Sign in to follow this  
Followers 0
EKOSTEL

Περιοδεία στην Αμερική, Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2020

9 posts in this topic

https://www.ekirikas.com/μετατείθεται-για-τον-ιανουάριο-η-περι/?fbclid=IwAR0j2zXdQImKVHYLdTx5ORvsT8Wv6n29wJwi6A7nADLjLXU7vP_NjVN39lI

Μετατίθεται για τον Ιανουάριο η περιοδεία Νταλάρα – Τζουγανάκη στη Νέα Υόρκη

Του Χριστόδουλου Αθανασάτου 20 Νοεμβρίου, 2019
4834168-760x507.jpg

Ο Γιώργος Νταλάρας. Φωτογρφία: Eurokinissi/ Στέλιος Μήσινας

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Τον Ιανουάριο θα πραγματοποιηθεί τελικά η χειμερινή περιοδεία των Γιώργου Νταλάρα και Μιχάλη Τζουγανάκη στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Συνεπώς, μετατίθενται χρονικά και επαναπρογραμματίζονται, οι συαυλίες που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με τον παραγωγό Κωνσταντίνο Καντζόγλου, Γενικό Διευθυντή της εταιρείας Globe Entertainment, βρέθηκε πρόσφορο έδαφος προκειμένου να διοργανωθούν συναυλίες και σε επιπλέον πόλεις, γεγονός που δεν θα καθιστούσε πρακτικό τον μήνα Δεκέμβριο, λόγω και των εορτών των Χριστουγέννων.

«Τις τελευταίες εβδομάδες εισπράξαμε έντονο ενδιαφέρον από άλλες πόλεις για την συναυλία του Γιώργου Νταλάρα με τον Μιχάλη Τζουγανάκη. Κατόπιν τούτου, αποφασίσαμε από κοινού να μεταθέσουμε την περιοδεία από την 31η Ιανουαρίου έως και την 28η Φεβρουαρίου 2020», ανέφερε ο κ. Καντζόγλου.

Όπως τονίζει ο ίδιος, το νέο πρόγραμμα προβλέπει ότι η συναυλία που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στη Νέα Υόρκη στις 5 Δεκεμβρίου 2019 μετατίθεται για την 31η Ιανουαρίου, ημέρα Παρασκευή, και θα είναι η εναρκτήρια της περιοδείας. Οι υπόλοιπες συναυλίες του Δεκεμβρίου ήταν στην Ατλάντα (07/12), Ατλάντικ Σίτυ (14/12) και Κονέκτικατ (15/12), που αναμένεται να επαναπρογραμματιστούν τις επόμενες ημέρες. Σε αυτές τις πόλεις ενδέχεται να προστεθούν ακόμη η Βοστώνη, το Μόντρεαλ, το Σικάγο, το Σαν Φρανσίσκο, το Χιούστον και η Τάμπα.

«Γνωρίζω ότι πολλοί ομογενείς είχαν ήδη κλείσει τα εισιτήριά τους με βάση το προηγούμενο πρόγραμμα συναυλιών. Διαβεβαιώνουμε το κοινό ότι τα εισιτήρια αυτά θα ισχύσουν κανονικά για τις νέες ημερομηνίες και δεν χρειάζεται να προχωρήσουν σε κάποια νέα αγορά. Από την άλλη πλευρά, εάν δεν έχουν την δυνατότητα προσέλευσης εκείνη την περίοδο, μπορούν να επιστρέψουν τα εισιτήρια και να πάρουν πίσω τα χρήματά τους, από το μέρος που τα προμηθεύτηκαν», είπε ο κ. Καντζόγλου.

Τέλος, αναφέρει πως “ζητάμε συγγνώμη από τους ομογενείς, αλλά θεωρούμε ότι στο τέλος ο προγραμματισμός και η εμπειρία τους στην συναυλία θα τους αποζημιώσει»

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.ekirikas.com/ο-γιώργος-νταλάρας-στη-νέα-υόρκη-τα-τρ/

Ο Γιώργος Νταλάρας στη Νέα Υόρκη: «Τα τραγούδια δεν έχουν σύνορα» (βίντεο)

Της Ματίνας Δεμελή 29 Ιανουαρίου, 2020
IMG_4446-760x570.jpg

Φωτογραφία «Ε.Κ»/Ματίνα Δεμελή

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Με μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης ο Γιώργος Νταλάρας υποδέχθηκε τους δημοσιογράφους στο Γενικό Προξενείο της Νέας Υόρκης το απόγευμα της Τρίτης. Συγκινημένος που βρέθηκε για μια ακόμη περιοδεία στην Αμερική με καλό σκοπό, καθώς τα έσοδα από τις συναυλίες σε Νέα Υόρκη, Ατλάντα, Σικάγο, Τορόντο και Ατλάντι Σίτι θα διατεθούν στην “Κιβωτό του Κόσμου”, ο δημοφιλής τραγουδιστής ξετύλιξε μέσα σε 1,5 ώρα το κουβάρι της επαγγελματικής του πορείας.

Ο Γενικός Πρόξενος Δρ. Κωνσταντίνος Κούτρας αφηγήθηκε μια παλιά ιστορία. Μια ιστορία γνωριμίας με τον μεγάλο καλλιτέχνη. «Τον κ. Νταλάρα τον γνώρισα το 1974. Όταν ήμουν μικρό παιδάκι στο δημοτικό σχολείο, 10 χρόνων. Ο πατέρας μου είχε πάρει καινούργιο αυτοκίνητο και έβαλε ραδιοκασετόφωνο. Πήγαμε σε ένα δισκοπωλείο και πήρε την αγαπημένη του κασέτα. Τα “18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας”. Αυτή η κασέτα έλιωνε, έπαιζε διαρκώς. Αυτόν τον Γιώργο Νταλάρα γνώρισα εγώ τότε» είπε ο κ. Κούτρας καλωσορίζοντας τον Γιώργο Νταλάρα.

