afroditaki

Ηρώδειο, Nταλάρας-Dulce Pontes-Noa, 29/9/2014

57 posts in this topic

Είπα να μην απαντήσω στο πρώτο εκτενές κείμενό σου, αγαπητέ φίλε Kapetanios, αλλά μετά και τη μακροσκελή απάντησή σου σε όσα έγραψε το afroditaki,νομίζω πως πρέπει να γράψω και τις δικές μου σκέψεις και απορίες, παρότι η ίδια συζήτηση επανέρχεται κατά καιρούς, χωρίς ιδιαίτερο λόγο.

Οι όποιες απόψεις και η όποια κριτική κάνει ο καθένας στο forum ασφαλώς δεν απαγορεύεται, αλλά η δική σου κριτική μου ακούγεται κάπως εμπαθής. Και προσωπικά, αν συμμεριζόμουν τις απόψεις σου, δεν θα πήγαινα ξανά σε συναυλία του Γ. Νταλάρα, έστω και αν ήταν η τελευταία του. Πού και πόσο κάνει ο καθένας πρόβες είναι κάτι που δεν μπορώ να ελέγξω, αν και προσωπικά τον έχω δει να κάνει πολύωρες πρόβες πριν από τη συναυλία. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι το αποτέλεσμα. Αν τα καινούργια τραγούδια του δεν έχουν τον στίχο ή τη μουσική που είχαν τα παλαιότερα, γι᾽ αυτό δεν ευθύνεται ο Νταλάρας που ούτε τους στίχους γράφει ούτε τη μουσική τους. Από αυτά που γράφονται επιλέγει. Τα παλαιότερα έχουν γίνει πια κλασικά, όχι βαρετά, και έχουν, όπως φαίνεται σε όλες τις συναυλίες μεγάλη απήχηση στο ακροατήριο, εντός και εκτός Ελλάδας, και φυσικό είναι να τα επαναλαμβάνει. Αν τώρα κάποιοι από εμάς που παρακολουθούμε πολλές συναυλίες του τα έχουμε «βαρεθεί» (εγώ πάντως όχι), γι᾽ αυτό δεν ευθύνεται ο ίδιος. Αυτός κάνει ένα πρόγραμμα για διαφορετικό κάθε φορά ακορατήριο, όποιος θέλει να το ακούσει σε δέκα συναυλίες δεν μπορεί να διαμαρτύρεται γιατί είναι το ίδιο.

Όσο για το Ηρώδειο, δεν ξέρω που καθόσουν, πάντως εγώ το έβλεπα γεμάτο, με εξαίρεση κάποις πλαϊνές θέσεις από τις οποίες δεν βλέπεις τίποτε, και δεν είδα και κανένα να φεύγει παρά την περασμένη ώρα και την αρκετή ψύχρα που είχε. Αντίθετα έβλεπα ανθρώπους τυλιγμένους με ό,τι είχαν να μένουν, να χειροκροτούν και να τραγουδούν μέχρι το τέλος. Αν αυτοί και όλοι εκείνοι που γεμίζουν τις συναυλίες του όχι μόνο σε μικρούς αλλά και σε μεγάλους χώρους, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε σπουδαίους μουσικούς χώρους της Ευρώπης είναι για σένα ελάχιστοι, τότε κάποιο λάθος κάνεις στο μέτρημα.

Αυτό πάντως κυρίως που με ενοχλεί σε όσα γράφεις, δεν είναι οι απόψεις σου, αλλά το ότι παριστάνεις τον εκπρόσωπο τύπου των δήθεν απογοητευμένων ακροατών του Γ. Νταλάρα. 

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ σε όλα με τη thes! Ούτε κόμμα δεν χρειάζεται να προσθέσω.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ήμουν στη συναυλία, οπότε δε μπορώ να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω με τις εντυπώσεις σου καπετάνιε, αλλά τα υπόλοιπα συμπεράσματα και οι γενικεύσεις που κάνεις όχι μόνο είναι πολύ μακριά απ' την πραγματικότητα, αλλά δείχνουν εμπάθεια και αγκυλώσεις. Το ότι το γράφω εγώ αυτό, που έχω θεωρηθεί από τους πιο επικριτικούς/γκρινιάρηδες εδω μέσα, λέει κάτι...

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites


Αν άνοιξε αυτή η συζήτηση, θα πω και εγώ τις εντυπώσεις μου και από της 2 συναυλίες. Ήταν υπέροχος, μαγικός, με δυνατή φωνή, καταπληκτική ερμηνεία, ζεστή, και χθες στα τραγούδια για την Κύπρο, συγκλονιστική. Η συναυλία στης 29 ήταν μαγική, και δεν έχω άλλο σχόλιο γιατί μου άρεσε κάθε στιγμή.


Αυτό που νομίζω ότι έγινε, είναι ακριβός το αντιθέτω σε αυτά που λέει ο Καπετάνιος…Πιστεύω πώς έκανε υπερβολικές πρόβες για την συναυλία με της Pontes και Noa  και αυτό μπορεί να έχει εξαντλήσει λίγο την φωνή του, η οποία είχε κάποιες αδυναμίες μόνο στο πρώτο τραγούδι τις συναυλίας του 29, έτσι όπως παρατήρησα ότι έχουν και άλλοι στο πρώτο τραγούδι μιας συναυλίας.


Επίσης θα πω ότι πέρα από τον εγωισμό μου και την ευτυχία να τον δω και ακούσω, το καλοκαίρι είχε αρκετά πολλές συναυλίες, που επίσης κουράζουν την φωνή. Τώρα θα συνεχίσει και με άλλες πολλές συναυλίες στη Αμερική που επίσης κουράζουν…Η φωνή του δεν έχασε ούτε μια νότα, άπλα θα ήθελε λίγη προστασία παρά πάνω :)



 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Καταρχας, ξεκινω απο το οτι το τραγουδι δεν το εγραψα για να υπερασπιστω τα επιχειρηματα μου. Ηθελα να ελαφρυνω λιγο την ατμοσφαιρα και να εχουμε μια φιλικη διαφωνια διοτι εδω ειμαστε ειτε φιλοι η καλοι γνωστοι που μοιραζομαστε την ιδια αγαπη. Εσυ ομως πιανεσαι απο την καθε μας λεξη και γραφεις τεραστια κειμενα, εχοντας εμμονη με το να δικαιολογεις διαρκως οτι ακολουθουμε τυφλα τον νταλαρα αναφεροντας μαλιστα διαφορα παραδειγματα (σωβρακα κλπ. συ ειπας) Σε ενημερωνω λοιπον οτι οχι, δεν συμφωνουμε σε ολα με τον νταλαρα, του το λεμε προσωπικα, συζηταμε μεταξυ μας, δημοσια και προσωπικα. Εσυ αυτο που κανεις, ειναι να βγαζεις ωσαν ορμητικο ποταμι ό.τι σε ενοχλει σε αυτον, αναζητωντας παντα την αντιπαραθεση και οχι την συζητηση. Αυτο δειχνει το ιστορικο σου. Και δυστυχως δεν ειναι παραγωγικο.

