Sign in to follow this  
Followers 0
dalaras1

dalaras on tv

52 posts in this topic

Όταν άκουσα να μπαίνει το ακκορντεόν πριν το "Θέλω να είναι Κυριακή", σκέφτηκα "έχει γούστο να είναι αυτό....". Κι ήταν στ' αλήθεια έτσι...

Ανατρίχιασα ολόκληρος μόλις άκουσα την λέξη Κυριακή...

Δεν είναι και λίγο πράμα να ξέρεις ότι ένας φίλος σου περιμένει χρόνια και χρόνια για να το ακούσει αυτό το τραγούδι.

Και μέσα από αυτή την αγωνία και προσμονή του Αποστόλη κι εμένα μου είχε δημιουργηθεί ένας τεράστιος πόθος να το ακούσω αυτό το τραγούδι ξανά απ' το στόμα του Νταλάρα κάποια ημέρα...

Υπενθυμίζω ότι η μόνη εκτέλεση του κομματιού που έχουμε είναι από μια συναυλία στην Κύπρο κάπου το 1986.

Όταν δεν το έβαλε στο δίσκο του Τσιτσάνη και δεν το είπε καν στο Μέγαρο, σκέφτηκα ότι μάλλον θα είναι πολύ δύσκολο τραγούδι για να το τραγουδήσει πλέον. Διαψεύστηκα όμως εντελώς. Η χτεσινή του ερμηνεία ξεπέρασε κάθε προσδοκία και πιστεύω ότι ερμηνευτικά ήταν πολύ ανώτερος από το '86.

Μέσα σε μια εκπομπή κουβέντας και καλαμπουριού (με την καλή έννοια) ξαφνικά ο Νταλάρας αποφασίζει να μας θυμήσει τί θα πει τραγουδιστής και χάνεται μέσα στους στίχους αυτού του τραγουδιού. Τραγούδησε ξέροντας ότι υπάρχουν αυτιά που ποθούν όσο τίποτα άλλο αυτό το τραγούδι.

Ξέρω, ίσως για κάποιους φαίνονται υπερβολικά αυτά, αλλά όπως είπα ίσως να είναι η προσμονή τόσων χρόνων που επηρεάζει τα συναισθήματά μου.

Όπως και να 'χει πάντως, ένα είναι σίγουρο: Την επόμενη φορά που θα συναντηθεί ο Αποστόλης με τον Νταλάρα θα έχουνε πολλά να πούνε... :)

Υ.Γ. Το όνειρο ενός μέλους εκπληρώθηκε. Ποιος έχει σειρά τώρα; :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μου άρεσε πολύ που τα περισσότερα τραγούδια που τραγούδησε ήταν του Τσιτσάνη.

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites
Τραγούδησε ξέροντας ότι υπάρχουν αυτιά που ποθούν όσο τίποτα άλλο αυτό το τραγούδι.

Έτσι ακριβώς είναι. Το ήξερε! Και το έκανε με τον καλύτερο τρόπο.

Θέλω να πω και κάτι ακόμα.

Ο Νταλάρας πριν πει το τραγούδι λέει κάποια πολύ όμορφα λόγια. Εγώ θέλω να σταθώ στα τελεταία του λόγια. Στο τέλος λοιπόν λεει οτι θέλει να πει αυτό το τραγούδι γιατί το χρωστάει σε κάποιους ανθρώπους...

Θέλω να πω στον Γιώργο Νταλάρα, πως δεν χρωστάει σε κανέναν τίποτα . Εμείς του χρωστάμε πολλά. Πάρα πολλά! Πολύ περισσότερα απ'οτι μπορεί να νομίζει και ο ίδιος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αποστόλη είσαι ο πιο τυχερός άνθρωπος, πολύ θα ήθελα να είμουν εγώ στην θέση σου. Μπράβο στον Γιώργο Νταλάρα που σέβεται τους "φίλους" του.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gia miso lepto ;-)

egw eimai sxetika neos

bebaia kai egw erwteutika auto to tragoudi kai otan ksana arxisa na mpainw sto site eixa tin eutixia na to katebasw apo to link tou apostoli alla den kserw tin akribws paizei me ton apostoli ;-)

apostoli pes mas ligo to istoriko tis sxeseis stou me to giwrgo mas gia na mpoume pio ba8eia sto noima ;-)

an ontws eisai esu pou to zitouse tote eisai polu happy twra upo9etw ;-)

pantws na tonisw pws to teleutaio tragoudi pou edeiksw prox8es to sabato kai eipe oti 8a to paiksei to epomeno sabbato me siglonise si8emela to proteinw anepifilakta adou kaimo apoktisa..... kai liwnw.....

