Sign in to follow this  
Followers 0
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΣ

Γιώτα Νέγκα

17 posts in this topic

Από το Musiccorner:

"Έχω άνθρωπο"!

Μια καταπληκτική βραδιά με τη Γιώτα Νέγκα στο Polis Stage!

25/10/07 Music Corner Γράφει η Χριστιάννα Παντελάτου

Παρασκευή βράδυ, 19 Οκτωβρίου, στο POLIS Stage.

Η πρόσκληση ήρθε αναπάντεχα κι η αποδοχή ήταν άμεση! Καινούργια Μουσική Σκηνή, φιλοξενεί, για ένα διήμερο (μόνο) τη Γιώτα Νέγκα στην παράσταση "Έχω άνθρωπο" σε κείμενα Θοδωρή Γκόνη και τραγούδια Κώστα Λειβαδά.

Λίγο η περιέργεια για την παράσταση, λίγο για τον νέο χώρο, δε χρειάστηκα παρακάλια για να βρεθώ λίγο πριν τις 10 μμ, Πέτρου Ράλλη 18.

Μοιάζει να 'ναι το μοναδικό "μαγαζί" στην περιοχή, παρθένος χώρος. Δίπλα στη μεγάλη γυάλινη πόρτα υπάρχει ασπρόμαυρη αφίσα - γίγας με τους πρωταγωνιστές της βραδιάς και αμέσως πιο κάτω τα ονόματα όλων των συντελεστών αλλά και των φιλοξενούμενων (Παντελής Θαλασσινός 19/10, Ελένη Τσαλιγοπούλου και Σταμάτης Κραουνάκης 20/10). Με μια δεύτερη ματιά καταλαβαίνω ότι η αφίσα είναι το εξώφυλλο του δίσκου "Εχω άνθρωπο" που κυκλοφόρησε την περασμένη ’νοιξη, για την αποτύπωση της περσινής παράστασης που παρουσιάστηκε στο ΖΥΓΟ το χειμώνα.

Λευκό ξύλο στο πάτωμα του φουαγιέ με τον χώρο υποδοχής στα δεξιά σου, με μια ακόμα γυάλινη πόρτα να σε χωρίζει από την κυρίως αίθουσα. Την ώρα που έφτασα, νότες και μελωδίες ήρθαν στ' αυτιά μου από την πρόβα που συνεχιζόταν. Μικρός και όμορφος χώρος.

Η σκηνή βρίσκεται σχεδόν στη μέση έτσι ώστε οι μουσικοί κι οι καλλιτέχνες να έχουν θέα στον κόσμο μπροστά τους στα τραπέζια, τα οποία είναι σκορπισμένα, σχετικά άνετα, σε 3 επίπεδα. Δεξιά και αριστερά της σκηνής κερκίδες έχουν ρόλο μπαρ. Ωραία ιδέα. Καλό να είσαι καθιστός στο μπαρ, να νοιώθεις τόσο κοντά στους μουσικούς και να βλέπεις σχεδόν τέλεια (εννοώ από μικρή απόσταση) και τους καλλιτέχνες. Ενα γλυκό γκρι (ΑΝ μπορείς να πεις "γλυκό" το γκρι) στους τοίχους, με μόνη διακόσμηση δυο μεγάλες ασπρόμαυρες, ρομαντικές φωτογραφίες που, θυμίζοντας έντονα παλιές καρτ-ποστάλ, κρέμονται στο χώρο της ορχήστρας.

Όλα ξεκίνησαν μόλις οι δείχτες έδειξαν 11 ακριβώς! Πρώτη πρώτη στη σκηνή ήρθε η Σύρμω Κεκέ, ηθοποιός, για τον πρώτο μικρό μονόλογο. Ναι. Ολόκληρο το πρώτο μέρος είναι βασισμένο σε ένα θεατρικό ...παιχνίδι θα το έλεγα. Η Σύρμω αφηγείται κείμενα του Θοδωρή Γκόνη και η Γιώτα Νέγκα παρουσιάζει ένα ένα τα τραγούδια από το CD "Έχω άνθρωπο" το οποίο είναι βασισμένο στην παράσταση. Αλληλένδετα και πανέμορφα παρουσιασμένα, "λόγια που γράφτηκαν γι' ανθρώπους και που η ζωή το 'φερε από τύχη να γίνουν τραγούδια..." όπως λέει ο ίδιος ο συγγραφέας. Στο πιάνο συνοδεύει ο συνθέτης Κώστας Λειβαδάς.

Με λευκό φόρεμα και κοντή ζακέτα να σκεπάζει τους ώμους η Σύρμω, με ολόμαυρο φόρεμα ως τη μέση της γάμπας η Γιώτα, σε κερδίζουν η μία με την αμεσότητα του λόγου της και η άλλη με την καθαρότητα της ψυχής της, όπως φαίνεται στον τρόπο που τραγουδά.

Σ' όλο το πρώτο μέρος μοιράστηκαν τη σκηνή οι δυο γυναίκες με μικρές ...τραγουδιστικές παρεμβάσεις του συνθέτη, εναλλάσσοντας θεατρικό κείμενο με τραγούδια. ’λλοτε ο μονόλογος ήταν σαν μαχαιριά στην καρδιά μας, άλλοτε άναβε τη σπίθα των σκέψεων. Ξεχώρισα τα "Στην Πειραιώς χαμηλά" και "Τι απέγιναν αυτοί που παραμιλούσαν". Απαλές μελωδίες κάποια τραγούδια κι άλλα πιο ρυθμικά σ' έκαναν να λικνίζεσαι στην καρέκλα. Μ' άρεσε ιδιαίτερα το "Μισό φιλί" που ξεκινά "Τη χαρά που φέρνεις όταν έρχεσαι, όταν φεύγεις θέλω να την παίρνεις πίσω..." και συνεχίζει "...για να ακούσω άλλη μια φορά το ψέμα σου, έχω διώξει την αλήθεια...", αλλά και το "Hands free" και ο "Υμηττός".

Εξαιρετική η νεαρή ηθοποιός! Καταπληκτική η τραγουδίστρια! Το κείμενο έδενε ακριβώς στους στίχους κι ήταν αφάνταστα φυσική η ροή από το ένα στο άλλο. Ωρες - ώρες η Κεκέ έμοιαζε να είναι φίλη όλων μας, μια καλή φίλη που έχει περάσει πολλά στη ζωή της ή βρίσκεται σε μια δύσκολη στιγμή τώρα ή έχει ζήσει τόσα που μπορεί να συμβουλέψει με δυο λέξεις, με δύο μόνο λόγια της. Κατά στιγμές ξεχνούσα πως είναι ηθοποιός, πως αυτά που λέει είναι ατάκες θεατρικού. Ήταν σα να βίωνε πραγματικά όσα μας διηγήθηκε, με απίστευτη φυσικότητα, στη μιάμιση ώρα που κράτησε το πρώτο μέρος (μαζί με τα τραγούδια).

Ενα 10λεπτο διάλειμμα μας επανέφερε στην πραγματικότητα. Ωρα να ξεκουραστούν οι καλλιτέχνες, να πάρουν μια ανάσα οι μουσικοί. Αυθόρμητα γυρίσαμε στους διπλανούς μας να ρωτήσουμε "πώς σας φαίνεται ως εδώ;". Συμφωνήσαμε ομόφωνα πως η Γιώτα Νέγκα για μια ακόμα φορά αποδεικνύει πόσο υπέροχη ερμηνεύτρια είναι, πόσο σωστή, ζεστή, καθαρά λαϊκή φωνή έχει και πως, πιστέψτε με, κάθε φράση του θεατρικού ξυπνούσε βαθειές σκέψεις στον καθένα μας.