«Η συγκίνηση είναι μεγάλη. Έχω καιρό να έρθω εδώ στην πόλη μας. Πόλη μας δεν είναι; Και το Σικάγο και το Τορόντο και η Μελβούρνη. Χαίρομαι που η συνάντηση μας έγινε εδώ, στο προξενείο. Αισθάνομαι ότι αυτός ο χώρος έχει μια ιδιαιτερότητα. Αρχίσατε να μιλάτε λέγοντας για μένα κάτι το οποίο είναι μια μεγάλη σφραγίδα στην ψυχή μου. Τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας των Θεοδωράκη και Ρίτσου όταν ήμουν 22 χρόνων».

Ο Γιώργος Νταλάρας αναφέρθηκε στον Μίκη Θεοδωράκη και στο πως τον γνώρισε. «Όταν τον συνάντησα για να με ακούσει του θύμισα μια ιστορία. Όταν ήμουν 12-13 χρονών είχα πάει με την μητέρα μου στο σπίτι του στη Νέα Σμύρνη για να του δώσουμε μια μπομπίνα να ακούσει τον πατέρα μου που ήταν μουσικός και ζούσε εκτός Ελλάδας. Στην αρχή δεν το θυμήθηκε αλλά μετά μου είπε πως ναι, κάτι του θύμισε η ιστορία αυτή. Και μου είπε: “Έλα τώρα να τραγουδήσουμε παρέα να δούμε τι ξέρεις”. Καθίσαμε στο πιάνο και του είπα σχεδόν όλα τα τραγούδια. Μου είπε τότε: “απ’ ότι βλέπω εσύ έχεις μελετήσει”. Και του απάντησα: “Όχι μελετήσει, έχω αγαπήσει αυτά τα τραγούδια”.

IMG_4425-760x570.jpg Φωτογραφία «Ε.Κ»/Ματίνα Δεμελή

Θυμάμαι, το 1973 ηχογραφούσαμε παράνομα στο στούντιο της Κολούμπια, δεν βγαίναμε από εκεί. Αυτός ο δίσκος είναι πολύ σημαντικός για μένα και μου έδωσε την ευκαιρία να δηλώσω την αλλαγή νοοτροπίας που εκείνη την εποχή έπρεπε να πολεμήσω, το να δουλεύω στα νυχτερινά κέντρα. Ένιωθα μέσα μου ότι κάτι άλλο συμβαίνει στην κοινωνία. Από δύο πράγματα μπορείς να κρίνεις ένα καλλιτέχνη. Το ένα είναι το ταλέντο του που αυτό μετριέται και οι επιλογές του».

Εκτενή αναφορά έκανε στη νέα γενιά τραγουδιστών. «Οι γενιές αλλάζουν και ζητούν το καινούργιο αίμα. Μέσα στην πορεία του τραγουδιστή, οποιουδήποτε ερμηνευτή, είτε είναι πιανίστας, είτε παίζει πνευστά, είτε τραγουδάει πρέπει το κλασσικό ρεπερτόριο διαρκώς να το ανανεώνει. Ο Τσιτσάνης, ο Μπιθικώτσης το 1960, 1961 και 1962 έκαναν μια τεράστια προσπάθεια με όλα τα παλιά τραγούδια που είχαν ξεχαστεί από τους τεράστιους δίσκους των 78 στροφών και όλη η καινούργια γενιά άρχισε να ακούει αυτά τα σπουδαία τραγούδια μέσα από φωνές κατοχυρωμένες και αγαπημένες από την ελληνική κοινωνία. Γι’ αυτό κάθε τόσο λέω σε νέους συναδέλφους: όποτε ακούτε νέα τραγούδια του Κουγιουμτζή, του Σπανού σας παρακαλώ να τα παίρνετε, να τα διασκευάζετε και να τα φέρετε στην εποχή σας».

Ο Γιώργος Νταλάρας την Παρασκευή θα βρεθεί στο ιστορικό θέατρο Απόλλο. Δίπλα του θα βρίσκονται και νεότεροι καλλιτέχνες. Ο κρητικός Μιχάλης Τζουγανάκης, ο γιος του Αλέξανδρος Τζουγανάκης καθώς και η Ασπασία Στρατηγού.

IMG_4429-760x570.jpg Φωτογραφία «Ε.Κ»/Ματίνα Δεμελή

«Ο Μιχάλης Τζουγανάκης είναι φίλος μου. Κάναμε μια περιοδεία στην Ευρώπη πριν από μερικά χρόνια και όπως μάγεψε εμένα έτσι μάγεψε και το κοινό του. Παίζει τζαζ με το λαούτο του και βασίζεται στην παραδοσιακή μουσική της Κρήτης. Είναι σαν ένα φλαμενγκίστας που καίγεται, έχετε δει τους φλαμενγκίστες που παίζουν και τους χορευτές ; Έτσι είναι αυτός ο άνθρωπος με τη μουσική. Και ενώ γεννήθηκε στο Βέλγιο κάτι τον τράβαγε, η παράδοση και το πρώτο όργανο που έμαθε ήταν κρητική λύρα και μετά λαούτο. Και ο γιος του ο Αλέξανδρος έχει μια καταπληκτική φωνή και βαδίζει στα χνάρια του πατέρα του. Μαζί μας θα είναι και Ασπασία Στρατηγού η οποία ξεκίνησε και εκείνη από το παραδοσιακό τραγούδι και κατέχει πολύ καλά αυτό που κάνει. Έχω πολλά χρόνια να ακούσω φωνές με τέτοια ακρίβεια. Στα νιάτα τους το έκαναν αυτό η Χαρούλα Αλεξίου, η Ελένη Βιτάλη και η Γλυκερία. Ακολουθεί τα χνάρια αυτών των καλών φωνών.

