Sign in to follow this  
Followers 0
EKOSTEL

Καλλιμάρμαρο, 4 Ιουλίου, Αφιέρωμα στον Βασίλη Τσιτσάνη

15 posts in this topic

Στις 4 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί η συναυλία του Όλοι μαζί μπορούμε. Αφιέρωμα στον Βασίλη Τσιτσάνη. Καλλιτεχνική επιμέλεια του Γ.Νταλάρα, σκηνοθεσία του Στ.Φασουλή και θα προλογίσει ο Διον.Σαββόπουλος. Εν καιρώ θα ανακοινωθούν και τα άλλα ονόματα. Πηγή της είδησης ο ΣΚΑΙ

http://www.skai.gr/news/culture/article/369829/megali-sunaulia-tou-oloi-mazi-boroume-gia-ton-tsitsani-sto-kallimarmaro/

Το ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ παρουσιάζει φέτος στις 4 Ιουλίου, στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο, τη συναυλία «ΠΑΙΞΕ ΤΣΙΤΣΑΝΗ ΜΟΥ» στην οποία συμμετέχουν μεγάλοι Έλληνες Καλλιτέχνες.

Η φετινή συναυλία του ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ αφιερώνεται στον σημαντικότερο δημιουργό της ελληνικής λαϊκής μουσικής του 20ού αιώνα.

Το εμβληματικό στάδιο στο κέντρο της Αθήνας αυτή τη φορά θα γεμίσει με τα τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη, του συνθέτη που κατάφερε να αλλάξει την ιστορία του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού για πάντα.

Στη συναυλία προσφέρθηκαν να συμμετάσχουν αφιλοκερδώς μεταξύ άλλων ο Γιώργος Νταλάρας που θα αναλάβει την καλλιτεχνική επιμέλεια, ο Σταμάτης Φασουλής που θα τη σκηνοθετήσει, ο Διονύσης Σαββόπουλος που θα προλογίσει και θα ανοίξει συμβολικά τη συναυλία, καθώς και μεγάλες φωνές του ελληνικού τραγουδιού που θα ανακοινωθούν σύντομα.

Στόχος της συναυλίας είναι η υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. 

Με εισιτήρια από €6 και με ελάχιστη προσφορά €2 που θα μετατραπεί αυτομάτως σε τρόφιμα, θα έχουμε τη δυνατότητα να ζήσουμε μια πραγματικά μεγάλη βραδιά και ταυτόχρονα να συνεισφέρουμε στην προσπάθεια του ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.

Θα είμαστε όλοι στο Καλλιμάρμαρο στις 4 Ιουλίου. Γιατί ο Βασίλης Τσιτσάνης είναι η καρδιά του μουσικού μας πολιτισμού, είναι η φλόγα που μας ζεσταίνει και μας φέρνει κοντά.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έτσι όπως πάει φέτος, βλέπω να κάνουμε διακοπές στην Αθήνα το καλοκαίρι. Όχι πως με χαλάει ιδιαίτερα...

Υπό την επιμέλεια Νταλάρα η συναυλία του «Όλοι μαζί μπορούμε» για τον Τσιτσάνη

28/03/2018

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

http://www.ogdoo.gr/epikairotita/mousika-nea/ypo-tin-epimeleia-dalara-i-synavlia-tou-oloi-mazi-boroyme-gia-ton-tsitsani

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανακοινώθηκαν τα πρώτα ονόματα για τη συναυλία του Όλοι μαζί μπορούμε, «Παίξε Τσιτσάνη Μου...» στο Καλλιμάρμαρο.

