John Akritidis

Διαγωνισμός Τραγουδιού Eurovision

26 posts in this topic

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΙΑ

Παρά το γεγονός ότι δεν είμαι υπέρ του διαγωνισμού της Eurovision με τη μορφή που έχει πάρει τα τελευταία χρόνια, ούτε είμαι οπαδός του είδους των τραγουδιών που παρουσιάζονται σ'αυτόν τον διαγωνισμό,νομίζω πως οφείλουμε να παραδεχτούμε πως το "My number one" ήταν ένα τραγούδι που άξιζε διακρίσεως,αν όχι πρωτιά.Συγχαρητήρια σ ' όλους όσοι συνέβαλαν στην διάκριση αυτή.

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

Yπουργοί Eθνικής ’μυνας

Όσα ακολουθούν ας μη σπεύσουν όσοι «συσχετίζουν κουτά», όπως έγραφε ο Kαβάφης, να τα χαρακτηρίσουν συντηρητισμούς, ρομαντισμούς ή νοσηρές νοσταλγίες. Aλλά κι αν το κάνουν, ο καθένας, που εκτίθεται δημόσια, αναλαμβάνει την ευθύνη του, διακυβεύει το κύρος του, παίζει στα ζάρια τη σοβαρότητά του ενώπιον του χρόνου

Πέρυσι όταν η γνωστή άγνωστη σε μάς τραγουδίστρια από την Ουκρανία βραβευόταν με το σεξοβάρβαρο τραγούδι της, όταν δηλαδή αντιλαμβανόμουν πως ένας ολόκληρος λαός με βάθος μνήμης, έως πρόσφατα, με πλούσια μουσική παράδοση παραδινόταν αμαχητί στην ισοπεδωτική μόδα που επιβάλλουν οι δισκογραφικές εταιρείες, αντέδρασα, πες το αφελώς, πες το παιδιάστικα, με το να αναζητήσω στη δισκοθήκη μου την καντάτα του Προκόφιεφ από τη μουσική που είχε γράψει για το μεγαλειώδες φιλμ του Αϊζενστάιν «Αλέξανδρος Νιέφσκι».

Δεν ήταν τυχαία η αυθόρμητη, παρόλα αυτά, καταφυγή μου. Είχε, πιθανόν υποσυνείδητα ενεργώντας, δύο κίνητρα. Να ξαναδώ μια με τη φαντασία ταινία που απομνημείωνε με τρόπο ιδιοφυή την άμυνα ενός λαού απέναντι στον ξένο, βάρβαρο, εισβολέα. Πράγματι ο Αϊζενστάιν στο κινηματογραφικό του επικό φιλμ, υψώνοντας ως σύμβολο και παράδειγμα τον εθνικό συναγερμό των Ρώσων με επικεφαλής τον τσάρο Αλέξανδρο Νιέφσκι εναντίον της εισβολής των σιδερόφρακτων βαρβάρων, προοικονομούσε την άμυνα και τις θυσίες του ρωσικού λαού εναντίον των ορδών των Τευτόνων του ναζισμού στην εποχή του. Πρώτο λοιπόν κίνητρο ήταν να επιστρέψω σ' ένα έπος Εθνικής ’μυνας. Το δεύτερο ήταν για να ξανακούσω στην εξαίσια μουσική του Προκόφιεφ το περίφημο μοιρολόι, βασισμένο σε λαϊκά μοτίβα της ρωσικής και ουκρανικής παράδοσης που σπαρακτικά κυριεύει τα αλησμόνητα πλάνα μιας αχανούς στέπας με χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες που ουρλιάζουν και τις μαυροντυμένες μανάδες και αδελφές που ψάχνουν μετά τη μάχη τους προσφιλείς τους ανάμεσα στα πτώματα και τις κραυγές.

Εκείνο το μοιρολόι, γεμάτο από θλίψη, απελπισία αλλά και εγκαρτέρηση, βγαλμένο μέσα από τα σπλάγχνα της ουκρανικής γης το αισθάνθηκα καταπροδομένο ακούγοντας και βλέποντας την εμπορική κατασκευή της τραγουδίστριας που βραβευόταν εν ονόματι της τραγικής της χώρας στο πανηγυράκι της Γιουροβίζιον. Σε εποχές που οι λαοί και οι άξιοι του ονόματός τους δημιουργοί σκάβουν βαθιά στα αρτεσιανά ύδατα του ιστορικού, εθνικού τους υπεδάφους για να ανταμώσουν μυστικά με τον βαθύν λόγον της ψυχής τους που ήταν και τα σύνορα της ιστορικής τους επικράτειας. Γιατί επικράτεια του κάθε λαού είναι τα σύνορα, ο ορίζοντας της μνήμης του. Ο Αϊζενστάιν, ο Προκόφιεφ τότε, το 1939, έγιναν οι υπουργοί Εθνικής ’μυνας του λαού τους. Και οι λαοί αμύνονται με τις θυσίες τους και τον πολιτισμό τους. Αυτό εξάλλου μάς υπενθυμίζει ο Ελύτης όταν στο «Αξιον Εστί» μάς προτρέπει όταν θολώνει ο νους μας να μνημονεύουμε Διονύσιο Σολωμό και Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη. Ο Σολωμός, ο Παπαδιαμάντης, ο Ρωμανός ο Μελωδός, ο Βαμβακάρης, ο Θεόφιλος, η Κούλα Πράτσικα, ο Πικιώνης είναι οι υπουργοί Εθνικής ’μυνας της δικής μας επικράτειας, για να μείνω σε λίγα από τα πολλά αντιπροσωπευτικά των τεχνών σύνορά μας!