Θα παίξουμε και κάποια παλιά τραγούδια που ούτε θέλω, ούτε μπορώ να αποχωριστώ. Τραγούδια του Λοϊζου, του Θεοδωράκη, του Σπανού, του Κουγιουμτζή».
Ο δημοφιλής καλλιτέχνης αναφέρθηκε στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γρηγόρη Μπιθικώτση ως δύο κορυφαίους καλλιτέχνες που αγαπά. «Φέτος, είχα σκεφτεί αν δεν ήμουν εδώ μαζί σας να μπω στο στούντιο. Θα ηχογραφούσα τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη τον οποίο αγαπώ πάρα πολύ, Είναι ένας λαϊκός ήρωας για μένα. Και επειδή αγάπησα πολύ την ιστορία του τραγουδιού ξεχώρισα όλα αυτά τα χρόνια δύο φωνές, του Στέλιου Καζαντζίδη και του Γρηγόρη Μπιθικώτση. Τον ένα για την θλίψη και τη στενοχώρια του Έλληνα που πασχίζει και τον άλλον γιατί ήταν ένας κριός που έδινε μια κουτουλιά και έσπαγε τα τείχη και πέρναγε με τα τραγούδια του Ρίτσου και του Σεφέρη. Ήταν και οι δύο κολώνες για μένα Τον επόμενο χρόνο ίσως το κάνω λοιπόν».

IMG_4459-760x570.jpg Φωτογραφία «Ε.Κ»/Ματίνα Δεμελή

Αναφερόμενος στον Βασίλη Τσιτσάνη και σε μια εκπομπή που έκανε μαζί του όταν ακόμη ήταν 27 χρόνων, στο “Χάραμα” στην Καισαριανή. Του είχα πει “Βασίλη κάποτε, αν είμαστε καλά θα καταφέρω να κάνω ένα δύο κομμάτια από τα τραγούδια σου όπως τα αντιλαμβάνομαι εγώ”.- “Δηλαδή πως τα αντιλαμβάνεσαι”; με ρώτησε. “Σαν ένα πρελούδιο μια ιστορίας με λαϊκά τραγούδια που αυτό θα μπορούσε να έχει και μια βιβαλντική αντήχηση”. Mου είπε “μακάρι κι εγώ έτσι θα’ θελα τα τραγούδια μου”. Και αυτό το κάναμε με το τραγούδι “Αραπιά”. Όπως και το τραγούδι του Κουγιουμτζή “Μη μου θυμώνεις μάτια μου” το οποίο μόνο στο Βελιγράδι υπάρχει σε τρεις διαφορετικές εκτελέσεις. Υπάρχει στα τουρκικά και σε τέσσερις εκτελέσεις στα Εβραϊκά. Κάτι συμβαίνει. Τα τραγούδια δεν έχουν σύνορα, το τραγούδι είναι άυλο, το φέρνει ο αέρας άρα δεν υπάρχει κάτι να το εμποδίζει, ούτε συρματοπλέγματα, ούτε όρια ενός ποταμού, ενός βουνού που δεν μπορείς να τα ξεπεράσεις. Και βεβαίως δεν υπάρχουν αυτά τα σύνορα που ξέρετε. Που μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο οι μεγάλοι μας σύμμαχοι έπαιρναν ένα μοιρογνωμόνιο και κάνανε κάτι ίσιες γραμμές. Αυτά είναι επί χάρτου σύνορα. Έτσι είναι οι άνθρωποι; Να, οι ψυχές. Τι είναι η ψυχή; Τίποτα. Ένας στίχος, ένα χαμόγελο, ένα χάδι, μια μνήμη, ένα δάκρυ και ευτυχώς εμείς που έχουμε το τραγούδι.

Τέλος, ο κ. Νταλάρας δήλωσε ενθουσιασμένος που θα τραγουδήσει στο ιστορικό θέατρο Απόλλο στο Μπρονξ. «Το ιστορικό το θέατρο Απόλλο Έχω πάει εδώ, εκεί, στη Μόσχα, στο Παρίσι, στο Βερολίνο αλλά δεν πήγα στη Ρώμη. Αν η Ρώμη έχει κάποια αξία, αυτό είναι το θέατρο Απόλλο. Και τα τραγούδια μας και η νοοτροπία, οι επιλογές μας ταιριάζουν με την ιστορία του θεάτρου, Εκεί, έχουν γίνει απίστευτες ηχογραφήσεις».

Στο τέλος της συνέντευξης, τους ζητήσαμε να τραγουδήσει κάτι α καπέλα. «Να με θυμάσαι, να με θυμάσαι, όταν κρυώνεις και δεν κοιμάσαι, να με θυμάσαι».
Ο Κώστας Κατζόγλου μίλησε για τη γνωριμία του με τον Γιώργο Νταλάρα και τη συνεργασία τους που ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια και για τις παραστάσεις που του έκλεισε στο θέατρο του “Madison Square Garden” με τίτλο “Γιώργος Νταλάρας, η παράσταση του Ορφέα”. «Ήταν η πρώτη παράσταση που είχε στήσει ο Γιώργος στην Ελλάδα τραγουδώντας καραλαϊκά τραγούδια αλλά για να πας να τον ακούσεις σε θέατρο. Και ήταν η πρώτη συναυλία του στην Αμερική, το 1982».
O κ. Κατζόγλου τόνισε τέλος πως στόχος του είναι η διάδοση και διατήρηση του ελληνισμού μέσα από τη μουσική.
«Δεν με ενδιαφέρει να βγάλω λεφτά γιατί με τον Νταλάρα έχω βγάλει τεράστια ποσά. Με ενδιαφέρει να περάσω το μήνυμα μου, την ποιότητα που θέλω και να βοηθήσω τις καινούργιες γενιές, να ξέρουν και να μάθουν για τον ελληνισμό διότι έχουμε ξεχάσει τον ελληνισμό, τον μαθαίνουμε δυστυχώς από άλλες εθνικότητες που τον διδάσκονται».