eilikrina pws ginetai na poname me ton giwrgo na xamogelame me ton giwrgo kai ola na pane teleiws armonika me ton giwrgo ????...... ;-)

pantws sti 8essaloniki kai kapoios kurios giwrgos tou zitouse ta xontra ta sirmata kai eipe o giwrgos pws to zitouse xronia !!!!! kai tou to paikse sto 8eatro gis miso..... twra den kserw an autos ebale ta klamata i an petakse sta ourania alla pantws o giwrgos tou kane ti xari estw kai misi !!! min ta 8eloume kai ola dika mas ;-)

ainte na mas er8ei kai sti salonika giati exw pa8ei steritiko sindromo

Y.P. me ta eisitireia gai Hrwdeio 2-3 augoustou ti paizei 8a mporesw na brw kai na katebw ????

ante filia en Ntalara Adelfoi !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have a question about the broadcast of "KOITA TI EKANES" last Saturday night. As far as I know, it was supposed to be a 2 hour show but I heard that it actually went over the two hours.....is that right??

The reason why i'm asking is that I requested a friend to record it for me but they said the broadcast went over the two hours and as a result, the 2 hour video tape didn't record everything......so I'm wondering....did I miss out much of the show on the videotape???

For this week's broadcast I have requested them to use a 3 hour VHS tape just to be safe!!!

ILIAS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes,it was 2 hours and 17 minutes.Unfortunately for you, the last minutes were the ones that Dalaras sang with Aretoula, Antigoni Psihrami and Eleni Tsaligopoulou songs from Hatzidakis and Tsitsanis,so these last minutes were important... :)

You did very well to purchase a 3 hour videocassette,as from the preview

we saw of what will be performed next Saturday,the songs will be equally

important.

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ

«Το να κάνεις τον σουπερστάρ, είναι κακογουστιά»

Για δυο συνεχόμενα Σάββατα η μικρή οθόνη θα πλημμυρίσει από τις μελωδίες δυο μεγάλων δημιουργιών: του Βασίλη Τσιτσάνη και του Μάρκου Βαμβακάρη. Αφιερωμένες σε αυτούς του καλλιτέχνες θα είναι η εκπομπή της Σεμίνας Διγενή «Κοίτα τι έκανες», με καλεσμένο το Γιώργο Νταλάρα. Μάλιστα τη χρονιά που πέρασε κυκλοφόρησαν δυο CD που περιλαμβάνουν τραγούδια από συναυλίες που έδωσε ο Γιώργος Νταλάρας αφιερωμένα στους δυο αξέχαστους δημιουργούς.

Η εκπομπή «Κοίτα τι έκανες» ήταν η αφορμή για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μ το σπουδαίο τραγουδιστή.

-Στις 5 και 12 Ιουνίου θα είστε το κεντρικό πρόσωπο στην εκπομπή της Σεμίνας Διγενή, «Κοίτα τι έκανες». Ποια είναι η εντύπωσή σας από τα γυρίσματα των δυο εκπομπών;

«Αυτές οι εκπομπές είχαν για μένα το στοιχείο της έκπληξης γιατί οι καλεσμένοι που συνάντησα εκεί ήταν φίλοι και πραγματικά συγκινήθηκα βλέποντάς τους. Πολλούς από αυτούς είχα να τους δω πολλά χρόνια, άλλοι είναι συνεργάτες μου, συνθέτες, μουσικοί, τραγουδιστές, αλλά και παιδικοί φίλοι, δημοσιογράφοι ηθοποιοί. Μάλιστα με αρκετούς από αυτούς είχαμε συναντηθεί τις τελευταίες μέρες και το είχαν κρατήσει μυστικό. Ήταν για μένα μεγάλη χαρά, και η παρουσία τους και τα λόγια τους. Η ζωή μου και η καθημερινότητά μου είναι η μουσική και οι φιλίες μου όλα αυτά τα χρόνια δεν είναι περιστασιακές. Οι άνθρωποι της δουλειάς είναι και φίλοι μου και με οικοδέσποινα την Σεμίνα είχαμε πραγματικά την ευκαιρία να βρεθούμε σαν σε ένα πάρτι. Ήταν για μένα μεγάλη έκπληξη και τα καλά λόγια αυτών που δεν χώρεσαν ή που δεν μπόρεσαν να είναι εκεί τις ώρες του γυρίσματος. Πρέπει να πω ότι στην αρχή ήμουν πολύ διστακτικός, αλλά για μια φορά ακόμα διαψεύστηκα. Μπράβο στη Σεμίνα και στους συνεργάτες της γιατί έφτιαξε μια εκπομπή με χιούμορ κέφι και ουσία».

