοεμφανιζόμενων ανθρώπων με κολοσσούς της στιχουργικής, όπως είναι ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Μάνος Ελευθερίου ή η Λίνα Νικολακοπούλου, ή οι νεότεροι Γιώργος Παυριανός, Νίκος Μωραίτης αλλά και όλοι οι στιχουργοί που έγραψαν τραγούδια σαν μικρά σενάρια της καθημερινής ζωής με θέματα που μας απασχολούν. Τραγούδια ερωτικά και κοινωνικά που εκφράζουν την απομονωμένη μας ζωή, τα συναισθήματά μας και που ελπίζω να δώσουν χαρά και να αγαπηθούν από τον κόσμο. Εγώ πάντως με αυτή τη δουλειά αισθάνομαι πολύ καλά. Την έκανα με προσήλωση και ενθουσιασμό.

Ερ: «Εδώ δεν είναι Σαλονίκη, δεν είναι εδώ Καλαμαριά» τραγουδήσατε το 1983 σε στίχους του Λευτέρη Χαψιάδη και μουσική του Χρήστου Νικολόπουλου, ένα τραγούδι γραμμένο για τη μετανάστευση , εσωτερική ή

εξωτερική, δεν έχει και τόση σημασία. Η Ελλάδα, αν μη τι άλλο, είναι μια χώρα που έζησε την προσφυγιά και τη μετανάστευση στο «πετσί» της.Τον περασμένο Οκτώβρη η Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε.για τους πρόσφυγες

σας τίμησε με τον τίτλο του πρεσβευτή Καλής Θέλησης για την προσφορά σας στο θέμα των προσφύγων. Έναν τίτλο που παγκοσμίως , αυτή τη στιγμή κατέχουν άλλα 7 άτομα.

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από τα πρώτα σας ταξίδια στη Λιβερία και Σιέρα Λεόνε μαυτή σας την ιδιότητα; Υπάρχει η ανάλογη ανταπόκριση και βοήθεια από το επίσημο Ελληνικό κράτος;

Γ.Ν: Το ταξίδι στη Σιέρα Λεόνε και στη Λιβερία ήταν αποκαλυπτικό για μένα. Πέρασα από διαφορετικά συναισθήματα. Στην αρχή απογοήτευση ότι δεν μπορούμε να προσφέρουμε τίποτα και μετά ελπίδας και σιγουριάς ότι για αυτούς τους ανθρώπους ακόμη και η μικρότερη προσφορά πιάνει τόπο. Ότι και να κάνουμε για αυτούς τους ανθρώπους είναι έκφραση ανθρωπιστικού καθήκοντος γιατί αυτοί είναι σήμερα οι ήρωες των πολιτικών συγκρούσεων. Μένει ακόμα να γίνουν όμως πολλά και από το επίσημo κράτος και από τους πολίτες. Από τους πολίτες ενημέρωση, προσφορά, εθελοντισμός και από το κράτος βελτίωση των συνθηκών κράτησης, σαφής νομοθεσία για τους μετανάστες αλλά και για τους πρόσφυγες, βελτίωση της γραφειοκρατίας για το άσυλο και μία αύξηση, έστω και μικρή, του ποσοστού αναγνώρισης του προσφυγικού καθεστώτος.

Ερ: Έχετε περιοδεύσει , όλα αυτά τα χρόνια, σχεδόν σε ολόκληρη την υφήλιο. Δεν είναι λίγοι ,οι φίλοι σας στο εξωτερικό και δεν αναφέρομαι στους Έλληνες ομογενείς, αλλά στους ξένους- που επηρεασμένοι από τα τραγούδια σας και τη φωνή σας, έχουν μάθει ή προσπαθούν να μάθουν την Ελληνική γλώσσα και να ασχοληθούν με την Ελλάδα και τον πολιτισμό της. Κάποιοι απαυτούς δε, έχουν μεταφράσει το μεγαλύτερο μέρος του ρεπερτορίου σας. Πως σας φαίνεται αυτό το φαινόμενο και τι έχετε να πείτε γι αυτούς τους ανθρώπους;

