Sign in to follow this  
Followers 0
kostasp

"Θα πιω απόψε το φεγγάρι" αφιερ. στον Λευτ. Παπαδ.

123 posts in this topic

All I can say is :D .........WOW!!!

An excellent cd, with excellent songs!

I recieved a burned copy from a friend (My copy is coming in 2 weeks from Greece). The sound was a little off to me.

My question, is the sound on the actual cd good?? as compared to the "Apo Kardias" cd......

All I can say is when I heard "Ilie Mou Se Parakalw, Sthn Alana, and Pane Na Peis and Xenos....I freaked out!!!

Thank you.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΤΟ ΔΊΣΚΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!

τι να σας πω?!

τι παραγωγή?!!

τι ερμηνείες?!!!

για δάσκους σαν αυτο ακουμε μουσική!

για αυτά μας αρεσει η ( ελληνική ) μουσική

για αυτά ζούμε!!

απίστευτος!!!

Να σαι καλά Γιώργο για άλλη μια φορά!

Αχ θα Τρελαθώ!!

THE DISC OF THE YEAR!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δόξα το Θεό όσο υπάρχει Νταλάρας θα υπάρχει Ελληνικό Τραγούδι, και κάποιος να τιμάει τους δημιουργούς του.

Ανάχωμα στο σκυλαδοτράγουδο της χαρτοπετσέτας, και της φτηνής νύχτας.

Ρε θείε αυτά είναι τα τραγούδια σου, και η ζωή σου.

Και μία παράκληση εκ του ασφαλούς.

Μην ξαναπεράσεις ούτε καν έξω από Αρένες...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν ακούσει κάποιος με περισσότερη προσοχή το ΗΛΙΕ ΜΟΥ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ μοιάζει

για εξολοκλήρου studio.’λλος ήχος λιγότερα πρίμα λιγότερο βάθος.

Μπορεί να κάνω και λάθος!

Και μία απορία αν κάποιος μπορεί να μου τη λύσει!Το τραγούδι ΓΙΑ ΠΑΡΕ ΓΥΦΤΟ ΣΦΥΡΙ ΚΙ ΑΜΟΝΙ γιατί γράφεται πάντα έτσι δηλαδή ΠΑΡΕ ενώ συνέχεια λέει ΠΙΑΣΕ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Και μία απορία αν κάποιος μπορεί να μου τη λύσει!Το τραγούδι ΓΙΑ ΠΑΡΕ ΓΥΦΤΟ ΣΦΥΡΙ ΚΙ ΑΜΟΝΙ γιατί γράφεται πάντα έτσι δηλαδή ΠΑΡΕ ενώ συνέχεια λέει ΠΙΑΣΕ?

Αυτό είναι και δική μου απορία...Από τότε που πρωτοείδα τον "Βυζαντινό Εσπερινό"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπέροχη συναυλία!Ολοι οι τραγουδιστές υπέροχοι!Η αγαπημένη μου Γλυκερία ερμηνεύει εξαιρετικά τα μοναδικά τραγουδια-ποιηματα του Λευτερη Παπαδοπουλου και συγκινει ιδιαιτερα με τα "Ανεστάκι" και "Αγαπησέ με"!Ακούστε ερμηνεία στο Σαλονικιό και δεύτερες φωνές στην ανεπανάληπτη Μαρινέλλα, στο "Δεν θα ξαναγαπήσω"!!!!Καταπληκτική!Σ'ευχαριστούμε Γλυκερίαααααααα!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΔΙΣΚΑΡΑ!!!!! Κυριολεκτικά δεν μπορώ να περιγράψω τα συναισθήματά μου και την έκφρασή μου, κατά την πρώτη ακρόαση του cd!!

Λατρεμένος ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, λατρεμένα και τα τραγούδια του. Σίγουρα δεν θα του άξιζε τίποτα λιγότερο από το τέλειο! Και αυτό το CD είναι ΤΕΛΕΙΟ!!!!

Ερμηνείες μαγικές, ...υπέροχες!! Τις ζήσαμε και τις βιώσαμε μέσα στο Μέγαρο. Αυτές οι υπέροχες ερμηνείες πέρασαν με άριστο τρόπο και στο CD. Όλη η ατμόσφαιρα πέρασε αυτούσια στο δισκάκι και πλέον μπήκε στην δισκοθήκη και στην καρδιά μας!

Ακούγοντας το CD συνειδητοποιώ τι υπέροχη ορχήστρα υπήρχε στις συναυλίες αυτές. Πλήρης ορχήστρα με προσεκτικά και καθαρά παιξίματα των οργάνων. Όσο καλή όμως και αν είναι η ορχήστρα, αν η ηχοληψία είναι κακή τότε ακυρώνονται όλα. Ευτυχώς εδώ η ηχοληψία είναι άριστη. Στην ηχοληψία και στην ηχητική επεξεργασία του CD φαίνεται οτι έχει γίνει μία πολύ προσεκτική και επαγγελματική δουλειά και χαίρομαι ιδιαίτερα γι' αυτό.