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.anamniseis.net/katathesi-posihis-i-sinentefksi-tou-gioergou-dalara-ligo-prin-ti-avlea-tis-periodias/?fbclid=IwAR0CD0__EWarHJzrKfjneeB-4lq-wVtXaiQKgGnAtT95nTOAcV7AqVDhu1U

Anamniseis

 
Home  ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ  Κατάθεση ψυχής η συνέντευξη του Γιώργου Νταλάρα λίγο πριν την αυλαία της...
Dalaras_George_sintnefksi.jpg

Κατάθεση ψυχής η συνέντευξη του Γιώργου Νταλάρα λίγο πριν την αυλαία της περιοδείας (βίντεο)

January 29, 2020
32
 
 

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Κατάθεση ψυχής με όλη τη σημασία της λέξεως ήταν η κοινή συνέντευξη του δημοφιλή τραγουδιστή Γιώργου Νταλάρα και του παραγωγού Κώστα Καντζόγλου, η οποία έλαβε χώρα το απόγευμα της Τρίτης, 28 Ιανουαρίου 2020 στην κατοικία του γενικού Προξένου της Ελλάδας στο Μανχάταν.

Ο Γιώργος Νταλάρας εξέπληξε τους δημοσιογράφους, διότι αφίχθηκε είκοσι και πλέον λεπτά νωρίτερα και είχε τη δυνατότητα να συνομιλήσει κατ΄ ιδίαν με τους δημοσιογράφους, καθώς επίσης και με τους χορηγούς των συναυλιών, μεταξύ των οποίων και τον επιχειρηματία – φαρμακοποιό Γεώργιο Δρογκάρη.

Η περιοδεία του Γιώργου Νταλάρα, όπως έγραψαν οι «Αναμνήσεις» αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά γεγονότα του 2020 και θα ξεκινήσει την Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2020 με τη συναυλία «Τα τραγούδια της ζωής»  στο φημισμένο «Apollo Theater» στο Harlem του Μανχάταν.  Η περιοδεία ξεπερνά κατά πολύ τα στενά όρια των καλλιτεχνικών – πολιτιστικών γεγονότων καθώς τα έσοδά της θα διατεθούν για την ενίσχυση του ιδρύματος «Η Κιβωτός του Κόσμου».

Ο Γιώργος Νταλάρας αναφέρθηκε με κολακευτικά λόγια στον Μιχάλη Τζουγανάκη, στον γιο του Αλέξανδρο και στην Ασπασία Στρατηγού με τους οποίους θα μοιραστεί τη σκηνή και θα ερμηνεύσουν τα διαχρονικά και αθάνατα αριστουργήματα του ελληνικού πενταγράμμου.

Ο Γενικός Πρόξενος Δρ. Κωνσταντίνος Κούτρας καλωσόρισε τον κ. Νταλάρα, τον κ. Γκατζόγλου και τους δημοσιογράφους και αναφέρθηκε στην πρώτη γνωριμία του με τον καλλιτέχνη σε ηλικία δέκα ετών, όταν είχε πάει με τον πατέρα του σε δισκοπωλείο και αγόρασαν την κασέτα με τα  «18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας».

«Αυτή η κασέτα έλιωνε, έπαιζε διαρκώς. Αυτόν τον Γιώργο Νταλάρα γνώρισα εγώ τότε» επεσήμανε ο Δρ. Κούτρας και παραχώρησε στο βήμα στον Γιώργο Νταλάρα.

Dalaras_George_sintnefksi_Koutras-1024x7 Από αριστερά διακρίνονται οι Κώστας Καντζόγλου και ο γενικός Πρόξενος, Δρ. Κωνσταντίνος Κούτρας. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.

Εμφανώς συγκινημένος από τον πρόλογο του Γενικού Προξένου ο κ. Νταλάρας επεσήμανε: «Χαίρομαι που η συνάντηση μας έγινε εδώ, στο Προξενείο. Αισθάνομαι ότι αυτός ο χώρος έχει μια ιδιαιτερότητα. Αρχίσατε να μιλάτε λέγοντας για μένα κάτι το οποίο είναι μια μεγάλη σφραγίδα στην ψυχή μου. «Τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας» των Θεοδωράκη και Ρίτσου όταν ήμουν 22 χρόνων».

Αναφερόμενος στη γνωριμία με τον Μίκη Θεοδωράκη επεσήμανε ότι όταν ήταν 12-13 χρονών πήγε με την μητέρα μου στο σπίτι του στη Νέα Σμύρνη για να του δώσουν μια μπομπίνα να ακούσει τον πατέρα του που ήταν μουσικός και ζούσε εκτός Ελλάδας και συνάμα να ακούσει και τον ίδιο.