-Τελευταία έχουν κυκλοφορήσει δυο CD που το ένα είναι αφιερωμένο στο Μάρκο Βαμβακάρη και το άλλο στο Βασίλη Τσιτσάνη. Ποιο ήταν το κίνητρό σας γι αυτές τις κυκλοφορίες;

«Ό,τι και να κάνω στη δουλειά μου θα ξαναγυρίζω πάντα εκεί όπου πρωτοήπια νερό στις παιδικές μου μνήμες. Είναι εσωτερική ανάγκη. Σας θυμίζω ότι ξεκινώντας παιδί τη δουλειά μου το 69 ηχογράφησα τα πρώτα ρεμπέτικα στο δίσκο του Καλδάρα, το 75 το διπλό δίσκο ¨50 Χρόνια Ρεμπέτικο¨ και το 80 ¨Τα ρεμπέτικα της Κατοχής¨. Ο Βαμβακάρης ήταν για μένα μια υπόσχεση στον ίδιο και τα παιδιά του αλλά και στη Σύρο, την ιδιαίτερη πατρίδα του. Εξάλλου και όλα τα ποσοστά μου από αυτόν τον δίσκο πηγαίνουν στο Θέατρο Απόλλων της Ερμούπολης. Πήρα μεγάλη χαρά από το δίσκο του Βαμβακάρη, είμαι πολύ περήφανος για το αποτέλεσμα. Θεωρώ ότι είναι μια από τις καλύτερες ζωντανές ηχογραφήσεις με ψυχή και αλήθεια. Εγώ τον θεωρώ ένα ροκ δίσκο ανάλογο της ιστορίας και της ανατροπής που εξέπεμπε η ίδια η προσωπικότητα του Βαμβακάρη πέρα από την τεράστια μουσική του αξία. Όσο για τον Τσιτσάνη θεωρώ τις παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής μια πραγματικά σπουδαία δουλειά. Με εξαιρετικές μουσικές και ερμηνείες από την Ελένη Τσαλιγοπούλου και από τον Γεράσιμο Ανδρεάτο. Υπάρχει βέβαια και το ανέκδοτο υλικό από τις πρόβες που κάναμε με τον ίδιο το Βασίλη Τσιτσάνη, το οποίο συγκεντρώσαμε με τον Κώστα Χατζηδούλη. Νομίζω αυτός ο δίσκος περιέχει εξαιρετικά τραγούδια».

-Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν κάποια τραγούδια, όπως των παραπάνω δημιουργών, να αντέχουν στο χρόνο;

«Ένα βασικό στοιχείο είναι ο λόγος για τον οποίο γράφτηκαν. Γιατί ανεξάρτητα από το ταλέντο και την ιδιοφυΐα αυτών των μουσικών σημασία έχει το ότι δεν γράφτηκαν κατά παραγγελία αυτά τα τραγούδια αλλά είναι αποτέλεσμα έμπνευσης και αυθόρμητης έκφρασης».

-Στην εποχή μας υπάρχουν τέτοια τραγούδια; Περνάει κρίση το ελληνικό τραγούδι ή όλα αυτά που ακούγονται ανήκουν στο πλαίσιο της «εθνικής μας γκρίνιας»;

«Βεβαίως και υπάρχουν, ίσως είναι λιγότερα αλλά σαφώς υπάρχουν άνθρωποι που μέσα από τις συνθέσεις τους εκφράζουν τον πόνο, την αγωνία και την αλήθεια τους. Αυτό μαζί με το ταλέντο αποτελεί κριτήριο για ένα καλό τραγούδι. Που δυστυχώς όμως επειδή δεν ¨φωνάζει¨ πολύ ίσως είναι πιο δύσκολο να ανακαλυφθεί».

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Είστε ένας καλλιτέχνης με διεθνή αναγνώριση. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

«Η δουλειά, η μελέτη, η επιμονή. Ο μουσικός δεν είναι επάγγελμα. Όποιος το έχει αυτό στο μυαλό του, είτε με μεγάλη είτε με μικρή αναγνώριση, νομίζω θα αισθάνεται πλήρης από τη μουσική και ασφαλής. Αν το κατακτήσει αυτό το πιθανότερο είναι ότι θα πετύχει κιόλας».