 

2) Το θεμα της ηλικιας το αναφερω για πολλους λογους. Πρωτο και κυριοτερο ειναι η φυσικη αντοχη. Στην οικοδομη κουραζονται οι μυες σου. Στο τραγουδι κουραζεται η φωνη. Το οτι ο νταλαρας εχει επιλεξει να κανει πολλες εμφανισεις τελευταια δεν γνωριζω τον λογο, ουτε και μου πεφτει ομως λογος. Αναφερεις οτι μας πλασαρε 2 περιοδειες επαναλαμβανοντας τα ιδια και τα ιδια. Χαρη σαυτες τις περιοδειες ομως ειχαν την τυχη διαφορες πολεις στην ελλαδα να τον απολαυσουν. 2 περιοδεις που για να υλοποιηθουν και "να παρουν μπρος" επεσε δουλεια απο πισω. Δεν γνωριζω ποση δουλεια, και συμφωνα με τα λεγομενα σου ουτε εσυ γνωριζεις, εγω ομως ειδα ενα αρτιο αποτελεσμα, το οποιο με ικανοποιησε σε πολλα επιπεδα. Το προγραμμα με το ρεμπετικο ξεκινησε να παιχτει στην ευρωπη. Σε ενημερωνω λοιπον, επειδη ημουν εκει, οτι οι ξενοι χαιρονταν σαν μικρα παιδια ακουγοντας αυτα τα τραγουδια, τα χιλιοπαιγμενα οπως ανεφερες. Γιατι οχι να μην παιχτει κι εδω για επιλεγμενες εμφανισεις? Ο κοσμος ηξερε τι παει να ακουσει. Αλλο ομως να ακους αυτα τα τραγουδια στα χειμωνιατικα ρεμπεταδικα που πηγαινουμε και αλλο απο την φωνη του νταλαρα. Η περοδεια με την ευτυχια μητριτσα ηταν απολαυστικη, ακουσαμε τραγουδια που καιρο ειχαμε να ακουσουμε αλλα και κλασσικες επιτυχιες του, γιατι τις ζηταει η ψυχουλα πολλων ακροατων του. Εσυ βαριεσαι. Μπορει κι εγω να εχω βαρεθει. Αυτο ομως δεν μου δινει το δικαιωμα να κατακεραυνωνω τα playlists του με τετοιο τροπο. Στην συναυλια της μεσογειου δυστυχως δεν ημουν, αρα δεν μπορω να εκφρασω και αποψη. Αποτι ειδα απο το playlist συμφωνω μαζι σου οτι ηταν ψιλοακυρος ο τιτλος. Ενας τιτλος ομως δεν νομιζω να εφερε τον κοσμο. Αναφερεις τα 20 λεπτα soundcheck. Πρωτον οι ηχοληπτες του νταλαρα(καθως και οι μουσικοι του) συνεργαζονται χρονια μαζι του οποτε ειναι λογικο να μειωνεται ο χρονος προετοιμασιας. Δευτερον, ανεφερες οτι ο ηχος ηταν τελειος! Πως συμβιβαζονται αυτα τα 2? Εκτος απο την βιολογικη κατασταση, η ηλικια απηχει και σε αλλα θεματα. Στην καλλιτεχνικη φθορα, δλδ πολλα χρονια καριερας που απαιτει συνεχη ανανεωση, η οποια χρειαζεται και τις απαραιτητες ψυχικες αντοχες. Τι εχεις λοιπον να προσαψεις στον νταλαρα? Οτι ειναι πλεον ατονος? Δεν ισχυει, στις συναυλιες ειναι γεματος παθος. Οτι δεν κανει ενδιαφερουσες επιλογες?? Ε οχι δα, ποιος αλλος μας εχει συστησει τοσο σημαντικους καλλιτεχνες, διασημους και μη διασημους? Οτι δεν ειναι καινοτομος στους δισκους του? Εχει τραγουδησει ολα τα ειδη, μονα τους και σε συνδυασμο. Τα αφιερωματα που ανεφερες, μπορει προσωπικα να σε κουρασαν, εμενα ομως οπως και πολλα αλλα παιδια της ηλικιας μου, μου συστησαν ενα καινουριο κοσμο, που δυστυχως μου ηταν πολυ δυσκολο να γνωρισω απο τις παλιες εκτελεσεις.

 

3) Αναφερεις οτι ο κοσμος εφευγε, μιλουσε, αποχωρουσε κλπ κλπ. Ξαναλεω δεν ημουν εκει. Ακομα ομως και ετσι να ειναι, γιατι αυτο πρεπει να γεννα προβληματισμο? Η ποσοτητα καθοριζει την ποιοτητα? Απο ποτε? Απο τοτε που τον ρεμο ακολουθει εκαταμμυρια κοσμου και τον θαλασσινο, η τον πασχαλιδη μικροτερο κοινο? Υπονοεις οτι αν ηταν πιο "μεσογειος" το προγραμμα θα κρατουσε τον κοσμο? Αποτι εχω παρατηρησει. ενα  "καραβια στην στερια" να παιξει και υπαρχει καθαρη αναστατωση!! Το "ξημερωνει" λιγοι το ξερουν η το θυμουνται. Κακως θα μου πεις. Ισχυει ομως. Καλα κανει λοιπον και επιλεγει ενα προγραμμα mix and  match. Καλυπτει περισσοτερους.

 

4) Λες αναγκη για ουσιαστικες εμφανισεις. Νομιζω δεν βρισκεται ενας εδω που να μην συμφωνει σε αυτο. Το φαουλ σου ομως ειναι οτι αυτο δεν ειναι μετρησιμο. Θελω να πω, ποιος καθοριζει την ουσια? Θα μου πεις ο χρονος προβων, η ιδιαιτεροτητα, ο τελειος ηχος κλπ. Αυτο ομως καπετανιε ειναι η δικη σου αληθεια!! Ειμαι απο τους ανθρωπους που υποστηρζουν οτι δεν υπαρχει αντικειμενικη αποψη ουτε απολυτη αληθεια. Εσυ ομως, οντας τοσο αιχμηρος, κρινεις με περισση αυστηροτητα στην καλυτερη, με απρεπεια και ασεβεια στην χειροτερη (δεν θελω να αναφερω τις εκφρασεις που χρησιμοποιησες.) Θεωρεις οτι αυτος ο δημοσιος λογος αρμοζει στον αγαπημενο σου οπως λες καλλιτεχνη? Αρκετα δεν τον εχουν βαλει οι καλοθελητες?

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο σχόλιο μου μίλησα για όμορφη βραδιά περισσότερο για τα εκτός μουσικής γεγονότα. Για το γεμάτο Ηρώδειο, για τις δύο κυρίες που δεν τις βλέπουμε και κάθε μέρα, για το ζεστό κλίμα, για τη συνέχεια των διεθνών συνεργασιών. Το πρόγραμμα δε διέφερε ουσιαστικά από ανάλογα προηγούμενα αλλά έχω συμβιβαστεί με το γεγονός ότι δεν αποτελώ το μέσο ακροατή στον οποίον απευθύνονται αυτές οι εκδηλώσεις. Δεν είδα κανένα να φεύγει νωρίτερα και τα μόνα παράπονα που άκοσα αφορούσαν στον ήχο, που στα χαμηλά ακουγόταν χάλια. Τα υπόλοιπα περί επιλογών τα έχουμε ξαναπεί, θεωρώ ότι όταν έχεις τραγουδήσει ό,τι υπάρχει, όλες οι μεταγενέστερες επιλογές μοιάζουν λίγες. Για τα υπόλοιπα, ότι η φωνή είναι κουρασμένη και το κοινό συρρικνωμένο, το βλέπουμε όλοι, μας στεναχώρησε σε πρώτη φάση, αλλά το θεωρούμε περίπου αναμενόμενο, αν αναλογιστούμε ότι ο Νταλάρας με σχεδόν 50 χρόνια καριέρας από τα οποία 40 στην κορυφή, είναι όπως και να το κάνουμε στην "παράταση " ... Θα τον βλέπω όποτε

μπορώ γιατί δεν ξέρω πότε θα πει ότι σταματάει, θα ακούσω επαναλαμβανόμενα προγράμματα,

θα εξοργιστώ που άφησε τραγούδια πάλι απ´ έξω, αλλά για αρπαχτή νομίζω ότι είναι αδικία να τον κατηγορήσω... Εν πάσει περιπτώσει, δεν έχω πια την απαίτηση από τον Νταλάρα στα 65 του, να είναι κάθε ζωντανή εμφάνιση και το μουσικό γεγονός της χρονιάς. Το έκανε με συνέπεια από τα 25 ως τα 55, με έχει καλύψει ως προς αυτό το κομμάτι με το παραπάνω...