Γ.Ν: Με συγκινούν πολύ αυτοί οι άνθρωποι. Μεγαλώνοντας ωριμάζω και αλλάζω ξέρετε. Τραγουδάω πιο πολύ για τους μουσικούς μου, για τους φίλους μου και ανάμεσά τους είναι και αυτοί οι άνθρωποι που λέτε, κάνω κυρίως το μεράκι μου και αποφεύγω τις συμβατικές εμφανίσεις. Εξάλλου το ξέρετε ότι έχω κάνει πολύ λίγες υποχωρήσεις και σε αυτό είμαι τυχερός. Και πραγματικά συγκινούμαι που στις περιοδείες μου στην Ευρώπη, και ιδιαίτερα σε αυτή την τελευταία, είχαμε ένα πολύ αυξημένο ξένο κοινό και πολύ καλή ανταπόκριση για τη μουσική μας στον ξένο τύπο. Το αισθάνεστε και εσείς φαντάζομαι πόσο τιμητικό είναι να μαθαίνουν οι ξένοι ελληνικά μέσα από τα τραγούδια μας ή ξένα γκρουπ να παίζουν ρεμπέτικα τραγούδια.

Ερ: Πρόσφατα κυκλοφόρησε μια συλλογή με τα τραγούδια του αξέχαστου Μάνου Λοίζου που ηχογραφήσατε στην καριέρα σας. Μέσα σαυτή τη συλλογή υπάρχουν και 3 ανέκδοτες ηχογραφήσεις. Οι δυο μάλιστα σε τραγούδια του Μάνου πάνω σε ποίηση του Ναζίμ Χικμέτ σε απόδοση Γιάννη Ρίτσου, από τα μέσα της δεκαετίας του 70.Στη συνέντευξη τύπου που έγινε για την παρουσίαση του δίσκου αναφέρατε πως αυτά τα τραγούδια τα ανακαλύψατε μέσα σένα μπαούλο , όταν κάνατε κάποιες εργασίες στο σπίτι σας και μάλιστα είπατε πως υπήρχε άλλο ένα τραγούδι το οποίο, κακώς θα μου επιτρέψετε να πω, δεν συμπεριλήφθηκε σαυτή τη συλλογή. Υπάρχουν κι άλλες εκπλήξεις σαυτό το μπαούλο; Είναι στις προθέσεις σας να μας χαρίσετε κι άλλα τέτοια ανέκδοτα ξεχασμένα διαμάντια;

Γ.Ν: Με συγκινείτε που θυμάστε αυτή την ιστορία με το μπαούλο. Το μπαούλο ξέρετε, έχει και πραγματική έννοια και μεταφορική. Η πραγματική είναι όλες αυτές οι ανέκδοτες ηχογραφήσεις που είναι συγκεντρωμένες στο στούντιο μου και το άλλο μπαούλο είναι αυτό που κρατάω μέσα στην ψυχή μου και στο μυαλό μου, έτοιμες παραγωγές που κάποια στιγμή θα ήθελα να εκδώσω. Όσο για τα πρώτα, ναι. Σκοπεύω να εκδώσω κάποια τραγούδια και μια και με ρωτάτε πρέπει να σας πω ότι προέρχονται από τρεις πηγές. Ορισμένα και τα πιο σημαντικά, είναι τραγούδια της επιλογής μου και της έγκρισής μου απολύτως, που έχω ηχογραφήσει αλλά έμειναν πίσω επειδή εσπευσμένα έπρεπε να εκδοθεί μια άλλη δουλειά. Η άλλη κατηγορία είναι τραγούδια, ορισμένα αξιόμαχα και άλλα όχι, που έμειναν έξω από δίσκους που κυκλοφορούν. Και αυτό όπως ξέρετε, όποτε μπαίνω στο στούντιο να κάνω μια δουλειά, δεν μπαίνω με τους τρέχοντες όρους της δισκογραφίας ηχογραφούμε δώδεκα τραγούδια και κυκλοφορούμε. Έκανα το μεράκι μου, ηχογραφούσα 20-22 τραγούδια και στο δίσκο μοιραία βάζαμε 12 ή 14. Όλα αυτά λοιπόν υπάρχουν. Η τρίτη κατηγορία είναι ηχογραφήσεις από ζωντανά, που τα έχω σχεδόν όλα, που ορισμένα ίσως αξίζει να κυκλοφορήσουν. Και τώρα που το λέτε, σκέφτομαι και μία τέταρτη κατηγορία τραγουδιών που είναι ηχογραφήσεις από την τηλεόραση, γιατί όπως θυμάστε από μικρός είχα την τρέλα ή την ιδιορρυθμία, εάν θέλετε, να μην μπορώ να τραγουδήσω playback. Έτσι όλες οι εμφανίσεις στην τηλεόραση, το υλικό εννοώ, υπάρχει σε πολυκάναλα. Ε, αυτά στην ώρα τους, και επαναλαμβάνω όσα πραγματικά αξίζουν θα κυκλοφορήσουν.