Όλο το ελληνικό τραγούδι φωνάζει: Όλοι μαζί μπορούμε

http://www.ogdoo.gr/epikairotita/mousika-nea/olo-to-elliniko-tragoydi-fonazei-oloi-mazi-boroyme

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μουσικοί:
Πιάνο: Γιώργος Παπαχριστούδης
Μπουζούκι: Γιώργος Μάτσικας
Μπουζούκι: Βασίλης Κορακάκης
Μπουζούκι: Βαγγέλης Μαχαίρας
Μπουζούκι: Κωνσταντίνος Βελλιάδης
Κιθάρα: Χρήστος Ζέρβας
Μπάσο: Κώστας Κωνσταντίνου
Βιολί: Σωτήρης Μαργώνης
Ακορντεόν: Μάνος Γρυσμπολάκης
Κρουστά: Νίκος Καρατζάς
Κρουστά: Στράτος Σαμιώτης
Σαντούρι: Κώστας Κατσιγιάννης "

https://www.webmusic.gr/ta-prota-onomata-gia-ti-megali-synaylia-sto-kallimarmaro-panathinaiko-stadio/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry... I should have seen that this is not correct, I'm sure we will see Andreas:whistling2: Katsigiannis 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετά το 40ο λεπτό του δελτίου το ρεπορτάζ. Άρχισαν οι πρόβες.

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από το χαμόγελό της καταλαβαίνεις πως εννοεί όσα γράφει. Πρόβες.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στις συμμετοχές προστέθηκε και η Αρβανιτάκη και ο Μαραβέγιας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.tanea.gr/interview/article/5579231/kamia-fora-ksexname-thn-poihsh-toy-tsitsanh/

«Καμιά φορά ξεχνάμε την ποίηση του Τσιτσάνη»

Δημήτρης Δουλγερίδης  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/06/2018 08:00
«Μου προτάθηκε μία εκδήλωση με άξονα "Γιώργος Νταλάρας και λαϊκό τραγούδι". Αμέσως, όμως, το μυαλό μου έφυγε από την τιμητική πρόταση και πήγε στο ένα και μοναδικό όνομα που δένει πάνω του το λαϊκό τραγούδι. Τη συναυλία την βλέπω και ως ένα ερέθισμα να ξαναδώσουμε στους ανθρώπους τις στιγμές κανονικότητας που δικαιούνται. Νομίζω ότι έχουμε βγάλει αρκετά τον κακό μας χαρακτήρα μέσα στην κρίση. Αφήσαμε τη δυσάρεστη κατάσταση στην καλύτερη περίπτωση να μας ταλαιπωρεί και στη χειρότερη να μας διχάζει. Το ωραιότερο απ' όλα είναι ότι παρόλο που έχουμε καταλήξει στους συντελεστές με έχουν πάρει άλλοι 22 τρίχορδοι μπουζουξήδες και 28 τραγουδιστές.
 
Ο Κώστας Χατζηδουλής γράφει ότι το λαϊκό τραγούδι μοιάζει με θρησκευτική σέχτα, με τους δικούς της αγίους και τις Παναγίες, τους μάρτυρες και τους τροπαιοφόρους, αλλά ο Τσιτσάνης είναι ο Ναζωραίος. Για μένα ο άνθρωπος αυτός υπήρξε πάντα ένα σημείο αναφοράς στη διαδικασία μεταλλαγής του λαϊκού τραγουδιού από τη δεκαετία του 1960 κι έπειτα. Οταν άκουγα τον "Επιτάφιο", τη "Ρωμιοσύνη" και το "Αξιον εστί", μελοποιημένα από τον Μίκη Θεοδωράκη, τα τραγούδια των Χατζιδάκι - Γκάτσου κι εκείνα του Ξαρχάκου, ήταν σαν να έφευγα από τη διασκέδαση και να πήγαινα στη μελέτη. Αυτό που μου έδωσε μεγάλο θάρρος ήταν εκείνη η παραδοχή του Θεοδωράκη "θα ήθελα να με βλέπετε σαν έναν μαθητή του Τσιτσάνη".
 