«Στην αρχή δεν το θυμήθηκε αλλά μετά μου είπε πως ναι, κάτι του θύμισε η ιστορία αυτή. Και μου είπε: «Έλα τώρα να τραγουδήσουμε παρέα να δούμε τι ξέρεις». Καθίσαμε στο πιάνο και του είπα σχεδόν όλα τα τραγούδια. Μου είπε τότε: «απ’ ότι βλέπω εσύ έχεις μελετήσει». Και του απάντησα: “Όχι μελετήσει, έχω αγαπήσει αυτά τα τραγούδια».

Dalaras_George_Koutras-1024x768.jpg

Εκτενή αναφορά έκανε και στις ηχογραφήσεις την περίοδο της δικτατορίας, το 1973 που ηχογραφούσαν παράνομα στα στούντιο της Κολούμπια και τόνισε ότι έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην απόφασή του να μην δουλεύει στα νυχτερινά κέντρα.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο το κοινό κρίνει τους ερμηνευτές και τόνισε ότι κρίνονται από το ταλέντο καθώς επίσης και από τις επιλογές που κάνει, και ότι είναι πολύ σπουδαίο οι νέοι καλλιτέχνες να ασχολούνται με το κλασσικό ρεπερτόριο και να το ανανεώνουν συνεχώς

«Γι’ αυτό κάθε τόσο λέω σε νέους συναδέλφους: όποτε ακούτε νέα τραγούδια του Κουγιουμτζή, του Σπανού σας παρακαλώ να τα παίρνετε, να τα διασκευάζετε και να τα φέρετε στην εποχή σας», επεσήμανε ο κ. Νταλάρας.

Αναφερόμενος στη συνεργασία με τον Μιχάλη Τζουγανάκη επεσήμανε: «Κάναμε μια περιοδεία στην Ευρώπη πριν από μερικά χρόνια και όπως μάγεψε εμένα έτσι μάγεψε και το κοινό του. Παίζει τζαζ με το λαούτο του και βασίζεται στην παραδοσιακή μουσική της Κρήτης. Είναι σαν ένα φλαμενγκίστας που καίγεται, έχετε δει τους φλαμενγκίστες που παίζουν και τους χορευτές; Έτσι είναι αυτός ο άνθρωπος με τη μουσική.

Και ενώ γεννήθηκε στο Βέλγιο κάτι τον τράβαγε, η παράδοση και το πρώτο όργανο που έμαθε ήταν κρητική λύρα και μετά λαούτο. Και ο γιος του ο Αλέξανδρος έχει μια καταπληκτική φωνή και βαδίζει στα χνάρια του πατέρα του. Μαζί μας θα είναι και Ασπασία Στρατηγού η οποία ξεκίνησε και εκείνη από το παραδοσιακό τραγούδι και κατέχει πολύ καλά αυτό που κάνει. Έχω πολλά χρόνια να ακούσω φωνές με τέτοια ακρίβεια. Στα νιάτα τους το έκαναν αυτό η Χαρούλα Αλεξίου, η Ελένη Βιτάλη και η Γλυκερία. Ακολουθεί τα χνάρια αυτών των καλών φωνών».

Dalaras_George_sintnefksi_dimosiografoi- Οι δημοσιογράφοι ενώ παρακολουθούν τη συνέντευξη. Φωτογραφία: Αναμνήσεις / Δημήτρης Τσάκας.

Αναφερόμενος στο ρεπερτόριο των συναυλιών επεσήμανε ότι θα ερμηνεύσουν «κάποια παλιά τραγούδια που ούτε θέλω, ούτε μπορώ να αποχωριστώ, τραγούδια του Λοϊζου, του Θεοδωράκη, του Σπανού, του Κουγιουμτζή».

Ο δημοφιλής καλλιτέχνης αναφέρθηκε στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γρηγόρη Μπιθικώτση και στον Βασίλη Τσιτσάνη και εστίασε την προσοχή του στα τραγούδια «Αραπιά» και το  «Μη μου θυμώνεις μάτια μου» που, όπως επεσήμανε υπάρχει «στα τουρκικά και σε τέσσερις εκτελέσεις στα Εβραϊκά»

«Τα τραγούδια δεν έχουν σύνορα. Το τραγούδι είναι άυλο, το φέρνει ο αέρας. Άρα δεν υπάρχει κάτι να το εμποδίζει, ούτε συρματοπλέγματα, ούτε όρια ενός ποταμού, ενός βουνού που δεν μπορείς να τα ξεπεράσεις. Και βεβαίως δεν υπάρχουν αυτά τα σύνορα που ξέρετε», επεσήμανε ο κ. Νταλάρας εκφράζοντας την δυσαρέσκειά του για τον τρόπο με τον οποίοι οι μεγάλες δυνάμεις μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο χώρισαν τον κόσμο με το μοιρογνωμόνιο επί χάρτου .

Απαντώντας σε ερώτηση των «Αναμνήσεων» σχετικά με τις συνέπειες της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης στην καλλιτεχνική δημιουργία στη γενέτειρα επεσήμανε: «Παρατηρήθηκαν δύο φαινόμενα, οι ακρότητες που έβγαινε ο κόσμος στους δρόμους και μούντζωνε τη Βουλή και το άλλο είναι ότι μέσα από αυτές τις διαδικασίες κάποιοι άνθρωποι άρχισαν να σκέπτονται. Οι καλλιτέχνες άρχισαν να γράφουν αμέσως τραγούδια. Γιατί το τραγούδι έχει πάντα μέσα του το επίκαιρο. Και το έχει από την ιστορία του. Πάντα έγραφαν κάτι οι συνθέτες. Έγινε ένας κατακλυσμός έγραφαν για τον κατακλυσμό, έγινε ένας φόνος έγραφαν για τον φόνο. Πάντα υπάρχει η επικαιρότητα. Αυτή η επικαιρότητα δούλεψε πολύ αυτή τη δεκαετία. Πολλοί άνθρωποι έγραψαν για την χώρα. Ευτυχώς κάποιοι από αυτούς με πολύ καλή αισθητική. Έγραψαν πολύ ωραία τραγούδια για την κοινωνία, για τους ανθρώπους για τη μοναξιά, για την καταπίεση, για την εκμετάλλευση.

