francois

Θάνος Μικρούτσικος

84 posts in this topic

Ο Θάνος Μικρούτσικος μιλάει για το καλλιτεχνικό του έργο, την πολιτική, το δυναμικό παρόν της σοβαρής ελληνικής μουσικής, τη διεθνή βαρβαρότητα και την ντόπια τρομοκρατία

«Είμαι ένας αριστερός εν πλήρει συγχύσει»

Της ΟΛΓΑΣ ΜΠΑΚΟΜΑΡΟΥ

Το ραντεβού μου με τον Θάνο Μικρούτσικο είναι στο σπίτι του στο Μετς, καρδιά καλοκαιριού -στον δικό του χώρο, με το πιάνο στη μέση, τους δίσκους, τις αφίσες, τις φωτογραφίες, τα στερεοφωνικά, ένα ανθισμένο κλαδί μπουκαμβίλιας έξω από το τζάμι, τον καφέ στο χαμηλό τραπέζι, έτοιμον, να με περιμένει.

«Το ελληνικό τραγούδι δεν έχει μόνο ένδοξο παρελθόν. Εχει δυναμικό παρόν και μπορεί να έχει κι ένα δυναμικό μέλλον...», δηλώνει ο Θάνος Μικρούτσικος

Ανηφορίζοντας την Αρχιμήδους για να φτάσω ώς εδώ, δεν μπορούσα να σκεφτώ άλλον -Ελληνα τουλάχιστον- συνθέτη που να συνδυάζει το ταλέντο του καλλιτέχνη με το ταλέντο του μάνατζερ. Ξεκινώντας από το Διεθνές Φεστιβάλ της Πάτρας, που ο ίδιος δημιούργησε το '86, ώς το Μέγαρο Μουσικής, το υπουργείο Πολιτισμού, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου τέλος, κλείνοντας, το '99, αυτό τον κύκλο. Ο άλλος κύκλος είναι γεμάτος μουσικές, ποιητές, φωνές αγαπημένες, επιτυχίες, που του έδωσαν άνετα μια θέση ανάμεσα στους σημαντικούς συνθέτες του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού. Κάθεται απέναντί μου χαμογελαστός και χαλαρός, «ν' ακούσεις μόνο κάτι και ξεκινάμε», μου λέει. Και ένας συγκλονιστικός «Αμλετ της Σελήνης» γεμίζει το δωμάτιο.

- Αφήσατε, λοιπόν, τον κύκλο των αξιωμάτων και επιστρέψατε στον κύκλο της μουσικής...

«Μα δεν είχα φύγει σχεδόν ποτέ. Πλην της περιόδου του υπουργείου Πολιτισμού -γιατί το Σύνταγμα και ο χρόνος δεν το επέτρεπαν- ποτέ δεν έπαψα να λειτουργώ ως μουσικός. Είμαι πραγματικά ένας άνθρωπος που εργάζομαι επί 24ώρου βάσεως στη μουσική, από τη μια μεριά γιατί λατρεύω το τραγούδι, το οποίο υπηρετώ 35 χρόνια τώρα. Κι από την άλλη, γιατί έχω και το σαράκι της κλασικής μουσικής, όπου ειδικά τα τελευταία χρόνια πηγαίνω πάρα πολύ καλά, αφού από το '98 οι δίσκοι μου εκδίδονται σε παγκόσμια διανομή από την ΕΜΙ Classics».

«Πολιτιστικά μιλάω»

- Σας απογοήτευσαν τα αξιώματα;

«Οχι. Παραιτήθηκα από πρόεδρος και γενικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, όπου πήγα έχοντας στόχο να λειτουργήσει ο θεσμός αυτός διαφορετικά, γιατί ήρθα σε σύγκρουση με ένα κομμάτι του πολιτικού δυναμικού. Ομως, το ζήτημα του πολιτιστικού μάνατζμεντ είναι κάτι που με ενδιέφερε από τα νιάτα μου και με ερεθίζει πάντοτε. Και δεν είναι θέμα ματαιοδοξίας. Αλλά επιθυμίας στο να βοηθήσω, μέσα σ' αυτή την ευτελή εποχή που ζούμε, σε μια σειρά από ζητήματα, στο να υπάρξουν κάποιες «νησίδες» αναπνοής. Γι' αυτό, αν κληθώ ξανά κάποια στιγμή σε κάποιον τομέα που με ερεθίζει, μπορεί να το κάνω. Δεν μιλώ πολιτικά, πολιτιστικά μιλάω πάντα».

- Ποιες είναι οι «νησίδες» όπου θα λέγατε ότι συνεισφέρατε;

«Το Διεθνές Φεστιβάλ της Πάτρας βέβαια, ένας θεσμός υψηλού ευρωπαϊκού επιπέδου, όπου δεν συνεισέφερα απλώς. Αλλά ήταν δική μου ιδέα, το ίδρυσα, ήμουν η ψυχή του, έγινα καλλιτεχνικός διευθυντής του, σε μια εποχή όπου αν ρωτούσες τι είναι καλλιτεχνικός διευθυντής, θα σου έλεγαν "μακαρόνια Μπαρίλα", δηλαδή κάτι επιτροπές υπήρχαν μόνο, κάτι υπάλληλοι που καθόριζαν τα πράγματα... Στο Μέγαρο Μουσικής κατόπιν, παρότι ήταν άλλο στοίχημα από εκείνο της Πάτρας, γιατί επρόκειτο για έναν συγκεκριμένο χώρο, συνέβαλα στο να δημιουργηθεί μια αίσθηση καινούργιων πραγμάτων, πέραν του βασικού ρόλου του, δηλαδή του να παίζει κλασική μουσική και να δημιουργεί ένα κοινό φιλομούσων».

- Ο διορισμός σας στο υπουργείο Πολιτισμού, μια θέση κατ' εξοχήν πολιτική, ήταν το επόμενο -και κορυφαίο- σκαλοπάτι αυτού του κύκλου, κι έχει σχολιαστεί ποικιλοτρόπως...

«Κοιτάξτε, αν ήθελα να μπω και να παίξω στο πολιτικό παιχνίδι, θα είχα αρπάξει την ευκαιρία που μου έδωσε ταυτόχρονα, σε κείνες τις εκλογές ο Παπανδρέου να είμαι τρίτος στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας. Αλλά είπα "όχι" και ζήτησα να πάω δωδέκατος, δηλαδή μη εκλόγιμος. Οπως αρνητική ήταν η απάντησή μου στις συνεχείς προτάσεις που είχα από το '77 ώς το '93, να κατεβώ στον πολιτικό στίβο, είτε ως υποψήφιος βουλευτής είτε ως βουλευτής Επικρατείας είτε ως ευρωβουλευτής. Αν αποδέχτηκα τελικά την πρόταση για το υπουργείο Πολιτισμού, ήταν γιατί ανταποκρινόταν στο όλο σκεπτικό μου για το πώς θα μπορούσαν να καλυτερεύσουν ορισμένα πράγματα στην πολιτιστική πρακτική αυτού του τόπου και μόνο».

