francois

Μίκης Θεοδωράκης

1,390 posts in this topic

Όνειρο απατηλό Θανάση :music::music:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Όνειρο απατηλό

Μουσική ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΔΑΡΑΣ

Στίχοι ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

1η εκτέλεση ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΟΚΟΤΑΣ (COLUMBIA)

2η εκτέλεση ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ (ΟDEON) :music::):blush::music: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΔIEΘNEIΣ ΔIΘYPAMBΟI ΓIA TΟN MIKH

Όταν ο συμφωνικός «Zορμπάς» φτάνει τον... «Aλέξανδρο Nιέφσκι»

Στα καλύτερα κλασικά CD του 2004 τοποθετούν το μπαλέτο «Ζορμπάς» του Μίκη Θεοδωράκη οι «New York Times», ενώ χώρο του αφιερώνουν τα εγκυρότερα ιντερνετικά sites.

«H γνήσια συγκίνηση και η απροσδόκητη γοητεία της μουσικής του Θεοδωράκη στο μπαλέτο "Ζορμπάς" με έκαναν να την ακούσω ξανά. Και ξανά», γράφει James R. Oestreich, στην κριτική του στους «New York Times», στο αφιέρωμα στις καλύτερες ηχογραφήσεις κλασικής μουσικής για το 2004. Με τον ίδιο ή και μεγαλύτερο ενθουσιασμό για το «Zorbas Ballet», που ηχογραφήθηκε για την Decca από τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μόντρεαλ, υπό τον Σαρλ Ντιτουά μιλούν όμως κριτικοί της κλασικής μουσικής και από το Διαδίκτυο

Στο γερμανικό site KlassikAkzente, υπό τον τίτλο «Χαιρετίσματα από τον Όλυμπο», αναφέρεται: «Ο Ζορμπάς είναι η μουσική που έκανε διεθνώς γνωστό τον Μίκη Θεοδωράκη, όπως και οι πολιτικοί αγώνες του. Όμως δίπλα σε αυτές τις πτυχές της προσωπικότητάς του, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως είναι ένας εξαίρετος συμφωνιστής. H ηχογράφηση της σουίτας - μπαλέτου "Ζορμπάς" μας δίνει μία εικόνα της ορχηστρικής δεινότητάς του. Τα έργα του CD "Zorbas Ballet - Adagio - Carnaval" είναι ένα μικρό θραύσμα από τον μεγάλο όγκο των έργων του, αλλά σου δίνουν τη χαρά της υπέροχης εμφαντικής μουσικής του».

Με 9 (με άριστα το 10) βαθμολογεί την παραγωγή και με 8 την ποιότητα του ήχου στο CD με τα έργα του Μίκη ο Victor Carr, στο ClassicsToday. com. Και μιλάει για «μουσική με υψηλή ενέργεια, εξαίρετη ρυθμικότητα και πλούσια σε μελωδικό περιεχόμενο, κτισμένη πάνω σε τροπικές αρμονικές. H πολιτική φύση του Μίκη Θεοδωράκη κάνει τα φωνητικά μέρη να θυμίζουν τον "Αλέξανδρο Νιέφσκι" του Σεργκέι Προκόφιεφ. Ενώ ο Charles Dutoit και η Συμφωνική του Μόντρεαλ στήνουν μία ηλεκτρισμένη μαγευτική ατμόσφαιρα που ενισχύεται από τα σόλι μερικών βιρτουόζων».

Ο ελβετικής καταγωγής μαέστρος του «Ζορμπά» (και των άλλων έργων) Charles Dutoit, σε συνέντευξή του στο site iClassics, επισημαίνει: «Ο Μίκης Θεοδωράκης πάλεψε πολιτικά με την δυνατή μουσική του. Βασανίσθηκε, φυλακίσθηκε, εξορίστηκε. Είναι εξαίρετος συνθέτης και μόλις τώρα ο κόσμος αρχίζει ν' ακούει τα συμφωνικά έργα του».

ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ

ΤΑ ΝΕΑ , 21-01-2005 , Σελ.: P22

Κωδικός άρθρου: A18145P222

ID:450522

Share this post


Link to post
Share on other sites

EKΔHΛΩΣEIΣ MNHMHΣ ΓIA TΟYΣ «ΛAMΠPAKHΔEΣ»

Mια νεολαία επίκαιρη πάντα, σαράντα χρόνια μετά

«Οι Λαμπράκηδες γεννήθηκαν στη φωτιά της μάχης», έχει πει ο πρώτος γραμματέας της Νεολαίας Λαμπράκη, ο Μίκης Θεοδωράκης. Ήταν οι ημέρες της δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη στη Θεσσαλονίκη και παρά την παρουσία τραμπούκων που κράδαιναν ρόπαλα και σιδηρόβεργες, η πρώτη πολιτική ομιλία του Μίκη στο Πανεπιστήμιο κατέληξε σε πορεία αγώνα.

Σήμερα, σαράντα και πλέον χρόνια μετά την ίδρυση της Δημοκρατικής Κίνησης Νέων Γρηγόρης Λαμπράκης, που κατόπιν μετονομάστηκε σε Νεολαία Λαμπράκη και μετεξελίχθηκε στην επίσημη νεολαία της ΕΔΑ, οργανώνονται δεκαήμερες εκδηλώσεις μνήμης και αποτίμησης. Τις οργανώνει η Εταιρεία Μελέτης της Ιστορίας της Αριστερής Νεολαίας (EMIAN) σε συνεργασία με το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων που τις στεγάζει. Έκθεση αρχειακού υλικού (από απόψε), αλλά και Διήμερο Μνήμης το Σαββατοκύριακο αυτό, σε συνεργασία με τα Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας.

Στα αποψινά εγκαίνια της έκθεσης, θα παρευρεθεί και ο Μίκης, ο οποίος θα απευθύνει χαιρετισμό. Όπως είχε δηλώσει και σε παλαιότερη συνέντευξη (στο Μακεδονικό Πρακτορείο), «η επικαιρότητα της θυσίας του Γρηγόρη Λαμπράκη είναι εξίσου δραματική με εκείνη την εποχή», καθώς «η προσφορά του ελληνικού λαού είναι δυσανάλογη μ' αυτό που εισέπραξε ώς τώρα». Στον διεθνή τομέα (ο Γρηγόρης Λαμπράκης ήταν ιδρυτής της Επιτροπής για τη Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη) από την τότε πυρηνική απειλή, κατά τον Μίκη πάντα, έχουμε περάσει στην απειλή που απορρέει «από το νέο δόγμα των δυνάμεων που εξουσιάζουν σήμερα τις ΗΠΑ σύμφωνα με το οποίο ισχύει ο Νόμος του Ισχυροτέρου».

Μία από τις σημαντικότερες συνέπειες της δολοφονίας του Λαμπράκη ήταν η κινητοποίηση των νέων. Το φαινόμενο έχει αποκληθεί «έκρηξη του λαϊκού αισθήματος μιας γενιάς που δεν είχε ζήσει τις προηγούμενες συγκρούσεις και που αναζητούσε ένα μήνυμα διαφορετικό από εκείνο του μίσους και του αίματος που είχε δημιουργήσει ο Εμφύλιος». Επιπλέον η Δημοκρατική Νεολαία Λαμπράκη (που ιδρύθηκε το 1964) διαμόρφωσε έναν νέο τύπο αριστερής πολιτικής οργάνωσης, καθώς ήταν μαζική πολιτική οργάνωση με χαρακτήρα πρωτοπόρο και διαπαιδαγωγικό.

INFO

Έκθεση αρχειακού και φωτογραφικού υλικού, έως 12 Φεβρουαρίου (εγκαίνια απόψε στις 18.30) στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων. Καθημερινά 09.00-13.00, 17.00-21.00 εκτός Δευτέρας και απογεύματος Κυριακής. Διήμερο Μνήμης: Σάββατο και Κυριακή 5-6 Φεβρουαρίου από τις 10.30.

ΤΑ ΝΕΑ , 02-02-2005 , Σελ.: P22

Κωδικός άρθρου: A18155P222

ID:452177

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για τα 80 χρόνια του επιφανούς τέκνου της

Τιμά τον Μίκη Θεοδωράκη

Γενέτειρα του Μίκη Θεοδωράκη τυγχάνει η Χίος και ο δήμος της πόλης έκανε πρόταση στον μεγάλο μουσικοσυνθέτη, τα 80χρονά του να συνδυαστούν με σειρά εκδηλώσεων σε Χίο και Μικρασία. Ο κορυφαίος μουσικοσυνθέτης όχι μόνο ευχαριστήθηκε από την πρωτοβουλία της γενέτειράς του να καθιερώσει έναν πολιτιστικό θεσμό ελληνοτουρκικής συνεργασίας προς τιμήν του, αλλά αισθάνθηκε ιδιαίτερη ικανοποίηση και συγκίνηση που συνδέεται το όνομά του με τις προσπάθειες αναθέρμανσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων.