Μερικοί έγραψαν σκωπτικά τραγούδια, αστεία, άλλοι χιουμοριστικά, άλλοι επιθετικά. Υπάρχουν ασφαλώς και οι παλαιότεροι οι οποίοι έγραφαν πάντα, γιατί πολιτικά τοποθετημένοι από εδώ και από εκεί υπάρχουν και ο κάθε ένας λέει τις απόψεις του.

Αυτό που έκανε μεγάλη διαφορά αυτή την εποχή είναι δυστυχώς η άνοδος του νεοναζισμού στην Ελλάδα. Παρουσίασε ένα φαινόμενο τραγικό. Ναι μεν υπάρχει ένα ποσοστό ανθρώπων που αγαπούν να σκέπτονται με αυτόν τον παράξενο επιεικώς ύποπτο τρόπο. Άλλο να είσαι δεξιός, εθνικιστής, αλλά ναζιστής; Πού ακούστηκε στην Ελλάδα; Πώς συμπλέουν έννοιες, όπως ελευθερία δημοκρατία, ήθος, επιστήμη με τον ναζισμό; Μπορεί να συνδεθούν αυτές οι ιδέες.

Ο ναζισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι αρρώστια. Αυτό για την Ελλάδα είναι μια μαύρη σφραγίδα, η οποία θα διαρκέσει. Πατήθηκε αυτή η σφραγίδα με πρόσωπα και ανθρώπους που ελπίζω η κοινωνία να μη τους ξεχάσει. Γιατί κάποιοι από αυτούς είναι νεαροί και ενδεχομένως να αποτελούν πρόβλημα στο μέλλον. Πρέπει κατά κάποιον τρόπο η μνήμη μας να τους επιτηρεί».  

Ερωτηθείς για τη συναυλία στο «Apollo Theater» επεσήμανε ότι είναι η πρώτη φορά και μεταξύ άλλων τόνισε: «Έχω πάει εδώ, εκεί, στη Μόσχα, στο Παρίσι, στο Βερολίνο αλλά δεν πήγα στη Ρώμη. Αν η Ρώμη έχει κάποια αξία, αυτό είναι το θέατρο Απόλλο. Και τα τραγούδια μας και η νοοτροπία, οι επιλογές μας ταιριάζουν με την ιστορία του θεάτρου. Εκεί έχουν γίνει απίστευτες ηχογραφήσεις».

Ο παραγωγός  Κώστας Καντζόγλου μίλησε για τη γνωριμία του με τον Γιώργο Νταλάρα και τη συνεργασία τους που ξεκίνησε το 1982 με τις συναυλίες στο «Madison Square Garden» με τίτλο “Γιώργος Νταλάρας, η παράσταση του Ορφέα» και τόνισε ότι μετά το τέλος της περιοδείας διοργάνωσαν και μια τρίτη

Αναφερόμενος στον ρόλου του ως παραγωγού επεσήμανε ότι είναι «η διάδοση και διατήρηση του ελληνισμού μέσα από τη μουσική».

«Δεν με ενδιαφέρει να βγάλω λεφτά, γιατί με τον Νταλάρα έχω βγάλει τεράστια ποσά. Με ενδιαφέρει να περάσω το μήνυμα μου, την ποιότητα που θέλω και να βοηθήσω τις καινούργιες γενιές, να ξέρουν και να μάθουν για τον ελληνισμό διότι έχουμε ξεχάσει τον ελληνισμό, τον μαθαίνουμε δυστυχώς από άλλες εθνικότητες που τον διδάσκονται», κατέληξε ο κ. Καντζόγλου.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.thenationalherald.com/282888/george-dalaras-kicking-off-tour-in-new-york/

George Dalaras Kicking off Tour in New York

By Eleni Sakellis January 29, 2020
IMG_4446-760x570.jpg

George Dalaras at the press conference for his North American tour. Photo by TNH/Matina Demelis

NEW YORK – A press conference was held on January 28 at the Consulate General of Greece in New York, welcoming George Dalaras for his North American tour which begins on January 31 at the Apollo in Harlem and continues with stops in Atlanta, Chicago, Toronto, and Atlantic City. Proceeds will benefit the charitable organization the Ark of the World.

Dalaras spoke candidly about his life and the highlights of his career and his previous appearances in the United States. Consul General of Greece in New York Konstantinos Koutras gave the welcoming remarks noting how he first became acquainted with Dalaras in 1974 when his father bought a new car with an eight track tape player and the one that was the favorite was 18 Lianotragouda Tis Pikris Patridas (18 Little Songs for the Bitter Homeland) with music by Mikis Theodorakis and lyrics by Yiannis Ritsos, and featuring vocals by Dalaras.

“We went to a record store and got his favorite tape. The 18 Lianotragouda Tis Pikris Patridas. This cassette was melting, it was constantly playing. I met this George Dalaras at that time,” said Mr. Koutras, welcoming the famous artist.

IMG_4425-760x570.jpg Consul General of Greece in New York Konstantinos Koutras introduced George Dalaras at the press conference. Photo by TNH/Matina Demelis

Dalaras said of his arrival in New York, “The emotion is great. It’s been a long time since I came here to our city. And it is our city, isn’t it? Like Chicago and Toronto and Melbourne. I’m glad our meeting was here, at the consulate. I feel this is a special place.”

