Sign in to follow this  
Followers 0
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΣ

Ρεμπέτικο Unplugged Στη Νέα Υόρκη - 20/11/2014

11 posts in this topic

Ένα μικρό δείγμα από τη χθεσινοβραδινή συναυλία η οποία ήταν sold οut. 

Επίσης, απ'ότι έμαθα από τη φίλη Ανδριάνα Πετράτου, που ζει μόνιμα εκεί,  όσοι πήγαν αψήφησαν τις πολικές θερμοκρασίες...

 

10402942_799465603409505_843606963518866

 

Αυτή είναι από το προφίλ του Αντώνη Ζαχόπουλου

 

10387462_10204241473534334_6290032038308

 

Από το προφίλ της Eva Anastopoulos

 

10386765_10204906221076722_9022759032757

 

10394549_10204947671682351_3204089605944

 

Από το προφίλ του Γιώργου Παπαχρόνη

 

10734129_10204947477637500_4344587036506

 

Αυτή είναι print screen από ένα video από τον τοίχο της Eva Anastopoulos. Μου άρεσε πολύ το background και δεν θυμάμαι αν υπήρχε και στις προηγούμενες παραστάσεις ή αν μπήκε τώρα. 

 

Chiomegarho3AF0sigmaftau3AF0taulambdaomi

 

 

Κι εδώ είναι τρία video από τον προφίλ της Eva Anastopoulos στο facebook

 

"Tώρα που φεύγω απ'τη ζωή"

 

https://www.facebook.com/video.php?v=10204906634167049&set=vb.1276063045&type=2&theater

 

"Πέντε χρόνια δικασμένος"

 

https://www.facebook.com/video.php?v=10204906704528808&set=vb.1276063045&type=2&theater

 

Aπό τον  τοίχο της Γεωργίας Κωνσταντίνου

 

"Άλλα μου λεν τα μάτια σου"

 

Dalaras Concert 11/20/2014

Posted by Georgia Constantinou on Thursday, November 20, 2014
11 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πύγα στη συναυλία.
Δεν ήτανε και τόσο πολικές θερμοκρασίες. :)
Ήτανε γεμάτο, σωστό. Όλι πολύ ενθουσιασμένοι. Ο Νταλάρας μίλισε για το ρεμπέτικο τραγούδι και την ιστορία του, και ότι έχει ρίζες και στην Αμερική. Γ'αυτό το θέμα ήπανε κάποια τραγούδια όπως "Πάμε Ουεστ". Και τα άλλα - με μεγάλη κέφι. Τα κορίτσια και τα όργανα υποστήριξαν φανταστικά. Δυστυχώς δεν υπήρχε καμιά πρόγραμμα. Και κάποια κομμάτια δεν τα έχω ξανακούσει. Μία από της ωραιότερες συναυλίες. Άξιζε το ταξίδι.  Καλή ακρόαση στην άλλα στέκια της περιοδείες.
 

9 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Ενθουσίασε το ομογενειακό κοινό ο Γιώργος Νταλάρας''.

https://www.greeknewsonline.com/enthousiase-to-omogeniako-kino-tis-neas-iorkis-o-giorgos-ntalaras/#.VHAgoRt8BYw.twitter

 

και η φωτογραφία από τη συναυλία χωριστά

http://www.greeknewsonline.com/wp-content/uploads/2014/11/06photo1-dalaras.jpg

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

another from New York

 

 

Πω!Πω!Πω!Πω!Πενιές!!!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.newsage.gr/index.php/%CE%B5%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%85%CF%8C/

 

Ενθουσίασε τους ομογενείς της Νέας Υόρκης ο Νταλάρας
rating_off.gifrating_off.gifrating_off.gifrating_off.gifrating_off.gif (No Ratings Yet)
Posted by :newsage.gr On : 25 Νοεμβρίου 2014
0
 

Νέα Υόρκη.- « Με το τραγούδι μας ξορκίζουμε το κακό», είπε ο Γιώργος Νταλάρας καλωσορίζοντας τους 1.500 φίλους του που πλημμύρισαν την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου το κατάμεστο Town Hall του Μανχάταν, για τη συναυλία του αγαπημένου της Ομογένειας έλληνα καλλιτέχνη, που επέστρεψε έπειτα από έξι χρόνια στην Αμερική.

Οι συναυλίες είχαν θέμα το ρεμπέτικο (Rembetiko Unplugged: The Greek Blues) και κάλυψαν διάφορες ιστορικές διαδρομές του ρεμπέτικου τραγουδιού. Μαζί με το Γιώργο Νταλάρα, ο Βασίλης Κορακάκης (που έπαιξε και μπουζούκι), η Αθηνά Λαμπίρη και η Ασπασία Στρατηγού , ερμήνευσαν τραγούδια του Βαμβακάρη και του Τσιτσάνη, αλλά και μεγάλων Σμυρνιών συνθετών όπως ο Βαγγέλης Παπάζογλου και άλλων συνθετών όπως ο Απόστολος Καλδάρας και ο Απόστολος Χατζηχρήστος. Και βέβαια όλα τα τραγούδια με τη συνοδεία του κοινού που όχι απλά αποθέωσε τους καλλιτέχνες, αλλά και τραγούδησε μαζί τους.