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ούτε κάθομαι να διαβάσω, αλλά  ο κόσμος έφευγε? Πλάκα κάνουμε τώρα?Από τις λίγες συναυλίες που ο κόσμος δεν ήθελε άλλο γιατί ήταν πλήρης!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι κι αν έφευγε ο κόσμος... Στα χασικλιδικα στο Ηρώδειο έφευγε όντως ο κόσμος αν και ήταν συναυλιάρα από τις λίγες!

7 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Ελευθεροτυπία'', Λένα Παγώνη

http://www.enet.gr/?i=news-room.el.home&id=450170

 

Συγκίνηση διαρκείας
 

Ενα ολόκληρο Ηρώδειο, ασφυκτικά γεμάτο, δεν έπεφτε καρφίτσα, να λέει ρυθμικά «Χρόνια πολλά Γιώργο». Κάποιοι γνώριζαν, φαίνεται, πως ο Νταλάρας είχε τα γενέθλιά του. Το φώναξαν δυνατά. Κι έτσι, μ' έναν διαφορετικό τόνο, με πολύ συναίσθημα και συγκίνηση, με ένδειξη αγάπης προς τον καλλιτέχνη -«Είσαι Μαέστρος» του φώναζαν- ξεκίνησε στο Ηρώδειο η συναυλία «Μουσικό ταξίδι στη Μεσόγειο».

20-21-1--2-thumb-medium.jpg

Οικοδεσπότης και αναμφισβήτητος πρωταγωνιστής ο Γιώργος Νταλάρας. Σεμνός (ήταν υπερβολή αυτό που έγινε για τα γενέθλιά μου, τα έχασα, μας έλεγε αργότερα...). Σοβαρός. Λιγομίλητος. Ευαίσθητος, μ' αυτήν την απίστευτα βαθιά, δυνατή ελληνική φωνή, μια εξαιρετική παρουσία στη σκηνή, με την κιθάρα του στον ώμο, ξεσήκωσε και ταυτόχρονα γλύκανε τον κόσμο, ο οποίος τον συνόδευε στους πιο γνωστούς στίχους των τραγουδιών του. Και ήταν εντυπωσιακό πόσο σωστά τραγουδούσαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι τόσο, που πολλές φορές εκείνος σταματούσε για να τους αφήσει τον... πρώτο λόγο κι έδειχνε με χαρακτηριστική κίνηση να τους βγάζει το καπέλο!...

Με γλυκά λόγια -«οι νεράιδές μας»- και θερμή αγκαλιά υποδέχτηκε στη σκηνή την Dulce Pontes, από την Πορτογαλία, και την περίφημη Νοα από το Ισραήλ, που με τη δική τους φωνή, κίνηση και ψυχοσύνθεση είπαν τραγούδια της Κάτω Ιταλίας, φάντος, φλαμένκο, μπαλάντες, έως και μπλουζ. Ακόμη και σε τραγούδια του Μίκη και του Χατζιδάκι συνόδευσαν τον Νταλάρα, αλλοιώνοντας βέβαια τα κλασικά ελληνικά μας ακούσματα.

Οταν φυσικά σ' αυτά ο Νταλάρας ήταν μόνος, ως ώφειλε, η μαγεία μαζί με συγκίνηση κι ανατριχίλα έφτανε στα ουράνια του μοναδικού αυτού χώρου.

Ηταν μια όμορφη, αν και μεγάλης διάρκειας, βραδιά.

ΛΕΝΑ ΠΑΓΩΝΗ
 
 
και
 
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ήμουν στη συναυλία, οπότε δε μπορώ να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω με τις εντυπώσεις σου καπετάνιε, αλλά τα υπόλοιπα συμπεράσματα και οι γενικεύσεις που κάνεις όχι μόνο είναι πολύ μακριά απ' την πραγματικότητα, αλλά δείχνουν εμπάθεια και αγκυλώσεις. Το ότι το γράφω εγώ αυτό, που έχω θεωρηθεί από τους πιο επικριτικούς/γκρινιάρηδες εδω μέσα, λέει κάτι...

Δεν κάνω καμία γενίκευση. Βγάζω κάποια συμπεράσματα. Το αν είναι σωστά ή λάθος μπορώ φυσικά να το συζητήσω.

Δε θα μου πεις όμως εσύ σε καμία περίπτωση πως δείχνουν εμπάθεια, διότι τον Νταλάρα τον συμπαθώ, δεν τον αντιπαθώ. Είμαι καλοπροαίρετος.

Εμπάθεια αντιθέτως - και θα πρέπει να το κοιτάξεις εσύ και ενδεχομένως όποιος άλλος αντιδρά με αυτόν τον τρόπο -  δείχνει η οποιαδήποτε επίθεση απέναντι σε αυτόν που αρνείται να εγκωμιάζει τον Νταλάρα για πράγματα που κάνει και δεν αξίζουν, εν προκειμένω για τη συγκεκριμένη συναυλία.

 

Ξαναλέω, διότι υπάρχει αδυναμία κατανόησης και το σέβομαι. Δεν διακατέχομαι από αρνητισμό απέναντι στον καλλιτέχνη. Τον παρακολουθώ από κοντά εδώ και τριάντα χρόνια ανελλιπώς. Δεν είναι δυνατό να διακατέχομαι από "εμπάθεια και αγκυλώσεις" (άκου "αγκυλώσεις"!!!). Απλά στέκομαι κριτικά απέναντι στον άνθρωπο που επί τριάντα σχεδόν χρόνια κάθε δουλειά του ήταν και μια πρόταση. Ακόμα και οι χειμωνιάτικες συναυλίες στα θέατρα εμπεριείχαν μια πρόταση, διαφορετική κάθε φορά. Παρουσίασαν πράγματα που επηρέασαν και έμειναν. Ακόμα και οι πρώτες συναυλίες με τις ορχήστρες ήταν από τη φύση τους μια πρόταση. Μετά έγιναν κονσέρβα. Αποδείχτηκαν βολικές. Οι πρώτες συναυλίες-αφιερώματα ήταν κι αυτές πρόταση. Μετά έγιναν πρακτική με σκοπό τη συμπλήρωση του κενού που άφηνε η ανυπαρξία νέας ουσιαστικής ιδέας.

Δε νομίζω να ρωτήσεις ΕΝΑ άτομο που αγαπά την ελληνική μουσική - εκτός των δέκα που απέμειναν σε αυτό το δύστυχο φόρουμ - που να μη σου πει τα ΙΔΙΑ πράγματα.

 

Αυτή είναι η πραγματικότητα megali_mpougatsa και το τι έχεις θεωρηθεί εσύ εδώ μέσα από τους άλλους, ειλικρινά, δε μου λέει απολύτως τίποτα.

 

 

 

. Και προσωπικά, αν συμμεριζόμουν τις απόψεις σου, δεν θα πήγαινα ξανά σε συναυλία του Γ. Νταλάρα, έστω και αν ήταν η τελευταία του. . 