Λαϊκό το β' μέρος του προγράμματος ξεκινά με "...όταν συμβεί στα πέριξ φωτιές να καίνε...", χαμογελαστά τα πρόσωπα γύρω μου κι έρχεται η Γιώτα Νέγκα πάλι στη σκηνή. Αυτή τη φορά με κόκκινο φόρεμα και τα μαλλιά λυτά στους ώμους. Όπως δηλώνει ο Κώστας Λειβαδάς, που παραμένει πιανίστας, "παίρνουμε τις ευλογίες από τον Τσιτσάνη σε κάθε έναρξη του δεύτερου μέρους και συνεχίζουμε με έναν ακόμα σπουδαίο... Τραγούδια του Δήμου Μούτση στη συνέχεια". Η Γιώτα τραγουδά "...δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ..." κι ο κόσμος σιγομουρμουρίζει μαζί της. Αφιέρωμα και στην Βίκυ Μοσχολιού με τραγούδια της οποίας η Νέγκα κάνει μια βόλτα ανάμεσα στα τραπέζια. Ετσι κι αλλιώς ο κόσμος τραγουδά μαζί της από την αρχή, σα να ήμασταν σε ρεμπέτικη ταβέρνα (λέμε τώρα), το ένα μετά το άλλο τόσο αγαπημένα τραγούδια μας κάνουν όλους μία παρέα.

Μέσα σε μια ζεστή και όμορφη ατμόσφαιρα πλησίασε τους μουσικούς κι ο Παντελής Θαλασσινός. Κλασσική αξία. Με τη γνώριμη αγαπημένη φιγούρα του και την κιθάρα του, ξεκινά με δύο από τα πιο γνωστά τραγούδια του "Ανάθεμά σε" και "Τα Σμυρνέϊκα τραγούδια". Μέσα στο κοινό είναι παρών και ο στιχουργός Ηλίας Κατσούλης. Πιστός φίλος, συνεργάτης αλλά και θαυμαστής του Παντελή χρόνια τώρα. Ο φιλοξενούμενος της συγκεκριμένης βραδιάς μας χαρίζει, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, ενα ολοκαίνουργιο τραγούδι σε μουσική δική του και στίχους του Θοδωρή Γκόνη "Ενα τσιγάρο ζήτησα". Λίγο πριν προσκαλέσει και πάλι την Γιώτα Νέγκα να 'ρθει στη σκηνή, ανεβαίνουμε μαζί του στην "Σακαράκα παλιά" για μια νοσταλγική βόλτα στο χρόνο. Αμέσως μετά ένα ντουέτο με παραδοσιακό ήχο η "Μηλίτσα". Στην συνέχεια ο "Θερμοσίφωνας" και, ειλικρινά, αυτή η δεύτερη νέα εκτέλεση του συγκεκριμένου, μ' αρέσει περισσότερο από την πρώτη!

Σειρά έχει να μονοπωλήσει για λίγο τη σκηνή ο Κώστας Λειβαδάς. Πριν μας προσκαλέσει να δούμε πως "...κάθε μπαλκόνι έχει άλλη θέα ματάκια μου μοιραία...", ευχαριστεί τον Θαλασσινό για τον απλό και αρκετά γεναιόδωρο τρόπο που δέχτηκε να στηρίξει την προσπάθεια όλων για τη συγκεκριμένη μουσικοθεατρική παράσταση.

Καθώς όλοι μαζί τραγουδάμε την γνωστή (και μη εξαιρετέα) "Πλατεία Μαβίλη", ανακαλύπτω ευχάριστα πως το POLIS Stage έχει πάρα πολύ καλό εξαερισμό! Ασχετο, αλλά πολύ σημαντικό...!

Ενα δυο τραγούδια ακόμα από τον Κώστα Λειβαδά πριν επανέλθει η Γιώτα Νέγκα. Από τις πρώτες κιόλας νότες, το ξέρουμε καλά, είναι το "Με τα μάτια κλειστά" και η ερμηνεία της είναι μοναδική! ...όπως κάθε φορά!

Πλησιάζοντας προς το τέλος της βραδιάς στην παρέα μπαίνουν τα τραγούδια του ...Αστυνόμου Μπέκα! Αποκάλυψη (καλά το είπε ο Κ. Λειβαδάς) η Γιώτα Νέγκα στα τραγούδια αυτά. Παιχνιδιάρικη και γεμάτη ψυχή η μελωδία στο "Παντού τα πάντα". Πάνω στο σολάρισμα της ορχήστρας, σ' αυτό το κομμάτι, οι δύο οικοδεσπότες, Λειβαδάς και Νέγκα αναλαμβάνουν την παρουσίαση των μουσικών, με έξυπνα σχόλια για τον καθένα ξεχωριστά. Στο μπάσο ο Γιάννης Πλαγιαννάκος, στο ακκορντεόν ο Ντίνος Χατζηιωάννου, στην κιθάρα ήταν ο Τάκης Μπαρμπέρης, ενώ μπουζούκι έπαιξε ο Βασίλης Παπαδόπουλος, στα κρουστά ήταν ο Σταύρος Αλεξόπουλος και στη ντράμς ο Βαγγέλης Καλαμάρας. Τα θεατρικά κείμενα και οι στίχοι ήταν, φυσικά, του Θοδωρή Γκόνη, ο οποίος μετά από παράκληση όλων ήρθε μπροστά, σεμνός και λίγο ντροπαλός, να δεχτεί το θερμό χειροκρότημα του κοινού. Τελευταία, μα όχι έσχατη προσκαλείται στη σκηνή η Σύρμω Κεκέ και το θερμότατο χειροκρότημα αντηχεί τεράστιο, στο μικρό χώρο, απ' άκρη σ' άκρη!

Τελευταίο τραγούδι της βραδιάς, το "Εχω άνθρωπο" από το ομώνυμο CD, το οποίο μας τραγουδούν μαζί η Σύρμω με τη Γιώτα. Πραγματικά παιδιά, σας αξίζουν πολλά "μπράβο" για τη σύλληψη και την υλοποίηση της ιδέας και της συνολικής παράστασης. Υποκλίνομαι στο ταλέντο όλων!

Να είστε πάντα καλά...

http://www.musiccorner.gr/news/events/07/n...egka/index.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από το Musiccorner:

Πόσο συχνά ονειρευόμαστε συντροφιά με ένα τραγούδι... Πόσες φορές μας αγγίζει ένας στίχος, μια μελωδία, μια φωνή και δημιουργεί ευχάριστες ή δυσάρεστες σκέψεις...

Στη στήλη αυτή, κάθε Πέμπτη, παρουσιάζουμε τραγούδια μιλώντας για το στίχο, τη μουσική και την ερμηνεία σε καθένα απο αυτά. Δεν είναι απαραίτητο να τα έχουμε λατρέψει, ίσως και να τα έχουμε μισήσει! Εξάλλου απ' το καλό κι απ' το κακό έρχεται η τέχνη...!

ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ

ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ

(CD Single : ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ : 2003)

"Κανείς δε θα μπορέσει μου 'χες πει

να με πονέσει πάλι όπως εσύ

κι αφού είπαμε γεια με τα δάκρυα στεγνά

τα παράθυρα αφήνω όλη μέρα κλειστά

Ποτέ δε θα σ' αφήσω μου 'χες πει

να ζήσεις στα όνειρά μου όπως πριν

κι όμως να, περπατώ μες στον ύπνο σου εγώ

και μου δίνεις φιλιά στα όνειρά σου ξανά

και σε παίρνω αγκαλιά με τα μάτια κλειστά

πώς γεννάει στο σκοτάδι η λύπη χαρά

Χαρά σ' αυτόν που τώρα σ' αγαπά

χαράζει και σ' αγγίζει στα μαλλιά

κι όμως να, περπατώ μες στον ύπνο σου εγώ

και μου δίνεις φιλιά στα όνειρά σου ξανά

και σε παίρνω αγκαλιά με τα μάτια κλειστά

πώς γεννάει στο σκοτάδι η λύπη χαρά

Κανείς δε θα μπορέσει μου 'χες πει

ποτέ να μ' αγαπήσει όπως εσύ"

Τα παραπάνω συγκλονιστικά στιχάκια ανήκουν στο τραγούδι "Με τα μάτια κλειστά" του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου που ερμηνεύει η Γιώτα Νέγκα στο ομώνυμο cd-single.

Ο φίλος μου Ιορδάνης από την Ξάνθη πρώτος κι έπειτα ο φίλος μου Αλέξης από τα Γιάννενα με λίγες μέρες διαφορά, μου έδωσαν να ακούσω αυτό το τραγούδι κι έπαθα "πλάκα"!

Τι να πρωτοσχολιάσω, τους στίχους που είναι φοβερά αισθαντικοί και άμεσοι, τη μελωδία που σε ταξιδεύει και κάνει την καρδιά σου να σπαρταρά ή την ερμηνεία που κάνει όλο το σώμα σου να τρέμει με το άκουσμα κάθε συλλαβής, κάθε λέξης; Έχουμε παραδεχθεί πως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια σε τέτοιες περιπτώσεις. Γι' αυτό, καλό θα ήταν ο καθένας να ανακαλύψει από μόνος του το συγκεκριμένο τραγούδι και να τον αφήσει να τον πάει όπου εκείνο θέλει... Προσέξτε ιδιαίτερα τη σπαρακτική ερμηνεία της εκπληκτικής Γιώτας Νέγκα (μα πού ήταν κρυμμένη αυτή η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια:) και τη μελωδία του κομματιού που έχει εμφανείς επιρροές από Μάνο Χατζιδάκι (και το γεγονός αυτό είναι φυσικά προς τιμήν του συνθέτη Καλαντζόπουλου).

Γιώτα Νέγκα

Παναγιώτης Καλαντζόπουλος

Ας πούμε λίγα λόγια για το δημιουργό και την ερμηνεύτρια του κομματιού. Η Γιώτα Νέγκα τραγουδά εδώ και αρκετά χρόνια, ουσιαστικά χωρίς να έχει δισκογραφία, αν και θα το άξιζε! Εξάλλου η ίδια έχει παραδεχτεί πως και χωρίς να έχει δίσκους, συνεχίζει να είναι τραγουδίστρια... Έκανε αρχικά το ομώνυμο single και λίγο μετά τον ολοκληρωμένο δίσκο "Βέλος" με το Βαγγέλη Κορακάκη το 2004, που περιέχει εξαιρετικά αυθεντικά λαϊκορεμπέτικα τραγούδια με σύγχρονο ύφος. Πρόκειται για μία σπάνια δουλειά και σας προτείνω να την προμηθευτείτε άμεσα! Τέλος, πριν από λίγο καιρό αποτέλεσε τη βασική ερμηνεύτρια στο "Έχω άνθρωπο" των Θοδωρή Γκόνη και Κώστα Λειβαδά. Προσωπικά, κατατάσσω τη Γιώτα Νέγκα στην κατηγορία των σπουδαίων ερμηνευτριών, και θεωρώ πως αν το είχε "ψάξει" λίγο περισσότερο, αυτή τη στιγμή θα ήταν πασίγνωστη και θα είχε πολλούς, μα πάρα πολλούς θαυμαστές (ενώ παράλληλα κάποιες άλλες "τραγουδίστριες" θα είχαν πολύ λιγότερους ή και κανέναν...!).

Ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, ο οποίος σπούδασε μουσική στο εξωτερικό, ως συνθέτης έχει γράψει τα soundtracks αρκετών γνωστών κινηματογραφικών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, καθώς και διαφημίσεων και ντοκιμαντέρ ("Peppermint", "Φθηνά τσιγάρα", "URANYA", "Στο κάμπινγκ", "’φρικα", "Το κόκκινο φεγγάρι" κ.ά.). Στο single "Με τα μάτια κλειστά" συνδυάζει τζαζ, παραδοσιακές και λαϊκές μελωδίες - πιστέψτε με ένας τέτοιος συνδυασμός δεν είναι εύκολος!

Για αυτή την εβδομάδα λοιπόν (και όχι μόνο), ας σας κρατήσει συντροφιά το καταπληκτικό τραγούδι "Με τα μάτια κλειστά" (μα με τις αισθήσεις και τα αυτιά ορθάνοιχτα)...!

http://www.musiccorner.gr/extras/song/index.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιώτα Νέγκα

Δεν σκέφτηκα ποτέ στη ζωή μου να γίνω τίποτα άλλο από τραγουδίστρια. Κανείς δεν έδειξε να εκπλήσσεται. Έμοιαζε να είναι η φυσική μου κατάληξη. Θυμάμαι μικρή γρατζουνούσα ένα μπουζούκι που είχαμε σπίτι και ονειρευόμουν ότι με ακούω στο ραδιόφωνο...

Η Γιώτα Νέγκα γεννήθηκε στην Αθήνα στις 31 Αυγούστου και μεγάλωσε στο Αιγάλεω και στον Κορυδαλλό, με καταγωγή των γονέων της από την Πάτρα και την Τρίπολη. Ο πατέρας της έπαιζε ερασιτεχνικά μπουζούκι και η μητέρα της τραγουδούσε, δημοτικά κυρίως. Από τα οκτώ της χρόνια η κλίση της στη μουσική και στο τραγούδι ήταν εμφανής στον οικογενειακό και φιλικό της περίγυρο. «Δεν σκέφτηκα ποτέ στη ζωή μου να γίνω τίποτα άλλο από τραγουδίστρια. Κανείς δεν έδειξε να εκπλήσσεται. Έμοιαζε να είναι η φυσική μου κατάληξη. Θυμάμαι μικρή γρατζουνούσα ένα μπουζούκι που είχαμε σπίτι και ονειρευόμουν ότι με ακούω στο ραδιόφωνο».

’κουσε μετά μανίας Καζαντζίδη, Μπιθικώτση, Νταλάρα, Αλεξίου, αλλά και Dire Straits, ανήκει δηλαδή παράλληλα με τα άλλα και στη ροκ γενιά αυτής της εποχής. Στα χρόνια του Λυκείου άρχισε να τραγουδάει σε χώρους που ήταν κάτι ανάμεσα στις παλιές μπουάτ και στις σημερινές μουσικές σκηνές. Το τραγούδι λοιπόν το υπηρετεί από τότε που ήταν μαθήτρια στο Λύκειο. «Δεν έχω κάνει άλλη δουλειά στη ζωή μου, αλλά άργησα να πω ότι το επάγγελμα που θα ακολουθήσω θα είναι τραγουδίστρια, έτσι απλά ήρθε από μόνο του, αβίαστα».