Περίπου ένα τετράωρο διήρκεσε η συζήτηση μεταξύ τους και στο διάστημα αυτό δόθηκε η ευκαιρία στον δήμαρχο Χίου Μάρκο Μεννή και στον αντιδήμαρχο Πολιτισμού Αντώνη Λάρδα να εκθέσουν πλήρως τα σχέδιά τους για τα «Θεοδωράκεια» που οραματίζονται, αλλά και η σπάνια ευκαιρία να συνομιλήσουν επί τόση ώρα μ' έναν ζωντανό μύθο όπως είναι ο Μίκης Θεοδωράκης. Εναν όρο έβαλε μόνο ο συνθέτης της «Ρωμιοσύνης»: η εκδήλωση να μείνει υπερκομματική!

Το πλαίσιο της πρότασης προβλέπει ένα επταήμερο πολιτιστικό γεγονός (4 ημέρες στη Χίο και 3 στον Τσεσμέ της Τουρκίας), που θα ενταχθεί για χρηματοδότηση στο INTERREG ΙΙΙΑ Ελλάδας - Τουρκίας και θα περιλαμβάνει αφιέρωμα στον Ελληνα Μίκη Θεοδωράκη και στον Τούρκο συνάδελφό του Ζουλφί Λιβανελί.

Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η επίσκεψη, την ερχόμενη εβδομάδα, αντιπροσωπείας του Δήμου Χίου, με επικεφαλής τον δήμαρχο, στον δήμαρχο του Τσεσμέ, στον οποίο ήδη έχει κοινοποιηθεί εγγράφως η πρόταση.

Στόχος είναι τα «Θεοδωράκεια» να μετατραπούν σε θεσμό πολιτιστικών εκδηλώσεων που θα γίνονται εναλλάξ σε Ελλάδα και Τουρκία, ενώ πέρα από την εκδήλωση, μέσα στις σκέψεις του Δήμου Χίου είναι και η δημιουργία μιας Αίθουσας Μίκη Θεοδωράκη σε δημοτικό οίκημα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του δημάρχου Χίου, εφόσον όλα είναι ευνοϊκά, οι εκδηλώσεις θα λάβουν χώρα στο τέλος του καλοκαιριού.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΥΛΙΩΤΗΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 03/02/2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

... και το Λουξεμβούργο

Σειρά εκδηλώσεων αφιερωμένων στον Μίκη Θεοδωράκη με αφορμή τα 80ά του γενέθλια διοργανώνονται από σήμερα μέχρι και τις 22 Απριλίου από το Εθνικό Κέντρο Λογοτεχνίας του Λουξεμβούργου και τον Γκι Βάγκνερ, υπό την αιγίδα της ελληνικής πρεσβείας.

Αναγνωρισμένη προσωπικότητα με πολλαπλή δράση στον πολιτιστικό χώρο του Λουξεμβούργου και φιλέλληνας, ο τελευταίος είναι από τους σημαντικότερους βιογράφους του Μίκη Θεοδωράκη στο εξωτερικό. Από το 1983 έχει δημιουργήσει ένα διεθνές ίδρυμα για τον Μίκη με την ονομασία «Filiki» (Fondation International Mikis Theodorakis), με στόχο τη διάδοση του έργου του Ελληνα συνθέτη και την οργάνωση ενός αντίστοιχου κέντρου τεκμηρίωσης για τη μελέτη του.

Στο αφιέρωμα εντάσσεται και έκθεση με πλούσιο αρχειακό υλικό (χειρόγραφα, παρτιτούρες, φωτογραφίες κ.λπ.) για τον Μίκη Θεοδωράκη. Αντίστοιχα στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων εντάσσεται συναυλία της Μαρίας Φαραντούρη με τη συνοδεία στο πιάνο του Χένινγκ Σμιντ (13 Απριλίου). Θα πραγματοποιηθεί ακόμα ένα κοντσέρτο με μουσική δωματίου του Μίκη Θεοδωράκη κ.ά.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 03/02/2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIKHΣ

«Οι Λαμπράκηδες, η πιο φωτεινή περίοδος της ζωής μου»

«Μου φαίνεται πως ήταν χθες. Και όμως έχουν περάσει κιόλας 40 χρόνια. Διερωτώμαι αλήθεια αν αύριο τα πράγματα γύριζαν ακριβώς όπως ήταν στα 1963-64 θα μπορούσε άραγε να δημιουργηθεί ένα παρόμοιο κίνημα;». Αυτά τόνισε - μεταξύ άλλων - χθες το μεσημέρι ο Μίκης Θεοδωράκης στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, όπου έγιναν τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφικού και αρχειακού υλικού και η έναρξη των εκδηλώσεων για τα 40 χρόνια από την ίδρυση της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη.

Στην εκδήλωση, την οποία οργάνωσε η Εταιρεία Μελέτης της Ιστορίας της Αριστερής Νεολαίας, παραβρέθηκαν εκατοντάδες στελέχη της Αριστεράς των δεκαετιών 1950 και '60, καθώς και παλαιά μέλη του Φοιτητικού και Φιλειρηνικού Κινήματος της ίδιας περιόδου. Ο Μίκης Θεοδωράκης, ο οποίος μίλησε με την ιδιότητα του προέδρου της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη, τόνισε:

«Οι Λαμπράκηδες που με ξέρουν καλά δεν θα περιμένανε φυσικά από μένα λίγα τυπικά λόγια. Σιχαίνομαι τις τυπικότητες. Γι' αυτό οφείλω να σας πω τώρα που έχω την ευκαιρία να συναντήσω πολλούς από σας ύστερα από πάρα πολλά χρόνια, πολλούς ύστερα από τις φυλακές και τις εξορίες της χούντας, ότι "είμαι καλά, πολύ καλά", όπως λέει και το τραγούδι». Και κατέληξε λέγοντας:

«Φέτος γιορτάζω τα 80 μου χρόνια. Είμαι όρθιος, είμαι πλήρης και το πιο σπουδαίο, κολυμπώ όπως πάντοτε μέσα στον λαό. Την ευτυχία μου τώρα έρχεται να συμπληρώσει η σημερινή επέτειος που μας φέρνει και πάλι μαζί. Ένα μονάχα έχω να σας πω: Οι Λαμπράκηδες για μένα υπήρξαν η πιο φωτεινή, η πιο όμορφη, η πιο δυνατή και η πιο ευτυχισμένη περίοδος της ζωής μου».

ΤΑ ΝΕΑ , 04-02-2005 , Σελ.: P23

Κωδικός άρθρου: A18157P232

ID:452518

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIKHΣ ΘEΟΔΩPAKHΣ

«H συμφωνική μουσική οδηγεί στην Eλευθερία»

«Έγραφα συμφωνικά έργα για να τα παραδώσω στις επόμενες γενιές, στην καινούργια κοινωνία», είπε ο Mίκης Θεοδωράκης με αφορμή τις συναυλίες του στο Mέγαρο Mουσικής Aθηνών

ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ

«Πιστεύω πως είμαι ρεαλιστής, γιατί όσα έχω πει κατά καιρούς βγαίνουν αληθινά και η ζωή πάντα με δικαιώνει. Είμαι πολύ ευτυχής για ό,τι έκανα μέχρι σήμερα», έλεγε χθες ο Μίκης Θεοδωράκης στο Μέγαρο Μουσικής

Συναισθηματική έκρηξη του Μίκη Θεοδωράκη, με αφηγήσεις γεγονότων από τις εξορίες, τις φυλακές και γύρω από τη συμφωνική μουσική που έγραψε όταν ήταν κρατούμενος. Ελευθερία και μουσική είναι τα δύο μεγάλα ιδανικά της ζωής μου, έλεγε χτες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην παρουσίαση τεσσάρων συναυλιών με έργα του από αύριο έως και τις 14 Φεβρουαρίου.

Οι παραστάσεις έχουν τον χαρακτήρα της γιορτής για τα 80 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη όπου θα συνυπάρξουν τα λυρικά, τα λαϊκά και τα συμφωνικά έργα του συνθέτη.

Ο Μίκης Θεοδωράκης αναφέρθηκε στα πρώτα του χρόνια, στη μουσική και στους λαϊκούς αγώνες: «Κάναμε όνειρα για μια καλύτερη ζωή. Παλεύαμε, πραγματικά, για μια καινούργια κοινωνία, ανθρώπινη, φωτεινή. Θέλαμε μια κοινωνική αναγέννηση». Μίλησε επίσης, για τις τρομερές συνθήκες κράτησης στην Ικαρία και περιέγραψε εικόνες συγκλονιστικές, από εκτελέσεις επιστήθιων φίλων και συναγωνιστών του.

«Από τότε, βλέποντας την κορύφωση της εμφύλιας τραγωδίας», είπε, «μου γεννήθηκε η ιδέα να ενωθούν οι δύο πλευρές. Δεν ήταν ουτοπία, ήταν ανάγκη. H πιο σωστή πράξη για τη μικρή μας χώρα».