Ερ: Έχει κατά καιρούς ανακοινωθεί στον Τύπο, η κυκλοφορία ενός δίσκου που ετοιμάζετε με τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, ενός δίσκου με δημοτικά, ενός δίσκου με τον Goran Bregovic. Γιατί καθυστέρησαν τόσο αυτές οι δουλειές; Είναι στα άμεσα σχέδιά σας να υλοποιηθούν;Yπάρχει ακόμα ενδιαφέρον από τις εταιρείες για τέτοιες δουλειές ή (οι εταιρείες) είναι διστακτικές;

Γ.Ν: Ξέρετε πολύ καλά δεν με ενδιαφέρει το ενδιαφέρον των εταιρειών. Ασφαλώς και θα κυκλοφορήσουν. Ο δίσκος με τον Goran σε στίχους της Λίνας (Νικολακοπούλου) εάν όλα πάνε καλά, είναι η επόμενη δουλειά. Τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη έχουν προχωρήσει σαν παραγωγή αρκετά, απλώς έμεινε πίσω λίγο αυτή η δουλειά λόγω άλλων εκδόσεων του Μίκη, δικών μου και άλλων καλλιτεχνών. Πρόκειται πραγματικά για μια ενδιαφέρουσα διασκευή των τραγουδιών του Μίκη που δουλεύουμε με τον Γιάννη Σπάθα. Και βέβαια τα δημοτικά που θα βγουν κάποτε, όχι πολύ αργά ελπίζω. Επειδή όμως τα θεωρώ μια δουλειά ζωής και όχι εμπορική έκδοση, δεν είναι κάτι που βιάζομαι να κυκλοφορήσει. Πρέπει να σας πω βέβαια ότι η ηχογράφηση αυτών των τραγουδιών έχει αρχίσει ήδη εδώ και καιρό.

Eρ: Στη 40χρονη πορεία σας στη δισκογραφία, έχουν κυκλοφορήσει 8 τραγούδια σε μουσική δική σας, τα οποία, ας μου επιτραπεί να δηλώσω ,πως ήταν εξαιρετικά. Έχουν ακουστεί επίσης άλλα 5-6, κυρίως σε έναρξη κάποιων παραστάσεων ή σε κάποιες τηλεοπτικές εκπομπές. Σε πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξη είπατε πως έχετε γράψει πολλά ακόμα. Κάποια μάλιστα πάνω σε στίχους του «Προέδρου της καρδιάς μας» όπως πολύ εύστοχα αποκαλείτε το Λευτέρη Παπαδόπουλο. Αρκετοί από τους συναδέλφους σας και μάλιστα της δικής σας γενιάς , όπως η Χαρούλα, ο Πάριος, η Γαλάνη , έχουν δώσει δείγματα της δικής τους γραφής , κάποια μάλιστα ιδιαίτερα επιτυχημένα. Σκέφτεστε, να ηχογραφήσετε κάποτε τις δικές σας συνθέσεις;