Ώσπου το 1992 δημιουργεί με μερικούς φίλους το «Έμμετρο» στο Μοσχάτο, μία μικρή μουσική σκηνή στην οποία δραστηριοποιείται η ίδια καλλιτεχνικά ως το 1996, τραγουδώντας από ροκ μπαλάντες μέχρι παραδοσιακά και από Χατζιδάκι μέχρι ρεμπέτικα, ένα σχολείο πειραματισμού. Τραγούδησε κάποιες σεζόν και στη Χίο, ένα αγαπημένο μέρος, όπου έκανε πολλούς φίλους και που τη θεωρεί ένα υποψήφιο μέρος για απόσυρση στο βάθος του χρόνου.

Τα μικρά μαγαζάκια στις γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά έδωσαν τη θέση τους στα ρεμπετάδικα. Έτσι λοιπόν από το 1996 μέχρι το 2001 κάνει τον κύκλο της στα ρεμπετάδικα: Παλιά Μαρκίζα, Αστροφεγγιά, Δέκα Εντολές. Δίπλα σε δύο μεγάλους δάσκαλους που της έμαθαν πολλά. Αναφέρει τους Αντώνη Ρεπάνη και Σπύρο Λιόση. Επίσης συνεργάζεται και με άλλους σημαντικούς για το χώρο ανθρώπους όπως τον Νίκο Δημητράτο, την Μαρία Σουλτάτου, τον Νίκο Σαραγούδα κ.ά.

Η μια δουλειά μετά την άλλη, την έκαναν να νιώσει επαγγελματίας και αισθάνθηκε την ανάγκη να παρακολουθήσει μαθήματα τραγουδιού. Μαθήματα που συνεχίζει, στο Εθνικό Ωδείο με δασκάλα την κυρία Διαμαντοπούλου. «Δάσκαλος» και «δασκάλα», λέξεις που χρησιμοποιεί συχνά, αλλά πολύ προσεκτικά, η Γιώτα Νέγκα. Την Έλλη Πασπαλά χαρακτηρίζει φίλη και μιλά ζεστά και με αγάπη για την πρώτη τους συνεργασία στις Γραμμές. «Εμαθα τόσα πράγματα, ένιωσα άλλα τόσα και νομίζω ότι τα λόγια δεν φτάνουν για να εκφράσω την εκτίμησή μου για την Έλλη».

Σιγά σιγά λοιπόν εδραιώθηκε μέσα της η πεποίθηση να ανοιχτεί και προς την κατεύθυνση της δισκογραφίας. Ωστόσο ως ιδιαίτερα προσγειωμένο άτομο, δεν θεωρεί κατάκτηση τη δισκογραφία. «Και χωρίς δίσκο τραγουδίστρια θα ήμουν. ’λλωστε, ποτέ μέχρι τώρα δεν είχα προσεγγίσει καμία εταιρεία» λέει με πείσμα. Αντιλαμβάνεται, όμως, ότι η πρώτη της δισκογραφική απόπειρα κυκλοφόρησε σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για το ελληνικό τραγούδι. «Είναι, όντως. Όμως εγώ θα δώσω ανεξάρτητα τη μάχη μου. Θα ήθελα πολύ να νιώσω πως υπάρχει λίγο περισσότερος χώρος για όσους παρουσιάζουν κάτι υπεύθυνα κι από καρδιάς».

Η αναζήτηση για νέες φωνές από τον Παναγιώτη Καλαντζόπουλο και την Ευανθία Ρεμπούτσικα έφερε τη Γιώτα κοντά τους, αλλά και στη δισκογραφία. Συμμετέχει στις παραστάσεις τους στην Αθήνα και σε συναυλίες σε όλη την Ελλάδα μαζί και με την Έλλη Πασπαλά. Την επέλεξαν ανάμεσα σε αρκετούς για να προσπαθήσουν όλοι μαζί δισκογραφικά. Έτσι, με αφορμή μια ακρόαση στο Αερικό, γνωρίστηκε το 2001 με τον Παναγιώτη Καλαντζόπουλο και μέσα από πολλές δοκιμές, πρόβες, κτλ., βρέθηκε να ηχογραφεί τραγούδια του. Αισθάνεται ευγνωμοσύνη για τον Καλαντζόπουλο που της χάρισε τα τραγούδια του, με την έννοια ότι της έδωσε πρόσβαση στην σκέψη του, ενώ παράλληλα της έμαθε την αιτία που γράφονται τα τραγούδια. Επίσης, της πρόσφερε κάποια χαλαρότητα και την έκανε να νιώσει πως την εμπιστεύεται, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για μια πρωτοεμφανιζόμενη στη δισκογραφία τραγουδίστρια.

Το 2003 κυκλοφορεί από τη νεοσύστατη δισκογραφική εταιρεία «Cantini» του Καλαντζόπουλου και της Ρεμπούτσικα το cd single με τίτλο «ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ» που περιέχει το ομότιτλο τραγούδι σε στίχους και μουσική Παναγιώτη Καλαντζόπουλου, ένα δισκογραφικό ντεμπούτο που προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση.

Η ίδια η ερμηνεύτρια περιγράφει την ευτυχή αυτή συγκυρία ως εξής: « Το 2001, την Τσικνοπέμπτη, στην ακρόαση στο "Αερικό", ήταν η κατάλληλη στιγμή; Πείτε μου λίγο την ιστορία, πως το αποφασίσατε να πάτε, διότι το αποτέλεσμα είναι γνωστό... (σ.σ. τη διάλεξαν οι Ρεμπούτσικα, Καλαντζόπουλος και άρχισε η δισκογραφική της πορεία) Σαφώς κάποιος που αποφασίζει να ασχοληθεί με το τραγούδι, ψάχνει την ευκαιρία να κάνει όλα αυτά που ονειρεύεται, πραγματικότητα. Καθώς έχει μπει το τραγούδι στη ζωή μου και έχοντας δουλέψει αρκετά χρόνια στο "Έμμετρο", έχει αρχίσει να φουντώνει η ανάγκη μέσα μου να γνωρίσω καινούρια πράγματα. Στο "Έμμετρο" είχα την πολυτέλεια να πω από ροκ μπαλάντες μέχρι δημοτικά, όμως σε άλλα μαγαζιά δε μπορούσε να συμβεί το ίδιο. Στα ρεμπετάδικα λοιπόν έμαθα πάρα πολλά, όμως μετά από 2-3 χρόνια που άρχισα να γνωρίζω το αντικείμενο, άρχισα να καταλαβαίνω που στέκομαι και ότι ένα κομμάτι μου μόνο πατάει στο ρεμπέτικο, εγώ είμαι λαϊκή τραγουδίστρια. Έτσι ένιωσα την ανάγκη να κάνω κάτι άλλο. Στην αρχή δεν έβλεπα πολύ φως, όμως ήμουν ευχαριστημένη με την πορεία μου και δεν παραπονιόμουν. Κάποια στιγμή χτυπάει το τηλέφωνο, δυο μέρες πριν την Τσικνοπέμπτη του 2001, και με ενημερώνουν από το Εθνικό Ωδείο, όπου φοιτώ, ότι γίνεται μια ακρόαση και έχουν έρθει σε επαφή με τη δασκάλα μου την κυρία Διαμαντοπούλου για να προτείνει άτομα που θα ενδιαφέρονταν να λάβουν μέρος. Τους ευχαριστώ, αλλά μέσα μου δεν ήμουν σίγουρη, εάν θα πήγαινα. Το ήθελα μεν, αλλά ήμουν αναποφάσιστη. Και σε εκείνο το σημείο, χτυπάει ξανά το τηλέφωνο και είναι ο οργανωτής, ο οποίος ήθελε να ρωτήσει κάποια πράγματα σχετικά με τα πρακτικά της συμμετοχής μου. Εκεί κατάλαβα ότι ήταν σοβαρό και αποφάσισα να πάω. Πήγα τελευταία, ήμουν κουρασμένη, διότι δούλευα εκείνες τις μέρες, αλλά το γεγονός ότι το πρώτο άτομο που συνάντησα ήταν ο Γιάννης ο Φιλιππουπολίτης, συνεργάτης των παιδιών (σ.σ. Ρεμπούτσικα και Καλαντζόπουλος) αλλά και δικός μου με χαλάρωσε. Λέω το "Αυτή νύχτα μένει" του Σταμάτη Κραουνάκη, κάνω να κατέβω και μια φωνή μου λέει "Θα μας πείτε άλλο ένα;". Είπα άλλα δύο και μετά από καμιά 20αριά μέρες πήρε τηλέφωνο ο Παναγιώτης και μου πρότεινε να δοκιμάσουμε το "Με τα μάτια κλειστά"».