Συγκινημένος μίλησε και για τους ερμηνευτές και συντελεστές των έργων του στις συναυλίες της γιορτής των 80 χρόνων του από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Θερμά λόγια είπε για τους Μαρία Φαραντούρη, Μίλτο Λογιάδη, Χριστόφορο Σταμπόγλη, Γιώργο Δεμερτζή, Βύρωνα Φιδετζή και Ηλία Βουδούρη.

Αλλά και οι πρωταγωνιστές που θα εμφανισθούν στις συναυλίες του Θεοδωράκη, μίλησαν με πολύ σεβασμό και θαυμασμό για τον συνθέτη και το έργο του. Ο δε διευθυντής καλλιτεχνικού προγραμματισμού του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Νίκος Τσούχλος, μετέφερε τον χαιρετισμό του προέδρου του ΟΜΜΑ Χρήστου Δ. Λαμπράκη και τόνισε την υποδειγματική συνεργασία με όλους τους πολιτιστικούς φορείς για την καλύτερη παρουσίαση του έργου του Μίκη.

Οι συναυλίες αρχίζουν αύριο από την αίθουσα Δημήτρη Μητρόπουλου, με τον μπάσο Χριστόφορο Σταμπόγλη, συνοδεία του πιανίστα Σταύρου Λάντσια σε 13 τραγούδια του Θεοδωράκη, σε στίχους Σεφέρη, Ελύτη, Γκάτσου. ’γνωστα στο ευρύ κοινό συμφωνικά έργα («Οιδίπους Τύραννος», «Πανηγύρι της Ασή γωνιάς», «Έρως και θάνατος», «Πρώτη Συμφωνία») παρουσιάζει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου, υπό τον Ηλία Βουδούρη, με σολίστ τη μέτζο Μαίρη - Έλεν Νέζη.

Το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής, η Μαρία Φαραντούρη ερμηνεύει συνθέσεις από παλιά και νεώτερα έργα του Θεοδωράκη, ενώ η Ορχήστρα των Χρωμάτων, υπό τον Μίλτο Λογιάδη, ερμηνεύει την «Ελληνική Αποκριά».

Τέλος, τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου θα ακουστεί μουσική δωματίου του Μίκη από το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο (Γιώργος Δεμερτζής, βιολί, Δημήτρης Χανδράκης, βιολί, Χαρά Σείρα, βιόλα, Απόστολος Χανδράκης, βιολοντσέλο) σε σύμπραξη με τη Μαρία Αστεριάδου (πιάνο) και τον Παναγιώτη Δράκο (φλάουτο).

INFO

Στις 9, 11, 12 και 14 Φεβρουαρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (τηλ. 210-7282.333). Εισιτήρια: στις 9/2, 5, 12, 20 ευρώ, στις 11/2, 4, 7, 12, 16, 21 ευρώ, στις 12/2, 6.50, 11, 20, 28, 40 ευρώ και στις 14/2, 5, 12, 20 ευρώ.

ΤΑ ΝΕΑ , 08/02/2005 , Σελ.: 20

Κωδικός άρθρου: A18160P251

ID: 452955

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Μίκης Θεοδωράκης στο Μέγαρο Μουσικής

Με το πάθος της συμφωνικής

Παιδί της επαρχίας σε μια πόλη όπου υπήρχαν μόνον δύο πιάνα, αλλά ευτυχώς ένα σινεμά, ο Μίκης Θεοδωράκης ανακάλυψε τη συμφωνική μουσική το 1942 χάρη σε μια ταινία. Γερμανική παραγωγή η «Ζωή του Μπετόβεν», είχε ως κύρια μουσική υπόκρουση την 9η Συμφωνία. «Μπορείς να γίνεις Μπετόβεν;», απορούσε αργότερα ο πατέρας του όταν ο «κεραυνοβολημένος από τη μουσική» Μίκης τού ανακοίνωνε την απόφασή του να ασχοληθεί με τη μουσική και του ζητούσε να του φέρει από την Αθήνα «ό,τι μουσικό βιβλίο βρεις...».

Στο απολύτως δικό του μουσικό βιβλίο, 63 χρόνια μετά, καθώς ο ίδιος μπαίνει στο 80ό έτος της ηλικίας του, το κεφάλαιο της Συμφωνικής Μουσικής είναι το σημαντικότερο. Το ομολόγησε χθες λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι τα τραγούδια και για εκείνον και για τον Μάνο Χατζιδάκι ήταν κυρίως τρόπος βιοπορισμού, ενώ πάθος τους παρέμενε η συμφωνική μουσική, αυτή «η τελευταία τεράστια κατάκτηση του παγκόσμιου πολιτισμού».

Το συμφωνικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη είναι λιγότερο γνωστό στο ευρύ κοινό, περιλαμβάνει μάλιστα έργα εντελώς άγνωστα και άλλα «χαμένα» από τη δεκαετία του '60. Στο μεγάλο αφιέρωμα για τα 80χρονα του συνθέτη, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, και ως συνδιοργανώτριες μερικές από τις σπουδαιότερες ελληνικές ορχήστρες, δεν θα μπορούσε να αδιαφορήσει γι' αυτό.

Μίλτος Λογιάδης, Μαρία Φαραντούρη, Μίκης Θεοδωράκης, Βύρων Φιδετζής, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Γ. Δεμερτζής και Η. Βουδούρης στη συνέντευξη Τύπου

Τέσσερις συναυλίες

Και πράγματι, μέσα στον Φεβρουάριο τέσσερις συναυλίες ανιχνεύουν είτε το λυρικότερο «πρόσωπό» του είτε το καθαρά συμφωνικό.

* Προηγείται το αυριανό ρεσιτάλ (8.30) στην Αίθουσα Δημήτρη Μητρόπουλου, όπου ο βαρύτονος Χριστόφορος Σταμπόγλης, με συνοδεία στο πιάνο τον Σταύρο Λάντσια, θα ερμηνεύσει τραγούδια του Μίκη σε στίχους Σεφέρη, Ελύτη, Γκάτσου, Ρίτσου, Καμπανέλλη, Ελευθερίου κ.ά.

* Ακολουθεί, το Σάββατο, η συναυλία της Μαρίας Φαραντούρη και της Ορχήστρας των Χρωμάτων υπό τον Μίλτο Λογιάδη. Το πρόγραμμα θα ανοίξει με τη συμφωνική «Ελληνική Αποκριά» του Μίκη, έργο που υπήρξε και από τα αγαπημένα του Μάνου Χατζιδάκι.

Η Μαρία Φαραντούρη αμέσως μετά θα ερμηνεύσει μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια από τον «Επιτάφιο», τους «Λιποτάκτες», το «Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού», τον κύκλο Ρομανθέρο Χιτάνο, αλλά και για πρώτη φορά το μελοποιημένο αριστούργημα του Καβάφη «Πόλις». «Με συγκλόνισε», παραδέχτηκε εκείνη, «που είπε ο Μίκης για τον διχασμό του μεταξύ των τραγουδιών και της συμφωνικής μουσικής. Αν δεν υπήρχε ο τρόμος του για το μεροκάματο, δεν θα είχαμε δηλαδή την ευτυχία να τραγουδάμε όλα αυτά τα υπέροχα τραγούδια;».

* Ισως όμως η κορωνίδα του προγράμματος του Φεβρουαρίου είναι οι δύο συναυλίες που τελούν υπό την αιγίδα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, την Παρασκευή και στις 14 του μηνός. Οι συναυλίες είναι, όπως τονίζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ Βύρων Φιδετζής, και «προανάκρουσμα των πρώτων Ελληνικών Μουσικών Γιορτών που οραματίστηκε η ορχήστρα και θα υλοποιήσει τον Μάιο».

Στην πρώτη συναυλία, η ΚΟΑ υπό τον Ηλία Βουδούρη, με σολίστ τη μεσόφωνο Μαίρη-Ελεν Νέζη θα παρουσιάσει τα συμφωνικά έργα «Οιδίπους Τύραννος», «Το Πανηγύρι της Αση-Γωνιάς», «Ερως και Θάνατος» (σε ποίηση Λορέντζου Μαβίλη) και «Πρώτη Συμφωνία». Εργα σχετικά άγνωστα στο ευρύ κοινό, γράφτηκαν όλα από το 1946 έως το 1958 και έχει καθένα τη δική του ιστορία.