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου δόθηκε η δεύτερη συναυλία στο καζίνο Ceasar’s του Ατλάντικ Σίτι και θα ακολουθήσουν: Theater Rialto στο Μόντρεαλ στις 26 Νοεμβρίου, The Wilbur Theater στη Βοστόνη στις 29 Νοεμβρίου, Harris Theater στο Σικάγο στις 30 Νοεμβρίου και The Danforth Music Theater στο Τορόντο στις 4 Δεκεμβρίου.

Μιλώντας τη Δευτέρα στους ομογενείς δημοσιογράφους, στη διάρκειας συνέντευξης που παραχώρησε στο Γραφείο Τύπου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, ο Γιώργος Νταλάρας είπε πως το ρεμπέτικο τραγούδι, σ’ αυτές τις εποχές, δίνει έναν μπούσουλα. Δεν κάνει πολιτικό μανιφέστο.

«Αυτή τη φορά, ήρθα εδώ για κάτι παλιό, που μας πάει πολύ πίσω, αλλά που έχει σχέση με την Αμερική» είπε ο ερμηνευτής και πρόσθεσε: «Οι συναυλίες μας δεν έχουν την ποικιλότητα που είχαν άλλες μας εμφανίσεις. Τώρα, επικεντρωνόμαστε σε ένα από τα πιο χρωματισμένα και αυστηρά κομμάτια του ελληνικού τραγουδιού».

Ο Γιώργος Νταλάρας σημείωσε: «Εμείς οι νεότεροι αρχίζουμε και το ψάχνουμε το ρεμπέτικο. Και λέω νεότεροι, σε σχέση με τους πατεράδες και τους παππούδες μας. Οι γενιές όμως που γέννησαν το ρεμπέτικο δεν έψαξαν ποτέ να το βρουν. Ο καιρός που έγραψαν τα τραγούδια δεν τους έδινε την πολυτέλεια να αναζητήσουν ούτε από πού ξεκινάει αυτό το τραγούδι, ούτε τι το συντηρεί σήμερα και ούτε το τι θα γίνει αύριο. Αν πάμε πίσω στην ιστορία του ρεμπέτικου, θα δούμε ότι ξεκινάει πολύ νωρίς, τον 18ο αιώνα. Αυτό το ρεμπέτικο, το οποίο γνωρίζουμε εμείς ως εθνικό τραγούδι, ξεκινάει πολύ νωρίς τη δεκαετία του ΄30. Από τότε αρχίζει ο κόσμος στην Ελλάδα να μιλάει για το ρεμπέτικο. Το ρεμπέτικο όμως είχε μια ιστορία εξήντα μέχρι ογδόντα χρόνων πίσω από το 1930. Ξεκινάει από τη Μικρά Ασία, κυρίως από τη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη, περνάει από μια πολύ μικρή ομάδα στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και κυρίως, το μεγάλο σώμα, γεννιέται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δηλαδή, το ρεμπέτικο τραγούδι έχει ρίζα στην Αμερική και αυτό το μαθαίνουμε σιγά σιγά. Γι αυτό λέω ότι οι δικές μας γενιές αρχίζουν και ψάχνουν».

Για τις «σύγχρονες γενιές, τα νεότερα παιδιά» είπε ότι «αρχίζουν να γυρίζουν πίσω στην ανατολική μουσική, ενώ όλο το “ιμπεριαλιστικό μουσικό σύστημα”, το οποίο έχει κατακλύσει τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, Τύπο, τα πάντα, και τώρα το διαδίκτυο, περνάει μια κοινή μουσική, μια παγκοσμιοποιημένη μουσική, η οποία σχεδόν σκεπάζει όλο τον κόσμο. Υπάρχουν όμως μικρές εστίες αντίστασης, όπως το φλαμένκο από την Ισπανία, το φάντο από την Πορτογαλία, το μπλουζ από την Αμερική και άλλες χώρες που είναι πιο ανατολικά από εμάς, που, συνήθως δεν ασχολούμαστε με αυτά και είναι η πεντατονική μουσική της Κίνας, είναι επίσης η πεντατονική μουσική της λατινικής Αμερικής, κυρίως των Άνδεων. Πρόκειται για κομμάτια του κόσμου που είναι μια μορφή αντίστασης. Η δική μας αντίσταση είναι το ρεμπέτικο τραγούδι που έθρεψε το δημοτικό και το βυζαντινό μέλος και από το οποίο στην ουσία πήρε και το διατήρησε μέσα στους αιώνες. Για το ρεμπέτικο τραγούδι ο Μίκης Θεοδωράκης είπε, με το μεγαλείο που τον διακρίνει, “θα ήθελα να με θεωρείτε ως έναν απλό μαθητή του Βασίλη Τσιτσάνη”, θέλοντας έτσι να μας κάνει όλους να κοιτάξουμε στην ελληνική παράδοση, στην ψυχή των ανθρώπων που έγραψαν πράγματα ταπεινά και καθημερινά, που όμως έχουν σχέση με την ιστορία, την περηφάνια και τη γλώσσα του τόπου και καταφέρνουν μέσα στους κύκλους που κάνει η μουσική, στο μέλλον, να γίνεται ένα κομμάτι από την άγκυρα που κρατάει αυτό το καράβι που λέγεται “Ελλάδα”».