Αμέσως μετά εμφανίζεται δίπλα στον Γεράσιμο Ανδρεάτο σε παραστάσεις στη μουσική σκηνή «Zoom» στην Πλάκα, ενώ την άνοιξη του 2004 ξεκινάει την πολύ επιτυχημένη συνεργασία της με την ορχήστρα Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Μαγνησίας.

Το 2004 κυκλοφορεί από την εταιρεία «Cantini» τον πρώτο προσωπικό της δίσκο με τραγούδια του Βαγγέλη Κορακάκη και τίτλο «ΤΟ ΒΕΛΟΣ». Από τους «’ρχοντες» του ΄88 μέχρι και σήμερα, με «Το βέλος» ο Βαγγέλης Κορακάκης κρατά εκείνα τα χαρακτηριστικά ως τραγουδοποιός που χαρακτήριζαν τους παλαιούς τραγουδοποιούς των λαϊκών τραγουδιών, λιτή και καθαρή ενορχήστρωση, στιχουργική ζωντανή και άμεση. Στην προκειμένη περίπτωση συνδυασμένη με μία εξαιρετική λαϊκή φωνή, αυτή της Γιώτας Νέγκα, η οποία κατά πως φαίνεται έχει μεγάλο δρόμο να διανύσει στο λαϊκό μας τραγούδι. Όλη αυτή η χημεία και σύνθεση δημιουργούν έναν από τους πιο ενδιαφέροντες σύγχρονους λαϊκούς δίσκους. Τα δέκα αυτά καθαρόαιμα λαϊκά τραγούδια θα ικανοποιήσουν τους φίλους του είδους, ενώ με τα τραγούδια αυτά πιστοποιείται άλλη μία φορά η αξία του Κορακάκη στον εν λόγω χώρο, ενώ η Γιώτα Νέγκα επιβεβαιώνει όλες μας τις ελπίδες για μια από τις σπουδαιότερες σύγχρονες λαϊκές φωνές.

Ο χειμώνας του 2004 τη βρίσκει μαζί με την Εστουδιαντίνα στη σκηνή της «Ακτής Πειραιώς» και στο Fix Community της Θεσσαλονίκης στο πρόγραμμα «Της Ελενίτσας...» με την Ελένη Τσαλιγοπούλου, αλλά και τους Δημήτρη Ζερβουδάκη και Παναγιώτη Λάλεζα. Όσον αφορά στο δισκογραφικό χώρο, συμμετέχει κάνοντας δεύτερη φωνή στον δίσκο του Βαγγέλη Κορακάκη με τον Γεράσιμο Ανδρεάτο «Απ' την αγάπη γυρίζω μόνος», καθώς και στον δίσκο του Οδυσσέα Τσάκαλου «Φυλακή με ορθάνοιχτη πόρτα» ερμηνεύοντας το τραγούδι «Τι να του συμβαίνει».

Εχει βαθιά, λαϊκή φωνή και το καμαρώνει: «Είναι τόσο παρεξηγημένος ο όρος "λαϊκό τραγούδι" πια. Εγώ είμαι λαϊκή τραγουδίστρια, αλλά με την παλιά έννοια» λέει γελώντας. «Προτεραιότητά μου είναι να λέω καλά τραγούδια. Αν αυτά έχουν λαϊκές αποχρώσεις, ακόμα καλύτερα». Όλοι λοιπόν της λένε πως είναι λαϊκή τραγουδίστρια. Αλλά και η ίδια πιστεύει πως ό,τι και να πει θα έχει λαϊκές αποχρώσεις με την έννοια πως, όταν προσεγγίζει ένα τραγούδι, το κάνει με λαϊκό τρόπο, που πέρα από την τεχνοτροπία έχει να κάνει με πολλές παραμέτρους, ακόμη και με την άρθρωση. Είναι, πιστεύει, μια σύνθετη διαδικασία που όμως δεν εξαντλείται αποκλειστικά στο είδος τραγουδιού που συνηθίσαμε να λέμε λαϊκό.

Το 2005 την βρίσκει να συμμετέχει στον δίσκο του Μανώλη Γαλιάτσου «Του Μάγου τα παιχνίδια» ερμηνεύοντας «Το αόρατο αστέρι», στον δίσκο της Ελένης Τσαλιγοπούλου «Αγαπημένο μου ημερολόγιο» κάνοντας φωνητικά, καθώς και σε μία συλλογή του περιοδικού «Δίφωνο» (τχ.116) με παραδοσιακά τραγούδια.

Η συνεργασία της Γιώτας Νέγκα με το ζεύγος Ρεμπούτσικα-Καλαντζόπουλος συνεχίζεται πέρα από τη δισκογραφία και επί σκηνής. Ήδη από το 2002 έχουν αρχίσει οι κοινές εμφανίσεις της τετράδας Καλαντζόπουλος - Ρεμπούτσικα - Πασπαλά - Νέγκα και με το πέρασμα του χρόνου, η παρέα αυτή δένεται ολοένα και περισσότερο, φέρνοντας το θαυμαστό αποτέλεσμα ενός «τσίρκου κάλπικου» Έτσι, λοιπόν, την περίοδο 2005-2006, οργανώνεται η παράσταση «Τσίρκο κάλπικο» η οποία αποτελείται από έναν πολύχρωμο θίασο καλλιτεχνών και περιοδεύει ανά την Ελλάδα. Δύο δημιουργοί (Ρεμπούτσικα, Καλαντζόπουλος), ένας τροβαδούρος (Λουδοβίκος των Ανωγείων), δύο τραγουδίστριες (Γιώτα Νέγκα, Έλλη Πασπαλά), ένας μεσόγειος ακορντεονίστας που τραγουδά (Κωστής Μαραβέγιας), εφτά πολυεθνικού ύφους μουσικοί και η Χάλκινη Ορχήστρα του Δρόμου, παιζοτραγουδούν, αφηγούνται, ζωγραφίζουν, στολίζονται, παρελαύνουν

Νιώθει ευγνωμοσύνη γι' αυτούς τους ξεχωριστούς ανθρώπους που βρέθηκαν στο δρόμο της, καθώς της δίνουν: «Μια καινούρια ματιά στην αισθητική των πραγμάτων, δρουν και οι τέσσερις καταλυτικά στην πρωταρχική μου αισθητική. Είναι τέσσερις άνθρωποι που έχουν ζήσει διαφορετικές ζωές απ' ό,τι έχω ζήσει εγώ, ο Λουδοβίκος στα Ανώγεια που είναι πάρα πολύ σημαντικό, η Ευανθία και ο Παναγιώτης έχουν ζήσει στην Ευρώπη, έχουν ακούσει μουσικές, έχουν μια αισθητική επίσης χρωματισμένη με πάρα πολύ ενδιαφέρον, η Έλλη στην Αμερική Όλα αυτά για μένα προσθέτουν απίστευτα χρώματα στην παλέτα της αισθητικής μου. Επίσης η εμπειρία τους στο χώρο όσον αφορά τη δισκογραφία είναι εξαιρετικά πολύτιμη για μένα».