Στην Ικαρία

Το προσχέδιο της Πρώτης Συμφωνίας γράφτηκε, π.χ., όσο ο Μίκης ήταν εξόριστος στην Ικαρία. Εκεί τον βρήκε η είδηση του θανάτου δύο παιδικών του φίλων: του ανθυπολοχαγού Μάκη Καρλή από νάρκη και του κομμουνιστή Βασίλη Ζάννα που εκτελέστηκε. Αφιερωμένες στη μνήμη τους, ως μια διορατική ελεγεία της εθνικής συμφιλίωσης (και βέβαια προάγγελος του Νεκρού Αδελφού), οι παρτιτούρες ήταν το μόνο που θέλησε να διασώσει ο Μίκης όταν από εκεί οδηγήθηκε στη Μακρόνησο.

Κι εκεί μια μέρα ανηλεούς ξύλου από τους Αλφαμίτες, ο Μίκης δεν μπόρεσε να διασώσει το υλικό του: είδε τις πολύτιμες σελίδες του «να τις παίρνει ο αέρας προς το Αιγαίο...».

Ο «Οιδίπους Τύραννος» πρωτογράφτηκε στην Αθήνα, όταν σε συνθήκες παρανομίας ο Μίκης τρύπωνε κάποια πρωινά στο Ωδείο Αθηνών χάρη στον επιστάτη Χρήστο Μούτση και καθόταν στο πιάνο γνωρίζοντας ότι «έξω με περίμενε ο θάνατος».

Παράνομος πάντα, όταν κοιμόταν στους θάμνους του Ζαππείου, συνθέτοντας και ακούγοντας νοερά την εκτέλεση του έργου του «digital», εμπνεύστηκε και «Το Πανηγύρι της Αση-Γωνιάς», έναν φόρο τιμής στην Κρήτη. Και την ίδια εποχή, ερωτευμένος με τη Μυρτώ, συνέθετε και τον κύκλο «Ερως και Θάνατος».

Στη δεύτερη συναυλία μουσικής δωματίου το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο (Γ. Δεμερτζής, Δ. Χανδράκης, Χ. Σειρά, Απ. Χανδράκης, Μ. Αστεριάδου και Π. Δράκος) θα ερμηνεύσει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση έργα μουσικής δωματίου που συνέθεσε ο Μίκης από το 1946 έως το 1949, σε συνθήκες παρανομίας ή εξορίας.

Κάποια από αυτά τα έργα πρωτοακούστηκαν από το βιολί του Χρήστου Πολυζωίδη σε μια σκηνή της Ικαρίας...

«Σ' αυτά τα έργα», εξομολογήθηκε ο Μίκης Θεοδωράκης, «βρίσκεται η δική μου ιστορία κι αυτή της Ελλάδας. Στα 22 μου χρόνια καθόμουν σε μια σκηνή και τα έγραφα για τις επόμενες γενιές της ελεύθερης κοινωνίας που οραματιζόμασταν τότε...».

Να, όμως, που από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας και μετά «ελάχιστα από αυτά παίχτηκαν. Είναι παράξενο. Εχω μέσα μου μια πικρία και μια ερημιά. Γι' αυτό και τον τελευταίο κύκλο τραγουδιών που θα βγάλω τον έχω ονομάσει "Ερημιά"...».

ΝΑΤΑΛΙ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 08/02/2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τρίτη, 08 Φεβρουαρίου 2005

MIKHΣ:

Tο μεγάλο μου παράπονο...

Tη φοβερή πικρία του γιατί τα συμφωνικά του έργα βρίσκονται

για χρόνια στη σιωπή, εξομολογήθηκε ο συνθέτης

Γράφει η Aναστασία Kουκά

Tον τελευταίο κύκλο τραγουδιών που θα γράψω θα τον ονομάσω "Eρημιά". Kαι αυτό γιατί έχω μια φοβερή πικρία μέσα μου επειδή τα συμφωνικά μου έργα, μέσα στα οποία υπάρχει η ιστορία η δική μου αλλά και της Eλλάδας, βρίσκονται χρόνια στη σιωπή. Δεν έφθασαν στις νεότερες γενιές για τις οποίες τα προόριζα όταν τα έγραφα, στις σκηνές, στις φυλακές, στις εξορίες...». Aυτό είναι το μεγάλο παράπονο του Mίκη Θεοδωράκη, όπως ο ίδιος εξομολογήθηκε χθες, στη συνέντευξη Tύπου που δόθηκε με αφορμή τέσσερις νέες συναυλίες με έργα του που θα φιλοξενηθούν στο Mέγαρο Mουσικής Aθηνών, στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 80χρονά του, με τη συμμετοχή σημαντικών πολιτιστικών φορέων όπως η Kρατική Oρχήστρα Aθηνών και η Oρχήστρα των Xρωμάτων.

Στις συναυλίες αυτές, θα παρουσιαστεί μεταξύ άλλων και το συμφωνικό μουσικό του πρόσωπο. Kαι την πτυχή αυτή της καλλιτεχνικής του φυσιογνωμίας ο ίδιος τη θεωρεί σημαντικότερη απ' όλες, αφού η συμφωνική μουσική ήταν η πρώτη «σειρήνα» που τον γοήτευσε: «Tο 1942 άκουσα για πρώτη φορά στον κινηματογράφο την 9η Συμφωνία του Mπετόβεν. Tο άκουσμα αυτό ήταν για μένα μαγικό, κάτι σαν κεραυνός, άλλαξε τη ζωή μου. Kι ενώ μέχρι τότε έκλεινα προς την αρχιτεκτονική, την επομένη πήγα στο σχολείο και τους είπα: δεν μ' ενδιαφέρουν τα μαθήματά σας, μ' ενδιαφέρει ο Mπετόβεν...».

Μελέτη

Λίγο αργότερα ο νεαρός Mίκης Θεοδωράκης αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά σε αυτό το είδος μελετώντας ακούραστα: «Iσως είμαι ο μοναδικός άνθρωπος στη γη που αντέγραψε τις 9 Συμφωνίες του Mπετόβεν για να τις μάθει καλύτερα»! Ποιος ήταν ο στόχος του; «Στις φυλακές και στις εξορίες ονειρευόμουν μια καινούργια, ελεύθερη και ιδανική κοινωνία. Γι' αυτή τη νέα κοινωνία βιαζόμουν να γράψω μουσικά έργα. Δεν έκανα μουσική για να παιχτεί σε μια αίθουσα, έγραφα για όλο τον λαό, είχα εξιδανικεύσει την Eλλάδα, ήμουν ουτοπιστής».

TO ΠPOΓPAMMA

«Oιδίπους Tύραννος» και έργα σε παγκόσμια πρώτη

Τετάρτη 9/2

O μπασοβαρύτονος Xριστόφορος Σταμπόγλης με τη συνοδεία του πιανίστα Σταύρου Λάντσια ερμηνεύουν 19 τραγούδια του Mίκη Θεοδωράκη βασισμένα σε ποίηση Σεφέρη, Γκάτσου, Eλύτη κ.α.

Παρασκευή 11/2

H Kρατική Oρχήστρα Aθηνών υπό τη διεύθυνση του Hλία Bουδούρη, με σολίστ τη μεσόφωνο Mαίρη - Eλεν Nέζη, παρουσιάζει τα συμφωνικά έργα: Ωδή για ορχήστρα εγχόρδων «Oιδίπους Tύραννος» (1958), Συμφωνικό Σκέρτσο «Tο Πανηγύρι της Aση-γωνίας» (1947), Kύκλος τεσσάρων τραγουδιών για τη Mυρτώ «Eρως και Θάνατος» (1946 - 1948) και «Πρώτη Συμφωνία» (1954).

Σάββατο 12/2

H Mαρία Φαραντούρη συμπράττει με την Oρχήστρα των Xρωμάτων - δημιούργημα του Mάνου Xατζιδάκι. H Oρχήστρα υπό τη διεύθυνση του Mίλτου Λογιάδη θα εκτελέσει τη σουίτα μπαλέτου «Eλληνική Aποκριά» - αγαπημένο έργο του Mάνου Xατζιδάκι.

Στο δεύτερο μέρος η Mαρία Φαραντούρη θα ερμηνεύσει μια επιλογή από αγαπημένα τραγούδια του Mίκη Θεοδωράκη.

Δευτέρα 14/2

H Kρατική Oρχήστρα Aθηνών παρουσιάζει, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, τα έργα μουσικής δωματίου του συνθέτη, «Kουαρτέτο Eγχόρδων» Aρ. 1, «Eλικών» για πιάνο και ορχήστρα εγχόρδων, «Kοιμητήριο» για Kουαρτέτο Eγχόρδων, «Tέσσερις Σπουδές για Eγχορδα» και «Σεξτέτο για φλάουτο, κουαρτέτο εγχόρδων και πιάνο» (γραμμένα από το 1946 έως το 1949). Συμμετέχει το Nέο Eλληνικό Kουαρτέτο.