 

Δικαίωμά σου, εγώ όμως θα πηγαίνω ελπίζοντας πάντα πως οι επιφυλάξεις μου θα διαψευστούν. Έχει συμβεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, δεν είπα πως όλες οι εμφανίσεις του είναι μέτριες ή για κλάματα.

 

 

 

 Αν τα καινούργια τραγούδια του δεν έχουν τον στίχο ή τη μουσική που είχαν τα παλαιότερα, γι᾽ αυτό δεν ευθύνεται ο Νταλάρας που ούτε τους στίχους γράφει ούτε τη μουσική τους. Από αυτά που γράφονται επιλέγει.

 

Εδώ βρίσκεται και μια βασική διαφορά μας, διότι εγώ τον θεωρώ συνυπεύθυνο που διαλέγει αηδίες όπως το "νταλάι λάρα". Τραγούδια-τραγωδίες που κάνουν πολλούς από εμάς κιόλας να γελάμε και δίνουν το δικαίωμα στον οποιοδήποε κομπλεξικό να λέει "δε μας χέζεις ρε Νταλάρα".

Αν δε βρίσκει τραγούδια της προκοπής να πει, ας μη λέει τίποτα, ή ας ψάξει καλύτερα, ας δουλέψει δηλαδή παραπάνω.

 

 

Τα παλαιότερα έχουν γίνει πια κλασικά, όχι βαρετά, και έχουν, όπως φαίνεται σε όλες τις συναυλίες μεγάλη απήχηση στο ακροατήριο, εντός και εκτός Ελλάδας, και φυσικό είναι να τα επαναλαμβάνει. Αν τώρα κάποιοι από εμάς που παρακολουθούμε πολλές συναυλίες του τα έχουμε «βαρεθεί» (εγώ πάντως όχι), γι᾽ αυτό δεν ευθύνεται ο ίδιος.. 

 

Λοιπόν, υπάρχει αδυναμία κατανόησης και μάλλον έτσι εξηγείται και ο φανατισμός. ΔΕ μίλησα για επαναλαμβανόμενα τραγούδια!!! Κι εμένα μου αρέσει η "φαντασία" και μακάρι να την ακούω ζωντανά όσο πιο συχνά γίνεται!!! Ενταγμένη βέβαια σε ένα πρόγραμμα που θα κολλάει και όχι στη Μεσόγειο ΙΙΙ για παράδειγμα!

Μίλησα για επανάληψη πρακτικής. Για επανάληψη γενικότερου ρεπερτορίου και καλλιτεχνικών κινήσεων. Για το ότι έχει σχεδόν καταντήσει τραγουδιστής αφιερωμάτων. Έγινα τώρα αντιληπτός; Πόσο πιο σαφές μπορεί να γίνει;

 

 

 

Όσο για το Ηρώδειο, δεν ξέρω που καθόσουν,  

 

Καθόμουν στο κέντρο ακριβώς, πάνω από την ηχοληψία, σε σημείο από το οποίο έβλεπα τους θεατές που επέλεγαν να αποχωρήσουν.

 

 

 

πάντως εγώ το έβλεπα γεμάτο, με εξαίρεση κάποις πλαϊνές θέσεις από τις οποίες δεν βλέπεις τίποτε 

 

Δεν είπα κάτι διαφορετικό. Μερικές ή λίγες (όπως σε βολεύει πες το) δεκάδες θέσεις παρέμειναν άδειες στις δυο άκρες, γεγονός που δεν καθιστά το θέατρο γεμάτο! Δεν ξέρω αν μπορεί ή δεν μπορεί να δει κανείς κάτι από εκεί. Αυτό που ξέρω είναι πως όταν έχουν πουληθεί τα εισιτήρια, είναι αναγκασμένοι κάποιοι να καθίσουν και εκεί, ακόμα κι όταν ξέρουν πως δεν μπορούν να δουν. Τότε λέγεται γεμάτο. Τώρα δεν ήταν. Το έγραψα, διότι σχηματίζεται η αίσθηση από τις εντυπώσεις των άλλων πως ήταν, ασφυκτικά κιόλας, γεμάτο! Ε, όχι, δεν πήγε τόσος κόσμος, πώς να το κάνουμε. Και θα πρέπει να αναρωτηθούμε και το γιατί.

 

 

 

 και δεν είδα και κανένα να φεύγει παρά την περασμένη ώρα και την αρκετή ψύχρα που είχε. 

 

Είχες καρφωμένο το βλέμμα σου στον Νταλάρα φαίνεται. Σποραδικά έφευγαν θεατές από τα μέσα του προγράμματος της Πόντες, η βαρεμάρα ήταν διάχυτη.

 

 

 

 Αν αυτοί και όλοι εκείνοι που γεμίζουν τις συναυλίες του όχι μόνο σε μικρούς αλλά και σε μεγάλους χώρους, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε σπουδαίους μουσικούς χώρους της Ευρώπης είναι για σένα ελάχιστοι, τότε κάποιο λάθος κάνεις στο μέτρημα.

 

Το δημοτικό τουλάχιστον το έβγαλα και έμαθα να μετράω. Κοίτα, επειδή εδώ και μια δεκαετία ζω σε δυο χώρες, έχω πάει σε κάμποσα μέρη. Άλλοι έχουν πάει σε περισσότερα φυσικά. Στην Ελλάδα έχει τύχει και μετράω όχι άδεια καθίσματα, αλλά κεφάλια, τόσο τραγικά. Σε πολλούς μας έχει τύχει. Στην Ευρώπη μου έχουν τύχει συναυλίες του που δεν ήταν sold out. Δεν ξέρω πού τα έχεις δει εσύ αυτά με τους γεμάτους χώρους, αλλά πλέον σπανίζουν. Μάλιστα ο ίδιος έχει μικρύνει τόσο πολύ τους χώρους που εμφανίζεται για να γεμίζουν, που στο τέλος θα παίζει στο σαλόνι του σπιτιού σου.

 

 

Αυτό πάντως κυρίως που με ενοχλεί σε όσα γράφεις, δεν είναι οι απόψεις σου, αλλά το ότι παριστάνεις τον εκπρόσωπο τύπου των δήθεν απογοητευμένων ακροατών του Γ. Νταλάρα. 

 

Κοίτα, δεν είμαι εκπρόσωπος τύπου κανενός. Ούτε φερέφωνο του Νταλάρα. Το "μπράβο Γιώργαρε" το φωνάζω από τεσσάρων χρονών, επειδή τραγουδούσε ωραία. Και τώρα ακόμα το φωνάζω, πάλι όταν τραγουδάει ωραία. Σπανιότερα δηλαδή. Αλλά το κάνω και θα συνεχίζω να το κάνω, γιατί ξέρω πως θα έρθει κάποια στιγμή πάλι, όπως έρχεται κατά καιρούς, που θα κάνει κάποια αξιόλογη κίνηση ή κάποια ωραία ερμηνεία.

 

Να τον επευφημώ επειδή τα πάντα του μου αρέσουν και τα πάντα του είναι αξιόλογα και γαμάτα, σόρρυ, δεν το βλέπω έτσι. Στέκομαι κριτικά, πάντα όμως καλοπροαίρετα. Αλλά δεν μπορώ να μη διαπιστώνω τα αρνητικά.

Αν κάποιος δε διαπιστώνει κανένα αρνητικό, αν όλα είναι αξιόλογα, ακόμα και αυτά με τα οποία όλος ο υπόλοιπος κόσμος γελάει, αν απαγορεύει στον άλλον να εκφράσει αντιρρήσεις ή και δυσαρέσκεια, τότε υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες που θα μπορέσουν να τον βοηθήσουν να ξεπεράσει το ψυχολογικό κόλλημα ή την ταύτισή του με τον Νταλάρα.