Η μεγάλη αγωνία μου όμως ήταν μέχρι να μπουν οι φωνές.

Θυμάμαι την πρώτη συναυλία στο ΜΜΑ. Όταν βγήκε η Μαρινέλλα στην σκηνή και ξεκίνησε με το "Βάλε κι άλλο πιάτο" ήμουν σίγουρος οτι θα έβγαινε και ο Γ.Νταλάρας. Και όταν βγήκε, για κάποιο περίεργο λόγο, άρχισα να δακρύζω...

Έτσι έγινε και με την ακρόαση του CD. Τα ίδια συναισθήματα μου δημιουργήθηκαν όταν άκουσα την φωνή του. Θα σταθώ στον Γ.Νταλάρα. Πόσο σπουδαίος καλλιτέχνης είναι αυτός ο άνθρωπος;; Κ Α Λ Λ Ι Τ Ε Χ Ν Η Σ! Πως καταφέρνει να μεταφέρει στην φωνή του ότι κουβαλάει στην ψυχή του; Οι ερμηνείες του είναι πλοία που με ταξιδεύουνε.... Η φωνή του, η χροιά του, τα γυρίσματά του, οι κορώνες του.... Τι λέμε τώρα... Δεν θέλω να αναφέρω τίτλους τραγουδιών σαν παραδείγματα για τις ερμηνείες του, γιατί θα αδικήσω όλα τα άλλα που δεν θα αναφέρω. Μόνο αυτό θα αναφέρω. Το τελευταίο "...κι από καημό δεν ξέρει", όπως τόνισε η Χρύσα, είναι μαχαιριά στην καρδιά. Σου κόβονται τα γόνατα!! Το ακούς όρθιος και γονατίζεις....

Αλλά δεν είναι όμως μόνο σπουδαίος τραγουδιστής. Έφτιαξε ένα υπέροχο πρόγραμμα. Επέλεξε εξαιρετικά τραγούδια και ενορχήστρωσε το καθένα όπως ξέρει αυτός και όπως πρέπει. Επέλεξε και εξαιρετικούς συνεργάτες, μουσικούς, τεχνικούς, τραγουδιστές.

Η Μαρινέλλα απλά δεν παίζεται. Σε όλα τα τραγούδια που λέει!! "Μια Κυριακή", "’νοιξε πέτρα", "Απόψε σε θέλω".... Ερμηνείες με σπουδαίο μέταλλο. Σωστά την χαρακτήρισαν στο t-shirt ως metal! ...Τι λέμε τώρα... Απλά η σπουδαιότερη Ελληνίδα τραγουδίστρια αυτή τη στιγμή.

Η Γλυκερία επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά πόσο σπουδαία είναι. Τον Μακεδόνα τον γουστάρω πολύ και με εκπλήσσει συνεχώς με τις ερμηνείες του!!

Θέλω να αναφερθώ και στις ενορχηστρώσεις οι οποίες είναι οτι καλύτερο μπορούσα να φανταστώ. Σε ορισμένα τραγούδια η ενορχήστρωση είναι απλά μαγική. "Ξένος για σένανε κι εχθρός", "Πάνε να πεις", "Σαββατόβραδο στην Καισαριανή", "Ήλιε μου σε παρακαλώ", "Κάποτε θα 'ρθουν", "Κάποιος χτύπησε την πόρτα", "Ανεστάκι", "Μια Κυριακή".... Τόσο καθαρές ενορχηστρώσεις και τόσο μαγικές εναλλαγές οργάνων... Σπουδαία δουλειά.

Τελευταίο άφησα το "Σαββατόβραδο στην Καισαριανή". Με πολύ συγκίνηση άκουσα τον Γ.Νταλάρα να ερμηνεύει την απαγορευμένη στροφή του τραγουδιού. Στις 2 πρώτες συναυλίες στο ΜΜΑ δεν την είπε. Έτυχε και τον συνάντησα μετά την 2η συναυλία και τον ρώτησα αν θα βγάλει σε CD αυτές τις συναυλίες. Μου είχε απαντήσει θετικά με πολύ σιγουριά! Τότε άρπαξα την ευκαιρία και του είπα οτι είναι εξαιρετική ευκαιρία να πει στην 3η συναυλία το Σαββατόβραδο με την απαγορευμένη στροφή και να το συμπεριλάβει έτσι στο CD. Με κοιτούσε με απόλυτη σοβαρότητα και φαινόταν οτι εκτιμούσε πολύ την γνώμη μου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την έκφρασή του. Τελικά έτσι και έγινε. Την επόμενη κι'όλας μέρα, στην 3η κατά σειρά συναυλία στο ΜΜΑ, είπε το Σαββατόβραδο με την απαγορευμένη στροφή. Έτσι το πέρασε και στο CD. Με τιμάει ιδιαίτερα αυτό και τιμάει και τον ίδιο. Δείχνει οτι εκτός από σπουδαίος καλλιτέχνης είναι και σπουδαίος άνθρωπος!