Σήμερα το βράδυ η Ελλάδα εισβάλλει στο Κίεβο για να το κατακτήσει με μισθοφόρους πολιτισμού. Γιατί μισθοφόρος είναι ο καλλιτέχνης που υποδύεται τον Έλληνα ενώ πληρώνεται, ηθικά και επαγγελματικά εννοώ, από τους εχθρούς. Ο Θεμιστοκλής, γράφει ο Ηρόδοτος, προέβη σε μια ακραία, θα το δεχτώ απαράδεκτη, πράξη μετά τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Ο Μαρδόνιος έστειλε πρέσβη στην Αθήνα και πρότεινε συμμαχία των Περσών με τους Αθηναίους εναντίον των άλλων Ελλήνων. Ο πρέσβης ανήγγειλε τις προτάσεις του στη Βουλή, μιλώντας, βέβαια, ελληνικά. Και ο Θεμιστοκλής διέταξε να του κόψουν τη γλώσσα, επιτόπου, γιατί τόλμησε να βρωμίσει τα ελληνικά με τις ανοίκειες προδοτικές του προτάσεις.

Σήμερα το βράδυ η Ελλάδα τραγουδάει αγγλικά με ρυθμούς της Αφρικής. H Αγγλία και η Αφρική έχουν μεγάλη και βαθιά μουσική και λογοτεχνική παράδοση. Έχουν τα δικά τους σύνορα, τους δικούς τους ορίζοντες μνήμης. Και βέβαια θα νιώθουν περήφανοι που βρέθηκαν πρόθυμοι μισθοφόροι να μεταφέρουν τα σύνορά τους μέσα στην καρδιά της ελληνικής επικράτειας κι όχι μόνο, να αντιπροσωπεύσουν το αγγλικό και το αφρικανικό ήθος φορώντας ελληνικά ή, πράγμα που προσφάτως έγινε της μόδας, με πλαστή ελληνική ταυτότητα. Προσέξατε άραγε πως ο διαβόητος Βαβύλης, για να γίνει πειστικός και να φορτίσει συγκινησιακά τους αποδέκτες της πλαστής του ταυτότητας, δανειζόταν ονόματα από την επικράτεια της ελληνικής μνήμης: Φωκάς (όνομα διαβόητων Ακριτών και Αυτοκρατόρων) και Αϊβαλιώτης (όνομα παραπέμπον στις χαμένες πατρίδες της Ανατολής).

Ευκαιρία λοιπόν σήμερα, που κάποιοι μισθοφόροι του εχθρού με στολή παραλλαγής και πλαστή ελληνική ταυτότητα νοθεύουν τα σύνορα της παράδοσης, της γλώσσας και της μουσικής μας μνήμης, ας καταφύγουμε στους δικούς μας υπουργούς Εθνικής ’μυνας, μουσικής άμυνας. Σας προτείνω να ακούσετε τη μνημειώδη μουσική ταξιαρχία που μας χάρισε ο Μανόλης Χατζηγιακουμής με τα «Μνημεία Εκκλησιαστικής Μουσικής». Σχεδόν τα άπαντα της μεγάλης βυζαντινής και μεταβυζαντινής παράδοσης εκτελεσμένα από τους μεγίστους μαΐστορες του είδους. Πρόσφατα ο Λάκης Χαλκιάς μάς δώρισε μια σειρά CD με την ιστορία της ελληνικής μουσικής από τον «Ορέστη» του Ευριπίδη, το Βυζάντιο, το δημοτικό, το ρεμπέτικο, μέχρι τον Χατζιδάκι και τον Θεοδωράκη.

Κάτι ανάλογο, παλιότερα, είχε προσφέρει στο Μέγαρο Μουσικής ο Γιώργος Νταλάρας. Ο ίδιος με τις ανθολογίες Τσιτσάνη, Βαμβακάρη, παλιότερα οι έξοχες ανθολογίες της «Λύρας» με τη φωνή της Μπέλλου. Το πράγματι μνημειώδες αφιέρωμα με τις αυθεντικές εκτελέσεις (1920 - 1955) της κρητικής μουσικής παράδοσης με τίτλο «Οι πρωτομάστορες». Οι εκπληκτικές συλλογές που επιμελήθηκε ο αείμνηστος Φοίβος Ανωγιαννάκης του «Πελοποννησιακού Λαογραφικού Μουσείου» με όλο το φάσμα του δημοτικού τραγουδιού. Οι ανεπανάληπτες συλλογές του μεγάλου υπουργού Εθνικής ’μυνας Σίμωνος Καρά, οι συλλογές των μουσικών Ακριτών Χάρη Αηδονίδη, Δόμνας Σαμίου, Τάσου Χαλκιά, οι ακροβολιστές των προκεχωρημένων φυλακίων Τσιτσάνης, Βαμβακάρης, Μητσάκης, Παπαϊωάννου, Καλδάρας, Πάνου. H «Ελλάς φωνή» της Δανάης, του Μπιθικώτση, του Καζαντζίδη, του Ξυλούρη, αυτοί όλοι και άλλοι άπειροι ορίζουν το ελληνικό ήθος. Κι αν πρέπει να το ξανατονίσω, «ήθος» στην πρώτη του σημασία σήμαινε «τόπο», επικράτεια, ενδιαίτημα, φωλιά. Και κάθε τόπος έχει φωνή, χειρονομίες, αξίες, ιδέες και βέβαια όρια, ορίζοντα, σύνορα, δηλαδή μοναδικό «τρόπο υπάρξεως», ιδιοπροσωπία.