- Τα καλυτερεύσατε;

«Την πρώτη περίοδο, όπου ήμουν αναπληρωτής υπουργός, δεν την εύχομαι ούτε στον χειρότερο εχθρό μου. Δημιουργική ήταν η δεύτερη περίοδος, όταν έγινα υπουργός, οπότε μαζί με καμιά εικοσαριά ανθρώπους, συνεργάτες μου, στήσαμε μια σειρά θεσμών και τακτοποιήσαμε μεθοδολογικά ορισμένους χώρους: Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο, Χορός, Βιβλίο, Θέατρο, Φωτογραφία».

- Η πρώτη περίοδος έχει να κάνει με τις κακές σχέσεις σας, όπως έχει γραφεί, με τη Μελίνα;

«Οχι, δεν αφορά τη Μελίνα. Ηταν μια δύσκολη περίοδος, διότι είχα την αίσθηση ότι ανθρώπους που έρχονται απ' έξω δεν τους ανέχεται το πολιτικό δυναμικό. Κι αυτό δεν συνέβη μόνο με μένα. Σας υπενθυμίζω ότι σε κείνο το υπουργικό συμβούλιο, ο Παπανδρέου είχε βάλει επτά υπουργούς αναπληρωτές και υφυπουργούς εκτός ΠΑΣΟΚ. Πηγαίνετε να τους ρωτήσετε και τους εφτά, να δείτε τι τράβηξαν».

- Αυτό σημαίνει ότι αν σας ξαναφώναζαν τώρα στη θέση του κ. Βενιζέλου, δεν θα σας έβρισκαν ανοιχτό;

«Πράγματι, κι αυτό για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί τώρα που μιλάμε -και γι' αυτήν τη στιγμή σάς απαντώ- είμαι τόσο πολύ φορτωμένος μέσα μου με μουσικές που πρέπει να βγουν έξω, ώστε ο χρόνος μου είναι πολύτιμος. Δεύτερον, γιατί θεωρώ ότι πολλά από αυτά που πετύχαμε στο υπουργείο Πολιτισμού σιγά σιγά μαράθηκαν. Μπορεί να ευθύνονται και κάποιοι υπουργοί γι' αυτό, αλλά και το ότι το υπουργείο Πολιτισμού είναι πλέον ουσιαστικά ένα υπουργείο Ολυμπιακών Αγώνων -και δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, εκτός και αν υπήρχε ειδικό υπουργείο. Λοιπόν, εκ των συνθηκών, δεν θα ήμουν ο κατάλληλος και, δεύτερον, τι να το κάνω; Εμένα η δουλειά μου είναι ο πολιτισμός, τίποτε άλλο».

Στοίχημα η Ολυμπιάδα

- Είστε υπέρ των Ολυμπιακών Αγώνων;

«Θέλω να είμαι δίκαιος άνθρωπος ή, τουλάχιστον, θέλω να αισθάνομαι ότι είμαι δίκαιος άνθρωπος. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες, μπορεί να καταμαρτυρά κανείς μια εμπορευματοποίηση ή οτιδήποτε άλλο, δεν παύουν όμως να είναι ένας θεσμός. Λοιπόν, θα ήθελα να αλλάξουν κάπως, να αποκτήσουν ενδεχομένως ένα άλλο χρώμα, κι όχι να πάψουν να υπάρχουν. Θα έλεγα μάλιστα ότι είναι και ένα στοίχημα αυτό για την Ελλάδα. Δεν ξέρω αν επιτευχθεί, αλλά είναι ένα στοίχημα».

- Ιδέες έχετε πάνω σ' αυτό;

«Αν μπορέσουμε να ψιλομπολιάσουμε τους Ολυμπιακούς -κι ο πολιτισμός θα ήταν μια λύση- με κάποια άλλα στοιχεία... Για παράδειγμα, εγώ είμαι ενθουσιασμένος που ανέλαβε την τελετή έναρξης ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, της Ομάδας Εδάφους. Και μάλιστα μου κάνει και εντύπωση, γιατί για πρώτη φορά στην ελληνική κοινωνία, κάποιοι άνθρωποι στην ηλικία των 40 χρόνων δεν θεωρούνται νέοι και άπειροι».

- Εσείς πώς αισθάνεστε αυτή τη στιγμή, μέσα στον κύκλο της μουσικής;

«Εγώ, σε γενικές γραμμές, τα τελευταία χρόνια περνάω τη ζωή μου μέσα από σημαντικά πράγματα: τη μουσική και τη μεγάλη χαρά της δημιουργίας, από το ένα μέρος. Τους δικούς μου ανθρώπους -τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου, όσο κι αν αυτό ακούγεται αμερικάνικο- από το άλλο. Γι' αυτό και μέσα σ' όλην αυτή τη βαρβαρότητα και την ευτέλεια των καιρών, αισθάνομαι ευτυχέστατος και μερικές φορές ντρέπομαι και να το λέω».

- Ποια είναι η βαρβαρότητα;

«Είναι αυτό που συμβαίνει στη Μ. Ανατολή -ανοιχτή πληγή εδώ και 50 χρόνια. Η τρομοκρατία της 11ης Σεπτεμβρίου και οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί ισοπέδωσης του Αφγανιστάν. Είναι ο βομβαρδισμός της Γιουγκοσλαβίας, που αν μιλούσε κανείς για ένα τέτοιο ενδεχόμενο πριν από 5-10 χρόνια, θα τον συμβούλευαν να πάει σε ψυχίατρο... Οτι ξαφνικά γίνονται αυτονόητα, και μάλιστα για την Ευρώπη, την ήπειρο του ανθρωπισμού και του διαφωτισμού, πράγματα τα οποία ώς πριν από μερικά χρόνια θα τα θεωρούσαμε αδιανόητα. Αυτό είναι η βαρβαρότητα. Και ό,τι θα συμβεί στα επόμενα χρόνια».

- Και η ευτέλεια;

«Ο νέος τρόπος ζωής που επιβάλλεται και διεθνώς -αλλά ας περιοριστούμε στα δικά μας. Σας υπενθυμίζω την τρέλα των Ελλήνων για το Χρηματιστήριο το '99, που ήταν ποδηγετημένη τρέλα. Κάτι που μας το έδωσαν στο πιάτο τα ΜΜΕ, κυρίως ο ηλεκτρονικός Τύπος. Γιατί την ιδεολογία, τις νέες αρχές μέσα στις οποίες μεγαλώνει η νέα γενιά, δεν την επιβάλλουν πλέον η Εκκλησία και το σχολείο, την επιβάλλει με την ευθυβολία και τη δύναμή της η εικόνα».

Εμπορευματοποιημένη κουλτούρα

- Ποια είναι σήμερα αυτή η ιδεολογία;

«Υπέρ πάντων όλων, το χρήμα. Δεν είμαι, για όνομα του Θεού, απ' τους ανθρώπους που λένε ότι ο κόσμος πρέπει να ζει φτωχά, ίσα ίσα πρέπει να παλαίψει κανείς για να καλυτερέψει τη ζωή του. Αλλο όμως αυτό κι άλλο να εστιάζουμε τα πάντα στο πώς θα βγάλουμε λεφτά κι από αυτά να εξαρτάται η καταξίωσή μας στην κοινωνία. Γι' αυτό βλέπουμε όλα τα λάιφ στάιλ έντυπα και όλες τις τηλεοράσεις να προβάλλουν το ίδιο μοντέλο: του πετυχημένου γιάπη, με την τσάντα, το Αρμάνι, με ένα τοπ μόντελ, δηλαδή ένα κορίτσι τυποποιημένης ομορφιάς δίπλα του, με ανοιχτό αυτοκίνητο οπωσδήποτε, που το καλοκαίρι κινείται κατά Μύκονο μεριά... Εναν νέο, παγκοσμιοποιημένο τρόπο ζωής, που απαιτεί τη δική του "κουλτούρα"».

