Makis

Συμμετοχή στη συναυλία του Δημήτρη Μυστακίδη

85 posts in this topic

Από το site του Μεγάρου

dalmyst.jpg

mistakidisdalarasgallery.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.tovima.gr...%81%CE%B1%CF%82

Η κιθάρα είναι ένα όργανο το οποίο, από τις αρχές της εμφάνισης τύπων αστικού λαϊκού τραγουδιού μέχρι και σήμερα συμμετέχει ανελλιπώς στην δισκογραφία αλλά και στο λαϊκό πάλκο ως σημαντικό τμήμα της λαϊκής ορχήστρας. Ως φορέας μιας σύνθετης μουσικής γλώσσας που γνωρίζει πολλά στάδια εξέλιξης, δεν έπαψε ποτέ ν΄αποτελεί θεμέλιο λίθο της ρεμπέτικης μουσικής - από τη γέννησή της, στα τέλη του 19ου αιώνα, μέχρι και τα μέσα του 20ού, τα χρόνια της ευρείας διάδοσης και αποδοχής της - αφού επάνω σ΄αυτήν έχτιζαν την μελωδία οι σολίστες και ακουμπούσαν φωνητικά οι τραγουδιστές.

Ανθολογώντας αυτό ακριβώς το ρεπερτόριο του μισού αιώνα, ο κιθαρίστας και καθηγητής λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής Δημήτρης Μυστακίδης παρουσιάζει στις 18 και 19 Νοεμβρίου, στις 20.30, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών τα πολλά πρόσωπα της ελληνικής λαϊκής κιθάρας, ερμηνεύοντας μαζί με τονΓιώργο Νταλάρα 32 τραγούδια σημαντικών συνθετών του ρεμπέτικου των οποίων το έργο επηρέασε καθοριστικά στην πορεία της μέσα στον χρόνο (Σπύρου Περιστέρη, Γιώργου Καρρά, Κώστα Καρίπη, Παναγιώτη Τούντα, Κώστα Σκαρβέλη, Βαγγέλη Παπάζογλου, Μάρκου Βαμβακάρη, Γιώργου Κατσαρού, Μανώλη Χιώτη, Γιώργου Μητσάκη, Γιάννη Εϊτζιρίδη, Κώστα Μπέζου, Μανώλη Χρυσαφάκη, Κώστα Ρούκουνα, Ιωσήφ Ριτσιάρδη, Αντώνη Νταλγκά).

Ο Γιώργος Νταλάρας συμπράττει φωνητικά και κιθαριστικά σε μια νέα απόδοση των επιλεγμένων τραγουδιών που αναδεικνύουν τις τεχνικές και εκφραστικές δυνατότητες του οργάνου καθώς πολλά απ΄αυτά δημιουργήθηκαν και παίχτηκαν αποκλειστικά με κιθάρες ενώ σε κάποια άλλα το συγκεκριμένο έγχορδο δεν επισκιάστηκε από τα υπόλοιπα μουσικά όργανα.

Στο τραγουδιστικό μέρος της παράστασης που τιτλοφορείται «Η τέχνη της κιθάρας στα χρόνια του ρεμπέτικου» συμμετέχουν επίσης και οι Μάρθα Φριτζήλα, Χρήστος Μαστέλος, Βασίλης Σκούτας και Δημήτρης Μυταράκης (οι δύο τελευταίοι συνοδεύουν και στις κιθάρες το πρωταγωνιστικό δίδυμο της βραδιάς). Την επιμέλεια του ήχου έχει οΓιώργος Καρυώτης και του φωτισμού ο Χρήστος Λαζαρίδης και ο Βασίλης Πουφτής.

«Είμαι παιδί της κιθάρας» ανέφερε ο Γιώργος Νταλάρας στη διάρκεια σχετικής συνέντευξης Τύπου που δόθηκε στο Μέγαρο. «Η κιθάρα - συνέχισε - στάθηκε μεγάλος έρωτας για μένα. Την πρωτόπιασα στα χέρια μου μικρό παιδί κι από τότε ζω μαζί της...»