In response to Koutras’ introduction, he said, “You started talking about me saying something which is a great stamp on my soul. The 18 Lianotragouda Tis Pikris Patridas of Theodorakis and Ritsos when I was 22 years old.”

Dalaras then spoke about Mikis Theodorakis and how he first met him. “When I met him to hear me sing, I remembered a story. When I was 12-13 years old I had gone with my mother to his house in Nea Smyrni to give him a record to hear my father who was a musician living outside Greece. At first, he [Theodorakis] didn’t remember it, but then he told me that yes, something reminded him of that story. And he said, ‘Come on, let’s sing along to see what you know.’ We sat down at the piano and performed almost all his songs. He then told me, ‘From what I see you have studied.’ And I replied, “No, not studied, I’ve loved these songs.”

He continued, “I remember in 1973 we recorded illegally at Columbia studios, we did not leave at all from there. This record is very important for me and gave me the opportunity to state the change in my mentality at that time which I had to fight for, choosing not working in nightclubs. I felt within me that something else is going on in society. You can judge an artist by two things. One is talent and the other is the choices they make.”

Dalaras then spoke about the younger generation of artists in the music industry and the importance of continuing to perform the great songs of the past, noting that the 1960s were a particularly special time in music when artists like Tsitsanis and Bithikotsis made huge strides in the industry drawing on the forgotten songs from 78 rpms and a whole new generation began to listen to these great songs through these beloved artists and their voices.

“That’s why every so often I say to young colleagues, when you hear new songs by Kougioumtzis, Spanos, please take them, adapt them, and bring them to your age,” Dalaras said.

IMG_87691-760x570.jpg George Dalaras at the press conference held at the Consulate General of Greece in New York. Photo by Eleni Sakellis

On January 31, George Dalaras will be performing at the historic Apollo Theater along with newer artists, the Cretan Michalis Tzouganakis and his son Alexander Tzouganakis, as well as vocalist Aspasia Stratigou.

Dalaras said, “Michalis Tzouganakis is my friend. We did a tour of Europe a few years ago and he enchanted me and the audience. He plays jazz with his lute and is rooted in traditional Cretan music. It’s like the way flamenco artists play, have you seen flamenco musicians playing and dancers? So is this man with his music. And while he was born in Belgium, something drew him to tradition and the first instrument he learned was a Cretan lyre and then a lute. And his son Alexander has a great voice and walks in the footsteps of his father. Aspasia Stratigou will also be with us, who also started with traditional music and is very talented. It’s been many years since I have heard voices with such precision, Haroula Alexiou early in her career, Eleni Vitali, and Glykeria, for example. She is following in the footsteps of these great voices.

“We will also play some old songs that I neither want nor can break away from, songs by Loizos, Theodorakis, Spanos, Kougioumtzis.”

The inherent nature of music to transcend borders was also noted by Dalaras at the press conference. “Music has no borders,” he said.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://ikypros.com/418860/ειδησεις/μη-χασετε/γιώργος-νταλάρας-ότι-έκανα-για-κύπρο-ή/

Γιώργος Νταλάρας: Ότι έκανα για Κύπρο ήταν με καθαρή συνείδηση! Στις ΗΠΑ με “Τα τραγούδια της ζωής μας”!

30-01-2020 | 20:58

 
 
Γιώργος Νταλάρας: Ότι έκανα για Κύπρο ήταν με καθαρή συνείδηση! Στις ΗΠΑ με “Τα τραγούδια της ζωής μας”!

Photo Credit: Νίκος Αντωνιάδης
Ο Γιώργος Νταλάρας κατά της Δ.Δ. στην Νέα Υόρκη, με την ευκαιρία των εδώ συναυλιών του.

Του Νίκου Αντωνιάδη – Νέα Υόρκη

Τον γνώρισα πριν πέντε χρόνια όταν ξανάρθε στη Νέα Υόρκη. Είναι αδύνατον να μην λάβεις υπόψιν τα όσα λέει και τα όσα ερμηνεύει! Και ειδικά, όταν μιλά για όλα, με ηρεμία, καθαρό μυαλό και κυρίως με ευθύτητα. Την ερχόμενη Παρασκευή, ο Γιώργος Νταλάρας θα βρεθεί στο υπέροχο θέατρο Apollo έχοντας μαζί του τον Μιχάλη Τζουγανάκη, τον γιο του Αλέξανδρο Τζουγανάκη και την Ασπασία Στρατηγού. Πριν από την μεγάλη του περιοδεία σε Νέα Υόρκη, Τορόντο, Σικάγο και Ατλάντα, ο Γιώργος Νταλάρας παραχώρησε συνέντευξη στην Προξενική Κατοικία στην Νέα Υόρκη, την περασμένη Τρίτη, 28 Ιανουαρίου.

Ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κούτρας, μίλησε για την γνωριμία του με τον Γιώργο, καλωσορίζοντας τον θερμά στην Προξενική Κατοικία. Παίρνοντας. το λογο, ο κ. Νταλάρας σημείωσε πως ήλθε στην πόλη «μας»! Μίλησε για την γνωριμία και συνεργασία του με τον Μίκη Θεοδωράκη αλλά και γεγονότα από το 1973, όπου ηχογραφούσαν παράνομα «τα λιανοτράγουδα» στο στούντιο της Columbia, τονίζοντας ότι λόγω αυτού του δίσκου σταμάτησε να εργάζεται σε νυκτερινά κέντρα, μιας και ένιωθε ότι «κάτι άλλο συμβαίνει στην κοινωνία». Σημείωσε επίσης ότι ένας καλλιτέχνης μπορεί να κριθεί από δύο πράγματα: το ταλέντο του και τις επιλογές του».