Γ.Ν: Ακούστε, αυτό είναι κοινό μυστικό. Όλοι οι μουσικοί γράφουν τραγούδια και ιδιαίτερα οι λαϊκοί μουσικοί. Ανάμεσα σε αυτούς, είμαι και εγώ. Και πολύ σωστά αναφέρατε αυτά τα ονόματα συναδέλφων που έχουν γράψει πολύ όμορφα τραγούδια. Εγώ για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω το λόγο που δεν έχω εκδώσει δικά μου τραγούδια. ’λλοτε λέω ότι δεν προλαβαίνω, άλλοτε ότι θέλω σπρώξιμο να κάτσω να γράψω, άλλοτε δεν βρίσκω τους στίχους. Η ουσία είναι όμως όπως είπατε, μόνο αν αναγκαστώ να γράψω ένα τραγούδι κάθομαι και το γράφω. Νομίζω ότι η αλήθεια στο βάθος είναι ότι είμαι κακομαθημένος. Θεωρώ, και έτσι είναι, τα τραγούδια που έχω πει και εγώ αλλά και αυτά που έχουν γραφτεί, πολύ καλύτερα από τα δικά μου. Ε, και συνεχώς το αναβάλω. Μερικά από αυτά που σκαλίζω δεν λέω, καλούτσικα τραγούδια είναι. Δεν χάνει και τίποτα η μουσική αν δεν κυκλοφορήσουν. Θα δούμε.

Ερ: 2 Συναυλίες για τους πρόσφυγες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, συμμετοχές σε 4 αφιερώματα της ΕΡΑ στους στιχουργούς στον «Ιανό» της Αθήνας, 1 συναυλία με τη «Ρωμιοσύνη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μια Ευρωπαική περιοδεία, 3 παραστάσεις αφιερωμένες στο Λευτέρη

Παπαδόπουλο, 2 στο μέγαρο Μουσικής της Θεσ/νίκης και μια στο Θέατρο Βράχων στο Βύρωνα, 4 συναυλίες αφιερωμένες στο Μάνο Λοίζο στην Κύπρο, 2 συναυλίες με τραγούδια για τις απαγορευμένες Ουσίες στο Ηρώδειο,1 συναυλία με δικά σας τραγούδια στο Αρχαίο Ωδείο της

Πάτρας, 2 συναυλίες στο Ισραήλ σε λίγες μέρες, η μεγάλη συναυλία για το Μάνο Λοίζο στο ΟΑΚΑ τον Οκτώβρη και ένα αφιέρωμα στο ρεμπέτικο τραγούδι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το Φλεβάρη το 2008 , είναι κάποιες από τις παραστάσεις που πραγματοποιήσατε την τελευταία χρονιά και κάποιες απαυτές που πρόκειται να γίνουν. Συναυλίες με τελείως διαφορετικό χαρακτήρα και ρεπερτόριο . Τι είναι για σας όλες αυτές οι διαφορετικές παραστάσεις, πως προλαβαίνετε και προετοιμάζεστε για όλα αυτά και τι άλλο πρόκειται να δούμε στο άμεσο μέλλον;

Γ.Ν: Μα νομίζετε ότι εγώ είμαι ένας άνθρωπος στα καλά μου; Με έχετε για επαγγελματία; Εσείς που παρακολουθείτε τις συναυλίες μπορείτε να δώσετε και μια απάντηση. Είναι επαγγελματίας ένας άνθρωπος που χρειάζεται ένα μήνα για να κάνει μια συναυλία, και μετά ένα μήνα για να κάνει κάτι διαφορετικό; Αλλά για μένα αυτό είναι μουσική, αυτό είναι τέχνη, αυτό με κάνει να μην πλήττω. Τα προλαβαίνω λοιπόν γιατί τα αγαπάω. Κάνω το μεράκι μου. Δεν επιδιώκω να κάνω σουξέ μέσα από αυτές τις παραστάσεις. Είναι τόσο απλό. Όσο για το άμεσο μέλλον, δεν έχω κάτι στο μυαλό μου πέρα από αυτά που ξέρετε, αλλά δεν σημαίνει ότι αν αύριο μου καρφωθεί κάτι στο κεφάλι δεν θα το κάνω όσο δύσκολο και να είναι.