-Τι συμβουλή θα δίνατε σε νέους καλλιτέχνες που τώρα ξεκινούν την καριέρα τους;

«Να το ξανασκεφτούν. Η εποχή μας είναι σίγουρα μια από τις χειρότερες. Το καλό τραγούδι έχει πολύ δύσκολη πρόσβαση και στα μέσα και τις εταιρίες. Παρόλα αυτά αν πιστεύουν ότι έχουν την δύναμη και την υπομονή να επιμείνουν, η συμβουλή είναι να βρουν καλά τραγούδια που θα αντέξουν στο χρόνο».

-Ο ρόλος των ΜΜΕ όσο αφορά στο τραγούδι ποιος είναι;

«Νομίζω από ουδέτερος ως κακός, ειδικά της τηλεόρασης. Δεν νομίζω ότι η τηλεόραση πήρε ποτέ στα σοβαρά το τραγούδι, μάλλον το χρησιμοποιεί σαν γέφυρα και σαν διασκεδαστικό προϊόν και γέμισμα εκπομπών life style. Είναι περίεργο ότι αν και η τηλεόραση έχει μεγάλη δύναμη το τραγούδι δεν το ωφέλησε, ούτε σε πωλήσεις, ούτε το αναβάθμισε, το αντίθετο θα έλεγα».

-Οι κορυφαίες στιγμές στην καριέρα σας είναι σίγουρα πολλές. Υπάρχει κάποια που ξεχωρίζει και ποια είναι αυτή;

«Είναι αρκετές και διαφορετικές. Για παράδειγμα όταν τραγούδησε στην Ίμβρο κάτω στο χώμα, σε ένα ερειπωμένο χωριό, ένοιωσα την ανάλογη ίσως και μεγαλύτερη συγκίνηση και αγωνία με αυτήν που ένοιωσα όταν έπαιζα στην Αμερική μπροστά σε 25.000 θεατές ή στη συναυλία της Διεθνούς Αμνηστίας με τον Στινγκ και το Σπρίγκστιν».

-Κατά την γνώμη σας τι είναι σημαντικό και τι ασήμαντο στη ζωή μας;

«Σημαντικό είναι ό,τι μας δίνει χαρά και λύπη και μας βοηθάει να πάμε ένα βήμα πιο πέρα στη ζωή μας, είτε αναφερόμαστε στην προσωπική και οικογενειακή μας ζωή ή στη ζωή μας σαν λαός. Οτιδήποτε είναι δανικό και φορεμένο, είναι πραγματικά ασήμαντο και αυτό αποδεικνύεται στο χρόνο όσο κι αν προσπαθούν τα μέσα ή οι σκοπιμότητες να το εμφανίσουν σαν κάτι μεγάλο».

-Τι είναι αυτό που σαν κάνει να αισθάνεστε υπερήφανος και τι είναι αυτό που σας κάνει να θέλετε ¨να ανοίξει η γη και να σας καταπιεί¨;

«Με κάνουν περήφανο πολλά πράγματα, ας πούμε ο Κεντέρης και η Θάνου. Θέλω να ανοίξει η γη και να με καταπιεί με το ξύλο στα γήπεδα και τις σπασμένες καρέκλες. Οι συνήθεις χούλιγκαν.οι γνωστοί μας άγνωστοι θέλω να πω. Γιατί και κει χάθηκε η αυθόρμητη διαμαρτυρία».

-Είστε ένας καλλιτέχνης με άποψη και δεν διστάζετε να την εκφράσετε. Ποιος είναι τελικά ο ρόλος του καλλιτέχνη στην κοινωνία;

«Ο ρόλος του πρώτα πρώτα είναι να πατάει στη γή. Να συνειδητοποιήσει ότι δεν έγινε και τίποτα που είναι αναγνωρίσιμος σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων και να παραμένει απλός, ευγενής και πάνω από όλα πολίτης. Το να παριστάνεις τον σούπερ στάρ στην Ελλάδα, σ αυτή τη μικρή χώρα είναι αν μη τι άλλο κακογουστιά».

-Τι είναι αυτό που σαν ενοχλεί περισσότερο στους ανθρώπους και τι σας ευχαριστεί;

«Μ ενοχλούν πολύ οι κόλακες και οι ψεύτες. Με ευχαριστεί η απλότητα, η ειλικρίνεια και η ανθρωπιά».