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φωτογραφίες από τη Συνέντευξη Τύπου στο Μέγαρο Μουσικής (σήμερα 15/11/2011):

http://www.fotobox.g...2_itemId=131787

ΥΓ: Ευχαριστώ τη φίλη που με πληροφόρησε σχετικά, η οποία όμως θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία για λόγους...νομικούς. :giggle:B)

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίες φωτογραφίες! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φωτογραφίες από τη Συνέντευξη Τύπου στο Μέγαρο Μουσικής (σήμερα 15/11/2011):

http://www.fotobox.g...2_itemId=131787

ΥΓ: Ευχαριστώ τη φίλη που με πληροφόρησε σχετικά, η οποία όμως θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία για λόγους...νομικούς. :giggle:B)

Και εμείς ευχαριστούμε και σένα και την ανώνυμη φίλη για λόγους … ουσιαστικούς!! :) :) :whistling2:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.skai.gr/p...io/?mmid=221099

Λίγα λόγια με αφορμή τις συναυλίες από τον Νταλάρα.Στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.

Στο επόμενο επιλέγω να απομονώσω τα λόγια μόνο του Νταλάρα γιατί βρισκόμαστε στο site του Νταλάρα. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

http://www.newsbomb....%E2%80%A6megaro

Ο Γιώργος Νταλάρας, θα τραγουδήσει και θα παίξει κιθάρα σε κάποια επιλεγμένα τραγούδια τα οποία αναδεικνύουν τις τεχνικές κι εκφραστικές δυνατότητες του οργάνου. Στη συνέντευξη Τύπου, επεσήμανε: «Η κιθάρα είναι το πιάνο των φτωχών, τη βάζεις στον ώμο και πας παντού. Είμαι παιδί της κιθάρας. Για μένα στάθηκε μεγάλος έρωτας. Την πρωτόπιασα στα χέρια μου, μικρό παιδί και ακόμα ζω μαζί της. Όταν έχω προβλήματα ή σκοτούρες, πιάνω μία κιθάρα, και ξαναπατάνε τα πόδια μου στην γη.

Όταν πήρα τον δίσκο του Μυστακίδη και άκουσα τα τραγούδια που έπαιζε με την κιθάρα του, ένιωσα πως μπορείς να αγαπήσεις έναν άνθρωπο, χωρίς να τον γνωρίζεις. Λίγοι ξέρουν την ιστορία της κιθάρας, πόσο μεγάλη σημασία έχει να τραγουδάς και να έχεις μία κιθάρα δίπλα σου αντί να παίζει απλά μία μελωδία. Σαφώς είναι ένα όργανο που δημιουργεί έναν αρμονικό διάδρομο για να πατήσεις και να αισθανθείς υγεία στο τραγούδι σου».

Στη συνέχεια, ο καλλιτέχνης τόνισε: «Πιστεύω στην επανάληψη και την επανεκτέλεση των κομματιών. Διαφωνώ ότι τα λαϊκά τραγούδια πρέπει να τα παίζεις, όπως ακριβώς το έκαναν οι παλιοί. Θέλω η κιθάρα που ακούστηκε το 1920, να μπορεί να ακούγεται και το 2020, με τις συνθήκες και τους ήχους τους σημερινούς, χωρίς όμως να χάνει την αξία της και την τεχνοτροπία της. Τα τραγούδια που έχουν αξία, πρέπει να ηχογραφούνται εκ νέου γιατί είναι μία ιστορική αναφορά, η σχέση μας με το παρελθόν».

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μόλις έπαιξε στις ειδήσεις του MEGA ρεπορτάζ για την εμφάνιση στο ΜΜΑ και αποσπάσματα από τη συνέντευξη τύπου. Υποθέτω ότι θα το ανεβάσουν αργότερα και στο site τους.