Γιώργο Νταλάρα σε ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα όσα έχεις προσφέρει στον πολιτισμό, στην Ελλάδα, προσωπικά σε εμένα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Έχω καταγράψει τα παρακάτω τηλεοπτικά διαφημιστικά για το cd :

1. Απόψε σε θέλω (Μαρινέλλα)

2.Θα πιω απόψε το φεγγάρι/Απονη ζωή/Βάλε κι άλλο πιατο/Μη με ρωτάς  (Νταλάρας-Μαρινέλλα-Γλυκερία-Μακεδόνας-Ασλανίδου-Όναρ) με σπηκάζ για το cd

3.Μη με ρωτάς (Νταλάρας)

4.Μια Κυριακή (Μαρινέλλα)

5.Αυτά τα χέρια (Νταλάρας)

6. ’νοιξε πέτρα (Μαρινέλλα)

7.Θα πιω απόψε το φεγγάρι (Νταλάρας)

υπάρχει κι ένα ακόμα με το "Βάλε κι άλλο πιάτο" που μέχρι τώρα μου έχει ξεφύγει... :)

ΥΓ. Πόσα θα βγάλουν ακόμα; :D

E, όπως πάει θα βγουν και τα 58 οπότε να και το dvd...Kυκλοφόρησε... :lol:

Υ.Γ: c:Makis. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γειά σας παιδια. Νομίζω ότι η ηχογράφηση του cd είναι κάκιστη! Απορώ ,γιατί αυτό γίνεται πρώτη φορά και μάλιστα ξέροντας πόσο πολύ προσέχει ο Γιώργος σε τέτοια θέματα. Είναι μουντή, με αυξομειώσεις στην ένταση, καμμία σχεση με άλλες ζωντανές ηχογραφήσεις. Κρίμα! Μα καλά, κανείς δεν το άκουσε? Κι απο το δικό μας site κανείς να μην το θίγει?? Βέβαι εγώ το άκουσα από πολλά rapishare και δεν ξέρω αν το αυθεντικό cd έχει την ίδια απόδοση.¨Ομως είναι δυνατόν ΟΛΟΙ να το χουν περάσει στο Ιντερνετ λάθος? Σας ευχαριστώ και περιμένω σχόλια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μήπως το ακούς με ακουστικά? Μόνο εκεί θα μπορούσα να πω πως υπάρχει ένα πρόβλημα.

Θα σου πρότεινα πάντως να αγοράσεις το cd και να το ακούσεις στο στερεοφωνικό σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Νομίζω ότι η ηχογράφηση του cd είναι κάκιστη!

Λογικό είναι αυτό που λες όταν το cd είναι μαϊμού.Και πολλοί που ανεβάζουν μουσική σε διάφορες σελίδες αγοράζουν τα cd με 5 ευρώ από τους πλανώδιους.Ακούγοντας το αυθεντικό cd θα σβήσεις απ' το μυαλό σου τις προηγούμενες εντυπώσεις σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω οτι έχει να κάνει με το αν το cd είναι πειρατικό ή όχι. Και στα μαγαζιά με πειρατικά δεν παίζουν; Μια χαρά είναι ο ήχος εκεί...

Όσο για την ηχογράφηση της συναυλίας...

mpolemis, νομίζω οτι έχει γίνει μια πιστότατη ηχογράφηση. Η επεξεργασία στο studio έχει διορθώσει τα όποια λάθη έχουνε γίνει απο τις φωνές και τα όργανα. Και αυτά ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ. Αν το προσέξεις ακούγονται. Πρόσεξε λιγο περισσότερο και θα καταλάβεις τι εννοώ.

Οι εντάσεις των φωνών είναι οι σωστές, το ίδιο και της ορχήστρας. Απλά, κάποιες δυναμικές στα τραγούδια, που δεν αποδόθηκαν σωστά στην live ηχογράφηση, έπρεπε να διορθωθούν. Επομένως, φαίνεται να "παίζει" η ένταση των τραγουδιών, αλλά όχι σε βαθμό, που να χαρακτηρίζει το ηχογράφημα "κάκιστο".

Και κάτι ακόμη, τεχνικό: οι ηχογραφήσεις του Μεγάρου, είναι πάντοτε "χαμηλές". Αυτό έχει να κάνει με την αντίληψη των ηχοληπτών του χώρου, οι οποίοι γράφουνε χαμηλά, ώστε να κερδίσουν σε καθαρότητα ήχου, με την σωστή απόδοση των συχνοτήτων και να αποφύγουν τις παραμορφώσεις. Σου αναφέρω το "Απο καρδιάς", που έχει τέτοιου είδους "προβλήματα"¨.

Αυτά...

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I just recieved my copy of the cd. Overall a good mix of songs and singers. although I cringe when I hear Makedonas voice. In my opinion he is horrible! i was really impressed by the interpretations of "Savvatobrado Sth Kessariani" and "Auta Ta Xeria" by Dalaras.