1.jpg Photo Credit: Νίκος Αντωνιάδης
Ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας, Κωνσταντίνος Κούτρας μαζί με τον Γιώργο Νταλάρα.

Στη συνέχεια, ο Γιώργος Νταλάρας αναφέρθηκε στον Τσιτσάνη και τον Μπιθικώτση προτρέποντας έντονα τους νέους καλλιτέχνες «όποτε ακούνε νέα τραγούδια του Κουγιουμτζή ή του Σπανού να τα διασκευάζουν και να τα φέρνουν στην δική μας εποχή».

Έντονη ήταν η αναφορά του Γιώργου Νταλάρα στον «φίλο Μιχάλη Τζουγανάκη» και το πόσο μάγεψε τόσο τον ίδιο όσο και την Ευρώπη, παρομοιάζοντας τον ως “ένα φλαμενγκίστα που καίγεται”, σημειώνοντας επίσης τις εξαίρετες φωνές του γιου Αλέξανδρου (Τζουγανάκη) και της Ασπασίας Στρατηγού και παρομοιάζοντας την «ακρίβεια» της φωνής με της Χαρούλας Αλεξίου, της Ελένης Βιτάλη και της Γλυκερίας.

Κάνοντας έντονη αναφορά στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, και με αφορμή το μήνυμα που στέλνει μέσα από τις συναυλίες του, ο Γιώργος Νταλάρας ανέφερε ότι «τα τραγούδια δεν έχουν σύνορα, το τραγούδι είναι άυλο, το φέρνει ο αέρας άρα δεν υπάρχει κάτι να το εμποδίζει, ούτε συρματοπλέγματα, ούτε όρια ενός ποταμού, ενός βουνού που δεν μπορείς να τα ξεπεράσεις», τονίζοντας ότι «δεν υπάρχουν αυτά τα σύνορα, μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο οι σύμμαχοι έπαιρναν ένα μοιρογνωμόνιο και κάνανε ίσιες γραμμές. Αυτά είναι σύνορα επί χάρτου», προσέθεσε. Έτσι είναι οι άνθρωποι; Τι είναι η ψυχή; Τίποτα. Ένας στίχος, ένα χαμόγελο, ένα χάδι, μια μνήμη, ένα δάκρυ και ευτυχώς εμείς που έχουμε το τραγούδι»!

Σε σχέση με το ιστορικό Apollo, ο Γιώργος Νταλάρας δήλωσε ενθουσιασμένος σημειώνοντας ότι «…τα τραγούδια μας και η νοοτροπία, οι επιλογές μας ταιριάζουν με την ιστορία του θεάτρου, Εκεί, έχουν γίνει απίστευτες ηχογραφήσεις».

Σε μια συνέντευξή που διήρκεσε πέραν της μιάμιση ώρας, και με τους παρευρισκομένους δημοσιογράφους να μην δείχνουν διάθεση να φύγουν, τον λόγο πήρε ο παραγωγός Κώστας Κατζόγλου, η ψυχή πίσω από την πραγματοποίηση αυτών των συναυλιών. Ο Κώστας μίλησε για τη γνωριμία του με τον Γιώργο Νταλάρα και τη συνεργασία τους που ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια. Αναφέρθηκε στις παραστάσεις που έλαβαν χώρο στο “Madison Square Garden” σημειώνοντας με έμφαση: «Δεν με ενδιαφέρει να βγάλω λεφτά, με τον Γιώργο έχω βγάλει τεράστια ποσά. Θέλω να περάσω το μήνυμα μου, την ποιότητα και να βοηθήσω τις νέες γενιές να μάθουν για τον ελληνισμό. (Δυστυχώς) έχουμε ξεχάσει τον ελληνισμό, τον μαθαίνουμε από άλλες εθνικότητες που τον διδάσκονται».

Τέλος, και σε σχετική ερώτηση του ikypros για την Κύπρο, ο Γιώργος Νταλάρας ανέφερε πολλά ενδιαφέροντα που αφορούσαν και τις κατά καιρούς κριτικές που δέχτηκε “από φίλους, γνωστούς, πολιτικούς, κ.ά.”. Μεταξύ άλλων ανέφερε: “Δεν μπορούσα ποτέ να διανοηθώ πώς μπορεί να γίνει πόλεμος και πώς μπορούν κάποιοι να εκδιωχθούν από τα σπίτια τους και να πάνε κάποιοι άλλοι να μείνουν. Όπως κι εσείς, εκδιώχθηκα κι εγώ από τη Σμύρνη, από σφάλματα των Ελλήνων πάντα. Πρέπει κάποια στιγμή όλα αυτά να βγουν προς τα έξω. Να δουμε ποιοι και πώς και πότε και γιατί φτάσαμε μέχρι εκεί. Είναι τουλάχιστον γελοίο να πιστεύουν κάποιοι ότι επειδή τραγουδώ μπορώ να λύσω το Κυπριακό. Ούτε η Ε.Ε., ούτε ο ΟΗΕ, ούτε η σύμμαχος Γαλλία, η σύμμαχος ΗΠΑ, δεν μπορούν. Αν μπορούσαν θα το είχαν κάνει… Μετά που η Κύπρος μπήκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση εγώ αποσύρθηκα. Δεν είχα κάτι άλλο να κάνω. Ότι έκανα για την Κύπρο ήταν με καθαρή συνείδηση…”!

2.jpg Photo Credit: Νίκος Αντωνιάδης
Ο Γιώργος Νταλάρας μαζί με τον Νίκο Αντωνιάδη, συνεργάτη του Ikypros στην Νέα Υόρκη.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0