Αν νιώσετε, όσοι νιώσετε, δεν θα είστε, σας βεβαιώ, πολλοί αλλά πάντα λίγοι είναι το άλας της γης, ποτέ η μάζα δεν έφτιαξε πολιτισμό, όσοι νιώσετε σήμερα την ανάγκη να αναγνωρίσετε τα σύνορά σας την ώρα που με πλαστή ελληνική ταυτότητα ο «εχθρός» θα ισχυρίζεται πως σας αντιπροσωπεύει, ακούστε Γιαννίδη, Σουγιούλ, Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο, Μαρκόπουλο, Κουγιουμτζή, Λοΐζο, Πλέσσα, Σπανό, Κηλαηδόνη, Σπανουδάκη, Κραουνάκη, Καραΐνδρου, Δημητρίου, Παπαδημητρίου, Κουρουπό, Κυπουργό, Μικρούτσικο, Πασχαλίδη, Χριστιανάκη, Τόκα, Μούτση, Χατζηνάσιο, Κατσαρό. Ξεχνάω κάποιον; Θα φυλάει κάποια μακρινή σκοπιά. Καλή του ώρα. Και μιλάω βέβαια για τις μουσικές ταξιαρχίες μόνο του τραγουδιού. Μίζερος δεν είμαι. Εύχομαι στην αντιπροσωπεία που σφετερίζεται την ταυτότητά μας να πάρει βραβεία. ’ξια του μισθού τους. Αλλά, για να ελαφρύνω λίγο την ατμόσφαιρα και να αστειευτώ, τι σχέση μπορεί να έχει με την εθνική μας πολιτιστική άμυνα ένα τραγούδι γραμμένο στα αγγλικά που το έγραψε μια Γερμανού και το μελοποίησε ένας Δάντης;

ΤΑ ΝΕΑ , 21/05/2005 , Σελ.: P16

Κωδικός άρθρου: A18243P161

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διακατεχόμενος από την ίδια οπτική γωνία με τον κ.Κώστα Γεωργουσόπουλο, δεν βγήκα να πανηγυρίσω τη "νίκη".

Θα ήθελα να τονίσω την τελευταία άποψη του άρθρου μ' ένα περιστατικό που μου συνέβη χθες βράδυ: η ανιψιά μου,μικρή σε ηλικία,με ρώτησε αυθόρμητα "Γιάννη τι λένε τα λόγια του τραγουδιού?" Με άφησε άναυδο...

Σε λίγο βρέθηκα στην περίεργη θέση να της μεταφράζω για πρώτη φορά στα ελληνικά ένα "ελληνικό" τραγούδι!....

-John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απ' τη στιγμή που το παιχνίδι παίζεται με αυτούς τους όρους και βάσει αυτών των δεδομένων η ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό ήταν μακρά η καλύτερη και εντυπωσιακότερη.

Εγώ για πρώτη φορά στη ζωή μου υποστήριξα την ελληνική συμμετοχή με τόσο θέρμη και ήμουν 100% σίγουρος για την πρώτη θέση. Κυρίως λόγω της Έλενας Παπαρίζου η οποία είναι υπέροχη. Καλλήφωνη, πανέμορφη, χαριτωμένη και συμπαθέστατη. Μακάρι κι άλλες τραγουδίστριες αυτού του είδους να ήταν έτσι...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Γιώργος Νταλάρας δήλωσε για το διαγωνισμό της Eurovision και την ελληνική πρωτιά:

«Δεν είναι μέσα στα ενδιαφέροντά μου η Eurovision. Αλλά μπράβο στο κορίτσι! Το άξιζε! Με συγκινεί ιδιαίτερα ότι είναι παιδί μεταναστών. Μπράβο και στον Χρήστο Δάντη! Τον παρακολουθώ από παλιά. Ξέρω ότι έχει περάσει πολλά. Δεν βρίσκεται τυχαία στη μουσική. Είναι πολύ καλός τραγουδιστής, με τραγούδια όχι πάντα του γούστου μου, έχει όμως φιλότιμο και προσπαθεί. Θα μου άρεσε να έχει γράψει και το άλλο κορίτσι μας στίχους στα ελληνικά, αφού είναι της μόδας η Ελλάδα. Μου άρεσε που άκουσα ότι μας ψήφισαν κι οι γείτονες. Καλό αυτό! Μακάρι να γίνονταν τέτοιες γιορτές και πανηγύρια και για άλλες, πάρα πολλές και πολύ σπουδαίες διακρίσεις και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα συμπατριωτών μας στις τέχνες, στον πολιτισμό και στις επιστήμες, οι οποίες δεν τυγχάνουν δυστυχώς ανάλογης προβολής».

- από τη σημερινή Ελευθεροτυπία -

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΟΛΟΚΛΗΡΟ:

Οι απαντήσεις έξι καλλιτεχνών

Μπράβο στην Παπαρίζου, ένσταση για τον θεσμό

Eurovision και ελληνική πρωτιά. Κι εμείς θελήσαμε να δούμε τι σχολιάζουν μερικοί από τους επιφανείς του ελληνικού τραγουδιού, όσοι ήταν πρόθυμοι χθες να απαντήσουν. Ολοι, ακόμα κι όσοι απέφυγαν ή αρνήθηκαν να απαντήσουν, είχαν μια καλή κουβέντα για την άψογη, επαγγελματική εμφάνιση της Ελενας Παπαρίζου, ένα «μπράβο» για τους άλλους συντελεστές και χαρά για την πρωτιά. Ολοι όμως είχαν κι ένα «αλλά» στην άκρη της γλώσσας τους. Ενα «αλλά» που δεν θέλει να μεμψιμοιρήσει, ούτε όμως και να απουσιάσει...

* Δηλώσεις για το θέμα είχαν κάνει και πριν από το βράδυ του Σαββάτου και την πρωτιά μας ο Μίκης Θεοδωράκης και ο Διονύσης Σαββόπουλος. Ο πρώτος την Παρασκευή, σχολιάζοντας γενικώς τον διαγωνισμό της Eurovision είχε πει ότι «είναι πολιτικό το θέμα και θα έπρεπε το συμβούλιο των πρωθυπουργών να αποφασίσει τι θα γίνει γι' αυτά τα πράγματα. Γιατί αυτά κάνουν πλύση εγκεφάλου σε όλη την Ευρώπη».

* Και ο Διονύσης Σαββόπουλος: «Δεν είναι η Eurovision που με ενοχλεί. Είναι που μέσα από αυτήν ξεσάλωσε πάλι η υποανάπτυκτη πλευρά μας...».