- Δηλαδή;

«Την εμπορευματοποιημένη κουλτούρα. Και για να πάμε στη δουλειά μου, όλο αυτό το συνονθύλευμα της ευτέλειας που μας περιτριγυρίζει και τον τυποποιημένο ήχο. Την πρώτη μέρα που βάλαμε δορυφορική τηλεόραση εδώ, έπιασα το Περού, την Ταϊλάνδη, τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, την Ελλάδα την ξέρω, και τι είδα; Τον ίδιο Σάκη, Λάκη, Μάκη, Τάκη στο μικρόφωνο, με τις ίδιες κοπέλες πίσω του, μόνο στα μάτια ήταν η διαφορά, με τις ίδιες δέσμες φωτός, το ίδιο μπάμπα μπούμπα. Οπου πάνε περίπατο οι διαφοροποιήσεις, η γνώση, όλα τα σημαντικά πράγματα με τα οποία μεγαλώσαμε και πάνω τους στήθηκε, εδώ και 400 χρόνια, ο πολιτισμός της Ευρώπης. Πάνε να μας βγάλουν μέσα απ' αυτή τη λογική διαδικασία, υποτιμώντας μας και προωθώντας ό,τι χειρότερο».

- Το ελληνικό τραγούδι πού πάει;

«Το ελληνικό τραγούδι, το σοβαρό ελληνικό τραγούδι -που κατά τη γνώμη μου είναι στοιχείο του νεοελληνικού πολιτισμού και σε ορισμένες περιόδους, τα τελευταία 50 χρόνια, είχε γίνει και αιχμή του νεοελληνικού πολιτισμού, ανάλογα με τη συγκυρία -δεν έχει μόνον ένδοξο παρελθόν, το οποίο όλοι αποδεχόμαστε. Εχει και δυναμικό παρόν και με τη βοήθεια όλων των μεσαζόντων, όσοι είναι συνειδητοποιημένοι, μπορεί να έχει κι ένα δυναμικό μέλλον, αντίθετο στο ρεύμα της ευτέλειας και της τυποποίησης».

- Ποιο θεωρείτε «σοβαρό ελληνικό τραγούδι»;

«Αυτό που μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο αν θέλετε, ξεκινάει από τον Τσιτσάνη, από τους δύο ογκόλιθους Χατζιδάκι και Θεοδωράκη και προχωράει στη γενιά στην οποία ανήκω χρονολογικά: Ξαρχάκος, Μούτσης, Σαββόπουλος, Μαρκόπουλος, Λοΐζος κι εγώ. Συνεχίζεται με κάποιους ελεύθερους σκοπευτές, όπως ο ιδιοφυής Κραουνάκης, κι από και πέρα, με τους τραγουδοποιούς των δύο τελευταίων δεκαετιών: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας, Μαχαιρίτσας, Τσακνής, Μάλαμας, Ορφέας Περίδης, Πορτοκάλογλου, Θηβαίος, Ζούδιαρης, Αλκίνοος Ιωαννίδης και άλλοι που πιθανώς έχω ξεχάσει. Ολοι εμείς αποτελούμε μεγαλύτερους ή μικρότερους κρίκους αυτής της αλυσίδας».

«Δεν είμαι γκρινιάρης»

- Εσείς τι κρίκος είστε;

«Δεν θα σας πω εγώ για τον εαυτό μου τι κρίκος είμαι, ούτε και για άλλους, δεν έχω κάποιο ταλεντόμετρο άλλωστε... Παρατηρώ μόνο, ότι στη σημερινή ευτέλεια, άνθρωποι της δικής μου γενιάς ή της προηγούμενης αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο. Αλλος, όπως ο Δήμος Μούτσης, σιωπά, κακώς κατά τη γνώμη μου. Αλλος ψιλοφλερτάρει με το νιού λάιφ στάιλ. Αλλος γκρινιάζει. Εγώ δεν είμαι γκρινιάρης, γιατί δεν αισθάνομαι ότι μου οφείλει κανείς κάτι -ενδεχομένως εγώ οφείλω σε ανθρώπους που με βοήθησαν και στον κόσμο. Αντιδρώ με ψυχραιμία, λοιπόν, κάνω τις αναλύσεις μου, παλεύω, με αποδέχονται αυτοί που με αποδέχονται, κι αν δεν στήθηκαν αγάλματα για μένα κι αν δεν πήραν δρόμοι και πλατείες το όνομά μου, τι να κάνω; Θα γίνουν κι αυτά, και αν δεν γίνουν, δεν βαριέσαι...».

- Τον Μίκη υπονοείτε;

«Δεν αναφέρομαι σε κάποιον συγκεκριμένα. Οσον αφορά τον Θεοδωράκη, μπορεί στη διαδικασία να διαφώνησα σε αρκετά σημεία μαζί του από τη στιγμή που τον γνώρισα, αλλά πιστεύω ότι είναι ένας ογκόλιθος του ελληνικού πολιτισμού, όπως σας είπα ήδη. Βεβαίως, έχει ολοκληρώσει τον δημιουργικό του κύκλο, αλλά εμένα θα μου χρειάζονταν πέντε ζωές για να κάνω αυτά που έκανε εκείνος, και πάλι χωρίς το δικό του ταλέντο και την ευθυβολία. Πιστεύω, όμως, ότι έχει τιμηθεί στην Ελλάδα, και από την πολιτεία και κυρίως από τον κόσμο. Τώρα, αν γκρινιάζει λίγο παραπάνω, θα πω κι εγώ όπως όλοι, "Μίκης είναι αυτός, τι να κάνουμε''».

- Τι σηματοδοτεί, αυτή τη στιγμή, τον δικό σας δημιουργικό κύκλο;

«Η συνεργασία μου με έναν από τους νεότερους και πιο ταλαντούχους τραγουδοποιούς, τον Χρήστο Θηβαίο, που η φοβερή επιτυχία των συναυλιών που δίνουμε τώρα στην Ελλάδα με έκανε ευτυχισμένο. Με κατάληξη αυτής της συνεργασίας έναν "απελευθερωτικό", όπως τον λέω, δίσκο, που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβρη, με τίτλο "Αμλετ της Σελήνης"- από το ομώνυμο τραγούδι σε στίχους Μάνου Ελευθερίου, αφιερωμένο στη μνήμη του Γιώργου Χειμωνά. Και για να κλείσω με τα τρέχοντα, να σας πω ότι σχεδόν ταυτόχρονα θα ταξιδέψω στην Αμερική για την κυκλοφορία της συνεργασίας μου με τον Γκάρι Μπάρτον σε δίσκο, από την Blue Note».