Παρόλο που ζούσε με τους ρεμπέτες δεν φαινόταν και δεν ήταν ρεμπέτης. Είχε μια λαϊκή αριστοκρατικότητα και δεν τον ενδιέφερε το χύμα. Φέρνει τα δικά του θέματα και τα κίνητρά του αλλάζουν όσο αλλάζει η κοινωνία. Ισορροπεί ανάμεσα στον πόνο και την αγάπη για τη ζωή ή την ελπίδα της ανασυγκρότησης: είναι οι δύο αντίστροφες έννοιες που εξανθρωπίζουν την ελληνική κοινωνία εκείνη την εποχή. Και ο ίδιος εκφράζοντάς τες φέρεται σαν λαϊκός εκσυγχρονιστής στο χώρο του τραγουδιού. Δεν θα τον δείτε ποτέ με γραβάτα. Η γραβάτα ήταν κομφορμισμός - κι αυτό δεν το ήθελε. Η επαναστατικότητά του δεν ήταν της φιγούρας, αλλά της ουσίας. Ηξερε ότι αυτό που έκανε δεν ήταν για το μεροκάματο. Ούτε μόνο για τον εαυτό του. Υπάρχει μια κοινωνική συνείδηση.
 
Καμιά φορά ξεχνάμε τον γλωσσικό πλούτο στα τραγούδια του. Εχει πολλά ποιητικά στοιχεία, όπως η σύνταξη "του προδομένου ο πόνος της καρδιάς", τα οποία πρέπει να παίρνει υπόψιν του και ο ερμηνευτής. Πρέπει να κατέχει το ιδίωμα και να το μελετήσει. Ο Σταμάτης Φασουλής, που σκηνοθετεί τη συναυλία και γνωρίζει το έργο του Τσιτσάνη, στάθηκε πριν από καιρό στην ποιητική αντίθεση μέσα στο "Ακρογιαλιές δειλινά": Χωρίς ντροπή, αναζητεί/ τον ήλιο που έχει χαθεί/ στα σκοτάδια να βρει. Πριν από πολλά χρόνια γι' αυτή την ποίηση μού μιλούσε και ο Σταύρος Κουγιουμτζής, ο οποίος λάτρευε τον Τσιτσάνη. Και πάτησε πολύ στις εισαγωγές του Τσιτσάνη, οι οποίες ήταν ισάξιες των ρεφρέν των τραγουδιών: ένα ολοκληρωμένο μουσικό πρελούδιο.
 
Μου ακούγεται σαν ψευτοδίλημμα ότι ο κόσμος των στίχων του δεν είναι και ο καλύτερος για τη θέση των γυναικών. Είναι εικόνες από μια συγκεκριμένη κοινωνία, αλλά ο Τσιτσάνης ύμνησε επίσης τη γυναίκα. Ακούστε το "Απόψε κάνεις μπαμ" ή στο "Αργοσβήνεις μόνη" πώς μιλάει για τον πόνο μιας γυναίκας: όπως λίγα κομμάτια της λαϊκής μουσικής. Με την ευκαιρία, πρόκειται για ένα παράδειγμα πετυχημένης διασκευής  - των Ιμάμ Μπαϊλντί  -  από τη νέα γενιά μουισκών που ανακαλύπτουν αυτόν τον κόσμο. Με συγκίνησαν οι Ιμάμ Μπαϊλντί, επειδή έσβησαν το μουσικό κομμάτι, αλλά άφησαν τις φωνές του Στελλάκη Περπινιάδη και της Ιωάννας Γεωργακοπούλου. Εδώ υπάρχει μια αξιοπρόσεκτη ηθική διάσταση στη διασκευή.
Ξεχνάμε επίσης πως ο Τσιτσάνης αναδεικνύει τις φωνητικές ικανότητες του Καζαντζίδη στην πρώτη περίοδο: "Ισως αύριο", "Ασπρο πουκάμισο φορώ", "Πάρε το δάκρυ μου βοριά", "Κατάδικος για πάντα", "Παίξε Χρήστο το μπουζούκι", "Το 'ξερα πως θα μου φύγεις". Από κει κι έπειτα ο Καζαντζίδης, ένας άνθρωπος τον οποίο ποτέ δεν σταμάτησα να αγαπώ - παρ' όλο που κάποια στιγμή διαφοροποιηθήκαμε -, έφτιαξε ένα καινούργιο είδος λαϊκού τραγουδιού μ' αυτήν την τόσο πλούσια και καθαρή φωνή. Παίρνω, λοιπόν, την ευκαιρία για να πω ότι ο Καζαντζίδης είναι ουσιαστικά τρεις τραγουδιστές: όταν ξεκινάει είναι μίμος του Πρόδρομου Τσαουσάκη. Ο Τσιτσάνης τον απομακρύνει και του δίνει το μεγάλο δώρο της αυτοπεποίθησης με τα ωραιότερα τραγούδια της εποχής. Την ίδια εποχή που τα άλλα τραγούδια του είναι, για παράδειγμα, οι "Βαλίτσες". Κι αμέσως μετά περνάμε στην "Πολιτεία" του Θεοδωράκη και στα τραγούδια του Χατζιδάκι. Στη συνέχεια σταματά και αποσύρεται σε έναν νέο κόσμο τον οποίο ίσως δεν καταλαβαίνει. Για μένα προσωπικά αυτή η απομόνωση ήταν ένα λάθος του. Για μένα ο Καζαντζίδης έπρεπε να είναι κάθε μέρα στον κόσμο και να τραγουδάει. Ο ίδιος ένιωθε ότι έκανε το χρέος του απέναντι στον κόσμο με το να αυτοαναιρείται.
 