Η ερμηνεία της στις 12 Δεκεμβρίου 2005 στο ρεσιτάλ «Μικρές ιστορίες» με τον Θόδωρο Κοτεπάνο στο πιάνο και τον Ντίνο Χατζηιορδάνου στο ακορντεόν στο πλαίσιο των συναυλιών που διοργάνωσε το περιοδικό Δίφωνο στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας, αφήνει κοινό και κριτικούς ενθουσιασμένους. Χαρακτηριστική η αντίδραση του Ηλία Κατσούλη στη στήλη του «Σελίδες από ένα ημερολόγιο τραγουδιών» στο Δίφωνο (Φεβρουάριος 2006):

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2005

Δεν ξέρω, δεν μπορώ να εξηγήσω, αλλά σαν ηρωίδα τραγουδιών του Τσιτσάνη τη φαντάζομαι.

Γελαστή και πικραμένη, μαγική και μαγεμένη. Εξωτική. Η Γκιουλμπαχάρ η γλυκιά.

Δεν ποζάρει, δεν γυρνά στα γυμναστήρια, δεν είναι η ωραία των τηλεοράσεων ούτε η μοιραία των εξωφύλλων.

Εκεί που οι άλλες απενοχοποιήθηκαν από του έντεχνου παρελθόντος τους

τη βαριά ενοχή και κατάρα, ήρθε αυτή η «αίρουσα τας αμαρτίας»

των ωραίων τραγουδιών και των εύθραυστων αισθημάτων.

Δεν πήγα απόψε στο ρεσιτάλ της στον Νάκα. Για να το γράψω σε κασέτα

από τη ραδιοφωνική μετάδοση (δεν είχα εμπιστοσύνη να το αναθέσω σε άλλους)

και να το ακούω πάλι και πάλι καπνίζοντας αμέτρητα τσιγάρα αυτοκαταστροφής.

Από τον Χατζιδάκι στον Τούντα. Κι από τον Μίκη στον Κορακάκη και τον Κουρτ Βάιλ.

Χωρίς να ισοπεδώνει τα τραγούδια, αλλά να φωτίζει την ψυχή τους,

να τολμά, όχι τα εύκολα και τα προβλέψιμα, αλλά τα ονειρικά κι ονειρεμένα.

Η κυρία Γιώτα Νέγκα.

Η σεζόν 2006-2007 αποδεικνύεται ιδιαίτερα γόνιμη για την ερμηνεύτρια Γιώτα Νέγκα, γεμάτη από νέες εμπειρίες τόσο σε επίπεδο δισκογραφίας όσο και σε αυτό των ζωντανών εμφανίσεων. Στον δίσκο του Κώστα Μάντζιου «Ωδική βοήθεια» (2006) ερμηνεύει εξαιρετικά το τραγούδι «Η φυλακή», ενώ στο soundtrack της σειράς «Οι ιστορίες του αστυνόμου Μπέκα» (2006) που συνέθεσε ο Κώστας Λειβαδάς ερμηνεύει με τζαζίστικη διάθεση το τραγούδι «Παντού τα πάντα». Με ένα ακόμη κομμάτι κάνει αισθητή την παρουσία της στη δισκογραφία, το «Μια ζωή μέσα στην άλλη», που βρίσκεται στον δίσκο του Κώστα Αντύπα «Το λεωφορείο της στιγμής» (2007). Η τετράδα Καλαντζόπουλος - Ρεμπούτσικα - Πασπαλά - Νέγκα επανέρχεται δριμύτερη με την παράσταση: «Η Ορχήστρα του Δρόμου». Η σφιχτοδεμένη αυτή παρέα μουσικών φέρνει στη σκηνή ονειρικές μουσικές και μποέμ διάθεση, αγαπημένα τραγούδια και ευρηματικά happenings, αισθαντικές ερμηνείες και σπάνια κομψότητα, ξεκινώντας από το «Principal Club Theatre» της Θεσσαλονίκης και συνεχίζοντας στο «Gazarte» στην Αθήνα.

Παράλληλα, η τριάδα Θοδωρής Γκόνης - Κώστας Λειβαδάς - Γιώτα Νέγκα δημιουργούν ένα φιλόδοξο project, μία μουσικοθεατρική παράσταση που ανεβαίνει στη σκηνή του «Ζυγού» με τίτλο: «Έχω άνθρωπο». Ακριβής μεταφορά της έννοιας μουσικοθεατρική παράσταση είναι το καλλιτεχνικό συμβάν που λαμβάνει χώρα στη σκηνή του Ζυγού, ως αποτέλεσμα αρχικά της δημιουργικής συνάντησης του Θοδωρή Γκόνη, στον πολλαπλό ρόλο του θεατρικού συγγραφέα, σκηνοθέτη και στιχουργού, και του Κώστα Λειβαδά, συνθέτη των νέων και ανέκδοτων τραγουδιών που ενσωματώνονται στον κορμό της παράστασης. Αθέατες ιστορίες της πόλης, αποτυπώσεις μιας καθημερινότητας που τις πιο πολλές φορές μας αφήνει απλά ακούσιους παρατηρητές, όχι και τόσο ικανούς να σταθμίσουμε τη θέση μας ανάμεσα σε άδηλα πρόσωπα και καταστάσεις που διαρκώς μας προσπερνάνε. Ιστορίες, αφήγηση, πλοκή από ζωντανά δρώμενα, τραγούδια που μιλούν γι' αυτά που εκτυλίσσονται από σκηνής, μεταφερμένα όλα στο δικό μας ιδιωτικό σκηνικό της σκέψης. Είμαστε έτσι κι αλλιώς οι θεατές στην παράσταση «Έχω άνθρωπο» των Θοδωρή Γκόνη και Κώστα Λειβαδά, με την ηθοποιό Σύρμω Κεκέ και τη Γιώτα Νέγκα να αποδίδει τα ανέκδοτα τραγούδια του έργου, συνοδευόμενη από επταμελή ορχήστρα, με τη συμμετοχή του συνθέτη. Μετά το πέρας της παράστασης, ακολουθεί δεύτερο μέρος, όπου η Γιώτα Νέγκα τραγουδά πολλά από τα τραγούδια που περιμένουμε και επιθυμούμε να ακούσουμε από την ίδια, αλλά και ορισμένα που πιθανόν να μας εκπλήξουν Είναι σπάνιο ολοκαίνουργια τραγούδια από μια ερμηνεύτρια που δεν έχει διεκδικήσει στη δημοσιότητα το κομμάτι που δικαιωματικά θα της ανήκε, να προκαλούν άμεσα συγκίνηση ή χειροκρότημα και πάνω απ' όλα συμμετοχή. Κι όμως αυτά τα τραγούδια βρήκαν ήδη ανθρώπους στο «Ζυγό».