Κατά ατομικής τρομοκρατίας

- Να πούμε κάτι και για τα «τρέχοντα» του δημόσιου βίου, αρχίζοντας βέβαια από το θρίλερ της τρομοκρατίας;

«Εγώ από μικρό παιδί, ποτέ δεν ήμουν υπέρ της ατομικής τρομοκρατίας, ούτε ως επαναστατικής πράξης, με εξαίρεση περιόδους φασισμού, δικτατοριών και λοιπά. Για έναν απλούστατο λόγο: όπου και αν υπήρξε το φαινόμενο αυτό, και τον 19ο και τον 20ό αιώνα, ακόμα και τις αγνότερες προθέσεις όταν είχε να αλλάξει την κοινωνία, ποτέ δεν πετύχαινε το στόχο του. Αντίθετα, ισχυροποιούσε το κράτος έναντι του οποίου υποτίθεται ότι αγωνιζόταν».

- Για τη «17 Νοέμβρη» ποια είναι η άποψή σας;

«Διαφωνώ από την ώρα που εμφανίζεται έως σήμερα. Αλλά από μια στιγμή και μετά, απ' τις αρχές της δεκαετίας του '80 θα έλεγα, έχω την αίσθηση ότι το πράγμα γίνεται ύποπτο, ότι παίζονται διάφορα παιχνίδια. Οτι δηλαδή, μπορεί να στέκει αυτή η θεωρία των ομόκεντρων κύκλων, σε σχέση και με άλλες παρεμφερείς οργανώσεις, ότι στις παρυφές όλων αυτών πρέπει να έχουν παρεισφρήσει -σε ποιον βαθμό δεν ξέρω- και πρόσωπα τα οποία δεν ανήκαν σ' αυτό το κλίμα της ιδεολογικής άκρας Αριστεράς. Αυτή είναι η άποψή μου, γι' αυτό κρατώ μια σοβαρή επιφύλαξη για ό,τι βγαίνει προς τα έξω, τουλάχιστον μέχρι στιγμής».

- Ανήκατε κι εσείς κάποτε σ' αυτόν το χώρο της άκρας Αριστεράς...

«Προ της δικτατορίας ήμουν στη Νεολαία Λαμπράκη, επί δικτατορίας ριζοσπαστικοποιήθηκα, και σιγά σιγά, για κάποιους λόγους που τους έχω εξηγήσει πολλές φορές στο παρελθόν, κινήθηκα στον μαοϊκό χώρο. Εχω την αίσθηση ότι κι αυτό μια ψευδαίσθηση ήταν, η οποία προς το τέλος της δεκαετίας του '70 είχε πια τελειώσει, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς».

- Σήμερα πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το πολιτικό σκηνικό;

«Εάν με ρωτούσατε πριν ανακύψει το θέμα με τη «17 Νοέμβρη», θα σας έλεγα "αυτό που βλέπει όλος ο κόσμος", δηλαδή έναν άνετο καλπασμό της Ν.Δ. προς τη νίκη στις ερχόμενες εκλογές. Εκτός και αν συμβεί κάτι που δεν μπορούμε να υπολογίζουμε».

- Δεν το λέτε πια αυτό;

«Το ίδιο λέω και τώρα. Είναι φανερό ότι η Ν.Δ. προηγείται τρία κεφάλια, κι αυτό οφείλεται, πέρα από πολιτικές, στους εξής παράγοντες: στα πρόσωπα, τα ίδια και τα ίδια, που κούρασαν. Κι επίσης στην αλαζονεία της εξουσίας, την οποία δεν μπορεί να αποφύγει κανείς, όσο ψύχραιμος και καταπληκτικός άνθρωπος κι αν είναι, όταν κατέχει μια καρέκλα τόσα πολλά χρόνια. Τώρα, αν αυτά ανατραπούν από μπουμπουνητά, όπως αυτό το ζήτημα της τρομοκρατίας ή κάποιο άλλο που μπορεί να προκύψει αύριο, δεν το ξέρω. Εγώ ένας απλός Ελληνας πολίτης είμαι».

- Τι θα ευχόσασταν;

«Εγώ, όσο κι αν ηχεί παράταιρο, αισθάνομαι ότι είμαι ένας αριστερός εν πλήρει συγχύσει. Αν μπορούσε να κοιτάξει κανείς μέσα στην ψυχή μου, θα έβλεπε ότι διακατέχομαι από την επιθυμία τού να έχουν οι άνθρωποι ίσες ευκαιρίες. Μπορεί να φαίνεται ρομαντικό αυτό, αλλά το πιστεύω, είναι ο δικός μου προσωπικός ανθρωπισμός. Συνεπώς, το θέμα για μένα δεν τίθεται στη βάση ΠΑΣΟΚ ή Ν.Δ., ούτε είναι ένα ζήτημα που αφορά τα χάλια της σημερινής Αριστεράς. Από κει και πέρα, ακόμα και η ψήφος μου μερικές φορές είναι ευκαιριακή. Δηλαδή, λειτουργεί το κριτήριο που σας έλεγα, της κοινωνικής ευαισθησίας μου».

- Αισθάνεστε ότι στις σημερινές συνθήκες έχετε δυνατότητα παρέμβασης και κυρίως συνεισφοράς ως πολίτης;

«Με την ψήφο μου δεν μπορώ να συνεισφέρω. Μπορώ όμως να συνεισφέρω με δύο άλλα πράγματα: πρώτον, με το έργο μου, όσο κι αν ακούγεται βαρύγδουπο αυτό που λέω. Και δεύτερον, με την παρουσία ή τη συμπαράστασή μου, εκεί όπου η μυστική φωνή μου μού λέει "πήγαινε"».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 20/07/2002

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θάνος Μικρούτσικος: Ταξιδεύοντας...

ΓΕΦΥΡΕΣ

Χορηγός: ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

- Θάνος Μικρούτσικος:

Σταυρός του Νότου- Γραμμές των Οριζόντων

σε ποίηση Ν.Καββαδία

Καλημέρα σας κ. Χατζιδάκι

Τραγουδούν:

Γιάννης Κότσιρας

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας

Χρήστος Θηβαίος

Και ο Γιάννης Κούτρας

Καλλιόπη Γερμανού πιάνο

Έναρξη προπώλησης: Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου

Τίτλος Θάνος Μικρούτσικος: Ταξιδεύοντας...

Ημερομηνίες 17-18-19-20-21-22/3/05

Ώρα 20:30

Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Κύκλος/Σειρά ΓΕΦΥΡΕΣ

Tύπος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Χορηγός ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Εισιτήρια

Διακεκριμένη Ζώνη 20445 Δρχ. / 60,00

Ζώνη Α 14652,25 Δρχ. / 43,00

Zώνη B 10222,5 Δρχ. / 30,00

Zώνη Γ 5111,25 Δρχ. / 15,00

Φοιτητικά 3407 Δρχ. / 10,00

www.megaro.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loved songs make their way to stage

Thanos Mikroutsikos pays tribute to the poets that had the biggest impact on his life and work.

By Vassilis Angelikopoulos - Kathimerini

It may be hard to believe but «Stavros tou Notou» (Southern Cross), the most popular song cycle ever produced by composer Thanos Mikroutsikos and among the most popular Greek albums ever produced, has never been performed in concert in its entirety.

The album is composed of songs on the poetry of Nikos Kavadias. It has already won over two generations of Greeks and, with sales reaching 700,000 copies in two editions, it appears to be winning over a third generation as well. Now, for the first time ever, it will be performed on stage, in six concerts slated from March 17-22 at the Athens Concert Hall.