-Τα επόμενά σας σχέδια ποια είναι;

«Στούντιο, καινούργιος δίσκος, οι συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης με το Μιχάλη Χατζηγιάννη. Περιορισμένες συναυλίες καλοκαιριού με το πρόγραμμα της Μικράς Ασίας που παρουσιάσαμε πέρσι το καλοκαίρι στο Ηρώδειο με τη Γλυκερία και την Εστουδιαντίνα. Βέβαια και η συναυλία που εντάσσεται στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών στις 2 και 3 Αυγούστου, αφιέρωμα στο τραγούδι της Μεσογείου με τη συμμετοχή εκλεκτών καλλιτεχνών όπως η Dulce Pontes και ο Eddy Napoli».

-Και ο επίλογος

«Ευχαριστώ πάρα πολύ ως μουσικός τη Σεμίνα γιατί μέσα από την εκπομπή της, δίνεται βήμα στο ελληνικό τραγούδι, το μόνο ίσως στην τηλεόραση».

Του Φώτη Μαραζόπουλου

Περιοδικό «Ραδιοτηλεόραση»

5-11 Ιουνίου 2004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seeing him there with those young people around him, and his seriousness and passion, and the attention and respect they show for him

I was reminded of that man in Athens (a very long time ago) who knew nothing (he said) but called things by their name and asked hard questions - and got condemned (to death) for corrupting Athenian youth

and I am still asking myself how much the times have changed.

Να ζήσει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΟΜΠΗ Η ΟΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ!

ΕΓΩ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΩ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΜΑΛΛΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ : " ΚΑΠΟΤΕ ΛΕΓΑΝΕ ΤΕΤΟΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ..." ΕΙΠΕ.

ΓΙΩΡΓΟ , ΕΤΣΙ ΘΑ ΛΕΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ....

:):):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gia mena mia apo tis pio oraies stigmes tis ekpompis itan i erotisi tis Seminas gia th ginaika tou. Nomizo oti h apantisi itan to kati allo.Pragmatika i pio gliki apantisi pou exo akousi apo enan andra gia ti ginaika tou. Den nomizete omvs oti itan ligo sintomi h ekpompi No 2 i emena mou fanike epidi itan iperoxi? :music::music::music:

Share this post


Link to post
Share on other sites
pantws sti 8essaloniki kai kapoios kurios giwrgos tou zitouse ta xontra ta sirmata kai eipe o giwrgos pws to zitouse xronia !!!!! kai tou to paikse sto 8eatro gis miso..... twra den kserw an autos ebale ta klamata i an petakse sta ourania alla pantws o giwrgos tou kane ti xari estw kai misi !!! min ta 8eloume kai ola dika mas ;-)

Φίλε Paparatsi σχετικά με το περιστατικό που περιγράφεις στο Θέατρο γης, η συναυλία πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιουνίου2001 και συμμετείχαν ο Χ.Θηβαίος και η Μ.Ιακώβου.Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι ο κύριος που επίμονα ζητούσε "τα χοντρά τα σύρματα"("Πάρε με φεγγάρι μου") λέγεται Θανάσης και το συγκεκριμένο τραγούδι το είχε ζητήσει επανειλημμένως και σε ιδιαίτερες συζητήσεις από τον Γιώργο.Το είχε ξαναπαίξει και στην πρεμιέρα των παραστάσεων με τους Κατσιμιχαίους στο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης (Πρωτοχρονιά του 1992).Υπάρχουν και τα σχετικά ηχητικά ντοκουμέντα από τις δύο παραστάσεις τα οποiα πολύ σύντομα θα διοχετευτούν στο site.Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι όσες φορές έχει ζητήσει κομμάτια(και σχεδόν πάντα δύσκολα και ξεχασμένα) από τον Γιώργο, αυτός ποτέ δεν αρνήθηκε.Ενδεικτικά αναφέρω τα "Καρδιά μου μην παραπονιέσαι", "Πολλά καράβια φεύγουνε" και πολλά άλλα.Αυτό βέβαια λέει και δείχνει πολλά για το χαρακτήρα και την προσωπικότητα του Γιώργου ο οποίος πάντα προσπαθεί να ευχαριστήσει και να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς και δύσκολους ακροατές του, ακόμα και αν τυχαίνει οι μουσικοί του να μην γνωρίζουν το τραγούδι.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Den nomizete omvs oti itan ligo sintomi h ekpompi No 2 i emena mou fanike epidi itan iperoxi? :music:  :music:  :music:

Το δεύτερο μέρος της εκπομπής ήταν πράγματι μικρότερο,nefelii.Κράτησε περίπου 2 ώρες.Αλλά τα τραγούδια που τραγουδήθηκαν εξίσου ωραία μ' εκείνα του πρώτου μέρους.