Η μεγάλη επιτυχία της παράστασης, έκδηλη μέσα από την ανταπόκριση του κόσμου, οδήγησε στη δισκογράφηση των ανέκδοτων τραγουδιών, έτσι τον Ιούνιο του 2007 κυκλοφορεί ο δίσκος «EΧΩ ΑΝΘΡΩΠΟ» σε στίχους Θοδωρή Γκόνη και μουσική Κώστα Λειβαδά. Η Γιώτα Νέγκα ερμηνεύει συγκλονιστικά το μεγαλύτερο μέρος των τραγουδιών του δίσκου, η ηθοποιός Σύρμω Κεκέ συμμετέχει στα αφηγηματικά μέρη του έργου, ενώ στον ερμηνευτικό τομέα συμβάλλουν ακόμη ο Σταμάτης Κραουνάκης, ο Παντελής Θαλασσινός και ο Κώστας Λειβαδάς.

Ο Θοδωρής Γκόνης μας εισάγει στο πνεύμα του δίσκου ως εξής: «’νθρωποι εκστατικοί στην Πειραιώς χαμηλά, στα Χαυτεία, στον Υμηττό ψηλά. Ένα κορίτσι άνεργο από την ’ρτα. Τα λιμάνια του Πορτ-Σάιντ και του Πειραιά. Μια μηλίτσα στο γκρεμό της να τρέφει τον έρωτά της με μήλα κόκκινα. ’νθρωποι περπατούν στους μεγάλους δρόμους παραμιλώντας. Τραγούδια, πορτραίτα μάλλον. Λόγια που γράφτηκαν γι' ανθρώπους και που η ζωή το 'φερε από τύχη να γίνουν τραγούδια. Μια ηθοποιός και μια τραγουδίστρια. Η ηθοποιός χάνεται, σβήνει με την αφήγησή της μέσα στην τραγουδίστρια. Η τραγουδίστρια με το τραγούδι της μέσα στην ηθοποιό. Ηθοποιός και τραγουδίστρια ένα πρόσωπο τελικά. Μουσικοί που κουρντίζουν σώματα. Όχι όργανα. Μια φωνή πιο μελωδική από την ευσπλαχνία.»

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php...rticle&sid=1602

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Παλέτα"

Η καλύτερη νέα τραγουδίστρια της σύγχρονης ελληνικής σκηνής για πρώτη φορά σε μια ιδιαίτερη προσωπική συναυλία.

Η Γιώτα Νέγκα μας καθήλωσε με τη φωνή της ήδη από το πρώτο πρώτο τραγούδι που ερμήνευσε. Το single του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου Με τα μάτια κλειστά που περιείχε και το ομότιτλο τραγούδι, έγινε η αφορμή για να γνωρίσουμε όλοι μία συναρπαστική φωνή με υπέροχο ηχόχρωμα και ταυτόχρονα μία ολοκληρωμένη ερμηνεύτρια, από τις καλύτερες των τελευταίων ετών.

Με στιβαρή και ουσιαστική ερμηνεία, που ξεκινά από τις σπουδαίες λαϊκές φωνές του παρελθόντος για να δώσει στη συνέχεια το δικό της ευδιάκριτο στίγμα σε ό,τι ερμηνεύει, η Γιώτα Νέγκα κατάφερε με τρεις μόλις προσωπικούς δίσκους και ελάχιστες συμμετοχές σε δίσκους σημαντικών δημιουργών, να θεωρείται ήδη μία εξαιρετική, αγαπημένη ερμηνεύτρια.

Οι ζωντανές της εμφανίσεις στο πλευρό καταξιωμένων ερμηνευτών όπως ο Παντελής Θαλασσινός, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, η Έλλη Πασπαλά κ.α. δημιούργησαν ιδιαίτερη αίσθηση ενώ ο Κώστας Λειβαδάς και ο Θοδωρής Γκόνης εμπιστεύθηκαν τη φωνή της για την μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο «Έχω άνθρωπο» που κυκλοφόρησε και σε δίσκο.

Τώρα για πρώτη φορά η Γιώτα Νέγκα παρουσιάζει μία προσωπική συναυλία, μία παλέτα αγαπημένων τραγουδιών με αποχρώσεις από τις καλύτερες στιγμές της ελληνικής μουσικής. Από τη μπαλάντα έως το κλασσικό λαϊκό και από τα τραγούδια της προσωπικής της δισκογραφίας και τους σύγχρονους τραγουδοποιούς έως τα παραδοσιακά ακούσματα, η απόσταση μικραίνει με την παρουσία μιας φωνής που αναμειγνύει τις λεπτές αποχρώσεις των συναισθημάτων με τις υψηλές ερμηνευτικές απαιτήσεις σε ένα μαγευτικό ηχητικό τοπίο.

Μία ξεχωριστή συναυλιακή πρόταση που θα ζωγραφίσει μοναδικά τις νύχτες μας!

Μαζί της οι εξαιρετικοί μουσικοί:

Βαγγέλης Μαχαίρας μπουζούκι

Ντίνος Χατζηιορδάνου ακορντεόν

Βασίλης Μασσαλάς κιθάρα,φωνή

Γιάννης Πλαγιαννάκος μπάσο

Δευτέρα 24/11 και Τρίτη 25/11 στο ΜΥΛΟΣ STAGE, Ανδρέου Γεωργίου 56 Θεσσαλονίκη, τηλ: 2310 514555

http://www.mousikorama.gr/news.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η Γιώτα Νέγκα με... παλιά και καινούργια στον Ιανό 29/1/2009

Δύο Δευτέρες, στις 9 και τις 16 Φεβρουαρίου, η Γιώτα Νέγκα τραγουδά στον Ιανό τα παλιά και τα καινούργια της. Την συνοδεύει στο πιάνο και συνομιλεί με τις μουσικές της αγάπες ο Γιώργος Ανδρέου. Οι δυο τους διάλεξαν τραγούδια από το προσωπικό ρεπερτόριο της Γιώτας, τραγούδια αγαπημένα άλλων παλιών και νεότερων δημιουργών κι ερμηνευτών, τραγούδια λαϊκά και της δημοτικής μας παράδοσης καθώς και τραγούδια από το υλικό του νέου της δίσκου που βρίσκεται σε διαδικασία παραγωγής και ηχογράφησης.

Στη Γιώτα και το Γιώργο κάνουν μουσική παρέα την Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου ο Μιλτιάδης Πασχαλίδης και τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου η Ελένη Τσαλιγοπούλου και ο Κώστας Λειβαδάς, ενώ θα υπάρξουν και εκπλήξεις με συμμετοχές που θα αποκαλυφθούν...επί σκηνής.

Η Γιώτα Νέγκα είναι μια τραγουδίστρια με «παρελθόν»: Κατάγεται από τις μεγάλες γυναικείες φωνές της ιστορίας του ελληνικού τραγουδιού και στην ερμηνεία της αναγνωρίζει ο ακροατής εκλεκτικές συγγένειες και δημιουργικές επιρροές, λυρισμό και αριστοκρατική λαϊκή αδρότητα. Είναι εξίσου μια τραγουδίστρια με παρόν και μέλλον: Έχει ήδη ερμηνεύσει υλικό σημαντικών δημιουργών της σύγχρονης ελληνικής μουσικής σκηνής, ενώ η φωνητική της ποιότητα κι η προσήλωση της στις αξίες της τέχνης της την αναδεικνύουν σε πομπό έκφρασης συνθετών και τραγουδοποιών του σήμερα, που της εμπιστεύονται το υλικό τους.