With these concerts, Mikroutsikos will be introducing a new generation of singers to the opus, which in the first edition of the album was performed by Yiannis Koutras. Later, in the 1991 edition titled «Lines on the Horizon,» the composer performed some of the pieces himself and added George Dalaras, Vassilis Papaconstantinou and the Katsimichas brothers, Haris and Panos, to the bill. Now, at the Athens Concert Hall, the 17 songs that comprise the cycle (plus a newer composition) will be performed by Yiannis Kotsiras, Lavrentis Maheritsas, Christos Thivaios and - as an extra bonus - the original Yiannis Koutras, in what promises to be an impressive comeback.

While «Southern Cross» will form the core of the concerts, the composer will also be presenting other works, such as tributes to Manos Hadjidakis and poets Yiannis Ritsos and C.P. Cavafy, or, as the composer says, «to personalities I not only respect, but who have had a profound impact on my work.»

Though Mikroutsikos's admiration and respect for Hadjidakis runs deep, he also confesses to feeling as though the late composer was something of a teacher to him. «In so far as the ethic of my work is concerned and other aspects of life in general, I consider Hadjidakis a pillar of modern Greek culture,» he explains.

The concerts of March 17 and 18 will open with works dedicated to Hadjidakis, including the piano suite «Good Morning to You, Mr Hadjidakis» (released by EMI Classics in the album «Dance and Memories»), with soloist Danae Carra and singer Calliope Germanou, and a short piece for harpsichord and electric bass titled «Gioconda '87,» which, the composer remembers, Hadjidakis was «especially fond of.»

This particular piece will not be played live, but it will be accompanied by a video projection featuring moments of Hadjidakis's life and a dance piece choreographed and performed by Mikroutsikos's two daughters, Cecile and Constantina.

As far as Ritsos goes, «other than a great poet, he was my greatest teacher directly, the man who influenced me more than anybody else,» says Mikroutsikos.

The relationship between the two began back when Mikroutsikos was a student at university and lasted through the dictatorship and up to the poet's death, by which time the two had grown very close and Mikroutsikos had put much of Ritsos's verse to music. «Ritsos gave me poignant answers to pivotal questions about art and society that were tormenting me at the time; and his answers defined me and continue to serve me to this very day.»

The concerts of March 19 and 20 will begin with two works based on Ritsos's poetry: «Moonlight Sonata,» performed by Costas Thomaidis, and «Fence II,» with Georgia Syllaiou on vocals and Thodoris Economou on the piano.

Cavafy for the composer is «one of the three greatest Greek poets in the past 200 years in Modern Greek poetry, if not the absolute greatest.» On the poetry of Cavafy, Mikroutsikos has composed an exceptionally interesting cycle of songs, including «An Old Man of Alexandria,» which will open the concerts of March 21 and 22, performed by Costas Thomaidis. This concert will also include a new composition, the eight-minute «So They May Come,» which will be performed by a solo singer and a small musical ensemble.

Thanos Mikroutsikos will appear on March 17-22 at the Athens Concert Hall, 1 Kokkali & Vassilissis Sofias Avenue, tel 210.728.2000.

--------------------------------------------------------------------------------

Hμερομηνία : 25-02-05

http://ekathimerini.com/4Dcgi/4Dcgi/_w_art...5/02/2005_53420

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην εκπομπή ΕΧΕΙ ΓΟΥΣΤΟ στην ΕΤ1 τη Δευτέρα 7 Μαρτίου στις 16.00 καλεσμένοι θα είναι οι Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ-Γ.ΚΟΤΣΙΡΑΣ-Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ-Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΘANΟΣ MIKPΟYTΣIKΟΣ

«Φυγή από τη βάρβαρη πραγματικότητα»

Έξι συναυλίες στο Mέγαρο Mουσικής Aθηνών ανανεώνουν το ενδιαφέρον μας για το οριακό έργο του πάνω στον Kαββαδία, αλλά και στον ίδιο, ο οποίος συνεχίζει το «ταξίδι» βάζοντας στην παρέα τον Xατζιδάκι, τον Pίτσο, τον Kαβάφη

ΕΛΕΝΑ Δ. ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ

H μελοποιημένη από τον Θάνο Μικρούτσικο ποίηση του Καββαδία, έργο που έκανε δύο εκδόσεις - ως «Σταυρός του Νότου» το 1977 και ως «Γραμμές των οριζόντων» το 1991 - από τη μεταπολίτευση έως σήμερα, συμπορεύτηκε με δύο γενιές και ετοιμάζεται για την τρίτη. Αυτά τα δημοφιλή τραγούδια που έχουν ακουστεί πολλές φορές από το ραδιόφωνο, από συναυλίες, που έχουν κάνει πωλήσεις άνω των 700.000, κατοχυρώνουν με την αντοχή τους θέση και αναγνώριση στη διαχρονία του νεοελληνικού πολιτισμού. H αλήθεια είναι πως μελοποιώντας ο Μικρούτσικος Καββαδία, δεν «κατέβασε» απλώς την ποίησή του στο λαό, αλλά αναθεώρησε την κρατούσα αντίληψη ενός μονοσήμαντου ποιητή που περιγράφει τη ναυτική ζωή, ενός στιχοπλόκου.

«Ο Καββαδίας, ο πονηρός αυτός Κεφαλονίτης, προσχηματικά χρησιμοποιούσε τη θάλασσα. Δηλαδή περιγράφει τι, όταν λέει "χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία"; Δεν έβλεπαν ότι εδώ επρόκειτο για έναν άλλοτε εξπρεσιονιστή, άλλοτε υπερρεαλιστή ποιητή. Παρασύρθηκαν από τη ρίμα, από τα εξωτερικά στοιχεία της φόρμας. Αλλά ο κόσμος, οι νέες γενιές, και τώρα οι δεκαοχτάρηδες βλέπουν τον Καββαδία ως φυγή από τη βάρβαρη πραγματικότητα».

Πρώτη φορά, μετά 26 χρόνια, αυτή η οριακή δουλειά του Μικρούτσικου - και σε σχέση με το τραγούδι - θα παρουσιαστεί ολόκληρη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με έξι συναυλίες που έχουν τον τίτλο «Ταξιδεύοντας», με τον συνθέτη στο πιάνο και μια νέα φουρνιά τραγουδιστών.

«Τιμώ και αγαπώ τους τραγουδιστές της γενιάς μου, οι οποίοι είναι και υπεύθυνοι για πολλά τραγούδια που έγιναν αγαπητά στον κόσμο, αλλά προτίμησα, ακριβώς επειδή το έργο περνά από τη μιά γενιά στην άλλη, να το τραγουδήσουν άνθρωποι της νεώτερης γενιάς, όπως ο Γιάννης Κότσιρας και δύο συνάδελφοί μου τραγουδοποιοί από τους καλύτερους, που ταυτόχρονα έχουν εξαιρετικές φωνές, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και ο Χρήστος Θηβαίος. Ύστερα από 23 χρόνια, συνεργάζομαι ξανά με τον πρώτο διδάξαντα τον Καββαδία, τον Γιάννη Κούτρα, διαπιστώνοντας ότι στην ωριμότητά του έχει εξαιρετική φωνή, ίσως και καλύτερη από εκείνη που είχε κάνει σε όλους εντύπωση».