Ιδού:

http://www.megatv.com/megagegonota/summary.asp?catid=17650&video=0#toppage

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ρεπορτάζ αναδεικνύει ως "πρώτο όνομα" τον Νταλάρα και μετά τον Μυστακίδη. Ευελπιστώ να μη γίνεται αυτό μόνο για διαφημιστικούς λόγους. Ξέρουμε αν θα υπάρχει κάποια διαφορά στην κατανομή των τραγουδιών σε σχέση με αυτό που είδαμε στη Θεσσαλονίκη?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ρεπορτάζ από την ''Ελευθεροτυπία'' και την Ν.Χατζηαντωνίου.

http://www.enet.gr/?...exnes&id=326228

Στα ΝΕΑ επίσης εκτενές ρεπορτάζ.ΔΥΟ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΠΙΑΝΟ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ» ΣΕ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ ΜΙΣΟΥ ΑΙΩΝΑ

Ρεμπέτικες κιθάρες στο Μέγαρο

«Η κιθάρα ήταν πάντα το πιάνο των φτωχών». Το έλεγε χθες ο Γιώργος Νταλάρας, που από πολύ μικρός έμαθε να διακρίνει πόση σημασία είχε αυτό το «πιάνο των φτωχών» για το ρεμπέτικο: Δεν ήταν λίγα τα μυθικά πρόσωπα της μεγάλης, ρεμπέτικης παράδοσης, τα οποία, αντίθετα με το στερεότυπο που θέλει όλα τα σπουδαία λαϊκά τραγούδια να 'χουν πρωτοδοκιμαστεί στο μπουζούκι, έκαναν συχνά τις δικές τους δοκιμές στις χορδές της λαϊκής τους κιθάρας.

25-2-thumb-medium.jpgΟ Δημήτρης Μυστακίδης, καθηγητής μεταξύ άλλων λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής, ανθολόγησε κορυφαία ρεμπέτικα σε ένα ρεπερτόριο μισού αιώνα

Παράδειγμα ο Βαγγέλης Παπάζογλου, ο Κώστας Καρίπης, ο Στέλιος Χρυσίνης, ο Γιώργος Κάβουρας. Κι όμως, στην ιστορία του ρεμπέτικου διακρινόταν κατά κανόνα «ο ταχύς μπουζουξής με την ωραία πένα, ενώ δίπλα ο, εξίσου καλός, κιθαρίστας έμενε στην αφάνεια».

Αντίθετα, στις δύο συναυλίες «Η τέχνη της κιθάρας στα χρόνια του ρεμπέτικου», Παρασκευή και Σάββατο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η λαϊκή κιθάρα θα είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής σ' ένα εκλεκτό ρεπερτόριο μισού αιώνα, φτιαγμένο από κορυφαία ρεμπέτικα των Περιστέρη, Τούντα, Σκαρβέλη, Βαμβακάρη, Χιώτη, Μητσάκη, Ρούκουνα, Ριτσιάρδη, Νταλγκά κ.ά. Τα ανθολόγησε ο Δημήτρης Μυστακίδης. Ο Γιώργος Νταλάρας συμπράττει ερμηνευτικά και κιθαριστικά, ενώ ερμηνεύουν επίσης οι Μάρθα Φριτζήλα, Χρήστος Μαστέλος, Βασίλης Σκούτας και Δημήτρης Μυταράκης.

Γνωστός από τις συνεργασίες του, ως κιθαρίστας, στις μπάντες του Νίκου Παπάζογλου και του Θανάση Παπακωνσταντίνου, ο Μυστακίδης έχει και άλλη μία ιδιότητα: Είναι εδώ και χρόνια καθηγητής της λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής.