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites
" ΚΑΠΟΤΕ ΛΕΓΑΝΕ ΤΕΤΟΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ..." ΕΙΠΕ.

ΓΙΩΡΓΟ , ΕΤΣΙ ΘΑ ΛΕΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ....

:music:  :music:  :music:

Για την ακρίβεια είπε: "Κάποτε τραγουδούσαν έτσι...". Κι αυτό νομίζω έχει μεγαλύτερη αξία γιατί δηλώνει πώς κάποια από τα τραγούδια μπορεί να τραγουδιούνται μέχρι τις μέρες μας... αλλά με λάθος τρόπο (στην ουσία δεν "τραγουδιούνται" πλέον...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...] γιατί δηλώνει πώς κάποια από τα τραγούδια μπορεί να τραγουδιούνται μέχρι τις μέρες μας... αλλά με λάθος τρόπο (στην ουσία δεν "τραγουδιούνται" πλέον...)

Ας μην είμαστε υπερβολικοί. Το να διδάσκεται κάθε γενιά από την προηγούμενη είναι αναγκαίο, αλλά το να αφήνει το δικό της στίγμα είναι το ζητούμενο! Το ότι δεν τραγουδάνε σαν εκείνους, δε σημαίνει απαραίτητα ότι τραγουδάνε λάθος. Κι ο Νταλάρας δεν τραγουδάει τα ρεμπέτικα σαν τους παλιούς ρεμπέτες, ωστόσο δεν τα τραγουδάει καθόλου λάθος. Και εν πάση περιπτώσει, ποιός είναι ο ορισμός του σωστού και του λάθους στην τέχνη; Υφίσταται κάτι τέτοιο; Μαλλον διάκριση μεταξύ αυθεντικού και μη αυθεντικού υπάρχει. Μεταξύ ενός έργου που κρύβει μέσα του ψυχή και μιας στείρας μίμησης ή μιας καρικατούρας που γίνεται για εμπορικούς ή αλλους μη συμβατούς με την ανάγκη πηγαίας έκφρασης ,που δηλώνεται μεσα από την τέχνη, λόγους...

Αρα,οι λέξεις σωστό και λάθος δύσκολα μπορούν να προσδιορίσουν τα "τέχνης έργα". Και για να επιστρέψω στο κυρίως θέμα, καθε γενιά κουβαλάει τα δικά της βιώματα και αυτά καταθέτει μέσω των διαφόρων μορφών τέχνης. Ας μην είμαστε προγονόπληκτοι. Αυτό θα σήμαινε στασιμότητα και έτσι δεν μπορεί να υπάρξει εξελιξη. Και ας μην ξεχνάμε τί λέει η αρχαία ιστορία για τη στάση των νεαρών Σπαρτιατών απέναντι στους πρεσβύτερούς τους: "Κι εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροί σας", έλεγαν, χωρίς ίχνος αλαζονείας ή αν θέλετε, με την "αλαζονεία" της νεότητας, αλλά με ειλικρινή θέληση για πρόοδο και προσφορά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΕΛΕΝΗ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ!

ΑΠΛΑ ΙΣΩΣ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑ ΝΙΩΘΕΙ ΚΑΠΟΙΑ "ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ" ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ!

ΑΛΛΩΣΤΕ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΜΑΝΗΣ!

ΟΠΩΣ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΜΕ ΔΙΟΡΘΩΣΕ ΚΑΙ Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΙΠΕ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΚΑΠΟΤΕ , ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΤΟ ΕΝΟΙΩΘΕ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΕΤΣΙ ΝΑ ΕΒΓΑΖΕ ΜΙΑ ΠΙΚΡΙΑ ΕΜΕΣΩΣ.....

ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΖΗΤΗΣΕ "ΤΑ ΧΟΝΤΡΑ ΤΑ ΣΥΡΜΑΤΑ" ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΜΒΑΝΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΠΡΟΣΕΞΑ ΚΑΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΘΥΜΑΜΑΙ ΗΤΑΝ ΚΟΝΤΑ ΜΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΕΝΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙ ... ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΔΙΝΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ :music::music::music:

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...] γιατί δηλώνει πώς κάποια από τα τραγούδια μπορεί να τραγουδιούνται μέχρι τις μέρες μας... αλλά με λάθος τρόπο (στην ουσία δεν "τραγουδιούνται" πλέον...)