I am though, dissapointed in the sound quality of the cd. Legend did a shitty job in recording this classic concert. I know people will blame the acoustics at MMA,....but I blame the recording equipment that was used.

I rate this cd 10/10 for content, 7/10 in sound quality.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Alexandros, good you raised this subject since I was contemplating whether to write about it at all.

I have been to the first show, I believe on June 1, 2006 seated in mid balcony which is supposed to be the best sound seat, and to my horror I can recall complaining during the entire show about the terrible accoustics at the MMA.

I recall that when Kostas Makedonas whom I like very much went on stage and his microphone wouldnt work for quite a while. What a start. They switched microphones, and at many points during that concert the microphone would screech also when Dalaras would sing.

When I bought the record and listened to it, I thought this might have been recorded during the other two concerts on June 2nd and 3rd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aπό το Music Corner:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τον Ιούνιο του 2006 δόθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής δύο μουσικές παραστάσεις με πρωταγωνιστή τον ποιητικό λόγο του Λευτέρη Παπαδόπουλου και συνοδοιπόρους τον Γιώργο Νταλάρα, τη Μαρινέλλα, τη Γλυκερία, τον Κώστα Μακεδόνα, τη Μελίνα Ασλανίδου και τους Όναρ.

Δύο βραδιές γεμάτες από τα τραγούδια του κορυφαίου Έλληνα στιχουργού που διαχρονικά συνεγείρει και συγκινεί, τότε και σήμερα.

Οι συναυλίες ηχογραφήθηκαν και η LEGEND με χαρά παρουσιάζει το διπλό cd υπό τον τίτλο "Θα πιω απόψε το φεγγάρι", που επιμελήθηκε καλλιτεχνικά ο Γιώργος Νταλάρας, ο οποίος αναφέρει σχετικά: "Έτσι γίνεται με τα σπουδαία τραγούδια. Ηχογραφούνται ξανά και ξανά και ο κάθε μουσικός και τραγουδιστής προσθέτει σ' αυτά την τέχνη, το μεράκι και τις μνήμες του".

Ο ακροατής του cd έρχεται σε επαφή με τον άμεσο και λαϊκό, αλλά συνάμα λυρικό λόγο του Λευτέρη Παπαδόπουλου μέσα από ένα απάνθισμα των ωραιότερων τραγουδιών του, που σφράγισαν την ελληνική δισκογραφία, επιβεβαιώνοντας την ανεκτίμητη αξία τους κάθε φορά που ακούγονται.

Μπροστάρης του δισκογραφικού εγχειρήματος ο Γιώργος Νταλάρας, ο οποίος έχει συνδέσει την πορεία του με το λόγο του Λευτέρη Παπαδόπουλου από τα πρώτα του βήματα. Μαζί του η αδιαφιλονίκητη "μεγάλη κυρία" του ελληνικού πενταγράμμου Μαρινέλλα και μια από τις σπουδαιότερες ερμηνεύτριες που διαθέτει σήμερα το ελληνικό τραγούδι, η Γλυκερία. Οι πιο σύγχρονοι, αλλά πολύ σημαντικοί τραγουδιστές Κώστας Μακεδόνας, Μελίνα Ασλανίδου και Λευτέρης Πλιάτσικας και Πένυ Ραμαντάνη (Όναρ) συμμετέχουν στο συναρπαστικό μουσικό ταξίδι μέσα από απρόσμενες ερμηνείες.

Οι μουσικές των Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρου Ξαρχάκου, Γιάννη Σπανού, Μάνου Λοΐζου, Μίμη Πλέσσα Δήμου Μούτση, Απόστολου Καλδάρα, Χρήστου Νικολόπουλου, Ζουλφί Λιβανελί ντύνουν τα λόγια του Λευτέρη Παπαδόπουλου που "λευτερώνει τις κρυφές μας συγκινήσεις και τις κάνει λυτρωτική δημόσια εξομολόγηση".

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER

Κάθε αφιέρωμα στο Λευτέρη Παπαδόπουλο και στα τραγούδια του θα είναι μικρό μπροστά στο μέγιστο της προσφοράς του, θα είναι λίγο σε σχέση με την ποσότητα και την αξία της γραφής του. Ο Μίκης Θεοδωράκης τον αποκαλεί "πατριάρχη των Ελλήνων ποιητών που γράφουν τραγούδια"! Και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι με το έργο του χώρισε το ελληνικό τραγούδι σε προ και μετά Λευτέρη Παπαδόπουλου εποχή. Συνεργάστηκε με όλους - πλην Χατζιδάκι - τους έλληνες συνθέτες (Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Λοΐζος, Μούτσης, Πλέσσας, Σπανός, Κουγιουμτζής, Καλδάρας, Νικολόπουλος...) και τον τραγούδησαν οι σπουδαιότεροι των ερμηνευτών μας: Μπιθικώτσης, Καζαντζίδης, Μοσχολιού, Κόκοτας, Μαρινέλλα, Αλεξίου, Γαλάνη, Μητσιάς, Νταλάρας, Πάριος, Πουλόπουλος, Διονυσίου...

Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος έγραψε στίχους σε πάνω από 1.200 τραγούδια (ο ίδιος λέει πως όλα συνοψίζονται σε ένα μόνο τραγούδι για τα παιδικά του χρόνια και τη γειτονιά του), που άγγιξαν τις ζωές όλων μας. Με τη δύναμη, την απλότητα, την αλήθεια, το θυμό, το παράπονο, την ιστορική μνήμη, την ευαισθησία, τον καημό, τον έρωτα, την απογοήτευση, το μεράκι, την τρυφερότητα... όλα βασικά συστατικά της ποιητικής του στιχουργίας. Τραγούδια για να 'χουμε οι Έλληνες ν' αγαπάμε και να πονάμε, να γλεντάμε και να χαιρόμαστε, να χωρίζουμε και να ξαναγαπιόμαστε, να δακρύζουμε και να ενθουσιαζόμαστε, να σκεφτόμαστε και να ευαισθητοποιούμαστε, να γινόμαστε καλύτεροι.

Με λόγο ακριβή και λιτό, εξόχως ποιητικό και άκρως ερωτικό, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος πλούτισε τον ελληνικό μουσικό πολιτισμό των τελευταίων 45 χρόνων με αληθινά "μεγάλα" τραγούδια, "που 'χουν αίμα και καρδιά".

Μερικά απ' αυτά, ένα πολύ μικρό δείγμα - το πιο αντιπροσωπευτικό, αν θέλετε - περιλαμβάνεται στο διπλό cd "Θα πιω απόψε το φεγγάρι", από την προ διετίας ηχογράφηση στο Μέγαρο Μουσικής, με Νταλάρα, Μαρινέλλα, Γλυκερία, Μακεδόνα, Ασλανίδου και το συγκρότημα Όναρ. Όλοι τους άξιοι και σπουδαίοι ερμηνευτές, που εδώ δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Απουσιάζουν, βέβαια, τα "κρυμμένα", τα αδικημένα, από πλευράς προβολής, τραγούδια του Λευτέρη, καθώς και μεταγενέστερα δείγματα γραφής του, από τη δεκαετία του ενενήντα και μετά. Όλα αυτά, κάποια στιγμή, αξίζει να φωτιστούν...

ΕΝΘΕΤΟ CD:

Προσεγμένο. Με κείμενο του Μίκη Θεοδωράκη ("δεν υπάρχει τραγούδι του Λευτέρη Παπαδόπουλου που να μην είναι ποίημα") και του Κώστα Γεωργουσόπουλου ("ο Λευτέρης Παπαδόπουλους δεν έχει να ζηλέψει τίποτα και κανέναν από τους μεγάλους μας λυρικούς") και με σημειώματα του Λευτέρη Παπαδόπουλου και του Γιώργου Νταλάρα. Θα μ' άρεσε να υπήρχε η αναφορά στους δίσκους απ' τους οποίους προέρχονται τα τραγούδια και στους πρώτους ερμηνευτές τους. Για τους νεότερους ακροατές των τραγουδιών...

ΞΕΧΩΡΙΣΑΜΕ:

Τι να πρωτοξεχωρίσεις από το θησαυρό των στίχων του Λευτέρη Παπαδόπουλου... Δε μπαίνω, καν, στη διαδικασία να επιλέξω μερικά τραγούδια. Ακούστε τα όλα! Και τραγουδήστε τα! ...

ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ:

Οι στίχοι του Παπαδόπουλου "μίλησαν" και είπαν πολλά στις ψυχές των Ελλήνων... Παραθέτω, ενδεικτικά, εδώ δύο δείγματα:

"Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει

σαν αμάξι γέρικο στην ανηφοριά

κάθε απομεσήμερο στο κρυφό μας στέκι

πίσω απ' το μαγέρικο του Δεληβοριά"...

(στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος - "Σαββατόβραδο στη Καισαριανή")

"Μάνα, δε φυτέψαμε ούτε ένα λουλούδι

κι ακριβοπληρώσαμε δυο σπυριά ζωή

μάνα, δεν τελειώσαμε ούτε ένα τραγούδι

ήλιο ζητιανέψαμε κι έχουμε καεί"...

(στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος - "Μάνα, δε φυτέψαμε")

http://www.musiccorner.gr/nees_kyklof/08/p...dopoulos_l.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από το Music Corner

Σχολιάζει ο Θωμάς Μητσόπουλος

thmitsop@musiccorner.gr

Βρέχει μουσική...

Νέα από την Ελληνική μουσική σκηνή...

Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2008

ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΑΚΟΥΣΑΜΕ...!

Τι να πρωτογράψει κανείς για το στιχουργικό ταλέντο του Λευτέρη Παπαδόπουλου; Το έχουν εξυμνήσει πολλοί άλλοι πριν από εμάς και έτσι κάθε σχόλιο στην παρούσα φάση από την πλευρά μας είναι περιττό. Έτσι λοιπόν στο διπλό cd που έχουμε στα χέρια μας, ζωντανά ηχογραφημένο από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, καλούμαστε απλά και μόνο να περιοριστούμε στην αξιολόγηση των νέων εκτελέσεων των σπουδαίων τραγουδιών του Λευτέρη από τους άξιους ερμηνευτές που συμμετείχαν στο αφιέρωμα που έγινε προς τιμήν του καθώς και της ενορχηστρωτικής τους απόδοσης από την πολυάριθμη ορχήστρα που τελούσε υπό την καθοδήγηση των Γανωσέλη-Νταλάρα. Για την ιστορία, στα δύο cd της έκδοσης συμπεριλαμβάνονται ουκ ολίγα τραγούδια (58 στο σύνολο) στα οποία κυριαρχεί ο μεστός και λυρικός λόγος του ποιητή Λευτέρη Παπαδόπουλου καθώς και οι εξαίσιες μουσικές μερικών εκ των ιερότερων τεράτων της Ελληνικής μουσική σκηνής (Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Λοΐζος, Σπανός, Κουγιουμτζής, Καλδάρας, Μούτσης, Πλέσσας, Νικολόπουλος). Από πλευράς ηχογράφησης έχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά (καθαρός ήχος, καλοδουλεμένη και λαμπερή ορχήστρα) ενώ ιδιαίτερα φροντισμένες είναι και οι εμπνευσμένες ενορχηστρώσεις των κομματιών. Στην απόδοσή των τραγουδιών που συμπεριλαμβάνονται στην έκδοση, συμμετέχουν επίσης μερικοί από τους σημαντικότερους Έλληνες σολίστες μουσικούς, οι οποίοι έδωσαν απ' ότι φαίνεται τον καλύτερό τους εαυτό.

Με όλη τους την ψυχή όμως τραγούδησαν και οι άξιοι ερμηνευτές που συμμετείχαν σ' αυτό το μοναδικό αφιέρωμα. Πρώτος απ' όλους και καθοδηγητής της όλης προσπάθειας, ο σπουδαίος Έλληνας τραγουδιστής, ο Γιώργος Νταλάρας, ο οποίος κρατάει ερμηνευτικά και το μεγαλύτερο μέρος της παράστασης. Στην παρούσα ηχογράφηση ακούγεται πιο ώριμος και πιο ακέραιος από ποτέ. Ιδιαίτερα στα τραγούδια "Για πάρε, γύφτο, σφυρί κι αμόνι", "Σαββατόβραδο στη Καισαριανή" και "Κάποιος χτύπησε την πόρτα" δίνει ρέστα! Αν και πρόκειται για τραγούδια που έχει ηχογραφήσει πολλές φορές και συναντάμε σε αρκετές εκδοχές στην πλούσια δισκογραφία του, εδώ μεταμορφώνονται, αποκτούν μια νέα υπόσταση και ακούγονται σαν καινούργια!

Η μεγάλη κυρία του Ελληνικού τραγουδιού, Μαρινέλλα, αν και με μικρή συμμετοχή (ερμηνεύει μόλις επτά τραγούδια) καταφέρνει να δώσει με τις στιβαρές ερμηνείες της ένα ξεχωριστό κύρος στην όλη ηχογράφηση. Η φωνή της παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο και η κατάθεση της σε τραγούδια που την καθιέρωσαν (’νοιξε πέτρα, άμα δείτε το φεγγάρι) είναι απλώς ανεπανάληπτη. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στην εξίσου σπουδαία Γλυκερία που τελευταία μας χαρίζει μερικές από τις πληρέστερες και πιο εκφραστικές ερμηνείες της καριέρας της. Ακούστε την στα τραγούδια που πρωτοερμήνευσε η Χαρούλα (Χρόνια χελιδόνια, όλες του κόσμου οι Κυριακές, το Ανεστάκι) και θα με θυμηθείτε! Κάποιες στιγμές μάλιστα κλέβει την παράσταση όπως γίνεται π.χ με την σπαρακτική της ερμηνεία στο εξαιρετικό τραγούδι του Γιάννη Σπανού "Τα χέρια", που ερμήνευσε σε πρώτη εκτέλεση η μεγάλη Βίκυ Μοσχολιού. Εξίσου αξιόλογες ερμηνευτικές στιγμές όμως καταθέτουν και οι νεότεροι Κώστας Μακεδόνας, Μελίνα Ασλανίδου και Όναρ, με τη δεύτερη να κερδίζει το χειροκρότημα, με την ιδιαίτερα αισθαντική της ερμηνεία, στο αξεπέραστο τραγούδι του Μίμη Πλέσσα "Δώσε μου το στόμα σου".