Τη μουσική επιμέλεια των συναυλιών της στον Ιανό έχει ο Γιώργος Ανδρέου και η προοπτική ενός ρεσιτάλ με το τραγούδι «γυμνό», υπόσχεται δυό βραδιές ειλικρινείς, απέρριτες κι ουσιαστικές - ακριβώς όπως είναι η μουσική περσόνα της Γιώτας, όπως είναι η φύση κι η αίσθηση των τραγουδιών που μας παρηγορούν γλυκά, που δεν μας απελπίζουν, δεν μας μαυρίζουν την ψυχή. Κι έχουμε τόση ανάγκη από φως στις ανήσυχες και παράξενες εποχές που ζούμε.

ΙΑΝΟΣ: Σταδίου 24 - Αθήνα, τηλ: 210 3217810, www.ianos.gr

Ώρα έναρξης: 21:00

http://entertainmentorigin.flash.gr/music/...9/1/26/26063id/

Share this post


Link to post
Share on other sites

I confess to knowing nothing about this singer before - apart from seeing her name occasionally, but have just seen her tonight at Pallas with Makedonas, Maxairitsas and others in 'Ήχος της Ελλάδας - Μουσική του Κόσμου'. A great show in which she was outstanding.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο συνθέτης κατάφερε να πλησιάσει προς την τραγουδίστρια και να της δώσει δέκα σημαντικά τραγούδια, αντάξια της φωνής της ...

 

Γιώτα Νέγκα & Θέμης Καραμουρατίδης - «Καινούριο φιλί» (ΝΕΟΣ ΔΙΣΚΟΣ)

 

Υπογράφει: Θανάσης Γιώγλου

22/03/2014 

 

 

http://www.ogdoo.gr/portal/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=9608&Itemid=39

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το πρώτο τραγούδι που είπε η ερμηνεύτρια στη δισκογραφία- κάποια χρόνια πριν το "Με τα μάτια κλειστά"- είχε τον τίτλο «Νυχτολούλουδο μου» και δεν είχε βεβαίως, καμία σχέση με το «Νυχτολούλουδο», γνωστής αοιδού, που «άνθησε» στους «κήπους» της νυχτερινής Αθήνας, την ίδια εποχή....

 

Τα πρώτα σπάνια τραγούδια της Γιώτας Νέγκα!

 

Γράφτηκε από τον  Θανάσης Γιώγλου

Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014

 

 

http://www.ogdoo.gr/diskografia/to-proto-tragoudi/ta-prota-spania-tragoydia-tis-giotas-negka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια παράσταση που θα θυμούνται για πολύ καιρό, τόσο οι καλλιτέχνες, όσο και το κοινό...

 

Νέγκα & Καραμουρατίδης - «Καινούργιο φιλί» στη Θεσσαλονίκη (ΗΜΑΣΤΑΝ ΕΚΕΙ)

 

Γράφτηκε από τον  Θανάσης Γιώγλου

Δευτέρα, 03 Νοεμβρίου 2014

 

http://www.ogdoo.gr/epikairotita/eimastan-ekei/negka-karamouratidis-kainoyrgio-fili-sti-thessaloniki-imastan-ekei

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα απολαυστικό ηχητικό απόσπασμα από τη συναυλία της Γιώτας Νέγκα και του Θέμη Καραμουρατίδη στον κήπο του Μεγάρου Μουσικής πριν από λίγες ημέρες...

 

Νέγκα & Καραμουρατίδης στον κήπο του Μεγάρου

 

Γράφτηκε από τον  Θανάσης Γιώγλου

Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2015

 

http://www.ogdoo.gr/erevna/rakosyllektika/negka-karamouratidis-ston-kipo-tou-megarou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πέντε ξεχωριστές, τηλεοπτικές εκτελέσεις με την Γιώτα Νέγκα, την Βασιλική Καρακώστα και την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας στο «Περιβόλι τ’ ουρανού» το 2004...

Γιώτα Νέγκα & Βασιλική Καρακώστα με την Εστουδιαντίνα… 12 χρόνια πριν…

11/08/2016
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Θανάσης Γιώγλου

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σαν σήμερα γεννήθηκε στον Πειραιά μια από τις σημαντικότερες λαϊκές - και όχι μόνο - ερμηνεύτριες της τελευταίας εικοσαετίας...Κι εμείς, πάντα με τη βοήθεια του αρχείου, πάμε δέκα χρόνια πίσω...

«Έχει γούστο» με Nέγκα, Γκόνη & Λειβαδά, 10 χρόνια πριν

31/08/2016

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Στάση ΕΡΤ" έκανε πριν από λίγες μέρες η Γιώτα Νέγκα και, εκτός από τα καινούργια του Θέμη Καραμουρατίδη και του Οδυσσέα Ιωάννου, τραγούδησε ένα από τα σπουδαία του Σταύρου Κουγιουμτζή, που ήταν το πρώτο τραγούδι που έμαθε ως παιδί από τον πατέρα της...

Η Γιώτα Νέγκα με «Τα τραγούδια που λες» στην ΕΡΤ

28/03/2017
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Θανάσης Γιώγλου

http://www.ogdoo.gr/epikairotita/media/i-giota-negka-me-ta-tragoydia-pou-les-stin-ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σαν σήμερα γεννήθηκε στον Πειραιά μια από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες της τελευταίας εικοσαετίας και όχι μόνο.
Την ακούμε σε μια από τις ξεχωριστές στιγμές της συναυλίας για τον Βασίλη Τσιτσάνη στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο τον περασμένο Ιούλιο...

Η Γιώτα Νέγκα τραγουδά «Τα λιμάνια» στο Καλλιμάρμαρο

31/08/2018

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

http://www.ogdoo.gr/erevna/thema/i-giota-negka-tragouda-ta-limania-sto-kallimarmaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι αναμφισβήτητο πως η Γιώτα Νέγκα δεν θα μπορούσε να λείπει από τη μεγάλη συναυλία για τον Δημήτρη Μητροπάνο στο Ηρώδειο πριν από λίγες ημέρες.
Την ακούμε στα τέσσερα τραγούδια που ερμήνευσε στη συναυλία, το ένα με τη συνοδεία στο πιάνο του Στέφανου Κορκολή...

Η Γιώτα Νέγκα για τον Δημήτρη Μητροπάνο στο Ηρώδειο

11/10/2018
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Θανάσης Γιώγλου

http://www.ogdoo.gr/erevna/thema/i-giota-negka-gia-ton-dimitri-mitropano-sto-irodeio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με αφορμή τα γενέθλιά της επέλεξα να ακούσουμε σήμερα τον τελευταίο δίσκο της Γιώτας Νέγκα, που κυκλοφόρησε με τον γεμάτο αισιοδοξία τίτλο «Αυτό που θέλεις στη ζωή το καταφέρνεις» και με δέκα τραγούδια σε μουσική του Νίκου Μερτζάνου και στίχους του Νίκου Μωραΐτη.

«Αυτό που θέλεις στη ζωή το καταφέρνεις» με την Γιώτα Νέγκα

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

 

Θανάσης Γιώγλου

https://www.ogdoo.gr/diskografia/nees-kyklofories/afto-pou-theleis-sti-zoi-to-kataferneis-me-tin-giota-negka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0