(www.ethnos.gr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι «Σκορπιοί» τούς ένωσαν συμφωνικά

Tην ανέκδοτη αλληλογραφία του Mίκη Θεοδωράκη με τον Mάνο Xατζιδάκι, από τον οποίο ο πρώτος ζητούσε... συμφωνικές συμβουλές, το 1949, αποκαλύπτει ο Mίκης, με αφορμή τις συναυλίες του στο Mέγαρο Mουσικής Aθηνών

ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ

«Στον χώρο της μουσικής μπήκα γράφοντας τραγούδια, από το 1937 έως το 1942. Όταν πρωτάκουσα την "Ωδή στη Χαρά" του Μπετόβεν αποφάσισα να γίνω συμφωνιστής. Μπήκα στο Ωδείο Αθηνών και πολύ γρήγορα άρχισα να συνθέτω μουσική δωματίου και έργα για συμφωνική ορχήστρα», θυμάται ο Μίκης Θεοδωράκης. Σύμβουλο και αρωγό στις συμφωνικές του αναζητήσεις είχε το 1949 τον αξέχαστο Μάνο Χατζιδάκι, όπως δείχνει και η ανέκδοτη αλληλογραφία τους

Με τον αξέχαστο Μάνο Χατζιδάκι συνδέει ο Μίκης Θεοδωράκης τη συναυλία με συμφωνικά έργα του, που θα δοθεί το Σάββατο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών -μία από τις τέσσερις συνολικά, από απόψε, με αφορμή τα 80χρονά του. Και αποκαλύπτει στα «NEA» την ανέκδοτη αλληλογραφία τους:

«H Ορχήστρα Χρωμάτων, υπό τον Μίλτο Λογιάδη, θα παρουσιάσει τραγούδια μου με τη Μαρία Φαραντούρη», λέει ο Μίκης. «Στο πρώτο μέρος όμως θα παίξει την Ελληνική Αποκριά ή Καρναβάλι, έργο που αγαπούσε ο ιδρυτής της Ορχήστρας Μάνος Χατζιδάκις, που το διηύθυνε πολλές φορές. ’λλωστε όταν αποφάσισα να το γράψω στα 1947 στην Ικαρία, ο πρώτος που το έμαθε ήταν ο Μάνος. Είχα πρωτακούσει τότε τον Καπετάν Ανδρέα Ζέππο και σκέφθηκα να χρησιμοποιήσω το μουσικό του θέμα. Βρισκόμουν στο μακρινό χωριό Βρακάδες και μέναμε σ' ένα σπίτι απομονωμένο στην κορυφή του βουνού, απ' όπου βλέπαμε το Αιγαίο με συντροφιά χιλιάδες μαύρους δηλητηριώδεις σκορπιούς.

Έγραψα πρώτα ένα μακρύ ποίημα με τον τίτλο "Αναμνήσεις από το σπίτι με τους σκορπιούς" και το έστειλα στον Χατζιδάκι αναγγέλοντάς του ότι η μουσική που πρόκειται να γράψω επάνω σ' αυτούς τους στίχους θα έχει τον ίδιο τίτλο. Να τι μου απάντησε: "Μου γράφεις για την σουίτα που γράφεις σε 6 μέρη με τον τίτλο "Το σπίτι με τους σκορπιούς". Τον τίτλο θα τον προτιμούσα σκέτα "Οι Σκορπιοί" σουίτα σε 6 μέρη. Έτσι αφ' ενός δεν θα θυμίζει σαν τίτλος "Το σπίτι των τριών κοριτσιών" του Μπερζέ και γενικά είναι πολυμεταχειρισμένο, ενώ σκέτα "οι Σκορπιοί" ακούγεται πιο πρωτότυπα. Αλλά το σπουδαιότερο είναι πως δεν δένεσαι με μια σκέτη αναμνησεολογία, αλλά σου δίνεται η δυνατότητα να βάλεις μες στο έργο σου μερικές απ' τις δυνατές σκέψεις που τόσο απλά έχεις δώσει στο πεζό σου. Παράδειγμα "Έπειτα από ένα συγκρατημένο και ήρεμο όνειρο ξύπνησε αντικρύζοντας την καταματωμένη θάλασσα ώς τις ρίζες της γης".

Πιο κάτω θαυμαστά παραδέχεσαι με τραγική ειρωνεία την αναγκαιότητα: "Ίσως να μην γνώριζε πως το πλοίο μας διέσχιζε ήδη το Αιγαίο κι ακόμα πως πριν γεννηθούν οι μητέρες μας είχε αποφασιστεί ο ερχομός μας εδώ ψηλά". Ακόμη να δίδεις μ' ένα μοτίβο τη φράση σου "θάρθει και για σένα η όμορφη εποχή" κάτι σαν αισιόδοξη έμμονη ιδέα, που να επαναλαμβάνεται συχνά και να δημιουργεί αντίθεση στην ολότελα στοχαστική του διάσταση. Βάλε σαν βάθρο την ιδέα έτσι όπως την λες: "Προ πάντων όμως η φροντίδα του από αιώνες ήταν αυτός ο ατέλειωτος και ανώφελος αγώνας που γίνεται μέσα του ανάμεσα σ' 'ο,τι υπήρχε και σ' ό,τι ήρθε".

Και σαν κατακλείδα να κατασταλάξεις στις πιο δυνατές στιγμές σου. "Όσο κι αν θέλω να το ξεφύγω, είμαι παιδί των στοχασμών του, είμαι αδερφός των σκορπιών του. Είμαι σκορπιός. Δεν ανέχεται μέσα μου αυτό που υπάρχει εκείνο που έρχεται. Πώς θέλετε ν' αρνηθώ την γενιά μου...". Είναι θαύμα και όσο για την ιδέα σου να βάλεις τον "Καπετάν Αντρέα Ζέππο" στην αρχή μ' ενθουσίασε. Πάντως γράψε μου αν με κατάλαβες στ' απάνω κι αν συμφωνείς με τις υποδείξεις μου. Απ' τη μια δεν πρέπει ν' αφήσεις ανεκμετάλλευτο το ταλέντο σου κι από την άλλη δεν πρέπει να περιορίσεις τις δυνατότητες της θαυμαστής αρχικής σου ιδέας για τη σουίτα των Σκορπιών».

Τα υλικά του έργου αυτού - συνεχίζει ο Μίκης Θεοδωράκης πια - ταλαιπωρήθηκαν καθώς τα κουβαλούσα μαζί μου σε όλη αυτή την Οδύσσεια, ώσπου αργότερα έγιναν η βάση για να γράψω τη μουσική του ομώνυμου Μπαλέτου που πρωτοπαρουσιάστηκε με το Ελληνικό Χορόδραμα μαζί με τις Έξι Λαϊκές Ζωγραφιές και τον Καραγκιόζη του Χατζιδάκι στην Όπερα της Ρώμης το 1954 με τον Ανδρέα Παρίδη στο πόντιουμ».

«Ο "Επιτάφιος" μου χάρισε φως»

«Ήμουν πολύ νέος όταν αισθάνθηκα ολοκληρωτικά δύο ιδεώδη: την ελευθερία και τη μουσική. Για να τα υπηρετήσω αφιέρωσα όλες μου τις δυνάμεις, χωρίς δισταγμό και χωρίς όρια», λέει στα «NEA» ο Μίκης Θεοδωράκης.

«Στα 1952 βρέθηκα επιτέλους "ελεύθερος" στην Αθήνα. Βάζω εισαγωγικά, γιατί στην πραγματικότητα ήμουν πολίτης β' κατηγορίας, γι' αυτό προσπάθησα να φύγω. Όταν στα 1954 βρέθηκα στο Παρίσι, είχα την αίσθηση που έχει το πληγωμένο θηρίο που χώνεται στη σπηλιά για να γλείψει τις πληγές του. Οι δικές μου πληγές είχαν ένα όνομα: Μακρόνησος. Ευτυχώς οι συμφωνικοί ήχοι με βοηθούσαν να βγάλω από μέσα μου κραυγές και θρήνους. Όλα αυτά θα τα βρει κανείς στα συμφωνικά μου έργα εκείνης της περιόδου. Τότε ως εκ θαύματος ο Γιάννης Ρίτσος μού στέλνει τον Επιτάφιο που λες και τον περίμενα, γιατί γράφω απνευστί τα οχτώ τραγούδια και ευθύς... λυτρώνομαι από τα φαντάσματα του Εμφυλίου. Γίνομαι άλλος άνθρωπος. Και ενώ είχα κατακτήσει μια περίοπτη θέση στον διεθνή χώρο της συμφωνικής μουσικής, γυρίζω την πλάτη και επιστρέφω στον τόπο μου για να αφοσιωθώ στο είδος της μουσικής που με έβγαλε απ' τα σκοτάδια και μου χάρισε απλόχερα το φως μιας συναρπαστικής επαφής με το ευρύτατο κοινό της πατρίδας μου».

«Αντάξια μιας κοινωνίας με υψηλό ηθικό...»