Ένα αφιέρωμα ψυχής, ένας μεγάλος στιχουργός και ποιητής, μερικά από τα σπουδαιότερα τραγούδια του τόπου μας και η dream team των Ελλήνων τραγουδιστών στην καλύτερη στιγμή της, είναι μόνο κάποιοι από τους πολλούς λόγους που καθιστούν την απόκτηση αυτής της δισκογραφικής δουλειάς επιβεβλημένη!

http://www.musiccorner.gr/extras/vrexei_mo...siki/index.html

Kι ένα ακόμα

Στην κορυφή αυτή την εβδομάδα οι Γιώργος Νταλάρας και Λευτέρης Παπαδόπουλος με το "ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ - ΘΑ ΠΙΩ ΑΠΟΨΕ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ", την δεύτερη θέση πήραν τα ΖΟΥΖΟΥΝΙΑ με το "ΜΠΑΛΑ ΜΠΑΛΑ" και τρίτος ο Δήμος Αναστασιάδης με το "3 ΛΑΘΗ".

http://www.musiccorner.gr/top/top30ifpi.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Και κάτι ακόμη, τεχνικό: οι ηχογραφήσεις του Μεγάρου, είναι πάντοτε "χαμηλές". Αυτό έχει να κάνει με την αντίληψη των ηχοληπτών του χώρου, οι οποίοι γράφουνε χαμηλά, ώστε να κερδίσουν σε καθαρότητα ήχου, με την σωστή απόδοση των συχνοτήτων και να αποφύγουν τις παραμορφώσεις. Σου αναφέρω το "Απο καρδιάς", που έχει τέτοιου είδους "προβλήματα"¨.

Αυτά...

:razz:

Πέτρο δεν ξέρω αν φταίνε οι τεχνικοί του Μεγάρου, πάντως η ηχογράφηση ήταν το μόνο που με ενόχλησε σε ένα κατα τα άλλα εξαιρετικό CD.

Ο ήχος, δεν ξέρω αν το περιγράφω καλά, αλλά νιωθω ότι είναι μπουκωμένος. Ακούγεται με ένα βάθος που νομίζεις ότι παίζουν σε υπόγειο 5 μέτρα και εσύ τους ακούς απο το ισόγειο!! Εγώ θέλω ζωντανές ηχογραφήσεις σαν του Βαμβακάρη. Και στον Τσιτσάνη υπήρχε αυτό το φαινόμενο, αλλά σε λιγότερη ένταση.

Με εξαίρεση αυτή τη μικρή ένσταση λοιπόν, πιστεύω πως προέκυψε ένας υπέροχος δίσκος. Ξεχωρίζω το Σαββατόβραδο στην Καισαριανή με τις 3 στροφές, Το κάποιος χτύπησε την πόρτα, και το Ξένος για σένανε.

Μου άρεσε πάρα πολύ που βάλανε σχεδόν όλα τα τραγούδια που ακούστηκαν στις παραστάσεις. Έτσι πρέπει.

Βέβαια φαίνεται πως αρκετά είναι "πειραγμένα" εκ των υστέρων αλλά αυτό έγινε για να αποτυπωθούν όσο το δυνατόν καλύτερα και αν αφαιρεθούν τα λάθη απο τη ζωνταντή ηχογράφηση.

Μπράβο λοιπον, μπραβο :mad::razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Πέτρο δεν ξέρω αν φταίνε οι τεχνικοί του Μεγάρου, πάντως η ηχογράφηση ήταν το μόνο που με ενόχλησε σε ένα κατα τα άλλα εξαιρετικό CD.

Ο ήχος, δεν ξέρω αν το περιγράφω καλά, αλλά νιωθω ότι είναι μπουκωμένος. Ακούγεται με ένα βάθος που νομίζεις ότι παίζουν σε υπόγειο 5 μέτρα και εσύ τους ακούς απο το ισόγειο!! Εγώ θέλω ζωντανές ηχογραφήσεις σαν του Βαμβακάρη. Και στον Τσιτσάνη υπήρχε αυτό το φαινόμενο, αλλά σε λιγότερη ένταση.

Θοδωρή, φυσικά και δεν φταίνε οι ηχολήπτες του Μεγάρου.

Όσο για το περίεργο βάθος που αναφέρεις, νομίζω οτι αυτό είναι ένα πρόβλημα, που προκύπτει μετά, στο στούντιο. Και εξηγούμαι:

Όταν γίνεται η μίξη των φωνών, "σβήνονται" οι φωνές της ηχογράφησης (κάτι τέτοιο ανέφερε και ο Γ. Νταλάρας στην συνέντευξη στο Ντερτι, όταν μιλούσε για τις διορθώσεις στα οργανα κτλ κτλ). Τότε, μπαίνουν "απο πάνω" οι φωνές που ηχογραφούνται στο στούντιο και μιξάρεται το τραγούδι. Ένα - πρώτο - πρόβλημα είναι η προσομοίωση του χώρου, δηλαδή το βάθος που θα δώσουν στην - νέα ηχογραφημένη - φωνή, ώστε να ταιριάζει με το περιβάλλον των οργάνων. Η αλήθεια είναι οτι το καταφέρνουν, μιας και πλέον η τεχνολογία έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο, που να μπορεί να προσομοιωθεί ο κάθε χώρος. Επομένως η μίξη γίνεται σωστά. Και αυτό το ακούμε σε τόσους και τόσους ζωντανά ηχογραφημένους δίσκους.