 
Εδινε μεγάλη σημασία στις φωνές των ερμηνευτών, γι' αυτό και κάθε τραγούδι είναι πατενταρισμένο με τις φωνές τους: Μπιθικώτσης, Καζαντζίδης, Νίνου, Καίτη Γκρέυ. Και ίσως αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για μια πρόταση προς το υπουργείο Πολιτισμού να μην ξεχνάει αυτή τη μεγάλη τραγουδίστρια. Η τιμητική σύνταξη στην Καίτη Γκρέυ είναι η ελάχιστη αναγνώριση για το τι έχει προσφέρει μαζί με τον Τσιτσάνη στον λαϊκό μας πολιτισμό.
 
Ακούω ακόμη και σήμερα Τσιτσάνη στο αυτοκίνητο, όπως και άλλους λαϊκούς. Ακούω ξανά και ξανά Καζαντζίδη και Μπιθικώτση. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς οι νεότεροι πρέπει να ομολογήσουμε ότι τόσο καλοί σαν κι αυτούς δεν θα γίνουμε. Ξέρεις γιατί; Υπήρχε τότε ένα σύστημα παραγωγής με συγκεκριμένους ηχολήπτες και ήχο, στούντιο με δικά του βάθη, συγκεκριμένοι μπουζουξήδες που έβγαζαν ένα αποτέλεσμα. Αυτά όλα έχουν περάσει. Αυτό το χρώμα είναι δύσκολο να το ξαναπιάσεις. Αλλά ως άνθρωπος που νομίζω ότι πάντα έχω να κερδίσω απ' τους δασκάλους μου, τους ακούω. Ακόμη και τώρα, όταν θέλω να φορτιστώ πριν τραγουδήσω σε συναυλία, ακούω τη "Δραπετσώνα". Οταν τραγουδάω το "Φέρτε μου τη θάλασσα" δεν τραγουδάω εγώ, τραγουδάει ο Μπιθικώτσης που μεταφέρθηκε στη δική μου ψυχή.
 