Διαφορετικοί τρόποι

Η ενασχόληση με τη διδασκαλία της λαϊκής κιθάρας τον έκανε να αναγνωρίσει «τους διαφορετικούς τρόπους που παιζόταν η κιθάρα και το πώς προσαρμόστηκε σε διάφορους τύπους ορχήστρας και παιξίματα». Από τα τέλη του 19ου αιώνα και για τα επόμενα 50 χρόνια «εντοπίζονται τουλάχιστον 10 διαφορετικά παιξίματα της λαϊκής κιθάρας». Κι αυτό που κάνει τώρα ο Μυστακίδης είναι ότι σε κάθε τραγούδι απ' όσα θα ακουστούν, εμβάλλει 2-3 διαφορετικούς τρόπους παιξίματος, π.χ. του 1910, του 1920 και του 1950, «για να φανεί η αποστολή της κιθάρας και όχι βέβαια για να υποκαταστήσουμε την κλασική ρεμπέτικη ορχήστρα».

Αλλωστε και ο Γιώργος Νταλάρας, που έχει θητεύσει στις επανεκτελέσεις του ρεμπέτικου, δεν είναι υπέρ μιας ακαδημαϊκής αναπαραγωγής τής μελωδίας. Θεωρεί δημιουργικότερο «ένα κιθαριστικό μέρος του 1920 να ακούγεται με σημερινό ήχο, χωρίς όμως να χάνεται η τεχνοτροπία του». Ο ίδιος εντόπισε τον Μυστακίδη χάρη στο cd που είχε κυκλοφορήσει εκείνος το 2006 μεταγράφοντας διάσημα ρεμπέτικα, αποκλειστικά για κιθάρες. «Αν και δεν τον ήξερα, σκέφτηκα ότι», λέει, «έχω έναν "συγγενή" στη Θεσσαλονίκη». Ετσι κατάλαβε και γιατί ο απλός κόσμος λειτουργεί με τόση λατρεία απέναντι στους καλλιτέχνες. «Οταν μπήκα στη δουλειά και άρχισα να βλέπω τη διαφοροποιημένη αντίληψη του κόσμου προς τους επώνυμους, τρόμαξα. Μπορούσα να συγχωρήσω τον κόσμο που έδειχνε θαυμασμό σε κάποιους συγγραφείς, σε συνθέτες ή ιδιαίτερα σε αθλητές. Δεν καταλάβαινα πώς μυθοποιεί όμως πρόσωπα που κάνουν απλά, καθημερινά πράγματα, όπως το τραγούδι. Κράτησα μια ενοχική στάση. Δεν σταμάτησα να θεωρώ ότι οι μισοί από τους επώνυμους είναι σχεδόν άχρηστοι. Μέχρι σήμερα αποδομώ το σύστημα που κάνει τους ανθρώπους επώνυμους. Κοιτάξτε κι αυτό το reality της πολιτικής μας ζωής. Από 'κεί προέρχεται ο λανθασμένος τρόπος που θαυμάζουμε οικογένειες, δυναστείες, συνδικαλιστές...».

info: Τα εισιτήρια για την «Τέχνη της κιθάρας» στοιχίζουν 45, 32, 22, 12 και 7 (φοιτητικά) ευρώ.

ΝΑΤΑΛΙ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝIOY

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μ' άρεσαν τα "εραστής της κιθάρας" (στο ΣΚΑΙ νομιζω) και "πιάνο των φτωχών" που άκουσα να λέει. :rolleyes:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.ert.gr/we...16/11/2011.html

Το δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ σήμερα στις 12 έβαλε σχετικό ρεπορτάζ. Μπορείτε να το δείτε στο 48.47 λεπτό αν δεν κάνω λάθος.

Απολογούμαι γιατί δεν γνωρίζω τα κόλπα για να απομονώσω το ρεπορτάζ με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν όσοι ενδιαφέρονται. :pity:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mε αφορμή τις συναυλίες στο Μέγαρο, η εκπομπή του Γιώργου Τσάμπρα σε λίγο στο Β'Πρόγραμμα θα είναι αφιερωμένη στη λαϊκή κιθάρα και την ιστορία της.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έτσι όπως παρουσιάσανε τα τηλεοπτικά κανάλια και οι εφημερίδες τη συναυλία πάντως, αν βγει ο Νταλάρας και πει μόνο τα πέντε τραγούδια που είπε στη Θεσσαλονίκη, θα φάνε κράξιμο στο Μέγαρο.