Σε ενημερωνω λοιπον οτι οχι, δεν συμφωνουμε σε ολα με τον νταλαρα, του το λεμε προσωπικα, συζηταμε μεταξυ μας, δημοσια και προσωπικα. Εσυ αυτο που κανεις, ειναι να βγαζεις ωσαν ορμητικο ποταμι ό.τι σε ενοχλει σε αυτον, αναζητωντας παντα την αντιπαραθεση και οχι την συζητηση. Αυτο δειχνει το ιστορικο σου. Και δυστυχως δεν ειναι παραγωγικο.

 

Με συγχωρείς Afroditaki που δεν πηγαίνω κάθε φορά πίσω στα καμαρίνια να του ζαλίζω τα ούμπαλα. Εδώ υποτίθεται πως είναι χώρος συζήτησης. Αν φοβάστε μη δουν τα αρνητικά σχόλια οι "ξένοι που καραδοκούν", μπορείτε να το κλειδώσετε ή να βάλετε μια ταμπέλα πως "εδώ λατρεύουμε τον Νταλάρα και επιτρέπουμε τις αρνητικές κριτικές που δεν αφορούν την ουσία της δουλειάς του. Επιτρέπονται οι κριτικές μόνο για το χτένισμά του". Όσο για το ιστορικό μου εδώ μέσα, που επικαλείσαι, δείχνει πως οι αντιπαραθέσεις μου στα δέκα χρόνια που είμαι μέλος του φόρουμ έχουν να κάνουν είτε με φασιστοδεξιές απόψεις συγκεκριμένου ατόμου στο τόπικ "κοινωνία και πολιτική" είτε με την απαγόρευση κριτικής στον Νταλάρα, από άλλα μέλη. Σε αυτή την "απαγόρευση κριτικής" είχαν αντιδράσει και άλλοι στο παρελθόν και αποχώρησαν από το φόρουμ. Λυπηρό.

 Σε ενημερωνω λοιπον, επειδη ημουν εκει, οτι οι ξενοι χαιρονταν σαν μικρα παιδια ακουγοντας αυτα τα τραγουδια, τα χιλιοπαιγμενα οπως ανεφερες.

 

Ευχαριστώ για τη δεύτερη αυτή ενημέρωση, δε χρειάζεται, έχω παρακολουθήσει δεκάδες ελληνικές συναυλίες σε ευρωπαϊκές πόλεις και αυτή η αντίδραση των ξένων δε μου λέει τίποτα απολύτως. Κάνουν έτσι ακριβώς όπως λες και όταν ακούνε το Ζόρμπα δη γκρηκ από την ορχήστρα με τα βιολιά του Ντέμη Ρούσσου ή όταν βλέπουν στα ελληνικά σκυλάδικα της Γερμανίας Λαζοέλληνες να σπάνε πιάτα. Δεν καταλαβαίνουν μία. Είναι ελάχιστοι (ξαναλέω: υπάρχουν, αλλά είναι ελάχιστοι) οι ευρωπαίοι που παίρνουν έστω και μια μυρωδιά για το τι είναι ελληνική μουσική. Αφού κι εσύ είσαι έξω θα έχεις καταλάβει για τι πράγμα μιλάω.

Αναφερεις τα 20 λεπτα soundcheck. Πρωτον οι ηχοληπτες του νταλαρα(καθως και οι μουσικοι του) συνεργαζονται χρονια μαζι του οποτε ειναι λογικο να μειωνεται ο χρονος προετοιμασιας. Δευτερον, ανεφερες οτι ο ηχος ηταν τελειος! Πως συμβιβαζονται αυτα τα 2? 

Μα δε μίλησα για το soundcheck αυτής της συναυλίας!!! Είπα πως τον έχω πετύχει επανειλημμένως να μη ασχολείται παρά ελάχιστα. Ο ήχος είναι πράγματι σχεδόν πάντα τέλειος, λόγω εγκαταστάσεων και συνεργατών, ακόμα και σήμερα που δεν κουβαλάει τη δική του εταιρία στα λάιβ. Όσο για τον αριθμό προβών που έθιξε και o thes, αν κάποιος από εδώ μέσα έχει κονέ στην ορχήστρα του Νταλάρα, που πολλοί έχουν, ας ρωτήσει για να δούμε αν είναι έτσι ή όχι. Το ότι "δουλεύει" ο Νταλάρας και "είναι ανήσυχος" όπως παλιά, δεν προκύπτει από πουθενά.

 Τι εχεις λοιπον να προσαψεις στον νταλαρα? Οτι ειναι πλεον ατονος? Δεν ισχυει, στις συναυλιες ειναι γεματος παθος.

Ναι, αυτός και ο Ίγκι Ποπ.

Πλάκα μου κάνεις τώρα, δεν εξηγείται αλλιώς.

Αλήθεια πόσον καιρό παρακολουθείς τις συναυλίες του Νταλάρα; 

 Οτι δεν κανει ενδιαφερουσες επιλογες?? Ε οχι δα, ποιος αλλος μας εχει συστησει τοσο σημαντικους καλλιτεχνες, διασημους και μη διασημους? Οτι δεν ειναι καινοτομος στους δισκους του? Εχει τραγουδησει ολα τα ειδη, μονα τους και σε συνδυασμο. 

Μου μιλάς για πράγματα που έχει κάνει πριν οχτακόσια χρόνια. Σύστησε καλλιτέχνες, έκανε καινοτομίες, οκ τα ξέρουμε. Αυτά κάποτε. Κάποτε σύστηνε στο ευρύτερο κοινό τους Κατσιμίχες, τώρα συστήνει τον ...Φλώρο! Ποιες είναι οι καινοτομίες στους δίσκους του την τελευταία δεκαπενταετία;

Το θεμα της ηλικιας το αναφερω για πολλους λογους. Πρωτο και κυριοτερο ειναι η φυσικη αντοχη. Στην οικοδομη κουραζονται οι μυες σου. Στο τραγουδι κουραζεται η φωνη. Το οτι ο νταλαρας εχει επιλεξει να κανει πολλες εμφανισεις τελευταια δεν γνωριζω τον λογο, ουτε και μου πεφτει ομως λογος. Αναφερεις οτι μας πλασαρε 2 περιοδειες επαναλαμβανοντας τα ιδια και τα ιδια. Χαρη σαυτες τις περιοδειες ομως ειχαν την τυχη διαφορες πολεις στην ελλαδα να τον απολαυσουν.

Αν κουράζεται η φωνή του, ας τραγουδάει λιγότερο. Αν φέτος μετά από πεντακόσια χρόνια του ήρθε να πιάσει τα κατσικοχώρια και πάει και τραγουδάει παντού βραχνός, σόρρυ θα το καταθέσω ως παράπονο. Δεν πάω στις συναυλίες του για να τον ακούω βραχνό και κουρασμένο. Και μη μου γράφεις πως είχαν την τύχη διάφορες πόλεις της Ελλάδας να τον απολαύσουν. Λες και πλάκωσε κόσμος και ντουνιάς στα μίνι θεατράκια.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Εσυ ομως, οντας τοσο αιχμηρος, κρινεις με περισση αυστηροτητα στην καλυτερη, με απρεπεια και ασεβεια στην χειροτερη (δεν θελω να αναφερω τις εκφρασεις που χρησιμοποιησες.) Θεωρεις οτι αυτος ο δημοσιος λογος αρμοζει στον αγαπημενο σου οπως λες καλλιτεχνη? Αρκετα δεν τον εχουν βαλει οι καλοθελητες?