Ας δούμε τι σχολίασαν χθες και οι Σ. Κραουνάκης, Γ. Νταλάρας, Τ. Τσανακλίδου, Μ. Φαραντούρη.

* Σταμάτης Κραουνάκης: «Μπράβο στο κορίτσι! Ηταν ευπρεπής και άψογα προετοιμασμένη. Απ' την άλλη, ότι μου έρχεται πακέτο η καλπάζουσα Δεξιά των φεστιβάλ, των ολυμπιάδων τραγουδιού, της πολεμικής αρετής των Ελλήνων, του συγκινημένου μπαμπά της τραγουδίστριας μπροστά στην κωλοκάμερα, δίπλα οι εικονίτσες, τα σταυρουδάκια, τα μπλουζάκια, ανήμερα Κωνσταντίνου και Ελένης, ο Πατριάρχης διαπλεκόμενος με τη Sony BMG και, μέσα σε όλα αυτά, η ΕΡΤ να φέρεται σαν απονενοημένο Fan μιας χοροπηδηχταρούς, ξερνάω. Ξερνάω και γιατί αυτό θα το πληρώσω του χρόνου ο Ελλην πολίτης, με τα ασφαλιστικά να τρέχουν, την Αννα Κοκκίνου να δανείζεται για να κάνει πρεμιέρα στον Σε Τσουάν, το Θέατρο Τέχνης να πεθαίνει, οι σημαντικοί Ελληνες τραγουδιστές να βάλλονται από όλες τις μεριές, οι σημαντικοί Ελληνες δημιουργοί να μην πριμοδοτούνται κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ. Να βρουν χρηματοδότες και σπόνσορες για να το στήσουν του χρόνου το πανηγυράκι τους. Διότι πληροφορηθήκαμε ότι γι' αυτό μάς το έδωσαν το βραβείο: γιατί δεν δέχεται καμία άλλη χώρα να αναλάβει τη διοργάνωση του χρόνου. Και το κορίτσι που πάει για διεθνή καριέρα τη σκαπούλαρε, αλλά τα εδώ θα τα πληρώσουμε οι ιθαγενείς».

* Γιώργος Νταλάρας: «Δεν είναι μέσα στα ενδιαφέροντά μου η Eurovision. Αλλά μπράβο στο κορίτσι! Το άξιζε! Με συγκινεί ιδιαίτερα ότι είναι παιδί μεταναστών. Μπράβο και στον Χρήστο Δάντη! Τον παρακολουθώ από παλιά. Ξέρω ότι έχει περάσει πολλά. Δεν βρίσκεται τυχαία στη μουσική. Είναι πολύ καλός τραγουδιστής, με τραγούδια όχι πάντα του γούστου μου, έχει όμως φιλότιμο και προσπαθεί. Θα μου άρεσε να έχει γράψει και το άλλο κορίτσι μας στίχους στα ελληνικά, αφού είναι της μόδας η Ελλάδα. Μου άρεσε που άκουσα ότι μας ψήφισαν κι οι γείτονες. Καλό αυτό! Μακάρι να γίνονταν τέτοιες γιορτές και πανηγύρια και για άλλες, πάρα πολλές και πολύ σπουδαίες διακρίσεις και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα συμπατριωτών μας στις τέχνες, στον πολιτισμό και στις επιστήμες, οι οποίες δεν τυγχάνουν δυστυχώς ανάλογης προβολής».

* Τάνια Τσανακλίδου: «Μου άρεσε πολύ η εμφάνιση της Ελλάδας και χαίρομαι πάρα πολύ για την πρωτιά. Η παρουσία της Ελενας Παπαρίζου ήταν εξαιρετική και με μεγάλη ακρίβεια. Φαινόταν ότι αυτό το κορίτσι και προσπάθησε πολύ και δούλεψε πάρα πολύ και ότι τελικά η πρωτιά τής άξιζε. Βέβαια, πάλι υπερβήκαμε το μέτρο κι έγινε αυτό μείζον εθνικό θέμα, χωρίς να είναι. Κατά τα άλλα, είχα γενικώς την αίσθηση ότι φέτος η Eurovision είχε ενδιαφέροντα πράγματα, σαν να ήταν αναβαθμισμένος ο θεσμός. Αυτό που μου άρεσε επίσης ήταν ότι αρκετές χώρες βγήκαν και τραγούδησαν στη γλώσσα τους και πήραν και καλή θέση. Αυτό προς γνώσιν όσων τα ισοπεδώνουν όλα. Και χάρηκα που τιμήθηκαν με ψήφους οι καλοί τραγουδιστές, όπως π.χ. η ερμηνεύτρια της Μάλτας».

* Μαρία Φαραντούρη: «Ας μην είμαστε μεμψίμοιροι. Σίγουρα κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι η Eurovision είναι ένα έξυπνο προϊόν και ότι εντάσσεται στα πλαίσια της αγοράς. Ομως το τραγούδι το ερμήνευσε πολύ καλά η επαγγελματίας Ελενα Παπαρίζου. Και χάρηκα πάρα πολύ και για την πρωτιά. Είναι ωραίο να κερδίζει κι αυτές τις μάχες η Ελλάδα, γιατί όχι! Αλλά να μη μεγαλοποιούμε και τα πράγματα θεωρώντας ότι αυτό είναι τέχνη και πολιτισμός. Είναι ένα ψυχαγωγικό προϊόν και κρίνοντάς το ως τέτοιο, ήταν όντως το καλύτερο. Είχε και κάποια σχέση με την παράδοση, ως προς τον ρυθμό. Ηταν και η εκτέλεση άψογη, η κοπέλα όμορφη και το τραγούδι ένα ωραίο, εμπορικό τραγούδι. Να συγχαρώ όμως και την ΕΡΤ, που δούλεψε τόσο συντονισμένα, και τους υπόλοιπους συντελεστές».