«Όταν από το 1960 αφιερώθηκα στο ελληνικό τραγούδι, και τότε η σκέψη μου ήταν στο πλήρες και ολοκληρωμένο Συμφωνικό - Χορωδιακό Έργο που εξακολουθώ να θεωρώ ως το μόνο αντάξιο μιας κοινωνίας πλήρως απελευθερωμένης και υπεύθυνης με υψηλό ηθικό, μόρφωση και πολιτιστικό επίπεδο», λέει ο Μίκης Θεοδωράκης. «Εξ ου ο χαρακτηρισμός που έδωσα στη νέα προσπάθειά μου, "έντεχνη - λαϊκή μουσική" της φόρμας "κύκλος τραγουδιών" (’ξιον Εστί, Πνευματικό Εμβατήριο, Canto General), των Χορωδιακών μου Συμφωνιών, του Requiem, του Κατά Σαδδουκαίων, του Ζορμπά και τέλος των Μουσικών Τραγωδιών Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη και Λυσιστράτη. Με τη διαφορά ότι τώρα επεδίωκα ο αποδέκτης της μουσικής μου να μην είναι μια απειροελάχιστη μειοψηφία, αλλά αν είναι δυνατόν η πλειοψηφία του Λαού και ιδιαίτερα του ελληνικού.

Στις τρεις από τις τέσσερις συναυλίες του Μεγάρου θα παιχτούν κυρίως έργα αυτής της περιόδου, 1944-1954, κάποια για πρώτη φορά, όπως το Κουαρτέτο εγχόρδων (1946), Το Κοιμητήριο για έγχορδα (1945), ο Ελικών για σόλο πιάνο και κουαρτέτο (1952), το Σεξτέτο (1947) που περιέχονται στη Συναυλία Μουσικής Δωματίου με το "Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο" του Γιώργου Δεμερτζή» (Δευτέρα 14/2).

INFO

Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (τηλ. 210-7282.333). Απόψε, τραγούδια με τους Χριστόφορο Σταμπόγλη, Σταύρο Λάντσια. Αύριο, «Οιδίπους Τύραννος», «Πανηγύρι της Ασή γωνιάς», «Έρως και θάνατος», «Πρώτη Συμφωνία», με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τον Ηλία Βουδούρη. Το Σάββατο, Μαρία Φαραντούρη και Ορχήστρα των Χρωμάτων, υπό τον Μίλτο Λογιάδη. Τη Δευτέρα, μουσική δωματίου. Είσοδος: 5-40 ευρώ.

ΤΑ ΝΕΑ , 09/02/2005 , Σελ.: 20

Κωδικός άρθρου: A18161P211

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Η μουσική συνδυάζει τη χαρά της ζωήςκαι την πνευματική ανύψωση"

Συντάκτης : Κρημνιώτη Πόλυ Ημ/νία καταχώρησης : 07/02/2005

Με τέσσερις ακόμα συναυλίες, στις 9, 11, 12 και 14 Φεβρουαρίου, τιμά τα 80χρονα του Μίκη Θεοδωράκη το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συμφωνικά έργα του συνθέτη θα ακουστούν στην πλειονότητα ετούτου του κύκλου εκδηλώσεων πλην της συναυλίας της 12ης Φεβρουαρίου, που η Μαρία Φαραντούρη με τη συνοδεία της Ορχήστρας των Χρωμάτων που θα διευθύνει ο Μίλτος Λογιάδης, εκτός από τη σουίτα μπαλέτου "Ελληνική Αποκριά" θα ερμηνεύσει επίσης όλα τα γνωστά τραγούδια του συνθέτη, από παλιότερους και νεότερους κύκλους. Στην πρώτη εκδήλωση του κύκλου, στις 9 Φεβρουαρίου, ο Χριστόφορος Σταμπόγλης με τη συνοδεία του Σταύρου Λάντσια θα ερμηνεύσει 19 τραγούδια του Μίκη Θοεδωράκη, στις 12 του μηνός η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Ηλία Βουδούρη και σολίστ τη μεσόφωνο Μαίρη Έλεν Νέζη θα ερμηνεύσει τα σχετικά άγνωστα συμφωνικά του έργα που γράφτηκαν την περίοδο 1946-1954 "Οιδίπους Τύραννος", "Το πανηγύρι της Ασι-Γωνιάς", "Έρως και Θάνατος" και την 1η Συμφωνία, ενώ στις 14 του μηνός το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο θα παρουσιάσει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση τα εντελώς άγνωστα στο ευρύ κοινό έργα μουσικής δωματίου "Κουαρτέτο Εγχόρδων αρ.1", "Ελικών", "Το κοιμητήριο", "Τέσσερις σπουδές για έγχορδα", "Σεξτέτο για φλάουτο κουαρτέτο εγχόρδων και πιάνο".

Περί συμφωνικής μουσικής λοιπόν ο λόγος χθες το μεσημέρι στο Μέγαρο Μουσικής όπου ο Μίκης Θοδωράκης, χειμαρρώδης, καίριος και παραστατικός, μίλησε όχι γι' αυτά καθαυτά τα έργα αλλά περισσότερο για τις συνθήκες στις οποίες τα δημιούργησε στην πιο ταραγμένη περίοδο της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας.

Βεβαίως εξέφρασε τη χαρά και τη συγκίνησή του που μια "νέα γενιά εκτελεστών ερμηνεύει έργα που γράφτηκαν πριν δεκαετίες". "Η παρουσίαση της συμφωνικής μουσικής από τις ορχήστρες, μας έκανε να ανακαλύπτουμε τους δικούς μας συνθέτες". Βέβαια το πρόβλημα τότε, και ειδικά στη χώρα μας ήταν "πώς θα μπορούσαμε να χειριστούμε τους συμφωνικούς ήχους αφού η συμφωνική μουσική δεν είναι μονοπώλιο ευρωπαϊκό αλλά παγκόσμιο κτήμα". Μίλησε για τις συνθήκες που κάθε άλλο παρά ευνοούσαν την ανάπτυξη της συμφωνικής μουσικής και αναφέρθηκε στη δική του απόφαση να αφιερωθεί "ψυχή τε και σώματι στην ΚΟΑ". Έφερε το παράδειγμα της Τρίπολης που πέρασε τα νεανικά του χρόνια, όπου τα ακούσματα προέρχονταν κυρίως από την παραδοσιακή μας μουσική. "Πρωτοάκουσα την 9η του Μπετόβεν στην Τρίπολη σ' έναν κινηματογράφο. Ήταν ένας μαγικός ήχος, για μένα, ένας κεραυνός, αυτή η εμπειρία άλλαξε της ζωή μου". Και τότε όπως είπε κατάλαβε ότι έπρεπε δυο πράγματα να κάνει. "Να παλέψω για το ιδανικό της ελευθερίας και να κάνω μουσική". Και θυμήθηκε τα χρόνια της Μακρονήσου, που αντί στο μπόγο του πηγαίνοντας στην εξορία, να βάλει ρούχα εκείνος έβαλε τις παρτιτούρες του. Αυτές που γέμισαν τα συρματοπλέγματα στο Μακρονήσι μετά από μια εβδομάδα ανεμοθύελλας. Θυμήθηκε που στην Ικαρία αντέγραψε όλες τις συμφωνίες του Μπετόβεν για να τις μάθει καλύτερα. "Η μουσική συνδυάζει τη χαρά της ζωής και την πνευματική ανύψωση" έλεγε ο Μίκης. Γι' αυτό ο ίδιος τώρα έχει τη χαρά να τα γεύεται και τα δύο.

Η ΑΥΓΗ

7-2-2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου

Συναυλία αλληλεγγύης για τα θύματα των τσουνάμι από το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Στη συναυλία συμπράττουν, ερμηνεύοντας το Αξιον Εστί του Μίκη Θεοδωράκη, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης με αρχιμουσικό τον Νίκο Αθηναίο, ο γνωστός τραγουδιστής Δημήτρης Μπάσης, ο βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ο ηθοποιός και καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Νικήτας Τσακίρογλου στο ρόλο του αφηγητή και η Χορωδία Θεσσαλονίκης.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntit...91&lngDtrID=253

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αλληλεγγύη με «Αξιον Εστί»

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Συναυλία αλληλεγγύης στα παιδιά-θύματα του φονικού τσουνάμι στη Σρι Λάνκα, με το «Αξιον Εστί» του Ελύτη σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη, οργανώνει αύριο το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Η συναυλία, που θα γίνει στις 9 το βράδυ, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, με την οποία θα συμπράξουν ο αρχιμουσικός Νίκος Αθηναίος, ο Δημήτρης Μπάσης, ο βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ο Νικήτας Τσακίρογλου στον ρόλο του αφηγητή, η Χορωδία Θεσσαλονίκης και λαϊκή ορχήστρα.