Ποια είναι η περισσή αυστηρότητα για την οποία με κατηγορείς; Ξέρεις ποια είναι; Είναι ο απλή καθημερινή κριτική, που ο φανατισμένος δεν τη δέχεται ούτε από τη μάνα του για τον αγαπημένο του καλλιτέχνη. Αυτά δεν αφορούν εμένα. Πρωτίστως σέβομαι τα αφτιά μου και τη μουσική που έμαθα να ακούω μεταξύ άλλων ΚΑΙ από τον Νταλάρα και ΟΧΙ μόνο από τον Νταλάρα. Και όταν διαπιστώνω πως ρίχνει τα στάνταρ, είτε ερμηνευτικά είτε από πλευράς περιεχομένου της δουλειάς του το εκφράζω. Γιατί να μην το εκφράσω; Τι πάει να πει "ο αγαπημένος σου καλλιτέχνης"; Ναι, είναι ο αγαπημένος μου τραγουδιστής, δεν είναι τα ιερά και τα όσιά μου, για να είμαι φειδωλός στις περί αυτόν αρνητικές διαπιστώσεις. Ιερή για μένα είναι η οικογένειά μου Afroditaki, όχι ο αγαπημένος μου τραγουδιστής, αλλιώς θα χρειαζόμουν ψυχίατρο.

Ούτε κάθομαι να διαβάσω, αλλά  ο κόσμος έφευγε? Πλάκα κάνουμε τώρα?Από τις λίγες συναυλίες που ο κόσμος δεν ήθελε άλλο γιατί ήταν πλήρης!

Είπαμε έφευγε, δεν άδειασε και το θέατρο! Ελληνικά μιλάμε.

Στα τελευταία τραγούδια έφευγε περισσότερο ο κόσμος. Μάλλον επειδή "ήταν πλήρης".

 

Ήταν πλήρης από το τρομερό πρόγραμμα του Νταλάρα; Ή επειδή σκυλοβαρέθηκε ογδόντα ώρες τις "νεράιδες";

 

Πάντως ανκόρ οκόσμος αυτός δε ζήτησε. Πάλι μάλλον επειδή "ήταν πλήρης". Είπε "όχι άλλο κάρβουνο".

Τι κι αν έφευγε ο κόσμος... Στα χασικλιδικα στο Ηρώδειο έφευγε όντως ο κόσμος αν και ήταν συναυλιάρα από τις λίγες!

Ήταν πράγματι Αποστόλη. Από όλες τις απόψεις. Αυτά εννοώ όταν λέω πως κατά καιρούς κάνει και τρομερά πράματα. Και είμαι σίγουρος πως θα ξανακάνει. 

....................................

 

Παιδιά, ένας ένας. Κάθομαι κοντά στο μιαμισάωρο για να απαντήσω σε όλα αυτά.

 

Αν το ήξερα, δε θα έγραφα εντυπώσεις και θα το σκεφτώ πολύ αν το ξανακάνω.  Ευτυχώς περιορίζονται έτσι οι κριτικές και θα ακούγονται στο εξής μόνο διθύραμβοι για τον μεγάλο Γιώργο, αυτόν το φάρο του πολιτισμού, τον άνθρωπο που αποτέλεσε σταθμό για την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Μετά απ' αυτόν η ζωή θα είναι πλέον πολύ δύσκολη σε αυτόν τον πλανήτη.

 

Αυτό το μεροκάματο δεν το ξανακάνω.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι να σου πω... Με κάποια (λίγα όμως) απ' αυτά που γράφεις μπορεί και να συμφωνούσα αν δεν ήταν τόσο άσχημος ο τρόπος σου. Μόνος σου βάζεις λόγια στο στόμα των άλλων και σ' αυτά απαντάς. Η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω στο γεγονός ότι αφιέρωσες (πολλάκις) τόσο "μεροκάματο" είναι οτι τη βρίσκεις προσβάλλοντας του πάντες γύρω σου... Τι να κάνουμε, ας είναι...

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι λες megali_mpougatsa;

Εγώ έγραψα εντυπώσεις από τη συναυλία. Επισήμανα τα αρνητικά της τα οποία για μένα ήταν πολλά. Σε πολλούς εδώ μέσα δεν αρέσει αυτό καθόλου. Κατηγορήθηκα ευθύς αμέσως για εμπάθεια και ασέβεια από αυτόκλητους νταλαροδικηγόρους. Η ίδια απαράδεκτη συμπεριφορά έχει επαναληφθεί στο παρελθόν και απέναντι σε πρώην ή ανενεργά μέλη. Κατηγορούμαστε για εμπάθεια, επειδή διατυπώσαμε τους λόγους που μας προβληματίζει η συνολική παρουσία του Νταλάρα τα τελευταία χρόνια.

Το Afroditaki έφτασε στο σημείο να μου πει πως μιλάω με ασέβεια (!!!!!) για τον Νταλάρα, πράγμα το οποίο το συνδύασε κάπως με τους "καλοθελητές" έξω. Κατηγορούμαι για "ασέβεια";;; Πάμε καλά; Απέναντι στον ΘΕΟ;;;

Μ' αυτά και μ' αυτά έμεινε το φόρουμ με 10-12 άτομα. 

Δεν μπορείς να καταλάβεις megali_mpougatsa και δε σε κατηγορώ γι' αυτό, πως η προσβολή ξεκινάει από τη δική σου (και πολλών άλλων) κακιασμένη αντίδραση-απαγόρευση κριτικής. Εκεί ο φουκαράς που γράφει τις εντυπώσεις του και δέχεται επίθεση έχει δυο επιλογές. Ή να σε διαολοστείλει και να σε κατατάξει στους γραφικούς γκρούπις, που δε δέχονται κουβέντα από κανέναν για τον καλλιτέχνη-θεό τους, ή να κάθεται και να σου γράφει, προσπαθώντας να σου εξηγήσει τι εννοεί με απλά λογάκια ελπίζοντας πως έτσι θα διαπεράσει την ασπίδα του φανατισμού σου ώστε να γίνει κατανοητός. Προσπαθώ με τον δεύτερο τρόπο, αλλά επειδή συνεχώς διαπιστώνω πως το κόλλημα και ο φανατισμός αρκετών δε νικούνται, δίνω δίκιο σε αυτούς που επέλεξαν τον πρώτο.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eλα βρε καπετανιε, για τον τροπο σου αντιδρουμε και τις λεξεις που χρησιμοποιεις, οχι τα αρνητικα, τις αντιρρησεις και τις διαφωνιες!! Ποσες φορες θα το πουμε??? Και "ο κηπος ειναι ανθηρος" να ελεγες μαυτο τον τροπο παλι το ιδιο θα γινοταν!! Επειδη με ρωτησες, ακολουθω 15 χρονια τον νταλαρα, απο τα 13 μου, και το σημαντικοτερο που εμαθα απο αυτον ειναι η ευγενεια. Εσυ δεν χανεις ευκαιρια να μας τονιζεις οτι ειμαστε ολοι για γιατρο. Το ποιος ειναι η δεν ειναι για γιατρο, ασε να το ξερουν καλυτερα οι γιατροι. Ουτε θεος ειναι ο νταλαρας, ουτε ημιθεος, ενας ταλαντουχος ανθρωπος που ειναι ευτυχισμενος με την μουσικη ειναι και αντι να τον βλεπουμε ετσι, οι μισοι του φορτωσαν τα μισα δεινα του κοσμου και οι αλλοι μισοι τον την ευθυνη να ειναι ο σημαντικοτερος, πρωτοπορος, πιο γαματος καλλιτεχνης που περασε ποτε απο την χωρα.