Ν.ΧΑΤΖ.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 23/05/2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κι εγώ ανήκω σε εκείνους που δεν πανηγύρισαν έξαλλα για την πρωτιά. Χάρηκα όμως που ακούστηκε το όνομα της Ελλάδας σε αυτό το πανηγύρι.Δεν πρόκειται για πολιτιστικό θεσμό φυσικά. Πάντως η δική μας αντιπροσωπεία ήταν η καλύτερη σε σχέση με τις υπόλοιπες. Λίγο που παρακολούθησα έφτανε. Του χρόνου θα έχουμε έξοδα,αλλά ελπίζω να τα εισπράξουμε διά του τουρισμού.Θα δούμε...

Η Παπαρίζου ήταν αξιοπρεπής,υποστήριξε το τραγούδι με τον καλύτερο τρόπο και είναι και πολύ σεμνή(έως τώρα τουλάχιστον).Δεν μπορούμε να είμαστε μίζεροι αλλά να μην τρελαθούμε κιόλας.

Μακάρι να δινόταν βέβαια η ανάλογη προβολή και σε άλλα σημαντικότερα επιτεύγματα.Ποιος μπορεί να μην συμφωνήσει;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σταμάτης Κραουνάκης: «Μπράβο στο κορίτσι! Ηταν ευπρεπής και άψογα προετοιμασμένη. Απ' την άλλη, ότι μου έρχεται πακέτο η καλπάζουσα Δεξιά των φεστιβάλ, των ολυμπιάδων τραγουδιού, της πολεμικής αρετής των Ελλήνων, του συγκινημένου μπαμπά της τραγουδίστριας μπροστά στην κωλοκάμερα, δίπλα οι εικονίτσες, τα σταυρουδάκια, τα μπλουζάκια, ανήμερα Κωνσταντίνου και Ελένης, ο Πατριάρχης διαπλεκόμενος με τη Sony BMG και, μέσα σε όλα αυτά, η ΕΡΤ να φέρεται σαν απονενοημένο Fan μιας χοροπηδηχταρούς, ξερνάω. Ξερνάω και γιατί αυτό θα το πληρώσω του χρόνου ο Ελλην πολίτης, με τα ασφαλιστικά να τρέχουν, την Αννα Κοκκίνου να δανείζεται για να κάνει πρεμιέρα στον Σε Τσουάν, το Θέατρο Τέχνης να πεθαίνει, οι σημαντικοί Ελληνες τραγουδιστές να βάλλονται από όλες τις μεριές, οι σημαντικοί Ελληνες δημιουργοί να μην πριμοδοτούνται κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ. Να βρουν χρηματοδότες και σπόνσορες για να το στήσουν του χρόνου το πανηγυράκι τους. Διότι πληροφορηθήκαμε ότι γι' αυτό μάς το έδωσαν το βραβείο: γιατί δεν δέχεται καμία άλλη χώρα να αναλάβει τη διοργάνωση του χρόνου. Και το κορίτσι που πάει για διεθνή καριέρα τη σκαπούλαρε, αλλά τα εδώ θα τα πληρώσουμε οι ιθαγενείς».

* Γιώργος Νταλάρας: «Δεν είναι μέσα στα ενδιαφέροντά μου η Eurovision. Αλλά μπράβο στο κορίτσι! Το άξιζε! Με συγκινεί ιδιαίτερα ότι είναι παιδί μεταναστών. Μπράβο και στον Χρήστο Δάντη! Τον παρακολουθώ από παλιά. Ξέρω ότι έχει περάσει πολλά. Δεν βρίσκεται τυχαία στη μουσική. Είναι πολύ καλός τραγουδιστής, με τραγούδια όχι πάντα του γούστου μου, έχει όμως φιλότιμο και προσπαθεί. Θα μου άρεσε να έχει γράψει και το άλλο κορίτσι μας στίχους στα ελληνικά, αφού είναι της μόδας η Ελλάδα. Μου άρεσε που άκουσα ότι μας ψήφισαν κι οι γείτονες. Καλό αυτό! Μακάρι να γίνονταν τέτοιες γιορτές και πανηγύρια και για άλλες, πάρα πολλές και πολύ σπουδαίες διακρίσεις και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα συμπατριωτών μας στις τέχνες, στον πολιτισμό και στις επιστήμες, οι οποίες δεν τυγχάνουν δυστυχώς ανάλογης προβολής».

* Τάνια Τσανακλίδου: «Μου άρεσε πολύ η εμφάνιση της Ελλάδας και χαίρομαι πάρα πολύ για την πρωτιά. Η παρουσία της Ελενας Παπαρίζου ήταν εξαιρετική και με μεγάλη ακρίβεια. Φαινόταν ότι αυτό το κορίτσι και προσπάθησε πολύ και δούλεψε πάρα πολύ και ότι τελικά η πρωτιά τής άξιζε. Βέβαια, πάλι υπερβήκαμε το μέτρο κι έγινε αυτό μείζον εθνικό θέμα, χωρίς να είναι. Κατά τα άλλα, είχα γενικώς την αίσθηση ότι φέτος η Eurovision είχε ενδιαφέροντα πράγματα, σαν να ήταν αναβαθμισμένος ο θεσμός. Αυτό που μου άρεσε επίσης ήταν ότι αρκετές χώρες βγήκαν και τραγούδησαν στη γλώσσα τους και πήραν και καλή θέση. Αυτό προς γνώσιν όσων τα ισοπεδώνουν όλα. Και χάρηκα που τιμήθηκαν με ψήφους οι καλοί τραγουδιστές, όπως π.χ. η ερμηνεύτρια της Μάλτας».