Ο ερμηνευτής υποστήριξε ότι «το ρεμπέτικο τραγούδι, αυτό το κομμάτι του περιθωρίου -γιατί εκείνα τα χρόνια ήταν εντελώς περιθωριακό είδος και ένα μεγάλο του μέρος ασχολείτο με τις ουσίες, ένα άλλο με τους βαρυποινίτες και τη φυλακή, ένα άλλο με τη ξενιτιά και ένα άλλο με την αγάπη και με την παλιοπαρέα- διαμόρφωσε το ελληνικό τραγούδι. Ο Τσιτσάνης το πήρε και το έκανε ένα περήφανο, λαϊκό τραγούδι, που αργότερα έμελε να σκεπάσει όλη την κοινωνία».

Αναφερόμενος στις συναυλίες για το ρεμπέτικο που έδωσε σε ευρωπαϊκές πόλεις, υπογράμμισε: «Γράφτηκαν πολλά και θα δείτε πως ο κόσμος του Τύπου και ο κόσμος που ψάχνει τη μουσική εννοεί το ρεμπέτικο μετά απ’ όλες αυτές τις δεκαετίες. Πόσοι έχουν ασχοληθεί με τη ρεμπέτικη μουσική, πόσοι καθηγητές υπάρχουν σε σχολεία της Σουηδίας, της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου που προτρέπουν τους φοιτητές τους να ασχοληθούν, για παράδειγμα, με τον Μάρκο Βαμβακάρη, με το ρεμπέτικο τραγούδι, με το σμυρναίικο τραγούδι, με τη βυζαντινή μουσική, με τα μακάμ, δηλαδή τους δρόμους που εμείς έχουμε περιορίσει σε δέκα, δώδεκα, ενώ τα μακάμια, οι δρόμοι της ανατολικής μουσικής, είναι περίπου 120 και έχουν τη ρίζα τους στην Περσία, όχι γιατί δεν είναι ελληνική, αλλά επειδή οι Πέρσες στον μεσαίωνα τα προστάτεψαν. Και με τη συγγένεια που είχαν, λόγω της οθωμανικής αυτοκρατορίας, οι Έλληνες συγγραφείς βυζαντινής μουσικής συνεργάστηκαν μαζί τους. Στην παράδοση της βυζαντινής μουσικής και της παραδοσιακής τουρκικής μουσικής σήμερα θα δείτε δεκάδες ελληνικά ονόματα συνθετών παραδοσιακής μουσικής στην οθωμανική εποχή. Μερικοί λένε ότι τα ρεμπέτικα είναι τούρκικα τραγούδια. Όχι αδέλφια μου, δεν είναι τούρκικα, γιατί μέχρι το 1922 το μισό ποδάρι της πατρίδας Ελλάδας ήταν στη Ιωνία και μην ξεχνάτε ότι οι Αθηναίοι είναι Ίωνες. Είναι μια άλλη ιστορία, αν από δικά μας σφάλματα δεν έχουμε αυτές της πατρίδες».

Είπε ακόμη: «στην Ευρώπη θεωρούν το ρεμπέτικο τραγούδι ότι είναι μια σχολή τραγουδιού παγκόσμιας κληρονομιάς. Εμείς όμως στην Ελλάδα δεν το έχουμε. Το έχουμε μόνο ως γλέντι για τις πρωινές ώρες, αφού πάμε σε ένα οποιοδήποτε μαγαζί. Δεν έχουμε αναγνωρίσει ακόμα το μπουζούκι ως λαϊκό όργανο. Δεν έχουμε ακόμα αναγνωρίσει τη λαϊκή κιθάρα, το λαϊκό πιάνο, τα δημοτικά όργανα, το κλαρίνο και το βιολί. Ακόμα ως πολιτεία, ως ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δεν δίνουμε πτυχίο στη λαϊκή μουσική. Γι’ αυτό, μερικές φορές δεν πρέπει να αναρωτιόμαστε γιατί δεν πάμε καλά. Είναι στραβός ο γιαλός ή το καράβι; Πρέπει αυτό να το ξαναδούμε».