Οι έξι παραστάσεις στο Μέγαρο έχουν βασικό άξονα τον Καββαδία, είναι όμως ανά δύο ημέρες διαφορετικές, με τα αφιερώματα στον Χατζιδάκι, τον Ρίτσο και τον Καβάφη. «Τα πρώτα μέρη των συναυλιών ανά διήμερο είναι η τιμή που θέλω να κάνω σε τρεις προσωπικότητες, που για διαφορετικούς λόγους τους θεωρώ στυλοβάτες του νεοελληνικού πολιτισμού και υπό μίαν έννοια δασκάλους μου»: στον Μάνο Χατζιδάκι, το Γιάννη Ρίτσο και τον K.Π. Καβάφη.

Πηγή : Εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" 7/3/2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χατζιδάκις, Ρίτσος, Καβάφης

«Η δουλειά μου πάνω στον Καββαδία είναι η οριακή μου δουλειά πάνω στο τραγούδι». Προτού βέβαια να το ομολογήσει ο Θάνος Μικρούτσικος, το 'χουν ομολογήσει γενιές ακροατών, ανακηρύσσοντας τη μελοποίηση του Καββαδία σε μία από τις δημοφιλέστερες δουλειές της ελληνικής τραγουδοποιίας (με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 700.000 αντίτυπα).

Εξι συναυλίες

Κι όμως, στις έξι συναυλίες που θα δώσει ο Μικρούτσικος στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 17 έως τις 22 Μαρτίου, αυτή η δουλειά θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά «ζωντανά» στο σύνολό της τώρα, 25 χρόνια από τον «Σταυρό του Νότου», την πρώτη δισκογραφική εκδοχή μελοποιημένης ποίησης του Καββαδία, και 14 από την αναθεωρημένη και εμπλουτισμένη μορφή της στις «Γραμμές των Οριζόντων».

«Ταξιδεύοντας...» είναι ο γενικός τίτλος των συναυλιών που ανά δύο μέρες, εκτός από το σταθερό αφιέρωμα στον Καββαδία με τη συμβολή του μοναδικού από την παλαιά «φρουρά» των τραγουδιστών, Γιάννη Κούτρα, και των νεότερων Γιάννη Κότσιρα, Χρήστου Θηβαίου και Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, θα τιμήσει τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Γιάννη Ρίτσο και τον Κωνσταντίνο Καβάφη.

Ειδικότερα, στις 17 και 18 Μαρτίου θα παρουσιαστεί η σουίτα για πιάνο «Καλημέρα σας, κύριε Χατζιδάκι» (1997) με σολίστ την Καλλιόπη Γερμανού. Αμέσως μετά, ηχογραφημένο, με τον Μικρούτσικο στο πιάνο και τον Γιώργο Φακανά στο μπάσο, θα ακουστεί το έργο «Τζοκόντα '87», ενώ την ίδια στιγμή οι δύο κόρες του συνθέτη, Σεσίλ και Κωνσταντίνα, θα χορεύουν κάποια αποσπάσματα χορογραφημένα από τις ίδιες και σε βιντεοοθόνη θα προβάλλονται σκίτσα του Χατζιδάκι.

Στις 19 και 20 Μαρτίου σειρά έχει ένα εγκώμιο στον Γιάννη Ρίτσο. Θα παρουσιαστεί το «Κιγκλίδωμα ΙΙ», έργο του Μικρούτσικου για πιάνο (Θοδωρής Οικονόμου) και φωνή (Γεωργία Συλλαίου), καθώς και η «Σονάτα του Σεληνόφωτος» με τον Κώστα Θωμαΐδη.

Στις 21 και 22 Μαρτίου θα παρουσιαστεί ο κύκλος τραγουδιών «Ο Γέρος της Αλεξάνδρειας», με ερμηνευτή τον Κώστα Θωμαΐδη και τον ίδιο τον συνθέτη στο πιάνο. Η Γεωργία Συλλαίου και το Σύνολο Μουσικής Δωματίου υπό τον Μικρούτσικο θα ερμηνεύσουν αμέσως μετά ένα καινούργιο, εμπνευσμένο από τον Καβάφη, έργο του με τίτλο «Για να 'ρθουν».

Χατζιδάκις και Ρίτσος είναι, λέει ο Μικρούτσικος, «οι δάσκαλοί μου λόγω του ήθους κυρίως που επεδείκνυαν καθημερινά». Ρίτσος και Καβάφης είναι, όμως, και «οι αγαπημένοι μου ποιητές».

Σταθερό σημείο αναφοράς των συναυλιών είναι, ωστόσο, εκείνος ο άλλος, ο «αστείος ποιητής του ημερολογίου» ή και «ποιητής της ναυτοσύνης», όπως χαρακτήριζε τον Καββαδία η επίσημη κριτική της εποχής του. Ανάλογη υποδοχή είχε και ο «Σταυρός του Νότου», όταν κυκλοφόρησε το 1979 με ερμηνευτές τούς Γιάννη Κούτρα, Βασίλη Παπακωνσταντίνου και Αιμιλία Σαρρή.

Και ανέκδοτο

Η ομάδα των ερμηνευτών συμπληρώθηκε από τον Γιώργο Νταλάρα, τους Κατσιμιχαίους και τον ίδιο τον συνθέτη, όταν το 1991 κυκλοφόρησε η «Γραμμή των Οριζόντων» με επιπλέον έξι τραγούδια και με νέα ενορχήστρωση των τραγουδιών του «Σταυρού του Νότου».

Στις συναυλίες θα ακουστεί και ένα ανέκδοτο τραγούδι, το «Μαρέα». Ηταν το ποίημα του Καββαδία που μελοποίησε ο Μικρούτσικος το 1993, όταν ήταν υπουργός Πολιτισμού.

Τρεις είναι οι λόγοι για τους οποίους ο Μικρούτσικος αποφάσισε να δώσει αυτές τις συναυλίες (τις πρώτες με ελληνικά έργα στην καινούργια αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη»). Ο πρώτος είναι ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που θα παρουσιαστεί το έργο ολοκληρωμένο. Ο δεύτερος ότι «αν και εκτιμώ πολύ τους τραγουδιστές της δικής μου γενιάς, πρέπει να περάσουμε και στην επόμενη...». Ο τρίτος λόγος είναι «η επιστροφή του Γιάννη Κούτρα. Το 1977, μέσα σε ένα κλίμα που ήθελε ή λαϊκό τραγούδι ή επικό, επέβαλε επί σκηνής την αποστασιοποίηση στο τραγούδι. Το 1981-82 χωρίσαμε τα τσανάκια μας, αλλά τώρα επιστρέφει με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά...».