* Μαρία Φαραντούρη: «Ας μην είμαστε μεμψίμοιροι. Σίγουρα κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι η Eurovision είναι ένα έξυπνο προϊόν και ότι εντάσσεται στα πλαίσια της αγοράς. Ομως το τραγούδι το ερμήνευσε πολύ καλά η επαγγελματίας Ελενα Παπαρίζου. Και χάρηκα πάρα πολύ και για την πρωτιά. Είναι ωραίο να κερδίζει κι αυτές τις μάχες η Ελλάδα, γιατί όχι! Αλλά να μη μεγαλοποιούμε και τα πράγματα θεωρώντας ότι αυτό είναι τέχνη και πολιτισμός. Είναι ένα ψυχαγωγικό προϊόν και κρίνοντάς το ως τέτοιο, ήταν όντως το καλύτερο. Είχε και κάποια σχέση με την παράδοση, ως προς τον ρυθμό. Ηταν και η εκτέλεση άψογη, η κοπέλα όμορφη και το τραγούδι ένα ωραίο, εμπορικό τραγούδι. Να συγχαρώ όμως και την ΕΡΤ, που δούλεψε τόσο συντονισμένα, και τους υπόλοιπους συντελεστές».

Apo th shmerinh Eleutherotupia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Μαρία Φαραντούρη: «Ας μην είμαστε μεμψίμοιροι. Σίγουρα κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι η Eurovision είναι ένα έξυπνο προϊόν και ότι εντάσσεται στα πλαίσια της αγοράς. Ομως το τραγούδι το ερμήνευσε πολύ καλά η επαγγελματίας Ελενα Παπαρίζου. Και χάρηκα πάρα πολύ και για την πρωτιά. Είναι ωραίο να κερδίζει κι αυτές τις μάχες η Ελλάδα, γιατί όχι! Αλλά να μη μεγαλοποιούμε και τα πράγματα θεωρώντας ότι αυτό είναι τέχνη και πολιτισμός. Είναι ένα ψυχαγωγικό προϊόν και κρίνοντάς το ως τέτοιο, ήταν όντως το καλύτερο. Είχε και κάποια σχέση με την παράδοση, ως προς τον ρυθμό. Ηταν και η εκτέλεση άψογη, η κοπέλα όμορφη και το τραγούδι ένα ωραίο, εμπορικό τραγούδι.

Μπράβο στους μεγάλους καλλιτέχνες μας που δεν το παίζουν ψευτοκουλτουριάρηδες.

Κι αυτό γιατί βρίσκω το άρθρο του κ.Γεωργουσόπουλου άκρως υπερβολικό και εθνικιστικότατο!

Θα ήθελα πολύ να δω το άρθρο του μετά την Ολυμπιάδα του '96 που ο Κάχι έπαιρνε το χρυσό μετάλλιο και έλεγε με σπαστά ελληνικά "Γεια σου Ελλάντα"! Και μάλιστα εκπροσωπούσε την Ελλάδα και χιλιάδες Έλληνες παραληρούσαν! Τότε δεν ήταν αυτός και άλλοι πολλοί μισθοφόροι της Ελλάδας???

Απλώς διαφωνώ με την υπερβολή, όπως διαφωνώ και ότι η πρωτιά της Eurovision πανηγυρίστηκε έξαλλα στους δρόμους (όπως έμαθα). Κάθε πράγμα με μέτρο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μπράβο στους μεγάλους καλλιτέχνες μας που δεν το παίζουν ψευτοκουλτουριάρηδες.

Είναι ακριβώς αυτό που με παραξενεύει. Τόσοι και τόσοι (είτε ανάμεσα στους καλλιτέχνες είτε ανάμεσα στους ακροατές τους) το παίζουν συνεχώς ψευτοκουλτουριάρηδες και κανονικά θα έπεκριναν δριμύτατα τέτοιου είδους τραγούδια και εμφανίσεις, λ.χ. αν γίνονταν στα πλαίσια των "Αρίων". (Και με το δίκιο τους μάλιστα στη συγκεκριμένη περίπτωση, συμπεραίνοντας από το σύντομο απόσπασμα που είδα και άκουσα σήμερα.) Αλλά τη στιγμή που το ίδιο ακριβώς πράγμα γίνεται αντικείμενο διεθνούς προσοχής, αναγνώρισης και διακρίσεως, ξαφνικά όλοι ανακαλύπτουν την "αξία" του, τουλάχιστον σε ένα τελείως ανορθολογικό, καθαρά συναισθηματικό επίπεδο: "Μου άρεσε η εμφάνιση της Ελλάδας", "Χάρηκα πάρα πολύ για την πρωτιά" κλπ.κλπ. Και "παραβλέπουν" από πάνω ότι συνήθως απορρίπτουν και τον ίδιο τον θεσμό στον οποίο οφείλεται η διάκριση, δηλαδή την Eurovision.

Όταν κάτι δεν μου αρέσει ή δεν με ενδιαφέρει δεν αλλάζω τη στάση μου μόνο και μόνο γιατί τώρα όχι μόνο κανα-δυο εκατομμύρια συμπατριώτες το βρίσκουν εξαιρετικό αλλά μερικές δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη την Ευρώπη. Θα με άφηνε αδιάφορο το γεγονός της διάκρισης ...

Αλλά προφανώς πρόκειται για ένα είδος συλλογικής αποβλάκωσης και μωρίας που με περίεργο τρόπο καταλαμβάνει (έστω με διαφορετική ένταση) σχεδόν ολόκληρο το έθνος μόλις ένας "δικός μας" ή μια "δική μας" έχει επιτυχία σε διεθνές επίπεδο. Και γενικά μιλάω βέβαια, όχι μόνο για την Ελλάδα και όχι μόνο για τον χώρο της μουσικής. Γνωστό παράδειγμα για την Αυστρία είναι ο ’ρνολντ Σβάρτζενεγκερ: (Σχεδόν) κανένας δεν νοιάζεται για το χαμηλό επίπεδο των ταινιών του (ή τώρα για την αμφίβολη αξία των πολιτικών δραστηριοτήτων του). "Δικός μας" είναι, και γι αυτό χαιρόμαστε και είμαστε υπερήφανοι ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εντάξει, καλό ήταν επειδή θα έρθει η eurovision στην Ελλάδα και θα αυξηθεί ίσως ο τουρισμός και η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Πάντως για να σας πω την αλήθεια, εμένα μου άρεσε πολύ περισσότερο το τραγούδι της Ελβετίας, πολύ πιο μελωδικό και με ωραίες εναλλαγές.