Ερ: Στη χώρα μας είχαμε την ευτυχία, να τραγουδήσουμε παρέα με πολύ σπουδαίους τραγουδιστές. Από τη δεκαετία του 20 και του 30 με το Στράτο Παγιουμτζή, τον Αντώνη Νταλγκά, το Βαγγέλη Σοφρωνίου και το Στελλάκη Περπινιάδη, μέχρι τα χρόνια του 50 και του 60 με τον Καζαντζίδη, τον Μπιθικώτση, τη Νίνου και τη Μπέλλου, το Γαβαλά, το Διονυσίου,τον Αγγελόπουλο, τη Γιώτα Λύδια, την Πόλυ Πάνου , την Καίτη Γκρέυ , τη Βίκυ Μοσχολιού και αρκετούς άλλους, φτάσαμε στη δική σας γενιά, με σας, την Αλεξίου, τη Γαλάνη, τον Πάριο, το Μητσιά, την Πρωτοψάλτη Μοιραία κάποια στιγμή κι εύχομαι πραγματικά , αυτή η στιγμή να αργήσει να έρθει , εσείς θα αποχωρήσετεΒλέπετε κάποιους τραγουδιστές από τις νεότερες γενιές που θα μπορούσαν να συνεχίσουν το δρόμο σας; Και μετά τηναπουσία του Κουγιουμτζή , του Λοίζου, του Καλδάρα και την εκούσια αποχή του Μούτση , του Ξαρχάκου, του Μαρκόπουλου από το λαικό τραγούδι, υπάρχουν συνθέτες για να «μπολιάσουν το φυτώριο» των νεοτέρων τραγουδιστών;

Γ.Ν: Με συγκινείτε με τις γνώσεις σας. Όταν υπάρχουν νέοι άνθρωποι με τέτοια βαθιά γνώση για το λαϊκό τραγούδι, νομίζω ότι τίποτα δεν θα πάει χαμένο. Αν και όλα δείχνουν το αντίθετο, αν και το λαϊκό τραγούδι πολεμιέται πραγματικά και από τα μέσα και από τις εταιρείες, δεν νομίζω ότι θα χαθεί. Πρώτα- πρώτα γράφουν αυτοί οι οποίοι αναφέρετε. Και ο Μούτσης, και ο Ξαρχάκος, και ο Μαρκόπουλος, και βέβαια ο Σπανός και από λαϊκούς συνθέτες ο Νικολόπουλος. Χρειάζεται άνθρωποι να τους το ζητήσουν όμως. Εμείς, εννοώ οι μουσικοί οι τραγουδιστές, πρέπει να τους το ζητήσουμε. Από την άλλη μεριά βλέπετε πως γράφουν οι κολοσσοί στιχουργοί, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Μάνος Ελευθερίου και τι επικοινωνία έχουν ακόμα με τους νέους; Και βέβαια η Λίνα Νικολοκοπούλου, ο Τριπολίτης, ο Γκανάς, ο Γκόνης, ο Ανδρικάκης, ο Αλκαίος, ο Μωραίτης, η Λίνα Δημοπούλου, ο Ηλίας Κατσούλης ο Παυριανός, δεκάδες στιχουργοί που ξέρουν να χειρίζονται τον λόγο. Και υπάρχουν και συνθέτες και τραγουδοποιοί. ’νθρωποι της γενιάς μου, λίγο ως πολύ, έστω και αν βγήκαν αργότερα στη δουλειά, όπως ο Χάρης, ο Πάνος, ο Λαυρέντης, ο Τάσος Γκρους, ο Τσακνής και λίγο μετά ο Μάλαμας, ο Περίδης, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, ο Πλιάτσικας, ο Θαλασσινός και ακόμα πιο καινούργιοι, παιδιά σχεδόν, τα παιδιά μας λοιπόν σαν τον Νικόλα Κουμπιό που είναι πολύ ταλαντούχος. Και υπάρχουν άλλοι συνθέτες, αυτό που μάθαμε να λέμε της άλλης πλευράς, όπως ο Κυριάκος Παπαδόπουλος που με καλό στίχο μπορούν να γράψουν πολύ καλά τραγούδια. Και ξέρετε ποιο είναι το μυστικό; Ότι η χρυσή μετριότητα και η άλλη πλευρά είναι μαζί σε αυτό το φασόν τραγούδι που παράγουν, ενώ εμείς λειτουργούμε κατά μόνας. Κάποτε είχαμε την πολυτέλεια. Τώρα νομίζω ότι τα πράγματα είναι δύσκολα και το καλό τραγούδι πρέπει να ανασυνταχθεί, ειδικά η νέα γενιά. Όσο για τους τραγουδιστές, και βέβαια έχουμε καλούς τραγουδιστές. Έχουμε τον Μπάση, τον Μακεδόνα, ο Χατζηγιάννης στο είδος του τραγουδιού που υπηρετεί είναι ένας πολύ καλός τραγουδιστής. Η Γιώτα Νέγκα είναι πολύ καλή τραγουδίστρια. Οι Μελίνες - η Κανά και η Ασλανίδου - και βέβαια η Τσαλιγοπούλου, αλλά και πολύ νεότεροι γιατί αυτοί είναι πολλά χρόνια στη δουλειά. Και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ξεχνάω, με πραγματικά καλές φωνές. Συντονισμός χρειάζεται και καλά τραγούδια.