Για τα δικά του προσωπικά βιώματα και τις σχέσεις του με το ρεμπέτικο, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο τι του άφησε ο πατέρας του ως «εσωτερική ανάγκη» και πως μεγάλωσε μουσικά στην «αγκαλιά των φίλων» του πατέρα του, σπουδαίων δημιουργών και μουσικών. «Μέσα απ’ αυτά τα τραγούδια έμαθα την κοινωνία και τον κόσμο» είπε, σημειώνοντας ότι «θα ήταν παράδοξο να μη συνεχίσω να τραγουδάω αυτά τα τραγούδια. Το ρεμπέτικο τραγούδι είναι πραγματικά το μπλουζ των Ελλήνων».

Απαντώντας σε αρκετές ερωτήσεις, ο Γιώργος Νταλάρας μίλησε και για τα σημερινά δρώμενα στην Ελλάδα: «Επειδή πάντα στο μυαλό μας είναι η Ελλάδα, διάβασα προηγουμένως στο διαδίκτυο ότι επτά χιλιάδες αστυνομικοί έχουν παραταχθεί για να προφυλάξουν την πρωτεύουσα την ημέρα του Πολυτεχνείου. Και σκέφτομαι πόσο σημαντικότερο θα ήταν αν αυτοί οι επτά χιλιάδες αστυνομικοί ήταν επτά χιλιάδες γιατροί σε χωριά και ακριτικά νησιά που έχουν τέτοιες ελλείψεις αυτό τον καιρό. Αυτά όλα όμως είναι μια άλλη ιστορία που δεν χωράει σε μια μουσική παράσταση».

Στο ερώτημα αν «το ρεμπέτικο έχει πολιτική πρόταση», διατύπωσε την άποψη: «Στις μέρες μας, που η σύγχυση έχει διογκωθεί και είναι σαν τεράστιο αερόστατο πάνω από το κεφάλι μας, αν κανείς θέλει να μιλήσει πολιτικά και να μην παγιδευτεί μέσα στη λογική των κομμάτων ή των αλλοπρόσαλλων αντιλήψεων, αξίζει μόνο να δει τι συμβαίνει σήμερα στην ελληνική Βουλή. Περίμενε κανείς, για παράδειγμα, να έχει αυτό το χαρακτήρα που έχει; Υπάρχουν κάποιοι που ή τους ψεκάζουνε ή μπορεί να είναι μέλη εγκληματικών οργανώσεων ή άρρωστων ψυχολογικά. Κι όμως είναι εκεί μέσα. Σε μια τέτοια λοιπόν περίοδο κρίσης είναι καλύτερα ο καθένας να κοιτάξει τι μπορεί να κάνει στο άμεσο περιβάλλον του και να προστατέψει τις πεποιθήσεις του, τις αντιλήψεις του και κυρίως την αισθητική του. Πιστεύω λοιπόν ότι το ρεμπέτικο τραγούδι σ’ αυτές τις εποχές δίνει έναν μπούσουλα. Δεν κάνει πολιτικό μανιφέστο». Πρόσθεσε δε ότι προσωπικά δεν θέλει να ξαναπάθει την «αλλοίωση της πρόθεσης και της μουσικής», τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Θέλω να κάνω τη δουλειά μου ήρεμα και ήσυχα. Όχι γιατί φοβάμαι τις διαδικασίες, αλλά γιατί έχω αρχίσει και φοβάμαι τις λανθασμένες ερμηνείες που είναι καθοδηγούμενες. Ο κόσμος σήμερα έχει ανάγκη από αλληλεγγύη και ανθρωπιά».

Καταλήγοντας, τόνισε ότι «αυτό που λείπει από την Ελλάδα είναι μια φόρμα δικαιοσύνης που δεν θα επιτρέπει στους πατριδοκάπηλους να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα».

Όσον αφορά τη διαχρονική παρουσία και τα μηνύματα του ρεμπέτικου τραγουδιού ανέφερε: «Ο Τσιτσάνης έγραψε κάποτε “μην απελπίζεσαι και δε θ’ αργήσει κοντά σου θα ‘ρθει μια χαραυγή”. Αυτά λοιπόν είναι πολύ δυνατά, δεν πρόκειται ποτέ να χαθούν. Και σήμερα, υπάρχουν νέοι συνθέτες που έχουν ως βάση το ρεμπέτικο. Επομένως, σε καμία κρίση δεν υπάρχει περίπτωση να υποχωρήσει το ρεμπέτικο».

 

greeknewsonline

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0