Επεκτεινεσαι ομως, πιανοντας στο στομα σου ολους ανεξαιρετως στο φορουμ οτι ειμαστε τα 7 κακα της μοιρας μας και δεν δεχεσαι κουβεντα!! Ε συγγνωμη, δεν μπορω να συμμετεχω σε εναν τετοιο "διαλογο"και μαλιστα με καποιον που γνωριζω μονο διαδικτυακα.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://ritsmascorner.eu/content/%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B4%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CF%83%CF%8C%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B7

 

Μουσικό ταξίδι στη Μεσόγειο. Εντυπώσεις της Κατερίνας Κατράκη

 

dulce-pontes-thumb-large.jpg

 

Μια υπέροχη φθινοπωρινή βραδιά με άφθαστη καλοκαιρινή διάθεση μας χάρισαν στο Ηρώδειο στις 29 Σεπτεμβρίου, ο Γιώργος Νταλάρας, η Nτούλτσε Πόντες και η Νόα.


Ένα «Μουσικό ταξίδι στη Μεσόγειο», με πρωτεργάτη το Γιώργο Νταλάρα, ανήμερα των γενεθλίων του, εύφρανε την ψυχή μας, μέσα από την έντεχνη ισορροπία των τραγουδιστών ανάμεσα στα τραγούδια της Κάτω Ιταλίας, τις διαχρονικές ελληνικές μπαλάντες, τα φάντος, τα ακούσματα του Ισραήλ.
 Ο ταλαντούχος ερμηνευτής, πλαισιωμένος από τις δύο νεράιδες, όπως αποκάλεσε την Πόντες και τη Νόα, ξεσήκωσε το κοινό με το άρτιο μουσικό του πρόγραμμα, που διήρκησε χρόνο-ρεκόρ για τις συναυλίες του.
 Ήμασταν όλοι εκεί, για περίπου τρεισήμισι ώρες, απολαμβάνοντας την αυθεντικότητα της μουσικής έκφρασης και τον καλλιτεχνικό αυθορμητισμό τριών σπουδαίων καλλιτεχνών, που αποθεώθηκαν από το κατάμεστο Ηρώδειο άμα τη εμφανίσει τους.
    

Ο Γιώργος Νταλάρας, πάντα λαμπερός στο μουσικό στερέωμα, έδωσε άλλο ένα ψήγμα της τεράστιας μουσικής παιδείας του στο κοινό του Ηρωδείου. Η Ντούλτσε Πόντες, τραγουδίστρια και τραγουδοποιός από την Πορτογαλία, άξια διάδοχος της Αμάλια Ροντρίγκεζ, δοκιμασμένη στα φάντος, αλλά και σε φολκ και κλασική μουσική, μάγεψε με το φωνητικό εύρος της αλλά και με την ικανότητά της ως πιανίστα. Κι ύστερα η Νόα (Achinoam Nini), κορυφαία ισραηλινή τραγουδίστρια, με πλήθος διακρίσεων για την ανθρωπιστική της δράση, μας καθήλωσε με τους μεστούς ήχους της πατρίδας της, το μουσικοκοινωνικό της ταμπεραμέντο και την αγάπη της για την Ελλάδα.
Τρεις μοναδικές φωνές σε πλήρη αρμονία έδωσαν παράταση στο καλοκαίρι μας. Στο καλοκαίρι που τυπικά έλαβε τέλος, και σε αυτό που ακόμα ζεσταίνει την καρδιά μας..

 *Η Κατερίνα Κατράκη είναι φιλόλογος και ποιήτρια

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμένα πάλι δεν με νοιάζει πια όπως και να με αποκαλούν. Πλήρης συναισθημάτων αποχώρησα τη Δευτέρα.Άλλωστε την αντικειμενικότητα κανείς δεν την έχει ζαλωθεί. Αυτή τη φωτογραφία επιλέγω. Γιατί ακόμα και κριτική να κάνει κάποιος όπως και να την κάνει θα πρέπει να εισέπραξε εκείνη τη συγκεκριμένη βραδιά κάτι. Έστω μικρό και θα το κρατούσε στην πιο βαθιά κρυψώνα της ψυχούλας του. Για πάντα! Με έναν αναπτήρα συντροφιά ,λοιπόν, όχι για να κάψει αλλά για να φωτίσει πλήρως το πλάνο... Και η  ευχή που αξιώθηκα να του δώσω ''χρόνια ανθεκτικά'' ελπίζω να πιάσει τόπο.

https://www.flickr.com/photos/marochr/15233733278/in/set-72157647874698409

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρακολουθώ από το πρωί τις εντυπώσεις σας εδώ,θα πω πως η άποψη του καθενός είναι σεβαστή.Δεν υπάρχει πρόθεση για προσβολή αλλά για άπόψεις.

Παρακολούθησα την συναυλία του Ηρωδείου,για τον Γιώργο Νταλάρα πήγα,θα ξαναπάω και συγγνώμη για αυτό που θα πω,στα αυτιά τα δικά μου και τα μάτια ήταν ο μόνος από τους τρεις καλλιτέχνες που μου άρεσε.Η Ντούλτσε΄ κούρασε,αλλά η επιλογή ήταν δική της.

Όσον αφορά τον Γιώργο θα πω μόνο αυτό που είδα και στις δύο συναυλίες του Ηρωδείου.Εξακολουθεί όχι μόνο να μαγεύει αλλά να κρατάει όλη την μουσική της Ελλάδας στην πλάτη του,και το είδατε το ξέρετε,το ζήσαμε όλοι αυτό.

Δεν θα κρύψω ότι ήθελα κάποια άλλα τραγούδια σε αυτήν την παράσταση να ειπωθούν,δεν έγινε γιατί είναι και άλλοι παράγοντες που το απαιτούν αυτό.Πλήρης ξεκούραση και ετοιμασία,γιατί όταν κάνεις δυό διαφορετικές παραστάσεις όλο το καλοκαίρι ενώ πριν είχε προηγηθεί περιοδεία σε απαιτητικά ευρωπαϊκά θέατρα με μετακινήσεις,άγχος,και λίγη χαλάρωση δεν είναι εύκολο αυτό.Κάποιες παραστάσεις θα έπρεπε να "καούν",όμως δεν έγινε αυτό για καμία.

Το άλλο που έχω θαυμάσει σε αυτόν τον άνθρωπο είναι το ότι έχει τραγουδήσει τόσες φορές στον μεγαλοπρεπέστατο αυτόν χώρο που είναι το Ηρώδειο και δεν έχει παρουσιάσει την ανθολογία όλων των τραγουδιών του ενώ θα μπορούσε να το κάνει.Διέσωσε λοιπόν και έφερε στην επιφάνεια τραγούδια που ήταν άξια να σωθούν(χασηκλήδικα).

Το ζητούμενο της Μεσογείου φέτος ήταν η σύμπραξη με δύο τραγουδίστριες που έχουν ευρεία αποδοχή.Αλλά και πάλι η παρουσία του με αποζημίωσε.