Ερ: Ποια είναι η σχέση σας με την τεχνολογία και το διαδίκτυο;

Χρησιμοποιείτε αυτά τα μέσα για την ενημέρωσή σας;

Γ.Ν: Με την τεχνολογία πάρα πολύ καλή. Όπως ξέρετε τη χρησιμοποιώ πολύ στη δουλειά μου. Με το διαδίκτυο διστακτική και ξέρετε γιατί; Είναι ένα πράγμα που με συνεπαίρνει και το αποφεύγω όσο μπορώ, γιατί αν μπω και μέσα σε αυτό φοβάμαι ότι δεν θα μου μένει χρόνος ούτε να κοιμάμαι. Αλλά έχω καλούς φίλους που μου δίνουν τα φώτα τους προς το παρόν. Όταν θα ελαττωθεί η πολλή δουλειά, θα μπω και μέσα σε αυτό και σίγουρα θα το απολαμβάνω.

Eρ: Kλείνοντας θα ήθελα να μας πείτε δυο λόγια για τον κόσμο της Καλαμαριάς.Μιας πόλης στην οποία έχετε εκατοντάδες φίλους και θαυμαστέςΜιας προσφυγούπολης που στην πορεία του χρόνου εξελίχθηκε σε μια σύγχρονη πόλη-πρότυπο για πολλές άλλες πόλεις της χώρας μας

Γ.Ν: Α, η Καλαμαριά! Μια πόλη με ανοιχτά παντζούρια ακόμα, που θα έλεγε ο αγαπημένος μου Κουγιουμτζής. ’νθρωποι ανοιχτόκαρδοι, δημοκρατικοί, φιλότιμοι, με αρραγή κοινωνικό ιστό, εργατικοί, ανθρώπινοι. Αν ήταν έτσι όλη η Ελλάδα δεν θα είχαμε να φοβηθούμε τίποτα. Αυτό μας κατέστρεψε ξέρετε. Που κλείσαμε τα παράθυρά μας στον γείτονα και βυθιστήκαμε στην αλαζονεία μας.

-Κύριε Νταλάρα, σας ευχαριστώ πολύ.

Ο Γιώργος Νταλάρας μίλησε στον Πολίτη Κ. και τον Θανάση Γιώγλου τον Ιούλιο του 2007.

Πηγές

Αρχείο Θανάση Γιώγλου

www.dalaras.com

Universal music

Η αφίσα της συναυλίας στην Καλαμαριά προέρχεται από το αρχείο της κ.Κωνσταντινίδου Μαρίας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απλά να ενημερώσω τους παρακάτω φίλους του εξωτερικού πως σε λίγες μέρες θα παραλάβουν ταχυδρομικώς το τεύχος.

Έχω τις διευθύνσεις και το έστειλα στα παρακάτω μέλη.Αν το θέλουν κι άλλοι ας μου στείλουν ένα Pm με τη διεύθυνσή τους να το στείλω.

Geeske

Marijke

Anne-Marie

Irina S

Anna

Hristaki

Maria de los Angeles

Diane

Αaz

Celeste

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0