Όπως καλό και το τραγούδι απ' τα παλιά των τρελαμένων ροκάδων της Νορβηγίας.

Υπήρχαν κι άλλα τραγούδια που ήταν καλά φέτος, ίσως περισσότερα από πέρσι.

Το ελληνικό κομμάτι, καθαρά ως τραγούδι θα το έβαζα από την 5η θέση και κάτω γιατί μου φαίνεται πολύ μονότονο και κουραστικό. Όμως αν συμπεριλάβεις και την εμφάνιση της Παπαρίζου και την συνολική παρουσίαση σίγουρα τα πράγματα βελτιώνονται. Δεν μιλάμε όμως για τραγούδι πια, αλλά για show.

Το ελληνικό show λοιπόν ήταν απ' τα καλύτερα, το ελληνικό τραγούδι όμως όχι.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μπράβο στους μεγάλους καλλιτέχνες μας που δεν το παίζουν ψευτοκουλτουριάρηδες.

Είναι ακριβώς αυτό που με παραξενεύει. Τόσοι και τόσοι (είτε ανάμεσα στους καλλιτέχνες είτε ανάμεσα στους ακροατές τους) το παίζουν συνεχώς ψευτοκουλτουριάρηδες και κανονικά θα έπεκριναν δριμύτατα τέτοιου είδους τραγούδια και εμφανίσεις, λ.χ. αν γίνονταν στα πλαίσια των "Αρίων"...

Το πρόβλημα πιστεύω πως αφορά περισσότερο τους ακροατές και το κοινό ορισμένων τραγουδιστών, που με ευκολία καταδικάζουν και κατακρίνουν, οτιδήποτε δεν ταιριάζει με το στυλ μουσικής που έχουν επιλέξει να ακούνε. Είναι π.χ. της μόδας να καταδικάζουμε αυτό που έχει βαπτιστεί ως "εμπορικό-σκυλάδικο", και αμέσως βάζουμε στο ίδιο "καζάνι" οποιοδήποτε εκπρόσωπο του, άσχετο αν τον έχουμε ακούσει ποτέ ή όχι. Δεν είναι βέβαια και υποχρεωμένος κανείς, να κάτσει να ακούσει οτιδήποτε κυκλοφορεί στην αγορά αλλά δεν είναι και σωστό να καταφεύγουμε σε τόσο εύκολα καταδικαστικά συμπεράσματα. Ας αφήσουμε τον καθένα, να ακούει αυτό που θέλει.

Νομίζω πως οι καλλιτέχνες, μιας και γνωρίζουν από πρώτο χέρι πολλά πράγματα του χώρου τους, έχουν πολύ πιο ολοκληρωμένη και διευρυμένη άποψη, και δεν προχωρούν σε εύκολους αφορισμούς. Γι' αυτό εξάλλου και πολλές φορές εκπλήσσουν το κοινό τους, με δηλώσεις και κινήσεις τους. Κάτι θα ξέρουν παραπάνω, για να το κάνουν τη συγκεκριμένη δήλωση ή κίνηση.

Σχετικά με τα βραβεία Αρίων, το πρόβλημα των καλλιτεχνών που δεν συμμετέχουν δεν είναι τόσο τα βραβεία και η απέχθεια προς τους συναδέλφους τους, αλλά όπως οι ίδιοι έχουν δηλώσει: ο τρόπος ψηφοφορίας των βραβείων καθώς ο χωρισμός των κατηγοριών. Δεν πιστεύω πως ο Νταλάρας θα είχε τόσο μεγάλο πρόβλημα να πάει, αν τα βραβεία τα έδινε το κοινό ή μια ανεξάρτητη επιτροπή από μουσικολόγους και άλλους ανθρώπους της τέχνης... και όχι δημοσιογράφοι κίτρινων περιοδικών, όπως τώρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν συγκινήθηκαν πολλοί Eυρωπαίοι από τη Γιουροβίζιον

Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Γιουροβίζιον μπορεί να ήταν το τηλεοπτικό πρόγραμμα με την υψηλότερη τηλεθέαση - μετά το δεύτερο ημίχρονο του τελικού του Euro -, αλλά φαίνεται πως δεν ήταν ισχυρός πόλος έλξης τηλεθεατών σε άλλες χώρες.

Στην Αγγλία είδαν τον διαγωνισμό μόλις 7,9 εκατ. τηλεθεατές, αριθμός όχι ιδιαίτερα σημαντικός, αν αναλογιστεί κανείς πως μόνον το Λονδίνο έχει 7,2 εκατ. πληθυσμό και συνολικά στο Ηνωμένο Βασίλειο (ήτοι Αγγλία, Σκωτία, Ουαλία και Βόρεια Ιρλανδία, σύμφωνα με αγγλικές ιστοσελίδες) ζουν περίπου 59 εκατ. άνθρωποι.

Στην Τουρκία των 61 εκατ. ψυχών, τη διοργάνωση από το TRT1 επέλεξαν και παρακολούθησαν περίπου 2,7 εκατ. τηλεθεατές. Αναλογικά την είδαν 2 στους 10 Τούρκους τηλεθεατές, οι οποίοι εκείνο το διάστημα βρίσκονταν μπροστά στις τηλεοράσεις τους, σύμφωνα με τα δεδομένα από τις εταιρείες της AGB Nielsen Media Research στην Ευρώπη.