Υπάρχει βέβαια και ένα τέταρτος λόγος, ίσως ο σημαντικότερος όλων. «Ενας μέγας ποιητής μέσα από τη μελοποίηση βρίσκει τη θέση του στην καρδιά όλων, και ειδικά των νέων». Είναι ώρα και οι 20άρηδες να ανακαλύψουν τον Καββαδία. Ή μάλλον όσοι από αυτούς δεν τον έχουν ανακαλύψει ακόμα.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/03/2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΣYNAYΛIA

«Tαξιδεύοντας» στους Bράχους

Τα μουσικά του έργα «Σταυρός του Νότου» και «Γραμμές των Οριζόντων», σε ποίηση Νίκου Καββαδία, παρουσιάζει στο Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη ο Θάνος Μικρούτσικος. H μουσική παράσταση του Μικρούτσικου, που άρχισε με επιτυχία από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τιτλοφορείται «Ταξιδεύοντας» και τα δύο έργα ανεβαίνουν επί σκηνής για πρώτη φορά σε ολοκληρωμένη μορφή. Ερμηνεύουν ο Γιάννης Κότσιρας και οι τραγουδοποιοί Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και Χρήστος Θηβαίος. Συμμετέχει ο Γιάννης Κούτρας. Το πρόγραμμα των συναυλιών του Μικρούτσικου, οι οποίες θα συνεχιστούν στην Πάτρα, τη Ρόδο, τη Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, περιλαμβάνει αναφορές και σε άλλα σημαντικά σημεία της καλλιτεχνικής διαδρομής του.

ΤΑ ΝΕΑ , 22/08/2005 , Σελ.: P21

Κωδικός άρθρου: A18319P215

ID: 481164

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου βρέθηκα στο Θέατρο Γης για να παρακολουθήσω τη συναυλία του ΘΑΝΟΥ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΥ με τους Γ.ΚΟΥΤΡΑ, Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑ, Γ.ΚΟΤΣΙΡΑ και Χ.ΘΗΒΑΙΟ.Στο 1ο μέρος της συναυλίας παρουσιάστηκαν ολοκληρωμένα τα έργα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ και ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ σε ποίηση ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ και στο 2ο μέρος μια επιλογή από γνωστά τραγούδια του συνθέτη.

Το κοινό της Θεσσαλονίκης γέμισε ασφυκτικά το θέατρο .Από τον χώρο μπροστά στη σκηνή , ως το ψηλότερο σημείο των κερκίδων κυριολεκτικά δεν έπεφτε καρφίτσα.

Όσον αφορά το μουσικό μέρος, δεν υπήρχε κάποια ιδιαίτερη διαφοροποίηση στα τραγούδια σε σχέση με τις ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ.Μικρές αλλαγές μόνο και η προσθήκη του νέου τραγουδιού ΜΑΡΕΑ.Όλοι οι ερμηνευτές έβαλαν την προσωπική τους σφραγίδα στα τραγούδια.Αυτό που δεν έχω καταλάβει μέχρι σήμερα είναι το γιατί επιμένει και τραγουδάει ο ίδιος ο Μικρούτσικος...

Όλοι οι συντελεστές έτυχαν θερμής υποδοχής από το κοινό , ξεχωριστή όμως η υποδοχή για τον πρώτο ερμηνευτή του έργου τον Γ.Κούτρα.

Το έργο , αν δεν απατώμαι θα κυκλοφορήσει εντός ολίγου και σε cd σε ζωντανή ηχογράφηση από το Μέγαρο Μουσικής.Ήδη ο ΜΕΛΩΔΙΑ παίζει τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ .

Στη συναυλία ακούστηκαν τα τραγούδια:

1)ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΟ- Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ (Γ.ΚΟΤΣΙΡΑΣ)

2)A BORD DE L'ASPASIA (Χ.ΘΗΒΑΙΟΣ)

3)CAMBAY'S WATER (Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ)

4)KURO SIWO (Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ)

5)ΕΣΜΕΡΑΛΔΑ (Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ)

6)ΑΡΜΙΔΑ (Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ-Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ)

7)ΠΙΚΡΙΑ (Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ-Γ.ΚΟΤΣΙΡΑΣ)

8)ΚΑΡΑΝΤΙ (Γ.ΚΟΤΣΙΡΑΣ)

9)ΛΥΧΝΟΣ ΤΟΥ ΑΛΛΑΔΙΝΟΥ (Χ.ΘΗΒΑΙΟΣ)

10)ΜΑΡΕΑ (Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ-Χ.ΘΗΒΑΙΟΣ)

11)WILLIAM GEORGE ALLUM (Χ.ΘΗΒΑΙΟΣ)

12)7 ΝΑΝΟΙ ΣΤΟ S/S CYRENIA (Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ)

13)FEDERICO GARCIA LORCA (Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ)

14)Ο ΠΙΛΟΤΟΣ ΝΑΓΚΕΛ (Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ)

15)ΕΝΑΣ ΝΕΓΡΟΣ ΘΕΡΜΑΣΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΖΙΜΠΟΥΤΙ (Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ)

16)ΓΥΝΑΙΚΑ (Χ.ΘΗΒΑΙΟΣ-Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ)

17)ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ (Γ.ΚΟΤΣΙΡΑΣ)

18)ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΟΛΟΙ)

19)ΜΙΑ ΠΙΣΤΑ ΑΠΟ ΦΩΣΦΟΡΟ (ΟΡΧΗΣΤΡΑ)

20)ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ (Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ-Χ.ΘΗΒΑΙΟΣ)

21)ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΛΛΟΣ (Χ.ΘΗΒΑΙΟΣ)

22)Ο ΑΜΛΕΤ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ (Χ.ΘΗΒΑΙΟΣ)

23)ΑΝΝΑ ΜΗΝ ΚΛΑΙΣ (Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ-Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ)

24)ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΧΩ ΒΑΡΕΘΕΙ (Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ)

25)ΤΟ ΜΗΔΕΝ (Γ.ΚΟΥΤΡΑΣ)

26)ΣΑΝ ΠΛΑΝΟΔΙΟ ΤΣΙΡΚΟ (Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ)

27)ΑΡΛΕΚΙΝ (Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ-Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ)

28)ΜΙΚΡΕΣ ΝΟΘΕΙΕΣ (Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ-Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ)

29)ΕΛΕΝΗ (Γ.ΚΟΤΣΙΡΑΣ)

30)ΠΑΝΤΑ ΓΕΛΑΣΤΟΙ (Γ.ΚΟΤΣΙΡΑΣ)

31)ΡΟΖΑ (Γ.ΚΟΤΣΙΡΑΣ)

32)ΕΡΩΤΙΚΟ (ΟΛΟΙ)

33)ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΟΛΟΙ)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Το έργο , αν δεν απατώμαι θα κυκλοφορήσει εντός ολίγου και σε cd σε ζωντανή ηχογράφηση από το Μέγαρο Μουσικής.

Σχετική διαφήμιση με το εξώφυλλο του cd υπάρχει και στο καινούργιο ΔΙΦΩΝΟ.

"Κυκλοφορεί σε διπλό cd και σε συλλεκτική έκδοση με τρία 10' LP"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα το είδα στα ράφια των δισκοπωλείων! Κυκλοφορεί.