Εδώ είμαστε μια μεγάλη παρέα που έχει λόγο ύπαρξης χρόνια τώρα,μιλάμε καθαρά και λέμε αυτό που πιστεύουμε.Έτσι κι αλλιώς με αυτόν τον καλλιτέχνη δεν υπάρχει φανατισμός παρά μόνο αγάπη και φιλία.Και αυτό είναι το σημαντικό,αυτό κρατάμε.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρώτον. Έγραψα τις εντυπώσεις μου από τη συναυλία όπως πολλοί άλλοι λέγοντας από την αρχή του ποστ μου πως σέβομαι τις απόψεις αυτών των άλλων. Επομένως μη μου ξαναπείς πως "δεν είναι τι λέω, αλλά πώς το λέω". Είναι το τι λέω που σε ενοχλεί. Και για να χρησιμοποιήσω το παράδειγμά σου, ακόμα και "ο κήπος είναι ανθηρός" να πει κανείς θα του την πέσουν κάποιοι από 'δω μέσα, γιατί του Νταλάρα ο κήπος είναι ανθηρότερος. Τι να κάνουμε, παρατηρείται επανειλλημένως πως αντιδρούν κάποιοι εδώ όταν ασκείται κριτική στον Νταλάρα.

Κατηγορήθηκα για εμπάθεια, απρέπεια και ασέβεια απέναντι στον Νταλάρα (είναι για γέλια) από διάφορους εισαγγελείς επειδή τόλμησα να τονίσω τα αρνητικά της συναυλίας. Το afroditaki μιλώντας μου για καλοθελητές απ' έξω, για "κριτική εποικοδομητική για τον Νταλάρα και το φόρουμ", μου λέει εμμέσως πως πρέπει να ελέγχω τι λέω γιατί "μας διαβάζουν" και καραδοκούν οι καλοθελητές. Απ' αυτά που λέει, αυτό γίνεται κατανοητό. Αν κατάλαβα λάθος, ας το διατυπώσει σαφέστερα.

Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως η όποια κριτική, δε θα πρέπει να αγγίζει τον τρόπο που τραγουδάει, που δουλεύει, καθώς και το αποτέλεσμα της δουλειάς που παρουσιάζει. Διότι αν ασκήσει κανείς κριτική σε αυτά, κατηγορείται για εμπάθεια και ασέβεια.

Αν για κάποιον άλλο καλλιτέχνη πει κανείς πως δεν του βγαίνει η φωνή, όλα καλά. Όταν κάποιος πει δημόσια πως πλέον ο Νταλάρας ρίχνει έναν τόνο τα τραγούδια και πάλι πολλές φορές δεν πιάνει τις ψηλές, λειτουργεί με εμπάθεια. Γιατί; Γιατί γίνεται βλάσφημος. Προσβάλλει το θεϊκό Νταλάρα.

Δεύτερον Afroditaki, αν παρακολουθείς δεκαπέντε χρόνια τον Νταλάρα, καταλαβαίνω για ποιο λόγο βρίσκεις "πάθος" στις σημερινές ερμηνείες. Γιατί τις πραγματικά παθιασμένες αν τις έχεις δει, αυτό είναι σε βίντεο. Είναι χρόνια πίσω. Δε φταις εσύ γι' αυτό αλλά μη μου πεις πως έχει πάθος η ερμηνεία π.χ. στο καραντί προχτές, γιατί θα σε ξαναρωτήσω από πότε ακούς και βλέπεις Νταλάρα.

Δεν κατηγορώ όλα τα μέλη του φόρουμ για "κόλλημα". Γενικεύεις αυτή τη στιγμή. Είμαι προσεκτικός και μιλάω για κάποιους, για μερικούς, για "αρκετούς". Για τους εισαγγελείς του φόρουμ που πετάγονται κάθε φορά που θα πεις πως κατά τη γνώμη σου δεν ήταν καλός ο Νταλάρας και θα σου επιτεθούν λες και έβρισες τη μάνα και τον πατέρα τους. Ε, ναι λοιπόν, αυτό είναι για γιατρό.

 

Λοιπόν, επειδή διαπιστώνω πως τελικά πήγα στη διπλανή συναυλία και επειδή ήρθαν στα χέρια μου τα βίντεο της σωστής συναυλίας που έχασα, καταθέτω τις τελικές εντυπώσεις μου: Το πρόγραμμα, εξαιρετικό, καλύτερο από ποτέ. Θα μπορούσε να κάνει μια-δυο μικροαλλαγές στα τραγούδια, αλλά δεν τρέχει κάστανο. Η Νόα και η Πόντες ήταν νεράιδες, θεότητες, από τη λάμψη τους καταλάβαινες πως έρχονται πριν ακόμα πάρουν τη στροφή. Ο Νταλάρας, σωστός πρίγκηπας, μην πω άγιος. Φορούσε και το φωτοστέφανό του. Επειδή όμως εδώ μέσα είμαστε αντικειμενικοί και κάνουμε "εποικοδομητική κριτική" θα πρέπει να τονίσω πως η ζώνη που επέλεξε για το παντελόνι του δεν πήγαινε με τα παπούτσια του. Ο ήχος ήταν πολύ κακός γιατί η Πόντες σκέπαζε τον Νταλάρα στα ντουέτα. Το μικρόφωνο του Νταλάρα ήταν χαλασμένο διότι ακουγόταν να τραγουδάει κάποια κομμάτια έναν τόνο κάτω. Χορτάσαμε καλές ερμηνείες και πρωτοτυπία προγράμματος, γι' αυτό και δε χρειάστηκε να ζητήσουμε ανκόρ. Άσ' το να πάει στα κομμάτια το ρημάδι, χόρτασα. Το Ηρώδειο ασφυκτικά γεμάτο, δεν έπεφτε καρφίτσα, τα άδεια καθισματα στις άκρες ήταν επειδή έναν θεατή από τα δεξιά τον έπιασε κόψιμο με τα γνωστά αποτελέσματα και οι υπόλοιποι απομακρύνθηκαν από κοντά του λόγω δυσοσμίας. Στην απέναντι πλευρά έπεφταν κουτσουλιές από ψηλά, με αποτέλεσμα να στριμωχτούν προς τα μέσα οι θεατές, αφήνοντας κενό. Όσο γι' αυτούς που αποχωρούσαν; Για κατούρημα πήγαιναν, απλά μετά προτιμούσαν να παρακολουθήσουν το υπόλοιπο της συναυλίας απ' έξω αποκτώντας έτσι τη δυνατότητα και να καπνίσουν.

Τα γενέθλια του Γιώργου Νταλάρα ήταν και το κεντρικό θέμα της συναυλίας. Οι ερμηνείες στο χάπυ μπέρθντεη ήταν εκπληκτικές. Γι' αυτό και κανονικά οι εντυπώσεις μου θα πρεπει να επικεντρωθούν στα γενέθλια και όχι στην ουσία της συναυλίας. Χρόνια του πολλά, να ζήσει, να τον χαιρόμαστε, σαν τα ψηλά βουνά, να είναι πάντα καλά, γιατί χωρίς αυτόν δεν έχει κανένα νόημα η ζωή μας και θα πέσουμε όλοι παρέα από τον πρώτο γκρεμό που θα βρούμε.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο τρόπος καμια φορά απωθεί. Κι ο δικός σου είναι απωθητικός.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

...είπε η κυρία εισαγγελεύς επειδή ασκήθηκε κριτική στον Νταλάρα και εκείνη το πήρε για άλλη μια φορά προσωπικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όντως πολύ ωραίες οι φωτογραφίες,Alona!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

First I think we should clear up the point about members of the audience leaving early.  They did, in very large numbers, and it was something I’ve never seen before at Irotheio.  

 

It was almost entirely people from the upper tier, so those of you sitting in the lower, numbered, seats would have missed it.  I can’t say why they left because I didn’t ask them.  All I know is that every time Dulce Pontes started another seemingly interminable song in the second half of the concert a fresh wave of the exodus started.  It stopped when Dalaras eventually came back on stage.

 

Otherwise I agree with almost everything Kapetanios has said about the concert.  

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...