Το "Θα κάνω ντου βρε πονηρή" παραμένει το πιο αγαπημένο μου τραγούδι του Τσιτσάνη. Εχει πολλή πλάκα, επειδή ο Τσιτσάνης παριστάνει το κουτσαβάκι. Εχει κι αυτό το υπέροχο σλόγκαν "θα κάνω επανάσταση"». 


info. «Παίξε Τσιτσάνη μου», συναυλία τού Ολοι Μαζί Μπορούμε, 4 Ιουλίου στις 21.00. Προλογίζει ο Διονύσης Σαββόπουλος, σκηνοθετεί ο Σταμάτης Φασουλής. Τιμή εισιτηρίου 7 ευρώ (viva.gr), ημέρα συναυλίας 8 ευρώ. Συμμετέχουν οι Φωτεινή Βελεσιώτου, Γλυκερία, Ελεωνόρα Ζουγανέλη, Βιολέτα Ικαρη, Γιάννης Κότσιρας, Κώστας Μακεδόνας, Λεωνίδας Μπαλάφας, Δημήτρης Μπάσης, Γιώτα Νέγκα, Χρήστος Νικολόπουλος, Γ. Νταλάρας, Μαρίζα Ρίζου, Ελένη Τσαλιγοπούλου
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

«Μου προτάθηκε μία εκδήλωση με άξονα "Γιώργος Νταλάρας και λαϊκό τραγούδι". Αμέσως, όμως, το μυαλό μου έφυγε από την τιμητική πρόταση και πήγε στο ένα και μοναδικό όνομα που δένει πάνω του το λαϊκό τραγούδι.  

Ακόμη και σε αυτό ρε συ ακομη και σε αυτο, βρέθηκαν πολλοί να μου πουν - εε ο Νταλάρας παντα κατείχε καλα τα μίντια αυτο που είπε το κάνει και καλα για την ταπεινή προβολή του παλι..- 

Ακομα δεν μπορώ να καταλάβω κατανοησω αυτο το μίσος και το μένος για τον Νταλαρα. Γιατί για οολα να φταίει αυτός ? Για όλα τα δεινα της χώρας. Γιατί οτι και αν κάνει το κάνει για τα λεφτά και είναι φραγκοφονιας; Γιατί ξαφνικά εγινε δεξιός επειδη τραγούδησε στους ολυμπιακούς αγωνες και ο κόσμος ξεχνάει ότι σε μια δεκαετία εκανε 800 συναυλιες δωρεάν σε εργοστάσια  πλατειες και διαδηλωσεις; 

Γιατί αυτό το μίσος δεν υπήρχε ποτε για τον Μπιθικωτση Καζαντζίδη Μητροπανο και τους αλλους μεγαλους λαικους τραγουδιστές; Και ο κόσμος απλα τους λατρευε. Γιατι απο ολον τον κοσμο ακουω - α Ναι καλος τραγουδιστής αλλα Μ@&$*ας- Γιατί αυτή η αδικία;

Συγγνώμη ξερω οτι δεν κολλάει σε αυτο το θεμα του φορουμ αλλα με πνίγουν τα γιατί και έπρεπε να ξεσπασω..

Ίσως έχει συμβεί και σε εσάς..

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί κανένας τους δεν είχε τη διάρκεια που έχει ο Νταλάρας. Γιατί ο Νταλάρας είναι ο πιο ολοκληρωμένος καλλιτέχνης. Δεν κρίνω ποιος έχει  καλύτερη φωνή ή σπουδαιότερη. Λέω πως ο Νταλάρας έχει όλο το πακέτο, να μου επιτραπεί. Κι αυτό πονά ειδικά όταν η μετριότητα είναι καθεστώς κι ό,τι προεξέχει του μετρίου το κόβουμε. 

Δεν ξέρω πολλούς που θα τους είχε προταθεί τέτοια τιμητική πρόσκληση να μετατρέπουν την προσωπική πρόσκληση σε αφιέρωμα σε συνθέτη κι όχι στον ίδιο. Μάλλον ΚΑΝΕΝΑΝ δεν ξέρω. Κι ας με πουνε κάποιοι ταλιμπάν του Νταλάρα. Δεκάρα τσακιστή δεν δίνω πια!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0