Το δεύτερο πρόβλημα, έχει να κάνει με το εξής: όταν γίνεται μια παράσταση και ηχογραφείται, οι ήχοι που παράγονται στο χώρο ηχογράφησης (μεγάφωνα, κοινό), περνούν μέσα στην ηχογράφηση απο τα μικρόφωνα των φωνών και των οργάνων. Τα μικρόφωνα των οργάνων (π.χ. πιάνο, τύμπανα, κρουστά, πνευστά), "αρπάζουν" (πέρα απο τα όργανα τα οποία αναλαμβάνουν να ηχογραφήσουν) ήχους και απο το περιβάλλον - κάτι που σημαίνει οτι ηχογραφόντας τα όργανα, ταυτόχρονα ηχογραφούνται και οι φωνές που ακούγονται απο τα μεγάφωνα, και τα υπόλοιπα όργανα και τα χειροκροτήματα - υπόκωφα μεν, αλλά ηχογραφούνται.

Και μπορεί να απομονώνεται ο ήχος απο τα (υπόλοιπα) μικρόφωνα των φωνών, "κλείνοντας" τα όποτε δεν χρειάζεται να είναι ανοιχτά, στα δε όργανα όμως δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο: δεν μπορούν να απομονώσουν π.χ. τα τύμπανα, γιατί αν το κάνουν δεν θα ακούγονται (εκτός αν ξαναγραφούν απο την αρχή στο στουντιο).

Έτσι λοιπόν, αναπόφευκτα, περνά η πρώτη ηχογράφηση της φωνής του τραγουδιστή στην γενικότερη ηχογράφηση. Και αυτό, γίνεται αντιληπτό, αν ακούσεις μερικά τραγούδια, στα οποία ακούγεται η πρώτη ηχογράφηση (υπόκωφα) και απο πάνω, καθαρή η στουντιακή. Ενδεικτικά, αναφέρω το "Έπεφτε βαθια σιωπή", στο σημείο "πώς να σε ξεχάσω, που σε πήρε η γή". ’κουσε μερικές φορές το "πως να σε ξεχασω", και θα ακούσεις απο κάτω την προτώτυπη ηχογράφηση.

Είναι τεχνικό το θέμα και δεν ξέρω αν κάνουμε καλά που το αναλύουμε εδώ.

Νομίζω πως θα το αντιληφθείς καλύτερα, με την θέα 20 σουβλακίων...

:mad::razz::razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πέτρο ,πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση σχετικά με τις τεχνικές λεπτομέρειες μιας ηχογράφησης.

Ευχαριστούμε πολύ. :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πέτρο μας διαφώτισες πλήρως με την εμπεριστατωμένη ανάλυσή σου...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμένα στην αρχή μου φάνηκε λίγο μουντός ο ήχος και η ηχογράφηση, αλλά μετά από μια μέρα σταμάτησε να μου φαίνεται έτσι. Μάλλον συνήθισαν τα αυτιά μου. Όσον αφορά στο cd, αυτό είναι φοβερό. Μπήκαν όλα τα κομμάτια, πράγμα που με εξέπληξε ευχάριστα. Από κει και πέρα ενορχηστρώσεις φοβερές σε όλα τα κομμάτια, ο Νταλάρας άπαιχτος, ειδικά στα : Σαββατόβραδο στην Καισαριανή, Για πιάσε γύφτο, Κάποιος χτύπησε την πόρτα και Μάνα δεν φυτέψαμε, και γενικά όλες του οι ερμηνείες ήταν πολύ ώριμες και στιβαρές. Από κει και πέρα, έχω πάθει πλάκα για μια ακόμη φορά με την Γλυκερία, την οποία θεωρώ την μεγαλύτερη Ελληνίδα τραγουδίστρια που υπάρχει αυτή τη στιγμή (ή τουλάχιστον εν ενεργεία τραγουδίστρια). Όλες οι ερμηνείες της ήταν απίστευτες. Μπράβο της. Μακεδόνας και Ασλανίδου ήταν όπως πάντα στο ύψος τους. Φοβερό live γενικά, παίζει ασταμάτητα.

Τέλος, ήθελα να πω πως υπάρχει μια στιγμή σε αυτό το cd η οποία πάντα μου φέρνει ρίγος. Στο ''Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι'', η στιγμή που μπαίνει ο Νταλάρας και ακούγονται τα χειροκροτήματα είναι από τις πιο συγκινητικές, αν όχι η πιο συγκινητική που έχω ακούσει. Το βάζω στη διαπασών και πραγματικά ανατριχιάζω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σκάναρα και την κριτική για τον δίσκο απο τον Μπαλαχούτη του Οασις. Αν και δεν είναι ο ορισμός της κριτικής...τέλος πάντων...

0012-2.jpg

0013-2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0