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι ΤΙ παραπάνω θα προσφέρει η εκτέλεση των τραγουδιών live στο μέγαρο;

Share this post


Link to post
Share on other sites

...και αν έχεις διαβάσει τους λόγους που ο συνθέτης διάλεξε τους τραγουδιστές (τους είπε ο ίδιος σε συνέντευξη) η απορία μεγαλώνει.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

H tracklist του cd:

A/A ΤΙΤΛΟΣ

1 ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ - Γιάννης Κότσιρας

2 A BORD DE L' ASPASIA - Χρήστος Θηβαίος

3 CAMBAY'S WATER - Λαυρέντης Μαχαιρίτσας

4 ΚΟΥΡΟ ΣΙΒΟ - Γιάννης Κούτρας

5 ΕΣΜΕΡΑΛΔΑ - Γιάννης Κούτρας

6 ΑΡΜΙΔΑ - Γιάννης Κούτρας & Θάνος Μικρούτσικος

7 ΠΙΚΡΙΑ - Γιάννης Κούτρας & Γιάννης Κότσιρας

8 ΚΑΡΑΝΤΙ - Γιάννης Κότσιρας

9 ΛΥΧΝΟΣ ΤΟΥ ΑΛΑΔΙΝΟΥ - Χρήστος Θηβαίος

10 ΜΑΡΕΑ - Χρήστος Θηβαίος & Γιάννης Κούτρας

11 WILLIAM GEORGE ALLUM - Χρήστος Θηβαίος

12 ΟΙ ΕΦΤΑ ΝΑΝΟΙ ΣΤΟ S/S CYRENIA - Θάνος Μικρούτσικος

13 FEDERICO GARCIA LORCA - Λαυρέντης Μαχαιρίτσας & Γιάννης Κούτρας

14 Ο ΠΙΛΟΤΟΣ ΝΑΓΛΕΛ - Λαυρέντης Μαχαιρίτσας

15 ΕΝΑΣ ΝΕΓΡΟΣ ΘΕΡΜΑΣΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΖΙΜΠΟΥΤΙ - Λαυρέντης Μαχαιρίτσας

16 ΓΥΝΑΙΚΑ - Θάνος Μικρούτσικος & Χρήστος Θηβαίος

17 ΕΝΑ ΜΑΧΑΙΡΙ - Γιάννης Κότσιρας

18 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Λ. Μαχαιρίτσας, Γ.Κούτρας, Χ.Θηβαίος & Γ.Κότσιρας

http://www.musical.gr/cddetails.scr?gui_la...de=094633797628

Share this post


Link to post
Share on other sites
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι ΤΙ παραπάνω θα προσφέρει η εκτέλεση των τραγουδιών live στο μέγαρο

Εμένα για εταιρικό marketing μου φαίνεται.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την Τρίτη 15 Νοεμβρίου στις 6 το απόγευμα, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Γιώργος Ανδρέου, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Γιάννης Κότσιρας, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Γιάννης Κούτρας έρχονται ως φιλοξενούμενοι του Οδυσσέα Ιωάννου στο studio ηχογραφήσεων του Μελωδία fm 99.2 για μια δίωρη ραδιοφωνική συναυλία.

Μια συναυλία για δύο πιάνα και τέσσερις φωνές, με τραγούδια που σημάδεψαν το ελληνικό τραγούδι από τον Σταυρό του Νότου μέχρι σήμερα.

πηγη "Μελωδία"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπέροχο νέο.Θα το ηχογραφήσει κάποιος από τους φίλους της Αθήνας (ή των γειτονικών νομών) και για μας τους Βόρειους;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Θα το ηχογραφήσει κάποιος από τους φίλους της Αθήνας (ή των γειτονικών νομών) και για μας τους Βόρειους;
Ε, φυσικά, τι ερώτηση είναι αυτή! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Την Τρίτη 15 Νοεμβρίου στις 6 το απόγευμα, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Γιώργος Ανδρέου, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Γιάννης Κότσιρας, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Γιάννης Κούτρας έρχονται ως φιλοξενούμενοι του Οδυσσέα Ιωάννου στο studio ηχογραφήσεων του Μελωδία fm 99.2 για μια δίωρη ραδιοφωνική συναυλία.

Μια συναυλία για δύο πιάνα και τέσσερις φωνές, με τραγούδια που σημάδεψαν το ελληνικό τραγούδι από τον Σταυρό του Νότου μέχρι σήμερα.

πηγη "Μελωδία"

Μήπως έτυχε να το ηχογραφήσει κανείς; :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Την Τρίτη 15 Νοεμβρίου στις 6 το απόγευμα, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Γιώργος Ανδρέου, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Γιάννης Κότσιρας, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Γιάννης Κούτρας έρχονται ως φιλοξενούμενοι του Οδυσσέα Ιωάννου στο studio ηχογραφήσεων του Μελωδία fm 99.2 για μια δίωρη ραδιοφωνική συναυλία.

Μια συναυλία για δύο πιάνα και τέσσερις φωνές, με τραγούδια που σημάδεψαν το ελληνικό τραγούδι από τον Σταυρό του Νότου μέχρι σήμερα.

πηγη "Μελωδία"

Μήπως έτυχε να το ηχογραφήσει κανείς; :huh:

Θανάση, το έγραψα... Υποψιάζομαι όμως ότι σε κάποια σημεία, λόγω αλλαγής της κασέτας έχασα ορισμένα κομμάτια. Και λέω "υποψιάζομαι", γιατί ακόμη δεν έχω αξιωθεί να ακούσω όλη την εκπομπή... :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βρε Θανάση τι το θέλεις ; Να ακούσεις τη βραχνάδα του Θηβαίου; Ή το πόσο "χαριτωμένα" άψυχα κι άχρωμα λέει το "ΚΑΡΑΝΤΙ" ο Κότσιρας;

Απορώ για ποιο λόγο εκδόθηκε και σε cd μάλιστα αυτή η επανεκτέλεση.

Οι επανεκτελέσεις πρέπει να έχουν κάποιο σοβαρό κι ουσιαστικό καλλιτεχνικό λόγο για να γίνονται. Στη συγκεκειμένη περίπτωση δε νομίζω ότι υπήρχε κάτι τέτοιο... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι, αλλά υπάρχει κι ένας Κούτρας...

Η συγκεκριμένη εκπομπή πάντως ήταν καλή. Όσο έχω ακούσει δηλαδή...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάντως η εκτέλεση του Καραντί από τον Κότσιρα είναι όντως απαράδεκτη.Προτιμώ (εκτός του Νταλάρα φυσικά) του Φραγκούλη.Όπως το είπε και ο Τάσος έντελώς άχρωμη και όσο πάθος και ένταση χρειάζεται το τραγούδι τόσο πάθος και ένταση του λείπει του Κότσιρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Την Τρίτη 15 Νοεμβρίου στις 6 το απόγευμα, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Γιώργος Ανδρέου, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Γιάννης Κότσιρας, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Γιάννης Κούτρας έρχονται ως φιλοξενούμενοι του Οδυσσέα Ιωάννου στο studio ηχογραφήσεων του Μελωδία fm 99.2 για μια δίωρη ραδιοφωνική συναυλία.

Μια συναυλία για δύο πιάνα και τέσσερις φωνές, με τραγούδια που σημάδεψαν το ελληνικό τραγούδι από τον Σταυρό του Νότου μέχρι σήμερα.

πηγη "Μελωδία"

H ekpompi tha metadothei se epanalipsi avrio to apogevma 6-8.

Gia osous den prolavan na to grapsoun.... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μήπως τυχαίνει να έχει κανείς ή έχει ακούσει το cd του Θάνου Μικρούτσικου "Στον τόπο μου είμαι τέλεια ξένος" για να μας πει πάνω-κάτω περί τίνος πρόκειται; :blush:

http://66.102.9.104/search?q=cache:hFMC2oQ...gr&ct=clnk&cd=1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...