Στην Ιρλανδία των περίπου 4 εκατ. κατοίκων, αλλά και με τις πέντε πρωτιές στο ενεργητικό της ('80, '87, '92, '93, '94), τον διαγωνισμό τραγουδιού και την επικράτηση της Ελλάδας παρακολούθησαν μόλις 570.000 τηλεθεατές. Αλλά και στην Πολωνία (των 38,6 εκατ. κατοίκων) η Γιουροβίζιον έφερε στις συχνότητες της TVP1, που μετέδιδε το πρόγραμμα, 3,1 εκατ. τηλεθεατές, ενώ σε Σερβία και Σλοβενία αποδείχθηκε ισχυρός πόλος έλξης, καθώς τον διαγωνισμό παρακολούθησαν 5 στους 10 τηλεθεατές καθεμιάς χώρας, ξεχωριστά.

ΤΑ ΝΕΑ , 25/05/2005 , Σελ.: P48

Τα σχόλια δικά σας....και ο προβληματισμός,επίσης, δικός σας...

Share this post


Link to post
Share on other sites

What I don't understand is why something so quintessentially boring receives so much attention - I mean, as far as I can see, there is nothing there to focus attention on...... how do you/they all do it????

Or can anyone please point out to me what it is that is interesting? I don't mean it has to be interesting to me, I'm asking what it is that interests you/them. Because honestly, I DO NOT understand :rolleyes::) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

More than 150 million people in Europe watched the Eurovision last Saturday. And in Greece we had a record 94 % ακροαματικότητα(whats the english word?). There must be something interesting about it for all these people to see.

This year I heard some good songs that I really enjoyed (despite the fact I didn't like the Greek song).

And it's always fun to see what they 're going to do next to draw attention :)

Okay, and now something more practical. Greeks have a reason to celebrate: the tourism will increase next May :)

:):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
There must be something interesting about it for all these people to see.

So what is it?

Or do all these people enjoy being bored?

or what?

Share this post


Link to post
Share on other sites
There must be something interesting about it for all these people to see.

So what is it?

That's a question you can ask in any case of mass events, probably without ever finding a logic answer:

Why do millions of people watch any kind of sport event, why do they watch the visit or the funeral or the election of a Pope etc.etc. ??????????????

Up to a certain degree I ceased to wonder about such "interests" of the masses, but (concerning the Eurovision) I wonder about people who in the past always judged in a negative way certain things (the event, certain music styles etc.) and now they feel happy and they say "Well done!", only because the winner is someone of their own country.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hristaki am afraid that tourism in Greece is in one of its worse periods (probably because of the very high prices)...

But it's generally good for Greece to organize big European events or even world events (like the Olympic games).

Now about what's interesting in Eurovision.

I don't know why other people watch it, but I can tell you why I watch it (and most certainly it's not because I enjoy getting bored).

1)First of all it's an opportunity to hear some good songs. Yes, even in eurovision there are good songs, a few, but there are.

2)It's interesting to see the show. What are the bands going to do to impress the people around Europe? What will they think this time? It's not easy performing while 150 million people are watching you, and this makes it more thrilling.

3)Very beautiful women (and men) dancing and singing.

4)The voting process has an amount of agony and thrill in it.

And many times the countries don't vote for the best song, but for their best...neighbour! So, even politics take place in the voting process.

It's always fun to see Greece give maximum points to Cyprus and vice versa. :)

5)Even though most of the songs are English Pop style or ballads, still many countries include traditional sounds and themes in their songs and their show. This is an aspect of Eurovision that would be very valuable if it was toned up a bit.

6)Even in its' current form, it's a way of the European people coming closer to one another, sharing songs, words and votes. It's a European event, and just for that it's valuable, because there aren't many.

Though, don't get me wrong. Am not a big fan of Eurovision. I am merely stating the positive aspects of such a show. Its more like a πανηγυράκι as wise people like Χατζιδάκις have said. But even such things are needed in our lives, aren't they?

So, go to a friend or a relative, eat some food, drink some coke,watch the show and have a good laugh. What's so bad about it?

I agree that the reactions of the Greek people are very exaggerated. But then, the Greek people ALWAYS exaggerate. :)

I tend to think of Eurovision more like a european soccer cup, but for Pop songs (and some ballads and rarely rock songs). Of course athletics is much more important than a pop show like Eurovision. But as there are people who hate soccer, there are people who hate Eurovision, and noone can blame them for it. After all it's a matter of personal taste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pavlo, I wasn't refering to Eurovision being good or bad - but to its being boring. My feeling, not a judgement.

Now we experience a thing as boring either because there is nothing to see, or because we don't know what there is to look at. For example, I will find a soccer game boring sooner than you do, because I don't know enough about soccer to appreciate it fully. On the other hand, even knowing very little about, I can see it is an art, and beautiful. Conversely, if you come to the top floors of the Benakis museum with me, you will see that all exhibits there are very beautiful, but still you'll be bored long before I am.

Now, from what I have seen/heard of Eurovision, which is not a lot, I couldn't understand AT ALL what makes it worth watching. So I thought I'd ask. I'm still not sure I understand - maybe next year I ought to come and watch it with you (but please don't make me drink coke)......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βρε, βρε, βρε... Ο Αγάθωνας υποψήφιος για Eurovision!!!! :laugh: :laugh: Μεγαλλλλλεία, Αγάθωνα Ιακωβίδη!Μεγαλλλλλλεία!!!!

Εγώ του αφιερώνω τα δυο ΜΟΥ χέρια πήρανε βεργούλες και ΣΕ δείρανε...

29-1-2013 ''οι γνήσιοι εκφραστές του ρεμπέτικου τραγουδιού'' με τέτοιο τραγούδι θα πάνε Eurovision;

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

καλέ τώρα άκουσα τι είπε..... :smilie013: :smilie013: :smilie013: :smilie013: :smilie013: :smilie013: :smilie013: :smilie013:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι Κύπριοι το κατάλαβαν από την πρώτη χρονιά. Εμείς το χαβά μας...

 

Eurovision Τέλος – Δεν υπάρχουν λεφτά για «πέταμα!»
 
Υπογράφει: Ogdoo.gr
03/10/2013
 

http://www.ogdoo.gr/portal/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=8007&Itemid=13

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...