Ας μην είμαστε υπερβολικοί. Το να διδάσκεται κάθε γενιά από την προηγούμενη είναι αναγκαίο, αλλά το να αφήνει το δικό της στίγμα είναι το ζητούμενο! Το ότι δεν τραγουδάνε σαν εκείνους, δε σημαίνει απαραίτητα ότι τραγουδάνε λάθος. Κι ο Νταλάρας δεν τραγουδάει τα ρεμπέτικα σαν τους παλιούς ρεμπέτες, ωστόσο δεν τα τραγουδάει καθόλου λάθος. Και εν πάση περιπτώσει, ποιός είναι ο ορισμός του σωστού και του λάθους στην τέχνη; Υφίσταται κάτι τέτοιο; Μαλλον διάκριση μεταξύ αυθεντικού και μη αυθεντικού υπάρχει. Μεταξύ ενός έργου που κρύβει μέσα του ψυχή και μιας στείρας μίμησης ή μιας καρικατούρας που γίνεται για εμπορικούς ή αλλους μη συμβατούς με την ανάγκη πηγαίας έκφρασης ,που δηλώνεται μεσα από την τέχνη, λόγους...

Αρα,οι λέξεις σωστό και λάθος δύσκολα μπορούν να προσδιορίσουν τα "τέχνης έργα". Και για να επιστρέψω στο κυρίως θέμα, καθε γενιά κουβαλάει τα δικά της βιώματα και αυτά καταθέτει μέσω των διαφόρων μορφών τέχνης. Ας μην είμαστε προγονόπληκτοι. Αυτό θα σήμαινε στασιμότητα και έτσι δεν μπορεί να υπάρξει εξελιξη. Και ας μην ξεχνάμε τί λέει η αρχαία ιστορία για τη στάση των νεαρών Σπαρτιατών απέναντι στους πρεσβύτερούς τους: "Κι εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροί σας", έλεγαν, χωρίς ίχνος αλαζονείας ή αν θέλετε, με την "αλαζονεία" της νεότητας, αλλά με ειλικρινή θέληση για πρόοδο και προσφορά.

Αυτό που βασικά έγραψα ήταν μια ερμηνεία των λόγων του Νταλάρα.

Σαφώς και υπάρχουν "σωστοί" τραγουδιστές & φωνές στις μέρες μας - και μάλιστα περισσότεροι και πιθανώς πιο ολοκληρωμένοι και μελετημένοι ως μουσικοί απ' ότι στο παρελθόν [το "σωστός" έχει να κάνει καθαρά με το μουσικό και τεχνικό τομέα της τέχνης του τραγουδιού]. Ωστόσο οι μουσικές και φωνητικές γνώσεις δεν επιτρέπουν πάντα την εκτέλεση ορισμένων τραγουδιών με το ίδιο πάθος & ψυχή (& δεξιοτεχνία) που είχαν κάποιοι καλλιτέχνες στο παρελθόν, κάτι το οποίο δεν διδάσκεται σε ωδείο και μαθήματα φωνητικής. Και αυτό το σχόλιο του Νταλάρα απευθυνόταν περισσότερα στη μάζα των νέων "τραγουδιστών" που κυριαρχεί στις μέρες μας και των οποίων ο τρόπος τραγουδίσματος απέχει πολύ από τον αρχικό τρόπο που τραγουδιόνταν κάποια τραγούδια, για τους παραπάνω λόγους. Στον κανόνα εννοείτε πως υπάρχουν πάντα και εξαιρέσεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρήστο, σαφώς και δεν ήθελα να σε "αποπάρω" και μην εκλάβεις έτσι αυτά που έγραψα. Ξέρεις τί συμβαίνει; Με στενοχωρεί να ακούω ή να παρατηρώ σαν στάση από νεους ανθρώπους τη γενίκευση ότι: σήμερα δεν υπάρχουν καλοί νέοι τραγουδιστές ή οι νέοι τραγουδιστές δεν ξέρουν να ερμηνεύουν τα παλιά τραγούδια ή δεν τους συγκινούν τα παλιά τραγούδια ή δεν τραγουδούν καλά τραγούδια κτλ., που τελικά καταλήγει να επεκτείνεται στο ότι η νέα γενιά τραγουδιστών δεν είναι δημιουργική, ότι δεν προσφέρει στο τραγούδι. Και αν το λένε οι μεγαλύτεροι αυτό, μπορώ να το δεχτώ, γιατί η κάθε προηγούμενη γενιά τείνει να βλέπει τη δική της εποχή της ακμής ή της ενεργούς δράσης και προσφοράς με μια νοσταλγία και μια εξιδανικευμένη ματιά. Και το θεωρώ φυσιολογικό, στο βαθμό που δεν είναι απόλυτο και μπορούν να ξεχωρίσουν και τα καλά του σήμερα.