Η Μπήλιω είπε χθες ότι ο Νταλάρας θα τραγουδήσει 32 ρεμπέτικα...

Ότι νά'ναι...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πραγματικά ό,τι νάναι!

Το ''κακό'' άρχισε από την αρχική καταχώρηση στη σελίδα του Μεγάρου. Προφανώς για διαφημιστικούς λόγους αλλά...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί το κάνουν αυτό;;; Γιατί τέτοια παραπληροφόρηση; Γιατί τώρα στην Αθήνα επιμένουν τόσο στο όνομα του Νταλάρα;

Η συναυλία είναι του Μυστακίδη κι ο Νταλάρας απλά συμμετέχει (άσχετα με το α συμφωνούμε εμείς ή όχι).

Το έχουν παρακάνει κι αν ακουστούν (κι άλλα) άσχημα σχόλια δε θα έχουν εντελώς άδικο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κι ο ίδιος έχει την πείρα θαρρώ,αν ήθελε να προλάβει καταστάσεις...Απ'όταν βγήκε η "παράλογη" αφίσα του Μεγάρου,θα διαισθάνθηκε ότι κάτι στραβό "ψήνεται"...Δεν μπορώ να σκέφτομαι όσο κι αν το θέλω,ότι έχει άγνοια,που ακόμα κι αν ίσχυε ούτε ετούτο θα'ταν θετικό...Οι χρόνοι είναι περίεργοι και θολοί...καλλιά να μην τους κάνουμε περισσότερο,απ'ότι είναι........

Υ.Γ: Το μόνο βέβαιο,είναι ότι η συγκεκριμένη παραπληροφόρηση,θα βοηθήσει εμπορικά το καθεστώς του Μέγαρου,τους χαλεπούς τωρινούς καιρούς..."λιγότερος Νταλάρας=λιγότερα εισιτήρια"...ειδικά σε μια σχεδόν αντιεμπορική παράσταση...ο νοών,νοείτο.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από το Μέγαρο διορθώθηκε κάπως η κατάσταση με το να μπει η φωτογραφία από τις πρόβες κι όχι μόνο η αρχική με τον Γ.Νταλάρα. θεωρώ όμως πως η κύρια ευθύνη ανήκει στο promotion του Μεγάρου που αποσκοπεί σε όσο περισσότερα εισιτήρια. Κι εκεί νομίζω πως είναι το πρόβλημα. Θεώρησαν πως προβάλλοντας την συμμετοχή Νταλάρα θα έχουν και περισσότερα εισιτήρια. Για τα περί άγνοιας επιτρέψτε μου να θεωρώ πως εάν ήταν απολύτως στο χέρι του θα έβαζε όλους τους άλλους και θα άφηνε τον εαυτό του στην απέξω.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα βοηθήσει και τους καλλιτέχνες. Όλους. Όχι μόνο το Μέγαρο. Γιατί το σημαντικό είναι να περάσει στον πολύ κόσμο αυτή η δουλειά, πολύ περισσότερο αν είναι άξια όπως πιστεύουν και οι ίδιοι.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτή είναι η άλλη πλευρά,Μάρω. Η καλή.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ουσία είναι πως είτε έτσι, είτε αλλιώς, είτε ξέρει ο Νταλάρας ή το Μέγαρο, είτε δεν ξέρει κανένας, ο πολύς ο κόσμος που δεν ξέρει, θα πάει να ακούσει 30 τραγούδια από τον Νταλάρα και στο τέλος θ'ακούσει 5... Κι άντε, αυτοί που θα πήγαιναν ούτως ή άλλως, δεν θά'χουν πρόβλημα, οι άλλοι που θα πάνε έχοντας ως δέλεαρ τη συμμετοχή του Νταλάρα, θα φεύγουν και θα βρίζουν...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...