Ο συνθέτης του «Αξιον Εστί»

Με το σύνολο των εσόδων θα δωρηστεί σχολικό λεωφορείο στο σχολείο «Σεν Μέρι» της πόλης Χαμπαντότα, με το οποίο ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (ΟΜΜΘ) βρίσκεται σε απευθείας επαφή. Η Χαμπαντότα είναι από τις πλέον πληγείσες πόλεις της Σρι Λάνκα και λόγω της τεράστιας έκτασης της καταστροφής, μεγάλο μέρος της δεν θα ξανακατοικηθεί. Το σχολικό λεωφορείο θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά των μαθητών, οι οποίοι μετά την καταστροφή έχουν διασκορπιστεί στη ευρύτερη περιοχή.

«Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης οργανώνει μια έκτακτη εκδήλωση, που την ονομάσαμε «Συναυλία της Ελπίδας», δήλωσε ο γ.γ. του ΟΜΜΘ Στέλιος Νέστωρ.

«Δίνουμε», πρόσθεσε, «στο κοινό του μεγάρου την ευκαιρία να εκδηλώσει τη συμπαράστασή του στα θύματα του σεισμού της Ασίας με τρόπο άμεσο και συγκεκριμένο. Διαλέξαμε μια μικρή πόλη της Σρι Λάνκα, που την πήρε μαζί του σχεδόν ολόκληρη το παλιρροϊκό κύμα. Τη Χαμπαντότα. Με τη βοήθεια δικών μας ανθρώπων εντοπίσαμε ένα σχολείο, το "Saint Mary's", που διατήρησε τουλάχιστον τους εξωτερικούς του τοίχους και άρχισε πάλι να λειτουργεί».

Οι ίδιοι οι υπεύθυνοι του σχολείου ζήτησαν ένα σχολικό λεωφορείο για να μαζεύουν κάθε πρωί τους μαθητές που βρίσκονται διασπαρμένοι σε διάφορους καταυλισμούς σεισμοπλήκτων. Αυτή ήταν και η υπόσχεση από πλευράς ΟΜΜΘ, που καλεί όλους να συμμετάσχουν στην υλοποίηση αυτής της υπόσχεσης.

«Διαλέξαμε ένα έργο που ταιριάζει στην περίπτωση. Μέσα από τον θάνατο που σκορπά ο πόλεμος και τα χιόνια των αλβανικών βουνών αναδύεται η ελπίδα και η προσδοκία της ακριβής άνοιξης», σημειώνει ο Στ. Νέστωρ. Είναι το «Αξιον Εστί», το Λαϊκό Ορατόριο του Μίκη Θεοδωράκη τονισμένο στους στίχους του Οδυσσέα Ελύτη. Οι συμμετέχοντες στη συναυλία ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στο κάλεσμα του ΟΜΜΘ και προσφέρουν απλόχερα τον κόπο και το ταλέντο τους. Επίσης, ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ, δεκάδες επιχειρηματίες και καλλιτεχνικοί παράγοντες, με προθυμία δίνουν το «παρών», ώστε να μην ξοδευτεί μία δραχμή για δαπάνες παραγωγής, έτσι ώστε το σύνολο των εσόδων να γίνουν σχολικό λεωφορείο για το σχολείο της Χαμπαντότα.

ΣΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/02/2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

From Eleftherotypia 22.02.2005:

Εργο του Μίκη Θεοδωράκη σε παγκόσμια πρώτη

Ενα έργο χαμένο και ξεχασμένο, ακόμη κι από τον ίδιο τον συνθέτη, επί 44 ολόκληρα χρόνια θα παρουσιαστεί σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση. Ο Ελληνας πιανίστας Ντίνος Μαστρογιάννης θα ερμηνεύσει το έργο «Ελικών» ως σολίστ με την ορχήστρα του Μίκελι στη Φινλανδία. Η συναυλία θα δοθεί στις 3 Μαρτίου, στην υπερσύγχρονη αίθουσα «Μάρτι Ταλβέλα», η οποία διαθέτει ένα από τα τελειότερα στούντιο ηχογραφήσεων, που χρησιμοποιείται τακτικά για την παραγωγή CD από δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, την Deutsche Grammophon και τη Philips. Στη συναυλία έχει προσκληθεί ο Ελληνας πρέσβης στο Ελσίνκι, Λύσανδρος Μηλιαρέσης-Φωκάς, καθώς και μέλη της πρεσβείας. Τη συναυλία θα καλύψει η μεγαλύτερη εφημερίδα της Φινλανδίας «Helsingin Sanomat», ενώ θα ηχογραφηθεί από την Κρατική Φινλανδική Ραδιοφωνία.

Ο πιανίστας Ντίνος Μαστρογιάννης θα ερμηνεύσει το έργο αυτό στο Ηρώδειο μαζί με άλλα έργα για πιάνο και ορχήστρα του μεγάλου συνθέτη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών στις 8-9 του ερχόμενου Οκτωβρίου, ως σολίστ με την ορχήστρα της Νέας Οπερας της Μόσχας, η οποία θα παρουσιάσει ειδικό αφιέρωμα στα συμφωνικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη.

http://www.enet.gr/online/online_text?c=11...293688,47118456

and some more about Dinos Mastroyiannis you find here:

http://www.dinomastroyiannis.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την Κυριακή 20/3 στις 23.00 στην ΕΤ-3 θα προβληθεί σε μαγνητοσκόπηση η συναυλία που έδωσε ο Μίκης Θεοδωράκης στις 25/3/2001, για να παρουσιάσει το έργο "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ" του ’γγελου Σικελιανού.

Στο 7 ΜΕΡΕΣ TV δεν δημοσιεύονται περισσότερες πληροφορίες αλλά αν δεν με απατά η μνήμη μου πρέπει να είναι η συναυλία που δόθηκε στην αίθουσα τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης ή η συναυλία που δόθηκε στην Πάτρα με την Φαραντούρη και τον Μητσιά και τη διευθυνση του Σ.Ξαρχάκου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την προσεχή Πέμπτη 31 Μαρτίου στην εκπομπή Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΜΟΥ στην ΕΤ1 στις 10.00μμ ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ αναφέρεται στο έτος 1964, οπότε παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό το έργο του ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μαγνητοσκοπημένη συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη, με τίτλο : "Ο Μίκης Θεοδωράκης στο Βελιγράδι", μεταδίδει απόψε(27/3) στις 23.00 η ΕΤ-3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Φαινόμενα

H Iστορία είχε μουσική επένδυση

Πολύτιμος αρωγός της ιστορικής μνήμης το κοντινό τηλεοπτικό πλάνο καθώς αποκαλύπτει τη συναρπαστική σύνδεση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την εποχή της

H ιστορία μιας εποχής ακούγεται συναρπαστική όταν την αφηγούνται άνθρωποι που όχι μόνον την έζησαν αλλά συμμετείχαν στην δημιουργία της, όπως ο Μίκης Θεοδωράκης που μίλησε για το 1964 στην «Ιστορία των χρόνων μου» (ET1)

«Εγώ λαϊκό τραγούδι άκουσα το '47, πηγαίναμε εξορία στην Ικαρία και άκουσα από Πειραιώτες το "Καπετάν Ανδρέα Ζέπο"... Μετά στη Μακρόνησο μαζευόμαστε στη σκηνή των στρατηγών μας - Σαράφη, Ηλιού κ.ά. - και κάναμε μουσικές βραδιές, λέγαμε τα επαναστατικά μας τραγούδια, αλλά και τα λαϊκά που μας γοήτευαν. Τυχαίνει να τραγουδήσω το "Πρωί πρωί με την αυγούλα πάνω στη γλυκιά μαστούρα... " και μου λέει ο Σαράφης: "Δεν είμαστε χασικλήδες, είμαστε αγωνιστές...". Και τότε άναψε ο σπινθήρας της αλλαγής, «ναι, τραγουδάμε θείες μελωδίες με απαράδεκτους στίχους, αν τις μεταφέραμε σε ωραία ποίηση...».

Απέναντι από τον τηλεοπτικό φακό ο Μίκης Θεοδωράκης ξετυλίγει, με τη συναρπαστική αφήγηση εκείνου που έχει πλούσια μνήμη και ακόμη πλουσιότερη προσφορά στην ιστορία της δημιουργίας, το νήμα μιας γεμάτης εποχής.

Χρονιά 1964. Εθνικές εκλογές. Για δεύτερη φορά μέσα σε έναν χρόνο. H χώρα μπαίνει σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Την ίδια στιγμή, ο χώρος της δημιουργίας παράγει το υλικό που θα σφραγίσει ταυτοχρόνως την ψυχαγωγία και τη συνείδηση του λαού, σε έναν μοναδικό συνδυασμό.

Ενταγμένο στη σειρά «H ιστορία των χρόνων μου» (ET1), το επεισόδιο αποτελεί ένα από τα πολύτιμα οπτικά ντοκουμέντα για την ατμόσφαιρα μιας ολόκληρης εποχής. Το κοντινό πλάνο στο πρόσωπο του Μίκη Θεοδωράκη και το γενικό, στην εποχή που έβραζε ο τόπος, συνδυάστηκαν για να αποδώσουν την αληθινή ιστορία μιας δημιουργίας που σφράγισε την εποχή της.