Αλλά την απαξίωση από τους ίδιους τους νέους δεν μπορώ να τη δεχτώ. Γιατί αισθάνομαι ότι αυτό στέκεται τροχοπέδη και δε μας αφήνει να βελτιωθούμε. Οκ, εντοπίζουμε τα τρωτά σημεία των νέων τραγουδιστών, αλλά δεν μπορεί να μη βλέπουμε και τα καλά. Πάντα υπάρχουν και τα καλά. Και δόξα τω Θεώ, έχουμε παραδείγματα. Αν δε σταθούμε στην επιφάνεια και σ'αυτό που προβάλλεται ως επί το πλείστον γιατί πουλαει, αλλά το ψάξουμε λίγο περισσότερο, βρίσκουμε νέους ανθρώπους με αγάπη και μεράκι για το τραγούδι. Και για το λαϊκό τραγούδι! Αρα, για να καταστήσω τη θέση μου σαφή, αυτό που εννοώ είναι να μη δεχόμαστε τη γενίκευση της απαξίωσης του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού και των νέων καλλιτεχνών, γιατί αν το πιστέψουμε αυτό(συνολικά ως νέοι το εννοώ), θα κολλήσουμε στους προηγούμενους και αυτό δεν ωφελεί κανέναν, έχω την αίσθηση.

Τώρα, όσο για το τί ακριβώς εννοούσε ο Νταλάρας με τη φράση που ανέφερες, μάλλον πρέπει να ρωτήσουμε εκείνον. Σε συνεντεύξεις του πάντως, έχει δηλώσει επανειλημμένα την πίστη του στους νέους τραγουδιστές, μουσικούς και τραγουδοποιούς καθώς και την αισιοδοξία του για το μέλλον του ελληνικού τραγουδιού.

Share this post


Link to post
Share on other sites

΄-)

Φίλε Μάκη !

δεν αντιλέγω ότι ο φίλος σου λεγόταν Θανάσης ΄-) απλα ο γιώργος είπε είναι και ένας φίλος μου εδώ ο γιώργος οπότε εγω που να ξέρω ότι δεν τον λένε γιωργο (αχαχαχαχαχαχα) Όσο για το πολλα καράβια πάνε ήταν αν δεν κάνω λάθος στη δεύτερη συναυλία με τη Μαρινέλλα και ναι του άρεσε η πρόταση και το είπε ΄-) χαρα στον φίλο σου λοιπόν . Εγω δυστυχώ δεν είχα ποτε κατ ιδίαν συζήτηση με το Γιώργο αφου όσες φορές προσπα8ω στο διάλειμμα να τον δω συναντάω μπράβους και αν και ψηλός δεν τους δέρνω !!! (ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΧΑΧΑΑΧΧΑ) Τώρα επειδή το 92 ήμουνα μόνο 11 χρονών καταλαβαίνεις ότι δεν τα έχω ακούσει τα σύρματα οπότε ενημέρωσε μας μόλις ανέβουν στο site .Πάντως κακά τα ψέματα δεν ενδίδει εύκολα σε προτάσεις ο Γιώργος μας και αυτό είναι και καλό και κακό !.

αντε αν είναι να τα πούμε το Σεπτέμβρη αν είναι και να προτείνουμε μαζί !!

Χάρης

Share this post


Link to post
Share on other sites
Όσο για το πολλα καράβια πάνε ήταν αν δεν κάνω λάθος στη δεύτερη συναυλία με τη Μαρινέλλα και ναι του άρεσε η πρόταση και το είπε ΄-) χαρα στον φίλο σου λοιπόν .

Βασικά το "Πολλά καράβια πάνε" μπορεί να τραγουδήθηκε έπειτα από παραγγελία του κοινού στη συναυλία του Σεπτεμβρίου, ωστόσο δεν ήταν και πολύ εκτός προγραμμάτος. Στις παραστάσεις του "Μαζί" στο Μέγαρο της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης (Νοέμβριο & Φεβρουάριο), το τραγούδι ήταν κανονικά στο πρόγραμμα... οπότε οι 2 τραγουδιστές και η ορχήστρα το είχαν προετοιμασμένο :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0