Στην αφήγηση των πολιτικών στιγμών μπλέκονται το βιολοντσέλο, το φλάουτο, το κοντραμπάσο με το μπουζούκι. «Ο λαός άκουγε το μπουζούκι και τα τραγούδια μου έπρεπε να τα περάσω στον λαό....»

Όλα αυτά δεν συνέβαιναν σε «κενό αέρος», η πραγματικότητα εξελισσόταν σκληρή σε μία Ελλάδα γκρίζα. «Στα αυτιά μου άκουγα τον συριγμό του ανέμου με τη θάλασσα και τα ουρλιαχτά των βασανιστών και τους βόγκους των βασανιζόμενων... Αυτό με τρέλαινε... Αλλά αυτή η ιδιότητα που έχω είναι να βγάλω αυτό που είχα στο κεφάλι μου με νότες...

Το '64 με τους Λαμπράκηδες δεχόμαστε επίθεση, ήμουν βουλευτής, λέω θα με σεβαστούν, με έσερναν... Ξύλο δεν έφαγα, ήταν ένας δίπλα μου που έτρωγε το ξύλο... Του λέω, ποιος είσαι; Ήταν ένας ανθρωπάκος από την Κοκκινιά, που βρισκόταν δίπλα μου και έτρωγε το ξύλο για μένα...».

Τα ασπρόμαυρα πλάνα που παρεμβάλλονται στην έγχρωμη αφήγηση προσθέτουν εικόνες, η καθεμιά με τη συμβολή της στην ιστορική μνήμη: ο Κατράκης απαγγέλλει το «’ξιον Εστί», ο Μπιθικώτσης τραγουδάει και την ίδια ώρα οι βασιλικοί γάμοι - Κωνσταντίνος και ’ννα Μαρία -, δεξίωση, προσκεκλημένοι, φαντασμαγορική εικόνα στο παλάτι, λένε τα επίκαιρα... Φθάνει ο ’ντονι Κουίν για να πρωταγωνιστήσει στον «Ζορμπά» του Κακογιάννη.

Μια ακόμη σπουδαία μουσική στιγμή. «Έγραφα για τον "Ζορμπά" βλέποντας τα πλάνα στη μουβιόλα και με το χρονόμετρο στο χέρι». Καμιά επιτυχία δεν είναι τυχαία ή δουλειά μιας στιγμής, ούτε ενός μόνον ανθρώπου όσο δημιουργικός και να είναι.

Θυμίζει ακόμη ο Θεοδωράκης πως την εποχή εκείνη υπήρχε ένα ολόκληρο μουσικό περιβάλλον, πολύ δημιουργικό, που ανθούσε, έκανε διάλογο, υπήρχε ο Μάνος Χατζιδάκις και οι πιο νέοι Ξαρχάκος, Λεοντής.

Ήταν μια πλήρης τηλεοπτική στιγμή, που συντόνισε τον ρυθμό της προσωπικής αφήγησης με εκείνον της Ιστορίας για να υπηρετήσει την εναλλακτική διάσταση του μέσου. Σε αυτήν στην οποία όλο και συχνότερα επενδύει η τηλεόραση της δημιουργίας στην Ευρώπη, για να διαφυλάξει την πλούσια μνήμη της από την απώλειά της, που επιβάλλει ο θρυμματισμός του χρόνου στις ριάλιτι μικροστιγμές της καθημερινότητας.

H πολιτική τού προφανούς

Με ψύχραιμη συζήτηση τριών πολιτικών - Κωνσταντόπουλου, Σκανδαλίδη και Μαγγίνα - η εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» (Κώστας Αρβανίτης, Εριφύλη Μαρωνίτη) έφθασε στον πυρήνα του πιο σκληρού προβλήματος της εποχής, της εκκλησιαστικής κρίσης και ιδίως της κρίσης στο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων, η οποία καλύπτεται από τη φαντασμαγορία της σκανδαλολογίας. Συμφώνησαν και οι τρεις ότι η πολιτική δεν μπορεί να βρίσκεται στο περιθώριο των τηλε-βαβυλιάδων, ούτε να αφήνει θέματα εθνικής σημασίας, όπως του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, στις αποκαλύψεις πρακτόρων, αλλά οφείλει να παρέμβει ασκώντας τον έλεγχο βάσει των θεσμών.

Χρειάστηκαν τόνοι γαστριμαργικού υλικού για να καταλήξουμε στο προφανές. Και η εκπομπή απέδειξε ότι η πολιτική που μένει μακριά από το στρες των τηλεπαραθύρων και άποψη και πρόταση έχει, απλώς δεν έχει εύκολα χώρο στην τηλεόραση των πυροτεχνημάτων να ακουστεί.

ΤΑ ΝΕΑ , 04/04/2005 , Σελ.: P49

Κωδικός άρθρου: A18205P491

ID: 462367

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η πληροφορία δημοσιεύεται στο επίσημο site του γνωστού τραγουδιστή Π. Γαϊτάνου.

Ο Πέτρος Γαϊτάνος ερμηνεύει το ’ξιον Εστί του Μίκη Θεοδωράκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Με αφορμή τα 80 χρόνια του μεγάλου μας συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη θα πραγματοποιηθούν πολλές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα αφιερωμένες στην προσωπικότητα και το έργο του στη διάρκεια του 2005.

Μέσα σε αυτό τον κύκλο θα γίνουν και 4 συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όπου θα χωρίζονται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος θα ερμηνευτούν τα ζεϊμπέκικα του Μίκη σε συνεργασία με την λαϊκή ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης και στο δεύτερο θα παρουσιαστεί το σημαντικό έργο του ’ξιον Εστί σε ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη.

Τον σολίστα θα συνοδεύουν η ορχήστρα σύγχρονης μουσικής της ΕΡΤ, η χορωδία της ΕΡΤ και η παιδική χορωδία της Λεοντίου σχολής. Θα διευθύνει ο Μίκης Θεοδωράκης.

Οι συναυλίες αυτές θα παρουσιαστούν στις 4,5,6 και 7 Ιουνίου του 2005 με διαφορετικό ερμηνευτή, βαρύτονο και αφηγητή κάθε φορά.

Έτσι η πρώτη βραδιά από τις τέσσερις , η 4η Ιουνίου θα έχει ερμηνευτή τον Πέτρο Γαϊτάνο, το ρόλο του βαρύτονου στην παράσταση θα έχει ένας από τους 3 βασικούς ερμηνευτές του πρωτότυπου έργου ο Ανδρέας Κουλουμπής, ενώ θα αφηγείται ο Νικήτας Τσακίρογλου.

Ως γνωστόν ο Μεγάλος μας Μίκης Θεοδωράκης έχει γράψει πολλά και καλά ζεϊμπέκικα σε όλη την πορεία του, μερικά από αυτά όπως Δραπετσώνα, Γωνιά, γωνιά, Βρέχει στη φτοχωγειτονιά, Φεγγάρι μάγια μου κανες θα ερμηνευτούν εκείνη τη βραδιά από τον Πέτρο που με μοναδικό τρόπο τραγουδά τα τραγούδια του Θεοδωράκη στις δικές του συναυλίες αλλά και στις εμφανίσεις που κάνει με τον συνθέτη τα τελευταία 10 χρόνια.

Χορηγός επικοινωνίας ΕΡΤ

Τις υπόλοιπες βραδιές τη θέση του Πέτρου Γαϊτάνου θα πάρουν ο Δημήτρης Μπάσης, ο Μανόλης Μητσιάς και ο Γιώργος Νταλάρας αντιστοίχως.

Ο Πέτρος Γαϊτάνος θα συμμετέχει και σε άλλες συναυλίες του συνθέτη σε όλη τη διάρκεια του έτους με αφορμή την επέτειο των 80 χρόνων του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο πρόγραμμα του Μεγάρου δεν αναφέρονται αυτές οι παραστάσεις!!!!!

Ελπίζω μόνο αυτό να οφείλεται στην μη ενημέρωση του προγράμματός τους :music:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οταν βγήκε το πρόγραμμα του Μεγάρου δεν είχαν οριστεί οι παραστάσεις.Το ότι όμως τις συγκεκριμένες ημερομηνίες δεν είναι προγραμματισμένη κάποια άλλη εκδήλωση, όπως φαίνεται και από το προγράμμα, δεν αποκλείει την πιθανότητα να είναι αυτές τελικά οι οριστικές ημερομηνίες

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αύριο Κυριακή στις 23.00 στην ΕΤ3:

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ - «Ο ΖΟΡΜΠΑΣ»

Συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη, που πραγματοποιήθηκε στο αρχαίο θέατρο του Διός.

Διάρκεια: 60'

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία : Στέργιος Μήττας

Οργάνωση παραγωγής : Αργύρης Δούμπλατζης

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...